Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά " Καταναλωτικός εφησυχασμός"




Καταναλωτικός εφησυχασμός

Πέρασαν πολλά χρόνια αγώνων, για να φτάσουμε στο σημείο μηδέν. Και φτου κι απ’ την αρχή, να συναντήσουμε τον άνθρωπο. Τον συναντήσαμε, δεν ήταν δα λίγες οι προσπάθειες. Μείναμε για λίγο μαζί του και μπροστά στο φαινόμενο του καταναλωτισμού δραπετεύσαμε από το σαλόνι της ευτυχίας, κυνηγώντας το ιδεατό: όσο περισσότερα, τόσο καλύτερα.Έτσι,κυριάρχησαν τα συμφέροντα και προέκυψαν μύριες αντιθέσεις.

Τώρα,αφού χορτάσαμε αγαθά, και γνωριστήκαμε λίγο-πολύ ως λαοί, αναζητούμε τρόπους να διακριθούμε. Μήπως δεν γινόταν το ίδιο πολλές δεκαετίες πριν;

Επικρατεί η ιδέα: αφού δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο ας αγοράσω προϊόντα.

Εφησυχάζουμε καταναλώνοντας, και εκείνοι που το έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό, επινοούν τρόπους μεγαλύτερης αποχαύνωσης, για να προχωρούν απρόσκοπτα τα σχέδιά τους που δεν είναι άλλα από την επιβολή, μέσω έντονων διακρατικών αντιπαραθέσεων.

Παρουσιάζονται λοιπόν ως σωσίες λαών, σε έναν πόλεμο, ή κατασκευάζουν συγκρούσεις στο όνομα των συμφερόντων.

Και ενώ κάπου, όχι πολύ μακριά οι άνθρωποι σκοτώνονται εμείς παρακολουθούμε τα γεγονότα από το τραπέζι του μεσημεριανού φαγητού μεταξύ κρεατοφαγίας και κρασοκατάνυξης.Μα ναι, είπαμε ότι ένα σούπερ μάρκετ ,μας απόμεινε. Ξεχνάμε όμως ότι αύριο ίσως αλλάξουν και για εμάς τα πράγματα, και ότι οφείλουμε όλοι να επαγρυπνούμε.

Έχουμε παρατήσει σε μεγάλο βαθμό την πνευματική καλλιέργεια. Μας έχουν πολιορκήσει οι διαφημίσεις αγαθών, μας εξουσιάζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία μας παρέχουν πολυποίκιλες δυνατότητες του τύπου, βρες τη λύση από το σπίτι.

Έτσι πέρασε πολύς χρόνος και βοήθησε και η πανδημία να καταντήσουμε μετριότητες .

Ξαφνικά βρέθηκε για τον καθένα πολύς ελεύθερος χρόνος! Ελεύθερος μεν, χειραγωγήσιμος δε.

Χωρίς αφύπνιση, χωρίς δράση ουσιαστική, χωρίς ενδιαφέροντα πολιτικά, πολιτισμικά,
εθνικά  κινδυνεύουμε και δεν απέχει πολύ ο πολιτισμός από τη βαρβαρότητα .

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά

H φωτογραφία είναι από https://www.tovima.gr/














ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο κυβερνήτης κεραυνός"

 Έφυγε το καλοκαίρι; Τελείωσαν οι διακοπές; Μπήκαμε πρόωρα στο Φθινόπωρο; Τελικά επιβεβαιώνεται η λαϊκή ρήση «…κι από Αύγουστο Χειμώνα»;

Οι πολλές βροχές και οι κεραυνοί φαίνεται να επικυρώνουν ή να απαντούν στα παραπάνω ερωτήματα, αλλά θέτουν κι ένα βασανιστικό ερώτημα, αν ακόμη ως πολιτισμός είμαστε δημιουργήματα των δυνάμεων της Φύσης.

Αυτές τις μέρες όλοι υποψιάζονται πως η συμφωνία ανάμεσα στην Δήμητρα και στον Πλούτωνα ακυρώθηκε και η Περσεφόνη βιάζεται να επιστρέψει στον κάτω κόσμο. Καλός ο μύθος των αρχαίων Ελλήνων, αλλά είναι αρκετός να ερμηνεύσει το φαινόμενο αυτό ή πρέπει να αναζητήσουμε την αιτία στην ανθρώπινη αβελτηρία για το περιβάλλον; Μήπως η ανθρώπινη οίηση και η απρονοησία είναι αυτές που έχουν αχρηστεύσει την ισορροπία που πρόβλεψε η συμφωνία των δύο θεών;

Οι πολλοί κεραυνοί (50.000!) και οι πολλές καταστροφές στρέφουν την συζήτηση στην δύναμη των φυσικών δυνάμεων και ιδιαίτερα στο ΠΥΡ που το εκπροσωπεί ο κεραυνός.

Πρώτος ο σκοτεινός φιλόσοφος, ο εφέσιος Ηράκλειτος, διακήρυξε με απόλυτη καθαρότητα πως ο κυβερνήτης όλων είναι ο κεραυνός, υπονοώντας την δύναμη της Φωτιάς.

«Τα δε πάντα οιακίζει κεραυνός»

Το «αείζωον πυρ»

Ο φιλόσοφος, δηλαδή, θεωρεί πως το «αείζωον πυρ» κυβερνά (οιακίζει) τα πάντα χωρίς εξαιρέσεις πραγματώνοντας έτσι την ισορροπία και την αρμονία του σύμπαντος μέσα από την ενότητα των αντιθέτων. Πιστεύει πως το πυρ συνέχει τα πάντα και συνιστά την δημιουργική δύναμη του κόσμου.

Όλα, λοιπόν, κινούνται, ορίζονται και κατευθύνονται από το πυρ (κεραυνό) που ως «ζωοποιός δύναμις» διαμορφώνει το πλαίσιο και τις συνθήκες μέσα στις οποίες νοηματοδοτείται και αναπτύσσεται η ζωή. Το πυρ, δηλαδή, συνιστά την αρχέγονη κοσμοποιό δύναμη του σύμπαντος που καταστρέφει, διαλύει, γεννά, αναμορφώνει και δημιουργεί.

 

Ο κεραυνός με την δύναμή του επιβάλλει την αρμονία των αντιθέτων που υπόγεια διατρέχει την λειτουργία του σύμπαντος. Η αρμονία των αντιθέτων, η γνωστή «Παλίντονος Αρμονία», αναδεικνύει την αξία της σύνθεσης των διαφορετικών και απορρίπτει την «ευτυχία» και τον πολιτισμό των ομοιοτήτων.

Ο κεραυνός με την δύναμή του προκαλεί μεταβολές και αλλαγές που σε πρώτη φάση μπορεί να προκαλούν μια ανισορροπία, αλλά στο τέλος επιβάλλουν την αρμονία. Στην δύναμη του κεραυνού συμπυκνώνεται όλη η φιλοσοφία του Ηράκλειτου που εκφράζεται με την θεωρία του για την συνεχή αλλαγή (τα πάντα ρει) και την ενότητα των αντιθέτων (παλίντροπος αρμονία). Οι δύο αυτές θεωρίες αποτέλεσαν το υπόβαθρο της Εγελιανής διαλεκτικής.

Φυσικά ο Ηράκλειτος δεν ταυτίζει τον κεραυνό με τον Δία, ως απόλυτο κυρίαρχο. Δεν βλέπει στον κεραυνό και στο πυρ μία εξωγενή και θεϊκή δύναμη. Όσοι βλέπουν κάτι θεϊκό στον κεραυνό, ερμηνεύουν λάθος τον Ηράκλειτο. Ο εφέσιος φιλόσοφος έπλασε την δική του κοσμοθεωρία (υλοζωιστής) απορρίπτοντας τους μύθους του Ομήρου και τον ιδεαλισμό πολλών. Πίστευε, όπως εξάλλου οι περισσότεροι προσωκρατικοί φιλόσοφοι, πως η αρχή του κόσμου βρίσκεται σε κάποιο υλικό στοιχείο που εμπεριέχει ζωή.

Καταστροφή και δημιουργία

Κάθε κεραυνός φέρνει μαζί του την καταστροφή και την δημιουργία. Την διάλυση του παλιού και τον ερχομό του νέου. Ένας κύκλος κλείνει κι ένας άλλος ανοίγει. Η αέναος ροή και η ποθητή αρμονία. Η δύναμή του να μην μάς φοβίζει, αλλά ούτε και να τον ξορκίζουμε ως κάτι κακό. Ο κεραυνός είναι σημάδι πως η Φύση αναζητά μία νέα ισορροπία.

Την κοσμοποιό δύναμη του πυρός – κεραυνού δεν μπορούμε να την αξιολογήσουμε με τα ανθρώπινα μέτρα. Οι βίαιες εκρήξεις των συμπαντικών δυνάμεων ήταν αυτές που έδωσαν την σημερινή μορφή στον πλανήτη μας αλλά και στο σύμπαν (σεισμοί, ηφαίστεια, κύματα…). Κανείς δεν διανοήθηκε να ψέξει την Φύση για τις καταστροφές που επήλθαν από την λειτουργία κάποιων φυσικών δυνάμεων. Η καταστροφή κάποιων πολιτισμών και τα ανθρώπινα θύματα δεν προσμετρώνται ως στοιχεία καταστροφικά ή εκδικητικά της φύσης. Η φύση προειδοποιεί, δεν εκδικείται. 

 

Στην Φύση συμβαίνουν όλα «κατά το εικός και αναγκαίον», χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ανθρώπινη κανονικότητα. Η Φύση αγνοεί ή αδιαφορεί για την ανθρώπινη γνώση, ηθική και κανονικότητα. Το τυχαίο, το απροσδιόριστο και το αβέβαιον συγκροτούν το πλαίσιο λειτουργίας της όπως με σαφήνεια διακήρυξε και ο Χάιζενμπεργκ που αποδόμησε την αρχή της αιτιοκρατίας.

Το χρέος

Στην εποχή μας και στον πολιτισμό μας που ψελλίζουν την μετριότητα, την κανονικότητα και τον φόβο πρέπει να αντιτάξουμε την ορμή και την δύναμη του κεραυνού. Οι αλλαγές που απαιτούνται προϋποθέτουν την εκρηκτικότητα, την βιαιότητα και το απροσμέτρητον του κεραυνού ως κοσμοποιού δύναμης. Η πρόοδος και η αλλαγή δεν μπορούν να χωρέσουν στα παλιά σχήματα και στους συμβιβασμούς του παρελθόντος. Μόνον οι βίαιες ανατροπές και οι ριζικοί μετασχηματισμοί επωάζουν το καινούργιο που μπορεί να προκαλέσει θρήνους και αδικίες, αλλά θα δώσει μία νέα πνοή στην δημιουργία και στον πολιτισμό. Αυτό διδάσκει η φύση αιώνες τώρα. Ή αποδέχεσαι την «λογική» της και προχωράς με το ανάλογο τίμημα ή κακοφορμίζεις στην μετριότητα μέχρι που ένα μεγάλο κύμα ή ένας σφοδρός σεισμός ή ένας ανελέητος κεραυνός θα τα σαρώσει όλα. Κι αυτό γιατί η «Φύσις κρύπτεσθαι Φιλεί».

Πρέπει ως ανθρωπότητα να διακινδυνεύσουμε πολλά και να μην εφησυχάζουμε ούτε να αρκούμαστε στην θανατερή νηνεμία της γαλήνιας θάλασσας. Αυτό είναι μια παγίδα της θεοποίησης και εξιδανίκευση της κανονικότητας. Η ζωή και η ιστορία της γράφεται με την ορμή και την δύναμη του κάθε κεραυνού.

Αλλά και σε ατομικό επίπεδο χρειαζόμαστε την ζωογόνο φλόγα του κεραυνού για να υπερβούμε τις φοβίες και τις αδυναμίες μας και να απλωθούμε ανοικτοί στο απρόσμενο και το αναπάντεχο. Οι συμβατικότητες που μάς χαλιναγωγούν μόνο με την ορμή του «κεραυνού» μπορούν να μάς βοηθήσουν να νιώσουμε δυνατοί και δημιουργοί της ιστορίας μας. Ο λόγος του Νίτσε, του θεωρητικού της δύναμης, είναι πάντα επίκαιρος και ηχεί ως σάλπισμα και παιάνας της εσωτερικής μας μεταμόρφωσης.

«Παρατηρούμε και περιμένουμε μέσα μας από το σκοτεινό νέφος, που λέγεται άνθρωπος, να γεννηθεί κάποτε ο Κεραυνός, που θα είναι ο Υπεράνθρωπος»

Επιμύθιον

Την Φύση και τους νόμους της μπορείς να την ερμηνεύσεις, να την κάνεις κομμάτι της γνώσης σου (επιστήμη) ή και να την προβλέψεις, αλλά δεν μπορείς με τίποτα να την αλλάξεις στις βασικές δομές της λειτουργίας της. Κάθε ανυπακοή στους νόμους της τιμωρείται. Η κλιματική αλλαγή συνιστά το πρώτο δείγμα αυτοκαταστροφής και αυτομαστιγώματος του ανθρώπινου είδους.

Γι’ αυτό, λοιπόν, η αποδοχή και η υποταγή στους νόμους της φύσης (σεισμοί, θύελλες, κεραυνός…) συνιστά το πρώτο βήμα της ελευθερίας μας και της βούλησής μας για δύναμη και εσωτερική διαμόρφωση ,όσο κι αν αυτό συνιστά οξύμωρο(αναγκαιότητα # Ελευθερία).. Κι αυτό γιατί η φωτιά ως ζωοποιό στοιχείο είναι χρεία και κορεσμός. Όταν έλθει η φωτιά – κεραυνός θα κρίνει και θα καταλάβει τα πάντα.

«Το γαρ πυρ χρησμοσύνη και κόρος. Πάντα γαρ το πυρ επελθόν κρίνει και καταλήψεται».(Ηράκλειτος)

 

­* Χρήσιμο κείμενο: Ηλία Γιαννακόπουλου, «Αείζωον Πυρ», στο βιβλίο «ΙΔΕΟπολις» (Εκδόσεις Λιβάνη) και στο blog ΙΔΕΟπολις.

 

ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/





Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά "Ο Δήμος ο παραπονιάρης."




Ο Δήμος ο παραπονιάρης.

Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα μικρό οικισμό,λίγα χιλιόμετρα από την πόλη, ζούσε ο Δήμος ο παραπονιάρης. Οι κάτοικοι ήταν όλο κι όλο δώδεκα και τα σπίτια έξι

Μια ηλικιωμένη, ο ξυλουργός με τη γυναίκα του και ένα παιδί,η ράφτρα,ο γανωτής  με τη γυναίκα του και τα δυο παιδιά,ο παλιατζής με τη γυναίκα του και ένας νέος, ο Δήμος.

Ο Δήμος μπήκε τυχαία και τελευταίος στην παρέα. Όλοι δεμένοι σα μια γροθιά, μικροί, μεγάλοι, τη μέρα δούλευαν σκληρά και μόλις ο ήλιος έγερνε στη δύση του, μάζευαν τα εργαλεία τους και έπειτα έβγαιναν σε ένα ξέφωτο, όπου το φως του φεγγαριού φώτιζε ικανοποιητικά τα πρόσωπά τους. Εκεί, πάνω σε μαξιλάρια και κουρελούδες, κάθονταν αναπαυτικά και συζητούσαν για δύο και τρεις ώρες. Το σύνθημα της διάλυσης της παρέας το έδινε πρώτη η ηλικιωμένη. Σηκωνόταν, έπαιρνε παραμάσχαλα το μεγάλο μαξιλάρι και έλεγε: "Ήρθε η ώρα της ανάπαυσης και του ύπνου. Σηκωθείτε".

Όλοι αυτόματα σηκώνονταν.

Τις ζεστές νύχτες του καλοκαιριού, υπήρχε ένα πρόβλημα.Ο Γκιώνης τραγουδούσε το γνωστό σκοπό του και έβλεπες το Δήμο να σκουπίζει τα δάκρυά του. Όλοι τον κοίταζαν παράξενα. Κι αν μιλούσαν και φώναζαν, με το άκουσμα του πουλιού, ήξεραν ότι ο "παραπονιάρης" θα άρχιζε το κλάμα.Μια φορά ο ξυλουργός τον ρώτησε: Δήμο από πού ήρθες εδώ, τι γύρευες και γιατί έμεινες τελικά;
 
Ο Δήμος,του απάντησε:"θα σου πω όταν θα είμαστε οι δυο μας".

Και ένα βράδυ ο ξυλουργός είπε στη γυναίκα του ,να καλέσει όλους στην αυλή τους, εκτός από το Δήμο.

Έτσι στο γνωστό ξέφωτο παραβρέθηκαν οι δυο τους. Ο Δήμος,εξασφάλισε ότι δεν θα έρθουν οι άλλοι και άρχισε: "Ο Γκιώνης που τον έλεγαν Αντώνη είχε έναν αδερφό που τον έλεγαν Δήμο. Ταράχτηκε ο ξυλουργός αλλά έκανε υπομονή να ακούσει.

Ο Δήμος, και πέρασε στη δική του πλέον παρεμφερή ιστορία, σκότωσε, αν σκότωσε,κατά λάθος τον Αντώνη. Βρίσκονταν σε ένα γκρεμό όταν πυροβόλησε ο Δήμος ένα κοπάδι πουλιών και άκουσε τον Αντώνη να κατρακυλάει και να χάνεται.
 
Ο Αντώνης δεν βρέθηκε ούτε σκοτωμένος μα ούτε και ζωντανός. Τότε ο Δήμος....από τον μεγάλο καημό, έγινε πουλί που γυρνά στα δάση και φωνάζει: γκιών γκιών!

Σταμάτησε την ιστορία ο Δήμος και ο ξυλουργός του είπε περιπαικτικά:"Να φανταστώ ότι έχεις σχέση με την ιστορία;"

"Κατά κάποιον τρόπο ναι.

Εγώ λοιπόν,με τον αδερφό μου τον Αντώνη..."

Κόκκαλο ο ξυλουργός. "Εγώ με τον αδερφό μου ακούγαμε από μικρά την ιστορία του Γκιώνη από τον παππού μας. Μας την έλεγε συχνά. Πριν δεκαπέντε χρόνια που εγώ ήμουν έξι κι ο Αντώνης δέκα χάσαμε ξαφνικά τον Αντώνη και δεν τον ξαναείδαμε,με τον τρόπο που σου είπα. Εγώ υποσχέθηκα να τον βρω για τούτο το λόγο και βρίσκομαι εδώ".

"Γιατί εδώ;"τον ρώτησε ο ξυλουργός που άρχισε να υποψιάζεται κάτι.

"Γιατί ο Αντώνης ήθελε να γίνει ξυλουργός, γιατί ήθελε να παντρευτεί μικρός, γιατί...θα συνεχίσω μια άλλη φορά" .

Ο ξυλουργός ήθελε να ακούσει κι άλλα.

"Πώς είσαι σίγουρος ότι ζει"τον ρώτησε.

"Δεν είμαι αλλά έχω αμφιβολίες και ψάχνω".

Ο ξυλουργός ο Αντώνης, άρχισε να κλαίει κάτω από το φεγγαρόφωτο.

"Θα σου πω δυο κουβέντες" ,και συνεχίζεις.

Εγώ Δήμο έπεσα κάποτε σε ένα γκρεμό, όταν ο αδερφός μου πυροβόλησε ένα σμήνος πουλιών. Τρόμαξα έκανα πίσω και γκρεμίστηκα. Με βρήκε την άλλη μέρα κάποιος βοσκός και με πήρε στο σπίτι του. Δε θυμόμουνα πολλά. Κ ι όταν θυμήθηκα, βρέθηκα μόνος μου σε ένα έρημο σπίτι. Ο βοσκός έλειπε και έφυγα. Ταλαιπωρήθηκα αρκετά. Δούλεψα σκληρά σε διάφορες δουλειές από τόπο σε τόπο. Τα χρόνια πέρασαν. Έκανα οικογένεια. Δεν ξέρω τι απέγιναν οι δικοί μου, ο αδερφός μου ο Δήμος, ο Δήμος μας και αγκάλιασε το Δήμο με αναφιλητά.

Αδερφέ μου,αδερφέ μου,Αντώνη μου ,εσύ είσαι σε βρήκα!.

Επέστρεψαν στο σπίτι. Όλοι κοιμόταν. Ξύπνησε τη γυναίκα του και της μίλησε. Εκείνη φώναξε: Ο "παραπονιάρης" είναι αδελφός μας;  

"Ναι αδελφός μας"Ο Δήμος πλησίασε αγκαλιάστηκαν.

Κι έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά


Ρainting by Peter Paul Rubens










Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά "Ένα μάθημα ζωής"



Λένε ότι όσο μεγαλώνουμε, παραβλέπουμε πολλά και επικεντρωνόμαστε στα λίγα και ουσιαστικά.

Σήμερα θα αναφερθούμε σύντομα στη ζωή ενός ζευγαριού με παιδιά και εγγόνια που κατάφεραν να διανύουν αισιόδοξα τη δεκαετία των εβδομήντα.

Ο Μηνάς και η Μόνικα απέκτησαν τέσσερα αγόρια και δώδεκα εγγόνια. Οι νύφες, μέχρι και από την Κίνα.

Ο Μηνάς δύστροπος, καταθλιπτικός, στα σαράντα του, αποφάσισε χάρη στη Μόνικα να αλλάξει.

Η Μόνικα έγινε η αυστηρή δασκάλα του, κατόπιν συμφωνίας, ενός συμβολαίου που τηρούνταν απαρέγκλιτα.

Κάθε μέρα η Μόνικα έγραφε τα καλά και τα άσχημά του. Όσο προχωρούσε ο καιρός τα άσχημα λιγόστευαν και τα καλά περίσσευαν.

Ο Μηνάς δεν πρόσεχε καθόλου την εμφάνισή του. Έμενε αξύριστος για μια βδομάδα και όταν έβγαινε έξω στην αγορά φορούσε ό,τι εύρισκε μπροστά του. Έτρωγε το φαγητό αφού πρώτα πετούσε ένα: «Εγώ θα το μαγείρευα καλύτερα».

Απεχθανόταν τους γιατρούς γιατί ένα ιατρικό λάθος παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή. Κατάπινε χάπια όπως εκείνος έκρινε από τη μάνα του, τον πεθερό του, από τη Μόνικα.

Ήταν -πέρα από τα παραπάνω- αδιάφορος προς τη γυναίκα του αλλά προστατευτικός στα παιδιά και τα εγγόνια.

Η γυναίκα του λοιπόν που τον λάτρευε, έκανε πολλές προσπάθειες να τον βλέπει χαρούμενο. Μια φορά άπλωσε τα χέρια προς την εγγονούλα του και της έλεγε:« Έλα, έλα να πάμε βόλτα» και το μωρό έκλαιγε. «Χαμογέλασε λίγο ,το μωρό σε φοβάται ,έτσι που σε βλέπει» του είπε η Μόνικα. «Εγώ θέατρο δεν παίζω», απάντησε .

Όμως αυτός ο άνθρωπος άλλαξε όχι από μόνος του αλλά με τη συνδρομή ,την αμέριστη συμπαράσταση της γυναίκας του.

«Αρμονία», της είπε μια μέρα μετά από οκτώ χρόνια μαθημάτων, «πού θέλεις να πάμε διακοπές, πες μου» .

Διακοπές; Ο Μηνάς ήθελε διακοπές;

Αυτόματα του πέταξε ένα «Βαρκελώνη».

Χαρούμενος της απάντησε: «Εγώ θα πάω στο πρακτορείο να κλείσω θέσεις και εσύ ετοίμασε μία βαλίτσα. Βάλε μέσα τα πιο ελαφριά, ατσαλάκωτα ρούχα τυλίγοντας τα σφιχτά». Κόκκαλο η Μόνικα. Δεν του είπε τίποτε άλλο. Και για να συντομεύουμε, η εκδρομή στάθηκε το τέλος μιας βασανιστικής καθημερινότητας και η αρχή μιας νέας ζωής. Τώρα ανέλαβε ο Μηνάς. «Μόνικα, ξυρίζομαι, ντύνομαι και πάω για ψώνια». Στην πένα ο φίλος μας. Το αποκορύφωμα: Κάλεσε σε ένα γιορτινό τραπέζι παιδιά και εγγόνια και σε ένα άλλο τραπέζι γονείς και πεθερικά. Μεγάλοι άνθρωποι, έμειναν άναυδοι από τη συμπεριφορά και την περιποίηση. Ο πεθερός του μάλιστα πέταξε ένα: «Μηνά τι έγινε, κερδίσαμε τον πρώτο λαχνό του εθνικού λαχείου;»

Και ο Μηνάς είπε αυτά τα ίδια που είπε και στα παιδιά του και τους έκανε να δακρύσουν από συγκίνηση.

«Κάποια στιγμή το μυαλό του ανθρώπου, από την πολλή σκέψη, αλλάζει θετικά ή αρνητικά, ανάλογα. Εγώ, μέσα στις δυσκολίες και τις υποχρεώσεις έχασα το μπούσουλα. Δεν ήμουν για ένα διάστημα ο εαυτός μου, ντρεπόμουν και να χαμογελάσω. Ας είναι καλά η Αρμονία που το πήρε απάνω της και με βοήθησε. Θέλεις πράγματι έναν άνθρωπο να καταλάβει το πρόβλημά σου και να θελήσει να σε βοηθήσει. Με τη βοήθειά της, αποδέχτηκα και αγάπησα τον εαυτό μου, που δεν ήθελα να τον βλέπω στον καθρέφτη και για τούτο έμενα μέρες αξύριστος. Άκουγα ραδιόφωνο, το φρόντιζε η γυναίκα μου αυτό, και ξεχνιόμουνα. Ήθελα κάποια χρόνια ένα ακριβό αυτοκίνητο και μάζευα χρήματα, ζοριζόμουν. Χάρη στη φιλοσοφία της γυναίκας μου έδωσα προτεραιότητα στις διακοπές και παράτησα την ιδέα της αγοράς του αυτοκινήτου. Τα παιδιά μου, με παρότρυνση της Μόνικας, μου έφεραν τούτο το πανέξυπνο σκυλάκι και ένα αίσθημα ευφορίας, αγάπης πραγματικής με κυριεύει κάθε φορά που ασχολούμαι μαζί του. Ε, θα πω και το τελευταίο: Με την πίστη στο Θεό τα είχα μπουρδουκλώσει. Έβαλα κι έναν άγιο στη ζωή μου, όπως η Μόνικα μου έμαθε, και έχω νοερά κάπου να απευθυνθώ όταν δυσκολεύομαι. Όλα είναι στο μυαλό».

Έτσι έκλεισε την κουβέντα. Οι παππούδες ευχαριστημένοι και συγκινημένοι γιατί και απέναντί τους όλα ήταν καλά, χειροκρότησαν.

Και ο πατέρας του πρόσθεσε:« Μπράβο, μπράβο

και στη Μόνικα. Καλά λέει ο λαός: Βάστα με να σε βαστώ να ανεβούμε στο βουνό".

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά



Η φωτογραφία είναι από το https://gr.pinterest.com/




Carpe "Επώδυνο κενό..."



Αφημένη με ρούχα φθαρμένα
η φαντασία ξεφυλλίζει τη θλίψη.
Μια αναμέτρηση συνεχής
για να αντέξω όλα όσα
στοίχειωσαν τον κόσμο.
Αφουγκράζομαι τον υπόκωφο θρήνο
της αληθινής ζωής.
Όταν ξυπνώ νοιώθω
το μύρο στο λαιμό σου,
σφιχταγκαλιάζω τους παλμούς της καρδιάς.
Ένα χαμόγελο φυτρώνει στο πρόσωπο.
Βγάζω περίπατο την ψυχή
στις πιο γλυκές στιγμές.
Ο ήχος της καθημερινότητας λιγά
στο στόμα του ανέμου.
Παλεύω με την αταραξία του βλέμματός σου,
αποπνέει τη θέλξη που θρέφει τη σάρκα.
Χαϊδεύω με το χνώτο
το είδωλό σου καθώς ξεμακραίνει.
Μια καρδιά έμεινε κενή
και ασθενεί.
Ένα σήμερα ανυποψίαστο με ρούφηξε,
με γέμισε πληγές.
Οι σφοδρές καταιγίδες των δακρύων
ξεθωριάζουν τα όνειρα.
Το επώδυνο κενό τελειώνει,
όταν συναισθάνομαι
την επιθυμία για ζωή
που αναβλύζει στις κόγχες των ματιών σου.

Carpe.



Η φωτογραφία είναι από https://bio365.blogspot.com/





Παρουσίαση του βιβλίου "Στην καρδιά μου γράφει Ελλάδα" του Στάθη Λιώτη

 

Παρουσίαση του βιβλίου "Στην καρδιά μου γράφει Ελλάδα" του Στάθη Λιώτη
Εκδήλωση από το χρήστη Εκδόσεις Όστρια

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου Ωρα 8:30
ΚΑΦΕΤΈΡΙΑ SWEET, Βασιλέως Κωνσταντίνου123, Κεντρική πλατεία του Αλμυρού


Συγγραφέας:Στάθης Λιώτης 
Εκδόσεις:Όστρια Βιβλίο
Σελίδες:188
Ημερομηνία Έκδοσης:29/12/2021
ISBN:9789606046957
Είδος :Ελληνική ποίηση






Οποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει το καινούργιο βιβλίο, του Συγγραφέα Στάθη Λιώτη, εκδόσεις Οστρια, να επικοινωνήσει στο παρακάτω τηλέφωνο!! 6943119867!!

Τιμή : 10 Ευρώ και μαζί δώρο το πρώτο βιβλίο του Συγγραφέα "Και στον Θάνατο, Ζωή"





"The Pain" - A poem by Shahid Abbas

 

The Pain

Our tears will never stop
I ask you 
Yes you 

Are you the man who feels the pain of that old man in the street 
Wearing rags
His face speaks of a hard life
Strife, hunger and thirst his companions 
 
Lacking the beauty of innocence of youth 
His eyes are dry now 
He has no more tears now
The crying days have passed 
He readies for home at last 

His body is worn 
His heart broken and torn apart by endless injustice
Another friend daily accompanying him   
 
Oh he used to care 
Oh how he placed total faith in the self described leaders
Failures at every turn 

He exorts
Pay attention!
Believe less without proof 
Words are meaningless without acts

I cannot write about the pain of others 
Only my own
My eyes do not deceive 
I hear the cries of the poor 
See the struggle of injured spirits 
forgotten by governments long disbanded

It's our land 
I implore! 
Do not destroy it
Honor it as
Nature protects her own

This is a test of your behavior
Toward all God's creatures
Great and small.....

©️ Shahid Abbas 2022