Παρουσίαση της Ποιητικής Ανθολογίας της Λίας Σιώμου «Της Ζωής και της Αγάπης. Ποίηση 1995-2011»

 

Έχουμε τη χαρά και την τιμή να σας προσκαλέσουμε στην παρουσίαση της Ποιητικής Ανθολογίας της Λίας Σιώμου «Της Ζωής και της Αγάπης. Ποίηση 1995-2011» την Πέμπτη, 13η Οκτωβρίου 2022 και ώρα 18:00 στο Καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου (Πατησίων 44, εντός του Μουσείου).
Θα χαρούμε ιδιαίτερα να σας δούμε από κοντά.

Με εκτίμηση,
Σοφίκα Ελευθερουδάκη

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ


ΣΠΟΝΔΗ ΟΝΕΙΡΟΥ, Γαβριηλίδης 2006



ΛΙΜΝΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΥΘΜΕΝΑ

Λίμνη με τα απύθμενα
             τα κύματά σου τα γαλήνια
νανούρισέ μου μια χαρά
             στα νούφαρα, τα κρίνα.
Λίμνη στα ηλιοκαμένα σου
         τα λεία τα κοχύλια
έχω κρυμμένα μυστικά
                 σαν τα φαρμάκια μύρια.

Λίμνη θα ’ρθω τ’ απόβραδο
             να σμίξω στις σκιές σου
με δέντρα και φυλλώματα
                 κλωνάρια απ’ τις ιτιές σου.
Κάποια της σκέψης όνειρα
           εκεί θα σεργιανίσω
Κάποιο καημό της ζήσης μου
             έχω να σου μιλήσω.

Στ’ ακύμαντά σου τα νερά
          τη δροσερή αγκαλιά σου
μη μου λικνίσεις μια χαρά
            το δάκρυ μη μου σβήσεις.
Στ’ ανήλια σου κι απρόσιτα
         και σκοτεινά ερέβη
μη και μου κρύψεις τον καημό
             να μη μου περισσεύει.


THE PIER

Ω, με το κύμα έλα μου
            βάρκα των λογισμών μου
εκεί να δέσεις τα όνειρα
         στου μόλου την τριχιά
μη και τ’ αγέρι του νοτιά
            μου πάρει τον καλό μου
μη και χαθεί η χαρά μου
          σε ξένη ακρολιμνιά.

Μια πεταλούδα κι έγειρε
              στου νούφαρου τον μίσχο
κι ο γλάρος που ταξίδεψε
             στην άκρη τ’ ουρανού
λες κι έσυρε τη σκέψη σου
              στον ελαφρύ του ίσκιο
κάτι λογάκια σου γλυκά
              στα τρίσβαθα του νου.

Φύλλων σκιές, νανούρισμα
              τ’ ανάριο θρόισμά τους
κι η βάρκα να λικνίζεται
             στα ήρεμα νερά
παρέα με το άκληρο
           το μάταιο πέρασμά σου
ίσκιοι και σούρουπα μαβιά
          η μόνη συντροφιά.

Και με τα νούφαρα τα ροζ
               που κρύβουν τη θολούρα
γκρίζου νερού λιμνάζοντος
              στην όχθη τη ρηχή
εκεί η αγάπη η παλιά
              της λίμνης σημαδούρα
τα ξωτικά και τα στοιχειά
            θα ζει να καρτερεί.


ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ

Θε να ’ρθεις με την άνοιξη
           και με τα χελιδόνια
και στην καρδιά θα λιώσουνε
          της χειμωνιάς τα χιόνια.
Σαν κάποια γεύση
           του πελάγου μια πνοή
της αδειανής μου της φωλιάς
           η θαλπωρή.

Θε να ’ρθεις με την άνοιξη
      τότε που η γύρη
της πεταλούδας όνειρο
       και τ’ άγριου κρίνου εγίνη.
Ίσκιος μιας φλαμουριάς
        στις αγριοβραχιές
αγέρα θρόισμα στα φύλλα
           και τις σημυδιές.

Θε να ’ρθεις και θα δεις,
           θα σε προσμένω.
Μ’ ελπίδες κι όνειρα
         την πλώρη θε να δένω..
Για ένα ταξίδι μακρινό,
         για κάποια δύση
το δειλινό της ζήσης μας
       μαζί να σβήσει.

Θε να ‘ρθεις στο απόμακρο
        γνωστό μας μονοπάτι
σαν τροβαδούρος της χαράς
       που έσβησε μια ζάλη.
Τραγούδα μου την άνοιξη
         και το γλυκό το θέρος.
Τι πανηγύρι η ζωή,
          τι ουτοπία ο έρως.


Συλλογή ΕΝ ΓΗ ΕΡΗΜΩ Γαβριηλίδης, 2007


ΕΝ ΤΟΠΩ ΧΛΟΕΡΩ

Λίθο στον λίθο, τούβλο στο τούβλο, σκέψη στη σκέψη
έκτισα μια πυραμίδα, εν γη ερήμω και ανύδρω.
Κι εκεί ως με επιτύμβιο λίθο σφράγισα τη ζωή μου.
Ακίνητη υπό το βάρος των αναμνήσεων
κουρασμένη από την πολυχρόνια πορεία
εν γη ερήμω και ανύδρω.
Σκορπιοί, οχιές και ερπετά ποικίλα
έντομα ενοχλητικά με φαρμακερές προβοσκίδες
σαμιαμίδια φρικιαστικά οι συγκάτοικοι πυραμίδος
εν γη ερήμω και αβάτω και ανύδρω.
Και άφαντος υπό τη σκέπη πυραμίδος η ζωή μου.
Και έφεραν χρυσόν και λίθους πολυτίμους
και λίβανο και σμύρνα, ωδές δοξαστικές και δάφνης φύλλα.
Ή τα φεραν ή τα φερα εγώ, τι σημασία έχει;
Σκωλήκων αφυδατωμένων βρώση η κατάληξη
εν γη ερήμω και ανύδρω, εις σαρκοφάγον πυραμίδος.


ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ

Το βλέπεις, απομονώνεται.
Τους σπάει τους δεσμούς, λυτρώνεται.
Πορεύεται εν γη ευθεία, προσωπικού προορισμού
εν γη ερήμω και ανύδρω, δωρούμενος άφεση
στους συνοδοιπόρους του παρελθόντος.
Ψυχολογικά διακόπτει μαζί τους.
Δεν θα μπορούν να τον πληγώνουν πια.
Αδιαφορεί και για τα πταίσματα.
Αρκετή η προγενέστερη παραλυσία του.
Η προσπάθειά του να τα αναλύσει όλα
να λύσει τον γόρδιο οδήγησε εις αδιέξοδο.
Η πολλή ανάλυση κατέληξε εις παράλυσιν.
Η κολυμβήθρα του Σιλωάμ δεν του ταιριάζει.
Δεν θα το περιμένει πλέον το θαύμα στο πεζούλι της.
Σαν έλος τα βλέπει τα νερά της
και τους κορμούς σαπισμένους.
Καιρός να άρει τον κράββατόν του
και να οδοιπορήσει και πάλι μοναχός του
εν γη ερήμω και ανύδρω
κατά το ρηθέν.


ΠΟΥ ΕΔΥ ΣΟΥ ΤΟ ΚΑΛΛΟΣ;

Για την Ξενία Χερουβειμίδου

Μετά δυσκολίας σερνόταν.
Γήρας και ρευματοειδής αρθρίτις.
Συρρίκνωση ελεεινή της άλλοτε δροσερής επιδερμίδος.
Και η επιθυμία της για τη ζωή φευγάτη, ελαχίστη.
Μόνο για να την τρώει η έγνοια
για τον μοναχογιό της, τον κανακάρη της.
Με την αιθάλη του καπνού θαρρείς θα σβήσει κι η πνοή της.
Κακή συνήθεια. Θα ’λεγε κανείς ότι ζει για να φουμάρει.
Όπιο στις οδυνηρές αναμνήσεις,
μαριχουάνα ηρεμιστική στο άγχος της δυστυχισμένης.
Και ο καρκίνος να την απομυζά
σαν να θέλει να στερήσει τον ελάχιστο απομένοντα χυμό
από τους αναμένοντας την φιέστα σκώληκες.
Και τα μπακίρια της αγυάλιστα.
Τ’ ασημικά της καταχωνιασμένα κάπου στον μπουφέ.
Ούτε ξέρει πού, ούτε τη νοιάζει.
Κάτι παμπάλαιες κουρελαρίες δεν τις αποχωρίζεται.
Της θυμίζουν τα περασμένα. Αναπολεί το παρελθόν.
Το μέλλον δεν υπάρχει. Του έχει κλείσει την πόρτα κατάμουτρα.
Ζητά τη λύτρωση απ’ τα εγκόσμια.
Την κούρασε αυτός ο κόσμος, δεν τον αντέχει πια.
Καιρός για αναχώρηση.


Νομίσματα

Μια ζωή νομίζουμε ότι το ένα, ότι το άλλο...
Τελικά, νομίσματα η τιμή του τετιμημένου.
Μια ζωή βλέπουμε, αντικρίζουμε αντικατοπτρισμούς.

Αλήθειες κρυμμένες σ’ ανταύγειες.
Ζωές παιγμένες στα ζάρια για κάτι νομίσματα.
Ερμηνείες πάμπολλες καταστάσεων.
Και διαλέγουμε μία.

Κι έτσι χαράζουμε τον δρόμο μας
στη θεωρία του αντικατοπτρισμού
της πιθανής ουτοπίας.


ΣΤΗΛΕΣ ΑΛΑΤΟΣ

Όντα ψυχρά κι αμίλητα και απλησίαστα.
Λες κι έπεσε πάνω τους η κατάρα της Δημιουργίας.
Τα εκαρίκευσε η απογοήτευση, τα εβαλσάμωσε η πίκρα
τα ακινητοποίησε η προσδοκία, τα εγκατέλειψε τ’ όνειρο.
Παστώθηκαν αλάτι ν’αποφύγουν τη σαπίλα της ζωής.
Ουκ έχουν ώτα ακούειν και οφθαλμούς ιδείν.
Κι η αγάπη δεν τους αγγίζει, τους επρόδωσε κάποτε
και δεν της το συγχωρούν.
Ο Φρόιντ θα το απέδιδε σε σεξουαλικές στερήσεις.
Ο Ναζαρινός θα έλεγε ότι αγάπη δεν εγνώρισαν.




Συλλογή ΜΑΓΙΟΣΤΕΦΑΝΟ , Γαβριηλίδης 2003


ΜΗ ΠΥΡΟΦΑΝΙ Η ΜΝΗΜΗ


Βήμα το βήμα χάθηκαν
              τα χρόνια απ’ τη ματιά μου,
βλέμμα το βλέμμα κι η θωριά
              καθρέφτης μου του νου
τα μυστικά της ζήσης μου
              χαμένα όνειρά μου
βήμα το βήμα τα ’συρε
              στην άμμο του γιαλού.

Κύμα το κύμα κύλησε
               κι η θλίψη σου για μένα
ανάρια σ’ εσπερινού το φως
            θαμπή σαν χαραυγή
δεμένη μ’ ένα όνειρο
             που δεν το βλέπει μέρα
γεννήθηκε παλιά και ζει
              δεν λέει να ξεχασθεί.

Μη και με είδες στ’ όνειρο
              ανατολής τ’ αστέρι;
μη μέσα στις βραχοτοπιές
          μαζί με τις μυρτιές;
Μη σε κλωνάκι της ελιάς
             κάτασπρο περιστέρι;
μη πυροφάνι η μνήμη μου
              στις ακροθαλασσιές;

Σε μακρινή οροσειρά
               σ’ ανατολής λημέρια
αντάμα μ’ άνεμο αυγής
             και με δροσιά δρυμού
μια θλίψη κι ένα δάκρυ
             σμίξανε στον αιθέρα
λες αγκαλιά ζεστή, γλυκιά
            σ’ απόγνωση χαμού.

Γλαρόπουλο που πέταξε
                στα βράχια και εχάθη
γλαρόπουλο της ζήσης μας
               με τα χρυσά φτερά
γέμισ’ ο άνεμος φιλιά
               απ’ τη χαμένη αγάπη
θαλασσοπούλια φίλησαν
                 τ’ ανήσυχα νερά.

Κύμα το κύμα κι η χαρά
                Στη θάλασσα εξεχάσθη
σαν τα κοχύλια του γιαλού
               την ήπιε η μοναξιά
κύμα το κύμα κι ο συρμός
               μέσα στον νου εχάθη
κύμα το κύμα κι ο καημός,
               κι απόμεινε η ερημιά.


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Έφερ’ ο άνεμος τραγούδι στη νυχτιά,
τραγούδι, άσμα των ασμάτων, ύμνο
σαν μελωδία αγγελική στη σιγαλιά
νανούρισμα γλυκό στον φευγαλέο ύπνο.

Γέμισαν νότες του μυαλού την ερημιά
χορδές, κιθάρες και γλυκόλαλα βιολιά.
Σύραν οι θύμησες χορό με τη φωνή της λύρας,
Τσιγγάνες, γυφτοπούλες θύμησες…
Οι μάγισσες της μοίρας.

Χόρεψε ο αγέρας τα κλαδιά της φοινικιάς
κλειδιά του σολ στον ουρανό τα μαυροπούλια,
τσιγγάνες, γύφτισσες με σύραν στον χορό
και γυφτοπούλες θύμησες μου φίλησαν τα χείλια.

Και μια μελαχρινή, μια γυφτοπούλα όμορφη, μικρή
κρατούσε στο χεράκι της και χτύπαγε το ντέφι.
Σεργιάνιζαν στον άνεμο πάθη, κορδέλες και καημοί
και το μικρό κορμάκι της το τύλιγε μια μέθη.

Τα ποδαράκια της κι αυτά λες με φτερά
μια κάποια στριφογύριζαν στον νου αγκάλη
στα γύφτικα τσαντίρια τα παλιά
γλέντι, τραγούδι φούντωνε, κραιπάλη.

Ω γυφτοπούλα θύμηση, να’ ταν να έγερνα ξανά
μες στα σγουρά σου τα μαλλιά να βρω τη λήθη
και να χορέψω εκεί με τα χρυσά φλουριά
π’ αγκάλιαζαν τα τρυφερά σου στήθη.


Συλλογή ΑΤΤΙΚΑ Γαβριηλίδης 2014


ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΟΥ CHASAPEAKE

Αδειανό μικρό μου σπίτι στις ακτές του Chesapeake
Με τον άνεμο να κτυπά αλύπητα τα ξύλινα τα παραθύρια
Την αύρα της θάλασσας να σμίγει απαλά με την σκόνη
που χρόνια καλύπτει τ' απομένοντα λιγοστά έπιπλα
Και με τ' αγνά της νιότης μας όνειρα να τριγυρνούν αόρατα
στ' άδεια της εστίας της πρώτης μας δώματα..

Εγκαταλελειμμένο της νιότης μας σπίτι
κάτω απ' τα πανύψηλα πεύκα
που ψιθυρίζουν αναμνήσεις στον άνεμο
Αναμνήσεις λησμονημένες, κάπως σβησμένες
στην ομίχλη του παρελθόντος.
Θύμησες αγαπημένες από φωνές παιδιών
από λόγια αγάπης, γέλια, χαρές
Λησμονημένες άραγε της περασμένης ζωής αναμνήσεις;
Μάλλον όχι, μάλλον αμυδρές, χλωμές απ' τα χρόνια που διάβηκαν
Κάπως μπλεγμένες με σκιές θλίψης, πικρίας

Ελάτε σε μένα της νιότης μου όνειρα
που ζείτε στον νου όσο η καρδιά μου χτυπά
Λόγια ειπωμένα, υποσχέσεις δοσμένες
όλα αμυδρά μα για μένα αξέχαστα
Με τους ψιθυρισμούς σας γεμίστε
τα άδεια τα δώματα, με την πνοή σας ταξιδέψτε μακριά
Πάνω απ' τα νερά τα βαθιά
κάτω απ' την φεγγαρόσκονη
της γλυκιάς νύχτας του καλοκαιριού
Μακριά, να ρθείτε κοντά μου
την πικρή μοναξιά μου να βρείτε

Κοντά μου ελάτε αγνά της νιότης μου όνειρα
νανουρίστε με, στην άδεια τωρινή μου φωλιά
με την θαλπωρή, την ζεστασιά που κρατάτε.
Άκουσε.. τους ψιθύρους άκουσε μοναχική μου καρδιά

Θυμήσου το άρωμα απ' την αφθονία του αγιοκλήματος
κάτω απ' τ' αγαπημένα μου πεύκα
Πάρε τα μονοπάτια που πευκοβελόνες καλύπταν
και τα σπασμένα, λιωμένα κελύφη
των οστρακιών του Chesapeake

Θυμήσου την παιδική κουβερτούλα που στέγνωνε στον ήλιο
τις κουβέντες τις παιδικές, τ' αμέριμνα παιδικά γέλια
γύρω απ' τις ανθισμένες πολύχρωμες αζαλίες
Κάτω απ' τις ολάνθιστες κρανιές, τις ρόδινες μυρτιές
Οι βαριές βροχές των καλοκαιρινών ημερών
να εισδύουν βαθιά, να μουσκεύουν την κόκκινη αμμώδη γη
Οι ηλιακτίνες θαμβωτικές να διαπερνούν
μέσ' απ' τις βελόνες των πεύκων
ν' αγκαλιάζουν σε δόξα την μουσκεμένη γη

Κόψε φρέσκα κλαδιά απ' τον πρίνο
που χρόνια στολίζει την σφραγισμένη πια πόρτα
και σκόρπισε τα κόκκινα μούρα του ολόγυρα
στις σβησμένες του τζακιού τις στάχτες
Να φέρουν θαρρείς αγιοσύνη και φλόγα
στο σβησμένο στην λήθη της ζωής παρελθόν

Ανέμοι φερμένοι απ' τον Chesapeake
φέρτε μου πίσω τους άσπρους μου γλάρους
λευκούς, αγνούς σαν τα πρώτα μου όνειρα
Δοξαστικές του ήλιου ακτίνες μετά την βροχή
βρείτε τον δρόμο σας μεσ' απ'τα σάπια
του πρώτου σπιτιού παραθύρια
τη σκόνη, τις σκιές του παρελθόντος σηκώστε
Μπείτε στον νου μου, και ζωντανές
τις γλυκές αναμνήσεις μου φέρτε
Ανέμοι του Chesapeake, στριφογυρίστε..
Στον νου μου στροβίλους γυρίστε, χορέψτε μαζί μου
στο άδειο της τωρινής εγκατάλειψης

Θυμήσου, θυμήσου καρδιά μου
τ' άσπιλα όνειρα της νιότης



ΙΡΙΔΙΣΜΟΙ

Κοίταξε κάπως τριγύρω και είδε
πικρή τη θέα του γήρατος να τον περιτυλίγει
Ί ίριδες θολές φεγγίζουν τα αδρανή
τα ρυτιδωμένα πρόσωπα.
και το δέρμα τελείως αφυδατωμένο
σαν μάσκα νεκρική, αποκριάτικη.

Κάπως οικτρό το θέαμα
τα οστά ήδη τεταπεινωμένα, πεπαλαιωμένα
κινούνται μετά δυσκολίας.
Ρομπότ με χαλασμένο τον μηχανισμό τους.

Και το μέλλον πώς να το περιγράψει κανείς;
Του Εωσφόρου αγκάλιασμα;
Και ο στέφανος της ζωής
που απομένει εξ ακανθών
Ούτε κλωνάρια δάφνης πια
μηδέ όνειρα ή προσδοκίες.

Ο δε σταυρός του Γολγοθά
ξύλο δικό του εστί
εις το παρόν κρεμάμενον
Τα δε δάκρυα των επιζώντων
σωστά το προβλέπει
κατακλυσμοί της μοίρας θα τα σβήσουν
Όλοι θα τον ξεχάσουν.
Κανείς δεν θα κλαίει πια για τους Εσταυρωμένους.

Η δε γη θα καρπίσει και πάλι
οπώρας δροσεράς, ωρίμους εν χρόνω
και τη γεύσει γλυκείς


5. Συλλογή ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΟΥΤΟΠΙΑΣ , Γαβριηλίδης 2014


ΧΘΕΣ Η ΣΕΛΗΝΗ

Χθες της σελήνης το φως ήταν γλυκό κι άχνιζ’ η γη από κάτω
Των δέντρων ξερά τα κλαδιά ασήμι ντυθήκαν
Της λίμνης τα ήρεμα κρύα νερά
διαμάντια γενήκαν.

Περπάτησα πάλι στη γλύκα
της σεληνόφωτης νύχτας

Κοντά σου ήθελα να ’ρθω

Σε ζήτησα μα δεν σε βρήκα.
Τα βήματά μου τ’ άκουσες;
Τα πήρε ο αέρας
Σιμά σου τα ’φερε, αύρες γενήκαν
να σε δροσίσουν ήρθαν.

Μην κλαις και μην πικραίνεται

η καρδιά σου στην ερημιά.
Θα ’ρθω να σου ζεστάνω την παγωνιά
Θα ’ρθω να σβήσω τα δάκρυά σου

στα μάτια σου να δω χαρά
να σου μιλήσω, να σε φιλήσω
Μ’ εσέ να σμίξω στη σιγαλιά


ΠΡΟΣΜΟΝΗ


Έλα σιμά σαν αύρα
           της θαλάσσης κι άγγιξέ με
μες στης νυχτιάς την ησυχία
           και τη σκοτεινιά.
Τα κύματα τ’ ακούω μόνο
               δεν τα βλέπω
‘Oπως εσέ σ’ αισθάνομαι
              κι ας είσαι μακριά.

Τα γκρίζα τα μαλλάκια σου
      να χάιδευα και πάλι
και κάπως να ’γερνα
             μες στη θερμή σου αγκαλιά.
Και κάπως να ’σμιγαν
              στο δροσερό ακρογιάλι







ΔΡ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΤΟΒΑΣ - ΧΑΪΚΟΥ

 

Του φθινοπώρου,
τα φύλλα γελάσανε.
Ήλιοι στο χθες.

          🌼

Σκιές οι ήλιοι,
πόλεων θυμιατίζουν.
Λάφυρα ψυχής.

           🌼

Βαρβάρων κλέος, 
γήινων θυμήσεων. 
Κερί που καίει.

           🌼

Το χώμα κλαίει, 
γητειά είν’ απογύμνωσης. 
Ξενιτεμένη.

           🌼

Πέτρινο Ρόδο, 
του θλιμμένου Φλεβάρη. 
Νόθο είν’ παιδί.

           🌼

Κραυγής το δάκρυ,
 σημείωμα φωτίζει. 
Χλαμύδα καρδιάς.

           🌼

Γήινο γέλιο, 
χάδι απ’ τα πέρατα. 
Κόσμου Ειρήνης.

          🌼

Αψίδας δάκρυ, 
φως που επροσκύνησε. 
Ειρήνης Άστρο.

           🌼

Κρασί Αγάπης, 
ήλιων κλαίει διάζωμα. 
Στη θημωνιά μου.

           🌼

Γελαστές ψυχές, 
φως των αντιρρήσεων. 
Που αγωνιούν.

           🌼

Άρωμα ζωής, 
θυμωμένων ιαχών. 
Γκρι κενοτάφιο.

           🌼

Μύθος γελάει, 
των κεριών οι αναβάσεις.
 Σιωπή που μιλά.

Δρ. Μιλτιάδης Ντόβας


Βιογραφικό

Ο Μιλτιάδης Ντόβας γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Παιδαγωγική και είναι Διδάκτορας της Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Εργάζεται ως Εκπαιδευτικός. Έχει συγγράψει δοκίμια, παραμύθια, πέντε χιλιάδες ποιήματα, δέκα χιλιάδες χαϊ-κού και τρίστιχα και δύο έπη. Έχει εκδώσει εννέα ποιητικές συλλογές και μία επιστημονική μελέτη. Είναι Τακτικό Μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, της Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, της οποίας τυγχάνει Εκπρόσωπος Ηπείρου, της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών και πλειάδας άλλων Λογοτεχνικών και Επιστημονικών Ενώσεων και Οργανισμών.






CYANIDE4 -single “Perfect Sensation” από το άλμπουμ "AmaΛgamA"

 

“Perfect Sensation” 

(Δείτε το official music video εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=dXQL8pqp9X4 



Οι Cyanide 4 είναι ένα Hard Rock/Glam Metal συγκρότημα που δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 2008, 'αναμειγνύοντας' τις επιρροές τους που ποικίλλουν από την glam εποχή του Los Angeles της δεκαετίας του '80, μέχρι το νέο rock 'n' roll κύμα των Σκανδιναβικών συγκροτημάτων των ημερών μας. 

 

Το συγκρότημα δημιούργησε γρήγορα μια ισχυρή βάση θαυμαστών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, κυκλοφορώντας 3 άλμπουμ και κάνοντας πολλές ζωντανές εμφανίσεις, τόσο σαν headliners όσο και ως support σε καταξιωμένους καλλιτέχνες, όπως, π.χ.: Scorpions (x2), Bonfire (x2), W.A.S.P., Lizzy Borden, Crashdiet, Over The Rainbow, Ten, etc. 

 

Δισκογραφία: 

"Everyday is a Masquerade" [2012 - Perris Records (USA)] Streaming Link:  

"Nekyia" [2017 - Perris Records (USA)] Streaming Link:  

"AmaΛgamA" [2022 – Perris Records (USA)] Streaming Link:  

 

 

Από το άλμπουμ "AmaΛgamA" σας παρουσιάζουμε το single PerfectSensation


Official links 

https://www.instagram.com/cyanide_4officialhttps://www.youtube.com/user/Cyanide4band  

 



Πρώτο Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου Κέφαλος

 

Οι Εκδόσεις Κέφαλος και το περιοδικό «Κέφαλος - Το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλονιάς», ανακοινώνουν τη διεξαγωγή του «1ου Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου Κέφαλος» που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά από τον εκδοτικό μας οίκο, το Σάββατο 1 και την Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022.

Το εν λόγω φεστιβάλ αποτελεί το πρώτο φεστιβάλ στην Ελλάδα που πραγματοποιείται αποκλειστικά για το παιδικό βιβλίο. Στόχος μας είναι να προβάλλουμε τους σύγχρονους συγγραφείς και να προάγουμε το παιδικό βιβλίο, τη φιλαναγνωσία, τη συγγραφή, το θέατρο, την παιδική ψυχολογία, τις σχέσεις γονέων-παιδιών-δασκάλων και προπάντων την πνευματική καλλιέργεια των παιδιών.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν συνολικά 20 βιβλιοπαρουσιάσεις και θεματικές εκδηλώσεις για το παιδικό βιβλίο, την παιδική ψυχολογία, το παραμύθι, τη συγγραφή παιδικών βιβλίων, την εικονογράφηση, τη σύγχρονη κριτική και το παιδικό θέατρο. Στο φεστιβάλ συμμετέχουν συγγραφείς, επιστήμονες, παιδοψυχολόγοι, σχολικοί ψυχολόγοι, εικονογράφοι, κριτικοί λογοτεχνίας, άνθρωποι του θεάτρου και λέσχες βιβλίων.

Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί και Παζάρι Παιδικού Βιβλίου, με έκπτωση 40% σε όλους τους τίτλους παιδικών βιβλίων των Εκδόσεων Κέφαλος.

Σας περιμένουμε όλες και όλους σας, γονείς και παιδιά, σε ένα διαδικτυακό ταξίδι στη χώρα των παραμυθιών!

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ημερομηνίες: Σάββατο 1 και Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Facebook: Εκδόσεις Κέφαλος - Λογοτεχνικό Περιοδικό Κέφαλος (https://www.facebook.com/kefalosperiodiko)

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΣ

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

-> 12:00 μ.μ. - ΕΝΑΡΞΗ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

-> 12:30 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παραμύθι και παιδική ψυχολογία - Πέτυ Ρεΐση (Ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια και Αναλύτρια ομάδας)

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Το παραμύθι του Άι Βασίλη - Αναστασία Σιδηροκαστρίτη

-> 13:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:   Η παρέα των ντετέκτιβ - Αποστολία Κατσαβούνη

-> 14:00 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Η τέχνη της εικονογράφησης παιδικών βιβλίων - Βάσια Παπαδοπούλου

-> 17:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Μαγικό Δάσος - Αναστασία Ιωακειμίδου

-> 17:45 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παιδική ψυχολογία και σχολείο - Μίκα Αρρώνη

-> 18:15 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ: i  Δόνα Λαμπηδόνα, ii. Αλέξανδρος ο Μακεδόνας - Νατάσσα Θάνου

-> 18:45 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Παιδικές Λέσχες Βιβλίων - Νικολέτα Τρίψα

-> 19:15 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η μάγισσα Βρωμίλα - Φωτεινή Ζαχαριουδάκη

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

-> 12:00 μ.μ. - ΕΝΑΡΞΗ 2ης ΗΜΕΡΑΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

-> 12:30 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Ο Καραγκιόζης και η τέχνη του Θεάτρου Σκιών - Χρήστος Ζάνης

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η Ροδούλα και η νεραϊδουλα - Άννα Κορτέση

-> 13:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Οι πίνακες δε μιλάνε, σωστά; - Ξένη Κουτσουμπού

-> 13:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Η Λίλη και το φιλί - Μαρία Σκούλου

-> 14:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Ο Αχνούλης και το λευκό κάστρο των βελανιδιών - Γεωργία Πραβήτα

-> 17:00 μ.μ. - ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Book Influencer: Η σύγχρονη μέθοδος κριτικής βιβλίων - Μαρία Κυριακοπούλου

-> 17:30 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Οι μικροί θεατρίνοι εν δράσει - Αθανασία Κιφοκέρη

-> 18:15 μ.μ.- ΕΚΔΗΛΩΣΗ: Μαθησιακές δυσκολίες και λογοθεραπεία - Γιώτα Λουίζου

-> 19:00 μ.μ. - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Σνόουι, ένα διαφορετικό κουνελάκι - Αθηνά Τζαβάρα

 

 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΦΑΛΟΣ

Βιβλία που γράφουν ιστορία!







ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ " Αναχωρήσεις..."



Άνεμο έβγαλε δυνατό ,
γρήγορα σύρθηκα μέσα στις χαραμάδες.
Εδώ δεν θα με βρούν σκέφτηκα .
Όλα τρίζαν μέσα μου, ήμουν στο πάτωμα βλέπετε..
Άντε να τελειώσει και τούτη η υπερβολή
σηκωθώ ξανά στα μάτια μου...
Μπροστά μου ξύλινα αλογάκια με σπαθιά
πίσω μου το τραίνο σφύριζε στις ράγες
κι οι ολόξανθες αναμνήσεις μου
στο μπαούλο μαζεμένες όπως όπως...
Οι αναχωρήσεις γίνονται τη νύχτα .
Η γη των θαυμάτων
απομακρυνόταν ευκρινώς τεθλασμένη.
Συντομεύετε παρακαλώ.
Μιλώ στις σκέψεις μου .
Αυτές τις μικρές πυγολαμπίδες
που σπάνε το έρεβος
όταν κυνηγώ το ανέφικτο...

Έλενα Καραγιάννη.

Η φωτογραφία είναι από https://www.pinterest.es/





ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο πολιτισμός μας: Από τον πιθηκάνθρωπο στον homo digitalis"

  «Από την βαρβαρότητα στον πολιτισμό χρειάζεται ένας αιώνας. Από τον πολιτισμό στην βαρβαρότητα αρκεί μία μέρα».(Γουίλ Ντυράν)

Κάθε πολιτισμός εγείρει αμφισβητήσεις τόσο για το περιεχόμενό του όσο και για την πορεία του υποκειμένου του, του ανθρώπου. Στην αντίπερα όχθη υπάρχουν κάποιοι άκριτοι ενθουσιασμοί και ξέφρενοι πανηγυρισμοί για τον σύγχρονο πολιτισμό μας που θεωρείται ως ο «καλύτερος δυνατός». Προσπαθώντας κανείς να ισορροπήσει πάνω σε αυτές τις αντικρουόμενες θέσεις δύσκολα θα απέφευγε τις παρακάτω διαπιστώσεις.

Ο άνθρωπος προχωρά αλλά δεν συμφωνούν όλοι πως προοδεύει. Η έννοια της προόδου ήταν άγνωστη στους αρχαίους Έλληνες γιατί πίστευαν πως ο άνθρωπος εξέπεσε από το «χρυσούν» γένος στο «σιδηρούν». Σύμφωνα με τον Ησίοδο στο έργο του «Έργα και Ημέραι» τα γένη των ανθρώπων είναι πέντε: Το χρυσό, το αργυρό, το χάλκινο, το ηρωικό και το γένος του σιδήρου.

Επειδή, όμως, οι απολυτότητες και οι μανιχαϊσμοί δεν βοηθούν στην ανεύρεση της αλήθειας, ας καταγράψουμε τα φαινόμενα που μάς κατατάσσουν στην πορεία 1 ή 2 της φωτογραφίας.

Τα φαινόμενα

Οι αναίτιες βιαιότητες, οι πόλεμοι, η επερχόμενη πείνα – επισιτιστική κρίση και η οικολογική καταστροφή είναι τα πρώτα σημάδια ενός sui generis πρωτογονισμού του πολιτισμού μας και της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Από την άλλη πλευρά, οι τεχνολογικές και επιστημονικές ανακαλύψεις διευκολύνουν την υλική μας διαβίωση αλλά και την οργάνωση των κοινωνιών πάνω στη βάση νέων ανθρώπινων αξιών και ιδανικών που αποτελούσαν αίτημα αιώνων.

«Πολλά τα δεινά κουδέν ανθρώπου δεινότερον πέλει»

Θα επιβεβαιωθεί ο Σοφοκλής που θεωρούσε τον άνθρωπο ικανό για το καλύτερο και το χειρότερο; Είναι πράγματι ο άνθρωπος το απόλυτο δημιούργημα ή το ίδιο αυτό δημιούργημα εμφανίζει αυτοκτονικές τάσεις;

Η ανθρώπινη πορεία – όπως κι αυτή του πολιτισμού – δεν είναι προδιαγεγραμμένη από καμία εξωγενή δύναμη ούτε προϊόν των υπερσύγχρονων Η/Υ. ο νόμος της απροσδιοριστίας – αβεβαιότητας του Χάϊζενμπεργκ και η θεωρία του Χάους μάς υπενθυμίζουν περίτρανα τις ευθύνες αλλά και τις τεράστιες δυνατότητες του ανθρώπου.

Ο υπεράνθρωπος του Νίτσε συμβαδίζει με την πιθανότητα του πρωτόγονου υπάνθρωπου.

Όταν η πέτρα του τροφοσυλλέκτη ως φονικό εργαλείο γίνεται οβίδα από τις πολεμικές βιομηχανίες, αυτό συνιστά ένα τεχνολογικό επίτευγμα αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτεί και την ηθική έκπτωση και αποβιταμίνωση του πολιτισμού μας.

Όταν ένας πολιτισμός αξιολογείται θετικά από το πλήθος των καταναλωτικών αγαθών και παραβλέπεται η ασιτία του τρίτου κόσμου, όταν προβάλλεται ως αξία η επιτυχία και όχι η ευτυχία, όταν αναδεικνύεται ως απόλυτος στόχος η κοινωνική ανάδειξη ενώ υποτιμάται ο όγκος των ψυχοφαρμάκων, τότε ο πολιτισμός μας είναι ατροφικός.


Ο επιταχυντής του Cern μπορεί να είναι το κορυφαίο τεχνολογικό και επιστημονικό επίτευγμα, αλλά δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε ως ανθρωπότητα στην πείνα και στους παιδικούς θανάτους των χωρών της Αφρικής. Σίγουρα θα πουν κάποιοι πως η τεχνοεπιστημονική πρόοδος θα λύσει τα βιοτικά προβλήματα αυτών των χωρών. Σωστό είναι αυτό ως ευχή, αρκεί αυτή η πρόοδος να μην γίνει εργαλείο εξουσίας των δυνατών του πλούτου.

Η πολιτική και ο Homo idiot

Για πολλούς η αριστοτελική ευδαιμονία δεν αντλείται μόνον από την προσωπική ευδοκίμηση, αλλά κι από την καλλιέργεια των κοινωνικών αρετών. Η σύγχρονη μοναξιά και η επιλογή της ιδιώτευσης ως πολιτικής στάσης δεν υπονομεύουν μόνον τα βάθρα της δημοκρατίας αλλά ροκανίζουν και τις προϋποθέσεις της ατομικής μας ευδαιμονίας. Κι αυτό γιατί εδώ και εκατομμύρια χρόνια (καλώς ή κακώς) το πιο γλυκό κομμάτι της ύπαρξής μας είναι το «κοινωνικό».

Όταν, όμως, ο Homo idiot κυριαρχεί ως κοινωνική αξία έναντι του Homo Politicus, τότε πρέπει να αναζητήσουμε τόσο τις ευθύνες της πολιτικής όσο και των ατομικών οραμάτων – επιλογών. Η αποκόλληση του υποκειμένου από την πολιτική λειαίνει το έδαφος για την αναρρίχηση στην εξουσία των μετρίων και των λαϊκιστών. Μπορεί κάποιοι να οικτίρουν την πολιτική και τους τρόφιμούς της, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η πολιτική δεν επηρεάζει και τη ζωή των αδιάφορων.

Πολλοί στα αρνητικά του πολιτισμού και της εποχής μας συμπεριλαμβάνουν και την απουσία πολιτικών ηγετών με παγκόσμιο όραμα. Μεγάλος ηγέτης είναι αυτός που πράττει αυτό που υπηρετεί την παγκόσμια ειρήνη και ευδαιμονία και όχι τα στενά εθνικά συμφέροντα. Οι αλληλεπιδράσεις λόγω της παγκοσμιοποίησης καθιστούν αναγκαία την επαναξιολόγηση όλων εκείνων που βαπτίζονται «Ηγέτες». Το εθνικό έγινε παγκόσμιο και το οικουμενικό τοπικό. Αυτή η νέα πραγματικότητα επιτάσσει τον επανασχεδιασμό πολιτικών και συμπεριφορών. Ό,τι δηλαδή δεν διακονεί το όλον (παγκόσμιο) στο τέλος θα βλάψει και το εθνικό – τοπικό.

Στην ταύτιση του υγιούς πατριωτισμού με τον αρρωστημένο εθνικισμό θα πρέπει να αντιτάξουμε τον οικουμενισμό που σέβεται το δικαίωμα να έχει και να αγαπά κάποιος την πατρίδα του, χωρίς αυτό να επωάζει το μίσος και την απόρριψη των άλλων πατρίδων. Η ανθρωπότητα πληγώθηκε από τους «υπερπατριώτες» αλλά και από αυτούς που δεν ένιωσαν αυτόν τον ιερό δεσμό με μία πατρίδα.

Ο νόμος της εναντιοδρομίας

Οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες αποτελούν κατάκτηση στο βαθμό που οι μειονότητες (εθνικές, θρησκευτικές…) χτίζουν γέφυρες επικοινωνίας και θεσμούς ανεκτικότητας και όχι τείχη της μισαλλοδοξίας και της ναρκισσιστικής τους μοναδικότητας.

Ο πνευματικός γιγαντισμός μπορεί να μην συμβιβάζεται με φαινόμενα ηθικού νανισμού, ωστόσο δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την θεσμική κατοχύρωση των δικαιωμάτων της ατομικής ελευθερίας και του αυτοπροσδιορισμού με απόλυτο σεβασμό στην ιδιαιτερότητα κάθε ανθρώπου.

Η εποχή μας τείνει να αντικαταστήσει την εμπειρία και τα ατομικά βιώματα με τις περιγραφές και τις selfies. Ωστόσο η εμπειρία και τα βιώματα δεν διδάσκονται, όπως και η σοφία. Οι selfies το μόνο που αποτυπώνουν είναι η αγωνία μας να δούμε σε αυτές το επιθυμητό εγώ μας. Ο ναρκισσισμός επιστρέφει και τρέφει την ματαιοδοξία της μοναδικότητάς μας. Το ιδεατό είδωλό μας καταβυθίζεται στην αγωνία να αρέσουμε σε αυτούς που επιμένουν να μάς βλέπουν με κριτήρια που διαψεύδουν την αρρωστημένη αυτοαναφορικότητά  μας.

Στους μεμψίμοιρους και στους αρνητές του πολιτισμού μας λόγω των έντονων αντιθέσεων θα μπορούσε κάποιος να αντιτείνει πως αυτές τροχοδρομούν την εξέλιξη. Ο νόμος της εναντιοδρομίας είναι καθολικός και συμπαντικός. Εξέλιξη χωρίς αντιθέσεις δεν υπάρχει στον βαθμό, όμως, που αυτές συγκλίνουν σε μία νέα ενότητα – σύνθεση που με την σειρά της γεννά τη νέα αντίθεση. Είναι η διαλεκτική του Ζήνωνα, του Ηράκλειτου και του Έγελου.

Επιμύθιον

Βέβαια κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει πως ο πολιτισμός ακολουθεί μία ακύμαντη πορεία. Οι ασυνέχειες και κάποιες παλινδρομήσεις είναι ιστορικά φαινόμενα και δεν πρέπει να εξάγονται βιαστικά συμπεράσματα για την ποιότητα και το μέλλον του πολιτισμού μας. Κάποια φαινόμενα που εμπεριέχουν στοιχεία ηθικής παρακμής δεν μπορούν να αναχθούν σε γενικό κανόνα αξιολόγησης του πολιτισμού μας. Οι γενικεύσεις και οι απλουστεύσεις θολώνουν τη γενική εικόνα και εστιάζουν στο ειδικό το οποίο και μεγεθύνουν αυθαίρετα.

Οι κραυγές των ηθικολόγων και οι εσχατολογικές θεωρίες είναι τόσο ατελέσφορες για τη θετική πορεία του πολιτισμού μας όσο και οι διθύραμβοι καθώς και οι θριαμβευτικοί παιάνες για τα τεχνοεπιστημονικά κατορθώματα του σύγχρονου ανθρώπου.

Μπορούμε, λοιπόν, ως είδος να επιλέξουμε την επιστροφή στο παρελθόν μας ή να χαράξουμε ένα διαφορετικό μέλλον. Οψόμεθα…

«Ο πολιτισμός χωρίς περιπέτεια είναι σε πλήρη παρακμή»

(Alfred North Whitehead)

 ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/







NEO EP για τους FUGIT - Το "Nyctophilia Movements" κυκλοφορεί ΤΩΡΑ!

 



NEO EP για τους FUGIT - Το "Nyctophilia Movements" κυκλοφορεί ΤΩΡΑ!



BIOΓΡΑΦΙΚΟ

Οι Fugit είναι ένα μονοπρόσωπο συγκρότημα από την Ιταλία, που δημιουργήθηκε από τον Andrea Milan. Δημιουργήθηκε το 2014 ως ένας τρόπος αντιμετώπισης της ανθρώπινης κατάστασης, η μουσική του Andrea μιλάει από προσωπικές εμπειρίες μέχρι την επιστήμη και τη θέση και τον σκοπό μας σε αυτό το τεράστιο πράγμα που ονομάζεται σύμπαν.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Nyctophilia: Μια έλξη για το σκοτάδι ή τη νύχτα. βρίσκοντας χαλάρωση ή άνεση στο σκοτάδι. Και αυτό ακριβώς είναι το «Nyctophilia Movements». Παίρνει έμπνευση από τις ατελείωτες μοναχικές βόλτες κατά τις καλοκαιρινές νύχτες, τη σουρεαλιστική ατμόσφαιρα μιας κοιμισμένης πόλης και το γαλήνιο δάσος στολισμένο με πυγολαμπίδες. Γι' αυτό το λόγο το "Nyctophilia Movements" συντέθηκε αυστηρά και ηχογραφήθηκε μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεν παίχτηκε ούτε μια νότα τη μέρα.