Κωνσταντίνος Λίχνος Εκπαιδευτικοί και παιδιά των ΚΔΑΠ Δήμου Ξηρομερίου "Περιπέτειες στην Κδαπούπολη - Ανοσοήρωες εναντίον Μικροβλαβερούληδων"

 

Κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις Άπαρσις το παραμύθι: Περιπέτειες στην Κδαπούπολη - Ανοσοήρωες εναντίον Μικροβλαβερούληδων, υπό την αιγίδα του της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Ξηρομέρου. Ένα παραμύθι με παιδαγωγικό χαρακτήρα, που θα διανεμηθεί δωρεάν στους μαθητές των Κδαπ του Δήμου Ξηρομέρου, και το οποίο πληροφορεί για τη φύση των ιώσεων, τον τρόπο μετάδοσης και αντιμετώπισής τους, καθώς και τη χρησιμότητα των Εμβολίων. Μια δράση που πραγματοποιήθηκε μέσα στα πλαίσια της Πανελλήνιας Εκστρατείας του ΕΔΔΥΠΥΥ για τα Εμβόλια και τα αντιβιοτικά.

Τα παιδιά των ΚΔΑΠ Δήμου Ξηρομέρου, μέσα από το πρόγραμμα της Αγωγής Υγείας, ξεκίνησαν ένα δημιουργικό ταξίδι κατανόησης των Λοιμώξεων και της σημασίας της πρόληψης, μέσα από την διαδικασία των εμβολιασμών• την οποία την διδάχθηκαν ως παιχνίδι, ξεπερνώντας το φόβο που ενδεχομένως απορρέει από την διαδικασία του εμβολιασμού. (Στην έκδοση, παράλληλα με την εικονογράφηση της ΒάλιαΚαπάδαη, χρησιμοποιήθηκαν και οι πραγματικές ζωγραφιές των παιδιών των ΚΔΑΠ Ξηρομέρου).

Στο συλλογικό αυτό ταξίδι, συνοδοιπόροι των παιδιών, ήταν οι εκπαιδευτικοί των ΚΔΑΠ, o Κων/νος Λίχνος (ως ο επικεφαλής Συγγραφέας και υπεύθυνος για τη φιλολογική επιμέλεια της έκδοσης), η Μαρία Σακουφάκη (Επιστημονική επιμέλεια), ο Ελευθέριος Μάντζαρης (Πρόεδρος της ΚΕΔΗΞ) και ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Ιωάννης Τριανταφυλλάκης.

Ο Δήμος Ξηρομέρου τιμήθηκε για το συγκεκριμένο παραμύθι, με το βραβείο Κοινωνικής προσφοράς για την συμμετοχή του στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό καλλιτεχνικής έκφρασης, για τα Αντιβιοτικά & τα Εμβόλια που διοργάνωσε το ΕΔΔΥΠΠΥ, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Εκστρατείας για τα Αντιβιοτικά & τα Εμβόλια, που πραγματοποιήθηκε από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο του 2022.









TΟ ΠΟΡΤΡAIΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ του John Osborne από το μυθιστόρημα του Oscar Wilde 2ος χρόνος Studio ΚΥΨΕΛΗΣ

 TΟ ΠΟΡΤΡAIΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ του John Osborne από το μυθιστόρημα του Oscar Wilde 2ος χρόνος Studio ΚΥΨΕΛΗΣ




Παίχθηκε Sold out ένα χρόνο & επιστρέφει!

Μετά την περσυνή πετυχημένη χειμερινή σεζόν & τις καλοκαιρινές φεστιβαλικές παραστάσεις, συνεχίζουμε για δεύτερο χρόνο (τρίτη σεζόν ) στο Studio ΚΥΨΕΛΗΣ . Χαρακτηρίστηκε μια από τις πιο καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς και συνέλεξε εξαιρετικές κριτικές. Επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ. & εντάχθηκε στις εκδηλώσεις του ΟΠΑΝΔΑ .

Η περίφημη εκδοχή του Osborne μετά το Εθνικό θέατρο της Αγγλίας και άλλα μεγάλα θέατρα παγκόσμια ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές & επαναλαμβάνεται. Το υπέροχο κλασσικό αριστούργημα μιλά για ένα γοητευτικό νέο που αναστατώνει με την ομορφιά του το Λονδίνο , ποζάρει για ένα πορτρέτο και εύχεται να παρέμενε νέος όπως αυτό σε όλη του τη ζωή με οποιοδήποτε τίμημα. ΄Eνα μεταφυσικό αριστούργημα για την νιότη που χάνεται & τη ζωή που μας προσφέρεται. Εμείς την ορίζουμε ή η μοίρα;

Σκηνοθεσία: Γιώργος Λιβανός μετάφραση Θωμάς Βούλγαρης

σκηνικά- κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη μουσική :Μίμης Πλέσσας

χορογραφία : Ειρήνη Τσότρα θεατρολόγος : Χαρά Μπακονικόλα

σύμβουλος :Γιάννης Σολδάτος σύμβουλος κειμένου : Ροζίτα Σώκου

Δημόσιες σχέσεις: Καλλιόπη Παπαδά- Ζωή Τριανταφυλλίδη

manager διαφημίσεων: Χρύσα Πολυζώη -Δημήτρης Βασιλειάδης

fotos: Zώης Τριανταφύλλου - Σφακιανάκης teaser: Αντώνης Μανδρανής

κινηματογράφηση: Χρήστος Λουκάκης βοηθός σκηνοθέτη - υπεύθυνος αρχείου Βασίλης Θεοδώρου marketing manager Νίκος Σαραφανιάν

εκδόσεις ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ επιμέλεια έκδοσης Έφη Βενιανάκη

ζωγραφική εκτέλεση Θέμης Φίλης εκτέλέση κοστουμιών Vania Aleksadrovna

Ερμηνεύουν: Καίτη Ιμπροχώρη ως Λαίδη Άγκαθα Γιώργος Λιβανός Γιάννης Τσιώμου Μάνος Χατζηγεωργίου Αγάπη Μανουρά Μαρία Δρακοπούλου Σωτήρης Αντωνίου Γιώργος Καραντζάς & στον ρόλο του Ντόριαν Γκρέυ ο Ανδρέας Ζαχαριάδης.


Διάρκεια 120΄ Δευτέρα και Τρίτη 21.00 μ.μ.

Πρεμιέρα Δεύτερου χρόνου Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

Εισητήρια
23 ευρώ VIP
17 Ευρώ KANONIKO
12 ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΑΝΕΡΓΩΝ ΥΠΕΡΗΛΙΚΩΝ ΑΜΕΑ
5 ευρώ ΑΤΕΛΕΙΕΣ ΣΕΗ - ΕΕΣ
Πληροφορίες- κρατήσεις: 210 8819571
https://www.viva.gr/tickets/theater/tour/to-portreto-tou-ntorian-gkreu/

επίσημο τρέυλερ:

 Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ Trailer 3



Έγραψαν για μας ανάμεσα σε άλλα:

☆"Η ακριβή αυτή εκδοχή του έργου του Osborne είναι η πληρέστερη σκηνοθετική απόπειρα του Λιβανού και η καλύτερη της ομάδας και την θεωρώ ικανή να βάλει στο μαγικό κόσμο του Studio Κυψέλης θεατές , που δεν το έχουν ακόμα επισκεφτεί Σταύρος Ξηντάρας Kontra news ☆...Από κάθε άποψη θεωρώ ότι πρόκειται για την καλύτερη παράσταση του Γιώργου Λιβανού και των Θεατρίνων Θεατές, μια παράσταση που ξεκίνησε πολύ δυνατά, γεγονός που αποδεικνύεται από τα συνεχόμενα sold out. Μην την χάσετε, την προτείνω ανεπιφύλακτα! Γιώργος Λιναρείτης Art magazino.

☆"Εκπληκτική παράσταση με ηθοποιούς, αλησμόνητες εμπειρίες, έξυπνα σκηνικά τεχνάσματα, ακούσματα ταιριαστά με τους φωτισμούς (που παραπέμπουν σε θρίλερ). Κ. Μπούρας

☆Ο σκαπανέας του θεάτρου Γιώργος Λιβανός το έκανε θεατρική πράξη και δημιούργησε μια αξιοσημείωτη παράσταση με το θάμβος των ατμοσφαιρικών φωτισμών του, με την εικαστική φαντασία στα κοστούμια και στα σκηνικά της Δέσποινας Βολίδη, που ιχνογραφούσαν ανάγλυφο το κλίμα του έργου ,και την υποβλητική γεμάτη νοσταλγία μουσική του Μίμη Πλέσσα και τους αξιόλογους ηθοποιούς του να αποκαλύπτουν τους ρόλους τους στο ατμοσφαιρικό θέατρο ''Studio Κυψέλης'' θα πρέπει να δείτε Βαλεντίνη Λουρμπά paraskinia com

☆Η φετινή τους επιλογή να παρουσιάσει το “κολασμένα τολμηρό” Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ του Wilde στην εκδοχή Osborne, κερδίζει όλα τα στοιχήματα και φέρνει την παράσταση στις κορυφαίες της χρονιάς Ηλίας Ταμπουρατζής onenews.gr

☆Ο Γιώργος Λιβανός σκηνοθετεί την παράσταση με νεύρο, εγρήγορση, στήνει κάθε σκηνή με λεπτομέρεια σαν να απλώνει ένα κέντημα που στη συνέχεια οφείλει να ξηλώσει κάθε βελονιά ώστε να αποδομηθεί η αρχική εικόνα του Ντόριαν ως την τελική καταστροφή. Mαίρη Γκαζιάνη now24.gr

☆Mε ένα σημαντικό θίασο & άξιους συντελεστές οι Θεατρίνων Θεατές δημιουργούν αυτό το επιτευγματικό δείγμα της πιο πλήρους και με ακρίβεια δουλειάς τους. Νick Kalamakidis. Gayhellas.gr

☆Mια παράσταση φτιαγμένη με σκηνοθετική δημιουργική μαεστρία για το κλασικό μυθιστόρημα του Oscar Wilde στην σύγχρονη εκδοχή του John Osborne για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μην το χάσετε! Athensartnews.gr

☆Το όνειρο και η προσπάθεια της κατάκτησης της αιώνιας νιότης, μέσα από την κολασμένη εκδοχή της αριστουργιματικής εκδοχής του John Osborne, για το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι... Η σαγήνη, ο ολόγυμνος μεταφυσικός μυστικισμός με την πρωτοπόρο από το Γιώργο Λιβανό face to face αναμέτρηση του Ντόριαν (Στάθης Παναγιωτίδης) με το πορτρέτο του (Γιώργο Καραντζά) η πτώση, οι τύψεις... σε μια ολοκληρωμένη και πολυδιάστατη προσέγγιση και εμβάθυνση του μοναδικού έργου του Oscar Wilde... Γιάννης Ζαμπατής.

☆Το Studio Κυψέλης δεν ανεβάζει απλά ένα θεατρικό έργο, αλλά δημιουργεί ένα θεατρικό ποιοτικό, που δεν κοροϊδεύει το θεατρόφιλο κοινό, αλλά το μαγεύει, το συναρπάζει και το κατακτά! Ένα σπουδαίο κλασσικό κείμενο, το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ, γίνεται αφορμή για μια σύγχρονη εκδοχή υπό την μπαγκέτα του σκηνοθέτη Γιώργου Λιβανού, που μέσα σε μια υπόγεια σκηνή 4Χ3 κατακτά το κοινό δημιουργώντας ένα έργο σταθμό για τα χρονικά του θεάτρου! Το έργο ξεκινά με μια γνώστη φωνή ενός ανθρώπου του θεάτρου που κάθε έργο που ανέβαζε, είχε ποιότητα, του Δημήτρη Ποταμίτη. Δημήτρης Μουζακίτης Πολιτικά Νέα.

☆Το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ είναι ένα πανέξυπνο κείμενο, γεμάτο διαχρονικές αλήθειες με σταδιακή απογύμνωση χαρακτήρων. Η θεατρική του διασκευή χάρη στη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Λιβανού και τις πολύ καλές ερμηνείες των ηθοποιών , το απογειώνει και βοηθάει το θεατή να το γνωρίσει καλύτερα, μέσα από μια θεατρική εμπειρία που συστήνω ανεπιφύλακτα! Πάνος Τουρλής koukidaki.gr

☆Η σκηνοθεσία του Γιώργου Λιβανού καθώς και οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών, μετέφεραν αυτούσια στο θεατρικό σανίδι την ιδιαίτερη αυτή εκδοχή και το οπτικό πρίσμα του Οsborne , βάζοντας τις δικές τους πινελιές (μεταφορικά και κυριολεκτικά) και κάνοντας το έργο ακόμη πιο ενδιαφέρον! Βάσω Κανιώτη joyradio.gr

☆Ένα πραγματικό ρεσιτάλ ερμηνείας από τους ηθοποιούς, με την καθοδήγηση του σκηνοθέτη, που δίνει το “χρώμα” σε αυτή την βαθιά τομή, αναδύει τις ανθρώπινες αδυναμίες και την ματαιότητα του προσωρινού. Μέσα σε αυτή την μυθοπλασία εκτός από το σκηνικό, τα κουστούμια μας τοποθετούν στην ατμόσφαιρα της εποχής που γράφτηκε το βιβλίο. Μία εκπληκτική παράσταση που αντικατοπτρίζει πλήρως το μήνυμα του συγγραφέα του John Osborne. Kατερίνα Καραμπελα Lifespeed.gr

☆Το πορτρέτο του Dorian Gray στο Studio Κυψέλης είναι μία πολύ φιλόδοξη, τολμηρή, άρτια, ακριβή παράσταση, με υπέροχο λειτουργικό, εικαστικό σκηνικό, εξαιρετική σκηνοθετική γραμμή, υπέροχη μουσική, μοναδικές ερμηνείες, ιδιαίτερα εφέ. Είναι η καλύτερη κατά την γνώμη μου παράσταση του Γιώργου Λιβανού. Μην την χάσετε. Στο Studio Κυψέλης!
Βίβιαν Μητσάκου theatroproject365

☆Γιώργος Λιβανός σκηνοθετεί και φωτίζει ρεαλιστικά, τόσο ρεαλιστικά που αναρωτιέσαι: "Σταμάτησε ο χρόνος;"
Είναι σπουδαίο να υποβάλει ένα καλλιτεχνικό σύνολο μία συγκεκριμένη πρόταση/οπτική επί ενός έργου και οι “Θεατρίνων θεατές” επικοινωνούν αδιάλυτη την α-λήθειά τους!
Νίκος Ανδρείος Nikosandreios.com

☆Ο Γιώργος Λιβανός είναι ένας σεμνός και ακούραστος εργάτης του θεάτρου. Το μεράκι και η μεθοδικότητά του είναι υποδειγματικά! Γι’ αυτό και εγώ αποκαλώ το ατμοσφαιρικό Studio Κυψέλης «μικρή σκηνή των θαυμάτων!»
Άκης Χαραλαμπίδης.

☆Καιροί ανέντιμοι Καιροί καιροσκόπων Καιροί που μυρίζουν ανατριχίλα θαρρείς. Κι εμείς οι του δεύτερου τρίτου πλάνου τι; Εμείς εδώ, στα καθημερινά με κεραίες τέντα Πιανόμαστε από «στιγμές» που βοηθούν την ανάσα πιο… Μια τέτοια χθες βράδυ, μια τέτοια. Κατηφορίσαμε την Κυψέλης στο Studio της, στο νο 9 της Σπετσοπούλας που την τέμνει. Γίναμε οι θεατές των θεατρίνων που διαφεντεύουν οι «Θεατρίνων Θεατές». Μύριζε θέατρο το θέατρο του Γιώργου Λιβανού Δευτέρα βράδυ.
Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ στη σκηνή στη θεατρική εκδοχή του Τζον ΄Οσμπορν. Αριστουργηματικό για εμέ κείμενο, ανεβασμένο με τον γνωστό σεβασμό του Λιβανού για την τέχνη του. Ατμόσφαιρα, ερμηνείες, κίνηση, μουσική, φωτισμοί, σκηνογραφία όλα μα όλα σκηνοθετημένα από τον μπροστάρη των «Θεατρίνων Θεατές».
Το σκηνικό μέγα ατού της παράστασης, η κυρία Δέσποινα Βολίδη σε ευφυή στιγμή στη σύλληψή του, υπηρέτησε εικαστικά ατμόσφαιρα, γωνιές, τόπους, χωροχρόνο, έκανε ότι ήθελε σε δοσμένα τετραγωνικά. Εξαιρετική.
Marthious Περγαμόντο στη γραφή μινόρε στη γεύση.













Carpe "Ψάχνω διακαώς..."



Εξαντλημένος αφήνομαι
μέσα σε μια θλίψη διαρκή,
στραπατσάρω την επιθυμία της ψυχής.
Άρχισα να σκαρφαλώνω,
να βγω απ' τη διαδοχή
άμπωτης και παλίρροιας
από μια ευθεία άχρωμη,
με συνέπειες
κακώσεις σοβαρές και σημάδια ανεξίτηλα.
Μια συγκίνηση ασύλληπτη
επιδρά πάνω μου.
Ψάχνω διακαώς
για τα ίχνη σου στη φύση,
στα όμορφα τοπία,
στη νύχτα, στο λυκαυγές.
Η αδύναμη ανθρώπινη θέληση
στροβιλίζεται,
γίνεται έρμαιο του έρωτα.
Άρχισα να ξεφυλλίζω τη ζωή,
στις τελευταίες σελίδες
σωπαίνω,
μέσα μου στοιβάχτηκαν
οι ανέμελες στιγμές του πάθους
η ψυχή έτσι ετοιμάστηκε για να πετάξει.!


Carpe.

Η εικόνα είναι από http://www.agapimono.gr/












ΣΙΜΩΝ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ "Β Ι Β Λ Ι Ο κ ρ ι τ ι κ ή «Ουκρανικός Πόλεμος», (Ηλία Γιαννακόπουλου)"

 


*Γράφει ο Σίμων Ανδρονίδης 

«Ουκρανικός πόλεμος: Αναγνώσεις, ερμηνείες, διδάγματα. Απλουστεύσεις και γενικεύσεις»( Εκδόσεις γραφή)

«Πράττε έτσι ώστε ο κανόνας από τον οποίο εμπνέεται η δράση σου να μπορεί να ισχύσει ταυτόχρονα ως αρχή μιας καθολικής νομοθεσίας»

(Ιμάνουελ Καντ)

Το νέο βιβλίο του συγγραφέα και διαχειριστή του ιστότοπου «ΙΔΕΟπολις» Ηλία Γιαννακόπουλου, φέρει τον τίτλο «Ουκρανικός Πόλεμος: Αναγνώσεις, ερμηνείες, διδάγματα. Απλουστεύσεις και γενικεύσεις». Όπως ο ίδιος ο τίτλος του βιβλίου δηλοί, βασικό θέμα καθίσταται η Ρωσική στρατιωτική εισβολή στην Ουκρανία και οι πολλαπλές προεκτάσεις της.

Για όποιον διαθέτει μία εικόνα και γνώση των κειμένων που ανά τακτικά χρονικά διαστήματα δημοσιεύει ο συγγραφέας στο blog του, της ποιότητας της γραφής του και των ιδεών που καταθέτει, το περιεχόμενο του βιβλίου δεν αποτελεί έκπληξη.

Με έναν ψύχραιμο και τεκμηριωμένο τρόπο, ο κύριος Ηλίας Γιαννακόπουλος δεν διστάζει να θέσει στο επίκεντρο την πλέον πρόσφατη ένοπλη σύρραξη της εποχής μας, να συνδυάσει τις αλληλεπιδράσεις που αναπτύσσονται μεταξύ ατομικών δρώντων και συλλογικών φορέων, να εξετάσει τον πόλεμο πολύπλευρα και από μία ηθική σκοπιά και δη, από μία Καντιανή ηθική σκοπιά. Με έναν ιδιαίτερο τρόπο, ο συγγραφέας του «Ουκρανικού πολέμου» μάς υπενθυμίζει την εξής Καντιανή αρχή: «Δεν εξαρτάται ο ηθικός νόμος από την ανθρώπινη πραγματικότητα, αλλά αντίθετα η ανθρώπινη πραγματικότητα (ως έλλογη) από τον ηθικό νόμο», (Kant, 1984).

Άλλωστε, θα τονίσουμε πάλι πως όποιος διαθέτει μία εικόνα των κειμένων του κυρίου Ηλία Γιαννακόπουλου[1], μπορεί να αντιληφθεί πως πέραν του γεγονότος πως καθίσταται πολέμιος της κοινοτυπίας και των «αφόρητων» γενικεύσεων, που συνιστούν ενίοτε προϊόν της ανθρώπινης και διανοητικής επιθυμίας να προταχθεί το όλον εις βάρος του μερικού, ενσωματώνει στις αναλύσεις του μορφές και χαρακτηριστικά του Καντιανού «ηθικού νόμου» υπό την ετικέτα (δεν είναι αδόκιμος ο όρος) των κατηγορικών προσταγών.

Έτσι, επιδιώκει να ερμηνεύσει, όχι μόνο σύνθετα κοινωνικά – πολιτικά φαινόμενα, αλλά και τα βασικά κίνητρα πίσω από τις ανθρώπινες πράξεις και συμπεριφορές με βάση την Καντιανή ηθική.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου βιβλίου, είναι η δια-κειμενικότητα. Και τι εννοούμε λέγοντας κάτι τέτοιο; Εννοούμε πως με εμβριθή τρόπο (είναι εξόχως πρωτότυπη η ιδέα πρόσληψης του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν με άξονα την μορφή του Ρασκόλνικοβ από το Ντοστογιεφσκικό «Έγκλημα και Τιμωρία»), συμπεριλαμβάνεται στα κείμενα που συν-αποτελούν το βιβλίο, αναφορές από διαφορετικά πεδία, από τη λογοτεχνία έως τη μουσική, προκειμένου να σκιαγραφήσει το προφίλ της Ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία, να θέσει τα κατάλληλα, και ηθικού περιεχομένου ερωτήματα, δίχως όμως να εκμαιεύσει την οποιαδήποτε απάντηση, προτού λάβει χώρα η μελέτη των δεδομένων ως έχουν.

Στην προηγούμενη παράγραφο, έγινε αναφορά στην πρόσληψη του προέδρου Πούτιν, με άξονα την μορφή του Ρασκόλνικοβ από το μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, «Έγκλημα και Τιμωρία».

Αυτό δεν είναι το μοναδικό κείμενο που αναφέρεται στον Ρώσο πρόεδρο. Και αυτό διότι, προστίθενται άλλα τρία κείμενα σχετικά με τον Πούτιν και τις Πουτινικές αφηγήσεις και πρακτικές. Τα κείμενα είναι τα εξής: «Ο Πούτιν και η διαφαινόμενη “νέα Γιάλτα”»«Η “κατάρα” της Εκάβης και η ύβρις του Πούτιν»«Ο αναθεωρητισμός του Πούτιν και το τέλος της ευρωπαϊκής αθωότητας».

Με αυτόν τον τρόπο ο αναγνώστης (και ακόμη και ο αναγνώστης που ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως για την συγκρότηση του μετα-σοβιετικού, Πουτινικού, αυταρχικού καθεστώτος, διαδικασία που άρχισε στις αρχές της δεκαετίας του 2000), μπορεί να αποκτήσει μία πληρέστερη εικόνα της πολιτικής προσωπικότητάς του, του τρόπου με τον οποίο ασκεί την εξουσία, της στρατηγικής που εφαρμόζει για την αναβάθμιση της γεω-πολιτικής θέσης της Ρωσίας στο διεθνές γίγνεσθαι, και, τελευταίο αλλά όχι έσχατο, τα ηθικά ζητήματα (πόσο «δίκαιος» είναι αυτός ο πόλεμος;), που εγείρουν οι επιλογές του.

Μάλιστα, θα επισημάνουμε πως η χρήση στοιχείων και αναφορών από τον τραγικό λόγο των αρχαίων δραματουργών για την σκιαγράφηση του Πουτινικού προφίλ (ο ίδιος ο Ρώσος πρόεδρος, μπορεί να αντιληφθεί την έλλειψη ηθικού ερείσματος στο λόγο του;), και για την αναζήτηση αναλογιών, γίνεται προσεκτικά και στοχευμένα, κάτι που συνιστά ισχυρό δείγμα επαρκούς θεωρητικής γνώσης πάνω στον τραγικό λόγο.

Που ναι δεν αποτελεί πανάκεια για την μελέτη του παρόντος, από την άλλη όμως, δε, μπορεί να συμβάλλει στην μελέτη προτύπων συμπεριφοράς, ιδίως όλων όσοι ασκούν την εξουσία με τον τρόπο του Ρώσου προέδρου. Ήτοι, συγκεντρωτικά, και δίχως την ύπαρξη των απαραίτητων θεσμικών δικλείδων ασφαλείας που θα μετρίαζαν ίσως τις επιπτώσεις των πολιτικών ή αλλιώς, για να παραμείνουμε κοντά στο πνεύμα του κυρίου Ηλία Γιαννακόπουλου, των επιλογών του.

Ο συγγραφέας στηρίζεται σε ένα επαρκώς γεω-πολιτικό, θεωρητικό υπόβαθρο, το οποίο σας επιτρέπει να αναδείξετε στην επιφάνεια τις γεω-πολιτικές αλλαγές που συντελούνται, και ακόμη εξελίσσονται (για «βίαιη διπολοποίηση», κάνει λόγο ο καθηγητής Κώστας Λάβδας), στον συσχετισμό ισχύος μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων, προσφέροντάς μας την πρώτη, ουσιαστικά, προσέγγιση της Ρωσικής στρατηγικής και κυρίως των σχέσεων Δύσης – Ρωσίας με βάση την «παγίδα του Θουκυδίδη».

Εύστοχα και ίσως, με έναν αδιόρατο πικρό τόνο για τη μέθη που μπορεί να προκαλέσει η ισχύ και η αναζήτησή της, ο κύριος Ηλίας Γιαννακόπουλος αναδεικνύει εναργώς την λογική της αμοιβαιότητας, η οποία υπεισέρχεται στον πυρήνα της «Θουκυδίδειας παγίδας»: Το ένα βήμα του ενός δρώντα και, σε ένα δεύτερο επίπεδο, τα πολλά βήματά του (η Κίνα) προκαλούν την ακόμη και ανακλαστική αντίδραση του έτερου παίκτη (ας πούμε με σημερινούς όρους, οι Ηνωμένες Πολιτείες) με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την είσοδο σε ένα συγκρουσιακό σπιράλ. Σπιράλ το οποίο δεν μπορούν να αποτρέψουν οι διπλωματικές κινήσεις, οι συντονισμένες διπλωματικές κινήσεις της τελευταίας στιγμής.

Ό,τι ζήσαμε δηλαδή, την παραμονή της Ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία (βλέπε το κείμενο «Οι μεγάλες “διαψεύσεις” για την αποτροπή του πολέμου»). Ας δούμε τι έγραφε ο ίδιος ο συγγραφέας τις παραμονές ουσιαστικά της έναρξης της Ρωσικής στρατιωτικής εισβολής στην Ουκρανία.

«Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτήν ο Graham Allison πιστεύει πως όταν μία χώρα – δύναμη αυξάνεται απειλητικά για την άλλη ηγεμονεύουσα δύναμη τότε προκαλεί φόβο και οδηγεί τις δύο χώρες σε πόλεμο. Για πολλούς αυτό συνιστά ένα ιστορικό φαινόμενο επαναλαμβανόμενο. Είναι μία πραγματικότητα που συναντάμε στην διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας. Είναι ένας αγώνας φόβου ανάμεσα σε μία υπερδύναμη και σε μία ανερχόμενη υπερδύναμη. Ο φόβος αυτός κατασκευάζει την «παγίδα» και οδηγεί τις χώρες στον πόλεμο. Πολλοί μιλούν για μία ιστορική επιβεβαίωση της «θεωρίας πολέμου» του Θουκυδίδη, ενώ κάποιοι άλλοι διατείνονται πως η «ιστορία επαναλαμβάνεται άλλοτε ως φάρσα κι άλλοτε ως τραγωδία που κύκλους κάνει». Μία άλλη ανάγνωση της «Θουκυδίδειας Παγίδας» θα μάς οδηγούσε στη διαπίστωση πως η συγκρότηση του σύγχρονου κόσμου και των εθνικών κρατών διαμορφώθηκε πάνω στη βάση της οικονομίας της αγοράς. Με δεδομένο, όμως, την συνεχή κινητικότητα αυτής τα κράτη κερδίζουν ή χάνουν βαθμίδες στην παγκόσμια ιεραρχία μέσα από έναν ανελέητο οικονομικό ανταγωνισμό»[2].

Το βιβλίο σας, εν συνόλω ιδωμένο, συνιστά μία πραγματεία περί πολέμου και πολεμικής φύσης που αξιοποιεί τη διαθέσιμη βιβλιογραφία ώστε να μπορέσει να αποφανθεί της φύσης της Ρωσο-ουκρανικής σύγκρουσης που έχει γνωστά αίτια, οικεία πλέον, πρόσωπα που πρωταγωνιστούν και στις δύο πλευρές, αλλά άδηλη κατάληξη.

        

·        Ο Σίμος Ανδρονίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και κατάγεται από το Πλατύ Ημαθίας. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης από το τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.  

        *** Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει την 1η Νοεμβρίου, Ημέρα  Τρίτη και Ώρα 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων Τσιτσάνη. Ομιλητές θα είναι οι πρώην βουλευτές Τρικάλων: 1.Hλίας Βλαχογιάνννης, 2.Χρήστος Μαγκούφης, 3.Χρήστος Σιμορέλης.

 



[1] Αν μη τι άλλο, ο Ηλίας Γιαννακόπουλος γνωρίζει τι σημαίνει «κόκκινη ρέγγα», πως λειτουργεί και πως αντιμετωπίζεται διαλεκτικά.

[2]Βλέπε σχετικά, Γιαννακόπουλος, Ηλίας, «Η “Παγίδα του Θουκυδίδη” και η Ρωσία που βρυχάται...», Ιστολόγιο «ΙΔΕΟπολις», 21/02/2022. Διαθέσιμο στο:«Η “Παγίδα του Θουκυδίδη” και η Ρωσία που βρυχάται...» (iliasgiannakopoulos.blogspot.com). Το κείμενο περιλαμβάνεται και στο βιβλίο. Ένα άλλο προσφιλές σχήμα των τελευταίων χρόνων, μέσω του οποίου επιχειρείται να ερμηνευθούν οι έντονοι γεω-πολιτικοί και περιφερειακοί ανταγωνισμοί, είναι το σχήμα των «υπνοβατών» που έχει εισαγάγει ο Βρετανός ιστορικός Cristopher Clark, στο βιβλίο του «Οι Υπνοβάτες». Στο ιστορικό πόνημα του, ο Clark αναδεικνύει στην επιφάνεια το πως οι τότε Μεγάλες Δυνάμεις, κινούμενες ωσάν «υπνοβάτες» και δεν πρόσεξαν γεγονότα καταφανή, γεγονότα που ήταν μπροστά τους, και υποτίμησαν άλλα, θέτοντας τα εκτός του διπλωματικού-πολιτικού τους πεδίου, οδηγούμενες σε έναν σκληρό Παγκόσμιο Πόλεμο, τις συνέπειες του οποίου άργησαν να αντιληφθούν. Το σχήμα αυτό δεν θεωρούμε πως χάνει σε στιβαρότητα έναντι της Θουκυδίδειας παγίδας, η οποία παραμένει βέβαια πιο προσφιλής σε διεθνολόγους και όχι σε ιστορικούς και σε πολιτικούς επιστήμονες. Βλέπε και, ClarkCristopher., «Οι Υπνοβάτες», Μετάφραση: Κουρεμένος, Κώστας, Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα, 2014.

    

 https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/









ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΜΥΡΝΗ "Β Ι Β Λ Ι Ο κ ρ ι τ ι κ ή «Ουκρανικός Πόλεμος» (Ηλία Γιαννακόπουλου)"

 


*Γράφει  η Δήμητρα Σμυρνή

­

«Απαγορεύεται να σκοτώνεις, γι’ αυτό οι δολοφόνοι τιμωρούνται – εκτός και αν σκοτώνουν πολλούς ανθρώπους υπό τους ήχους των παιάνων».(Βολταίρος)

 

Τρίτο βιβλίο για τον Ηλία Γιαννακόπουλο το «Ουκρανικός Πόλεμος: Αναγνώσεις, ερμηνείες & διδάγματα. Απλουστεύσεις και γενικεύσεις», εκδόσεις «γραφή».

Με μόνιμο οπλοστάσιο τις καταθέσεις μεγάλων στοχαστών – που χρησιμοποιούνται απ’ αυτόν όμως με περίσκεψη, εύστοχη πάντα χρήση και στη συνέχεια προσέγγιση του θέματος όχι μόνο μέσω αυτών αλλά και μέσω της δικής του σύγχρονης ματιάς – ο Ηλίας Γιαννακόπουλος δίνει πάντα κείμενα που εντυπωσιάζουν.

Το τελευταίο του βιβλίο γράφτηκε για τον Ουκρανικό Πόλεμο.

Τολμηρό από τη μεριά του, ενώ ο Πόλεμος μαίνεται εδώ και μήνες, ενώ η πληροφόρηση δεν είναι αντικειμενική, μιας και ήδη έχουν συγκροτηθεί στρατόπεδα υποστήριξης της μιας και της άλλης πλευράς, και η ίδια η πληροφορία υπόκειται σε τρομερή ρευστότητα, ενώ κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει την έκβασή του, να γράψει ήδη ένα βιβλίο μ’ αυτό το θέμα.

Οι υπότιτλοι, όμως, που δίνει στο κυρίως θέμα του «Αναγνώσεις, ερμηνείες & διδάγματα. Απλουστεύσεις & γενικεύσεις» οδηγούν κατευθείαν στον στόχο του, να δώσει το γενικό περίγραμμα του Πολέμου, όπως έχει διατυπωθεί παγκόσμια, μέσα από τις απόψεις μεγάλων προσωπικοτήτων της Ιστορίας, της Λογοτεχνίας, της Φιλοσοφίας, της Ψυχολογίας και της Τέχνης. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι εμφανής η δική του θέση, που είναι η καταδίκη του Πολέμου.

Με κορυφαίο πάντα οδηγό του στις απόψεις του τον Θουκυδίδη, που μέσα από την Ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου ανέδειξε τις αιτίες όλων των πολέμων και τα μυστικά τους, ο συγγραφέας σ’ ένα πανόραμα σκέψεων που καταδικάζουν τον πόλεμο – από τον Ευριπίδη και τον Ντοστογιέφσκι μέχρι τον Καντ και τον Μίκη Θεοδωράκη – παίρνει τις δικές θέσεις βλέποντας το σήμερα μέσα από τις προσωπικές του προσλαμβάνουσες.

Σίγουρα θα μπορούσε κάποιος να διατυπώσει κάποιες ενστάσεις για τον πραγματικό ή αποκλειστικό υπεύθυνο του πολέμου στην Ουκρανία. Ωστόσο είναι δύσκολο να παραβλέψει κανείς την επιχειρηματολογία του συγγραφέα αλλά και την θεμελίωση των θέσεών του με γνώμες φιλοσόφωνψυχολόγων και ιστορικών. Η πολυεπίπεδη ερμηνεία του πολέμου προσθέτει κύρος στην αξιολόγηση του ουκρανικού πολέμου. Ξεχωριστή θέση στην ερμηνεία και κατανόηση του ουκρανικού πολέμου κατέχουν τα κείμενα «Η παγίδα του Θουκυδίδη»«Ο πόλεμος στην Ουκρανία και το “επιχείρημα της ολισθηρής πλαγιάς”» και το «Ουδετερότητα: φρόνιμη επιλογή ή μία ασύνετη – ανήθικη στάση;».

Το αν η θέση του υπέρ των Ουκρανών και κατά του αναθεωρητισμού του Πούτιν, όπως προβάλλεται άλλωστε και από τη Δύση, θα επιβεβαιωθεί ως σωστή μέσα από την ίδια την Ιστορία, δεν ενδιαφέρει τόσο σε σχέση με τον στόχο του βιβλίου. Το πώς, όμως, χειρίζεται το περί πολέμου θέμα του είναι πραγματικά ιδιαίτερα ενδιαφέρον, και εντυπωσιακό ως προς τη στοιχειοθέτησή του.

Με λόγο ευθύβολο, με την ικανότητα να χρησιμοποιεί το χθες ως οδηγό για το σήμερα, με τη χρήση του ορθού λόγου ως στέρεο γνώμονα αλλά και συναισθηματικές αποχρώσεις, όταν και όπου πρέπει να τον κάνουν πιο οικείο, το βιβλίο του αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην γόνιμη και παραγωγική πορεία του στον δύσκολο δοκιμιακό λόγο.

Συμπερασματικά, η ανάγνωση του βιβλίου επικυρώνει την θέση του αμερικανού συγγραφέα RobertConnor στο έργο του «Θουκυδίδης».

«Η ιστορία δεν μάς διδάσκει πώς να ελέγξουμε τα ανθρώπινα γεγονότα ούτε μάς καθιστά ικανούς να θεραπεύσουμε ασθένειες ή να αποτρέψουμε κάποια δυνητική τυραννία, αλλά μάς υπενθυμίζει πόσο εύκολα οι άνθρωποι κινούνται από την ψευδαίσθηση ότι ασκούν τον έλεγχο επί των γεγονότων στην τελική τους υποταγή σε αυτά, από την ενεργητική δράση στο πάθος».

 


­Η Δήμητρα Σμυρνή είναι φιλόλογος και χρήστης του siteFaretra(Βέροια)

 

*** H παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει την 1η Νοεμβρίου 2022,Ημέρα Τρίτη και Ώρα 19.00 στην αίθουσα εκδηλώσεων Τσιτσάνη. Ομιλητές θα είναι οι πρώην βουλευτές Τρικάλων:1.ΗλίαςΒλαχογιάννης,2.Χρήστος Μαγκούφης,3.Χρήστος Σιμορέλης.

 

https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/




SLOW BURNING CAR – single “Public Cynic” από το άλμπουμ “Projection”

 


“Public Cynic” 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=hitwxUV1ntM 


 

Οι Slow Burning Car είναι ένα Rock συγκρότημα από το Λος Άντζελες των Η.Π.Α.. 

Το line-up του σχήματος αποτελείται από τους: Troy Spiropoulos (Lead Φωνητικά/ Μπάσο), Zak St.John (Τύμπανα/ Δεύτερα φωνητικά), Krista Ray (Lead και Δεύτερα Φωνητικά), Tommy Marcel (Κιθάρα/ Δεύτερα φωνητικά), και Aaron Kusterer (Lead Κιθάρα).  

Το συγκρότημα έχει κυκλοφορήσει μόνο του πέντε ολοκληρωμένα albums, όλα ως ανεξάρτητες κυκλοφορίες, τα: Blowback (2007), Vol. 2-The Scattering (2009), Assumption (2013), Defection (2017), και Projection (2020). 

Το σχήμα έχει κάνει περιοδείες σε εθνικό (Η.Π.Α.) αλλά και διεθνές επίπεδο (στο Ηνωμένο Βασίλειο), έχει λάβει airplays τόσο ραδιοφωνικά, όσο και διαδικτυακά, έχει λάβει δημοσιεύσεις στον Τύπο (έντυπο και online), και επίσης έχει συνθέσει τη μουσική για την ταινία "Crash Artist" (Cinebyte Productions 2008). 

Στο άλμπουμ “Projection” συμπεριλαμβάνεται και το τραγούδι “Public Cynic” 


 

Official links 

www.slowburningcar.com 

www.facebook.com/slowburningcar 

www.soundcloud.com/slowburningcar 

www.instagram.com/slowburningcar 







Poems by Dinh Ngoc Diep from Vietnam

 

Poet Dinh Ngoc Diep from Vietnam



His brief biography:

Year of birth: 1956
- Member of Vietnam Writers’s Association (2019).
- Place of birth: ThieuHoa district, ThanhHoa province.
- Current residence: No 20, Le Loi street, Sam Son city, ThanhHoa province.
- Published works: From 2012 to 20207, 7 poetry books have been published: Journey, Journey 2, Journey 3, Journey 4, Journey 5, Journey to choose, Journey 6 - at Literature Publishing House, ThanhHoa Publishing House and Vietnam Writers’s Association Publishing House.
- Awards: 5 Poetry Prizes of ThanhHoa Provincial People's Committee (years: 1986 for the poem To the homeland; 2013 for the Journey poetry collection, 2017 for the Journey4 poetry collection; 2018 for the Journey5 poetry collection and 2021 for poetry book The Journey 6).


His poems:


The magnificence and the crampedness

(Dedicated to world famous photography artist Nick - Ut,
the person who donated the memorabilia camera to the Gallery
“Photographic Memory” by photography artist Pham Cong Thang, Hanoi)


My mind -
The house contains so many memories

Is it cramped? –Yes, it can't be avoided
Each memory inside contains the house
It is magnificent in each artifact
In the gallery Photographic Memory- my brother!

How cramped
The camera of war correspondent Nick - Ut
Looking in, seeing theNapalm fire(*)
The fire hit the skin of the little girl running on the street

Even though it is not the camera Mr. Nick- Ut has just given
The photo "Napalm baby" was born with tragic evidence of History
But sharing the same soul of the person holding the camera is an honest witness
All humanity with you
War must die!

Just yesterday, my brother:
Artist - writer Pham Cong Thang
Standing smiled, hold the hand of Mr. Nick - Ut
Who had come and contributed to the house Memories of legendary cameras
Ten years - steel has been hardened through battlefield bombs
The running baby... now has a family, children
Live peacefully like normal Vietnamese people

But I see: the little girl in the picture...still screaming and running!
Bullets crazily shellin Eastern Europe - Ukraine tragedy
The clothes she wears: the atmosphere surrounding
Your home: Earth
Will give you back your peaceful life!

The treasure camera of Nick - Ut
Exploded memories
Beyond the showroom
Magnificence
My brother!

(*) The famous photo of Nick - Ut, an AFP reporter, took a 9-year-old girl Ngo Kim Phuc in TayNinh in 1972, without a piece of cloth on her body due to the US Napalm bomb, running in panic. The photo prompted protests in the US and around the world, against the US war in Vietnam.


The universe was born from the spawn nest in a pond.

The universe was born from the Big Bang
Boiling. Expansion and cooling
Born of planets, Earth -
The cradle of men and all species

Why not vice versa?
All born from one spawn nest:
Mother channamaculataleaning over the moon and stars
In broad daylight
Surprised to see little red-headed cubs

The cubs don't go to a kindergarten
Growing up, do not study physics, philosophy

Just learning from their mother how to find bait
Big fish eating small fish
Is the principle of nature
Or the nature becomingthe principle

Mother-fish feeding for herself and for her cubs
Attacking small preys
Running away into the mud holes
Camouflaging in moss
In front of the stronger

When there's nothing left to eat in the pond
The mother-fish crossing the border to the shore
Pretending to lie dead
Waiting for the tiny ants
Connecting, climbing, chewing, biting
Ants eats fish
Suddenly the mother-fish squirmed and brought along the ants into the pond water
Fish eats ants

Also. At the scale of Countries
Acrossing the globe
The strongs are always right
A death world. Chaos. Confusing things
But it's obvious when referring to
Truth:
Big fish eats small fish.

So what to do with the Big Bang?
Too complicated
Born the universe - the world - the round earth
Just let everything rush together
Big fish eats small fish

A mother-fish in the pond Also gave a birth.
Also operateing the same world:
The earth was born from … the spawn nestin a pond.


Sometimes

Sometimes a joke turns into a disaster
And a calamity quelles by a joke...

Earth - a slowly exploding mine?
A rotten orange falling?
Because the global disaster has the environment name - ecology
What's wrong... keep blaming God?


Sometimes anobscene scold
Can save an entire army that was besieged, crushed
When the famous General Napoleon - uttered a very obscene word
Then the army that forced him to surrender suddenly fell apart with no way back!

Sometimes an angry sentence
Can save the kingship from the warship wobble
When the Tran Dynasty general shouted: "Vietnam will surrender
Only when my head is slashed to the ground..."

The world is overloaded, abundant of serious things
Being cheated ...turned out humor!
There have been hundreds, thousands of treaties
Pledges to peace again hatched guns and swords (?!)

Sometimes the desire of many people
Will come true
When Humanity is pushed to corner.

Don't blame God - your love and mine are holy
Can't rush to bury... by missing a joke!
Being pushed to the wall, love rising up
Along with the Earth flying!


Drops of burning sound

The Dong Son bronze drumswere lost
from 1500 years, 2500 years ago
Archaeologists found in Malaysia...

On the ocean
ancient merchant ships
Which Vietnamese people?
Hugging the drums for peaceful place?

Which drums used to make white hair of Mong - Nguyen
Which drums slept peacefully under the dark forests of Dai Viet?
the fertile plains of Malaysia
once sounded a mighty tune when tribes fighting

The bronze drums from Dong Son were lost
Vietnam's imprint on the four seas returned
the drums born for the star festivals, why covered in battle bloods
reminded the boat people: no matter what the horizon, they are all in the same cover

The East Sea windstorms has a howl of the Bronze Drum
the day when the invaders robbed Hoang Sa, the drum beat in the hearts
the enemy invadedGac Ma again, the drum beat sounded from the mainland to the sea
hugging a soldier wrapped in red blood like burning

Tra Dong(*) bronze casting village was busy at mornings
recreating the face of the bronze drum with the image of Birds
Men and women on drums are intimating
in the fire of thousand degrees of blood form

Thousands of bronze arrows are to rest in the peaceful museum
hoping the war is only in the memory of time
the bronze sound longing to dance in the flame-shaped eyes
callingthe hearts for the river to rise up
over a thousand years still burning drops of sound...

(*) Tra Dong: Traditional bronze casting village in Dong Son district, ThanhHoa province.



From today I know the fear of flowers

(Carnaval street festival, Sam Son)

From today I know the fear of flowers
fearing to cut and put in a vase, at night blooms a beauty
you see all my - bad - terrible, don't know what to cover

From now on, I know the fear of scallops
how can I put it in a pot of boiling water with mouths openned
you were dancing in the street shells
yesterday died hundred times in the drink I drunk?

The beauty is hidden everywhere
Why are my eyes blind, can only see the bait, can't see you waiting
even in a bush by the road side...

Carnaval, a crowded festival
Ho Xuan Huong street falling in the afternoon, mixed you with the foam
carrying the sea and you rush to the horizon

The flowers from now on are not flowers
giving you all joytears
Sam Son beach, skins and waves are smiling…


(Translated into English by Khanh Phuong)