ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΟΥΣΟΣ "Φύτεψες το Όνειρο.."


Φύτεψες το Όνειρο στη γλάστρα
κι΄η μεσίστια έμπνευση χάθηκε
στην υστερία του χρόνου.

Άνθρωπε ρόδο-κραυγή-καταιγίδα,
διάστικτο πράσινο της φύσης,
χάθηκε η μυθιστορία της μνήμης.

Στο άσπρο χνούδι του Αυγούστου
δεν έχτισες το απόμακρο σπήλαιο
να κρύβονται οι απέλπιδες.

Ο ήχος είναι το έλασμα της εικόνας,
δίαυλος και συναξάρι.

Πώς παρα κάμπτεις το άσυλο της ποίησης ;;
Ποια η εκκένωση της αστάθειας ;;

Ένας ανυπεράσπιστος δωδεκάλογος
οι κινούμενες φλόγες,
ο χρόνος λεηλατεί τη φύση
και το φως του περικλείει το επέκεινα.

Υπάρχεις, οιωνοσκοπώντας την ύπαρξη,
υπάρχεις, δρασκελώντας τον αιώνα σου,

και συσκευάζομαι ολόκληρος,
με την αθώα πτήση της λέξης,
ένα λιβάνι φως εσπερινό.

Από το υπό έκδοση, εκδ. ΔΡΟΜΩΝ--΄΄Ωδή στον ποιητή Νίκο Καρούζο΄΄--΄΄και σε κάθε πολύνικο ταξιδευτή της Οδύνης, της Ποίησης και της Αγάπης΄΄


Α.Φ.Ι.Ε.Ρ.Ω.Μ.Ε.Ν.Α...στη Καταστροφική Δίνη της Φωτιάς και στις Πονεμένες Υπάρξεις του Αυγούστου...το ποίημά μου Φύτεψες το Όνειρο..΄ και ο πίνακάς μου...[ στο κεφάλι του ζώου... η σφαγή της φύσης. ]
Κ. Καρούσος









 

ΑΝΝΑ ΝΤΑΛΗ [Φυσάει τρόμο ]



-Φυσάει τρόμο
- Δράκαινες από το πουθενά
- Μαύρα φτερά ανενόχλητα
δαγκώνουν το φως
- Φυσάει θλίψη
- Σύννεφα ραγισμένα
την μέρα πληγώνουν
την νύχτα ματώνουν
Κι εκείνη η βροχή μας ξέχασε
Κι εκείνο το φεγγάρι να απορεί
Ετούτο το Γιατί πονάει …
- Φυσάει αδιαφορία
Ειναι και οι γενναίοι που κρατούν Θερμοπύλες !!!
τους Εφιάλτες όμως ;
Πώς ; Πώς να τους γνωρίσεις;…
… a.n.









Γ. Λουτσέτης-Γ. Κοκοτσάκη live στα Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ-Κιν/φου Ιεράπετρας


 Με τα μάτια ανήσυχα μέσα σε ό,τι συμβαίνει αυτές τις μέρες στη χώρα μας, με πόνο αλλά και οργή για όσα εξαφανίζονται από τις  φωτιές (Φύση, ζωικό βασίλειο, κόποι χρόνων), θα κρατηθούμε από τη δύναμη που δίνει η ολιστική έννοια του Πολιτισμού σε κάθε έκφρασή της.


Απόψε το βράδυ, 7/8 στις 21:00, θα βρισκόμαστε στην Τελετή έναρξης του 8ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας και 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κρήτης.

Ο Γιώργος Λουτσέτης στο πιάνο με την Ελευθερία Κοκοτσάκη στο τραγούδι θα ερμηνεύσουν τρία τραγούδια του Σταύρου Ξαρχάκου, τιμώντας τον ίδιο και την παρουσία του στο Φεστιβάλ.

 

Live streaming αναμετάδοση στην επίσημη ιστοσελίδα των Φεστιβάλ https://www.festivalierapetra.gr/.




--
Συνθέτης - Πιανίστας / Composer - Pianist

Nest Studio & Productions
Production manager
___________________________
YouTube channel: Giorgio Lucetti
mob: +30 6948 48 15 25


"Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι να ' ναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις."
Κ. Π. Καβάφης

"As you set out  for Ithaca
hope the voyage is a long one,
full of adventure, full of knowledge."
C. P. Cavafy










μίνα King " ΦΩΤΙΑ "



Χάθηκε ο ήλιος πίσω
από μαύρα σύννεφα καπνού
Κόπηκε η ανάσα από φρίκη!
Φλόγες τυλίξαν τη ζωή .
Χάθηκε ο ήχος των πουλιών
ξεροκανίδια οι φωλιές τους
Κραυγές πόνου από πληγωμένα ζώα
τρέχουν σε λάθος μονοπάτι να σωθούν.
Άνθρωποι ανήμποροι απελπισμένοι
σκεπάζουν το πρόσωπό τους μ απελπισία
ένας κρατάει στην αγκαλιά του δυο παιδιά άλλος κρατάει τον σκύλο του
άλλος ένα κλουβί με το κανάρι μέσα .
Όλοι τρέχουν μέσα σε μαύρα σύννεφα
καπνού με δάκρυα σπαραγμού!
Κι οι φλόγες τρέχουνε ξωπίσω!
Πέφτουν τα δέντρα νικημένα στη γη
μαύρα σκιάχτρα μοιάζουν
με χέρια απλωμένα στον ουρανό ικευτικά!
Στάχτη, μαυρίλα ,φωτιά, παντού!
Αγκομαχούν και τριζοβολάνε τα σπίτια
βγάζοντας κραυγές πόνου
από τις φλόγες!
Θόρυβο κάνει ο θάνατος!
με μυρωδιά καταστροφής μαζί...
Φονική ή φωτιά χωρίς διακρίσεις και συμπόνια
Ασταμάτητη χωρίς έλεος προχωρεί
Αδίστακτη χαρίζει όλεθρο στο πέρασμά της
Δακρύζει η νύχτα για το μακελειό
Ποιος σταματάει το ασταμάτητο ?
Διάβα θανάτου σαρώνει τα πάντα!
Μάχονται θαρραλέα
ηρωικά οι λίγοι..
Κρύβονται βολεμένοι οι ειδικοί!
Αδιαφορούν στα καφέ οι πολλοί!
Τρέχουν πανικόβλητοι άνθρωποι
και ζώα να σωθούν!
Μηδέν βοήθεια από.πουθενά!
"Και τώρα τι θα κάνετε".....
Ρωτάνε τα κανάλια του "αίσχους "
τους κατεστραμμένους ανθρώπους .
Ωρα μηδέν χτύπησε το ρολόι!
Κράτα τα δάκρυα σου Ελλάδα μου
θα σου χρειαστούν !μ.κ

μίνα King

Η φωτογραφία είναι από το https://gr.pinterest.com/









ΦΙΛΑΡΕΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ " ΑΥΤΌ ΤΟ ΜΕΓΑ ΤΡΑΥΜΑ"



Ο άνθρωπος!
Αυτό το μέγα θαύμα!
Ο άνθρωπος!
Αυτό το μέγα τραύμα!
Σχίζεται η ψυχή
Μικρά ,ασήμαντα κουρέλια
Αιμορραγεί
Μικρές ,ασήμαντες κηλίδες κόκκινες
της φωτιάς
Καίγονται τα σωθικά μου
μέρες τώρα
καίγονται τα δάχτυλα μου κάθε που πιάνω το μολύβι
Τι να γράψω;
Έχει νόημα πια;
Έχει;
Φωνές
Κραυγές
Πόνος
Τόσος πόνος
Οδύρονται οι ουρανοί
κι ας είναι αθώοι
Κλαίνε τα βουνά
και καταριούνται την ασάλευτη φύση τους
Να μπορούσαν ,λέει, να τρέξουν
Να φύγουν βαστώντας στην αγκαλιά τους
αυτές τις ανήμπορες ζωές
πού ασφάλεια γύρευαν στα σπλάχνα τους
Να μπορούσαν,λέει, να κρύψουν από το πύρινο λεπίδι του Χάρου
αυτά τα εκατοντάδες μάτια
Αυτά τα πελώρια ερωτηματικά που με εκστατική απορία καρφώνονται στα φτερά των δακρυσμένων αγγέλων
Να σπάσω θέλω το μολύβι
Να κάψω κάθε στίχο
να τσαλακώσω όλα τα χαρτιά
Να ουρλιάξω θέλω που λέγομαι άνθρωπος
Μα και να γονατίσω θέλω ενώπιον της ανθρωπιάς
Αυτής που δεν δίστασε να εισέλθει στην κάμινο
και να σώσει την πρωτόπλαστη αξιοπρέπεια του ανθρώπου
λίγο πριν στην ιστορία του καταγραφεί ως κτήνος δίποδο ...
[ Φ.Β. 0210806. ]






ΑΝΝΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ - ΤΣΙΟΥΛΠΑ "Φωτιές παντού"



Τρεκλίζουμε στα σύνορα του αδύνατου

τώρα που οι πύρινες γλώσσες καταβροχθίζουν τα πάντα,

μεταβάλλοντας το κάλλος σε κόλαση.

Οι εικόνες πολλές, τρομακτικές, κόκκινες, τραγικές.

Μας έπνιξε η μυρωδιά του καμένου ξύλου

που πέρασε μέσα μας, άγγιξε την ψυχή μας και τις αντοχές μας!

Πού πας Ελλάδα μου; Με τα συμφέροντα να διαγκωνίζονται στις κορφές

τα σκοτεινά, που δεν καταλαβαίνεις πώς περιπλέκονται γύρω σου

και εκείνα, ίσως, των πυρομανών που χορεύουν στην ψυχή τους:

Τόποι βραδυφλεγείς που δεν αργούν να εξελιχθούν σε παρανάλωμα.

Αγανάκτηση κι αποστροφή. Ίδια τα σενάρια εδώ και χρόνια

αλλά δεν καταφέραμε να μάθουμε παρά μονάχα την αρχή.

Αυτήν την ξέρουμε καλά γι’ αυτό μας θλίβει

γιατί θα έχει ένα αναμενόμενο οικτρό τέλος.

Φωτιές παντού, κάνουν τη χαρά σου πόνο και οργή

για τα αδιέξοδα και τους κινδύνους, για τα νεκρά σώματα

πεσμένα κάτω, από κατακόκκινες ,πύρινες σφαίρες,

για την ουτοπία της σωτηρίας σε τούτα τα επικίνδυνα καλοκαίρια.

Φωτιές παντού ,κάνουν τη χαρά πόνο και οργή

γιατί είναι πολύ στενά ακόμα τα όρια του κομματισμού

του αλληλοσπαραγμού και της απόδοσης ευθύνης.

Μέχρις εδώ .

Μέσα στις ευφυείς προτάσεις ,στις χιλιάδες ιδέες

για ανάπτυξη ,πώς δεν υπάρχουν και αυτές

οι λίγες, για να μη μας στοιχίζουν πολλά οι μελλούμενες φωτιές;

Φωτιές που έρχονται κι εσείς μετράτε τους κόκκους της άμμου

όταν άλλοι, μετράνε στρέμματα δάσους που θα κάψουν.

Τώρα ο νους κυριεύεται από αγανάκτηση ,μα γιατί;

Τα κοκκινόσταχτα τοπία παρέδωσαν τη ζωντάνια τους

έκλεισαν τη συμφωνία του οξυγόνου ,κάηκαν οι πνεύμονες.

Δεν προλάβατε πάλι ,δεν μάθατε από το πάθημα, γιατί δε θέλατε,

δεν σας άγγιξαν οι θάνατοι τόσων οργανισμών.

Μέχρις εδώ.

Τι να πω όταν την εξουσία τούτες τις μέρες

την έχει καταλάβει η φωτιά.

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά







ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Οικο-κτονία: Ένα «έγκλημα» κατά της ανθρωπότητας"

 Αν υπάρχει οίκτος στη φύση, αυτό είναι τυχαίο. Η φύση δεν είναι ούτε καλοσυνάτη ούτε βάναυση. Είναι απλά αδιάφορη»

(Richard Dawkins)

 

Οι τελευταίες καταστροφές – υλικές και θάνατοι ανθρώπων – λόγω πλημμυρών, πυρκαγιών και καύσωνα αισθητοποιούν με ενάργεια το επερχόμενο σκηνικό μιας οικολογικής δυστοπίας. Αυτό που παλιότερα φάνταζε ως μία ανησυχητική προοπτική, τώρα θεωρείται ως ένα αναπόφευκτο εφιαλτικό επεισόδιο. Ο άνθρωπος πλέον συνειδητοποιεί πως τα περισσότερα προβλήματά του πηγάζουν από το ανθρωπογενές περιβάλλον – πόλεις τέρατα, μόλυνση περιβάλλοντος, αποξένωση… - σε αντίθεση με τον πρωτόγονο που υπήρξε θύμα των ανεξέλεγκτων δυνάμεων της φύσης.

Ολοένα και περισσότερο χρησιμοποιείται ο όρος οικο-κτονία (ecocide) για να δηλώσει την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος και την ανισορροπία του οικοσυστήματος. Από το ίδρυμα Stop Ecocide συντάχθηκε ο επίσημος ορισμός του όρου σύμφωνα με τον οποίο οικοκτονία θεωρούνται οι «παράνομες ή ανεπιθύμητες ενέργειες που διαπράττονται με γνώση ότι υπάρχει σημαντική πιθανότητα να προκληθούν σοβαρές, είτε εκτεταμένες, είτε μακροπρόθεσμες ζημιές στο περιβάλλον από αυτές τις πράξεις».

Το παραπάνω προσχέδιο των 12 διακεκριμένων νομομαθών του ιδρύματος αν γίνει αποδεκτό από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο η οικοκτονία θα θεσπιστεί ως διεθνές έγκλημα, όπως: Τα εγκλήματα πολέμου, η γενοκτονία, της επιθετικότητας και τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Η προοπτική ποινικοποίησης της οικολογικής καταστροφής ως «έγκλημα κατά της ανθρωπότητας» αν και συνιστά μία χρονοβόρα διαδικασία για να καταστεί νόμος, ωστόσο είναι μία ευκαιρία για την ευαισθητοποίηση της ανθρωπότητας σε θέματα λειτουργίας του οικοσυστήματος.

 

Οικοκτονία και Μητροκτονία

Η οικοκτονία ή η Γαιο-κτονία συνιστά μία μορφή μητροκτονίας σύμφωνα με τους αρχαίους, αφού η Γη εθεωρείτο ως η Μητέρα όλων και γι’ αυτό ετιμωρείτο σκληρά. Οι Αθηναίοι με υπερηφάνεια τόνιζαν τη σχέση τους με το χώρο – χώμα στο οποίο ζούσαν «Αλλ’ αυτόχθονες όντες την αυτήν εκέκτηντο μητέρα και πατρίδα…» (Λυσίου, Επιτάφιος 17-19). Αυτή η βιολογική και οργανική σχέση τους με το γήινο περιβάλλον αποτελούσε και τη βασική συνιστώσα της κοινωνικής και πολιτικής τους ταυτότητας και συμπεριφοράς.

Οι πολλές θεότητες και ήρωες που ήταν ταυτισμένες με τη φύση μαρτυρούν το σεβασμό των αρχαίων προς το φυσικό περιβάλλον. Μία σχέση που υπέκρυπτε και την ηθική συμπεριφορά τους προς τη μητέρα Γη. Εξάλλου το πρώτο ζευγάρι των θεοτήτων ήταν ο Ουρανός και η Γαία. Η θεοποίηση των δύο αυτών φυσικών στοιχείων δεν υποδήλωνε μόνο το φόβο προς τη δύναμή τους αλλά και την αναγνώριση της προσφοράς τους προς τον άνθρωπο. Εξάλλου το νοηματικά όρια του φόβου, του θαυμασμού, του σεβασμού και του δέους είναι συγκεχυμένα.

Οι αρχαίοι Αθηναίοι σε μία ακρότατη ηθική συμπεριφορά προς τα «πατρώα εδάφη» πετούσαν τα κόκκαλα ή το πτώμα του προδότη έξω από τα όρια της πόλης τους για να μην μολυνθεί το χώμα τους από την πράξη του. Η στάση αυτή συνιστούσε μία sui generis Γεω-Ηθική που καθόριζε και τη γενικότερη συμπεριφορά τους προς το φυσικό περιβάλλον.

Γη: Φλεγόμενη βάτος;

Στις συνέπειες των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων συγκαταλέγεται και το φαινόμενο του θερμοκηπίου που ευθύνεται για την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη μας. Οι τελευταίοι πρωτόγνωροι για την ένταση και διάρκειά τους καύσωνες – όχι μόνο στην Ελλάδα – το λιώσιμο των πάγων και η αύξηση της στάθμης της θάλασσας συνιστούν τα αδιάψευστα τεκμήρια για το εφιαλτικό μέλλον της Γης μας. Η κλιματική αλλαγή προειδοποιεί και καταγράφει τις ανθρώπινες ευθύνες. Η υπερθέρμανση του πλανήτη συνιστά πλέον μία οδυνηρή πραγματικότητα.

Ο φωτοδότης Ήλιος ρίχνει τις ακτίνες του στη Γη και φυσικά δεν φταίει αυτός για την υπερθέρμανσή της. Ούτε μπορούμε να ζητήσουμε τη βοήθεια του Ηρακλή για να τοξεύσει και να κρύψει τις ακτίνες του όπως έκανε παλιά. Η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τον άνθρωπο που με την αβελτηρία του δημιούργησε τις συνθήκες του θερμοκηπίου. Οι προσευχές μας δεν θα εισακουστούν ούτε από τον Απόλλωνα να μετριάσει τα καύματα που μας χτυπούν αυτές τις μέρες. Κι αυτό γιατί αδιαφορήσαμε για τη λογική του οικοσυστήματος και επιλέξαμε τον παραλογισμό της υπερκατανάλωσης και της υπερεκμετάλλευσης των πηγών του πλανήτη. Η πορεία μας είναι παρόμοια με αυτή του Φαέθοντα και οι συνέπειες άμεσα αναγνωρίσιμες.

Η Γη μας θυμίζει την φλεγόμενη βάτο του Μωυσή με τον ιδιαίτερο συμβολισμό της. Πολλοί «πιστοί» - μελετητές της Αγίας Γραφής μιλούν για τη δικαίωση των συμβόλων της. Δεν λείπουν βέβαια και οι αναφορές στις εσχατολογικές και προφητικές περιγραφές της Αποκάλυψης του Ιωάννη. Και είναι θλιβερό κάποιοι να επιχαίρουν για την επιβεβαίωση των κειμένων της Αγίας Γραφής τη στιγμή που πολλοί ακόμη και σήμερα με ελαφρότητα αντιλέγουν πως «αυτά συνέβαιναν και παλιά» ή η φύση σε κάποιο μέλλοντα χρόνο θα ισορροπήσει και θα βρει την «κανονικότητά» της.

 

Η οικολογική επανάσταση

Τα κροκοδείλια δάκρυα δεν πείθουν για την ευαισθησία του σύγχρονου ανθρώπου και των ηγετών του. Είναι μία μορφή παραλογισμού αυτό που συμβαίνει. Καταστρέφουμε τη βασική προϋπόθεση της υλικής μας επιβίωσης. Η φύσις προειδοποιεί και «εκδικείται» σύμφωνα με το δικό της «δίκαιο». Κανένα πλέον δεν δικαιούται να ισχυρίζεται πως δεν ξέρει τις επιπτώσεις από την επέμβαση του ανθρώπου στη λειτουργία και ισορροπία του οικοσυστήματος.

 


Η ευθύνη είναι τόσο προσωπική όσο και συλλογική. Μπορεί τις αποφάσεις για το περιβάλλον να τις λαμβάνουν οι ηγέτες μας, αλλά η ευθύνη βαραίνει κι εμάς, τους εντολείς. Έτσι λειτουργεί η δημοκρατία μας. Ο Αλμπέρ Καμύ το είπε καθαρά:

«Όταν θα είμαστε όλοι ένοχοι, τότε θα έχουμε δημοκρατία».

Οι αποφάσεις για την «υγεία» του οικοσυστήματος πρέπει να ληφθούν τώρα. Αύριο θα είναι αργά. Οι επιστήμονες επισημαίνουν πως κάποια αρνητικά δεν μπορούμε πλέον να τα αναιρέσουμε, όπως την τρύπα του όζοντος. Μέλημά μας πλέον είναι να μην τα μεγεθύνουμε. Ίσως η επόμενη επανάσταση να είναι η «οικολογική επανάσταση»μέσα από την οικολογικοποίηση της συνείδησης. Μία επανάσταση που θα ενώσει όλους τους ανθρώπους του πλανήτη για την προάσπιση του κοινού μας «οίκου».

«Σε όλη τη διάρκεια της Ιστορίας, ο άνθρωπος έπρεπε να παλεύει με τη φύση για να επιβιώσει. Σ’ αυτόν τον αιώνα, έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι για να επιβιώσει, πρέπει να την προστατέψει»

(Ζακ – Υβ Κουστώ)


Where the mountain reaches the sea