Poems by Nghiem Thi Hang from Vietnam

 


Poems by Nghiem Thi Hang from Vietnam


Her biography:

She isjournalist, writer, researcher. Born in 1955 in Hanoi; Member of Vietnamese Journalists Association; Member of Vietnamese Writers’ Association; Member of VietnameseLawyers Association.

Published works:
Poetry: The autumn rain of 1990; The confession of the sea 1996; The whisper 1997; The Blue Song 1999; The Castle on the Sand 2007.
Research: Uncovering the mystery of female poet Ho Xuan Huong in 2021
Novel: The echo of Ho Xuan Huong 2022
Second Prize in Literature and Art of VinhPhu Province. There are more 200 poems set to music, in which many of popular songs won the music awards of the Vietnam Composers Association.


Her poems:


Can turn to the way before?

Years are the time
Recording lots of memories
Which memory do you remember?
Which sadness do I forget?
The nameless memories
Sad stories not mentioned again
The sunshine calls the rain away
Remaining our love story.

You were of the past
Is it different now?
I was of the past
Now still dreaming.

Still counting the sunshine and rain
But not full of memories
Gathering a broken piece of love
Cannot heal the time.

Which sadness do I forget?
Which love story do you remember?
The river flows throughout flood seasons
Can turn to the way before?

🌺

Theconfession of the sea

This afternoon you and I
Floating back to Yen island
Listening silently to words of the sea
Its confession of the love couple

Be salty like salt
Keeping love words of the sea
Be faithful like a shore
Waiting for your boat to anchor.

Dear, I have beenlistening
In the far afternoon, the sea sings
Light waves kiss the sand
Light afternoon kisses the yellow sunshine.

Your hometown is in NhaTrangsea
Listening to the sound of waves in Thap Ba
Green coconuts are sunbathing
The bell rings in the afternoon.

Many couples are in love
So many small islands in the sea
The Chong Green is standing there
It's the couple love

Wait for me, mylove
The boat will return to the shore
The confession of the sea
Falling the yellow sunshine of NhaTrang.

🌺

Melting

The moon is still just the moon
If it is lonely
The sea with thousands of waves
Still alone and lonely.

If love doesn't give each other
I'm like the lonely moon
You are the sea embracing the sorrow
Whitehair with countless layers of waves.

The moon melts into the seabed
I melt into your love
The sea melts in salt
The sky melts in blue eyes.

Waves melt on the sand
A kiss melts on the lips
A love melts the thirst
Melting the bitterness of life.

Melting the sunshine into the wind
Melting the wind into the clouds
Melting the earth into water
Melting the grass into the tree.

Melting the excess into the shortage
Lives melt into each other
Creating many miracles
Melting is for not alone.

🌺

The season of brassica napus flowers

There is the season of brassica napusflowers
Blooming yellow by the riverside
I'm at puberty
Waiting for you, not married.

You are too shy to dare
Picking a flower
Afraid that a white butterfly
Startlingto fly to the other side of the river.

Already passing many seasons
Only you knew
You did not dare to pick them up
The flowers flew to the sky.

Memorizing the afternoon of the beach village
No more flowers
Who brought you back
The day I got married

You sow the seeds again
Silently waiting for again
There is a girl
Waiting for you, not married.

🌺

The Waiting Market

The Waiting Market - I'm not waiting for
You come back at noon after the market is over
Looking for me in a daze
The sunshine falls sadly.

Why did you keep me waiting for?
The Waiting Market at noon has ended
Green betel picked by my hands
Waiting for you to turn yellow.

The Waiting Market in the past
You missed it once
The Cau River flew quietly
Gone with many springs.

You go to the Waiting Market again
Where is thefamiliarimage
The Waiting Market at noon has ended
You just stand there in a daze.


(Translated into English by Khanh Phuong)








ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΡΓΙΩΤΗΣ "Χριστούγεννα μιας άλλης νοσταλγικής εποχής."

 


Το χριστουγεννιάτικο δέντρο – Albert Chevallier Tayler 


Χριστούγεννα μιας άλλης νοσταλγικής εποχής.

«Χιόνια στο καμπαναριό που Χριστούγεννα σημαίνει», διαβάζουμε σε παλαιά αναγνωστικά της δεκαετίας του ‘60. Παλιές μνήμες, νοσταλγικές για μας που έχουμε μια κάποια ηλικία. Περιμέναμε το άγιο 12ήμερο για να ξεκουραστούμε από το σχολείο (με ωράριο πρωί - απόγευμα). Να χαρούμε τη ζεστασιά και την αγάπη της γιαγιάς και του παππού. Περιμέναμε να γιορτάσουμε τις εορτές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς με χαρά, χωρίς να σκεπτόμαστε το δώρο που θα μας φέρει ο Άγιος Βασίλειος την παραμονή της πρωτοχρονιάς. Ο πραγματικός Άγιος, ο ασκητικός και ισχνός και όχι ο ευτραφής της σύγχρονης εποχής των διαφημίσεων και του εκμαυλισμού της κοινωνίας, και πρωτίστως των μικρών της Φωτεινούλας, της Κατερίνας, του Δημήτρη, του Θανάση και του Αποστόλη.

Να καθίσουμε όλοι γύρω από το αναμμένο τζάκι και να ακούσουμε εμείς τα μικρά παιδιά τα παραμύθια της πολυαγαπημένης μας γιαγιάς και τα ηρωικά κατορθώματα του αγωνιστή της εποχής του ΟΧΙ του ‘40 και της πραγματικής εθνικής αντίστασης, του γλυκύτατου παππού. Οι ιστορίες του παππού δεν είχαν τέλος. Είχε πολεμήσει και στην Μικρά Ασία, στον πόλεμο εναντίον των Τούρκων και τραυματίστηκε στην μάχη του Σαγγάριου ποταμού. Περιέγραφε με απλά λόγια το δράμα των Ελλήνων και τα φρικτά βασανιστήρια, την ταλαιπωρία και τους φόνους και τον ξεριζωμό των από τις πατρογονικές εστίες μετά από χιλιάδες χρόνια. Λόγια απλά χωρίς λογοτεχνικά σχήματα και τεχνικές. Η σοφία των προγόνων απαλά και χωρίς προσπάθεια περνούσε στην ιστορική μνήμη μας. Ατέλειωτες ώρες μέσα στο ζεστό σπιτικό και έξω να σφυροκοπά το χιόνι και ο μανιασμένος βοριάς. Δεν μας ενδιέφερε. Οι συζητήσεις με τον παππού, τη γιαγιά και τους πολυαγαπημένους γονείς κάλυπταν κάθε πτυχής της αθώας παιδικής ψυχής μας. Μαθαίναμε να προσπαθούμε, να αγωνιζόμαστε και προπάντων να υμνούμε και να δοξολογούμε τον δωρεοδότη των πάντων Τριαδικό Θεό.

Εμείς ζήσαμε σε οικονομικά δύσκολες εποχές, αλλά την πραγματική αγάπη των γονέων μας τη βιώναμε καθημερινά. Ο παππούς και η γιαγιά συγκατοικούσαν και δεν ήταν στους οίκους ευγηρίας και συνεισφέρανε στην ομαλή ψυχολογική ανάπτυξη των εγγονιών. Οι γονείς αγαπούσαν τα παιδιά τους πραγματικά με την καρδιά τους και τους πρόσφεραν, από το υστέρημά τους, πλούσια τα ελέη και, κυρίως, δόξαζαν τον δωρεοδότη Κύριο.

Άλλες εποχές, βέβαια, χωρίς κινητά ,τάμπλετ και τηλεοράσεις που αποσπούν τον νου από τα σημαντικά και τελικά τον νεκρώνουν. Εποχές δύσκολες οικονομικά αλλά νοσταλγικές γιατί ζούσαμε πιο ανθρώπινα χωρίς την «πολυτέλεια» της μοναξιάς και του άγχους. Δεν είχαμε τηλεόραση, για να μη πω «χαζοκούτι», για να μας νεκρώσει την σκέψη. Είχαμε ζεστή καρδιά, αγάπη για τον συνάνθρωπο.

Εποχές παλιές, νοσταλγικές με τους ανθρώπους πιο αληθινούς. Με πραγματικό ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο, για τον πάσχοντα ή ανήμπορο αδελφό.



Μυργιώτης Παναγιώτης

Μαθηματικός





ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΡΓΙΩΤΗΣ "Επί γης Ειρήνη. Χριστούγεννα και ο "λησμονημένος" αδελφός."

 


Φώτης Κόντογλου η Γέννηση του Χριστού - παρεκκλήσιο Οικ.Πεσμαζόγλου Κηφισιά


Επί γης Ειρήνη. Χριστούγεννα και ο ¨λησμονημένος¨ αδελφός.


Χριστούγεννα, μεγάλη εορτή της Ορθοδοξίας. Εορτάζουμε την γέννηση του ενανθρωπήσαντος Κυρίου. Ο νους μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω στο παρελθόν, στα ξένοιαστα παιδικά χρόνια. Χωρίς φανταχτερά λαμπιόνια και ηλεκτρονικά παιχνίδια με τον ευτραφέστατο Άγιο Βασίλειο. Τίποτα το κοινό ανάμεσα στον πραγματικό Άγιο Βασίλειο, τον λιτοδίαιτο και λιπόσαρκο ασκητή και τον εμπορευματοποιημένο.

Και, όμως, οι ψυχές και οι καρδιές των γονέων και οι δικές μας ήταν πλημμυρισμένες από φως. Το φως της πραγματικής γονεϊκής αγάπης έκανε τα πρόσωπα όλων να λαμποκοπούν όλο το άγιο 12ήμερο. Το φως του άστρου της Βηθλεέμ, πάνω από το ταπεινό σπήλαιο-σταύλο της γεννήσεως του ενανθρωπήσαντος Λόγου είχε ριζώσει στις καρδιές όλων και ακτινοβολούσε προς τα έξω.

Το «Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη», εγένετο πράξις. Οι ταραγμένες καρδιές εδέχοντο το μήνυμα της γεννήσεως και αναπαύοντο , αγαλλιούσαν. Το μήνυμα των αγγέλων, εκείνο το βράδυ, ήταν ότι η γέννηση του Κυρίου θα έφερνε την ειρήνη εις τις καρδιές των ανθρώπων και ως λογικό συνακόλουθο θα ήταν και η επικράτηση της ειρήνης επί γης. Οι άνθρωποι με ειρήνη εις τις καρδιές των, με τον Κύριο παρόντα, δεν καταφεύγουν εις πολέμους. Οι πόλεμοι είναι εκ του πονηρού. Πολλά δεινά προέρχονται εκ των πολέμων. Θα ήτο δυνατόν ο Θεός να ευνοεί πολέμους;; Μη γένοιτο. Η γέννηση του Θεανθρώπου άνοιξε τον δρόμο της σωτηρίας του ανθρωπίνου γένους. Φόρεσε ο Κύριος την ανθρώπινη σάρκα και τη δόξασε. Χαρά εν ουρανώ και επί γης. Δοξολογούν οι άγγελοι και πληροφορούν και κοινωνούν το χαρμόσυνο άγγελμα εις τους ταπεινούς βοσκούς που έβοσκαν τα πρόβατά των κοντά στο σπήλαιο. Πληροφορούνται τη γέννηση του Θεού Λόγου και πρώτοι τον προσκυνούν, οι άσημοι βοσκοί και όχι οι διάσημοι και προύχοντες της εποχής.

Αυτές τις άγιες ημέρες, τις χαρμόσυνες και εορταστικές, ο καθένας μας προσπαθεί να περάσει όσο γίνεται καλύτερα ανάβοντας πολύχρωμα λαμπιόνια και καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες ποτού και φαγητών. Υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν. Δεν τους άγγιξαν οι φωνές και οι φαντακτερές, άνευ πνευματικότητας, εκδηλώσεις. Ζουν στη φτώχεια και εις τη λησμονιά. Ξεχασμένοι από τους ανθρώπους της εποχής μας, λησμονημένοι από φίλους και συγγενείς. Κλεισμένοι μέσα στο φτωχικό τους και πολλοί από ανήμποροι και εις το κρεβάτι του πόνου. Περιμένουν.....

Τι περιμένουν;; Τη δική μας ανθρωπιά. Τη ζεστή «Καλημέρα» και μια χαρμόσυνη ευχή. «Ἐπί γῆς εἰρήνη». Ειρήνη και αγάπη στις καρδιές μας. Περιμένουν να τους ανοίξουμε την πόρτα του σπιτιού και της καρδιάς. Να συνειδητοποιήσουν ότι ο Χριστός γεννήθηκε στο σπήλαιο, πριν από χιλιάδες χρόνια, αλλά γεννιέται κάθε μέρα στις καρδιές μας, στις ψυχές μας. Στους ξεχασμένους αυτούς ανθρώπους μπορέσουμε να προσφέρουμε και κάτι υλικό είτε από το υστέρημα είτε από το περίσσευμά μας. Ο Κύριος θα το ανταποδώσει εκατονταπλασίονα. Θα πράξουμε το καθήκον μας και ως άνθρωποι αλλά και ως χριστιανοί. Πράγματι, το αγγελικό μήνυμα «ἐπί γῆς εἰρήνη «έγινε κτήμα μας, φύτρωσε εις την καρδιά μας και φεγγοβολεί γύρω μας φως αγάπης, φιλανθρωπίας και Χριστού. Δεν χρειάζεται να ανάψουμε πολύχρωμα και ακριβά λαμπιόνια . Το φως που θα εκπέμπεται από τις καρδιές μας θα φωτίζει πιο έντονα και πραγματικά την κτίση.

Από τέτοιο φως έχουμε όλοι μας ανάγκη και όχι φως ψεύτικο και υλικό που κουράζει τις ψυχές και ταλαιπωρεί τον σύγχρονο άνθρωπο της ύλης και της υπερκατανάλωσης. Το φως του άστρου της Βηθλεέμ εκπέμπει αενάως το Φως του και οι άγγελοι ατελεύτως υμνολογούν «ἐπί γης εἰρήνη». Ειρήνη εις τις καρδιές όλων μας. Όχι μόνο κατά το άγιο 12ήμερο, αλλά εφ’ όρου ζωής, για να γίνουμε άξιοι της πραγματικής ατελεύτου Ζωής.

Μυργιώτης Παναγιώτης
Μαθηματικός


Πηγή αγιογραφίας https://www.pemptousia.gr/






ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Qatargate: Ένα βόλι στην καρδιά του Ευρωκοινοβουλίου"

 

«Τη δόξα πολλοί εμίσησαν, το  χ ρ ή μ α  ουδείς».

« Αι επιφανείς τύχαι, καθάπερ οι σφοδροί των ανέμων,μεγάλα ποιούσι ναυάγια»(Πλούταρχος).

Η σύλληψη και η απαγγελία κατηγορίας για χρηματισμό και διαφθορά εναντίον της κ. Εύας Καϊλή δεν επέφερε σκληρά πλήγματα μόνον στην πολιτική, στην ηθική, στην Ευρωπαϊκή ιδέα και στο ΠΑΣΟΚ αλλά και στην επιστήμη της ψυχολογίας που διερευνά το «πρώτο κινούν» της ανθρώπινης συμπεριφοράς.Παραδοσιακές θεωρίες φαίνεται να αδυνατούν να ερμηνεύσουν συμπεριφορές σαν κι αυτές της ευρωβουλευτή αφού κατά τεκμήριο η φύση και οι συγκυρίες φάνηκαν πολύ απλόχερες μαζί της. Ομορφιά, ζηλευτή πολιτική θέση, οικονομική ευπραγία, αναγνωρισιμότητα και ευοίωνο μέλλον…

        Ωστόσο, όλα τα παραπάνω θετικά δώρα δεν στάθηκαν αποτρεπτικά στην απληστία και στον χρηματισμό της. Ένα αναπάντητο “γιατί” αιωρείται. Ποιος κακός δαίμονας ή πνεύμα την τύφλωσε και επέφερε στο νου της σύγχυση και τύφλωση; Ποιος πονηρός θεός την πλάνεψε και την οδήγησε σε πράξεις ανήθικες και πολιτικά “απρεπείς”; Η «πολιτική ορθότητα» μάς εμποδίζει να εξωτερικεύσουμε όσα νιώθουμε ή ακούμε για τις πράξεις της κ. Καϊλή.

Ο ρόλος της  Άτης

Επειδή οι σύγχρονεςεπιστήμες και οι θεωρίες περί ανθρώπινης συμπεριφοράς αποδεικνύονται αδύναμες και ατελέσφορες στον εντοπισμό του «πρώτου κινούντος» πολλοί καταφεύγουν στην σοφία των αρχαίων φιλοσόφων και τραγικών ποιητών Η έννοια της Άτης επανέρχεται στην επικαιρότητα ως ερμηνευτικό εργαλείο για συμπεριφορές που δεν “χωράνε” σε λογικά σχήματα σκέψης.

       “Το κακόν δοκείν ποτ εσθλόν τωδ έμμεν  ότω φρένας θεός άγει προς άταν”(Αντιγόνη Σοφοκλέους,στιχ,620-623/ Το κακό φαίνεται για καλό σε αυτόν του οποίου το μυαλό ο θεός οδηγεί προς την άτη, δηλαδή στην συσκότιση>συμφορά).

Στα αρχαία χρόνια η λέξη “άτη” σήμαινε την “σύγχυσιν των φρενών” ,την απερισκεψία που οφειλόταν σε πλάνη που απέστελναν οι θεοί. Η άτη,δηλαδή, οδηγούσε τους ανθρώπους στην ηθική παρεκτροπή και σε ανεύθυνες πράξεις .Επόμενο στάδιο η “ Ύβρις”  που ενεργοποιεί την παρέμβαση της “Νέμεσης“ που με την σειρά της επιβάλλει την “Τίσιν” – τιμωρία .

Για τους αρχαίους το παραπάνω σχήμαΆτη>Ύβρις>Νέμεσις>Τίσις ίσχυε απόλυτα και ερμήνευε πειστικά τις παρεκτροπές  των ανθρώπων και ιδιαίτερα εκείνων που κατείχαν κάποιο αξίωμα.

Συμπληρωματικά και σύμφωνα με την εκκλησιαστική ρήση “Μωραίνει κύριος ον βούλεται απολέσαι”o άνθρωπος γενικά είναι θέμα της βούλησης των θεών .Όποια , βέβαια, θεωρία κι αν αποδεχτούμε (Άτη/εκκλησιαστική ρήση) αυτό δεν πρέπει να μας οδηγήσει στην άκριτη αποδοχή του “ανεύθυνου” του ανθρώπου, στο βαθμό που αυτός λαμβάνεται ως θύμα μιας κοσμογονικής νομοτέλειας ή της θεϊκής βούλησης.

 Τα  πλήγματα

Το Qatargate προκάλεσε συντριπτικά κατάγματα στο σώμα του Ευρωκοινοβουλίου αλλά και γενικότερα στην ιδέα της Ευρωπαϊκής ιδέας και ολοκλήρωσης. Η ηθική ως έννοια δοκιμάζεται και όλοι διακηρύσσουν πως ο αμοραλισμός σε όλες τις εκφάνσεις του κυριαρχεί. Η πολιτική ως έννοια και περιεχόμενο βάλλεται πανταχόθεν και κυριαρχεί το ισοπεδωτικό “όλοι ίδιοι είναι”.

Ο σοσιαλισμός ως ιδεολογία υπεράσπισης των αδύναμων αμφισβητείται ευθέως και πολλοί είναι εκείνοι που καγχάζουνμε τις ηχηρές-υποκριτικές διακηρύξεις του. Το ΠΑΣΟΚ αναγκάζεται για άλλη μία φορά να απολογείται για φαινόμενα διαφθοράς, ηθικής παρεκτροπής και χρηματισμού των επιφανών στελεχών του.

Στο κάδρο των πληγμάτων μπαίνει για μία ακόμη φορά και η Ελλάδαως χώρα που εκτρέφει οικονομικά σκάνδαλα (Siemens. λίστα Λαγκάρντ…).

Μία σύντομη καταγραφή και ανάλυση όλων των παραπάνω “πληγμάτων” ίσως θα αναδείκνυε πληρέστερα τις παράπλευρες συνέπειες του Κατάρ Γκέητ.

Η  ΕΕ και το Ευρωκοινοβούλιο

“ Προτιμούμε να κρυώνουμε, από το να παίρνουμε τα χρήματά τους”.

H παραπάνω θέση είναι η δήλωση της προέδρου του Ευρωκοινοβουλίου, της κ.Ρομπέρτα Μέτσολα που εξέφρασε την αποφασιστικότητά της στην πάταξη της διαφθοράς και ζήτησε να μην εργαλειοποηθεί η συγκεκριμένη συμπεριφορά της κ.Καϊλή για πολιτικούς σκοπούς (αποδόμηση της ευρωπαϊκής ιδέας…).

Πόσο εφικτό, όμως, είναι αυτό όταν η αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου κατηγορείται για ενέργειες που δεν συνάδουν με την πολιτική ηθική και τις αξίες της δημοκρατίας; Με ποια επιχειρήματα θα μπορούσε κάποιος να αντικρούσει τις αιτιάσεις των αρνητών της ευρωπαϊκής ιδέας; Oευρωσκεπτικισμός θα φουντώσει και πάλι στην χώρα μας και θα δικαιώσει τους υπέρμαχους του Brexit.

Η αξιοπιστία των οργάνων της ΕΕ και του ευρωκοινοβουλίου πλήττεται ανεπανόρθωτα και όλοι τονίζουν πως το αρχαιοελληνικό “ευθύνας διδόναι” των πολιτικών θα πρέπει να αποτελέσει την νέα βίβλο των θεσμικών οργάνων .Όλοι ελέγχονται και απολογούνται. Αλήθεια σε ποιον “απολογούνται”  οι ευρωβουλευτές; O ρόλος τους είναι μόνον  συμβουλευτικός και διακοσμητικός;

Πολλά ερωτήματα και απορίες για τον τρόπο λειτουργίας των θεσμών και των  ευρωπαϊκών οργάνων. Ήδη πολλοί μιλούν ή φοβούνται για ένα EuroGate αφού η αφρόκρεμα των θεσμικών οργάνων παραβίασε την ηθική και της αρχές της δημοκρατίας.

Η Πολιτική και το ΠΑΣΟΚ

Στην πολιτική ζωή της χώρας μας θα δυναμώσουν οι φωνές  αμφισβήτησης της πολιτικής και των πολιτικών μας .Θα επικρατήσουν οι ισοπεδωτικές κραυγές του τύπου “ Όλοι  ίδιοι είναι. Κοιτάζουν μόνον την τσέπη τους”.

Ποια επιχειρήματα θα πρέπει να επιστρατεύσουν οι υπέρμαχοι της “πολιτικής” για να αντιμετωπίσουν τους αρνητές της; Πόση πειθώ θα πρέπει να επιστρατεύσει ο πολιτικός κόσμος για να γίνουν αποδεκτές οι θέσεις του για εγκράτεια και ηθική; Πόση κατανόηση θα πρέπει να δείξουν ο άνεργος, ο συνταξιούχος και ο παρίας της οικονομικής ζωής απέναντι σε φαινόμενα χρηματισμού και διαφθοράς από πρόσωπα που κατά τεκμήριο ψηφίζονται να φυλάσσουν το δημόσιο χρήμα και να αποτελούν πρότυπα ηθικής ακεραιότητας; Ο πολιτικός αμοραλισμός κάποιων αξιωματούχων της πολιτικής δίνει τροφή στους αμφισβητίες της πολιτικής.

Η προσφορά του μπασκετμπολίστα Ν.Παππά στις καθαρίστριες του ΟΑΚΑ είναι η απόλυτη αντίστιξη στις ενέργειες χρηματισμού της κ.Καϊλή.Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που διασώζουν την ηθική και την έννοια της κοινωνικής προσφοράς στις ευπαθείς οικονομικά και εργασιακά ομάδες. Πιο σημαντικό είναι όταν αυτή η προσφορά συνοδεύεται και από μία συγγνώμη του τύπου :

“ Μία συγγνώμη για τα τόσα χρόνια που τις αγνοούσα”.

Λόγια ανθρώπινα αλλά και σκληρά για τους κατ επίφαση υπερασπιστές των λαϊκών συμφερόντων και της σοσιαλιστικής ιδέας.

Το ΠΑΣΟΚ για μία ακόμη φορά δέχεται επιθέσεις όχι μόνον αργοπορημένη διαγραφή της κ.Καϊλή ,αλλά και γιατί δεν μπόρεσε να απαλλαγεί από το άγος του χρηματισμού επιφανών στελεχών του. Οι κατήγοροί του – και εν όψει εκλογών-εύκολα θα επισημαίνουν πως το κόμμα αυτό λειτουργεί ως “εκτροφείο” πολιτικών  διεφθαρμένων ΄

Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να βρει πολλά και πειστικά επιχειρήματα για να πείσει και τους πιο καλόβουλους πως το ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να μάχεται για το λαό, έτσι ώστε το παλιό σύνθημα “Το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο Λαός στην εξουσία” να δικαιωθεί ιστορικά. Τελικά θα μπορέσουν το ΠΑΣΟΚ και ο κ. Ανδρουλάκης να επουλώσουν κι αυτές τις πληγές, να αποκτήσουν το ηθικό πλεονέκτημα  και να πετύχουν την μεγάλη ανατροπή;(δημοσκοπική,εκλογική….).

Η Ομορφιά και ο Πλούτος

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις του Κατάρ γκέητ και τις πολλαπλές επιπτώσεις του σε όλα τα επίπεδα της Ηθικής και της Πολιτικής νομοτελειακά οδηγούμαστε στις μεγάλες αλήθειες που κρύβονται στο γνωστό “Επιχείρημα της Ολισθηρής Πλαγιάς” .Σύμφωνα με αυτό μία πράξη δυνητικά μπορεί να προκαλέσει πολλαπλές επιπτώσεις που είναι δύσκολα να προβλεφθούν από πριν.

Εκείνο, όμως, που προκαλεί εντύπωση και τρέφει τους ηθικολόγους είναι το γεγονός πώς τόσοι άνθρωποι είναι τόσο ευάλωτοι στον χρηματισμό και στην διαφθορά. Πώς, δηλαδή, άνθρωποι σε καίριες θέσεις διολισθαίνουν εύκολα στο ρόλο των προσκυνητών του θεού του χρήματος; Γιατί ο πλούτος κατέχει τέτοια ζηλευτή θέση στις επιλογές των ανθρώπων που φαίνεται να αγνοούν την αξιολόγηση των Πλατωνικών Διαλόγων:

“Άριστον υγιαίνειν, δεύτερον δε κάλλος, τρίτον δε πλούτος” (Γοργίας).

Ίσως πολλοί πολιτικοί και όχι μόνον η κ.Καϊλή θα έπρεπε να διαβάσουν τους παρακάτω στίχους του Κ.Καβάφη από το ποίημα ” Από την σχολήν του περιωνύμου Φιλοσόφου”:

“ Κατόπι μπήκε στα πολιτικά./Μα τα παραίτησεν .Ήταν ο ΄Επαρχος μωρός…/ Η τύχη του εφάν εις τούτο ευμενής. / τον έδωσε μορφήν εις άκρον ευειδή./Και χαίρονταν την θείαν δωρεάν./ Τουλάχιστον για δέκα χρόνια ακόμη / η καλλονή του θα διαρκούσεν…./ Ή τέλος, δυνατόν και στα πολιτικά / να επέστρεφεν – αξιεπαίνως ενθυμούμενος / τες οικογενειακές του παραδόσεις,/ το χρέος προς την πατρίδα,κι άλλα ηχηρά /παρόμοια“.

 Γ ι α τ ίΕύα;

Γιατί κ.Καϊλήπροσβάλατε με τις πράξεις σας το κόμμα που σάς στήριξε ,διαψεύσατε τους ψηφοφόρουςσας που σάς εμπιστεύτηκαν,ντροπιάσατε την ιδεολογία που δήθεν υπηρετείτε, εκθέσατε τους ευρωβουλευτές που σάς ψήφισαν ως αντιπρόεδρο του ευρωκοινοβουλίου και γενικότεραα ποδυναμώσατε την ιδέα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης;

Πώς θα μιλήσουμε στους νέους για την πολιτική και για το όραμα της ευρωπαϊκής ένωσης;

 “Και πώς να κρυφτείς απ τα παιδιά/ Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα …/ Πώς να τα κρύψεις όλα αυτά/ Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλοι…”

Ίσως αγαπητή Εύα λόγω της ταχύτατης αναρρίχησής σας στα ανώτερα κλιμάκια της εξουσίας να μην προλάβατε να ασχοληθείτε με την ποίηση και ιδιαίτερα με εκείνους τους ποιητές που με την τέχνη τους συμπύκνωσαν σε λίγους στίχουςμία διαχρονική προτροπή-συμβουλή,αλλά και συνάμα και μία κοσμοθεωρία. Οι παρακάτω καβαφικοί στίχοι μπορούν να συνιστούν μία προσωπική υπόδειξη του ποιητή προς την ψυχή του.Έχουν ,ωστόσο,ως αποδέκτη και κάθε φιλόδοξο άνθρωπο που στοχεύει στην διεύρυνση της εξουσίας του.Γιατί όποιος δεν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά κάποια ανθρώπινα πάθη ή ματαιοδοξίες ίσως καταφύγει σε πράξεις ανηθικότητας και κοινωνικά ζημιογόνες που υπονομεύουν στο τέλος και τον αυτοσεβασμό του.

 «Τα μεγαλεία να φοβάσαι ,ω ψυχή./Και τες φιλοδοξίες σου να υπερνικήσεις/αν δεν μπορείς,με δισταγμό και /να τες ακολουθείς. Κι όσο εμπροστά / προβαίνεις,/ τόσο εξεταστική, προσεκτική να είσαι»(“Μάρτιαι Ειδοί”).

ΙΔΕΟπολις

https://iliasgiannakopoulos.blog.spot.com

Ηλία  Γιαννακόπουλου

Φ ι λ ο λ ό γ ο υ


Πηγή κειμένου https://www.energospolitis.gr/





Παρουσίαση του βιβλίου «Όνειρα κι Ελπίδες κάποτε»- νουβέλα του ΚΩΣΤΑ ΛΙΑΚΟΥ


Γενναδίου 8 και Ακαδημίας -10678 ΑΘΗΝΑ
Τηλ:2103834559 E-mail: eel@otenet.gr


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2022
ΩΡΑ 10:30 π.μ.

Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών σας προσκαλεί στην εκδήλωση, που θα
γίνει στην αίθουσα Μιχαήλας Αβέρωφ, οδός Ακαδημίας και Γενναδίου αρ.
8, 7ος όροφος, στην παρουσίαση του βιβλίου-

«Όνειρα κι Ελπίδες κάποτε»- νουβέλα του ΚΩΣΤΑ ΛΙΑΚΟΥ

Χαιρετίζει: Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος -ΕΕΛ.

Ομιλητές: Δημήτρης Καραμβάλης, Επίτιμο Μέλος -ΕΕΛ.

Ελένη Συκά-Κοντόζογλου, Ταμίας του Δ.Σ-ΕΕΛ.

Διαβάζει: Μαριάννα Βλάχου-Καραμβάλη, Νομικός-Ποιήτρια.

Συντονίζει: Γιάννης Βέλλης, Ειδ. Γραμματέας- ΕΕΛ.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος της ΕΕΛ            Ο Γεν. Γραμματέας της ΕΕΛ

Κώστας Καρούσος                 Γιώργος Μαρινάκης






Carpe "Οφθαλμαπάτη..."




Τα χέρια γέμισαν χρόνια χαμένα.
Οι αυταπάτες αποτελούν
μια διαδρομή καθημερινή.
Συνειδητοποιώ τον εγκλωβισμό
σε σκέψεις αδιέξοδες.
Παραμένω απόκοσμος θεατής
μιας μορφής
που παρακινεί τις αισθήσεις.
Κουβαλώ τις θύμισες.
Ένα ερέθισμα επίλεκτο,
μια ανάσα
προσκολλήθηκε πάνω μου.
Άργησες να φανείς,
η οφθαλμαπάτη σου
κάλυψε τα κενά τοπία.
Ο χρόνος τιμωρεί.
Τα ουρλιαχτά της ψυχής,
έγιναν οι χτύποι ενός ρολογιού
που άρχισε να μετρά την απουσία. 
 Μια έλλειψη που κρύβει το φως.

Carpe.


Η εικόνα είναι από https://mensbible.gr/










Παρουσίαση του βιβλίου " Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΓΑΤΩΝ" του Γιάννη Σ. Παπαδάτου

 


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών και οι Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο
σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του

Γιάννη Σ. Παπαδάτου
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΓΑΤΩΝ

Την Δευτέρα, 19 Δεκεμβρίου 2022, στις6.30 μ.μ.
στην αίθουσα Μιχαήλας Αβέρωφ
Γενναδίου 8 και Ακαδημίας, 7 ος όροφος


Θα χαιρετήσουν: Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών

Νίκος Δήμου, Συγγραφέας


Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας Ε.Κ.Π.Α.
Φωτεινή Στεφανίδη, Ζωγράφος
Κωνσταντίνος Ηροδότου, Διδάσκων στο Τμήμα Φιλοσοφίας Ε.Κ.Π.Α.

Θα διαβάσουν: η Αφηγήτρια ιστοριών και Λαογράφος Νίκη Κάπαρη
και η Συγγραφέας, Παιδαγωγός Γιώτα Αλεξάνδρου

Συντονίζει η Εκπαιδευτικός Στέλλα Πρωτονοταρίου

Η εκδήλωση θα πλαισιωθεί με μουσική και τραγούδια του Μουσικοσυνθέτη
Γιάννη Ψειμάδα


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών: τηλ.: 210 38 34 559

Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο: τηλ.: 210 36 27 641