Ο ROSS THE BOSS Θα Είναι Guest Στο Ντεμπούτο Άλμπουμ Των DISTORTED REFLECTION!

 




Ο ROSS THE BOSS Θα Είναι Guest Στο Ντεμπούτο Άλμπουμ Των DISTORTED REFLECTION!

Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι και περήφανοι που ανακοινώνουμε ότι ο Ross Friedman θα είναι ο guest κιθαρίστας για το επερχόμενο άλμπουμ των Distorted Reflection! Ο θρυλικός Αμερικανός metal κιθαρίστας θα παίξει το σόλο για το έκτο τραγούδι "Cassandra" και αυτό θα είναι επίσης το τρίτο single και lyric video από το ντεμπούτο μας άλμπουμ \m/ DOOM RULES ETERNALLY!!!

Στο άλμπουμ "Doom Rules Eternally" θα συμμετέχουν και άλλοι δύο σημαντικοί καλεσμένοι! Ο εμβληματικός Έλληνας κιθαρίστας Γιάννης Δρόλαπας θα παίξει το σόλο για το τελευταίο τραγούδι "The Eternal Gate" και ο Νικόλας Λεπτός (Arrayan Path, Warlord), ένας από τους καλύτερους metal τραγουδιστές στην Κύπρο και τη μητέρα Ελλάδα, θα τραγουδήσει το εναρκτήριο "Mr. Snake".



Η ηχογράφηση, η μίξη και το mastering για το πρώτο άλμπουμ των DISTORTED REFLECTION θα ολοκληρωθούν αυτό το καλοκαίρι. Αμέσως μετά, το συγκρότημα θα αποκαλύψει τη δισκογραφική που θα κυκλοφορήσει τη δουλειά και τα 3 lyric βίντεο με αυτούς τους σπουδαίους καλεσμένους. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες ενημερώσεις.

Doom Rules = D.R.  

Distorted Reflection = D.R.  

Eternally...  

https://www.facebook.com/distortedreflectiondoom  

LINE UP:
Stelios Pavlou: Drums
Kostas Salomidis: Guitar, Vocals
Vangelis Yalamas: Bass, Synth, Backing Vocals

GUESTS:
Giannis Drolapas: Guitar Solo on “The Eternal Gate”
Ross Friedman: Guitar Solo on “Cassandra”
Nicholas Leptos: Vocals on “Mr. Snake”
 

Cover Artwork, CD Artwork and Logo Artwork by Tomas Arfert
Recorded, Mixed and Mastered by Vangelis Yalamas at Fragile Studio
Drums Recorded and Edited by Dionisis Christodoulatos at CFN Recordings Studio





ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ "ΣΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ"

 


Ως ωραίος αξιωματικός είχε πολλές επιτυχίες με τις γυναίκες. Αλλά σε όλες αυτές τις καθημερινές ιστορίες, προέβλεπε την εξέλιξή τους, δηλαδή μπορούσε με την φαντασία του, να προδιαγράψει τι θα συνέβαινε σε γενικές και ειδικές γραμμές. Μετά η πραγματικότητα εισχωρούσε στο αίσθημα και τον δικαίωνε, τουλάχιστον όσον αφορά την διάρκεια και την ένταση τού έρωτα.
Όμως, με αυτήν τη γυναίκα όλα έγιναν γρήγορα και στόμωσαν τις μαντικές του ικανότητες, καθολικά. Δεν μπορούσε να κάνει καμία πρόβλεψη, ούτε είχε τη δύναμη να «προσχεδιάσει» τα πιο απλά και καθημερινά πράγματα. Απραξία και ονειροπόληση. Έβλεπε καθαρά πως ήταν απρόβλεπτη ερωμένη. Κατάλαβε ότι αυτή η αγάπη δεν ήταν μια συνηθισμένη κατάσταση. Η αγαπημένη του, είχε μεγάλες φιλοδοξίες. Επιζητούσε να χτίσει το κάστρο τής αγάπης στον ουρανό. Δήλωνε σε όλους τους τόνους ότι το βασίλειο της αγάπης ήταν στον ουρανό. Το ουράνιο κάστρο θα στέγαζε τον έρωτά της, και αυτήν θα τον μοιραζόταν απλόχερα με εκείνον. Του εκμυστηρευόταν ότι από τον ουρανό έρχονταν οι πνοές και οι μουσικές της αρμονίας, το φως της δημιουργίας. Οι αναβάσεις στα υψηλότερα κτίρια, στα πιο ψηλά καμπαναριά, στα πιο ψηλά βουνά, ήταν σαν να λέμε σε ημερησία διάταξη. Πλησίαζαν όσο πιο κοντά γινόταν, τον ουρανό.
Η κυρία είχε και ένα άλλο «ελάττωμα», αν μπορούσες να το πεις έτσι, κυριολεκτικά πετούσε στα σύννεφα. Λάτρευε τις πτήσεις με τ’ αερόστατα.


Πίνακας : Marc Chagall, Over The Town, 1918








ΣΜΑΡΩ ΝΟΤΟΥ "ΜΕΣΤΩΜΕΝΑ ΣΤΑΧΥΑ"

 


ΤΙΤΛΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ: ΜΕΣΤΩΜΕΝΑ ΣΤΑΧΥΑ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΘΡΑΚΙΚΟΣ ΟΙΩΝΟΣ
ΣΕΛΙΔΕΣ: 102
ΜΕΓΕΘΟΣ: 17x24
ISBN : 978-618-5152-43-7


ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ



ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ 


ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ

Μαζί σας είμαι…
Κρίθηκα στου βοριά τη βουερή ορμή
στη σφιγμένη γροθιά του βράχου
στης θάλασσας το ανυπότακτο κυμάτισμα.
Κρίθηκα στους σκυφτούς ορίζοντες
στης υπομονής τις ξυπόλητες ώρες
στου χρόνου το λυγμό
στης σιωπής τα σκιερά περιβόλια.

Μαζί σας είμαι…
Τάχτηκα να φυλάω το πέρασμα
μιας μακροχρόνιας πίστης
που αναζητά βεβαιότητες.
Τάχτηκα να βουτώ στην ομίχλη
άδειων πεινασμένων σελίδων
αναζητώντας το φως
στης ψυχής τα ωφέλιμα.

Μαζί σας είμαι…
Κι αν τις νύχτες η φωτιά με νικάει
το ξημέρωμα
η καταδεχτική ανάσα του ήλιου
γλιστρά αθόρυβα
απ’ της καρδιάς τα ποθητά
σε όρια ανοιχτά
αθωώνοντας τα παρελθόντα.

🌺

ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΖΩΗ


Τόσο κοντά κι ας μην το βλέπω
το κομμάτι του εαυτού μου
που πάντα φλερτάρει με το άπιαστο
τρυπώνει στο κέντρο τ’ ουρανού μου
σαν αύρα λευκή
σαν έλεος ταμένο να σταλάξει φως
στα κλειδωμένα μου φεγγάρια.

Με μια καθαρότητα ακαταπόνητη
φτερώνει το χαμόγελο
πίσω απ’ των ματιών τα σύννεφα
ξεδιπλώνοντας ελκυστικά
της κάθε στιγμής την αξία.
Της Κυριακής το όνειρο
γλιστρά και πάλι φλογισμένο
στο αυλακωμένο πρόσωπο.
Σαν φωνή ευσπλαχνική
με γυρίζει στην αθωότητα
σφιχταγκαλιάζοντας τη φλόγα
της κρυμμένης λαχτάρας.

Δεν μετρά άλλο τα κύματα
παρά μόνο την ανάγκη για ζωή.
Τη ζωή, που πάλλεται να αγρυπνά
φορώντας μια γλυκιά ματιά
ψυχής αστροφεγγιά
την αίσθηση των όλων.

Τόσο κοντά κι ας μην το βλέπω
απ’ της καρδιάς το ανοιχτό παράθυρο
μπορεί και ταξιδεύει ακόμη το θαύμα.

🌺

ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΒΟ


Ντυμένη με μια περίσσια πεθυμιά
να δρασκελίσω τα εμπόδια
στους δρόμους της λαχτάρας προχωρώ
μακριά από της άφωτης ματαιότητας
τα ασάλευτα όνειρα.
Κοιτώντας πίσω, ο άνεμος κόπασε
η φωτιά δεν καίει πια
οι πέτρινες μέρες πέρασαν.
Η ψυχή επιτάσσει ο λυγμός του χθες
υπόσχεση για το αύριο να γίνει.
Να προηγηθεί η πολυπόθητη αναλαμπή
του κρότου
φάρους να ανάψει, να ξεχαστεί
η τραγική ομίχλη.

Έξω από τα στενά όρια
των χέρσων περιορισμών
έξω από το φόβο
έξω από τα αφόρητα «γιατί»
η ζωή ανατέλλει και πάλι.
Το παράδοξα ψυχρό της κινούμενης άμμου
αύξησε τη δίψα.
Ένας ολόλαμπρος ήλιος
ριζώνει αχόρταγος στη ματιά
και η ελπίδα σκιρτά, ανθίζει
κεντώντας στιγμές και χαμόγελα.
Φλόγα και δροσιά μαζί η ανάσα του στίχου
χαράζει την άνοιξη
καρδιάς παράθυρο ανοιχτό
χέρι απλωμένο το άφρισμα της σκέψης
επιστρατεύει το αδύνατο.

Έτοιμος ο τροχός να γυρίσει ξανά.
Έτοιμη η αγκαλιά μου να σε κλείσει μέσα της.
Έτοιμο το φως να υψωθεί
και η αλήθεια πανέτοιμη απ’ την αρχή να λάμψει.

🌺

ΓΥΡΙΣΜΟΣ

Μέρες τώρα
μπορεί και μήνες
μια παράξενη αίσθηση
ταράζει τον αέρα.
Νιώθω να επιστρέφει μέσα μου
ο παλιός εαυτός
το κύμα να αλλάζει.
Είναι πολλά τα καρδιακά
που ζητούν το γυρισμό.

Μα τι ξαστεριά απόψε
και πόση λαχτάρα αντηχεί
στα σηκωμένα μου πανιά;

Είναι σαν να κλείνω
ολόκληρο το πέλαγο
μέσα σ’ ένα άφθαρτο δείλι.
Να κυριεύομαι από της μάνας
την ευλογημένη μορφή
που μέσα μου από πάντα βασιλεύει
και αναγνωρίζω το χάδι
από το ροζιασμένο χέρι της
ξαναβρίσκω τον κήπο
που φοράει το φως
της παρήγορης φωνής της
και τις λεμονιές ανθισμένες όπως τότε.

Είναι σαν από πάντα
εδώ μόνο να υπάρχω.
Εδώ να ξυπνάει το φιλί
να κρατώ το παιδί στην καρδιά μου
κι αυτό τον ήλιο που δεν σώνεται
αγκαλιά με τις ρίζες.

🌺


ΚΟΚΚΙΝΑ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΑ


Είναι κάτι στιγμές
που τα δάκρυα της ψυχής
δε φτάνουν ποτέ στα μάτια.
Αθέατα, καυτά, φυλαγμένα βαθιά
στα έγκατα της απόγνωσης
ποτίζουν ερημιές
και ανυπομονούν να ανθίσουν
εκείνο το τυραννικό τίποτα
της παρωχημένης αυταπάτης.

Είναι κάτι στιγμές
κραυγές αργόσυρτες
που γδέρνονται αβοήθητες
πιασμένες στα λάθη τους
αφήνοντας σημάδια
κόκκινα αποτυπώματα
και ματωμένους στίχους
στης λησμονιάς τη συντριβή
που ολοένα ζυγώνει.

🌺

ΕΝΟΧΗ ΚΡΑΥΓΗ

Μες του κόσμου το δίχτυ τυλιγμένη
έντρομη όσο ποτέ άλλοτε
είδα τον άνεμο να λυσσομανά
το χάος να με διαπερνά
το χρόνο να θάβει συνειδήσεις.
Την αλήθεια είδα να χάνει το δρόμο της
τη σιωπή να κραυγάζει
την ανάγκη να σέρνεται
ξωπίσω από μια πεινασμένη ανοχή
την αδικία ευλογημένη να ορίζεται.

Είδα την αθωότητα να πεθαίνει
τα συναισθήματα αγνώριστα
να μετριούνται, να ζυγιάζονται
το χαμόγελο να στερεύει
τα άβολα ερωτήματα
να μένουν βολικά αναπάντητα.
Κορυφές είδα να λυγούν
σπίτια χτισμένα στην κοιλάδα
του φόβου να τρίζουν
δάση γυμνά για τη συμφορά
που τα τύλιξε να θρηνούν
μαύρα πουλιά να επιστρέφουν.

Είδα φεγγάρια χωρίς ουρανό
το μαχαίρι στο λαιμό
τη νύχτα να σκεπάζει τη μέρα.
Αγάλματα είδα να δακρύζουν
αγγέλους με κομμένα τα φτερά
παιδιά να ποδοπατούνται
στις μεγάλες πλατείες του όχλου
τα όνειρα κουφάρια να επιπλέουν
σε παγωμένες θάλασσες
κι ένα αφόρητο «γιατί», ένοχη κραυγή
πάνω σε ματωμένα γραπτά
τον τρόμο της ψυχής να θρηνεί.

🌺

ΑΓΑΠΗΣ ΔΡΟΜΟΣ

Δε χάνει ποτέ το δρόμο της η αγάπη.
Μια μέρα θα έρθει να σε βρει
περίμενέ την…
Περίμενέ την με μια αγκαλιά χαμόγελα
κάτω από το ροδαλό χάδι του ήλιου
σαν σπόρος να πέσει στην ψυχή
να κάνει το εγώ, εσύ
να σε ανθίσει.

Περίμενέ την σαν λάμψη από χέρι Θεού
φως στης ύπαρξης το μεγαλείο
αδιάλειπτα να απλώνεται
φωτίζοντας μαγεμένα το χαμένο χρόνο.

Ποτέ δεν θα ξανά ’χει ο ουρανός
τόσα λατρεμένα χρώματα.
Ποτέ δε θα ξανά ’ναι τόσο μελωδικό
της θάλασσας το μουρμουρητό.
Ποτέ το βλέμμα σου δε θα ξαναβρεί
τόση θέρμη με γεύση μελιού
να κυλάει στους κόρφους σου.

Περίμενέ την άγια στιγμή της
την πιο ακριβή
την πιο ευλογημένη
σαν μοσχοβολιά διάχυτη
να κατοικήσει μέσα σου
το πιο μακρινό αστέρι
κοντά σου να ζυγώσει
να σου φορέσει
το καινούριο σου πρόσωπο.

🌺

ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΧΑΡΑ


Ελεύθερο απ’ τα δεσμά
έχοντας συνοψίσει το νόημα
της μονότονης παρένθεσης
ολοένα και πλησιάζει σκορπώντας
γλυκόσυρτες πεθυμιές ένα γύρω.
Σαν ανθισμένη κερασιά
ένα φιλί κι ένα χαμόγελο
φυλαγμένο από το μέσα σου
μοσχοβολά, ξημερώνει, υπόσχεται
και προσαράζει
στ’ ανοιχτά της αντηλιάς.

Στη λαχτάρα της συνεύρεσης
όλο το μπλε του ουρανού
χωράει η ανάσα
δυο χέρια, μια αγκαλιά,
μια ιδέα χαρά
φλέβες παγωμένες ζεσταίνει
κεντίδια στρώνει
να ακροπατήσουν
τα μουδιασμένα όνειρα
τις σκοτεινές διαδρομές
με φως στολίζει
για να ’χει η ψυχή ένα φεγγάρι δρόμο
κι αυτό το αύριο που καρτερά
στιγμές αιώνες.





ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Σμαρώ Νότου γεννήθηκε στο Σιτοχώρι Σερρών και κατοικεί μόνιμα στην Αλεξανδρούπολη. Σπούδασε Νοσηλευτική και εργάζεται ως Νοσηλεύτρια στο Π. Γ. Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Ακολουθεί αταλάντευτα τον δρόμο της ποίησης και αρθρογραφεί στον τοπικό τύπο και στο διαδίκτυο.
Είναι μέλος και εκπρόσωπος του Ελληνικού Πολιτιστικού Ομίλου Κυπρίων Ελλάδος (Ε.Π.Ο.Κ) στη Θράκη, μέλος της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος (Ε.Λ.Β.Ε) και μέλος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού.
Κατέχει μια ξεχωριστή θέση στη λογοτεχνική κοινότητα της χώρας καθώς έχει τη χαρά και την τιμή να συμμετάσχει και να βραβευτεί σε πολλούς Πανελλήνιους Ποιητικούς Διαγωνισμούς, προσμετρώντας στην ποιητική της παρακαταθήκη 15 Βραβεία και 3 Επαίνους την τελευταία εξαετία.
Ποιήματά της περιλαμβάνονται στην Φιλολογική Πρωτοχρονιά και σε πολλές ακόμη Ποιητικές Ανθολογίες και κατά καιρούς δημοσιεύονται σε Λογοτεχνικά Περιοδικά και έγκριτες Λογοτεχνικές Ιστοσελίδες.
Το 2018 η ανέκδοτη ποιητική της συλλογή «Της ψυχής τα φορεμένα» βραβεύτηκε με το βραβείο «Πολύμνια» στον 4ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Ποίησης Κ.Π.Καβάφης της Ιnternational Art Academy και τον Μάιο του 2021 το ποίημά της «Νύμφη της μνήμης και της καρδιάς» που είναι αφιερωμένο στην πόλη της Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνεται στην ποιητική ανθολογία «Πόλεων Ποιήσεις» των Εκδόσεων Χρόνος, τυπώθηκε σε χρυσό πάπυρο και κοσμεί το γραφείο της Αντιδημάρχου Πολιτισμού Θεσσαλονίκης κ. Μαρίας Καραγιάννη.
Η πρώτη της ποιητική συλλογή «Ασήμι στο άγρυπνο του νου» επίσης των εκδόσεων Θρακικός Οιωνός, βραβεύτηκε με Αριστείο στα Βιβλία Χρονιάς από τον Ελληνικό Πολιτιστικό Όμιλο Κυπρίων Ελλάδος Ε.Π.Ο.Κ και με Β’ Βραβείο στα αντίστοιχα βραβεία Βιβλίων Χρονιάς από το Λογοτεχνικό Περιοδικό «Κέφαλος».
Τα «Μεστωμένα Στάχυα» είναι η δεύτερη ποιητική της συλλογή.










Αντώνης Ε. Χαριστός "Τα στιχάκια τής Τρούμπας, 1950-1970"

 


ΔEΛTIO ΤΥΠΟΥ

Φίλωνος & Νοταρά.
Τα στιχάκια τής Τρούμπας, 1950-1970
Αντώνης Ε. Χαριστός
ΙSΒΝ: 978-618-5271-35-0
σελίδες: 472

Η ποιητική συλλογή τού Αντώνη Ε. Χαριστού με τίτλο «Φίλωνος & Νοταρά. Τα στιχάκια τής Τρούμπας, 1950-1970», αποτελεί την πρώτη ατομική δημοσίευση ποιημά­των υπό την τεχνοτροπία τού «δομημένου ρεαλισμού», μετά την έκδοση τού ποιητικού τόμου «Βαρδάρης» τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, στον οποίο εφαρμόστηκε η ίδια τεχνοτροπία, με ποσοτικά και ποιοτικά γνωρίσματα συλλογικής αποτύπωσης. Ο Αντώνης Ε. Χαριστός, στην πρώτη του ποιητική δημοσίευση, καταπιάνεται με το ζήτημα της κοινωνικής πραγματικότητας, όπως αυτή καταγράφηκε στα αντικειμενικά δεδομένα των ανθρώπων και δη των γυναικών, που προσέδωσαν ιδιαίτερα γνωρί­σματα στην περιοχή τής Τρούμπας, την περίοδο 1950-1970. Επιχειρεί να αναλύσει, στον ποιητικό λόγο, κοινω­νιολογικής υφής θέματα τα οποία αναδύθηκαν μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις, τις πολιτιστικές προεκτάσεις, τα ήθη και την κουλτούρα και τα οποία, με τη σειρά τους, αναμόρφωσαν τα πεδία αναφοράς τής σύγχρονης ελλη­νικής πραγματικότητας. Με λόγο άμεσο, τεχνητά συγκρο­τημένο γύρω από τη ρεαλιστική απεικόνιση και λιτά εκφραστικά μέσα, ως προς την εξωτερική μορφή των ποιημάτων, η συλλογή υποχρεώνει τον αναγνώστη να βυθιστεί σε μία λησμονημένη αλήθεια για όλα όσα εκπροσωπούσε η Τρούμπα και η εποχή της.



O Αντώνης Χαριστός γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1988. Είναι φιλόλογος, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Ο τελευταίος του μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αφορούσε το πρόγραμμα "Δημιουργικής Γραφής" του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Ακολούθησε διετή κύκλο σπουδών στην δημοσιογραφία, στο Μητροπολιτικό Κολέγιο με ειδίκευση στον τομέα "πολιτικής σύνταξης, αρθρογραφίας και σύγχρονων μέσων". Παρακολούθησε δύο εξαμηνιαία προγράμματα με αντικείμενο την "ψυχιατρική και δικαστική ψυχοπαθολογία" και την "διαπαιδαγώγηση στην παιδική ηλικία" στο ΕΚΠΑ, αντίστοιχα. Ιδρυτικό μέλος της Υπερρεαλιστικής Ομάδας Θεσσαλονίκης από το Μάιο του 2018 (Πλέον έχει μετασχηματιστεί σε Φιλολογικό Όμιλο Θεσσα­λονίκης).
Έχει εκδώσει τέσσερα έργα πεζογραφίας: τις νουβέλες "Τέσσερις ανάσες ελευθερίας" (εκδ. Άλλωστε, Αθήνα, 2016), "μποστάνι Δημοκρατίας" (εκδ. Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2020) και τα μυθιστορήματα "Μέρες νηστείας" (εκδ. Ρώμη, Θεσσαλονίκη, 2018) "Οι μαστοί των Αθηνών" (εκδ. Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2021). Παράλληλα, έχει εκδώσει τα θεωρητικά έργα "Μανιφέστο Ανθρωπιστικής Τέχνης" (εκδ. Ρώμη, Θεσσαλονίκη, 2018), "Υπερρεα­λισμός και αυτονόμηση των ιδεών. Για μία νέα κατασκευή της παράδοσης" (εκδ. Ρώμη, Θεσσαλονίκη 2019). Ακόμη έχει εκδώσει τις λογοτεχνικές μελέτες "Ο πεσιμισμός είναι ανθρωπισμός. Η περίπτωση του ποιητού Κώστα Καρυωτάκη" (εκδ. Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2020), "Η λογοτεχνία της ευθύνης. Ιστορία και ταυτότητα στη λογοτεχνική κίνηση του '30. Ο ρόλος του Άγγελου Τερζάκη" (εκδ. Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2021). Το πρώτο του θεατρικό έργο με τίτλο "Ο δακτυλογράφος" κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 2021 επίσης από τις εκδόσεις Γράφημα. Έχει επιμεληθεί το σενάριο και τα κείμενα στις ταινίες μικρού μήκους της Υπερρεαλιστικής Ομάδας Θεσσαλονίκης "Επιθυμώ", "Πολφός αίματος" καθώς και σενάριο-σκηνοθεσία στην ταινία μικρού μήκους "Ομ/φαλλός Κολπορραγίας". Είναι αρχισυντάκτης στο τριμηνιαίο "Λογοτεχνικό Δελτίο", όργανο του Φιλολογικού Ομίλου Θεσ­σαλονίκης, συλλογική έκδοση πεζογραφικού, ποιητικού και κριτικού λόγου αντίστοιχα. Επιμελητής του συλλογικού Ανθολογίου "Φωτοσκιάσεις" και "Αντι­στίκσεις" της Υπερρεαλιστικής Ομάδας Θεσσαλονίκης, "Εποπτείες" του Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης καθώς και του συλλογικού μυθιστο­ρήματος "Δανδής και Ονειροπόλος". Είναι μέλος της Εθνικής Εταιρείας των Ελλήνων Λογοτεχνών, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων και της Εταιρείας Γραμμάτων και Τεχνών Πειραιά. Ως κριτικός θεάτρου και λογοτεχνίας, δημοσιεύει τακτικά αναφορές στον διαδικτυακό χώρο πολιτισμού tetragwno.gr. Είναι επίσημος επιμελητής ποίησης και πεζογραφίας των εκδόσεων Γράφημα.








Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης. Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης

 

Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης. Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης

 

Ο ΠΑΠΑ ΜΑΝΩΛΗΣ


Υπέροχος όσο ποτέ
χθες ο παπά Μανώλης
να ξεπερνά τους πόνους του
της περιπέτειας όλης.
Σε ένα ήχο αρμονικό
αγγελική η φωνή του
τον πόνο κάνει ψαλμουδιά
μ’ όλη τη δύναμή του.
Ποτέ δεν χάνεται ποτέ
αν το ‘χεις το μεράκι
κι άκουγα σχόλια καλά
σε κάθε πηγαδάκι.
Γιατί το συζητούσανε
έξω απ’ την εκκλησία
«Ακάθιστο» αρμονικό
μ΄όλη τη σημασία.
Να είχε άλλα δυο αυτιά
κανείς να απολαύσει
μία φωνή υπέροχη
που πάντα κάνει θραύση.
Δύναμη ακαταμάχητη
έχει μες στην ψυχή του
ώστε να χαίρεται κανείς
να ακούει τη φωνή του.
Σε όλα είναι τέλειος
σε όλα είναι εντάξει
με μία περιπέτεια
ποτέ του δεν θα αλλάξει.
Να του χαρίζει ο Θεός
δύναμη και υγεία
να τον απολαμβάνουμε
μέσα στην εκκλησία


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΟΜΟΡΦΕΣ


Χρόνια πολλά στις όμορφες
σε όλες τις μανάδες
είστε για μας αρχόντισσες
πολύ καλές κυράδες.
Λουλούδια δεν χρειάζονται
μα σεβασμό κι αγάπη
λίγη στοργή και προσοχή
σ΄όλα της γης τα πλάτη.
Μια αγκαλιά ένα φιλί
ένα γλυκό λογάκι
καμιά φορά για το καλό
κανένα λουλουδάκι.
Βία ποτέ και σε καμιά
χέρι να μην σηκώσεις
γιατί αργά η γρήγορα
εσύ θα μετανιώσεις.
Κόψιμο το χεράκι σου
μόνο να το σηκώσεις
γιατί βαριά πολύ βαριά
τότε θα την πληγώσεις.
Γυναίκα, μάνα, αδερφή,
Σύζυγος, θυγατέρα,
Φιλιά, αγάπη, έρωτα
όλα τα άλλα πέρα.



ΣΕ ΘΕΛΟΥΝΕ ΝΑ ΣΕΡΝΕΣΑΙ

Οι άνθρωποι ζηλεύουνε
όταν μπροστά πηγαίνεις
αλλά σου λεν κατάμουτρα
και ότι τους την βγαίνεις.
Σε θέλουνε να σέρνεσαι
κι όχι να προοδεύεις
κι ένα σκαλί πάνω απ’ αυτούς
δεν θέλουνε να ανέβεις.
Δύστροποι εκδικητικοί
βίαιοι στην ουσία
όσα καλά τους έκανες
δεν έχουν σημασία.
Χαίρονται με τα πάθη σου
μελαγχολούν στη σκέψη
ο κακομοίρης πώς μπορεί
όλα να τ΄ανατρέψει.
Τρέμουν ακόμα πως μπορείς
και να τους ξεπεράσεις
ή και ακόμα πως μπορεί
εκεί κοντά να φτάσεις.
Δεν βρίσκεις άκρη με αυτούς
τους δύστροπους ανθρώπους
γιατί μεταχειρίζονται
κι έχουν δικούς τους τρόπους.


Ο ΧΑΡΤΟΠΑΙΧΤΗΣ

Χαρτιά μοιράζεις τράπουλας
και λες πως έχεις ρέντα
μα είσαι και θα σου το πω
κορόιδο με πατέντα.
Κανείς δεν πλούτισε ποτέ
δεν βγήκε κερδισμένος
μια φορά παίρνεις λεφτά
και δέκα είσαι χαμένος.
Στα τραπουλόχαρτα εσύ
το έχεις το μυαλό σου
και πας εις την καταστροφή
στο λέω για καλό σου.
Η τράπουλα είναι οι φίλοι σου,
η οικογένειά σου
και έχεις τα τραπουλόχαρτα
μονάχα για παιδιά σου.
Πέτα λοιπόν την τράπουλα
και κάνε τη ζωή σου
σε λίγο θα σε βαρεθούν
ακόμα κι οι δικοί σου.



ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ


Σ΄αρέσει πάντα να μου λες
πως φταίω εγώ για όλα
ιδέες έχεις φαεινές
αλλά απ΄αυτές ξεκόλλα.
Το ξέρεις και πολύ καλά
ποιος φταίει ποιος δεν φταίει
μα ένα είναι σίγουρ
εσένα που σε καίει.
Ρίχνεις το φταίξιμο σε εμέ
να κάνεις τη δουλειά σου
εμένα λες πως αγαπάς
μ΄αλλού είναι η καρδιά σου.
Άσε την γκρίνια τι τη θες
και πού θα βγεί το ξέρω
μα όμως σε πληροφορώ
λίγο θα υποφέρω.
Θα δώσω τέλος στην οργή
τέλος σ΄αυτή τη σχέση
είναι μεγάλο βάσανο
πολύ μ΄έχει πονέσει.



Η ΣΙΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ


Η σιωπή είναι χρυσός
και ‘γω λέω βλακεία
γιατί σε εκμεταλλεύονται
σε κάθε ευκαιρία.
Αν δούνε ότι δε μιλάς
όλοι τους σε πατάνε
και σαν την πεπονόφλουδα
στο δρόμο σε πετάνε.
Και δεν ισχύει η σιωπή
πάντα χρυσός να είναι
αφού σου λέει δε μιλάς
εκεί που είσαι μείνε.
Σ΄όλα κατά περίπτωση
η σιωπή ισχύει
αλλά πολλά προβλήματα
δεν βλέπω να σου λύει.
Θα σε περάσουν για χαζό
αν σιωπάς στο δίκιο
να έχεις λίγο τσαγανό
στο δίκιο σου τ΄αντρίκειο.


ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΝΟΥ ΚΙ Η ΓΝΩΣΗ


Αυτόν που λέει ψέματα
τι τον κρατάς ακόμα
δεν σέβεται εσένανε
σε βάζει και στο στόμα.
Σαν πιόνι χρησιμοποιεί
την κάθε κίνησή σου
σε ρίχνει ψυχολογικά
μαρτύριο η ζωή σου.
Σε κρίνει σε κακολογεί
με κάθε ευκαιρία
σε κάνει και ρεντίκολο
από καλή κυρία
Διώξ’ τον ή φύγε γρήγορα
φύγε από κοντά του
αυτός δεν χώνεψε ποτέ
ούτε τα σωθικά του.
Και μην ακούς αυτό που λεν
πως κάποτε θα στρώσει,
δεν πρόκειται με υπογραφή,
κοντά στο νου κι η γνώση.



ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΣΟΥ


Θάλασσα τα κύματά σου
μου χαρίζουνε ζωή
την αλμύρα δοκιμάζω
κάθε βράδυ και πρωί.
Έχω πάντα αναμνήσεις
που δεν ξέχασα ποτές
ζω τις περιπετειούλες
που για μένα είναι πολλές.
Κρυσταλλένια τα νερά σου
μου δροσίζουν την ψυχή
όμορφη αγαπημένη
είσαι κάθε εποχή.
Στις όμορφες ακρογιαλιές
με αγκαλιές τα βράδια
μέχρι τα ξημερώματα
που φεύγουν τα σκοτάδια.
Στην αγκαλιά σου ξάπλωνα
με δρόσιζε το κύμα
και μακριά αν έφευγα
έλεγα αχ τι κρίμα.
Μα πάλι ξαναγύριζα
μετά απο λίγο πάλι
στην αγκαλιά σου θάλασσα
που δεν υπάρχει άλλη.



ΠΟΤΕ ΣΟΥ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΑΣΤΕΙΣ

Ποτέ σου μην καταραστείς
άνθρωπο να πεθάνει
γιατί ακούει ο Θεός
και ξέρει τι θα κάνει.
Ποτέ σου μην καταραστείς
άνθρωπο να αρρωστήσει
αυτό που λες στον άλλονε
σε σένα θα γυρίσει.
Έχουμε παραδείγματα
που δεν αμφισβητούνται
αυτοί που καταράστηκαν
οι ίδιοι τυραννιούνται.
Μην πεις κατάρα φοβερή
επάνω σου θα πέσει
ο πόνος είναι αβάσταχτος
και δεν θα σου αρέσει.
Κάνε καλύτερα ευχή
εσύ στον εαυτό σου
και μη γυρεύεις το κακό
για τον συνάνθρωπο σου.


ΧΑΛΑΣΕ ΚΑΠΟΙΟΥ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ

Χάλασε κάποιου την καρδιά
να μάθεις τι σου κρύβει
σε αγαπά δεν σ΄αγαπά
ή σ΄έχει γράψει ήδη.
Αν του χαλάσεις την καρδιά
θα βγάλει τη χολή του
θα δεις την άλλη όψη του
και όχι την καλή του.
Με τα νερά του αν θα πας
όλα καλά θα βαίνουν
αν τον κοντράρεις κάποτε
οι τόνοι ανεβαίνουν.
Πόσο καλά αισθήματα
έχει θα σου τα δείξει
γιατί στην κόντρα, την καρδιά
στο στήθος του θα ανοίξει.
Και θα σου πει πραγματικά
αυτό που κρύβει χρόνια
γιατί αυτά δεν θάβονται
μες στην ψυχή αιώνια.








Carpe "Απομάκρυνση..."



Υπηρετούμε τα άδεια πρόσωπα
και τις κενές ψυχές.
Σκοντάφτουμε πάνω
στα πετρωμένα δάκρυα χρόνων.
Το κατεστημένο ραγίζει
και αποσυντίθεται.
Στα πυκνά φυλλώματα της καρδιάς
έμεινε η προσδοκία.
Απόψε σε είδα...
φορούσες την αιώνια νιότη,
ν 'ανθίζεις πάνω στις πληγές.
Αγγίζω τα στολίδια σου,
τυλίγω το σώμα σου
με χρώματα ανεξίτηλα.
Το ξέρω όταν ξυπνήσω
θα έχεις φύγει,
μόνο η γεύση σου γλυκόπικρη
στα χείλη θα έχει μείνει.
Μια απομάκρυνση που ήταν απαραίτητη.

Carpe.

Πίνακας :Donatella Marraoni











ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Οι αρχαίοι Μύθοι, τα Πρόσωπα - Σύμβολα και η Ελλάδα του Πένθους."

 “Βουλιάζει όποιος / σηκώνει τις μεγάλες /  πέτρες. / Τούτες τις πέτρες  τις / εσήκωσα όσο / βάσταξα / τούτες τις πέτρες τις / αγάπησα όσο / βάσταξα / τoύτες τις πέτρες, τη / μοίρα μου” (Γ. Σεφέρης).

          Η Ελλάδα μας τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στον αστερισμό του θανάτου τόσο από τις φυσικές καταστροφές (Μάτι….), όσο και από ανθρώπινα λάθη και κρατικές παραλείψεις και αβελτηρία (τραγωδία των Τεμπών…). Όλοι διερωτώνται για την αδυναμία της χώρας μας να οργανωθεί ως σύγχρονο κράτος και να ελαχιστοποιεί τις αιτίες και τις συνέπειες κάποιων απρόβλεπτων συμβάντων. Το «Τις Πταίει» του Τρικούπη φαίνεται πως δεν βρήκε ακόμη απάντηση.

           Η “τραγωδία των Τεμπών” πέραν του πόνου και της οργής που επέφερε προκάλεσε κι έναν προβληματισμό όχι μόνον για την κακοδαιμονία της χώρας μας, αλλά  και για τα βαθύτερα αίτιά της. Άλλοι μέμφονται το πολιτικό σύστημα, άλλοι εστιάζουν την κριτική τους στην νοοτροπία και συμπεριφορά των Ελλήνων και κάποιοι άλλοι αναζητούν την αιτία του κακού στο πεπρωμένο της φυλής μας στην διαχρονία.

                              Oι αρχαίοι Μύθοι και τα Πρόσωπα-Σύμβολα

          Δεν λείπουν, ωστόσο, κι εκείνοι που ξετυλίγοντας το κουβάρι φθάνουν μέχρι την αρχαία Ελλάδα αναζητώντας μύθους και πρόσωπα-σύμβολα που διαμόρφωσαν το συλλογικό μας υποσυνείδητο και το ήθος μας. Αν ισχύει το  “Πες μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι “ άλλο τόσο ισχύει και το “Δείξε μου τους Μύθους και τα Πρόσωπα - Σύμβολα να σου πω τι Λαός είσαι”.

          Κι αυτό γιατί οι Μύθοι και τα Πρόσωπα-Σύμβολα αποτυπώνουν με καθαρότητα τις αξίες, τα ιδανικά, την ηθική, τα οράματα και την τέχνη του βίου τόσο του ατόμου όσο και του λαού. Άτομα και Λαός μέσα από τους μύθους και τα Πρόσωπα-Σύμβολα αναζητούν απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα, αλλά και σε εκείνα τα θέματα-ερωτήματα που υπερβαίνουν τις νοητικές του ικανότητες.

        Η αναφορά και ο σχολιασμός που ακολουθεί είναι ενδεικτικός και δεν φιλοδοξεί να καλύψει την ολότητα των μύθων και των Προσώπων-Συμβόλων. Εξάλλου από τον πλούτο των αρχαιοελληνικών μύθων ο καθένας μπορεί να αντλήσει εκείνο το μύθο που βρίσκεται κοντά στους ερμηνευτικούς κώδικές του.

                                               Ο Μύθος του Σισύφου

     Η αναποτελεσματικότητα του Ελληνικού κράτους και οι ατελέσφορες προσπάθειές του να πετύχει το βέλτιστον   παραπέμπει στην πορεία-μαρτύριο του Σισύφου. Η χώρα μας, ως άλλος Σίσυφος, κουβαλά την μεγάλη πέτρα και δοκιμάζει τις αντοχές και την υπομονή της για να την φέρει στην κορυφή της προόδου και του εκσυγχρονισμού. Το αποτέλεσμα, χρόνια τώρα, είναι προδιαγεγραμμένο: Παραλείψεις, αβελτηρία, ανοργανωσιά, προχειρότητα, η εξουσία των κολλητών, φαβοριτισμός, νεποτισμός και η κομματικοποίηση των πάντων.

           Κι εκεί που ως χώρα κάνουμε κάποια βήματα ελπιδοφόρα, κάτι συμβαίνει κάθε φορά και ξαναγυρίζουμε στην αφετηρία. Ο Σίσυφος γνώριζε το ατελέσφορο της προσπάθειάς του και συνέχιζε το μαρτύριό του, εμείς ως χώρα και λαός παραδοθήκαμε συνειδητά στην μοίρα μας χωρίς ελπίδα να φθάσουμε κάποτε στην κορυφή; Είναι το βάρος της “πέτρας” που κουβαλάμε ή η παραδοσιακή μας αδυναμία να καταστρώσουμε ένα σχέδιο υπέρβασης και να το υλοποιήσουμε με υπομονή και επιμονή; Ας μην αφήσουμε να δικαιωθεί η ρήση του ποιητή Καβάφη:

        Eίν ’οι προσπάθειές μας / σαν των Τρώων. / Θαρρούμε πως με / απόφαση και τόλμη / θα αλλάξουμε της  / τύχης την καταφορά, / Όμως η πτώσις μας είναι  / βεβαία. Επάνω, / στα τείχη, άρχισεν ήδη ο  / θρήνος”.

                                    H Πολιτική Ανυπακοή και ο Θερσίτης

         Το ακατανόητο δυστύχημα των Τεμπών δεν σκόρπισε μόνον θλίψη, φόβο και οργή, αλλά επώασε και τροφοδότησε την δυσπιστία προς το πολιτικό σύστημα, συλλήβδην, και το πολιτικό προσωπικό. Καλλιεργείται και εκφράζεται μία ανυπακοή σε αποφάσεις και θεσμούς του κράτους που έχει εκπέσει σε μία κατάσταση βαθιάς ανυποληψίας. Οι ταγοί της εξουσίας δεν εμπνέουν και εγκαλούνται για αδυναμία και έλλειψη πολιτικής ηθικής. Αποτέλεσμα αυτού του κλίματος είναι και η ενίσχυση των επιχειρημάτων όλων εκείνων που ζουν στις παρυφές της “ακραίας πολιτικής γεωγραφίας” και αυτοαποκαλούνται ως αντισυστημικοί.

        “Η ανυπακοή είναι το πραγματικό θεμέλιο της ελευθερίας. Οι υπάκουοι είναι σκλάβοι” (Θορώ).

        Για πρώτη φορά, ίσως, το πολιτικό σύστημα απολογείται σε τέτοιο βαθμό για την ανικανότητά του να “διασφαλίσει τα αυτονόητα” της ζωής των πολιτών. Η ρουσφετολογία και η ακατάσχετη υποσχεσιολογία-δομικές αδυναμίες του πολιτικού μας συστήματος-ενεργοποιούν τους μηχανισμούς αμφισβήτησης και ανυπακοής προς τους τρόφιμους της πολιτικής εξουσίας. Κάποιες εκρήξεις των πολιτών παραπέμπουν στην γενναία αντίδραση του Θερσίτη που κατηγόρησε τον Αγαμέμνονα για πλεονεξία και ατιμία. Ήταν η πρώτη  παγκοσμίως μορφή πολιτικής ανυπακοής.

                               To Πρόσωπο-Σύμβολο του Πρωτεσίλαου

       Η παραίτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ.Καραμανλή, αντί να καταπραϋνει την οργή και τον θυμό των πολιτών, τροφοδότησε ακόμη περισσότερο την δυσπιστία τους προς τους πολιτικούς. Πολλοί ζητούν και τον αποκλεισμό του από το ψηφοδέλτιο της ΝΔ, ως μία ένδειξη πολιτικής ηθικής και γενναιότητας. Οι πολίτες, δηλαδή, ζητούν από τους εκπροσώπους του, όταν το επιβάλλουν οι περιστάσεις και την ανάλογη προσωπική θυσία-αυτοθυσία. Κι αυτό γιατί η άσκηση εξουσίας δεν συνιστά μονάχα πηγή τιμών, αλλά και χώρος προσωπικής ευθιξίας και προσφοράς προς το κοινωνικό συμφέρον.                         

        Σε μια παρόμοια περίπτωση ο ομηρικός ήρωας Πρωτεσίλαος γνωρίζοντας τον χρησμό και διακονώντας το γενικό συμφέρον θυσιάστηκε αυτοβούλως, πέφτοντας νεκρός από τα βέλη των Τρώων. Ήταν ο πρώτος Έλληνας νεκρός στον Τρωικό πόλεμο. Οι χρησμοί ήταν ρητοί: Ο πρώτος από τους Αχαιούς που θα αποβιβαζόταν στην Τροία από τα πλοία θα φονευόταν. Ο Πρωτεσίλαος το γνώριζε και δεν δείλιασε να πράξει το πατριωτικό του καθήκονΤα μεγάλα έργα απαιτούν και μεγάλες θυσίες.

   “Αλλά στα χρόνια ανώτερος καθώς και στην ανδρείαν ήταν ο Πρωτεσίλαος και αν αρχηγόν ελάβαν όμως εκείνον τον καλόν μες στην καρδιά τους είχαν”(Ιλιάδα,Β).

      Μπορεί σήμερα το όνομα και η θυσία του Πρωτεσίλαου να είναι άγνωστα, ωστόσο ο συμβολισμός της πράξης του είναι πασιφανής και δείχνει τον δρόμο του χρέους σε πολλούς.

                                    Ο ιοβόλος Απόλλων και οι Έλληνες

       Στο πένθιμο κλίμα των ημερών κυκλοφορούν και θέσεις που εκπορεύονται από διάφορα κέντρα “δωδεκαθεϊστών” που ζητούν θυσίες για τον εξευμενισμό του ιοβόλου Απόλλωνα. Είναι ένα από τα αναπάντητα ερωτήματα από εποχή του Τρωιού πολέμου μέχρι και σήμερα γιατί ο Απόλλων, που τόσο πολύ λατρεύτηκε από τους Έλληνες, ήταν πάντοτε ο διώκτης μας;

        Πέρα, όμως, από την φαιδρότητα  των δημοσιευμάτων για ανθρωποθυσίες στον εκηβόλο Απόλλωνα,όπως και της δήλωσης γνωστού ιεράρχη για τιμωρία του Θεού εξαιτίας του καρναβαλιού, επείγει και η εθνική μας αυτογνωσία για να πετύχουμε ως λαός να κουβαλήσουμε την “μεγάλη πέτρα” του Σισύφου στην κορυφή, να διατηρήσουμε σε υγιή πλαίσια την πολιτική ανυπακοή και να  προβούμε όλοι (πολίτες, πολιτικοί…) σε “αυτοθυσίες”, τύπου Πρωτεσίλαου, με απώτατο στόχο την ανάταξη της Ελλάδας.

      Οι ανθρωποθυσίες δεν λύνουν προβλήματα, όπως δεν λύνει  προβλήματα και η πολιτική και κομματική εργαλειοποίηση  του θανάτου αθώων ανθρώπων και του πόνου-πένθους των οικείων τους.

                   “Πρώτα να είμαστε άνθρωποι και μετά υπήκοοι” (Θορώ).

                                                   Ό,τι μάς αναλογεί

      Ο παρακάτω ινδιάνικος μύθος μάς διδάσκει το αυτονόητο χρέος όλων μας για μια άλλη Ελλάδα, της Ευθύνης και της Κοινωνικής Προσφοράς.

     «Όταν έπιασε φωτιά το δάσος, όλα τα ζώα χώθηκαν στη λίμνη να σωθούν. Αλλά ένα μικρό κολιμπρί κουβαλούσε νερό με το ράμφος του, και έριχνε στην καρδιά της φωτιάς.”Τι κάνεις;” τον ρώτησε ο βασιλιάς της νύχτας, το λιοντάρι.”Δεν βλέπεις πως αυτό που κάνεις είναι μάταιο; ”Και το κολιμπρί απάντησε ψυχρά: ”Κάνω αυτό που μου αναλογεί!”»

*Xρήσιμα κείμενα: 1.Ο Σίσυφος και οι Έλληνες, 2.Θερσίτης και Πολιτική Ανυπακοή.(Βιβλία: “ΙΔΕΟπολις”, 2.”Σκέψης Εγκώμιον” και blog “ΙΔΕΟπολις”, Ηλία Γιαννακόπουλου)   

    https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/