Σάμιουελ Μπέκετ (13 Απριλίου 1906 – 22 Δεκεμβρίου 1989)


 Ο Σάμιουελ Μπέκετ (αγγλ.: Samuel Barclay Beckett, 13 Απριλίου 1906 – 22 Δεκεμβρίου 1989) ήταν Ιρλανδός λογοτέχνης, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας. Το έργο του είναι βασικά μινιμαλιστικό, και σύμφωνα με ορισμένους ερμηνευτές, βαθιά απαισιόδοξο για την ανθρώπινη φύση. Η απαισιοδοξία αυτή αντανακλάται από την εκτενή και περίεργη αίσθηση του χιούμορ στο έργο του, καθώς και από το γεγονός ότι η περιγραφή των εμποδίων στην ανθρώπινη ζωή εξυπηρετεί την επιθυμία του Μπέκετ να δείξει ότι το ταξίδι είναι που αξίζει, παρά τις δυσκολίες του.

Το 1969, τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, ενώ το 1984 εκλέχθηκε επικεφαλής της Aosdána, ένωσης ανθρώπων των Καλών Τεχνών της Ιρλανδίας.

Περιμένοντας τον Γκοντό

Περιμένοντας τον Γκοντό (En attendant Godot) είναι ο τίτλος θεατρικού έργου (1948) του Σάμιουελ Μπέκετ, στο οποίο οι χαρακτήρες περιμένουν έναν άνθρωπο που δεν έρχεται ποτέ. Η απουσία αυτή του Γκοντό έχει αποτελέσει το θέμα για πάμπολλες ερμηνείες του έργου από την πρώτη του θεατρική παρουσίαση. Στην αγγλική του μετάφραση από τον ίδιο το Μπέκετ, το έργο έχει υπότιτλο «τραγικωμωδία σε δυο πράξεις». Το έργο αποτελεί έκφραση του Θεάτρου του παραλόγου.

Υπόθεση του έργου

Η έκδοση του θεατρικού
έργου στα Γαλλικά
Δυο άνδρες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, συναντιούνται κοντά σε ένα δένδρο. Συζητάνε για διάφορα θέματα και ανακαλύπτουν ότι περιμένουν έναν άνδρα, που ονομάζεται Γκοντό. Όσο περιμένουν, εμφανίζονται άλλοι δυο, ο Πότζο και ο Λάκι: ο πρώτος πηγαίνει στην αγορά για να πουλήσει το δεύτερο, που είναι δούλος του. Ο Πότζο συζητάει με το Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν όσο ο Λάκι τους διασκεδάζει και στη συνέχεια φεύγουν. Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αγόρι που λέει στο Βλαντιμίρ ότι είναι αγγελιαφόρος του Γκοντό: ο Γκοντό δε θα 'ρθει σήμερα, αλλά σίγουρα θα έρθει αύριο. Αφού φύγει το αγόρι, οι δυο άνδρες αποφασίζουν να φύγουν, αλλά δεν μετακινούνται καθώς πέφτει η αυλαία.

Το επόμενο βράδυ, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν συναντιούνται ξανά κοντά στο δέντρο περιμένοντας τον Γκοντό. Εμφανίζονται ξανά ο Λάκι και ο Πότζο, μόνο που αυτή τη φορά ο πρώτος είναι μουγγός κι ο δεύτερος τυφλός. Ο Πότζο δε θυμάται τη συζήτηση με τους δυο άνδρες το προηγούμενο βράδυ, φεύγει μαζί με το Λάκι και οι δυο άνδρες συνεχίζουν να περιμένουν. Το αγόρι ξανάρχεται για να πει ότι ο Γκοντό δε θα 'ρθει, αλλά επιμένει ότι δε μίλησε χτες με το Βλαντιμίρ. Οι δυο άνδρες αποφασίζουν να αυτοκτονήσουν, προσπαθώντας να κρεμαστούν από το δέντρο, αλλά αποτυγχάνουν, γιατί σαν σχοινί έχουν μόνο τη ζώνη του ενός. Αποφασίζουν να φύγουν, αλλά η αυλαία πέφτει και κανείς από τους δυο δεν έχει φύγει από τη θέση του

Η ταυτότητα του Γκοντό

Είναι ίσως το πιο γνωστό έργο του Ιρλανδού δραματουργού, το οποίο έχει δεχθεί πολλές ερμηνείες και συζητήσεις για την ταυτότητα του Γκοντό. Μια ερμηνεία είναι ότι πρόκειται για την αγγλική λέξη God (θεός) και τη συχνή γαλλική κατάληξη -ot, κάτι που θα έδινε μια μεταφυσική διάσταση στο έργο. Οι δυο χαρακτήρες περιμένουν την άφιξη μιας υπερβατικής φιγούρας που θα τους σώσει, αλλά δεν έρχεται ποτέ. Ο ίδιος ο Μπέκετ πάντα αρνιόταν αυτή την ερμηνεία, ενώ σε επιστολή του το 1952 ανέφερε ότι ούτε ο ίδιος είχε σκεφτεί ή γνώριζε «ποιος είναι ο Γκοντό».



27 ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΕΝΑΝ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ, ΤΟΝ ΣΑΜΙΟΥΕΛ ΜΠΕΚΕΤ


1. Μη με αγγίζεις! Μη με ρωτάς! Μη μου μιλάς! Μείνε μαζί μου.Από το θεατρικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» – 1948

2. Τίποτα δεν συμβαίνει, κανένας δεν έρχεται, κανένας δεν πηγαίνει, είναι τρομερό.Από το θεατρικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» – 1948

3. Εκεί που πέφτουν οι κρεμασμένοι φυτρώνουν μανδραγόρες. Γι’ αυτό ουρλιάζουν όταν τις ξεριζώνει κανείς Από το θεατρικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» – 1948

4. Το βέβαιο είναι πως οι ώρες μας, έτσι όπως είμαστε, είναι ατελείωτες κι έτσι αναγκαζόμαστε να τις γεμίσουμε με πράξεις που εκ πρώτης όψεως φαίνονται λογικές αλλά… που τις κάνουμε πια μηχανικά. Θα μου πεις ότι πρέπει να εμποδίσουμε το μυαλό μας να θολώσει. Έχεις δίκιο! Αλλά αναρωτιέμαι: Σάμπως δεν έχει κιόλας βυθιστεί σε απέραντα σκοτάδια; Παρακολουθείς το συλλογισμό μου;Από το θεατρικό «Περιμένοντας τον Γκοντό» – 1948

5. …μες στη σιωπή δεν γνωρίζεις, πρέπει να συνεχίσεις, δεν μπορώ να συνεχίσω, θα συνεχίσω.Ο Ακατονόμαστος (1954)

6. Ναι, στη ζωή μου, αφού πρέπει να τη λέω έτσι, υπήρχαν τρία πράγματα, η ανικανότητα να μιλήσω, η ανικανότητα να σωπάσω, και η μοναξιά, μ’ αυτά έπρεπε να τα βγάλω πέρα.Ο Ακατονόμαστος (1954)

7. Είμαστε καταδικασμένοι σε έναν αιώνιο μονόλογο, χωρίς έννοια, χωρίς περιεχόμενο. Σε ένα αιώνιο μουρμούρισμα. Να μιλάμε, και να μιλάμε για το τίποτα.Το τέλος του Παιχνιδιού(1957)

8. Παραδέχομαι βέβαια ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο αστείο απ’ τη δυστυχία. Αλλά…Το τέλος του Παιχνιδιού(1957)

9. Ναι, ναι, είναι το πιο κωμικό πράγμα στον κόσμο. Στην αρχή γελάμε, γελάμε με την καρδιά μας. Αλλά η ιστορία επαναλαμβάνεται. Είναι σαν το ανέκδοτο που τ’ ακούμε κάθε τόσο και μ’ όλο που μας αρέσει, δεν μπορούμε πια να γελάσουμε.Το τέλος του Παιχνιδιού(1957)

10. Όσο πιο μεγάλος είναι κανείς, τόσο πιο γεμάτος είναι και τόσο πιο άδειος.Το τέλος του Παιχνιδιού(1957)

11. Οι αναμνήσεις σε σκοτώνουν. Δεν πρέπει λοιπόν να σκέφτεσαι όσα αγαπάς, ή μάλλον καλύτερα να τα σκέφτεσαι, γιατί ειδάλλως διατρέχεις τον κίνδυνο να τα βρεις, λίγο λίγο, στο μυαλό σου. – Διωγμένος (1946)

12. Γιατί είπα αυτή την ιστορία, δεν το ξέρω. Θα μπορούσα κάλλιστα να είχα πει μια άλλη. Ίσως μια άλλη φορά να μπορέσω να πω κάποια άλλη. Ψυχές ζώσες, να δείτε πόσο μοιάζουν μεταξύ τους.Διωγμένος (1946)

13. Πώς να πω τι απομένει; Είναι όμως το τέλος. Ή μήπως ήταν όνειρο, μπας και ονειρεύομαι; Όχι, όχι, τίποτα απ’ όλ’ αυτά, άλλωστε και το όνειρο τι είναι, ένα τίποτα, και το χειρότερο, με σημασία. Το Ηρεμιστικό (1946)

14. Μη περιμένετε να σας κυνηγήσουν για να κρυφτείτε, αυτή ήταν πάντα η αρχή μου.
Ο Μαλόν πεθαίνει (1951)

15. Τίποτα δεν είναι πιο πραγματικό από το τίποτα.Ο Μαλόν πεθαίνει (1951)

16. …σαφές τελικά σε εμένα πως το σκοτάδι που πάντα πάλευα να κατανικήσω είναι στην πραγματικότητα ο καλύτερός μου σύμμαχος…
Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ (1958)

17. Πάντα προσπάθεια. Πάντα αποτυχία. Δεν πειράζει. Προσπάθησε ξανά. Απότυχε ξανά. Απότυχε καλύτερα.


Worstward Ho (1983)

18. Τα λάθη μου είναι η ζωή μου.

19. Κάθε λέξη είναι ένας άχρηστος λεκές στη σιωπή και στο τίποτα.

20. Μην περιμένεις να σε κυνηγήσουν για να κρυφτείς, αυτή ήταν πάντα η αρχή μου.

21. Τι γνωρίζω σχετικά με την ανθρώπινη μοίρα; Θα μπορούσα να σας πω περισσότερα σχετικά με τα ραδίκια!

22. Είσαι στη Γη. Δεν υπάρχει θεραπεία γι’ αυτό.

23. Εξοχικός δρόμος με δέντρο. Σούρουπο.
Εστραγκόν: Δε γίνεται τίποτα
Βλαδίμηρος: Αυτό αρχίζω να πιστεύω κι εγώ.

24. Η απελπισία του ανθρώπου μπροστά στο άγνωστο, η αναμονή της σωτηρίας που ποτέ δεν έρχεται, το τίποτα και η έλλειψη επαφής, ο πόνος και το παράλογο της ύπαρξης.

25. Θα πάψετε επιτέλους να με βασανίζετε με τον καταραμένο τον χρόνο σας! Είναι απάνθρωπο! Πότε! Πότε! Μια μέρα! Δεν σας φτάνει αυτό; Μια μέρα σαν τις άλλες, μια μέρα μουγγάθηκε, μια μέρα τυφλώθηκα, μια μέρα θα κουφαθούμε, μια μέρα γεννηθήκαμε, μια μέρα θα πεθάνουμε, την ίδια μέρα, την ίδια ώρα, την ίδια στιγμή, δε σας φτάνει αυτό; Ξεγεννάνε καβάλα σ’ ένα τάφο, αστράφτει το φως μια στιγμή, κι ύστερα πάλι σκοτάδι.

26. Όλοι γεννιόμαστε τρελοί. Μερικοί παραμένουν.

27. Ο Θεός είναι ένας μάρτυρας που δεν μπορεί να ορκιστεί.


Διαβάστε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/





ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΛΕΜΕΣΟΥ - ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ- " ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Δ΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΧΑΪΚΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ"

 


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΛΕΜΕΣΟΥ - ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ- ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Δ΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΧΑΪΚΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ


ΦΊΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΜΕ ΧΑΡΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ Δ΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΧΑΪΚΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΥ ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΘΗΣΑΝ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΑΣ-
Τον Χάρη Μελιτά , ποιητή από την Αθήνα, βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνων-
Ηλία Παπακωνσταντίνου, ποιητή από την Αθήνα - Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης λογοτεχνών καθώς και τον εκ Λευκωσίας ποιητής 'Αγι Χαραλαμπίδη.
ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΔΥΣΚΟΛΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ ΘΑ ΑΠΟΣΤΑΛΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ ΣΤΟΥΣ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟΥΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ.
ΟΠΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΡΣΠΑΘΕΙΑ ΤΑ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΑ ΧΑΙΚΟΥ ΝΑ ΕΚΔΟΘΟΥΝ ΣΕ ΤΟΜΟ- ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΗΔΗ ΚΑΙ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΧΑΙΚΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΣΙΑΣΑΝ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΙ ΕΦΙΚΤΟ ΘΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ! ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΘΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ.

Θα ήταν παράληψη μας να μην ευχαριστήσουμε όλους τους συμμετέχοντες που έδωσαν την προσωπική τους σφραγίδα με τη συμμετοχή τους και συγχαίρουμε θερμά τους διακριθέντες με την ελπίδα και την ευχή να διακατέχονται πάντοτε από συνεχή έμπνευση και δημιουργία. Εκ της διοικούσας ομάδας
Αναστάσιος Κυρτασόγλου — Κρεμαστή Ρόδου
΄Αθως Χατζηματθαίου – πρόεδρος- υπ. διαγωνισμού Πανίκος Παναγή - αντιπρόεδρος Γιαννός Λαμπής- γραμματέας
ΑΡΙΣΤΕΙΟ Θεμελίνα Μπιλλήρη Τάταρη — Κάλυμνος Ιωάννα Ζώρζου – Μαλεσίνα Φθιώτιδας Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ Νίκη Σκουτέρη — Πειραιάς Δέσποινα Μανωλακάκη — Καλλιθέα - Αθήνα Τσιτσιβός Χαράλαμπος — Αγρίνιο Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ
Κωνσταντίνος Σάββα – Λάρνακα
Αγγελική Καραπάνου — Βύρωνας Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ Ελευθέριος Πλουτάρχου — Λακατάμεια Πολύζος Νικόλαος — Ροδόπολη Αττικής Αδελαίς Δήμου Παπαγεωργίου — Παλώδια Αντώνιος Ευθυμίου — Κυψέλη Α΄ ΕΠΑΙΝΟΣ Μαρία Μαρτίδου Θεοφάνους — Κάτω Πολεμίδια Μιχαηλία Σιδηρά — Θεσσαλονίκη Βασιλική Μουργελά — Μεταμόρφωση Αττικής Β΄ ΕΠΑΙΝΟΣ
Γιάννης Παναγιώτου — Αδάμαντας Μήλου Κυκλάδες
Ραχήλ Μαρτίδου – Θεσσαλονίκη Πρεσβεία Βέτα — Θεσσαλονίκη Ασπασία Τερψοπούλου – Λεμεσός Άντρεα Παναγιώτου — Λεμεσός Γ΄ ΕΠΑΙΝΟΣ Σοφία Γρηγορούδη – Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης Μαριάνθη Πλειώνη — Κορωπί Ιωάννα Μπάτσαλα – Χίος (πόλη) Χρήστος Νταμπακάκης – Μαρούσι Εύφημος μνεία Σωσώ Μακρή – Ελληνικό Αττικής
Θάνος Κατσιαβριάς – Σοφάδες
Στέλιος Χαριλάου — Πάνω Πολεμίδια Πόπη Κλειδαρά— Πάμφιλα Λέσβου Αναστασία Ιωακειμίδου— Θεσσαλονίκη Σταυρούλα Ποζαπαλίδου — Ρόδος Βάσω Κάρλη — Περιστέρι Αττικής Ειράννα Βιδάλη — Καλλιθέα, Αθήνα Θεογνωσία Χαλεπλίδου — Αλεξανδρούπολη Χριστάκης Χαραλάμπους — Λευκωσία Δημήτριος Νικόλαος Ρογγίτης – Πάτρα Ιωάννης Παναγιώτου — Ύψωνας Γεώργιος Κουκκουλλής – Λεμεσός
Νένα Μπούρα — Αιτωλοακαρνανία
Κατερίνα Χριστοφή – Επισκοπή ΑΝΘΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΑΙΚΟΥ Ιωάννα Παπαντωνίου — Αραδίππου Κατσιφαράκη Ελευθερία – Χανιά Ιφιγένεια Μετοχή – Λεμεσός Κατερίνα Κωνσταντίνου Μάτσιου—Σωτήρα Παναγάκος Ιωάννης – Παπάγος Φίλιππος Φιλίππου Κάτω — Λακατάμεια, Γιώργος Ν. Κανάκης — Άνω Νέα Σμύρνη Βάγια Αναγνώστου —
Μιλτιάδης Ντόβας — Ιωάννινα
Ευφραιμίδου Δέσποινα – Γιαννιτσά Σταυρούλα Ποζαπαλίδου — Ρόδος








Deepika Singh - Three Poems


 I FOUND MY VOICE


I build the kingdom of hope,
But life stabbed and crumbled me again and again.
My voice is choked, tongue tied up,
Went through innumerable dark nights .
The softest heart bruise the deepest.
The walls witnessed my pathos,
But life goes on.
You tag me as unlucky,
Who knows what destiny has stored in your future?
Pain is in our stars,
Happiness and gloomy days,
Is like cup and plate.
My mind is sanitized,
And yours is black hole.
But life couldn't knock me out,
I wake up like a Tigress.
And roar like a Lionesses
My words are my weapons now.
Which my mates adore
And my foe abhor
My success is slap on their face
Which will echo all throughout their life.


PAVE THE WAY

The bunker life was blissful.
Cuddling with mother, tight stock and good sleep,
Calm nature, chirpy birds, so serene
Nature burst with joy.
This limited life made us Pollyanna .
This adverse life taught us to be resilient.
Giving an aid to needy, doting towards animals.
Morning sunbeam made us independent.
Plug into online classes.
Charged up for work from home.
The trapped life made the bonding muscular.
This caged journey made us explore within the limited.
This paralyzed life I gave soul to my ink,
And heart to my beloved brushes.
Pain is inescapable,
Empower in pain.
Rise in distress, broaden your horizons.
Paint your anatomy.
And get a brand new yourself.


BLESSED CHILDHOOD DAYS

Eat, sleep, study and play
This was my childhood.
We lived in a cosy room, blooming with spring all the time.
Time favoured ,shifted to a mansion.
Worse luck, time was jealous of my euphoria,
Snatched away my crown.
Each night the vacant rooms slay me.
The mansion seized my happiness.
The fight in this unethical world is unending.
The sneaky monarch rules with grace.
I was born timid but time moulded me into loudmouth,
I don't like my hybrid reflection.
But that's what the populace demanded.
From the core of my heart I really miss my childhood days.
I search myself in the polluted jostling crowd.
Alas! I have lost my innocence,
A child don't judge
A child don't boil in abhor
A child don't thunder with words
Childhood is love, it's a treasure
And the child inside us should remain chirping forever.


Short bio

Deepika Singh from Margherita Assam India, qualification- M.A, B.Ed, teacher by profession. Her writings reflects, her personal observations of day to day life. She believe that right words can change our society. Some of her poems also got featured in Bharata Vision, The Poet Magazine, Web Poesia, Womensweb, Atunis galaxy poetry etc.








Carpe "Αυτοκαταστροφή..."



Με το πιστόλι στον κρόταφο

προχωρώ στα κενά συρτάρια του νου.

Η αυτοκαταστροφή συνεχίζει

το έργο της,

στήνει στον τοίχο τα βλέφαρα.

Άγουρα φιλιά στις παραλίες

τυλίγουν τα πρόσωπα.

Το αυθόρμητο ξέσπασμα της ζωής

υπερνικά το ατελέσφορο.

Τα θαμπά πρωινά

αποκωδικοποιώ το ρίγος,

απολαμβάνω ότι αισθάνομαι.

Τετέλεσται...στην πράξη του έρωτα

οι στιγμές του θρήνου πνίγονται.

Η τελευταία σταγόνα άρνησης

ξεψυχά σε ατμόσφαιρα...

άκρως ειδυλλιακή.

Carpe.






ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ " ΣΥΜΒΟΛΑ"

RENE MAGRITTE -Memory


Ο λήθαργος διευκολύνει

τις ψευδαισθήσεις σου.

Απ’ την αδράνεια

προκύπτουν σύμβολα

με ημερομηνίες λήξεως.

Είναι οι σκελετοί λέξεων,

κίνητρο για αποθεραπεία,

καταφυγή στις μνήμες σου,

(τις παιδικές).









ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΡΑΘΥΜΙΟΣ " Σονέτο XV"


Σονέτο XV (σαν χάνονται οι πόθοι, οι μνήμες μόνες μένουν…) Μες στα στενά σου σοκάκια χωριό μου ταξίδι με το νου μου πάλι κάνω, ποθώ τον ίσκιο της μουριάς σου πάνω στην ριζιμιά της, ο πόθος πλωριό μου ανάσασμα της νιότης το θεριό μου, αχνοφαίνεται στα βάθη να χάνω τον οργασμό που είχα να υφάνω, στα νεκρά δρομάκια και στο φευγιό μου. Αλίμονο, τόσες ηδονές χαμένες, τόσα όνειρα, λήθες των καιρών 'μείναν στ' απόσκια σου νεκρές πλέον θαμμένες, να στέκουν και να κοιτούν έτσι σαν 'γείναν, συμφορές της λησμονιάς και ερινύες, στο νου μου παλιές ξεχασμένες ταινίες…. Θανάσης Καραθύμιος "Τα σονέτα μου"

Πίνακας :Γεωργαντάς Γεώργιος – Περίπατος στο χωριό






ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΚΚΑΛΑΣ "Απριλιάτικη νυχτιά"


Απριλιάτικη λογοτεχνική βραδιά στην πόλη την παλιά.                       

Εκείνος είχε  βαρεθεί, πλήξη ένιωσε μεγάλη,

όμως την ξεπέρασε, μόλις εκείνη είδε πάλι.

Κι όπως την κρυφοκοιτούσε, βλέπει,

να ξεγλιστρά ήσυχα ήσυχα προς την πόρτα,

προσπαθώντας να την κοπανήσει.

Ευκαιρία άδραξε να την  ακολουθήσει.

Βόλτα της πρότεινε, δέχτηκε.

-Πάμε, του είπε,  φύγαμε,

έλα στην πόλη μου να σε ξεναγήσω.

Καθόλου δεν το σκέφτηκε, αμέσως  και το δέχτηκε.

Απριλιάτικη γλυκιά  βραδιά στην παλιά την πόλη.

Περπατήσανε μαζί αρκετή ώρα στη δροσιά της νύχτας,

περνώντας από κήπους στολισμένους με λουλούδια μυρωδάτα,

μες τη νυχτερινή σιγαλιά τ’ Απρίλη.

Στις παρυφές  της πόλης φτάσανε, ούτε το καταλάβανε.

Παρέα  είχαν δυο αδέσποτα σκυλιά,

να τους ακολουθούν.

Στάση κάνανε σε ένα παλιό πηγάδι.

Τριγύρω γούρνες ήτανε  γεμάτες με νερό,

εκείνη όπως κοίταζε στην ατάραχη επιφάνεια,

το πρόσωπό της καθρεφτίστηκε λαμπερό.

Στο πεζούλι κάθισε,  τ’ άστρα μέτρησε,

που γυάλιζαν  στον ουρανό.

Εκείνος πλάι της ατέλειωτα  να την κοιτά.

Έλαμπε  στην ξαστεριά της νύχτας, μια ομορφιά αμάμπιλε.

Τα μαύρα μακριά μαλλιά της ανέμιζαν στο δροσερό αγέρι.

Έσκυψε το χέρι της έπιασε, αγκαλιά την πήρε

το πρώτο φιλί  της έδωσε και κοκκίνισε

αμέσως  απελευθερώθηκε και ενέδωσε.

Τα τρυφερά  χείλια της έμειναν στη μνήμη του,      

η απριλιάτικη  νυχτιά στη σκέψη του παντοτινά.

Και τα αδέσποτα σκυλιά  μια αξέχαστη παρηγοριά

από εκείνη την αλησμόνητη, μοναδική ‘’λογοτεχνική βραδιά’’,

που μετατράπηκε σε μια ανεπανάληπτη μαγευτική νυχτιά!

 

Γιάννης Κοκκάλας

Νέα Σμύρνη 10 του Απρίλη 2021