Carpe "Μισός..."
Τα στεγνά μου χείλη
καταδυναστεύουν τα σφάλματα.
Οι έρωτες χάθηκαν
στα ψηλά χορτάρια του θανάτου,
εκρηκτική η κραυγή τους.
Ανταλλάσσουμε ματιές,
εισπνέω την ηχώ τους.
Τα μάτια ξεσκίζουν
το πέπλο του χρόνου,
θωπεύουν τα ανέγγιχτα,
η ζωή ανθίζει
στα κρυφά κοιλώματα της σάρκας.
Καταγράφονται οι δονήσεις της καρδιάς,
αναλαμπή ελπίδας
μέσα στην καταχνιά των καιρών.
Κάθε βράδυ γνωριζόμαστε,
βγαίνουμε από τις παρενθέσεις,
ντυνόμαστε με τα στολίδια του πόθου,
χορεύουμε προς την έξοδο κινδύνου.
Ένα ρομαντισμός εφηβικός
εξαγνίζει τα λάθη.
Υπήρξα μισός, βουλιάζοντας στη διαρκή απουσία σου.
Carpe.
Dead Sidewalkers – single “Drive Ahead” από το επερχόμενο άλμπουμ “Ahead”
Οι Αθηναίοι alternative/garage/pu
Πρώτο επίσημο δείγμα αποτελεί το lyric video για το κομμάτι “Drive Ahead”. Enjoy!
https://www.youtube.com/watch?
Οι Dead Sidewalkers
Βγήκαν στο δρόμο, ακολουθώντας τα βήματα και τους ήχους μουσικών από την Αμερικάνικη και την Αυστραλέζικη punk και garage σκηνή, χωρίς ωστόσο να τοποθετούνται κάπου συγκεκριμένα και μη φορώντας καμία ταμπέλα.
Οι Dead Sidewalkers μόλις ολοκλήρωσαν τον πρώτο τους δίσκο με τίτλο “Ahead” που θα κυκλοφορήσει επίσημα στο bandcamp στις 23 Μαΐου 2022, και αυτή τη στιγμή ετοιμάζουν το υλικό τους για live εμφανίσεις.
Αποτελούνται από τους:
Χάρη Γκελεστάθη - Φωνή (ex-Rockin' Bones, Widow Pit)
Σπύρο Δουλγερίδη a.k.a. S.pyros D. - Τύμπανα και φωνή (ex-Rockin' Bones, The
Κωνσταντίνο Κοπανάκη - Κιθάρες (ex-False Alarm)
Γιάννη Ανδρέου -Μπάσο (ex- Cosmic Teds)
Οfficial links
https://www.facebook.com/
https://youtube.com/channel/
ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΕΛΙΤΣΟΣ - Ο Λημνιός Χορηγός Του Διαγωνισμού Που Ανέδειξε Το Νίκο Καζαντζάκη
Ο Οδυσσεύς Παντελίδης, χορηγός του διαγωνισμού που ανέδειξε τον Καζαντζάκη
Το 1905 ο φιλότεχνος Λήμνιος επιχειρηματίας Οδυσσεύς Ι. Παντελίδης ανέλαβε τη χρηματοδότηση για μια τριετία του θεατρικού διαγωνισμού που διεξαγόταν υπό την εποπτεία του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στον «Παντελίδειο δραματικό αγώνα» γνώρισε για πρώτη φορά μια πανελλήνια λογοτεχνική διάκριση ο μεγάλος Έλληνας λογοτέχνης Νίκος Καζαντζάκης το 1907.
Όμως, η επιτροπή τού αρνήθηκε το βραβείο με αποτέλεσμα να ξεσηκωθεί σάλος. Μεταξύ των βραβευθέντων υπήρξαν κι άλλοι γνωστοί λόγιοι: Φώτος Πολίτης, Τιμολέων Αμπελάς, Μιλτιάδης Ιωσήφ κλπ.
Οι δραματικοί αγώνες και η θέσπιση του Παντελίδειου
Ο Παντελίδειος αποτελούσε τη συνέχεια παλιότερων διαγωνισμών, οι οποίοι διεξάγονταν από το 1851 με διάφορες ονομασίες, ανάλογα με τους εκάστοτε χορηγούς, όπως: Ράλλειος, Βουτσιναίος, Φιλαδέλφειος, Λασσάνειος. Στις αρχές του 20ού αιώνα, το κληροδότημα του τελευταίου χορηγού Γεωργίου Λασσάνη εξαντλήθηκε.
Στην έκκληση του Πανεπιστημίου ανταποκρίθηκε ο Παντελίδης, ο οποίος ανέλαβε την επιχορήγησή του για τρεις χρονιές από το 1906 ως το 1908 (ακολούθησε ο Αβερώφειος από το 1910).
Στην αίτηση του προς τον Πρύτανη ο Παντελίδης ανέφερε:
«Επιθυμών να συντελέσω και εγώ, κατά την εμήν δύναμιν, εις την ανύψωσιν και βελτίωσιν του Εθνικού ημών θεάτρου, απεφάσισα όπως συστήσω δραματικόν αγώνα, ον λίαν ευσεβάστως παρακαλώ υμάς όπως φιλοξενήσητε εν τω Σεπτώ των Μουσών τεμένει ου τόσον επαξίως προΐστασθε».
Στις 17.11.1905 η Σύγκλητος αποδέχτηκε την πρόταση, εξαίροντας την πρωτοβουλία του:
«Ο κ. Οδυσσεύς Ι. Παντελίδης, Λήμνιος την πατρίδα, διατρίβων δε εν Αιγύπτω, αισιοδοξών εν τη φιλοπατρία αυτού και τη φιλομουσία… ηθέλησε ελευθέρως να ιδρύση τον αγώνα τούτον, τον επί τρία έτη τελεσθησόμενον, αφήσας εις τους συναγωνιζομένους πλήρη ελευθερίαν και ως προς την μορφήν των δραματικών έργων και ως προς την υπόθεσιν και ως προς την γλώσσαν».
«Οι κριταί αναγνωρίζουν τας πολλάς αρετάς του έργου τούτου, εν τούτοις επειδή ως υπόθεσιν έχει τον έρωτα νεαράς γυναικός προς τον αδερφόν του συζύγου της, εθεώρησαν τούτο ως μη στηριζόμενον επί βάσεως ηθικής και συγχαρέντες μόνον τον ποιητήν δια την ποιητικήν αυτού δύναμιν, τον απέκλεισαν του βραβείου του Παντελιδείου διαγωνισμού.
Συγγραφεύς του «Ξημερώνει», του οποίου μερικαί σκηναί αναγνωσθείσαι ενθουσίασαν το ακροατήριον, διεδόθη ότι είνε ο Κρης κ. Καζανζάκης, όστις και παρίστατο κατά την ανάγνωσιν της εκθέσεως».
«Στο δράμα αυτό η κριτική δεν έδωκε το χιλιόδραχμο βραβείο μήτε το στέφανο της δάφνης. Μα του έδωκε κάτι ιδεολογικότερο και, κατά τη γνώμη μας, και πολυτιμότερο. Το παίνεσε κατά τρόπο που θάκανε να ζηλέψουν και πολλοί βραβευμένοι Λασσάνειοι και άλλοι».
Θοδωρής Μπελίτσος, 2.5.2022
Σημείωση. Εκτενέστερη μορφή του άρθρου, με πλήρη τεκμηρίωση, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Φιλολογική» της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (τ. 31/122, Ιαν.-Μάρτ. 2013, σελ. 20-33) και στον τόμο: Θ. Μπελίτσος, «Λημνιακά 2012», σελ. 186-205, με τίτλο: «Παντελίδειος δραματικός αγώνας (1906-1908). Ο διαγωνισμός που ανέδειξε τον Καζαντζάκη».
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://limnosxpress.gr/
Artika Αστική Εταιρεία Πολιτιστική Μη Κερδοσκοπική - Πρόσκληση σε ομάδες εργασίας: Ανάπτυξη Θεατρικού Κοινού Πολύ Νεαρής Ηλικίας
Οργάνωση: ArtikaTheatreCompany,http://www.artika.co/,artika.info@gmail.com
Επικοινωνία: Μαρία
Κωνσταντοπούλου, Κ: 6944478668
Λίγα λόγια για την Artika:
H Artika, η ομάδα που έφερε
το θέατρο για τις πολύ μικρές ηλικίες στην Ελλάδα, έχει κλείσει 16 χρόνια
καλλιτεχνικής πορείας και δημιουργίας. Είναιμέλοςτου Small Size Network καιτουμεγάλουΕυρωπαϊκούπρογράμματος«Mapping – a map on the aesthetics of performing arts
for early years», Creative Europe 2018-2022. H ομάδα έχει
δημιουργήσει θεατρικές παραστάσεις για νεαρές ηλικίες και ενήλικες, καθώς και
καλλιτεχνικά βιωματικά εργαστήρια. Έχει κληθεί να συμμετάσχει σε φεστιβάλ στο
εξωτερικό στην Ιταλία (La Baracca
Testoni Ragazzi), τη
Γερμανία (HeliosTheater), την Ουγγαρία (KolibriTheatreFestival, 10thJubileeAssitezInternationalChildren’sAndYouthTheatreBiennial), τη
Ρουμανία (TeatrulIonCreanga), τη Γαλλία (Ville de
Limoges) και
το Ιράν (Isfahan Theater Festival).
Στόχος και επιθυμία μας είναι η δημιουργία ενός θεάματος που να μπορεί να αφομοιωθεί από την ιδιαίτερη ψυχοσύνθεση των παιδιών της πολύ νεαρής ηλικίας, και να τα φέρει σε επαφή με το θέατρο και την τέχνη, μία τέχνη θετική, ελεύθερη, ρομαντική και ποιητική.
Έγραψαν για μας…
«Η παράσταση «Πάει έρχεται» μας μιλά με απλό τρόπο για το θέμα του αποχωρισμού από κάτι που αγαπάμε. Μέσα από καταλυτικό χιούμορ, ζωντανή μουσική, χορό και αστεία περιστατικά, ψυχαγωγεί ουσιαστικά τους μικρούς αλλά και μεγάλους θεατές. Τα παιδιά ρουφάνε σαν σφουγγάρι τις έννοιες και συμμετέχουν, εκφράζοντας συναισθήματα τους. Όταν το αγόρι φοβάται ότι θα χάσει την κοπέλα, τον βοηθούν να τη ξαναβρεί και γελάνε καθώς αντιλαμβάνονται πράγματα που εκείνος αγνοεί. Όταν το κορίτσι μένει μόνο του την καθησυχάζουν λέγοντάς της «Μη φοβάσαι, θα ξαναγυρίσει»!» Ελεάννα Γεωργίου, Ταλκ
«Πάντα, «χρυσό κλειδί» στις παιδικές θεατρικές παραστάσεις –όχι μόνο τις βρεφικές–αποτελεί η κατάλληλη ενίσχυση του οικογενειακού περιβάλλοντος πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το τέλος της παράστασης. Κάπως έτσι εξηγείται το πώς υπάρχουν μωρά που ήδη από 6 ή 8 μηνών με κατάλληλη ενίσχυση μπορούν να παρακολουθήσουν με άνεση μια σύντομη σε διάρκεια βρεφική παράσταση, ενώ παιδιά ενός ή και δύο ετών χωρίς ενίσχυση, με δυσκολία θα παρακολουθήσουν την ίδια παράσταση. Τολμήστε να τις δείτε μαζί με τα παιδιά σας, η εμπειρία αυτή είναι πολύτιμη για όλους.» Γεωργία Οικονόμου, Tospirto.net
«Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές
για την ευφάνταστη δουλειά και τα υπέροχα 40 λεπτά που χάρισαν στους μικρούς
αλλά και στους μεγάλους θεατές»
Μαργαρίτα
Λιγνού, ΘΕΑΤΡΟΜάΝΙΑ
Θα χαρούμε πολύ να σας
δούμε όλους εκεί!
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ - " Η νύχτα στο πάρκο" του θεάτρου Νο
Νέο βιβλίο: Ηλίας Γιαννακόπουλος "Σκέψης εγκώμιον"
Πιστέψτε εκείνους που ψάχνουν την αλήθεια και αμφισβητήστε εκείνους που τη βρήκαν. — Αντρέ Ζιντ
Η αναζήτηση, η αποκάλυψη και αποδοχή της αλήθειας συνιστούν προϊόν όχι μόνον μιας επίπονης προσπάθειας, αλλά και μιας συνειδητής εσωτερικής απόφασης να προσαρμόζεσαι σε ό,τι αποδεικνύεται και όχι σε ό,τι κολακεύει τις αναπόδεικτες βεβαιότητές σου. Να επιλέγεις το μονοπάτι του αναστοχασμού όταν ένα επιχείρημα ή μία άλλη λογική ερμηνεία πείθει περισσότερο ή φωτίζει μία άγνωστη πτυχή της πραγματικότητας.
Χρήσιμο εργαλείο σε όλα τα παραπάνω και ευχάριστο «συνοδοιπόρος» ο δοκιμιακός λόγος. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο γραμματειακό είδος δεν στοχεύει αποκλειστικά στην πειθώ, αλλά και στην πρόκληση θετικών συναισθημάτων κατά την ανάγνωσή του. Κινείται δηλαδή στο μεταίχμιο Επιστήμης και Λογοτεχνίας.
Η συνθετότητα της ανθρώπινης ύπαρξης, τα αναπάντητα ερωτήματα για το νόημα της ζωής και η πολυπλοκότητα της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας — με πολλά στοιχεία «αταξίας» — αποτελούν τον προνομιακό χώρο του δοκιμιακού λόγου του παρόντος βιβλίου. Η φιλοσοφία, η ψυχολογία, η γλώσσα, η πολιτική, η θρησκεία, ο άνθρωπος, η Ελλάδα, η βία, οι «προτάσεις ζωής» κι ένα πλήθος άλλων θεμάτων συνθέτουν το νοηματικό ιστό του βιβλίου. Στόχος δεν είναι η απόλυτη απόδειξη ή η επιβολή μιας θέσης αλλά η πρόκληση να δούμε κάποια «αυτονόητα» και δεδομένα με «άλλη ματιά».(Κείμενο από το οπισθόφυλλο της έκδοσης.)
*** Το βιβλίο (456 σελίδες) δομείται σε 21 ενότητες με ποικιλία θεμάτων (Φιλοσοφία,Ψυχολογία,Γλωσσολογία,Πολιτική,Θρησκεία,Ελευθερία,Σκέψη,Εθνικά, Κοινωνία,Άνθρωπος,Κορονοιός...). Στα 61 κείμενα του βιβλίου αναλύονται θέματα σύγχρονα,αλλά και παραδοσιακά που επηρεάζουν την σύγχρονη σκέψη και συμπεριφορά του ανθρώπου.