Ρόμπερτ Σούμαν - Robert Schumann ( 8 Ιουνίου 1810 – 29 Ιουλίου 1856 )

Ο Ρόμπερτ Σούμαν (Robert Schumann, 8 Ιουνίου 1810 – 29 Ιουλίου 1856), ήταν Γερμανός ρομαντικός συνθέτης.

Γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1810 στο Τσβίκαου της Σαξωνίας. Μεγάλωσε σε καλλιεργημένο περιβάλλον και από νωρίς ήρθε σε επαφή με την μουσική. Ο πατέρας του τον ενίσχυε στις προσπάθειές του να αποκτήσει αξιόλογη μουσική εκπαίδευση και είχε προσπαθήσει (αποτυχημένα) να του εξασφαλίσει μαθήματα με τον συνθέτη Καρλ Μαρία φον Βέμπερ. Έπειτα απ' αυτό ο Σούμαν στράφηκε προς τη λογοτεχνία: Διηύθυνε μια φιλολογική εταιρεία και αποπειράθηκε να γράψει ποίηση, μυθιστορήματα, και τραγωδίες. Βέβαια το ενδιαφέρον του για τη μουσική δεν είχε μειωθεί, αντιθέτως, διεύρυνε συνεχώς τις γνώσεις του και "ανακάλυπτε" συνεχώς διάφορα έργα και είδη.

Καθοριστική για την εξέλιξή του ήταν η χρονιά 1828: τότε εγκαταστάθηκε στη Λειψία για να σπουδάσει νομικά, επιθυμία της μητέρας του. Στην πόλη αυτή, γενέτειρα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, υπήρχε αξιόλογη μουσική παράδοση και πλούσια δραστηριότητα. Εκεί άρχισε να παίρνει μαθήματα πιάνου από τον διάσημο δάσκαλο Φρίντριχ Βικ (Wieck) και τότε άρχισε να συνθέτει και τα πρώτα του έργα για πιάνο. Θα μπορούσε μάλιστα να κάνει αξιόλογη καριέρα ως πιανίστας, αν μια μέθοδος που είχε επινοήσει ο ίδιος για να δυναμώσει τα δάκτυλά του δεν του προκαλούσε παράλυση στο δεξί χέρι.



Το 1830 εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο και αφοσιώθηκε στη μουσική. Συνεργαζόταν μάλιστα με το πιο γνωστό μουσικό περιοδικό της εποχής, το Allgemeine Musikalische Zeitung στο οποίο έγραψε μια ενθουσιώδη κριτική για τον συνομήλικό του νεαρό και άγνωστο ακόμα Φρεντερίκ Σοπέν. Όμως τα πολύ συντηρητικά αισθητικά κριτήρια του εκδότη του περιοδικού δεν ταιριάζαν με τις ιδέες και τις αντιλήψεις του Σούμαν και έτσι σύντομα επήλθε η ρήξη. Το 1834 ο Σούμαν ίδρυσε το Neue Zeitschrift für Musik, ένα περιοδικό που υπερασπιζόταν τους νέους συνθέτες αλλά και τους μεγάλους δασκάλους του παρελθόντος, έχοντας μεταξύ των συνεργατών του τον Βικ και τον Φέλιξ Μέντελσον. Ο ίδιος διηύθυνε το περιοδικό και έγραφε κριτικές υπογράφοντας συχνά με τα ψευδώνυμα Ευσέβιος και Φλορεστάν, δύο φανταστικά πρόσωπα που αντιπροσώπευαν τους δύο αντίθετους πόλους του ανήσυχου χαρακτήρα του.

Robert Schumann -  Clara,
1847
Στο σπίτι του δασκάλου του γνώρισε την κόρη του Κλάρα εξαιρετικά ταλαντούχα πιανίστρια και συνθέτρια. Οι δύο νέοι ερωτεύτηκαν σύντομα, ο πατέρας της όμως ήταν κατά της σχέσης τους γιατί πίστευε ότι θα ήταν εμπόδιο στη μουσική καριέρα της. Το ζευγάρι παντρεύτηκε τελικά, χωρίς την άδειά του, το 1840.
Τα χρόνια ως το 1845 ήταν τα πιο παραγωγικά: συνέθεσε πολλά έργα, έκανε πολλές περιοδείες μαζί με τη σύζυγό του, βασική ερμηνεύτρια των έργων του, κερδίζοντας συνεχώς φήμη. Από το 1845 όμως η δραστηριότητά του περιοριζόταν σταδιακά, ενώ παράλληλα εμφανίστηκε και πρόβλημα ψυχασθένειας. (Η ψυχολογία του είχε διαταραχθεί ήδη από τη νεότητά του, όταν πέθανε ο πατέρας του, και το πρόβλημα ήταν μάλλον κληρονομικό, αφού και η αδερφή του Αιμιλία υπέφερε από παρόμοια πάθηση).
Η ασθένειά του τον οδήγησε σε μια απόπειρα αυτοκτονίας το 1854. Από τότε νοσηλευόταν σε νευρολογική κλινική και τελικά πέθανε στις 29 Ιουλίου 1856.



Βασική Εργογραφία

Για πιάνο
Καρναβάλι, έργο 9
Φανταστικά κομμάτια, έργο 12
Συμφωνικές παραλλαγές, έργο 13
Παιδικές σκηνές, έργο 15
Κραϊσλεριάνα, έργο 16
Φαντασία σε ντο μείζονα, έργο 17
Αραμπέσκ έργο 18
Χιουμορέσκ, έργο 20
Νοβελέττες, έργο 21
Άλμπουμ για τη νεότητα, έργο 68
Σκηνές του δάσους, έργο 82
Τρεις σονάτες, έργα 11, 14 & 22

Μουσική δωματίου
2 Σονάτες για βιολί και πιάνο
3 Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο
3 κουαρτέτα εγχόρδων
Κουαρτέτο για πιάνο και έγχορδα
Κουιντέτο για πιάνο και έγχορδα
Έργα για πιάνο και πνευστά



Για ορχήστρα
Κοντσέρτο για πιάνο
Κοντσέρτο για βιολοντσέλο
Κοντσέρτο για βιολί
Φαντασία για βιολί
Κομμάτι κοντσέρτου για τέσσερα κόρνα
4 συμφωνίες

Για φωνή
Λήντερ (κυρίως οργανωμένα σε κύκλους τραγουδιών)
Χορωδιακά έργα (Σκηνές από τον Φάουστ του Γκαίτε, Ο Παράδεισος και η Πέρι, Ρέκβιεμ για τη Μινιόν κ.α.)
Σκηνική μουσική για τον Μάνφρεντ
Όπερα Γενοβέφα

















Anna Bacci "ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ"

 


Πάντα ήθελα να φεύγω το καλοκαίρι.
Ένα σπίτι άσπρο ήταν εκεί στο νησί και με περίμενε, ζωγραφισμένο με τα όνειρά μου.
Το παιδί μέσα μου ζητούσε μια αγκαλιά,
γιατί η αγάπη της οικογένειας έφυγε νωρίς μακριά.
Κάθε πρωΐ συνήθιζα εκεί να τρέχω τραγουδώντας,
στο δρόμο του ήλιου δίπλα στη θάλασσα.
Το βράδυ στο σπίτι πότιζα μια γλάστρα με βασιλικό και στην αυλή μια μπουκαμβίλια.
Δεν χρειάζεται κάτι να είναι πολύ όμορφο,
αρκεί να σε κάνει να νιώσεις δυνατά συναισθήματα.
Η αγάπη μου ήταν κάπως έτσι.
Τέλεια μέσα στην ατέλειά της.
Φορούσε ένα άρωμα ,που δεν μπορούσες να προσπεράσεις.
Τη μυρωδιά από τις πορτοκαλιές,τις άγριες τριανταφυλλιές,το κρασί που μοιράζονταν τα χείλη μας και το γέλιο των ματιών μας.
Μύριζε καλοκαίρι,
μύριζε μέρες και νύχτες ευτυχίας.
Ακόμα ψάχνω το σπίτι μου στη θάλασσα,
αλλά δεν χρειάζομαι χάρτη για να το ξαναβρώ.
Η ζωή μας αγκαλιάζει ανάμεσα
σε μια ανατολή και μια δύση.
Κέρδος μας οι ενδιάμεσες στιγμές.
Ο έρωτας και η επιθυμία,
που μακριά μας ταξίδεψε.
Θνητοί εμείς, που μοιραζόμαστε όνειρα θεϊκά...
Anna Bacci







ΜΑΛΒΙΝΑ ΚΑΡΑΛΗ (3 Φεβρουαρίου 1952 - 7 Ιουνίου 2002)

 

Η Μαλβίνα Κάραλη (Τερψιθέα Πειραιά, 3 Φεβρουαρίου 1952 - Αθήνα, 7 Ιουνίου 2002), γεννημένη ως Μαρία Σακκά, ήταν Ελληνίδα συγγραφέας, σεναριογράφος, δημοσιογράφος και παρουσιάστρια. Καταγόταν από τα Ψαρά από τον πατέρα της και από την πλευρά της μητέρας της από την Πύλο. Η Ψαριανή οικογένεια από γιαγιά της είχε ρίζες από την οικογένεια Λεοντή (από την οποία καταγόταν και ο Ιωάννης Λεοντής, γνωστότερος ως Ιωάννης Βαρβάκης).

Η Μαλβίνα ήταν το πρώτο παιδί από τον δεύτερο γάμο του πατέρα της. Ο Ψαριανός παππούς της Γιώργης Σακκάς, ήταν ναύαρχος του τότε Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού και η μητέρα της δασκάλα, το γένος Ιωάννη Χαρίτου, την οποία γνώρισε ο πατέρας της σε μετάθεσή του από την "Τράπεζα της Ελλάδος" στην Πύλο το 1950.

Με το πραγματικό της όνομα (Μαίρη Σακκά) συμμετείχε στις ταινίες «Ορφανή σε ξένα χέρια» (1962) του Ερρίκου Θαλασσινού, «Κατρακύλισμα... στο βούρκο» (1962) του Σπύρου Ζιάγκου και «Ορφανή στους πέντε δρόμους» του Παναγιώτη Κωνσταντίνου.

Εργάστηκε επί χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος στα περιοδικά Φαντάζιο, Επίκαιρα, Γυναίκα, Κλικ και 01.

Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ («Οι νότες και τα λόγια», 1988 - 1989, «Μαγειρική τέχνη» μαζί με τον Δημήτρη Ποταμιάνο, 1992 - 1993) και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς Seven X νυν ΣΚΑΪ («Mea culpa», 1992 - 1993, «Η πόλις εάλω», 1993), ΑΝΤ1 («Το έγκλημα της Δευτέρας» και «Το έγκλημα της Τρίτης», 1993 - 1994, «Όσο υπάρχουν Έλληνες», 1994), Star Channel («Βίοι αγίων», 1995, «Μαλβίνα ρίχτεν», 1999), ΣΚΑΪ νυν Alpha TV («Μαλβίνα live», 1995 - 1997, «Αρνάκι με κους-κους», 1996), Mega Channel («Μαλβίνα hostess», 1997 - 1998), Extra Channel («Da Da», 2001), κ.ά.

Οι πιο δημοφιλείς εκπομπές της ήταν το Mea Culpa (Seven X), Malvina Live (ΣΚΑΪ), Μalvina Hostess (Mega Channel), Malvina Rixten (Star Channel). Ο χαρακτήρας αυτών των τηλεοπτικών σόου, που συνήθως προβάλλονταν πριν ή μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων, ήταν επιθεωρησιακός.

Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.

Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη, 1989), «Τα κορίτσια στη σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη, 1991), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη, 2000), «Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» (εκδ. Κάκτος, 1996), συλλογή κειμένων από τη στήλη της «Επ' αυτοφόρω» στο περιοδικό «Γυναίκα» από την περίοδο 1989 έως 1996 καθώς και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας» («Συνταγές για κόρες ακαμάτρες», εκδ. Αστάρτη 1999, «Μαλβινέζικα», εκδ. Αστάρτη, 1999, «Συνταγές για κουζίνα αποψάτη», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Πιάτα της απάτης», εκδ. Αστάρτη, 2000, «Συνταγές κατάλληλες για όλους», εκδ. Αστάρτη, 2001). Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι», εκδ. Αστάρτη, 1997).

Το βιβλίο "Σαββατογεννημένη" (εκδ. Τσαγκαρουσιάνος, 2005 - με κείμενά της από το περιοδικό Symbol της εφημερίδας Επενδυτής), κυκλοφόρησε μετά το θάνατό της.

Έκανε τρεις γάμους και απέκτησε τρία παιδιά. Ο πρώτος γάμος της ήταν με τον βιβλιοχαρτοπώλη Βαγγέλη Κάραλη, ο δεύτερος με τον σκηνογράφο Γιώργο Πάτσα και ο τελευταίος με τον συγγραφέα Διονύση Χαριτόπουλο.

Πέθανε στην Αθήνα τον Ιούνιο του 2002 από καρκίνο. Κηδεύτηκε στο Πρώτο Νεκροταφείο Αθηνών .https://el.wikipedia.org/



ΚΕΙΜΕΝΑ - ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΤΗΣ 



Δεν με ελκύει η ξεδιαντροπιά της εξίσωσης


Δεν με ελκύει η ξεδιαντροπιά της εξίσωσης:
Στον έρωτα η καλύτερη του ενός είναι η χειρότερη του άλλου.
Εγώ αυτήν την τάξη δεν πρόκειται ποτέ να την περάσω.
Γι’ αυτό, σκασιαρχείο καλύτερα.
Εμένα κάνε με κύκλο ομόκεντρο, να νιώθω τη συγγένεια.
Και τότε η καλύτερή σου είναι η καλύτερή μου.
Αλλά ομόκεντρο.
Αλλιώς ζηλεύω.
Κι όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη.
Και όταν γίνομαι έξυπνη, τα καταστρέφω όλα.
Χάριν του κίβδηλου ενστίκτου που αφορά τους χαμηλούς.
Και που το λένε αυτοσυντήρηση.
Και που δεν με αφορά.


Πιο πολύ πιο πολλοί, Απόσπασμα

Η ντροπή τελειώνει οριστικά όταν τελειώνει ο έρωτας. Έτσι μου φαίνεται. Το έχω ξαναδεί το έργο.
Θα μου πεις, φίλε, οι ντροπές είναι πολλών ειδών. Μου αρέσει που ταξιδεύουμε με τρένο. Τα αεροπλάνα δεν τα μπορώ. Είναι σαν κεραυνοβόλοι έρωτες. Μπαίνεις ψυχολογικά απροετοίμαστος. Με παλτό. Ένα ποτήρι, δυο ποτήρια - πριν καλά-καλά το καταλάβεις, άλλη χώρα. Βρίσκεσαι ανάμεσα σε μελαψόυς ανθρώπους. Γυμνούς - κι εσύ με το παλτό στο χέρι. Έτσι είναι με τα αεροπλάνα, φίλε. Το τρένο, καμιά σχέση με κεραυνοβόλο έρωτα. Είναι σαν αργοκίνητη αγάπη. Απολύτως προστατευτικό. Το τρένο μέριμνα έτσι, που να καταλαβαίνεις τα πάντα. Πού βρίσκεσαι. Που θα βρεθείς σε μια ώρα. Σε πέντε ώρες. Να σου έρθει κανονικά. Κοίτα το αγόρι απέναντι. Όμορφο αγόρι. Τέλειο αγορένιο αγόρι. Καλό ταξίδι, αγόρι. Μας κοιτάζει. Έχω, που λες, πολλών ειδών ντροπές. Τη μια τη λέω λυποντροπή.
Κάποτε ήμουν με ένα αγόρι, που έμοιαζε με το τέλειο αγόρι. Να σου πω την ιστορία. Θες; Βαριέσαι; Θα σ’ την πω. Με το που γνωριστήκαμε, αμέσως συγκατοίκηση. Δήθεν πρακτικοί λόγοι. Να μη μας τρώνε οι δρόμοι. Ζούσα καλά, πράγματα των σέβεντις. Φίλοι, συναυλίες, σινεμά. Τα χρήματά μου, όσο έμενα μόνη, πάντα μου περίσσευαν. Ζούμε μαζί, αρχίζουν τα γνωστά: Πλυντήριο πιάτων για δώδεκα άτομα εμείς οι δυο. Ψυγείο να θρέψει πέντε οικογένειες. Όταν ήρθε το καινούργιο στέρεο, το νταντέψαμε σαν μωρό. Φιληθήκαμε από πάνω του. Όταν έφτασε το κρεβάτι, στρώμα-υπόστρωμα, νιώσαμε αξιοσημείωτη χαρά. Αργά το βράδυ πήγαμε να ξαπλώσουμε.
Πέφτει κοτζάμ άντρας - μέχρι χθες όμορφος - πάνω στο στρώμα και αρχίζει να κάνει κωλοτούμπες.
“Έλα δω να κάνουμε αγκαλίτσες”, μου λέει. “Να το εγκαινιάσουμε”. Αγορά-χαρά-γ*****. Εκείνη την ώρα ένιωσα την λυποντροπή που σου έλεγα. Έτσι ακριβώς είπε: “Έλα να κάνουμε αγκαλίτσες”. Εγώ αδύνατον έτσι, με αφηρημένη τρυφερότητα. Δεν μπορώ.



Σαββατογεννημένη – (αποσπάσματα)

ΠΛΑΓΙΟΜΕΤΩΠΙΚΗ

"Υπάρχει μια πάθηση που λέγεται στατικός έλεγχος. Στη Φυσική ορίζεται ως "εκτροπή σώματος που πέφτει ελεύθερο". Στον έρωτα, το λένε Εξομολόγηση. Υπάρχουν ερωτευμένοι που δεν γνώρισαν ποτέ τον ίλιγγο και τις σκοτοδίνες. Είναι αυτοί που χτυπήθηκαν πάνω στους έρωτές τους, σύμφωνα με το φυσικό νόμο της Πλάγιας Κρούσης. Αυτοί που, αν ποτέ επιχειρούσαν την Κάθετη Πτώση, θα χάνονταν στο βυθό. Ή θα ντρέπονταν που τους πήραν είδηση και μετά την αποκάλυψη θα έφευγαν. Γιατί οι άρρωστοι ερωτευμένοι, οι εκ γενετής απαρηγόρητοι, πιστεύουν πως όποιος αγαπάει ξέρει και να κρύβεται από τον παραλήπτη της αγάπης του.
Χιλιάδες εφευρήματα προκειμένου να κρυφτείς. Όπως το να ισχυρίζεσαι πως ονομάζοντας τον έρωτά σου, τον σχηματοποιείς, τον μεταμορφώνεις σε κάτι προβλέψιμο και αντιποιητικό… Πως κανείς δεν πρέπει να μάθει πόσο τον αγαπάς, γιατί μπορεί να σε τσακίσει ή να σε υποπτευτεί ή και να σου καταλογίσει πως θες να μετατρέψεις την ασάφεια σε δήλωση.
Έβρισκες οπλοστάσια, κουκλίτσα μου. "Οι έρωτές μας" έλεγες στα ψέματα, πίστεψέ με, "δεν πρέπει να πάσχουν υπό υπερβολική σιγουριά, αλλά από ευθραυστότητα"… Ισχυριζόσουν ακόμα πως τους έρωτές μας πρέπει να τους ζούμε στο σκοτάδι (αλλά τότε, πως θα μπορούσες να τον επιδεικνύεις και να επαίρεσαι;)
Όλα σου τα χρόνια, πλάγιες κρούσεις ανθρώπου που ντρέπεται τον έρωτα. Που τον φοβάσαι όσο η Κυβερνητική, γι’ αυτό και δίνει τον ορισμό: "Έρωτας: καταστροφή, απορρύθμιση ενός συστήματος από ένα άλλο".
…Όλο λόγια και πόσο με βλάπτεις, έρωτά μου, αφού από όταν σε ερωτεύτηκα, πηγαινοέρχομαι από την αναμονή στην απώλεια της δύναμής μου…
…Εξακολουθείς να τρέμεις μια ερωτική ομολογία – Κάθετη Πτώση. Φοβάσαι τον ίλιγγο. Μα τώρα, πιο πολύ από όλα φοβάσαι ένα αίσθημα αφημένο στη σιωπή…
…Αν δεν αντέχεις να το πεις και να μείνεις, σκέφτομαι τελευταία, μπορείς τουλάχιστον να το πεις και -όχι να φύγεις- να χαθείς… Ο άλλος πάντα ξέρει δραματουργικά από παρόμοιους ήρωες, θα καταλάβει. Πως αυτό που ζητάς, όταν χάνεσαι -και όχι όταν φεύγεις- είναι πάντα η εγκατάσταση…
…Δεν τα βγάζεις πέρα, κουκλίτσα μου. Παράτα τα. Αφού η Λογική τα ερωτικά και ντροπιασμένα δεν τα καταδέχεται. Δύο ειδών ζωές μπορείς να ζήσεις, και η μία, αυτή με τις αγάπες τις μετωπικές, είναι πιο κρύα κι απο το θάνατο. Πάνω από το νεκροκρέβατό σου θα ολολύζουν συντετριμμένοι φίλοι και θα ρωτάει ο ένας τον άλλο: "Μα πως το έπαθε; Από τι ερωτεύτηκε; Πέρυσι ακόμα ήταν καλά"…

Διαβάστε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/















Χένρυ Μίλλερ ( 26 Δεκεμβρίου 1891 - 7 Ιουνίου 1980 )

Ο Χένρυ Μίλλερ (Henry Valentine Miller, 26 Δεκεμβρίου 1891 - 7 Ιουνίου 1980) ήταν Αμερικανός συγγραφέας του οποίου το έργο άσκησε σημαντική επιρροή στη λογοτεχνία την περίοδο του μεσοπολέμου, ενώ εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους συγγραφείς της γενιάς μπητ. Ως πεζογράφος διακρίνεται για το άμεσο, ελεύθερο και έντονα αυτοβιογραφικό ύφος του. Ανάμεσα στα κυριότερα έργα του συγκαταλέγονται ο Τροπικός του Καρκίνου, ο Τροπικός του Αιγόκερω και η τριλογία Η Ρόδινη Σταύρωση. Εκτός από τη συγγραφή, ασχολήθηκε επίσης με τη ζωγραφική.
Ο Χένρυ Μίλλερ γεννήθηκε στην πόλη της Νέας Υόρκης και έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Μπρούκλιν. Το 1909 αποφοίτησε από το γυμνάσιο και συνέχισε να φοιτά στο κολέγιο City College της Νέα Υόρκης, όπου όμως παρέμεινε τελικά μόνο για δύο μήνες. Εγκαταλείποντας το κολέγιο, ο Μίλλερ εργάστηκε για ένα μεγάλο διάστημα σε πολλές διαφορετικές δουλειές. Το 1917 παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο Beatrice Sylvas Wickens, με την οποία απέκτησε και ένα παιδί. Το 1920 προσελήφθη ως διευθυντής απασχόλησης τηλεγραφικής εταιρείας ενώ την ίδια περίπου εποχή θεωρείται πως άρχισε να ασχολείται με την λογοτεχνία, γράφοντας τα πρώτα του βιβλία, τα οποία όμως δεν δημοσιεύτηκαν έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990, μετά το θάνατό του.
Την περίοδο 1928-1929, έχοντας ήδη εγκαταλείψει την εργασία του από το 1924 και αφοσιωμένος στο λογοτεχνικό του έργο, έζησε για αρκετούς μήνες στην Ευρώπη μαζί με την δεύτερη σύζυγό του Τζουν Μάνσφιλντ, η οποία και τον συντηρούσε οικονομικά. Τον επόμενο χρόνο, εγκαταστάθηκε μόνος στο Παρίσι, όπου έζησε περίπου μέχρι την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, συντηρούμενος κυρίως χάρη στη συνδρομή φίλων του. Το φθινόπωρο του 1931, ο Μίλλερ προσελήφθη ως διορθωτής κειμένων στην εφημερίδα Chicago Tribune και ειδικότερα για την έκδοση που κυκλοφορούσε τότε στο Παρίσι. Για την πρόσληψή του σημαντικό ρόλο είχε ο στενός του φίλος Alfred Perlès, δημοσιογράφος της εφημερίδας. Ο ίδιος ο Μίλλερ, χρησιμοποίησε το όνομα του τελευταίου προκειμένου να δημοσιευτούν δικά του άρθρα, καθώς ως διορθωτής δεν είχε το δικαίωματα να δημοσιεύει προσωπικά κείμενα.
Η είσοδος του Μίλλερ στους λογοτεχνικούς κύκλους σημειώθηκε με την δημοσίευση του μυθιστορήματος του Τροπικός του Καρκίνου, βιβλίο που δημοσιεύτηκε στη Γαλλία το 1934 χρηματοδοτούμενο από την Αναΐς Νιν και που αποτυπώνει τα πρώτα χρόνια αυτοεξορίας του Μίλλερ στο Παρίσι. Το πρωτότυπο χειρόγραφο του Μίλλερ είχε ολοκληρωθεί στην πραγματικότητα δύο περίπου χρόνια νωρίτερα. Ο Τροπικός του Καρκίνου είχε σημαντική απήχηση, καταγράφοντας συγχρόνως περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις τα δύο πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του.
Ο Μίλλερ εγκατέλειψε το Παρίσι το 1939, μετά τη δημοσίευση του Τροπικού του Αιγόκερω, ο οποίος μαζί με τον Τροπικό του Καρκίνου παρέμειναν απαγορευμένα και ανέκδοτα βιβλία στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το επόμενο διάστημα επισκέφτηκε την Ελλάδα όπου έζησε για περίπου έξι μήνες. Σε αυτή την περίοδο επισκέφτηκε την Αθήνα, την Πελοπόννησο αλλά και αρκετά από τα νησιά της Ελλάδας και γνωρίστηκε με τον Γιώργο Σεφέρη και τον Γιώργο Κατσίμπαλη, από τον οποίο είναι εμπνευσμένος και ο τίτλος του βιβλίου του Κολοσσός του Μαρουσιού. Στο έργο αυτό, που δημοσιεύτηκε το 1941, ο Μίλλερ περιέγραψε το σύντομο διάστημα της παραμονής του στην Ελλάδα φροντίζοντας παράλληλα να προβάλλει τις σκέψεις του για την ευρύτερη σημασία της Ελλάδας.
Επέστρεψε στην Αμερική το 1940 και για ένα διάστημα ταξίδεψε ανά την χώρα, γεγονός που οδήγησε και στην έκδοση του Κλιματισμένος εφιάλτης (Air-conditioned Nightmare), έργο ταξιδιωτικό αλλά και κριτικό απέναντι στα ήθη της αμερικανικής κοινωνίας. Το 1944 εγκαταστάθηκε στο Μπιγκ Σερ της Καλιφόρνιας, όπου έζησε μέχρι το 1963 και εξακολούθησε να γράφει. Σε αυτό το διάστημα ολοκλήρωσε και δημοσίευσε αρκετά έργα, μεταξύ των οποίων η αυτοβιογραφική τριλογία Η Ρόδινη Σταύρωση, αποτελούμενη από τα βιβλία Sexus (1949), Plexus (1953) και Nexus (1960) καθώς και το Ο καιρός των δολοφόνων (1956), που αποτυπώνει τη σχέση του Μίλλερ με το έργο του γάλλου ποιητή Ρεμπώ. Το 1961 εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αμερική o Τροπικός του Καρκίνου προκαλώντας δικαστικές διαμάχες περί λογοκρισίας του έργου που κατέληξαν οριστικά στην μη απαγόρευση του το 1964.
Τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια της ζωής του έζησε στο Λος Άντζελες. Μετά το θάνατό του, το 1980, αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του σκορπίστηκαν στο Μπιγκ Σερ όπου έζησε και το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του.



Έργο

Λογοτεχνία

Τροπικός του Καρκίνου (1934)
Black Spring (ΜαύρηΆνοιξη,(1936) ―ελλην.μετάφρ.Λ.Θεοδωρακόπουλος ("Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος")
Τροπικός του Αιγόκερω (1939)
Ο κόσμος του σεξ (1940)
Crazy Cock ή Το Τρελό Πουλί (1940)
Ο Κολοσσός του Μαρουσιού (1941)
Κλιματιζόμενος εφιάλτης (1945)
Sexus (πρώτο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1949)
Plexus (δεύτερο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1953)
Ήρεμες μέρες στο Κλισύ (1956)
Ο Καιρός των Δολοφόνων (1956)
Nexus (τρίτο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1960)
Μολόχ (ελλ. έκδοση 1996)
Πρώτες εντυπώσεις από την Ελλάδα (ελλ. έκδοση 1985)
Ένας Διάβολος στον Παράδεισο

Ζωγραφική

Ο Χένρυ Μίλλερ εκτός από τη λογοτεχνία, ασχολήθηκε και με τη ζωγραφική, πραγματοποιώντας και εκθέσεις έργων του, που αποτελούσαν κυρίως υδατογραφίες. Η πρώτη του ατομική έκθεση οργανώθηκε το 1927 ενώ ακολούθησαν και άλλες σε διάφορες χώρες. Εκτιμάται πως συνολικά ολοκλήρωσε περισσότερα από διακόσια έργα, μέρος των οποίων φιλοξενείται στα Μουσείο Τέχνης Χένρυ Μίλλερ στην πόλη Ναγκάνο της Ιαπωνίας και στο Μπιγκ Σερ.


Ο ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Ο Χένρι Μίλερ, που διέμενε τότε στο Παρίσι, αψηφώντας τους κακούς οιωνούς - όταν τα μηνύματα του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου διαγράφονταν στον ορίζοντα - αποφασίζει να έρθει στην Ελλάδα το 1939, έχοντας εξασφαλίσει τη φιλοξενία του άγγλου συγγραφέα Λόρενς Ντάρελ, ο οποίος ζούσε στην Κέρκυρα. Αρχικά κινήθηκε χωρίς πρόγραμμα, πηγαίνοντας από δω και αποκεί. Θα εντυπωσιαστεί από τις συναντήσεις του με τον Κατσίμπαλη, τον Σεφέρη, τον Αντωνίου, τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα, τον Τσάτσο και εξαιτίας τους θα παρατείνει τη διαμονή του. Θα φύγει από την Ελλάδα πιεζόμενος από την αμερικανική πρεσβεία που ήθελε να εγκαταλείψουν οι υπήκοοί της τον τόπο, λόγω του πολέμου που είχε αρχίσει πλέον. 
Οι εντυπώσεις του από το ταξίδι θα πάρουν τον τίτλο "Ο Κολοσσός του Μαρουσιού" και συνιστούν μια ιδιότυπη περιδιάβαση στην ανθρωπογεωγραφία.
Στο βιβλίο συμπεριλαμβάνονται και οι σημειώσεις που ο Χένρι Μίλερ άφησε στον Γιώργο Σεφέρη πριν φύγει από την Ελλάδα, οι οποίες φέρουν τον τίτλο "Πρώτες εντυπώσεις από την Ελλάδα", και στο παρελθόν είχαν κυκλοφορήσει σε χωριστό βιβλίο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
✿  ✿ ✿  ✿

O Χένρι Μίλερ με τον Κατσίμπαλη
στην Υδρα
Υπάρχει μια κατηγορία βιβλίων που είναι αδύνατον να αναγνωσθούν έξω από τα συμφραζόμενά τους (πολιτισμικά και λογοτεχνικά). Αυτό συμβαίνει είτε (σπανιότερα) επειδή η καθεαυτή λογοτεχνική τους αξία είναι σχετικά μικρή και συνδέθηκαν με την ιστορία της λογοτεχνίας για άλλους, πέραν της αξίας τους, λόγους είτε (συχνότερα) επειδή έπαιξαν έναν ευρύτερο πολιτισμικό ρόλο. Σ' αυτήν τη δεύτερη κατηγορία ανήκει ο "Κολοσσός του Μαρουσιού" του Χένρι Μίλερ, ο οποίος σχεδόν πάντα ταυτίζεται με την επιρροή που άσκησε στο εγχώριο λογοτεχνικό σύστημα στα χρόνια που εκδόθηκε [...] Ωστόσο η αποκλειστική ένταξη του βιβλίου σε αυτή την κατηγορία το αδικεί. Διότι, παράλληλα, συνιστά ένα κείμενο που διαθέτει τη δική του, αυτόνομη λογοτεχνική αξία [...]
Δεν πρόκειται για την ουδέτερη, συναισθηματικά άχρωμη περιγραφή τόπων ούτε, πολύ περισσότερο, για τη μετάδοση πληροφοριών οποιουδήποτε είδους (γεωγραφικών, ιστορικών, λαογραφικών, ανθρωπολογικών ή άλλων). Το βιβλίο, πάνω απ' όλα, είναι η τεθλασμένη ματιά που ρίχνει ο Μίλερ στην ελληνική πραγματικότητα, μια ματιά που διηθείται μέσα από τις θεωρητικές απόψεις του συγγραφέα, τη θυμική του προσέγγιση στον, πραγματικό ή φανταστικό, τόπο "Ελλάδα" και τις μυθολογικές προεκτάσεις αυτής της προσέγγισης. Ακόμα και τα πρόσωπα που συναντά ο Μίλερ (πρόσωπα μυθικά για τη λογοτεχνία μας, τα οποία ο συγγραφέας περιγράφει με περισσό οίστρο [...]) θα εξατμίζονταν, θα χάνονταν, αν δεν τα προίκιζε με τη δική του ματιά: είναι το δικό του βλέμμα που τα αποθεώνει, όχι η πραγματικότητα. [...] (Γιώργος Ξενάριος, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, "Βιβλιοθήκη", 4/3/2005)

✿  ✿ ✿  ✿

... Η ζωή για τον άνθρωπο δεν ξεκινά από την νίκη πάνω στον εχθρό, ούτε και οι ατέλειωτες θεραπείες εξασφαλίζουν την υγεία. Η χαρά της ζωής έρχεται με την ειρήνη, που δεν είναι στατική, μα δυναμική.Κανένας ,άνθρωπος δεν μπορεί να παινευτεί πως ξέρει τι είναι η χαρά αν δεν έχει ζήσει την ειρήνη. Και χωρίς χαρά, δεν υπάρχει ζωή, κι ας έχεις μια ντουζίνα αυτοκίνητα,,υπηρέτες, πύργους, δικιά σου εκκλησία και γερό καταφύγιο για τις μπόμπες. 
Η αρρώστια μας είναι οι δεσμοί μας, ας λέγονται συνήθειες, ιδεολογίες, ιδανικά, αρχές, αποκτήματα,φοβίες, θεοί, λατρείες, θρησκείες, κι ότι άλλο θέλεις. Ένας καλός μισθός είναι το ίδιο αρρώστια όσο κι ένας κακός. Η σχόλη είναι το ίδιο αρρώστια μεγάλη όσο και η δουλειά. Σ' οτιδήποτε γαντζωνόμαστε απάνω , κι ας είναι ελπίδα ή πίστη, μπορεί να είναι το κακό που θα μας παρασύρει. Η υποταγή δεν πρέπει να είναι απόλυτη, αν προσκολληθείς στο παραμικρό, θα θρέψεις το σπέρμα που θα σε καταβροχθίσει. Όσο για να προσκολληθείς στο Θεό, ο Θεός από καιρό μας έχει εγκαταλείψει, για να μπορέσουμε να νοιώσουμε την χαρά, το πως φτάσαμε μόνοι μας στην θεότητα....

...Το να επιθυμείς, δεν είναι μόνο το να εύχεσαι.
Το να επιθυμείς, είναι να γίνεις αυτό που ουσιαστικά είσαι.

...Υπάρχουν άνθρωποι που είναι τόσο πλήρεις, τόσο πλούσιοι, που δίνονται τόσο απόλυτα, ώστε κάθε φορά που τους αφήνεις νιώθεις ότι δεν έχει σημασία αν χωρίζεστε για μια μέρα ή για πάντα.Έρχονται κοντά σου ξεχειλίζοντας και σε ξεχειλίζουν κι εσένα. Δε σου ζητάνε τίποτε εκτός από τη συμμετοχή σου στη δική τους υπεράφθονη χαρά της ζωής
Mετάφραση Ανδρέα Καραντώνη.

 Διαβάστε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/










Νέα Κυκλοφορία : Γιάννης Χριστιανάκης - Τα διπλά

 



Μετά απο μια απουσία ένα μήνα δημιουργικό .. ο Γιαννης Χριστιανάκης επιστρέφει με ένα τραγούδι το οποίο έχει μια ιδιαιτερότητα!!!

Η ιστορία του λοιπόν είναι η εξής..

Ψάχνοντας κάποια βίντεο στο κινητό του ανακάλυψε μια ηχογράφηση που είχε κάνει πάνω σε κάτι στίχους το 2018!!! Ωραία μέχρι εδώ.. στη συνέχεια σκέφτηκε απλοί και ωραίοι οι στίχοι.. και έτσι αποφάσισε να τους εμπλουτίσει με μια μελωδία να πάρουν ζωή..

Έλα όμως που δεν θυμόταν ποιος/α του έχει δώσει τους στίχους??

Βρέθηκε σε δίλλημα για το τι να κάνει..... Έτσι λοιπόν αποφάσισε πως επειδή δεν τους έχει γράψει ο ίδιος τους στίχους (πλην κάποιων διορθώσεων) και δεν θυμάται και ποιος/α του τους έδωσε..

δεν γράφει όνομα στον δημιουργό των στίχων.. και πιστεύει πως όποιος του τους έχει δώσει και κάτι του θυμίζουν θα χαρεί με το αποτέλεσμα αυτό!!!

Όποιου λοιπόν κάτι του θυμίζουν ας του στείλει να γράψω το όνομα του!!!

Πολύ δυνατή μπαλάντα..

Τίτλος: Τα Διπλά

Μουσική- Ενορχήστρωση: Γιάννης Χριστιανάκης

Ερμηνεία: Γιάννης Χριστιανάκης

Γιάννης Χριστιανάκης - Τα διπλά





Καλή ακρόαση!!!!





ΕΛΕΝΗ ΛΥΤΡΑ - ΧΑΡΑΡΑ "ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ " - Μυθιστόρημα


 
Ελένη Λύτρα-Χαραρά : ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ
Εκδότης : ΔΑΡΔΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Χρονολογία Έκδοσης : Μάιος 2021
Αριθμός σελίδων :136
Διαστάσεις : 21x14
ISBN : 13 9789603802501

Οπισθόφυλλο 

"Μια δεινή αναγνώστρια μυθιστορημάτων μέσα από την πλάνη του κύκλου της σκέψης της , επηρεασμένη απ' την ανάγνωση του βιβλίου που διαβάζει, ταυτίζεται με την ηρωϊδα του και αποφασίζει να παρέμβει στην εξέλιξη της υπόθεσής του, επιβάλλοντας τις απόψεις της στον συγγραφέα. Η επίδρασή της στην διαφοροποίηση του μυθιστορήματος γίνεται πρόκληση και για άλλους αναγνώστες. Κι έτσι όλοι περιπλέκονται μέσα σ' έναν Κύκλο. Κι όπως λέει κι ο Ιονέσκο.. " Λίγο να χαϊδέψεις έναν Κύκλο, γίνεται Φαύλος"

Αποσπάσματα

1).".......Πρέπει να σταθείς στο ύψος σου, ψιθυρίζει η φωνή μέσα μου και ανοίγω το επόμενο γράμμα.
Ο φάκελος απ’ έξω αναφέρει τον τίτλο του εκδοτικού οίκου «ελληνικά θαύματα», που πολύ πιο συχνά από τους άλλους μου στέλνει ενημερωτικά για τις νέες εκδόσεις. Τον ανοίγω. Είναι μια πρόσκληση για την παρουσίαση του νέου βιβλίου του γνωστού συγγραφέα Τάκη Βαλμά, με τίτλο «Αν, πατρίδα της ανάγκης …ένας μετανάστης....»
Ο τίτλος του βιβλίου έκανε κάτι να σαλέψει μέσα μου. Ένα ξύπνημα από το μακρινό παρελθόν μου ήταν για μένα.. Μήπως θα πρέπει να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός της λήθης, μια και καλή, και για το πριν και για το τώρα; Σηκώνομαι όρθια προσπαθώντας να πατήσω γερά τα πόδια μου στο έδαφος που έχει αρχίσει και μετακινείται, ενώ συγχρόνως τυλίγομαι πιο σφιχτά στο σάλι μου. Χαμογέλασα… πρόκληση ο τίτλος είναι, σιγομουρμουρίζω, συνειρμικά κάποιος άλλος τίτλος μυθιστορήματος που είχα πρόσφατα διαβάσει μου ήρθε στο νου κι αποφασίζω χωρίς πολλή σκέψη να πάω στην παρουσίαση, να ξορκίσω τις στιγμές που ανασκάλισαν συναισθήματα και ανασφάλειες από το παρελθόν το μακρινό και το πρόσφατο και να γνωρίσω από κοντά και τον συγγραφέα..."

🍁

2)"...Συνεπαρμένη από την αίσθηση που μου προκάλεσαν όλα, ανταλλάσσω δυο-τρία λόγια με τον συγγραφέα την ώρα που μου το υπογράφει, ζητώ τη διεύθυνση και το τηλέφωνό του και φεύγω ευτυχισμένη.
Τώρα το κενό στο μέρος της καρδιάς μου απ’ τα βέλη του ερωτιδέα, αρχίζει να υποχωρεί και με την ανάγνωση του μυθιστορήματος να εξαφανίζεται. Λες κι ολόκληρο το βιβλίο χώθηκε μέσα σ’ αυτό το κενό. Κι εκεί ρίζωσε κι άρχισε να βγάζει φύλλα και κάνα δυο ανθάκια. Απ’ τις πρώτες ακόμα σελίδες του. Απ’ τη χρονική αναφορά. Απ’ τη φιγούρα της Μαρίνας. «Απ’ τις προοπτικές που λοξοδρόμησαν», καθώς ανέφερε στην εισαγωγή του ο συγγραφέας.

🍁

3)".....".........Ο συγγραφέας μου, φαίνεται τώρα να έχει μελαγχολική διάθεση. Προσπαθεί να την κρύψει όμως. «Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονά.» μου λέει κι απρόσμενα καρφώνει ίσια τα μάτια του στα δικά μου, χωρίς να κρύψει τη συγκίνησή του, παραβλέποντας προφανώς την σχετικά ανατρεπτική μου διάθεση.
- Αγάπησα, συνεχίζει, το έχει η μοίρα μου κάθε φορά...που... περιπλέκομαι με ένα μυθιστόρημα. Δέθηκα εδώ μ’ ανθρώπους, τόπους κι εκείνην, που μου είπε, «θέλω να σε νιώθω λεύτερο χωρίς εμπόδια στη γραφή σου..» Και τώρα λοιπόν φεύγω. Με γεμάτες τις αποσκευές, βέβαια, παρ’ όλα αυτά όμως.. «ο χωρισμός ματώνει». Κι ύστερα να ξέρεις σαν αγαπάς κάτι πολύ, κλείνεσαι σ’ ένα χρυσό κλουβί. Το ήξερε καλά εκείνη, μα έρχεται η στιγμή που το συνειδητοποιείς και τότε απεγνωσμένα αναζητάς την έξοδο.. όμως σαν βγεις, σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι και πάλι υπάρχει πάντα γύρω σου ένα κλουβί μεγαλύτερο, από έλλειψη, μοναξιά, ανία, θλίψη κι ελπίδες μηδαμινές. Nιώθεις άδειος. Ένα τίποτα. Κι αναζητάς τότε το άλλο κλουβί, μα δεν υπάρχει πια...."

🍁

4)...."...Έβαλες κι από λέξεις όμορφο περιτύλιγμα, φανταχτερό, κομψό, περίτεχνο, να σκεπάσει τις απουσίες να κρύψει τα παραμύθια αυτά που λίγα χρόνια τώρα μες τη φαντασία μας φτιάξαμε.. μόνο η φαντασία τα ομόρφυνε κι αυτά προβλήθηκαν στο γυιαλί μοναχικά, έγιναν θρύλος έγιναν καημός κι άφησαν το δάκρυ να χαρακώνει μάγουλα, κύκλους μαύρους να χαράζει και τα όνειρα, τόσα όνειρα, καρφιτσωμένα στο χαρταετό που θα αφήσουμε την Καθαροδευτέρα να πετάξει από πάνω μας μακριά – μακριά σ’ άλλους ουρανούς, σ’ άλλο πλανητικό σύστημα.. εκεί στ’ αστέρια, αυτά που ξεκρεμάσανε και μας τα φόρεσαν στα μαλλιά, και μ’ αυτά πορευτήκαμε νεραιδοχτυπημένες και ζήσαμε για ν’ αγναντέψουμε τον ήλιο ν’ ανατέλει και τώρα.. στο βασίλεμά του, σε μια πάχνη από χρώματα που αχνοσβήνουν, μενεξελιές αποχρώσεις που σιγά-σιγά μεταμορφώνονται σε γκρι ανοιχτό, μετά πιο σκούρο στο χρώμα της νύχτας που πλησιάζει γέρνουμε στο προσκέφαλο για τον αιώνιο ύπνο, εμείς που γευτήκαμε την ομορφιά του ανέλπιστου στου αδοκίμαστου τον πόθο..."


Η Ελένη Λύτρα-Χαραρά, γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στις Κονίστρες της Εύβοιας. Μετά την αποφοίτησή της από το Λύκειο εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου εργάστηκε στην Εθνική Τράπεζα σπουδάζοντας παράλληλα Διοίκηση επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο αρχικά και κατόπιν φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το γάμο της με τον Αντώνη Λύτρα απέκτησε μια κόρη κι ένα γιο. Όμως πάντα η Τέχνη του Λόγου την προκαλούσε, ώσπου την κέρδισε ολοκληρωτικά. Γράφει. διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα και ποίηση

Έχουν εκδοθεί βιβλία της. 
1.ΣΑ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΡΟΔΙ ( μυθιστόρημα, από τις εκδόσεις Κυπροέπεια, 2003)
2. ΠΕΤΑΞΑ Μ' ΕΝΑ ΚΟΠΑΔΙ ΓΛΆΡΟΥΣ (Επτά Νουβέλες εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2013)
3. ΖΩΗ... ΡΟΔΙ ΠΟΥ ΕΣΠΑΣΕ (Μυθιστόρημα εκδ ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2014)
4. ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ...ΣΑ ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ (μυθιστόρημα εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2016)
5. ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ( 25 διηγήματα εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2018)
6. ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ (Μυθιστόρημα, εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2021 )

Έργα της, συμπεριλαμβάνονται στην τοπική εφημερίδα ΤΑ ΔΙΡΡΕΥΜΑΤΑ καθώς και σε συλλογικές εκδόσεις.
Στην εγκυκλοπαίδεια ΧΑΡΗ ΠΑΤΣΗ, κείμενά της. . Στις εκδόσεις ΚΗΦΙΣΙΑ με τίτλο "Μενεξέδες εφήμερη ομορφιά", διήγημά της.
Με ποιήματά της συμμετέχει. Στη συλλογική έκδοση της UNESCO , καθώς και στις συλλογικές εκδόσεις: Intelligentia I, Intelligentia II και Intelligentia III - Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ- από τις εκδόσεις ΕΝΤΥΠΟΙΣ.

Κι άλλα έργα της, μυθιστόρημα, ποιήματά της και θεατρικοί μονόλογοι, πρόκειται σύντομα να εκδοθούν.







Carpe " Ρόλος ζωής..."

Sarah Vermeersch photography 

Άγρυπνος υποδύομαι ρόλους.

Το ελιξίριο της ζωής ξεβράστηκε,

σβήνουν οι σταγόνες του πάθους.

Η μνήμη κάνει κύκλους

πνίγει το ασυνείδητο.

Το κατεστημένο ενοχλείται

από τις ωραίες στιγμές της ζωής.

Έργο που εκτυλίσσεται

σε τοπίο μουχλιασμένο.

Η μεταμέλεια ζωντανεύει

τα κομμάτια της αμνησίας.

Στη νέα όψη του πάθους

η ηδονή χτυπάει την πόρτα,

εισβάλλει στα πρωινά

καταργεί τα αδιέξοδα.

Ρόλος ζωής

το επίτευγμα του έρωτα

αγγίζοντας το άρωμα

της σφοδρότητας των συναισθημάτων .

Carpe.