Πρώτο Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου Κέφαλος

 

Οι Εκδόσεις Κέφαλος και το περιοδικό «Κέφαλος - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς», ανακοινώνουν τη διεξαγωγή του «1ου Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου Κέφαλος» που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά από τον εκδοτικό μας οίκο, το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022.

Το εν λόγω φεστιβάλ αποτελεί το πρώτο φεστιβάλ στην Ελλάδα που πραγματοποιείται αποκλειστικά για το παιδικό βιβλίο. Στόχος μας είναι να προβάλλουμε τους σύγχρονους συγγραφείς και να προάγουμε το παιδικό βιβλίο, τη φιλαναγνωσία, τη συγγραφή, το θέατρο, την παιδική ψυχολογία, τις σχέσεις γονέων-παιδιών-δασκάλων και προπάντων την πνευματική καλλιέργεια των παιδιών.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν συνολικά 20 βιβλιοπαρουσιάσεις και θεματικές εκδηλώσεις για το παιδικό βιβλίο, την παιδική ψυχολογία, το παραμύθι, τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, την εικονογράφηση, τη σύγχρονη κριτική και το παιδικό θέατρο. Στο φεστιβάλ συμμετέχουν συγγραφείς, επιστήμονες, παιδοψυχολόγοι, σχολικοί ψυχολόγοι, εικονογράφοι, κριτικοί λογοτεχνίας, άνθρωποι του θεάτρου και λέσχες βιβλίων.

Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί και Παζάρι Παιδικού Βιβλίου, με έκπτωση 40% σε όλους τους τίτλους παιδικών βιβλίων των Εκδόσεων Κέφαλος.

Σας περιμένουμε όλες και όλους σας, γονείς και παιδιά, σε ένα διαδικτυακό ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών!

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ημερομηνίες: Σάββατο 1 και Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Facebook: Εκδόσεις Κέφαλος - Λογοτεχνικό Περιοδικό Κέφαλος (https://www.facebook.com/kefalosperiodiko)

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΣ

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

-> 12:00 μ.μ. - ΕΝΑΡΞΗ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

-> 12:30 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παραμύθι και παιδική ψυχολογία - Πέτυ Ρεΐση (Ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια και Αναλύτρια ομάδας)

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Το παραμύθι του Άι Βασίλη - Αναστασία Σιδηροκαστρίτη

-> 13:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:   Η παρέα των ντετέκτιβ - Αποστολία Κατσαβούνη

-> 14:00 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Η τέχνη της εικονογράφησης παιδικών βιβλίων - Βάσια Παπαδοπούλου

-> 17:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Μαγικό Δάσος - Αναστασία Ιωακειμίδου

-> 17:45 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παιδική ψυχολογία και σχολείο - Μίκα Αρρώνη

-> 18:15 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ: i  Δόνα Λαμπηδόνα, ii. Αλέξανδρος ο Μακεδόνας - Νατάσσα Θάνου

-> 18:45 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παιδικές Λέσχες Βιβλίων - Νικολέτα Τρίψα

-> 19:15 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η μάγισσα Βρωμίλα - Φωτεινή Ζαχαριουδάκη

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

-> 12:00 μ.μ. - ΕΝΑΡΞΗ 2ης ΗΜΕΡΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

-> 12:30 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Ο Καραγκιόζης και η τέχνη του Θεάτρου Σκιών - Χρήστος Ζάνης

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η Ροδούλα και η νεραϊδουλα - Άννα Κορτέση

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Οι πίνακες δε μιλάνε, σωστά; - Ξένη Κουτσουμπού

-> 13:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η Λίλη και το φιλί - Μαρία Σκούλου

-> 14:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ο Αχνούλης και το λευκό κάστρο των βελανιδιών - Γεωργία Πραβήτα

-> 17:00 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Book Influencer: Η σύγχρονη μέθοδος κριτικής βιβλίων - Μαρία Κυριακοπούλου

-> 17:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Οι μικροί θεατρίνοι εν δράσει - Αθανασία Κιφοκέρη

-> 18:15 μ.μ.- ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Μαθησιακές δυσκολίες και λογοθεραπεία - Γιώτα Λουίζου

-> 19:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Σνόουι, ένα διαφορετικό κουνελάκι - Αθηνά Τζαβάρα

 

 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

Βιβλία που γράφουν ιστορία!







ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ " Αναχωρήσεις..."



Άνεμο έβγαλε δυνατό ,
γρήγορα σύρθηκα μέσα στις χαραμάδες.
Εδώ δεν θα με βρούν σκέφτηκα .
Όλα τρίζαν μέσα μου, ήμουν στο πάτωμα βλέπετε..
Άντε να τελειώσει και τούτη η υπερβολή
σηκωθώ ξανά στα μάτια μου...
Μπροστά μου ξύλινα αλογάκια με σπαθιά
πίσω μου το τραίνο σφύριζε στις ράγες
κι οι ολόξανθες αναμνήσεις μου
στο μπαούλο μαζεμένες όπως όπως...
Οι αναχωρήσεις γίνονται τη νύχτα .
Η γη των θαυμάτων
απομακρυνόταν ευκρινώς τεθλασμένη.
Συντομεύετε παρακαλώ.
Μιλώ στις σκέψεις μου .
Αυτές τις μικρές πυγολαμπίδες
που σπάνε το έρεβος
όταν κυνηγώ το ανέφικτο...

Έλενα Καραγιάννη.

Η φωτογραφία είναι από https://www.pinterest.es/





ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο πολιτισμός μας: Από τον πιθηκάνθρωπο στον homo digitalis"

  «Από την βαρβαρότητα στον πολιτισμό χρειάζεται ένας αιώνας. Από τον πολιτισμό στην βαρβαρότητα αρκεί μία μέρα».(Γουίλ Ντυράν)

Κάθε πολιτισμός εγείρει αμφισβητήσεις τόσο για το περιεχόμενό του όσο και για την πορεία του υποκειμένου του, του ανθρώπου. Στην αντίπερα όχθη υπάρχουν κάποιοι άκριτοι ενθουσιασμοί και ξέφρενοι πανηγυρισμοί για τον σύγχρονο πολιτισμό μας που θεωρείται ως ο «καλύτερος δυνατός». Προσπαθώντας κανείς να ισορροπήσει πάνω σε αυτές τις αντικρουόμενες θέσεις δύσκολα θα απέφευγε τις παρακάτω διαπιστώσεις.

Ο άνθρωπος προχωρά αλλά δεν συμφωνούν όλοι πως προοδεύει. Η έννοια της προόδου ήταν άγνωστη στους αρχαίους Έλληνες γιατί πίστευαν πως ο άνθρωπος εξέπεσε από το «χρυσούν» γένος στο «σιδηρούν». Σύμφωνα με τον Ησίοδο στο έργο του «Έργα και Ημέραι» τα γένη των ανθρώπων είναι πέντε: Το χρυσό, το αργυρό, το χάλκινο, το ηρωικό και το γένος του σιδήρου.

Επειδή, όμως, οι απολυτότητες και οι μανιχαϊσμοί δεν βοηθούν στην ανεύρεση της αλήθειας, ας καταγράψουμε τα φαινόμενα που μάς κατατάσσουν στην πορεία 1 ή 2 της φωτογραφίας.

Τα φαινόμενα

Οι αναίτιες βιαιότητες, οι πόλεμοι, η επερχόμενη πείνα – επισιτιστική κρίση και η οικολογική καταστροφή είναι τα πρώτα σημάδια ενός sui generis πρωτογονισμού του πολιτισμού μας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Από την άλλη πλευρά, οι τεχνολογικές και επιστημονικές ανακαλύψεις διευκολύνουν την υλική μας διαβίωση αλλά και την οργάνωση των κοινωνιών πάνω στη βάση νέων ανθρώπινων αξιών και ιδανικών που αποτελούσαν αίτημα αιώνων.

«Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει»

Θα επιβεβαιωθεί ο Σοφοκλής που θεωρούσε τον άνθρωπο ικανό για το καλύτερο και το χειρότερο; Είναι πράγματι ο άνθρωπος το απόλυτο δημιούργημα ή το ίδιο αυτό δημιούργημα εμφανίζει αυτοκτονικές τάσεις;

Η ανθρώπινη πορεία – όπως κι αυτή του πολιτισμού – δεν είναι προδιαγεγραμμένη από καμία εξωγενή δύναμη ούτε προϊόν των υπερσύγχρονων Η/Υ. ο νόμος της απροσδιοριστίας – αβεβαιότητας του Χάϊζενμπεργκ και η θεωρία του Χάους μάς υπενθυμίζουν περίτρανα τις ευθύνες αλλά και τις τεράστιες δυνατότητες του ανθρώπου.

Ο υπεράνθρωπος του Νίτσε συμβαδίζει με την πιθανότητα του πρωτόγονου υπάνθρωπου.

Όταν η πέτρα του τροφοσυλλέκτη ως φονικό εργαλείο γίνεται οβίδα από τις πολεμικές βιομηχανίες, αυτό συνιστά ένα τεχνολογικό επίτευγμα αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτεί και την ηθική έκπτωση και αποβιταμίνωση του πολιτισμού μας.

Όταν ένας πολιτισμός αξιολογείται θετικά από το πλήθος των καταναλωτικών αγαθών και παραβλέπεται η ασιτία του τρίτου κόσμου, όταν προβάλλεται ως αξία η επιτυχία και όχι η ευτυχία, όταν αναδεικνύεται ως απόλυτος στόχος η κοινωνική ανάδειξη ενώ υποτιμάται ο όγκος των ψυχοφαρμάκων, τότε ο πολιτισμός μας είναι ατροφικός.


Ο επιταχυντής του Cern μπορεί να είναι το κορυφαίο τεχνολογικό και επιστημονικό επίτευγμα, αλλά δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε ως ανθρωπότητα στην πείνα και στους παιδικούς θανάτους των χωρών της Αφρικής. Σίγουρα θα πουν κάποιοι πως η τεχνοεπιστημονική πρόοδος θα λύσει τα βιοτικά προβλήματα αυτών των χωρών. Σωστό είναι αυτό ως ευχή, αρκεί αυτή η πρόοδος να μην γίνει εργαλείο εξουσίας των δυνατών του πλούτου.

Η πολιτική και ο Homo idiot

Για πολλούς η αριστοτελική ευδαιμονία δεν αντλείται μόνον από την προσωπική ευδοκίμηση, αλλά κι από την καλλιέργεια των κοινωνικών αρετών. Η σύγχρονη μοναξιά και η επιλογή της ιδιώτευσης ως πολιτικής στάσης δεν υπονομεύουν μόνον τα βάθρα της δημοκρατίας αλλά ροκανίζουν και τις προϋποθέσεις της ατομικής μας ευδαιμονίας. Κι αυτό γιατί εδώ και εκατομμύρια χρόνια (καλώς ή κακώς) το πιο γλυκό κομμάτι της ύπαρξής μας είναι το «κοινωνικό».

Όταν, όμως, ο Homo idiot κυριαρχεί ως κοινωνική αξία έναντι του Homo Politicus, τότε πρέπει να αναζητήσουμε τόσο τις ευθύνες της πολιτικής όσο και των ατομικών οραμάτων – επιλογών. Η αποκόλληση του υποκειμένου από την πολιτική λειαίνει το έδαφος για την αναρρίχηση στην εξουσία των μετρίων και των λαϊκιστών. Μπορεί κάποιοι να οικτίρουν την πολιτική και τους τρόφιμούς της, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η πολιτική δεν επηρεάζει και τη ζωή των αδιάφορων.

Πολλοί στα αρνητικά του πολιτισμού και της εποχής μας συμπεριλαμβάνουν και την απουσία πολιτικών ηγετών με παγκόσμιο όραμα. Μεγάλος ηγέτης είναι αυτός που πράττει αυτό που υπηρετεί την παγκόσμια ειρήνη και ευδαιμονία και όχι τα στενά εθνικά συμφέροντα. Οι αλληλεπιδράσεις λόγω της παγκοσμιοποίησης καθιστούν αναγκαία την επαναξιολόγηση όλων εκείνων που βαπτίζονται «Ηγέτες». Το εθνικό έγινε παγκόσμιο και το οικουμενικό τοπικό. Αυτή η νέα πραγματικότητα επιτάσσει τον επανασχεδιασμό πολιτικών και συμπεριφορών. Ό,τι δηλαδή δεν διακονεί το όλον (παγκόσμιο) στο τέλος θα βλάψει και το εθνικό – τοπικό.

Στην ταύτιση του υγιούς πατριωτισμού με τον αρρωστημένο εθνικισμό θα πρέπει να αντιτάξουμε τον οικουμενισμό που σέβεται το δικαίωμα να έχει και να αγαπά κάποιος την πατρίδα του, χωρίς αυτό να επωάζει το μίσος και την απόρριψη των άλλων πατρίδων. Η ανθρωπότητα πληγώθηκε από τους «υπερπατριώτες» αλλά και από αυτούς που δεν ένιωσαν αυτόν τον ιερό δεσμό με μία πατρίδα.

Ο νόμος της εναντιοδρομίας

Οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες αποτελούν κατάκτηση στο βαθμό που οι μειονότητες (εθνικές, θρησκευτικές…) χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας και θεσμούς ανεκτικότητας και όχι τείχη της μισαλλοδοξίας και της ναρκισσιστικής τους μοναδικότητας.

Ο πνευματικός γιγαντισμός μπορεί να μην συμβιβάζεται με φαινόμενα ηθικού νανισμού, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την θεσμική κατοχύρωση των δικαιωμάτων της ατομικής ελευθερίας και του αυτοπροσδιορισμού με απόλυτο σεβασμό στην ιδιαιτερότητα κάθε ανθρώπου.

Η εποχή μας τείνει να αντικαταστήσει την εμπειρία και τα ατομικά βιώματα με τις περιγραφές και τις selfies. Ωστόσο η εμπειρία και τα βιώματα δεν διδάσκονται, όπως και η σοφία. Οι selfies το μόνο που αποτυπώνουν είναι η αγωνία μας να δούμε σε αυτές το επιθυμητό εγώ μας. Ο ναρκισσισμός επιστρέφει και τρέφει την ματαιοδοξία της μοναδικότητάς μας. Το ιδεατό είδωλό μας καταβυθίζεται στην αγωνία να αρέσουμε σε αυτούς που επιμένουν να μάς βλέπουν με κριτήρια που διαψεύδουν την αρρωστημένη αυτοαναφορικότητά  μας.

Στους μεμψίμοιρους και στους αρνητές του πολιτισμού μας λόγω των έντονων αντιθέσεων θα μπορούσε κάποιος να αντιτείνει πως αυτές τροχοδρομούν την εξέλιξη. Ο νόμος της εναντιοδρομίας είναι καθολικός και συμπαντικός. Εξέλιξη χωρίς αντιθέσεις δεν υπάρχει στον βαθμό, όμως, που αυτές συγκλίνουν σε μία νέα ενότητα – σύνθεση που με την σειρά της γεννά τη νέα αντίθεση. Είναι η διαλεκτική του Ζήνωνα, του Ηράκλειτου και του Έγελου.

Επιμύθιον

Βέβαια κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει πως ο πολιτισμός ακολουθεί μία ακύμαντη πορεία. Οι ασυνέχειες και κάποιες παλινδρομήσεις είναι ιστορικά φαινόμενα και δεν πρέπει να εξάγονται βιαστικά συμπεράσματα για την ποιότητα και το μέλλον του πολιτισμού μας. Κάποια φαινόμενα που εμπεριέχουν στοιχεία ηθικής παρακμής δεν μπορούν να αναχθούν σε γενικό κανόνα αξιολόγησης του πολιτισμού μας. Οι γενικεύσεις και οι απλουστεύσεις θολώνουν τη γενική εικόνα και εστιάζουν στο ειδικό το οποίο και μεγεθύνουν αυθαίρετα.

Οι κραυγές των ηθικολόγων και οι εσχατολογικές θεωρίες είναι τόσο ατελέσφορες για τη θετική πορεία του πολιτισμού μας όσο και οι διθύραμβοι καθώς και οι θριαμβευτικοί παιάνες για τα τεχνοεπιστημονικά κατορθώματα του σύγχρονου ανθρώπου.

Μπορούμε, λοιπόν, ως είδος να επιλέξουμε την επιστροφή στο παρελθόν μας ή να χαράξουμε ένα διαφορετικό μέλλον. Οψόμεθα…

«Ο πολιτισμός χωρίς περιπέτεια είναι σε πλήρη παρακμή»

(Alfred North Whitehead)

 ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/







NEO EP για τους FUGIT - Το "Nyctophilia Movements" κυκλοφορεί ΤΩΡΑ!

 



NEO EP για τους FUGIT - Το "Nyctophilia Movements" κυκλοφορεί ΤΩΡΑ!



BIOΓΡΑΦΙΚΟ

Οι Fugit είναι ένα μονοπρόσωπο συγκρότημα από την Ιταλία, που δημιουργήθηκε από τον Andrea Milan. Δημιουργήθηκε το 2014 ως ένας τρόπος αντιμετώπισης της ανθρώπινης κατάστασης, η μουσική του Andrea μιλάει από προσωπικές εμπειρίες μέχρι την επιστήμη και τη θέση και τον σκοπό μας σε αυτό το τεράστιο πράγμα που ονομάζεται σύμπαν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Nyctophilia: Μια έλξη για το σκοτάδι ή τη νύχτα. βρίσκοντας χαλάρωση ή άνεση στο σκοτάδι. Και αυτό ακριβώς είναι το «Nyctophilia Movements». Παίρνει έμπνευση από τις ατελείωτες μοναχικές βόλτες κατά τις καλοκαιρινές νύχτες, τη σουρεαλιστική ατμόσφαιρα μιας κοιμισμένης πόλης και το γαλήνιο δάσος στολισμένο με πυγολαμπίδες. Γι' αυτό το λόγο το "Nyctophilia Movements" συντέθηκε αυστηρά και ηχογραφήθηκε μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν παίχτηκε ούτε μια νότα τη μέρα.









Carpe "Η απάτη της ζωής..."




Ο αέρας σέρνει την επιβίωση
για μια μέρα ακόμα.
Μέσα απ' τις ρωγμές των χειλιών,
απ' τις γεύσεις των φιλιών
η ψυχή αυτονομείται.
Σαν αποδημητικό φεύγει
σε άγνωστο προορισμό,
επέλεξε να ζει στα ανεκπλήρωτα.
Μέσα στη σκόνη του χρόνου
πάνω στο σώμα μου
συλλέγω τα δακτυλικά σου αποτυπώματα.
Ανακτώ την ισορροπία μου,
στο λιγοστό φεγγάρι
σ' ένα δωμάτιο σβηστό,
αναγνωρίζω τα νεύματα
του γυναικείου σώματος.
Αγναντεύω βουβός την ομορφιά,
η απάτη της ζωής
βουλιάζει στον πάτο 
των ωραίων μας στιγμών.

Carpe.

Φωτογραφία : Taylor Marie McCormick







ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΚΚΑΛΑΣ "Φ & Φ στην ωτομοτρίς"



Τότε αθώα παιδιά εμείς, ταξιδεύαμε με ωτομοτρίς.
Μέρα Σαββάτου φεύγαμε, ξημέρωμα Δευτέρας επιστρέφαμε.
Ήμαστε χαρούμενοι ή σκεφτικοί.
Κοιτούσαμε τη διαδρομή,
άγνωστη στην αρχή, πασίγνωστη στο τέλος. Το καλοκαίρι με παράθυρα ανοιχτά και κεφάλια κρεμαστά
χαζεύαμε τους σταθμούς με τους ανεβοκατεβαίνοντες επιβάτες.
Εντυπώσεις πολλές για εμάς πρωτόγνωρες.
Κάποιοι χωριάτες με ταγάρια στους ώμους,
να μυρίζουν ξινίλα από την απλυσιά
και αίφνης σωθήκαμε, ένα άδειασμα στο Άργος.
Είχε πέσει η γέφυρα του Ίναχου από τις νεροποντές.
Μας επιβίβασαν σε λεωφορεία που μας μετέφεραν στις Μυκήνες. Θύμηση Ιφιγένειας, Αγαμέμνονα, Κλυταιμνήστρας.
Αλλάξαμε βαγόνι, επιτέλους αναπνεύσαμε.
Πως να ξεχάσεις την υπέροχη ευωδιά την άνοιξη, καθώς έτρεχε ιλιγγιωδώς απ’ τον Αχλαδόκαμπο προς τον Αργολικό κάμπο!
Ήταν οι ανθισμένες πορτοκαλιές νυφούλες στολισμένες.
Στην Τρίπολη είχαμε ξεχάσει το χρώμα της θάλασσας,
το αντικρίζαμε στο μαγευτικό τοπίο της Κακιάς Σκάλας,
δεν φοβόμαστε να παραμονεύει ο Σκίρωνας με το τσεκούρι,
ευτυχώς ο γιος του Αιγέα κατάφερε και τον έριξε στον γκρεμό
απαλλάσσοντας τους ταξιδιώτες από αυτόν.
Όσοι ταξίδευαν τακτικά ήξεραν ο ένας τον άλλο
οι μισοί Φ με στολή χακί,
οι άλλοι μισοί Φ χωρίς στολή, ήταν στην αναμονή,
αφού είχαν αναβολή.
Έτσι μετά από λίγο καιρό
το Τρίπολη- Αθήνα γίνηκε Άργος-Αθήνα
χωρίς γυρισμό τα χρόνια εκείνα.
Τι ήταν το πρώτο Φ;
Φοιτητική παρέα.
Και τι ήταν το άλλο Φ;
Φανταρίστικη παρατεταμένη θητεία.
Τότε αθώα παιδιά εμείς, ταξιδεύαμε με την ωτομοτρίς.

Γιάννης Κοκκάλας
Αμάρυνθος 25/9/2022

Η φωτογραφία είναι από https://trikkipress.gr/





ΠΕΤΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΕΛΟΥΔΑΣ ‘’ΠΟΖΑ’’



Στατική ,αναστατωμένη

έκσταση φιληδονίας

μαρμάρινων χειλιών

Κορμιά από τσιγαρόχαρτο

με ανασηκωμένο το γυμνό τους χέρι..

Χαμογελάστε λίγο λέει ο φωτογράφος

με το κουτσό πόδι

Ανάποδο πάρκο,

παγκάκια αφυδατωμένα

και καταματωμένα

από τα δόντια μεθυσμένου φιδιού

Φιδι που ξεγυμνώνεται αποκαλύπτει

αισθησιακά την ραχοκοκαλιά του

και προσπαθεί να ξεδιψάσει με νοθευμένο

νερό που αποπνέει σκουπιδιών οσμή και

αναίσθητη μυρωδιά ψαριών….

Εμπρός στοιχειθείτε στην σιωπή!...

Καλπάστε στο σύννεφο

Επιτέλους θα συμμορφωθειτε

στις επιταγές του ναυαγού

ωτακουστή της παλίρροιας ενσυναίσθησης;...

Μια πόζα η ζωή χωρίς φλας

ή με φλας αναμμένο από τις

φλόγες της….ενστικτώδους..αναμονής!


ΠΕΤΡΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΕΛΟΥΔΑΣ