ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ " Πού να σταθώ και τι να πω"

Wolfgang Lettl  art

Από τη διπλανή παρέα της συγκυρίας,
αψίκορες φωνές και δηλωτικές χειρονομίες
για το δικαίωμα της προσωπικής επιλογής,
το δίκαιο της άρνησης στην προσμέτρηση της ευθύνης,
την ωριμότητα του χρέους και την προβολή των αξιών,
προσχήματα ευανάγνωστα φανατισμού και αλαζονείας.
Κι εγώ, πού να σταθώ και τι να πω,
για την υπερβολή και τον άκρατο παραλογισμό
σε μια κοινωνία της γνώσης και του ορθολογισμού.

Και σε τούτη την ομήγυρη της γνωριμίας,
με σφυρηλατημένα λόγια κι επίπλαστες παραδοχές,
με ανεξιχνίαστες προθέσεις και επιφυλακτικές αναφορές,
χάλκευαν κλειστές ιδέες και ομόθυμες συμπεριφορές,
ετερόδοξοι στοχαστές της σύνεσης και του αλτρουϊσμού
με βεβαιότητες συγκριτικής ευταξίας και υποδείξεις.
Κι εγώ, πού να σταθώ και τι να πω,
για τον οίστρο της ματαιοδοξίας και την τάση της φυγής
σε μια κοινωνία της συνύπαρξης και της προσαρμογής.

Και στην κορυφή της πορείας της διαμαρτυρίας,
πρωτοστάτες πολύφερνοι κι επίδοξοι σημαιοφόροι,
της αντίστασης επιτήδειοι και πρεσβευτές της αυτονομίας,
αυθεντικοί αναλυτές και σε εγρήγορση στασιαστές,
με συνθήματα οργής και οι ακόλουθοι πορευτές,
ομονοούν αυτάρεσκα μεταξύ αναδρομών και ευθυκρισίας.
Κι εγώ,πού να σταθώ και τι να πω,
για το συνειδησιακό προβληματισμό και αλληλοσεβασμό
σε μια κοινωνία της πρόληψης και δημιουργίας.

23-9-2021








ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΛΑΜΠΟΥΚΑΣ "κς΄"



κς΄

Αυτά που πόθησες να πεις, δε θα τα πεις ποτέ σου.

Μέρες Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου
ραγισμένα κρύσταλλα και πώς
ν' αφηγηθείς μιαν ιστορία που ολοένα γίνεται πιο ακατάληπτη;
Πώς να μιλήσεις για ένα άδειο σπίτι;

Αυτά που πόθησες να πεις, δε θα τα πεις ποτέ σου.

Το σπίτι βούλιαξε στην ερημιά
το σκέπασε ο κισσός, το αγριόχορτο.
χάθηκε όπως χάνονται ηφαιστειακά νησιά.
Τώρα αναδύεται στη μνήμη σου μονάχα.

Κι όμως,
ό,τι έχει γίνει δε μπορεί να ξεγραφτεί.

Φέρε το όστρακο στ' αφτί, συγκέντρωσε την ακοή σου
κι άκουσε πέρα απ' το ρήγμα της σιγής
το βήμα γάτας που αντηχεί.


Η φωτογραφία είναι από http://www.parmense.net/






ΑΝΝΑ ΓΕΩΡΓΑΛΗ " ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ"


Φεύγοντας με τα πουλιά
για τη γη του φθινοπώρου
θα κόψω από τα μάτια σου
ένα κομμάτι θάλασσα
κι ένα γεράνι
από την γλάστρα της πόρτας σου
να πάρω μαζί μου,
με πόση λύπη
αφήνω πίσω τη μνήμη
των κάτασπρων βράχων
των ολόφωτων άστρων,
άραγε θα ξαναδώ τη θάλασσα
μέσα στα μάτια σου
θα ξαναβρώ την πόρτα σου
με το κόκκινο γεράνι...
Όμως γελώ στο λυσιτελές καλοκαίρι
κι εσύ κράτα στη μνήμη
τις ευλογημένες μπλε μέρες
το λαμπερό φως που σώνεται
και να μη φοβάσαι
τους γκρίζους ουρανούς
τις μέρες με τις ξαφνικές μπόρες
γιατί θα γυρίζω με τη μορφή του ανέμου
να σε αγγίζω σαν χάδι
στα μαλλιά και στην ψυχή
μέχρι να τα ξαναβρούμε...!
~ Άννα Γεωργαλή ~


Η φωτογραφία ανήκει στην κυρία Αννα Γεωργαλή 





Σύλια Χαδούλη "Θρυαλλίδες αφυπνίσεων λανθάνουσας ουσίας"

 


Απείρως διαθλώμενο φως βλέμματος διαπερνά αρχαίες μνήμες σωμάτων
Ανακλάται στον ονειρικό ανασχηματισμό λανθανουσών αισθήσεων,
συναισθήσεων και παραισθήσεων
Αιωρούνται ενσαρκώσεις παρελθοντικών απωλειών, συζεύξεις ονείρων
και ικεσιών απόλυτης ουσίας
Αποκλίνουσες μορφές άυλης ουσίας υποβάλλουν την ύπαρξη τους
στα αένεα άτοπα τοπία του χωροχρόνου
Διάχυση μεταφυσικής εσώτερης γνώσης σε άγνωρους τόπους αμφίσημων χρησμών
Αρχαίο όνειδος αποκαλύπτει τους πολύπτυχους χιτώνες που ενδύεται η στρατιά
των επτά Ταξιαρχιών Πορφυρών Αγγέλων
Ικέτες μαργαριταρένιων δακρύων ενσταλάζουν στους λειμώνες της κεκαυμένης γης
ελπίδες αναγέννησης και αειφορίας
μέσω μεσιτειών και μυστηριακών ιερουργιών θεϊκής ουσίας
προς την Πανάμωμη και Πάναγνη Μητέρα της Θεϊκής Αγάπης
Θρυαλλίδες αφυπνίσεων λανθάνουσας ουσίας ενσκήπτουν
στην απεραντοσύνη του σύμπαντος της κυτταρικής μνήμης
ως μύησις και μυσταγωγία των αχράντων μυστηρίων των ανατολικών δρόμων των Επτά Ουρανών
Αποκάλυψης της Θεϊκής Υπέρτατης Θυσίας
Μετουσίωση της Υπέρτατης Καλοσύνης σε συστοιχίες Αγγελικών ύμνων
συγχώρεσης και μετανοίας της οίησις εναποτίθεται ως ιερός σφραγιδόλιθος
Θέαση του Άκτιστου, Τρισήλιου Φωτός ανασαίνει το βλέμμα του σύμπαντος,
ηχούν οι επτά σάλπιγγες
«Μην αποστρέψεις Κύριε το Πρόσωπο Σου απ εμού…»
Λευκά περιστέρια ως σύμβολα εκπλήρωσης της Υπέρτατης γενεσιουργού Θεότητος
του Ενός και Μόνου Κυρίου ημών
ραίνουν με μύρο ροδοπέταλων τα αιμάτινα τοπία των ανθρωπίνων τραυμάτων,
της γήινης ουτοπίας των πάντων.
Σ.Χ.







ΣΠΥΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ " Η ΑΓΑΠΗ ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ"


Άφηνα προκλητικά πάντα
τα χνάρια μου στο χρόνο
την τύχη μου προκαλώντας.
Με το ένδυμα της φαντασίας
περίμενα να μ’ αγγίξει
της ψυχής σου το άρωμα.
Σ’ ένα συναπάντημα τυχαίο
σαν απόληξη απελευθέρωσης
στην έξαψη του νου μου
μορφοποιείται η ευτυχία.
Στο θρόισμα του ονείρου,
σχήμα αποκτά η μορφή σου
χαρίζοντας υπόσταση
στον φθίνοντα κόσμο μας.
Εξασθενεί η φωτεινότητα
του ποταμού των αστεριών
που ρέει στις παρυφές
του έρωτα που αναγγέλλει.
Σε καινούριο ρυθμό
πάλλεται ο λογισμός
στο ξαφνικό πέρασμά του
στην πραγματικότητα.
Τώρα νιώθω πιο σίγουρος
πως δεν έσβησε η ελπίδα.
Όσο κι αν μας απαγορεύουν
την χρήση συναισθημάτων,
σαν μόνιμη επανάσταση
η αγάπη θα νικήσει…
ΑΘΗΝΑ 25/09/2021
ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ







Άουγκουστ Μάκε - August Macke (3 Ιανουαρίου 1887 - 26 Σεπτεμβρίου 1914)

 

Τέσσερες κοπέλες, 1913


Ο Άουγκουστ Μάκε (γερμ. August Macke, 3 Ιανουαρίου 1887 - 26 Σεπτεμβρίου 1914]) ήταν Γερμανός ζωγράφος και ένα από τα κύρια μέλη της γερμανικής εξπρεσιονιστικής ομάδας Der Blaue Reiter (Ο Γαλάζιος Καβαλάρης).

Έζησε κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερα καινοτόμου εποχής για τη γερμανική τέχνη όπου αναπτύχθηκαν οι κυριότερες γερμανικές εξπρεσιονιστικές τάσεις, καθώς επίσης πραγματοποιήθηκε η άφιξη στη Γερμανία των πρωτοποριακών αβάν-γκαρντ κινημάτων που διαμορφώθηκαν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Όπως για έναν αληθινό καλλιτέχνη της εποχής του, ο Μάκε ήξερε πώς να ενσωματώσει στη ζωγραφική του τα στοιχεία της avant-garde που περισσότερο τον ενδιέφεραν.

Γεννήθηκε στη Μέσεντε της Γερμανίας. Ο πατέρας του, Άουγκουστ Φρίντριχ Χερμανν Μάκε (1845-1904), ήταν εργολάβος οικοδομών ενώ η μητέρα του, Μαρία Φλορεντίνε το γένος Άντολφ (1848-1922), προερχόταν από μια αγροτική οικογένεια στην περιοχή Ζάουερλαντ της Γερμανίας. Η οικογένεια έζησε στη οδό «Brüsseler Straße» μέχρι τα 13 χρόνια του Άουγκουστ.

Το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής ζωής του κατοικούσε στη Βόννη, με εξαίρεση μερικές περιόδους που έζησε στη λίμνη Τουν στην Ελβετία και διάφορα ταξίδια στο Παρίσι, την Ιταλία, την Ολλανδία και την Τυνησία. Στο Παρίσι, όπου ταξίδεψε για πρώτη φορά το 1907, ο Μάκε ήρθε σε επαφή με το έργο των ιμπρεσιονιστών, και αμέσως μόλις αυτός πήγε στο Βερολίνο πέρασε μερικούς μήνες στο στούντιο Lovis Corinth. Το ύφος του διαμορφώθηκε μέσα από την τεχνοτροπία των Γάλλων ιμπρεσιονιστών και μεταϊμπρεσιονιστών, περνώντας αργότερα από μια φωβιστική περίοδο.

Το 1909 παντρεύτηκε με την Ελίζαμπετ Γκέρχαρντ. Το 1910, μέσω της φιλίας του με το Φραντς Μαρκ, ο Μάκε συνάντησε τον Βασίλι Καντίνσκι και για λίγο μοιράστηκε τα μη αντικειμενικά, αισθητικά, μυστικιστικά και συμβολικά στοιχεία του κινήματος Der blaue Reiter (Ο Γαλάζιος Καβαλάρης).

Η συνάντηση του Μάκε με τον Ρομπέρ Ντελωναί στο Παρίσι το 1912 επρόκειτο να αποτελέσει αποκάλυψη για τον Μάκε. Ο χρωματικός κυβισμός του Ντελωναί, που ο Γκιγιώμ Απολλιναίρ είχε αποκαλέσει Ορφισμό, επηρέασε την τέχνη του Μάκε από εκείνο το σημείο και μετά. Τα παράθυρα καταστημάτων του μπορούν να θεωρηθούν προσωπική ερμηνεία των παραθύρων Ντελωναί, συνδυασμένα ταυτόχρονα με τις εικόνες του ιταλικού φουτουρισμού.

Η εξωτική ατμόσφαιρα της Τυνησίας, όπου ταξίδεψε το 1914 με τον Πάουλ Κλέε και τον Λουί Μουαγιέ ήταν θεμελιώδης για τη δημιουργία της φωτεινής προσέγγισης της τελικής περιόδου του, κατά τη διάρκεια της οποίας παρήγαγε μια σειρά έργων, θεωρούμενα τώρα ως τα αριστουργήματά του.

Το τέλος
Η σταδιοδρομία του έληξε με τον πρόωρο θάνατό του στο Δυτικό Μέτωπο, κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, το Σεπτέμβριο του 1914. Τελευταίος του πίνακας ήταν ο προφητικός «Αποχαιρετισμός».

Πλεούμενα στην Tegernsee, 1910,

Ζευγάρι σε μονοπάτι του δάσους, 1913,


Υπαίθριο εστιατόριο, 1912,


Καθισμένο γυμνό με μαξιλάρι, 1911

Γυναίκα με πράσινη ζακέτα, 1913

Λουόμενες με πόλη στο βάθος, 1913


Μεγάλος ζωολογικός κήπος, 1913

δείτε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/









Μίμης Βιτσώρης ( 26 Σεπτεμβρίου 1902 - 29 Ιανουαρίου 1945 )

 

Προσωπογραφία γυναίκας 

Ο Μίμης Βιτσώρης (1902-1945) ήταν Έλληνας ζωγράφος.

Αυτοπροσωπογραφία
Γεννήθηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 1902 στη Θεσσαλονίκη, αλλά το 1911, μετά το θάνατο του πατέρα του, μετακόμισε στην Αθήνα, όπου εγγράφηκε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Ωστόσο, δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του εκεί αφού ήρθε σε σύγκρουση με τους διδάσκοντες μιας και διαφωνούσε με την εκπαιδευτική φιλοσοφία της σχολής. Σε ηλικία 18 ετών έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση. Αποχώρησε από την Αθήνα, μετέβη στην Ευρώπη (Ιταλία, Γερμανία και Γαλλίαδιαδοχικά), μελετώντας τα εκεί ζωγραφικά ρεύματα. Παρέμεινε στο Παρίσι και συνεργάστηκε με το περιοδικό Μικρός Παρισινός (Petit Parisien) όπου δημοσίευσε σκίτσα του. Αρρώστησε βαριά και το 1925 μετέβη στη Μάλτα, όπου ετοίμασε μερικά από τα σκίτσα του. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1927 και άρχισε να ασχολείται με τις προσωπογραφίες και τις τοπιογραφίες. Συνεργάστηκε με εφημερίδες της Αθήνας, ενώ το 1930 ίδρυσε την Ομάδα Τέχνη μαζί με άλλους καλλιτέχνες της εποχής του. Έκτοτε συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Πέθανε στις 29 Ιανουαρίου 1945 στην Αθήνα, κλονισμένος από τον θάνατο του αδερφού και της μητέρας του.

Συγγραφικό έργο

Εκτός από την ζωγραφική συνέγραψε και διάφορες μελέτες και βιβλία σχετικά με την τέχνη. Μεταξύ αυτών:
Τέχνη και εποχή
Έρευνα και διδασκαλία
Προβλήματα δημόσιας αισθητικής


 Η Μαρία Μαγδαληνή στα πόδια του Χριστού

 Κυρία


Κυρία μς μαύρο γάντι

 Λιμανάκι


Λιμανάκι


Παναγία με το Χριστό


δείτε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/