ΝΙΚΟΛΑΣ ΛΑΠΠΑΣ – νέο single "Έρχεσαι" από την Spider Music.

 

"Έρχεσαι"  

(Δείτε το Official Video Clip εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=KMdEvj9tTcw 



"Έρχεσαι" μας τραγουδά ο Νικόλας Λάππας σε μουσική της πολυτάλαντης Όλγας Μακρή, 

και στίχους της Μαρίας Κολλιού.  

Μίξη μαστερινγκ έκανε ο αγαπημένος μας συνεργάτης Γιώργος Γιαννικόπουλος στα OrangeStudio, video o Γιάννης Μετζελόπουλος . 

Το καινούργιο τραγούδι του Νικόλας μας σίγουρα θα το αγαπήσετε. 

 

To τραγούδι κυκλοφορεί σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες από την Spider Music 

 

Μέσα σε τρία μόλις χρόνια που έχει ξεκινήσει την δισκογραφική του καριέρα ο Νικόλας μας έχει παρουσιάσει μια σειρά από αξιόλογες συνεργασίες και επιλογές τραγουδιών, ξεκίνησε αρχικά με την διασκευή του τραγουδιού, “Στην ρωγμή του Χρόνου”, που ερμήνευσε με μεγάλη ευαισθησία και σεβασμό στους δημιουργούς του. 

https://www.youtube.com/watch?v=lIUwWhuxEDM  



αργότερα μια πρωτότυπη σύνθεση του Δημήτρη Τσίβουλα σε ποίηση του αείμνηστου Νίκου Καββαδία “ Ένας δόκιμος στη γέφυρα εν ώρα κινδύνου” 

https://www.youtube.com/watch?v=mAmkApeRNRw  



Πριν λίγους μήνες συνεργάστηκε με τον Κώστα Γοντικάκη στις “Άγριες Θάλασσες” και πάλι το αποτέλεσμα ήταν άρτιο . 

https://www.youtube.com/watch?v=9x3TslUWokY 


 

Ο Νικόλας βρίσκεται στούντιο αυτή την εποχή και ετοιμάζει ήδη το επόμενο του single , μια διασκευή ενός αγαπημένου μας παραδοσιακού τραγουδιού. 

Εμείς μόνο υπερήφανοι μπορούμε να είμαστε που έχουμε τον Νικόλα στο δυναμική της Spider Music. 

  

Official links 

https://www.facebook.com/SpiderMusicLBL/ 

www.spider-music.com 

https://www.youtube.com/channel/UCkMfQaoZAfJVGftW6SejM3w 

 








ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ - Πρόσκληση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου

 


ΣΟΦΙΑ Δ. ΝΙΝΙΟΥ "Πρόσφυγες"

 


Χωρίς φιλί
χωρίς αντίο
φεύγουν

Η γη τους
μένει πίσω

Φεύγουν
με τη ματιά βουβή
και βουρκωμένη

Φεύγουν
με πονεμένη την καρδιά
και δακρυσμένη

Τραχύς ο δρόμος
για τη νέα γη
μ’ άγνωστα μονοπάτια
χωρίς λιμάνια
και σταθμούς
Δεν έχει φίλους
και γνωστούς

Φύγαν
αλλά δεν πρόλαβαν
δεν πήραν
του τόπου αποτυπώματα
του χρόνου τη σκουριά
Μονάχα τις ανάσες τους
και τα παιδιά

Οι τσέπες τους βαρειές
Τις φόρτωσαν με πόνο
Πόνο πολύ

Τα πόδια τους βαριά
Βαδίζουνε με κόπο
Πονούν πολύ

Η μοίρα τους βαρειά
Τους φόρτωσε με πόνο
Πόνο πολύ

Σαν τα χελιδονάκια
που τους γκρεμίσαν τις φωλιές
άπονα κι άσπλαχνα χωρίς ντροπή
χωρίς αιτία κι αφορμή
αναζητούν συμπόνια
αγάπη και στοργή
αναζητούν καινούργια γη

Στη χούφτα τους
κρατούν κρυμμένη
την ελπίδα
στη σημαία τυλιγμένη
Και στον κόρφο
λίγο χώμα κι ένα σπόρο

Με τον ήλιο την ημέρα
και τη νύχτα τη σελήνη
περπατούν, δε σταματάνε
δε φοβούνται, μα πονάνε

Τ’ αχνάρια τους ακούγονται
σαν άνοιξη που έρχεται
πατώντας μες στο χιόνι

Διαβάζουν τα πατήματα
τ΄ αστέρια τα σβησμένα
Το ψιθυρίζουν στα παιδιά
που έχουν ανοιχτή καρδιά
κι ακούν όσους πονάνε:
«Αν κι είναι πέρα μακριά
τρέξαν και άναψαν φωτιά
Σας περιμένουν»

Σαν τους αγγέλους φέρανε
τα νέα στους δικούς τους
που προχωρούνε, περπατούν
κι αντέχουν κι ας πονάνε
Χαρήκαν! Γίνανε θεριά!
Ξέρουνε πως τώρα πια
κάπου πέρα και μακριά
άνθρωποι με ζεστή καρδιά
τρέξαν κι άναψαν τη φωτιά
για να τους περιμένουν

Με τον ήλιο την ημέρα
και τη νύχτα τη σελήνη
περπατούν, δε σταματάνε
δε φοβούνται, μα πονάνε

Και αντέχουν
γιατί ξέρουν
σ’ άλλη γη, σε άλλα μέρη
η ζωή τους περιμένει


Ποίημα & Φωτογραφία Σοφία Δ. Νινιού





Carpe " Καραδοκώ..."



Ο ορίζοντας στενεύει,
η εσωτερική μου άβυσσος γυμνώνεται.
Μια βροχή καταρρακτώδη
έφερε τις σταγόνες της έξαψης.
Ξεπεράσαμε τα όρια,
το λίκνισμα της ζωής,
δραπετεύοντας στην ομίχλη.
Ντρέπομαι ,επαιτώ,
χτυπώντας τα τοιχώματα της καρδιάς
για λίγες πνοές.
Ψάχνω στις τσέπες
τα άστρα που μάζεψα εψές
να στεφανώσω τη μορφή σου.
Στα νωθρά δευτερόλεπτα
που ακολουθούν
ανοίγεται ένα παράθυρο μοναδικό.
Καραδοκώ σαν αγρίμι
να νιώσω το ποδοβολητό της καρδιάς,
να μείνω έκθαμβος
αντικρίζοντας τα ασύλληπτα τοπία σου.
Τα υγραμένα σου χείλη
καταβρόχθισαν την εσωτερική μου άβυσσο.

Carpe.


H φωτογραφία είναι από https://gr.pinterest.com/






"Καρδιά μου άγονη" Τραγούδι – Στίχοι & Μουσική Μαρία Βούλγαρη (Maria Voulgari)


 Καρδιά μου άγονη – Μαρία Βούλγαρη (Maria Voulgari)


Acoustic: κιθάρα-βιολί 
Στίχοι: Μαρία Βούλγαρη (Maria Voulgari) 
Μουσική: Μαρία Βούλγαρη (Maria Voulgari) 
Κιθάρα & Ερμηνεία: Μαρία Βούλγαρη (Maria Voulgari) 
Βιολί: Χαράλαμπος Παρίτσης 
Φωτογραφία (Cover photo) : Χρήστος Καπάτος 
Ηχογράφηση: Βαγγέλης Σπανακάκης (Home Studio Music Productions) 
Copyright © All rights reserved 

Καρδιά μου άγονη 

Ποια στοργή, ποια πληγή, 
απόψε μες στα μάτια μου ξαγρύπνησε 
να γίνει φυλαχτό μια προσευχή, 
τα χρόνια μου τ' αγάπησα κι ας πάλευα 
με δαίμονες ν' αλλάξω μια ζωή. 

Ποια σιωπή, ποια κραυγή, 
ν' αγγίξω ν' απαλύνω τα σημάδια μου, 
να αντέχω να υποφέρω μου είχες πει, 
οι σκέψεις με τις σκέψεις φυλακίζονται, 
στα όνειρα θ' αφήσω το κλειδί. 

Ποια μιλιά αιμορραγεί, 
απόψε η καρδιά μου είναι άγονη 
κι εσύ πια δεν υπάρχεις πουθενά, 
τα λόγια με τον άνεμο σκορπίζονται, 
απόψε μη μου πεις πως μ' αγαπάς. 

Ποια φωτιά με γεννά, 
απόψε θα ξορκίσω τα σκοτάδια σου, 
τους φόβους σου θα σπάσω με γυαλί, 
σ' αγάπησα και μάτωσαν τα βράδια μου, 
σ' αγάπησα και πόνεσα πολύ. 

Maria Voulgari – Singer/Songwriter - Official Facebook Web page https://www.facebook.com/mariavoulgar... 
Instagram 






ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΕΛΙΤΣΟΣ "Το Υπερόπλο"

 

Λάρνακα, "Το σάλπισμα της ειρήνης" του γλύπτη Νικόλα.


Με τον τρόμο να τους καίει τα μάτια
Γαλάζιοι και κόκκινοι στρατιώτες
Έτρεξαν να κρυφτούν από το νέο Υπερόπλο
Είχαν ακούσει τόσα γι' αυτό

Τότε φάνηκε το κορίτσι
Ένα τόσο δα μικρούλικο κορίτσι
Τους κοίταξε ειρωνικά
Κι έβαλε τη σάλπιγγα στο στόμα

Ο απόκοσμος παιάνας απλώθηκε στον αιθέρα
Τον πήραν τα πουλιά και τον ταξίδεψαν παντού
Τον πήραν τα παιδιά και τον έκαναν τραγούδι
Μ' αυτόν οι μανάδες νανούριζαν τα μωρά τους.

Οι φαντάροι πέταξαν τα όπλα και πιάσαν το χορό.
Στρατηγοί κι έμποροι σκύλιασαν
Είναι όπλο ανήθικο αυτό! Παραβιάζει τις συνθήκες!
Να απαγορευτεί! Ναι, να απαγορευτεί!

Και η Σάλπιγγα της Ειρήνης σίγησε για πάντα.

Θ. Μύθος, 21.3.2022.








ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ποίηση: Δύναμη αλλαγής"

 

ΗΛΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ

Ποίηση: Δύναμη αλλαγής 

«Θεωρώ πως η ποίηση δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Αλλά μπορεί να αλλάξει τις συνειδήσεις των ανθρώπων, που φτιάχνουν τον κόσμο. Επομένως, έμμεσα είναι δυνατόν η ποίηση να επηρεάσει τον κόσμο για μια θετική αλλαγή».(Οδ. Ελύτης)

«Κανένας στίχος σήμερα δεν κινητοποιεί τις μάζες! Κανένας στίχος σήμερα δεν ανατρέπει καθεστώτα».(Τίτος Πατρίκιος)

Η αλλαγή του κόσμου προς μια επιθυμητή κατάσταση αποτέλεσε ιστορικά στόχο τόσο των μεγάλων διανοητών όσο και των ανθρώπων της δράσης. Οι πρώτοι έμειναν μόνο στις διαπιστώσεις και στις ερμηνείες ενώ οι δεύτεροι προχώρησαν στην πράξη. Πολλοί υποστηρίζουν πως η αλλαγή είναι προϊόν των ευρύτερων οικονομικών και κοινωνικών αλλαγών τονίζοντας με έμφαση τον καταλυτικό ρόλο του «υλικού παράγοντα», (Μαρξισμός). Πολλοί όμως είναι κι εκείνοι που πρεσβεύουν πως η αλλαγή πρώτα συλλαμβάνεται ως στόχος – αίτημα στη σκέψη και μετά μετασχηματίζεται σε πράξη μέσα από ορισμένες ενέργειες. 

Πρώτιστος, λοιπόν, παράγοντας για τους παραπάνω είναι η «πνευματική» λειτουργία του ανθρώπου και ιδιαίτερα η συνείδησή του. Στη διαμόρφωση της συνείδησης συμβάλλουν τόσο οι κοινωνικές συνθήκες όσο και το γενικότερο πνευματικό περιβάλλον. Βασική συνιστώσα αυτού θεωρείται η Τέχνη που αποκαλύπτει την «άλλη αλήθεια» της πραγματικότητας. Κατεξοχήν όμως στην αποκωδικοποίηση της άλλης «εκδοχής» του κόσμου συμβάλλει εκείνη η μορφή της Τέχνης που σχετίζεται εννοιολογικά και πραγματικά με τη δημιουργία και την αλλαγή.

Η ποίηση, λοιπόν, ως έκφραση της δημιουργικότητας του ανθρώπου γονιμοποιεί τη συνείδηση του ανθρώπου προς κατευθύνσεις που οδηγούν σε μια άλλη αντίληψη για τον κόσμο∙ και επειδή οι πράξεις των ανθρώπων είναι αποτέλεσμα του τρόπου που σκεπτόμαστε γίνεται περισσότερο εναργής ο ρόλος της ποίησης στον ποιοτικό μετασχηματισμό του κόσμου.

Ποίηση και συνείδηση

Η ποίηση ως έκφραση του ωραίου αντιμάχεται την ασχήμια της πεζότητας της καθημερινής ζωής και πραγματικότητας και αποτελεί ερέθισμα – πρόκληση για αγώνες και προσπάθειες με στόχο την ανατροπή του παλιού και την εγκαθίδρυση ενός νέου κόσμου. Η ποίηση και η τέχνη γενικότερα ως φορείς και γνήσιοι εκφραστές του ωραίου αποτελούν την αντανάκλαση του εσώτερου ψυχισμού του ανθρώπου. Η γνησιότητα και η αυθεντικότητα της ανθρώπινης εσωτερικής ζωής εξωτερικεύεται και αισθητοποιείται μέσα από την ποιητική δημιουργία.

Η ποίηση εκφράζει την αθωότητα του εσωτερικού κόσμου του κάθε ατόμου χωριστά και γι’ αυτό αποτελεί το γνησιότερο εκφραστή και αντιπρόσωπο αυτής μέσα στην ασχήμια και βαρβαρότητα του σύγχρονου κόσμου. Το ωραίο και η αθωότητα, ως έννοιες και καταστάσεις είναι αλληλένδετα και συνθέτουν το όραμα μιας μελλοντικής ανθρώπινης κοινωνίας. Με την έννοια αυτή η ποίηση, ως ο κατ’ εξοχήν αντιπρόσωπος του ωραίου και της αθωότητας, αποτελεί και προβάλλει ως μια δύναμη αλλαγής, ανανέωσης, αμφισβήτησης, ως μια δύναμη επαναστατική.

Έτσι διαμορφώνει τις συνειδήσεις των ανθρώπων αποκαλύπτοντας την αρνητική εικόνα της σύγχρονης πραγματικότητας και προκαλεί αυτήν σε μια αναμέτρηση με το καινούργιο. Όσο κι αν η πεζότητα και η ασχήμια της καθημερινής ζωής έχουν διαβρώσει και αποδιοργανώσει όλο το ανοσοποιητικό σύστημα της σύγχρονης κοινωνίας, η ποίηση είναι ικανή να αφυπνίσει τη ζύμη των κοινωνικών αλλαγών, τη συνείδηση του κάθε ανθρώπου χωριστά. 

«Το ζήτημα πια έχει τεθεί:/ Ή θα εξακολουθούμε να γονατίζουμε/

όπως αυτός ο δραπέτης/ ή θα σηκώσουμε άλλον πύργο ατίθασο/

απέναντί τους»..(Μ. Κατσαρός) 

Ποίηση και ατομικότητα

Αναμφισβήτητη είναι εξάλλου η συμβολή της τέχνης και της ποίησης ειδικότερα στον εμπλουτισμό του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου. Η ποίηση ως εκφραστής του ψυχικού κόσμου του ατόμου καλλιεργεί και ευαισθητοποιεί όλες εκείνες τις πτυχές της εσωτερικής διάστασης αυτού, πάνω στις οποίες δεν έχει «εξουσία» το κράτος της λογικής. Η ποίηση εκφράζοντας και αισθητοποιώντας το ψυχικό τοπίο του ανθρώπου βοηθά στην ανάπτυξη και εκδήλωση μ’ έναν ιδιαίτερο και μοναδικό τρόπο όλων των προσωπικών ευαισθησιών και των «κρυμμένων» δημιουργικών δυνατοτήτων του.

Οι δημιουργικές δυνάμεις της φαντασίας και της αυτενέργειας βρίσκουν διέξοδο μέσα από τον ποιητικό λόγο. Βοηθώντας η ποίηση στην καλλιέργεια και εκδήλωση των εσωτερικών πτυχών της ανθρώπινης φύσης συμβάλλει αποφασιστικά στην εξατομίκευση του ανθρώπου και στη διάσωση – διατήρηση της μοναδικότητάς του. Η αξία ενός ανθρώπου έγκειται στην «ετερότητά» του, στον διαφορετικό εκείνο τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτεί τον κόσμο και αντιδρά στα ερεθίσματα του περιβάλλοντός του.

Σ’ αυτό το σημείο η ποίηση ως η έκφραση της ατομικότητας του ανθρώπου διαφυλάσσει και την αυτονομία αυτού, μέσα από τον ξεχωριστό πλούτο του εσωτερικού κόσμου του καθενός ξεχωριστά. Σε μια εποχή που τείνει να περιορίσει την έκφραση του ψυχικού κόσμου και να δημιουργήσει ένα άτομο με ατροφική εσωτερική ζωή, η ποίηση προβάλλει ως ένας μηχανισμός άμυνας.

«Η ποίηση δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να μιλήσουμε, αλλά ο καλύτερος τρόπος να κρύψουμε το πρόσωπό μας».(Μ. Αναγνωστάκης) 

Η ποίηση ως διαμαρτυρία

Τέλος, η τέχνη και ειδικότερα η ποίηση αποτελεί μια μορφή ατομικής και κοινωνικής διαμαρτυρίας και με την έννοια αυτή μπορεί να συμβάλει έστω και έμμεσα στην αλλαγή του κόσμου. Κατ’ αρχάς πρέπει να τονιστεί πως η τέχνη και η ποίηση εκφράζουν μια βαθιά σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τον κόσμο. Αυτή η ενεργητική σχέση δεν έχει τίποτα το κοινό με μιας υποτιθέμενη «απώλεια του εγώ» στην επαφή του με το «είναι». Είναι η κατάκτηση της πραγματικότητας («είναι») και η συναίρεση μ’ αυτή με στόχο την προοπτική μιας άλλης κοινωνίας. 

Η ποίηση συνθέτει τις εμπειρίες, τα βιώματα και τα οράματα όλων των ανθρώπων που επιζητούν την αλλαγή του κόσμου. Η βαθιά ανθρώπινη επικοινωνία μέσα από την ποίηση είναι μια διαδικασία και μια πράξη επαναστατική και ελπιδοφόρα. Η ποίηση έχει έναν ερευνητικό και δημιουργικό ρόλο πέρα από το ρόλο της στη διεύρυνση των πνευματικών ορίων του ανθρώπου. Έχει δε η ποίηση κι έναν αναμφισβήτητο παιδαγωγικό ρόλο προς την κατεύθυνση της ηθικής τελείωσης και κοινωνικής συνειδητοποίησης του ατόμου.

Η ποίηση δίνει στον άνθρωπο μια υψηλότερη συνείδηση του εαυτού του και της δύναμής του να μεταμορφώσει τη φύση, την κοινωνία και τον εαυτό του. Η ποίηση δεν εξιδανικεύει το παρόν, το παρελθόν ή το μέλλον αλλά κεντρίζει την απαίτηση του ανθρώπου για να ξεπεράσει τον εαυτό του και μέσα απ’ αυτό να υπερβεί την πραγματικότητα. Έτσι, λοιπόν, ο ρόλος της Τέχνης και της Ποίησης είναι απαραίτητος και σημαντικός για να γίνεται ο άνθρωπος ικανός να γνωρίζει τον εαυτό του (αυτοσυνειδησία), τον άνθρωπο (ανθρωπογνωσία) και ν’ αλλάζει τον κόσμο.

«Η ένδοξη Ρώμη σε περίμενε τόσους αιώνες/ σε προφητείες έλεγε τον ερχομό σου/ κ’ εσύ αφομοιώθηκες;»..(Μ. Κατσαρός

Επιμύθιο

«Μπορεί στις μέρες μας κανένας στίχος να μην κινητοποιεί τις μάζες», αλλά η ποίηση είναι σίγουρο ότι εμπλουτίζει τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου και με την έννοια αυτή δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αλλαγή. Εναπόκειται, λοιπόν, στον καθένα να αντισταθεί σε όλα εκείνα τα φαινόμενα που διαβρώνουν της συνείδησή του, ναρκώνουν την επιθυμία του για κάτι καλύτερο και τον οδηγούν σε μια κατάσταση απόλυτης αβουλίας και παθητικότητας. Η ποίηση μπορεί να αποτελέσει το όχημα για την εξέγερση τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η καθολικότητα και διαχρονικότητα των ποιητικών μηνυμάτων και προτύπων μπορούν να αποτελέσουν την «εκρηκτική ύλη» για τον ποιοτικό μετασχηματισμό του κόσμου.

Αν μείνουμε σιωπηλοί στην καθημερινότητά μας και αφεθούμε στην ακινησία της πεζότητάς μας δίνουμε δύναμη σε όλους αυτούς που χαράσσουν τα όρια της ζωής μας και νοηματοδοτούν την ύπαρξή μας. Ο Μ. Κατσαρός το είπε καθαρά:

«Τους ύπατους εγώ ανάδειξα στις συνελεύσεις

κι αυτοί κληρονομήσανε τα δικαιώματα

φορέσαν πορφυρούνατίθασον ένδυμα

σανδάλια μεταξωτά ή πανοπλία

εξακοντίζουν τα βέλη τους εναντίον μου –

η θέλησή μου που καταπατήθηκε

τόσους αιώνες».

­­­Η ΕΝΣΤΑΣΗ του Πλάτωνα:Ο θείος Πλάτων τηρούσε μία επικριτική στάση απέναντι στην Ποίηση και τους Ποιητές. Θεωρούσε, δηλαδή, πως η ποίηση δεν είναι τέχνη, γιατί δεν προϋποθέτει τη βαθιά γνώση του αντικειμένου της και οφείλεται στην έμπνευση της στιγμής και στη θεϊκή επιρροή. Σημαντικό στοιχείο της επικριτικής στάσης του φιλοσόφου είναι η άποψή του πως η ποίηση συνιστά μία μίμηση μιας στρεβλής και ψευδούς πραγματικότητας που ενοικεί μόνο στις άφθαρτες Ιδέες. Έτσι η ποίηση και κάθε τέχνη σύμφωνα με τον Πλάτωνα – ως μίμηση – είναι μία διπλή «απάτη» και δεν έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα.

*Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.


ΙΔΕΟπολις

https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com