ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΛΑΜΠΟΚΑ "Ελ – Μαρά " Διηγήματα

 

Γεωργία Καλαμποκά : Ελ – Μαρά
Εκδόσεις : Ατέχνως (https://ekdoseis-atexnos.gr/)
Είδος : Συλλογή Διηγημάτων 
Σκίτσο εξωφύλλου : Αλεξάνδρα Βαλαή


Η Γεωργία Καλαμποκά στο δεύτερο πεζογραφικό βιβλίο της ψηλαφίζει το χρόνο, πισωπατά κι αναδεύει μνήμες, έρωτες, οικογενειακές σχέσεις, μικρές και μεγάλες στιγμές, οριακές εμπειρίες.
Αναδύονται όνειρα και εφιάλτες, σπασμένες φράσεις και στεναγμοί, μια κίτρινη τριανταφυλλιά κι ένα μαύρο μαρτάκι, μια τσιγγάνα πριγκίπισσα που έφτιαχνε χαρταετούς, ένας δυσκολοδιάβα(σ)τος έρωτας, ο μονόλογος ενός χορταριασμένου σκαλοπατιού, το παράπονο της άκαρπης συκιάς της Μεγάλης Δευτέρας. Διηγήματα της απώλειας και της ανάγκης. (Από τον πρόλογο της Γιούλης Χρονοπούλου)

*****

Απόσπασμα : Ελ Μαρά (Αλυσόδετος Γυνή)

«Ξέρω», της έλεγα. «Μη φοβάσαι, βλέπω τις αλυσίδες σου, ακόμη και στον ουρανό μαζί σου τις πήρες…». Μα δεν της εξηγούσα, δεν της έλεγα, πως οι πεθαμένοι έχουν μόνο τη νύχτα και το χώμα δικά τους.
Όμως… Εσίμωσε πλέον ο καιρός. Τη γη είναι που τώρα σκιάζομαι. Το Κήτος, αν είναι να ‘ρθει, στο σύνορο στεριάς και θάλασσας, εκεί, με προθυμιά και τυφλωμένη θα με βρει. Μονάχα ένα τσούρμο λέξεις σέρνω˙ χοροπηδώντας σαν τελώνια με ακολουθούν.
Και θα διαβώ το σύνορο. Στον βράχο θ’ αλυσοδεθώ. Περσέας δεν υπάρχει. Ούτε ever after.

*****

Βιογραφικό Γεωργίας Καλαμποκά

Γεννήθηκα στην Λαμία. Μεγάλωσα στο χωριό Βελεσιώτες, Δομοκού.
Η μάνα μου, μου χάρισε απλόχερα ό,τι πλούτο είχε καταφέρει να συνάξει...
Τα τραγούδια και τα παραμύθια του τόπου μας καθώς και τις ιστορίες της από τον εμφύλιο...
Ο πατέρας μου τα στιχάκια του.
Σκωπτικά τις περισότερες φορές, άλλοτε πάλι γεμάτα παράπονο.
Σ΄ εκείνον τον ξηρό κάμπο, σ΄εκείνη την άνυδρη εποχή, κάπου στα σύνορα Θεσσαλίας με τη Ρούμελη, έσμιξαν μέσα μου οι θρύλοι, οι μύθοι και οι αλήθειες.
Σπούδασα τα μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Είμαι καθηγήτρια και εργάζομαι στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχω δυο παιδιά την Αλεξάνδρα και τον Τίμο Βαλαή.
Το «Ελ-Μαρά» εκδόσεις «ΑΤΕΧΝΩΣ», που μόλις κυκλοφόρησε, είναι το δεύτερο πεζογραφικό μου έργο.Έχει εκδοθεί επίσης το μυθιστόρημά μου «Εμένα μου το ‘παν τα πουλιά»(εκδόσεις ΕΝΤΟΣ, 2011 και εκδόσεις ΕΝΤΥΠΟΙΣ 2018, εξαντλημένο ) , έχω συμμετάσχει στην ποιητική ανθολογία «Γράμματα της ποίησης» (εκδόσεις ΑΤΕΧΝΩΣ ), στη συλλογή ποιημάτων και διηγημάτων «Σκληρός Απρίλης 2020 μ. Χ.και έχω εκδώσει μια ποιητική συλλογή «Τ΄Αγίνωτα» εκδόσεις ΑΤΕΧΝΩΣ, δυο ποιήματα της οποίας μελοποιήθηκαν από τον τροβαδούρο μας Ορφέα Περίδη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου