ΕΛΕΝΗ Θ. Π. ΛΟΥΚΑ «Ποιήσεως Μέθεξις» - Ποιητική Συλλογή

 

ΠΟΙΗΣΕΩΣ ΜΕΘΕΞΙΣ

Η τέταρτη ποιητική συλλογή με τον τίτλο «Ποιήσεως Μέθεξις» της Κερκυραίας ποιήτριας Ελένης Θ. Π. Λουκά διακρίνεται, όπως και οι προηγούμενες συλλογές της, για το πολυθεματικό περιεχόμενο των κοινωνικών και ερωτικών ποιημάτων της. Περιέχει, επιπλέον, χαικού, καθώς και δοκίμια στο τελευταίο κεφάλαιο, όπου κατατίθενται απόψεις -προτάσεις-συμβουλές-λύσεις για περιβαλλοντολογικά και κοινωνικά ζητήματα . Η προσθήκη σχεδόν σε κάθε ποίημα κατάλληλης ασπρόμαυρης φωτογραφίας δημιουργεί ένα ευχάριστο ζεστό αναγνωστικό περιβάλλον στο ουδέτερο λευκό των σελίδων κι ενισχύει το συναίσθημα που προκύπτει από τον ιδιαίτερο λυρισμό των ομοιοκαταληκτικών ποιημάτων.

Η ποίηση για κάθε ποιητή είναι σαν ένα καράβι σε ένα ατέλειωτο προσωπικό ταξίδι, όπως αναφέρει η συγγραφέας, που σε βοηθάει να εξερευνήσεις τους βαθύτερους και άγνωστους ωκεανούς της ψυχής και του πνεύματος . Κάθε φορά σε εκπλήσσει, διότι σου δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύπτεις περισσότερες καλά κρυμμένες πτυχές του εαυτού σου, που διαφορετικά δεν θα γνώριζες ποτέ. Κατά τρόπο έμμεσο, κερδίζει και ο αναγνώστης, διότι γίνεται συνοδός, συνοδοιπόρος αυτής της πολύχρωμης, ως προς τη θεματική και εκδήλωση πολυποίκιλων συναισθημάτων, ποιητικής διαδρομής

Μέσα από την εσωτερική αναζήτηση και τις εξωτερικές προκλήσεις, η Elen Louka προσπάθησε, μέσα από την ποίηση και τα δοκίμιά της, να περιγράψει, εκτός των άλλων, και τη ζοφερή και άγρια πραγματικότητα του σήμερα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, η ποίηση βοηθάει να τονώσουμε και το ψυχικό αντιστασιακό μας ανάστημα στο άρρωστο κοινωνικό σύστημα, κατεστημένο. Μπορεί επίσης να συντελέσει στο να αποδράσουμε σιγά σιγά από τα ερείπια της καταστρεπτικής ματαιοδοξίας της εποχής.









VERITAS – “Say Goodbye” από το άλμπουμ “Threads of Fatality”

 

Say Goodbye – lyric video 

(Δείτε το εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=FB0X5SwyeXg 



Τον Μάρτιο του 2020, οι Veritas υπέγραψαν συμφωνία με την Amplified για παγκόσμια διανομή του πρώτου τους full length CD σε φυσική και ψηφιακή μορφή. Το CD περιέχει 14 τραγούδια. Η μίξη έγινε από τον Daryl Bolicek στο Wild Horse Recording στη Μινεσότα και το mastering από τον Thomas Juth στο Svenska Grammofonstudion στη Σουηδία. Το CD κυκλοφόρησε στις 28 Αυγούστου 2020 παγκοσμίως και έχει ήδη λάβει εξαιρετικές κριτικές από τη Γερμανία, τη Σουηδία, τις ΗΠΑ και την Πολωνία. 

Tο σχήμα αυτή την στιγμή αποτελούν οι: Denny Anthony-φωνή, Greg Wenk-κιθάρα, Geno Alberico-μπάσο, Mark Zonder-ντραμς. 

 

Στο “Threads of Fatality” συμπεριλαμβάνεται και το τραγούδι “Say Goodbye”.

 

 

Official links 

www.veritas.rocks  

www.veritas.rocks/epk 

www.facebook.com/veritasmusickc 

https://veritasrocks.bandcamp.com/album/veritas-ep  

https://www.youtube.com/channel/UC_n7AI_eOFdIJNXX0jvmxag 

 

 





FIND US

ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ "Μικρές ανακωχές"

 

Η πληγή μου είναι πια μια τρύπα στο ρούχο μου
Φωλιάζει στις πτυχώσεις
Φαίνεται μόνο σε κάποιες κινήσεις
Και μόνο στα δικά μου μάτια

Δεν ξέρω πώς γίνεται μια τρύπα
Μάλλον κουράζεται το ύφασμα να είναι τέλειο
Οποιαδήποτε απόπειρα κάλυψης
Θα μοιάζει ψεύτικη ,σαν εκείνες τις ζωγραφιές του δρόμου 

που καμώνονται την « Έναστρη Νύχτα» του van Gogh.
Να πετάξω το ρούχο ;Ούτε λόγος .
Δε θέλω να αποχωριστώ την τρύπα
Θα κάνω μαζί της μικρές ανακωχές.

Σοφία Βασιλειάδου 

Πίνακας :« Έναστρη Νύχτα» του van Gogh










ΜΑΝΑ ΠΑΝΑΓΙΑ - ΣΤΙΧΟΙ ΑΘΩΣ ΧΑΤΖΗΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΣΟΥΡΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΑ ΣΥΝΦΩΝΙΚΗΣ

 


Ένα δέντρο ήμουνα στη γη στου βόρια το ματωμένο χάδι Που στις ρίζες του έσταζε η πληγή παγωνιά κι απέραντο σκοτάδι. Μα στο άγιο βλέμμα σου Μανά Παναγιά το γλυκό το χάδι του ζέστανε το αίμα κι η αλήθεια φώλιασε πάλι στην καρδιά και μ’ ένα χαμόγελο γκρέμισε το ψέμα. Μα στο άγιο βλέμμα σου άνθισε η ψυχή και γλυκοπετάξανε γύρω χελιδόνια Η καρδιά τραγούδησε σε μια προσευχή κι έλιωσαν παντοτινά τώρα πια τα χιονιά. Στα κλαδιά τα φύλλα μου ξερά κι ούτε ένα μπουμπούκι δεν ανθούσε Τα πουλιά δεν άνοιγαν φτερά και κανένα δεν μου κελαηδούσε.

Αθως Χατζηματθαίου







Carpe "Ψυχή επίλεκτη..."



Το ένστικτο
δεν δημιουργεί λανθασμένες εντυπώσεις.
Ένας αόρατος κυματισμός
αποσυντόνισε το αδιάφορο βλέμμα.
Το χαμόγελό της πλανήθηκε στο δωμάτιο,
απορρύθμισε την ηρεμία των κυττάρων.
Ένοιωσα το ερέθισμα των διαφορών μας.
Και μετά βασίλεψε η σιωπή,
μόνο ο ήχος των φιλιών
διαχέονταν στο πεδίο του έρωτα.
Όλα τα βλέπει το φως,
στον έρωτα τίποτα
δεν πρέπει να κρύβεται.
Η σάρκα άγγιξε τη σάρκα,
το κορμί συσπάτε ολόκληρο,
αισθάνεται την επανάληψη της ανάσας.
Η εξαντλητική τελετή του πάθους
εξελίχθηκε σε λατρεία
για μια ψυχή επίλεκτη.
Απόψε ένας θνητός
κρατά στα χέρια του
με κατάνυξη την ευτυχία.

Carpe.



Η φωτογραφία είναι από https://coolwallpapers.me/

ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο αποχαιρετισμός του δασκάλου"

 «Τώρα πάω μόνος, ω μαθητές μου. Και σεις το ίδιο, θα τραβήξετε μόνοι το δικό σας δρόμο. Έτσι το θέλω.

Αληθινά σας συμβουλεύω να μακρύνετε από μένα και φυλαχτείτε από το Ζαρατούστρα. Κι ακόμη καλύτερα: Να τον έχετε ντροπή σας! Μπορεί και να σας γέλασε.

Ο άνθρωπος που ζητά τη γνώση δεν πρέπει μονάχα ν’ αγαπά τους εχθρούς του, αλλά και να μισεί τους φίλους του.

Δεν ευγνωμονεί κανείς το δάσκαλο, σαν μένει πάντα μαζί του μαθητής.

Και γιατί δε θέλετε να ξεσχίσετε το στέφανό μου; Με σέβεστε∙ μα τι θα γινόταν σαν ο σεβασμός σας γκρεμιζόταν κάποια μέρα;

Προσέχετε μη σκοτωθείτε από ‘να άγαλμα.

Λέτε πως πιστεύετε στο Ζαρατούστρα. Μα τι σημασία έχει ο Ζαρατούστρας; Είστε πιστοί μου. Μα τι σημασία έχουν όλοι οι πιστοί;

Δεν είχατε αναζητήσει ακόμα τους εαυτούς σας. Τότε με βρήκατε. Έτσι κάνουν όλοι οι πιστεύοντες∙ γι’ αυτό κι η πίστη είναι τόσο μικρό πράγμα.

Τώρα σας προστάζω να χάσετε εμένα και να βρείτε τους εαυτούς σας. Μόνο  σαν όλοι σας μ’ απαρνηθείτε, θα ‘ρθω πάλι κοντά σας».

(Φρ. Νίτσε, «Τάδε έφη Ζαρατούστρα»)

 

Ίσως να ξαφνιάζει κάπως το ύφος και το περιεχόμενο των προτροπών του Ζαρατούστρα (δασκάλου) προς τους μαθητές του. Κι αυτό γιατί συμβουλεύει με τόνο επιτακτικό να τον αποχωριστούν και να τον αναζητήσουν μόνον όταν βρουν – δομήσουν την δική τους ταυτότητα. Δεν επιζητεί από τους μαθητές του ο Ζαρατούστρα ούτε αναγνώριση, ούτε δικαίωση. Αντίθετα τους συμβουλεύει και τους προτρέπει να τον αμφισβητήσουν και ίσως – ίσως να τον μισήσουν.

Σε αυτήν την δύσκολη στιγμή του αποχωρισμού των μαθητών από τον δάσκαλο ο Ζαρατούστρα προτείνει μία sui generis «παιδαγωγική πατροκτονία». Κι αυτό γιατί πιστεύει πως έτσι οι μαθητές θα αυτονομηθούν και θα απελευθερωθούν από την βαριά σκιά της αυθεντίας του δασκάλου. Η γνωστική αυτονόμηση του μαθητή βαδίζει παράλληλα με την αυτοκατάργηση του δασκάλου ως πηγής γνώσης. Όταν ο «μαθητής μαθαίνει να μαθαίνει» είναι η μέγιστη δικαίωση και καταξίωση του δασκάλου.

Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που δεν αιχμαλωτίζεται από τον ναρκισσισμό που επιφέρει η γνωστική υπεροχή του έναντι των διδασκομένων – μαθητών του. Ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που δεν αυτοπροβάλλεται ως ο μοναδικός φορέας γνώσης και αναπτύσσει – εθίζει τους μαθητές του στην κριτική προσέγγιση της πραγματικότητας και στον γόνιμο προβληματισμό. Ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που δρα αποτρεπτικά στην τάση των μαθητών να μιμούνται στον δάσκαλο. Ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που με την διδασκαλία του και την συμπεριφορά του εμποδίζει την ειδωλοποίηση του εαυτού του που προκαλεί την άκριτη πίστη και συμμόρφωση στις συμβουλές – επιταγές του διδάσκοντα.

Η δημιουργική μοναξιά

«Τώρα πάω μόνος… Και σεις μόνοι το δικό σας δρόμο… Έτσι το θέλω»

Η απομάκρυνση του δασκάλου από τους μαθητές του προϋποθέτει και συνεπάγεται την μοναξιά. Μία μοναξιά δημιουργική και όχι τιμωρητική. Μία μοναξιά ως αναγκαία προϋπόθεση για την αυτογνωσία και τον σχεδιασμό του μέλλοντος. Πολλές φορές η κατάκτηση της γνώσης και η άλωση του κάστρου της ζωής επιτυγχάνονται από τις μοναχικές πορείες των υποκειμένων. Οι απάτητοι δρόμοι είναι για τους μοναχικούς και τους ασυμβίβαστους. Οι μαθητές και οι νέοι είναι υποχρεωμένοι να απεγκλωβιστούν από την κυριαρχική παρουσία του δασκάλου και να διακινδυνεύσουν, μόνοι πλέον, την προστασία (γνωσιακή) που τους παρείχε διεκδικώντας τη δική τους αλήθεια.

Η πίστη και η απόκτηση ταυτότητας

«Μα τι σημασία έχουν όλοι οι πιστοί;… να βρείτε τους εαυτούς σας»

Ο Ζαρατούστρα στοχεύοντας στην απελευθέρωση των μαθητών του και την αυτονόμησή τους από κάθε αυθεντία και εξουσία εντοπίζει τη ρίζα της δουλείας του ανθρώπου. Τον ιστό της δουλείας των μαθητών και των ανθρώπων γενικότερα την υφαίνουν η άκριτη πίστη και η απουσία ταυτότητας. Όταν κάποιος, δηλαδή, δεν έχει συνείδηση της ταυτότητάς του εύκολα ετεροπροσδιορίζεται μέσα από την μίμηση ανθρώπων που θαυμάζει. Η απόλυτη συμμόρφωση και η άκριτη πίστη είναι τα παράγωγα φαινόμενα αυτής της έλλειψης ταυτότητας.

Η απουσία ταυτότητας και η έντονη επιθυμία δόμησής της – βασικό γνώρισμα και ανάγκη της νιότης – σπρώχνουν τους νέους σε αναζήτηση σταθερών σημείων αναφοράς για να καλύψουν το εσωτερικό κενό. Έτσι καλλιεργείται μία άγονη πίστη σε πρόσωπα και ιδέες που εμπνέουν δύναμη κι ασφάλεια. Κι ένα τέτοιο πρόσωπο είναι ο «δάσκαλος» που συμπυκνώνει τον σεβασμό, την λατρεία και την τυφλή πίστη των μαθητών. Και όσοι πιστεύουν, δεν σκέπτονται.

«Γι’ αυτό κι η πίστη είναι τόσο μικρό πράγμα»

Ο Νίτσε με έναν πρωτότυπο και υπερβατικό τρόπο καταγράφει την προτροπή του Ζαρατούστρα για πνευματική και ψυχική αυτονομία των μαθητών – νέων ως προϋποθέσεις μιας νέας πορείας. Η αποκόλληση από τον δάσκαλο – με ό,τι συνεπάγεται αυτός ως πρόσωπο, θεσμός ή σύμβολο – είναι αναγκαία για την απόκτηση ταυτότητας. Ο νέος αποκτά ελευθερία μόνον όταν δρα και σκέπτεται αυτόβουλα και μόνον όταν παύει να είναι μαθητής.

 

Ας μην μάς ξαφνιάζει, λοιπόν, ο Ζαρατούστρα με τις έντονες προτροπές και προτάσεις του. Μπορεί αυτές να θρυμματίζουν τις παραδοσιακές παιδαγωγικές αντιλήψεις, ωστόσο κρύβουν μία νέα αλήθεια. Η ιδιότητα του μαθητή πρέπει κάποτε να χαθεί στο όνομα της απόκτησης και συνειδητοποίησης της προσωπικής ταυτότητας.

«Δεν ευγνωμονεί κανείς τον δάσκαλο, σαν μένει πάντα μαζί του μαθητής… Τώρα σας προστάζω να χάσετε εμένα και να βρείτε τους εαυτούς σας»

 

 Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/










ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΚΑΛΗΣ "Διαμαρτυρία"

 

Κάποιοι υφίστανται
τις βλαβερές συνέπειες
της ψυχολογικής βίας
που ορισμένοι ασκούν
πάνω τους
και όχι μόνο ψυχολογικής
ασκούν σωματική
που φτάνει ως το έγκλημα
βία, βιασμοί
γυναικοκτονίες
το γυναικείο φύλο
τιμωρείται
γιατί διεκδικεί
τα δικαιώματα του
η κοινότητα LOATKI
καταδιώκεται
σχεδόν απ΄όλους
γιατί υπάρχει
και η κρατική βία
έρχεται να συμπληρώσει
τα κενά
απέναντι στους διαμαρτυρόμενους.

Γρηγόρης Σακαλής 


Η φωτογραφία είναι από https://enallaktikidrasi.com/