σύνθεση μουσικής, ενορχήστρωση & ερμηνεία: Γιώργος Ρήγος στιχογραφία: Αθως Χατζηματθαίου φωτογραφίες: Γιάννης Ρήγος composer and performance: George (Giorgos) Rigos lyrics: Atos Xatzimatheou photographer: John Rigos
"Χίλια ψέματα" Τραγούδι του Γιώργου Ρήγου σε στίχους Αθω Χατζηματθαίου
σύνθεση μουσικής, ενορχήστρωση & ερμηνεία: Γιώργος Ρήγος στιχογραφία: Αθως Χατζηματθαίου φωτογραφίες: Γιάννης Ρήγος composer and performance: George (Giorgos) Rigos lyrics: Atos Xatzimatheou photographer: John Rigos
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΡΟΣΗΜΑ - single «Νεκρή συμφωνία» από το άλμπουμ «Μαύρος Μανδύας»
«Νεκρή συμφωνία»
(Δείτε το official audio εδώ)
https://www.youtube.com/watch?
Στίχοι-Μουσική Φίλιππος Καρσεράς
Produced by Bob Katsionis
Recorded at Sound Symmetry Studio
Τα ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΠΡΟΣΗΜΑ δημιουργήθηκαν το 2018 με μοναδικό σκοπό να παίξουν heavy metal με Ελληνικό στίχο. Οι βασικές τους μουσικές επιρροές είναι οι IronMaiden και Metallica, ενώ στιχουργικά έχουν ένα τραχύ καταγγελτικό στίχο που αφουγκράζεται την εποχή και κάποιες φορές με μια πιο μεταφυσική διάσταση.
Δισκογραφία
2 track single – ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ (2018)
2 track single – ΤΑ ΚΑΡΑΦΕΡΑΤΕ (2019)
album – ΣΥΝΟΡΑ ΤΟΥ ΑΔΗ (2020)
album – ΜΑΥΡΟΣ ΜΑΝΔΥΑΣ (2022)
Από την τέταρτη κυκλοφορία τους το άλμπουμ «Μαύρος Μανδύας» σας παρουσιάζουμε το τραγούδι «Νεκρή συμφωνία».
Οfficial links
https://www.facebook.com/
https://www.youtube.com/c/
https://www.instagram.com/
https://antithetaprosima.
Βιβλιοκριτική του Κωστή Δεμερτζή στο βιβλίο του Hλία Γιαννακόπουλου “Ουκρανικός Πόλεμος: Aναγνώσεις,ερμηνείες και Διδάγματα.Απλουστεύσεις και Γενικεύσεις”
*Γράφει ο Κωστής Δεμερτζής
«Τίνες εστέ, και τοίσι πολεμείτε».(Αίσωπος)
Ο φίλος και συνεργάτης Ηλίας Γιαννακόπουλος μάς έστειλε το βιβλίο του: «Ουκρανικός Πόλεμος: Αναγνώσεις, ερμηνείες και διδάγματα. Απλουστεύσεις και γενικεύσεις», εκδόσεις «Γραφή», Τρίκαλα, 2022.
Για την γραφή και την μέθοδο του Γιαννακόπουλου έχουμε γράψει κι άλλοτε. Κάποιες ενημερώσεις, μεθοδολογικής καταρχάς φύσεως, θα κάνουμε επ’ ευκαιρία του νέου του βιβλίου.
Δεν είναι τυχαίο που, στο οπισθόφυλλο του βιβλίου, ο Γιαννακόπουλος παραθέτει την περίφημη «Κατηγορική Προσταγή» του Καντ. Ολόκληρο το απόσπασμά του έχει ως εξής: «Βέβαια το ζητούμενο είναι ο τερματισμός του πολέμου και η αποτροπή κάθε πολέμου. Οι υλικές καταστροφές, οι πρόσφυγες και οι θάνατοι (στρατιωτών και αμάχων) καταδεικνύουν την ηθική παρεκτροπή του πολιτισμού μας και την ανάγκη να καταστεί η Κατηγορική Προσταγή του Καντ οδηγός κάθε προσωπικής και κρατικής συμπεριφοράς: Πράττε έτσι ώστε ο κανόνας από τον οποίο εμπνέεται η δράση σου να μπορεί να ισχύσει ταυτόχρονα ως αρχή μιας καθολικής νομοθεσίας».
Χρωστάμε στον Γιαννακόπουλο την επέκταση της γνωστής Καντιανής ρήσης από τους ανθρώπους στα Κράτη. Ομολογούμε ότι, μέχρι τώρα, νομίζαμε ότι ίσχυε μόνο για τους ανθρώπους. Ενημερωνόμαστε, όμως. Υποσχόμαστε να επιστρέψουμε και να διαβάσουμε την «Κριτική του Πρακτικού Λόγου».(Καντ)
Στο παραπάνω πλαίσιο, βέβαια, δεν είναι δύσκολο να «περάσεις» από τα άτομα στα Κράτη, αν ταυτίζεις τα δυο τους, με εξισώσεις όπως: «Τουρκία = Ερντογάν», ή «Ρωσία = Πούτιν», έστω επί προσωρινής βάσεως. Και πάντοτε υπό τον νόμο της τυχαιότητας – και του χάους. Αν, λ.χ., πριν από λίγα χρόνια, δεν είχε ενημερώσει ο «Πούτιν» τον «Ερντογάν» ότι οι Αμερικάνοι τού είχαν στήσει πραξικόπημα, ο Ερντογάν θα είχε δολοφονηθεί, και ίσως θα είχαμε να κάνουμε με κάποιον λιγότερο «σουλτάνο» απέναντι. Εμείς, ό,τι μπορούσαμε κάναμε: δώσαμε άσυλο στους πραξικοπηματίες που κατέφυγαν στα χώματά μας.
Τι θα’ λεγε ο Καντ άμα ζούσε, αν θα μας έπαιρνε στο κυνήγι όλους, ή αν θα είχε οποιαδήποτε βαρύτητα η γνώμη του, είναι άλλο ζήτημα. Είναι, όμως, βασικό – και χαρακτηριστικό της ελληνικής μεθόδου – να αγορεύει, καταρχάς σε ρητορικό επίπεδο, εκφέροντας ρήσεις με Καντιανές αξιώσεις. Και τέτοιες ρήσεις είναι των μεγάλων ανδρών: δικών μας, Θουκυδίδης κατ’ εξοχήν, Ηράκλειτος, ο θείος Πλάτων, Σόλων κ.τ.λ., αλλά και ξένων: Ντοστογιέφσκι, Δάντης, Βίλχελμ Ράιχ κ.τ.λ.
Έτσι, η μέθοδος του Γιαννακόπουλου, σ’ ένα «τρέχον γεγονός» (currentevent), όπως ο Ρωσο-ουκρανικός πόλεμος, είναι η «συζήτηση» της υπαγωγής των γεγονότων, χοντρικά ιδωμένων, σε ρήσεις καταρχάς αξιολογικές. Αξιοσημείωτη είναι η μέθοδος που ο Γιαννακόπουλος «συζητεί» τις αξιολογικές ρήσεις που χρησιμοποιεί, λ.χ. τι εννοεί ο Ηράκλειτος με την έκφραση «πόλεμος πατήρ πάντων», ή ο Θουκυδίδης με την μία ρήση του ή την άλλη, από τις πολλές που περιλαμβάνονται στο βιβλίο και που φωτίζουν πολύπλευρα το φαινόμενο του πολέμου .
Θα διακινδυνεύαμε να πούμε-ερμηνεύοντας τόσο τον Ηράκλειτο όσο και τον Γιαννακόπουλο- πως η παραπάνω εμβληματική φράση του φιλοσόφου εντάσσεται στην γνωστή θεωρία περί συνεχούς αλλαγής σε συνδυασμό με το στοιχείο της "εναντιοδρομίας" ως πυρηνικού στοιχείου και κορυφαίας εκδήλωσης της ανθρώπινης φύσης-ύπαρξης.
Στο Ουκρανικό, ο Γιαννακόπουλος, με την μέθοδό του αυτή συντάσσεται εξ ολοκλήρου με το τρέχον Δυτικό αφήγημα. Στο βάθος, υπάρχει το αίτημα της «ηθικοποίησης της πολιτικής». Στην ουσία, επιχειρεί πολιτική ανάλυση μέσω αξιολογικών κρίσεων. Η υπαγωγή, μέσω γνωστών ρήσεων μεγάλων ανδρών, στην ύστατη ρήση της Καντιανής κατηγορικής προσταγής, επιχειρεί να δώσει στο αφήγημα αυτό αξιώσεις παγκόσμιας ισχύος.
Προφανώς, το αφήγημά του δεν είναι το μόνο. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν περισσότερα αφηγήματα, και ο Γιαννακόπουλος επιχειρεί να τα «συζητήσει», εισάγοντάς τα στο δικό του. Είναι αυτό ένας «λογισμός των αφηγημάτων»;
Βέβαια οι τυχόν διαφωνίες και οι ενστάσεις μου δεν μπορούν να μειώσουν την επιχειρηματολογία του συγγραφέα στο βαθμό που δεχόμαστε αφενός μεν πως ο πόλεμος είναι “ βίαιος διδάσκαλος” και αφετέρου η δ η μ ο κ ρ α τ ί α μας θεμελιώνεται πάνω στις αντιθέσεις σύμφωνα και με την κοσμοποιό δύναμη της σύγκλισης των αντιθέσεων όπως εκφράστηκε από τον Ηράκλειτο (αγαπημένο φιλόσοφο του συγγραφέα) με την γνωστή «Παλίντονο Αρμονία» .Δεν είμαστε οπαδοί της κοινωνίας των “ομοιοτήτων”, αλλά ούτε και των ατέλειωτων αντιθέσεων που δεν οδηγούν στη σ ύ ν θ ε σ η(ενότητα) σύμφωνα και με την εγελιανή διαλεκτική (Θέση-Αντίθεση-Σύνθεση).
Εξάλλου τον πόλεμο ως πρακτική και επιλογή επίλυσης των διαφορών όλοι τον απευχόμαστε, αρκεί να συμφωνήσουμε στο γενεσιουργό του αίτιο και στους πραγματικούς ενόχους. Και ο καλύτερος τρόπος να αποφύγουμε τον 4ο Παγκόσμιο Πόλεμο (που ο Αινστάιν είπε ότι θα γίνει με πέτρες και τσεκούρια) είναι να αποτρέψουμε τον επαπειλούμενο 3ο παγκόσμιο.
Το βιβλίο ως μία κραυγή αγωνίας για την ε ι ρ ή ν η μάς πείθει και μάς συγκινεί, και απ’ αυτήν την άποψη καλοδεχόμαστε το βιβλίο του Γιαννακόπουλου, και χαιρόμαστε που διήλθαμε τις σελίδες του.Εξάλλου πρέπει να είναι το πρώτο βιβλίο στην ελληνική βιβλιογραφία ως έκδοση με τόσα κείμενα συγκεντρωμένα (22)αποκλειστικά αφιερωμένα στον Ουκρανικό πόλεμο.
Κωνσταντίνος Μπενέκης "Η περιπέτεια του Λουίτζι "
Carpe "Αμήχανο άγγιγμα..."
Στα σκαλιά του ανέμου πεσμένος,
υποφέρω τις δύσκολες νύχτες.
Μια θέληση αδύναμη στροβιλίζεται,
ένα πέπλο καλύπτει την ανήσυχη ψυχή.
Το φως της αυγής φωτίζει
τη θολότητα των ονείρων.
Προκαλεί ίλιγγο
η πλάνη στην εσωτερική μου έρημο.
Φορτωμένος με πόθους,
αναμένω ένα νεύμα
να χορέψω μαζί σου.
Το αμήχανο άγγιγμα
στην τρεμάμενη θάλασσα του κορμιού
προκαλεί τις σαστισμένες ανάσες,
μια παρόρμηση μπερδεμένη.
Η περίοδος της σκοτεινιάς ξεμάκρυνε,
το αμήχανο επιχείρημα
εξελίσσεται
σε μια χρήση ριψοκίνδυνη
των συναισθημάτων.
Οι ψίθυροι του ανέμου
απομάκρυναν και την τελευταία συστολή.
Γυμνός μέσα κι έξω
Carpe.
NEΟ animation βίντεο για τους INFECTED MINDS ("Foreign Passenger" μέσα από το άλμπουμ "Reanimated")
Οι Infected Minds είναι ένα ελληνικό Progressive Rock συγκρότημα, που ξεκίνησε το 2012 με σκοπό την δημιουργία δικών τους κομματιών. Με επικεφαλής τα γυναικεία φωνητικά, αλλά και με αρκετές επιρροές στοχεύουν σε δημιουργία διαφοροποιημένου υλικού, μέσω υβριδικής ένωσης ειδών μουσικής, διατηρώντας πάντα έναν βαρύ ήχο με ρίζες στην metal σκηνή. Το 2015 κυκλοφόρησε το πρώτο demo του συγκροτήματος «Unravel your Living» , και το 2022 το πρώτο τους debut album με τίτλο «Reanimated» το οποίο υπάρχει στο κανάλι του συγκροτήματος στοYou Tube, όπως και βίντεο από ζωντανές εμφανίσεις που έχουν γίνει, καθώς και σε πολλές δημοφιλείς streaming πλατφόρμες. Το συγκρότημα παραμένει ενεργό όλα αυτά τα χρόνια, κάνοντας τακτικά πρόβες και φέρνοντας διαρκώς στην ζωή καινούριες ιδέες για κομμάτια αλλά και διασκευές. Στην παρούσα φάση, το συγκρότημα βρίσκεσαι στην διαδικασία ηχογράφησης δίσκου (full length studio album) σε προσωπικό χώρο, καθώς το συγκρότημα δεν συνεργάζεται με κάποια δισκογραφική εταιρία. Το συγκρότημα πλέον απαρτίζεται απότην Katerina Kehagia (φωνητικά), Victor Mastela (κιθάρα), Nikos Vlachogiannis (ντραμς) και Angel Pearl (μπάσο).
DistroKid: https://distrokid.com/
Εύα Πετρόπουλου Λιανού " Το εσώρουχο"
Το εσώρουχο