ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://artofliving.gr/
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://artofliving.gr/
Στίχοι: Tι γυρεύεις μες στον Άδη, Περσεφόνη εκεί λιώνουν οι ανάσες και οι ψυχές άλλους καίει η φωτιά κι άλλους το χιόνι και ποιος νοιάζεται αν ανθίζουν οι μυρτιές. Κι αν αλλάξαμε θεούς και τοπωνύμια τα καινούργια όλα ήτανε παλιά δεν ξεχώρισαν οι άνθρωποι απ’ τα αγρίμια ούτε μπάρκαρε η ζωή για τ’ ανοιχτά. Όσο τ’ άδικο τα χέρια μας σταυρώνει φάλτσες είναι και κλειστές οι εποχές καληνύχτα, μη φοβάσαι, Περσεφόνη θα σε δω όταν τελειώσουν οι βροχές. Ήρθαν μάγοι και μου είπαν, Περσεφόνη πως σε είδανε να λύνεις μια θηλιά σου τραγούδαγαν αγγέλοι από σκόνη και δυο μαύρα σ’ αλυχτούσανε σκυλιά. Μες σε χρόνια φυλακές και σε χειμώνες ποια ελπίδα και ποιος ήλιος να φανεί που στου πάνω κόσμου ακόμη τις κρυψώνες φίλος είναι ο βοριάς με το ληστή. Όσο τ’ άδικο τα χέρια μας σταυρώνει φάλτσες είναι και κλειστές οι εποχές καληνύχτα, μη φοβάσαι, Περσεφόνη θα σε δω όταν τελειώσουν οι βροχές.
Ελένη Βαρθάλη
Παίζουν οι μουσικοί:
Πάνος Μπούσαλης, κιθάρες (κλασική, ηλεκτρική, ακουστική, ebow)
Ηλέκτρα Καράλη, πλήκτρα, φλάουτο
Ενορχήστρωση: Πάνος Μπούσαλης
Graf Productions
Φωτογραφία εξωφύλλου: Χριστίνα Καζαντζίδου
Σύντομα το τραγούδι «Περσεφόνη δίχως μύθο» στα ψηφιακά καταστήματα και τις streaming υπηρεσίες
Χωρίς ψυχή
(Δείτε το βίντεο εδώ)
Η Μαίρη Παϊτέρη γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης και μεγάλωσε στον Πειραιά.
Ήρθε σε άμεση επαφή με τη μουσική και μπήκε στον χώρο του τραγουδιού από πολύ μικρή ηλικία, καθώς κατάγεται από μουσική οικογένεια! ΄
Αυτοδίδακτη, αλλά με ένα πολύ δυνατό και αξιοθαύμαστο μουσικό background στη φαρέτρα της, έχοντας ήδη αναπτύξει την προσωπική καλλιτεχνική της ματιά και κουλτούρα, η Μαίρη Παϊτέρη ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία στο τραγούδι το 2017.
Συνεργάζεται με τον μαέστρο Μανώλη Παλαιολόγου, γιο του γνωστού και μοναδικού δεξιοτέχνη του μπουζουκιού Γιάννη Παλαιολόγου, που της εμπιστεύθηκε τραγούδια του.
Ο πιο πρόσφατος καρπός αυτής της πολύ ξεχωριστής καλλιτεχνικής συνάντησης είναι το τραγούδι "Χωρίς Ψυχή" σε στίχους Ρένας Βασίλειου!
Official links
Έρωτας αητός Παραμονεύει ο Έρωτας στις γειτονιές του απείρου μες στα σοκάκια του μυαλού μες στης ψυχής τα βάθη. Κύματα το φεγγάρι γέρνει στο σώμα μου θαρρείς σαν μεταξένιο πάπλωμα, αλήθειες της νύχτας συλλαβίζουν τραγούδια αγάπης. Καραδοκεί ο Έρωτας μας παίρνει στα φτερά του μας πάει σε τόπους φωτεινούς με όνειρα ντυμένους. Θαρρείς σάν ψέμα όλα αυτά, ένα όνειρο γεμάτο μαγευτικές περιπλανήσεις. Γίνεται Μούσα ο Έρωτας και ποίηση σκορπίζει δίνει τις ευλογίες του βαλμένες σε στιχάκια. Συμπαντικές ενέργειες και αρχαίες θεότητες εμφανίζονται μπροστά μου, βγαίνουν από τους καθρέφτες κυλιούνται στα σεντόνια μέσα σε έναν ερωτικό παλμό που φτάνει την έκσταση. Σοφία πάντα αναζητά σ' αρχέτυπα γραμμένη ντύνεται τον μανδύα της στου φεγγαριού τη λάμψη. Ο κόσμος ένας κόκκος άμμου μπροστά μας και εσύ μια Σελήνη έτοιμη να με τυλίξεις και να με παρασύρεις μέσα στις πιο απόκρυφες σκέψεις μου. Γίνεται πόθος της ψυχής που θέλει να πετάξει γίνεται αητός που μας θωρεί από ψηλά μ' αγάπη. Μια ένωση που της δώσανε πολλές ονομασίες εγώ την λέω θεϊκό άγγιγμα.
Ποίηση: Χαρίτα Μήνη, Ανδριάνα Μπιρμπίλη.
Ο Θεσσαλός τραγουδοποιός λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του νέου του album έρχεται στο Faust με κάλεσμα "Κόσμε γλέντα".
Συνοδοιπόροι του η Λεμονιά Μπέζα στο τραγούδι, ο Χρήστος Κολοβός στις κιθάρες, ο Κώστας Αναγνώστου στο κλαρίνο και ο Γιώργος Ντίνας στα κρουστά́.
Μας καλούν να γλεντήσουμε σε ένα πρόγραμμα από́ την δισκογραφία του καθώς και με διασκευές σε παραδοσιακά́ τραγούδια που έχουμε αγαπήσει.
Μια βραδιά λοιπόν με τον Γιάννη Αδάμο και την μπάντα του ένα ταξίδι στην παράδοση καθώς και σε έντεχνα μονοπάτια που αγαπήσαμε.
Special quest η αγαπημένη Σεμέλη Παπαβασιλείου που θα συμπληρώσει την μαγευτική αυτή βραδιά!
Κόσμε γλέντα λοιπόν σε ένα πολύ ζεστό και φιλόξενο χώρο στο faust στην καρδιά της Αθήνας για μια μοναδική Βραδιά!
Καλώς να ορίσετε!
Ώρα έναρξης 21:00
Είσοδος 5 ευρώ
Facebook event: https://www.facebook.com/
Faust Bar – Theatre – Arts
Καλαμιώτου 11
& Αθηναΐδος 12
150 60 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: +30 210 3234095
FAX: +30 210 3234096
e-mail: info@faust.gr
FIND US
https://www.facebook.com/
https://www.instagram.com/
«Επιστήμη χωρίς συνείδηση δεν είναι παρά καταστροφή της ψυχής».(Φρανσουά Ραμπελέ)
Ο σύγχρονος άνθρωπος και ιδιαίτερα οι ειδικοί (γνώστες – κάτοχοι της επιστημονικής γνώσης) στέκονται με ανάμεικτα συναισθήματα απέναντι στα τελευταία επιτεύγματα της επιστήμης. Από τη μία πλευρά θαυμάζουν τα προϊόντα του ανθρώπινου νου κι από την άλλη αρχίζουν να προβληματίζονται για το μέγεθος, τον τρόπο χρήσης και τη δυνατότητα ελέγχου αυτών των επιτευγμάτων. Ο άνθρωπος για πρώτη φορά αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την πρόοδο της επιστημονικής σκέψης και προβληματίζεται έντονα από τις ανακαλύψεις στο χώρο της γενετικής.
Πολλοί δε, είναι εκείνοι που άρχισαν να μιλούν για την «όγδοη μέρα της δημιουργίας», υπονοώντας την ικανότητα του ανθρώπου να δημιουργεί ζωή. Το θαυμασμό και τις φοβίες για τη χρήση της επιστημονικής γνώσης συνοδεύουν ερωτήματα που σχετίζονται με τα «όρια» της γνώσης, με την «ευθύνη» του επιστήμονα και με τη δυνατότητα – αναγκαιότητα – σκοπιμότητα επιβολής ενός «ηθικού κώδικα» στην επιστημονική γνώση.
Ερωτήματα - Διλήμματα
Ερώτημα Α΄ - «Τα όρια της γνώσης»: Μέχρι πού επιτρέπεται ο άνθρωπος να φθάσει; Υπάρχουν όρια στη γνώση; Μπορούν και πρέπει να τεθούν όρια στη γνώση και στην έρευνα;
Ερώτημα Β΄- «Η ευθύνη του επιστήμονα – επιστήμης»:Σε ποιο βαθμό μπορούμε να ενοχοποιήσουμε τον επιστήμονα για τα επιτεύγματα της επιστήμης; Ποιες οι ευθύνες (πολιτικές, κοινωνικές, ηθικές) του επιστήμονα για τα επιστημονικά επιτεύγματα, αλλά και για την κακή χρήση – εφαρμογή αυτών; Σε ποιο βαθμό ο επιστήμονας μπορεί και πρέπει να αντιστέκεται στις πιέσεις – ανάγκες της κοινωνίας για περισσότερη γνώση; Η ευθύνη του επιστήμονα περιορίζεται στο χώρο της γνώσης ή επεκτείνεται και στο χώρο των εφαρμογών;
Ερώτημα Γ΄- «Γνώση και Ηθική»: (Ηθικός Κώδικας). Ποια τα όρια της γνώσης και ποια τα όρια της ηθικής; Το επιστημονικά δυνατό – εφικτό είναι ηθικά αποδεκτό – επιτρεπτό; Η ηθική μπορεί και πρέπει να λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας στην κακή εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης; Είναι δυνατή η διαμόρφωση και επιβολή ενός «ηθικού κώδικα» στην επιστημονική έρευνα και γνώση;
Ο προβληματισμός
Ειδικότερα για το θέμα της ευθύνης του επιστήμονα (ερώτημα Β΄) που σχετίζεται με τις αρνητικές εφαρμογές – συνέπειες των επιστημονικών επιτευγμάτων έχουν διατυπωθεί δύο αντιτιθέμενες απόψεις. Η πρώτη υποστηρίζει το «ανεύθυνο» του επιστήμονα στηριζόμενη και στη γνωστή θεωρία περί «ουδετερότητας» της επιστήμης. Η δεύτερη λαμβάνοντας υπόψη τις τρομερές συνέπειες των δύο παγκοσμίων πολέμων (ατομική βόμβα) και προσμετρώντας τις παρενέργειες στον τομέα της ανάπτυξης της Βιολογίας και της Γενετικής πάνω στο μέλλον του ανθρώπου προβάλλει τις αντιρρήσεις της για την «αθωότητα» της επιστήμης και εκφράζει επιφυλάξεις για την «άνευ όρων και ορίων» αποδοχή και εφαρμογή των πορισμάτων της επιστημονικής γνώσης.
Το ανεύθυνο του επιστήμονα
Οι υποστηρικτές της πρώτης άποψης επικαλούνται το δόγμα περί «ουδετερότητας» της επιστήμης. Όσο κι αν πολλοί κακίζουν το δόγμα αυτό και το θεωρούν ως δείγμα της ηθικής ανευθυνότητας – δειλίας του επιστήμονα δεν παύει ωστόσο να κρύβει μία αλήθεια που απο-ενοχοποιεί αυτόν από τις αρνητικές παρενέργειες των εφευρέσεών του. Το «ανεύθυνο» του επιστήμονα εδράζεται σε πολλά επίπεδα.
Το πρώτο επίπεδο η ευθύνη του επιστήμονα εξαντλείται σ’ εκείνο το σημείο, όπου ελέγχεται το κατά πόσο οι ανακαλύψεις του πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της επιστημονικής δεοντολογίας από πλευράς μεθοδολογίας και επιστημονικής απόδειξης. Ο επιστήμονας, δηλαδή, ελέγχεται μόνο για την εγκυρότητα της γνώσης και την εγκυρότητα της αλήθειας που εμπεριέχεται σ’ αυτή. (E=m.c2. Ο τύπος αυτός ελέγχεται μόνο για το βαθμό συμφωνίας του προς την επιστημονική αλήθεια).
Στο δεύτερο επίπεδο είναι άδικο και στοιχείο ανευθυνότητας από την πλευρά των «κατηγόρων» να ενοχοποιούν τον επιστήμονα όχι γι’ αυτό που «παρήγαγε» ως γνώση, αλλά γι’ αυτό που δεν «πρόβλεψε» ως τεχνολογική εφαρμογή. Πολλοί επιστήμονες σε μία στιγμή ανθρώπινης και ειλικρινούς ομολογίας και μετριοφροσύνης παραδέχονται πως αδυνατούν να προβλέψουν τις πιθανές εφαρμογές των επιστημονικών τους εφευρέσεων.
Η έλλειψη ευθύνης αυτού του επιπέδου σχετίζεται και συμπληρώνεται από το τρίτο επίπεδο, όπου τονίζεται με έμφαση το γεγονός ότι κάθε επιστημονικό επίτευγμα «κατηγοριοποιείται» και αποτιμάται θετικά ή αρνητικά, αξιολογείται ως ακίνδυνο ή επικίνδυνο ανάλογα με τη χρήση του. Κάθε επιστημονικό εφεύρημα, όταν λαμβάνεται ως θεωρία (εξίσωση, σχέση, αξίωμα…) είναι από τη φύση του «ουδέτερο» και μακριά από κάθε ηθική αξιολόγηση ή αποτίμηση. Η ευθύνη σύμφωνα με τη θέση αυτού του επιπέδου βαραίνει κατ’ εξοχήν τους «χρήστες» και όχι το δημιουργό.
Η ευθύνη του χρήστη
Και τούτο γιατί τις περισσότερες φορές οι μικροϋπολογισμοί και οι σκοπιμότητες ελλοχεύουν και «ευδοκιμούν» στον εγκέφαλο και στα συμφέροντα των «χρηστών» και λιγότερο στο νου και στην έρευνα των επιστημόνων. Εξάλλου η παραγωγή γνώσης μέσα από την επιστημονική έρευνα και οι εφαρμογές της επιστήμης όχι μόνο δεν είναι το ίδιο πράγμα αλλά ξεκινούν και από διαφορετική βάση – αφετηρία. Πολλές φορές, όσο και αν αυτό φαντάζει περίεργο και απίστευτο, οι ανακαλύψεις οι οποίες συμβάλλουν στην πρόοδο της επιστήμης δεν έχουν ως άμεσο στόχο να βελτιώσουν τη ζωή του ανθρώπου, αλλά πηγάζουν από την προσπάθεια των επιστημόνων να ικανοποιήσουν την έμφυτη περιέργειά τους.
Αν μετά μια ανακάλυψη μπορεί να έχει εφαρμογές που πράγματι βελτιώνουν τη ζωή του ανθρώπου, τόσο το καλύτερο. Ωστόσο η ανακάλυψη αυτή καθαυτή δεν είναι ούτε καλή ούτε κακή κι αυτό ισχύει από την εποχή του σιδήρου. Χαρακτηριστικά λέγεται ότι φτιάχνοντας ένα μαχαίρι μπορείς να ξεφλουδίσεις ένα μήλο, μπορείς όμως να το καρφώσεις και στην πλάτη του καλύτερου φίλου σου. Για το πώς λοιπόν θα χρησιμοποιηθούν οι ανακαλύψεις δεν αποφασίζουν μόνο οι επιστήμονες.
Η κοινωνική υποκρισία
Επιπρόσθετα σ’ ένα τέταρτο επίπεδο όσοι «λιθοβολούν» τον επιστήμονα οφείλουν να λάβουν υπόψη ότι ο ρόλος και προσανατολισμός της επιστημονικής έρευνας είναι στις μέρες μας «κοινωνικά προσδιορισμένος». Στο βαθμό, όμως, που ισχύει αυτό τίθεται υπό αμφισβήτηση η απόλυτη ευθύνη του επιστήμονα για τυχόν παρενέργειες και εφαρμογές των επιστημονικών ανακαλύψεων πάνω στο κοινωνικό σύνολο. Η ευθύνη γι’ αυτές τις παρενέργειες επιμερίζεται αναλογικά τόσο στον επιστήμονα (φυσική ευθύνη) όσο και στην κοινωνία (θεσμοί, νόμοι, αξίες, πρότυπα, ανάγκες προβλήματα…) (ηθική ευθύνη), η οποία στηρίζει, βοηθά, χρηματοδοτεί την έρευνα και εμπλουτίζει τη σκέψη του επιστήμονα με ανάλογα ερεθίσματα.
Η απόλυτη, λοιπόν, ενοχοποίηση του επιστήμονα – επιστήμης οδηγεί σε μία αποενοχοποίηση της κοινωνίας και τους κάθε μέλους αυτής χωριστά. Η απόδοση ευθυνών στον επιστήμονα οδηγεί σε μία λανθασμένη αντίληψη – αποδοχή της «αθωότητας» της κοινωνίας. Μία τέτοια αντίληψη μπορεί να οδηγήσει εύκολα το κοινωνικό σύνολο στην παραίτηση από κάθε δικαίωμα να ρυθμίζει αυτό και μόνο τις τύχες και το μέλλον του. Το ανάθεμα στον επιστήμονα και στην επιστήμη είναι μία ανεύθυνη και πολιτικά ανώριμη πράξη και κρύβει μέσα της μια απύθμενη κοινωνική υποκρισία.
Η απο-ηθικοποίηση της γνώσης
Το «ανεύθυνο», λοιπόν, του επιστήμονα – επιστήμης εδράζεται πάνω στο γεγονός της «μη-ηθικής αξιολόγησης» και κατηγοριοποίησης της επιστημονικής γνώσης, ως φορέα αλήθειας. Η αλήθεια από τη φύση της ούτε καλή ούτε κακή είναι, ούτε δίκαιη ούτε άδικη. Η ηθική αποτίμηση κυριολεκτείται μόνο στο επίπεδο των εφαρμογών της επιστημονικής γνώσης, γιατί εκεί υπεισέρχεται η σκοπιμότητα και η ιδιοτέλεια του χρήστη. Η γνώση δεν είναι υπάλληλος κύκλος της ηθικής γι’ αυτό και είναι αντιδεοντολογικοί οι «επιθετικοί προσδιορισμοί» της επιστημονικής γνώσης. Η διάσπαση του ατόμου θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα του 20ού αιώνα. Η κατασκευή όμως και η ρίψη της ατομικής βόμβας αποτελεί όνειδος για τον άνθρωπο.
Όλα τα παραπάνω, επομένως, στοιχειοθετούν το «ανεύθυνο» της επιστήμης και ενισχύουν την άποψη πως:
«ο άνθρωπος κινδυνεύει περισσότερο από την άγνοια
και λιγότερο από τη γνώση».
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/