ΛΙΝΑ ΒΑΤΑΝΤΖΗ "Ιχνογραφήματα"

 

Windflowers  by John William Waterhouse


Θα τρέχω σε αμμουδιές,
θα περπατώ σε δάση
και θα επιστρέφω στην πόλη,
για να σταθώ μπροστά σου

με μια πρόβλεψη,
με μια συμβουλή
και μια υπόσχεση

ώστε πια η Γη
μαζί μας θα γίνει
αυτόφωτη.


O πίνακας είναι από https://www.wikiart.org/








ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΡΓΙΩΤΗΣ "25η Μαρτἰου 1821 άγγελμα Σωτηρίας του ανθρώπινου γένους και Ελευθερίας του Ελληνισμού."

 

Αγάλλεται και πανηγυρίζει η Ορθοδοξία και σύμπας ο Ελληνισμός. Ξημερώνει η 25η Μαρτίου. Ημέρα που σηματοδοτεί την Ελευθερία του ανθρώπου. Ελευθερώνεται ο άνθρωπος από τα δεσμά της αμαρτίας και ο Έλληνας αποκτά την Λευτεριά του. Τον ευαγγελισμό της Υπεραγίας Θεοτόκου και την έναρξη του αγώνα του 21 για την Ελευθερία πανηγυρίζει ο ελληνισμός πανταχού της γης.

Ο αρχάγγελος Γαβριήλ με εντολή του Θεού Πατρός μεταφέρει στην Παναγία μας το χαρμόσυνο μήνυμα: θα γίνει η μητέρα του Θεού, του Χριστού μας, του δευτέρου προσώπου της Αγίας Τριάδος. Στην άσημη πόλη της Ναζαρέτ στην 15χρονη, τότε, Μαρία έρχεται η στιγμή της εκπλήρωσης της υπόσχεσης του Θεού προς το ανθρώπινο γένος. Τη στιγμή της εξόδου των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο ο Πλαστουργός μας έδινε ένα μήνυμα λυτρώσεως του πεπτωκότος ανθρώπου (πρωτευαγγέλιο). Απευθυνόμενος προς τον αρχαίκακο διάβολο με την μορφή του όφεως είπε «Και έχθραν θύσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματος σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής, αυτός σού τηρήσει την κεφαλήν και συ τηρήσεις αυτού πτέρναν»(Γέν. Γ΄, 15). Ο μονογενής μου Υιός θα συντρίψει το κράτος της διαβολικής αμαρτίας και του σκότους. Θα γεννηθεί από παρθένο. Θα νικήσει το φως, η Ζωή και η Αλήθεια. Την υπόσχεση αυτή εκπληρώνει ο Θεός μας. Ο Πλάστης μας πάντα εκπληρώνει τις υποσχέσεις του. Ψεύτης ο Θεός, μη γένοιτο!! Ο Αρχάγγελος μεταφέρει στην ταπεινή δούλη του Θεού τη χαρμόσυνη είδηση ότι θα γίνει η μητέρα του Υιού του Θεού, με θαυματουργικό τρόπο. Η Πάναγνος παρθένος Μαρία αποδέχεται με περισσή ταπεινοφροσύνη την είδηση λέγουσα «Ιδού η Δούλη Κυρίου, γένοιτό μοι κατά το ρήμα σου». Απλά και ταπεινά. Χωρίς εγωισμούς και επάρσεις. Το προαιώνιο θέλημα και σχέδιο του Θεού για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους τίθεται σε εφαρμογή. Ο Υιός του Θεού λαμβάνει σάρκα και οστά και δια των αγνών αιμάτων της Παναγίας μας γεννιέται ως άνθρωπος στο σπήλαιο των αλόγων και αρχίζει το «έργο της Θείας οικονομίας ». Ο Υιός του Θεού γίνεται άνθρωπος τέλειος, χωρίς αμαρτία, υιός της αειπαρθένου Παναγίας. Οποία τιμή για το γυναικείο φύλο. Ταυτόχρονα, είναι και Θεός, τέλειος και αληθινός.

Με το «Χαίρε Κεχαριτωμένη ο Κύριος μετά σου» του Αρχαγγέλου έρχεται η ευχάριστη είδηση στο ανθρώπινο γένος, ο καλούμενος ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Χαιρετισμός που εξέπληξε την μικρή Μαρία, η οποία δίστασε με την παρουσία του Αρχαγγέλου, φοβούμενη μήπως είναι κάποια διαβολική ενέργεια αυτό που βλέπει, κάποιος πειρασμός που την απομακρύνει από τον Θεό. Όμως, τα λόγια που ακολούθησαν την καθησύχασαν, παρά το απρόσμενο άγγελμα και την εύλογη απορία που της προκάλεσαν: «και πώς έσται μοι τούτο, επεί άνδρα ου γινώσκω ;». Ο Αρχάγγελος, που δεν μπορούσε κι εκείνος να εξηγήσει το μυστήριο, μόνο της απαντά ότι θα πραγματοποιηθεί το υπέρ νουν άγγελμα με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος: «Πνεύμα Άγιον επελεύσεται επί σε και δύναμις υψίστου επισκιάσει σοι». Όπου βούλεται Θεός, νικάται φύσεως τάξις.

Η επιλογή της Παναγιάς δεν ήταν τυχαία. Τέκνο γονέων υπερηλίκων που γεννήθηκε κατόπιν πολλών προσευχών και το οποίο το είχαν τάξει οι υπέργηροι γονείς του να το αφιερώσουν στο Θεό. Ήταν η πλέον αγνή, η πλέον ταπεινή και άδολη κόρη. Δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει τέτοια γυναίκα στον κόσμο. Αυτή επέλεξε ο Θεός για να φέρει στον κόσμο τον μονογενή Υιό Του, για να σώσει από την αμαρτία το ανθρώπινο γένος με τον σταυρικό του θάνατο και την τριήμερη Ανάστασή Του..

Την ημέρα αυτή, την 25η Μαρτίου, επέλεξαν και οι πρόγονοί μας το 1821 για να στείλουν και αυτοί ένα ευχάριστο μήνυμα στους σκλαβωμένους λαούς της οικουμένης. Είπαν το ¨Χαίρε, ω χαίρε Λευτεριά¨. Τετρακόσια χρόνια ολόκληρα υποδουλωμένοι και σκλαβωμένοι στον τούρκο δυνάστη. Τετρακόσια χρόνια ο ελληνισμός να έχει στο σβέρκο του τον Οθωμανό. Να υποφέρει τα πάνδεινα. Είναι δούλος, είναι σκλάβος και δεν διαφεντεύει τον τόπο του μήτε την τιμή της οικογενείας του ούτε και τη ζωή του. Δεν μπορεί να μάθει στοιχειώδη γράμματα, τη γλώσσα του αυτή που δημιούργησε πολιτισμό τεράστιο και απέδωσε έννοιες υψηλές όπως δημοκρατία και ελευθερία ή έστησε Παρθενώνες και κατέκτησε τον κόσμο με τον εκπολιτιστή Μακεδόνα Μέγα Αλέξανδρο. Δεν είναι δυνατό να λατρεύσει τον ένα και αληθινό Θεό. Δέχεται πιέσεις να αλλαξοπιστήσει, αρνείται να υποκύψει. Έτσι έχουμε ένα μεγάλο αριθμό, ένα σύννεφο επωνύμων και ανωνύμων Αγίων. Τους Νεομάρτυρας όπως τους ονόμασε η Αγία μας Εκκλησία.

Καταφεύγει στο κρυφό σχολειό για να μάθει λίγα γράμματα. Να μη λησμονήσει την Ιστορία του, τη Σαλαμίνα, τις Θερμοπύλες, τον Μέγα Αλέξανδρο και πολλά άλλα. Εκεί στο τρεμάμενο φως του καντηλιού, κατά τον ποιητή, μαθαίνει τι είχε, τι έχει, τι έπρεπε να έχει και παραμένει Έλληνας. Ολίγα κολλυβογράμματα σπουδάζει από την οκτώηχο και το ψαλτήρι. Γαλουχείται και στα νάματα της Ορθοδοξίας. Υπάρχουν, δυστυχώς, λίγοι βέβαια αρνητές του κρυφού σχολείου, οι θαυμαστές της θεωρίας ότι οι πόντιοι και οι μικρασιάτες δεν σφαγιάστηκαν από τους Τούρκους, απλά εξ αιτίας του συνωστισμού πέθαναν από ασφυξία. Αυτοί αρνούνται την ύπαρξη του κρυφού σχολείου. Είναι ελάχιστοι, για να μας κάνουν και εμάς αρνητές της ιστορικής αληθείας.

Πολλά τα βάσανα και σκληρή η ζωή των υπόδουλων Ελλήνων. Μέσα τους σιγοκαίει ο πόθος της Ελευθερίας. Η ελπίδα της απελευθέρωσης. Το διεθνές περιβάλλον σφόδρα εχθρικό, ο Μέτερνιχ με την Ιερά Συμμαχία μεγάλο εμπόδιο. Ο Έλληνας γαλουχημένος με την ελπίδα ότι «πάλι δικά μας θάναι» δεν κάθεται με τα χέρια σταυρωμένα, oοργανώνεται και επαναστατεί. Έχουμε τοπικές εξεγέρσεις που πνίγονται στο αίμα, αλλά τροφοδοτούν με πίστη την ελπίδα για λευτεριά. Πάμπολλες είναι οι απόπειρες αυτές. Τα αίματα και τα σώματα των θυσιασθέντων γίνονται λίπασμα για να θρέψουν τον πόθο για λευτεριά. Οι αρματολοί και οι κλέφτρες, τα δημοτικά τραγούδια και ο θούριος του Ρήγα Φεραίου ¨ως πότε παλικάρια θα ζούμε στα στενά μονάχοι σαν λιοντάρια στις πέτρες στα βουνά. Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή¨ δίνουν κουράγιο και δύναμη στο σκλαβωμένο ελληνικό γένος. Η Φιλική εταιρεία βοηθάει την προετοιμασία για τη μεγάλη στιγμή. Οργανώνει, συντονίζει, κατευθύνει. Εργάζεται μεθοδικά και μυστικά. Ο τύραννος καραδοκεί. Δεν θέλει να χάσει την Ελλάδα, την θέλει σκλάβα και υπόδουλη, όπως και άλλους λαούς. Θέλει την κραταιά, όπως πίστευε, οθωμανική αυτοκρατορία ακέραια να διαφυλάξει. Ο σκλαβωμένος Έλληνας ποθεί την Λευτεριά του και κανείς δεν μπορεί να του τη στερήσει. Είναι αποφασισμένος να χύσει το αίμα του και να προσφέρει, ακόμη, και τη ζωή του για την πατρίδα, την πίστη και την ελευθερία.

Η ημέρα η ποθητή, η αγία και ευλογημένη έφθασε. Είναι η 25η Μαρτίου 1821. Στα Καλάβρυτα ο επίσκοπος Παλαιών Πατρών Γερμανός υψώνει τη σημαία της επανάστασης και το πανηγύρι της παλιγγενεσίας αρχίζει. Για του Χριστού την πίστη την Αγία και για της Ελλάδος την ελευθερία γίνεται ο αγώνας. Άρχισε ο γενικός ξεσηκωμός με την πίστη στον Χριστό την ημέρα του Ευαγγελισμού. Το «χαίρε Κεχαριτωμένη» συμπλέει με το «χαίρε, ω χαίρε λευτεριά».

Ο μεγάλος αγωνιστής και ήρωας του 21 ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Γέρος του Μοριά βροντοφωνάζει «Ο θεός υπέγραψε την λευτεριά της Ελλάδας και δεν παίρνει την υπογραφή Του πίσω» . Μη γένοιτο. Ισχυρίζονται κάποιοι ότι ο ξεσηκωμός των Ελλήνων επηρεάστηκε από τη λεγόμενη γαλλική επανάσταση. Αλήθεια, οι φίλοι μας οι γάλλοι ποιόν κατακτητή και αλλοεθνή και αλλόθρησκο δυνάστη θέλανε να διώξουν και οι επαναστατούντες δήλωσαν ότι αυτό γίνεται για «του Χριστού την πίστη την αγία»; Δεν βρήκα πουθενά κάτι τέτοιο. Απλά η γαλλική επανάσταση χρονικά προηγήθηκε.

Στον αγώνα αυτό όλοι έδωσαν δυνατό και βροντερό παρών. Νέοι, γέροι, πλούσιοι, πτωχοί, γραμματιζούμενοι και αγράμματοι, γυναίκες και άνδρες. Όλοι τη λευτεριά των ήθελαν. Κληρικοί και λαϊκοί, νησιώτες και στεριανοί συναγωνίζονταν ποίος θα προσφέρει τα πιο πολλά. Τον καλύτερο εαυτό του, το είναι του, το αίμα του και τη ζωή του. Πολλοί κληρικοί, απλοί ιερείς, μητροπολίτες και πατριάρχες ποτίζουν με το αίμα τους το δένδρο της ελευθερίας. Υπάρχουν ήρωες κληρικοί ως ο Παπαφλέσσας, ο Αθανάσιος Διάκος, ο Ησαΐας Σαλώνων, ο πατριάρχης Γρηγόριος ο Ε, όπως και λαϊκοί, πχ, Πλαπούτας, Κανάρης, Μακρυγιάννης για να αναφέρουμε ελάχιστους. Δεν είναι δυνατό στα πλαίσια ενός άρθρου να αναφερθούνε όλα τα ονόματα. Η λαϊκή μούσα με τα δημοτικά τραγούδια, η παράδοση και η Ιστορία έχει καταγράψει πάμπολλα, όλα πιστεύω όχι. Όλοι τους επώνυμοι ή ανώνυμοι συμβάλανε να ελευθερωθεί η πατρίδα μας. Βοηθήσανε και πολλοί ξένοι την προσπάθεια αυτή, παρακινούμενοι από αγάπη προς την Ελλάδα, τον πολιτισμό της και την τεράστια προσφορά της στο παγκόσμιο πνεύμα.

Μεθυσμένοι μέσα στον νικηφόρο αγώνα των πρώτων χρόνων, ξεχάσανε μάλλον ότι η απελευθέρωση του τόπου δεν πραγματοποιήθηκε και αρχίσανε οι καπεταναίοι να φιλονικούν και να αντιμάχονται μεταξύ τους, να πολεμά ο ένας εναντίον του άλλου. Το αιώνιο σαράκι της φυλής. Ο εγωισμός και η φιλοπρωτία. Ο δυνάστης βρήκε ευκαιρία και ανακατέλαβε πολλά φρούρια. Σελίδα μελανή, προφανώς και πολύ διδακτική. Μπορούμε να προσφέρουμε, παντού, χωρίς να φαινόμαστε ότι είμαστε πρώτοι. Η ουσία μετράει και όχι ο τύπος, το φαίνεσθαι.

Ο Θεός, πράγματι, έβαλε την υπογραφή του, κατά την ρήση Κολοκοτρώνη και η πατρίδα μας ελευθερώθηκε. Όχι ολόκληρη. Χρειάστηκαν και άλλοι αγώνες και άλλοι πόλεμοι και ήρωες για να δημιουργηθούν τα σημερινά σύνορα της πατρίδας μας.

Θα ήθελα να κλείσω με τους στίχους του ποιητή «μεθύστε με το αθάνατο κρασί του ‘21» και θα πρόσθετα ο ελάχιστος «και με το αθάνατο κρασί της Ορθοδοξίας».

«Χαίρε Κεχαριτωμένη Μαρία, ο Κύριος μετά Σου».

«Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιάς και φυλακή».


Μυργιώτης Παναγιώτης
Μαθηματικός
Η φωτογραφία είναι από https://www.ipaidia.gr/







«Γιώργος Νινιός», Το πορτραίτο ενός αυθεντικού καλλιτέχνη

 

Αν κάποιος θα έπρεπε να περιγράψει με δυο λόγια τον καλλιτέχνη Γιώργο Νινιό, θα μπορούσε ίσως να δώσει τα τυπικά στοιχεία του χρόνου και τόπου γέννησής του. Η καλλιτεχνική του ταυτότητα δεν μπορεί να ορισθεί με σαφήνεια και συντομία, γιατί πρόκειται για έναν άνθρωπο φύσει καλλιτέχνη, αν και στο ευρύ κοινό είναι γνωστός ως ηθοποιός τηλεοπτικός.

Πράγματι, το αστέρι του έλαμψε για πρώτη φορά το 1992, όταν εμφανίστηκε στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά «Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά», που στηρίχθηκε στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κ. Μουρσελά. Με μαεστρία ζωντάνεψε ένα χαρακτήρα που κατακτούσε με μεγάλη ευκολία τις γυναίκες, τον «Λούη», ενισχύοντας έτσι την εικόνα του ως αρσενικού παλαιάς κοπής και εξαιρετικά γοητευτικού άντρα. Το προφίλ αυτό ταίριαξε και με την αδυναμία του στις μηχανές ολοκληρώνοντας ένα δυναμικό κι ευαίσθητο πορτραίτο πολύ αγαπητό και στο γυναικείο και στο ανδρικό κοινό.

Ο ίδιος συχνά έχει δηλώσει δημόσια πως ποτέ δεν επιδίωξε κάτι τέτοιο αλλά και ότι δεν θεωρεί τον εαυτό του ούτε sex symbol ούτε «ωραίο». Το όνομά του δεν έχει συνδεθεί με το life style επιβεβαιώνοντας τα λόγια του. Δίνει συνεντεύξεις, όταν έχει να ανακοινώσει νέα για τη δουλειά του και μόνο.

Έχει να παρουσιάσει έναν τεράστιο κατάλογο με συμμετοχές του ως ηθοποιού σε θεατρικά έργα του ελληνικού και του διεθνούς ρεπερτορίου, καθώς και σε κινηματογραφικά Ελλήνων δημιουργών. Στο ενεργητικό του έχει πολλές βραβεύσεις και διακρίσεις, οι οποίες δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές στον κόσμο. Πολλοί ξαφνιάζονται διαβάζοντας γι’ αυτές στη σύντομη αναφορά, που γίνεται στο διαδίκτυο σε λήμμα αφιερωμένο στην καριέρα του στη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια, τη Βικιπαίδεια.( https://el.wikipedia.org/ )

Συγκεκριμένα, πήρε τιμητική διάκριση για την ερμηνεία του στη «Δέσποινα» στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1990 και το βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου στα Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1989 και 1991 για τις ταινίες «Δεξιότερα της δεξιάς» και «Δραπέτης» και «Ισημερία» αντίστοιχα. Το 2007, βραβεύτηκε στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2007 για το ρόλο του στο κλασικό αμερικάνικο θεατρικό έργο του Έντουαρντ Άλμπυ «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;».

Οι εμφανίσεις του στο θέατρο, πάντα επιτυχημένες και sold out, έχουν πάρει εξαιρετικές κριτικές από ειδικούς και κοινό, αν και έχει λατρευτεί για την ερμηνεία του στη συμμετοχή του σε πολλές τηλεοπτικές σειρές. Το διαδίκτυο και οι επαναλήψεις δίνουν τη δυνατότητα να τον γνωρίζουν και νεώτερες γενιές αλλά και να συγκινούνται ξανά και ξανά οι θεατές που αγάπησαν όλους τους χαρακτήρες που με φυσικότητα τους ζωντανεύει δίνοντάς τους υπόσταση ρεαλιστική και εντάσσοντάς τους στην καθημερινότητά τους. Η μικρή οθόνη έχει δώσει στο Γιώργο Νινιό θέση ξεχωριστή στην καρδιά του κόσμου, γιατί τον φέρνει στα σπίτια και τον συνδέει με τη ζωή του καθενός, που επιλέγει να τον δει. Πολύ συχνά συμμετέχει σε εκπομπές ψυχαγωγίας με μεγάλη ακροαματικότητα φωτίζοντας κι άλλες καλλιτεχνικές του ιδιότητες.Χορεύει, τραγουδά και παίζει μουσική δίνοντας δείγμα του πολύπλευρου ταλέντου του.

Δυστυχώς όμως, αντίθετα με τις κινηματογραφικές ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, που επιτρέπουν τη συνεχή επαφή με τον θεατή, το θέατρο, πλην κάποιων εξαιρέσεων θεατρικών παραστάσεων σκηνοθετημένων για την τηλεόραση, απαιτεί να πας να τον δεις από κοντά. Όσοι θαυμαστές του είχαν αυτή την επιλογή δηλώνουν ενθουσιασμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Είναι βέβαια γεγονός αδιαμφισβήτητο πως ο ηθοποιός στο θέατρο κρίνεται, εκεί που απέχει μια ανάσα από το θεατή και αλληλεπιδρά υποχρεωτικά μέσα σε αυτή τη μοναδική και, γι’ αυτό το λόγο,μαγική ατμόσφαιρα που δημιουργείται μέσα στην αίθουσα με όσα διαδραματίζονται στη σκηνή. Τυχεροί λοιπόν όσοι είχαν την εμπειρία ενός τέτοιου ηθοποιού σε θεατρική παράσταση.

Οι θεατρικές του εμφανίσεις ως τώρα είχαν να κάνουν κυρίως με αθηναϊκές σκηνές με ελάχιστες εξαιρέσεις στην επαρχία λόγω εκτάκτων ή μόνιμων παραστάσεων. Στη χρονιά που μας πέρασε, από το φθινόπωρο του 2018 ως και την άνοιξη του 2019, έπαιξε στο θεατρικό έργο του Γεράσιμου Σταύρου «Καληνύχτα Μαργαρίτα» σε παραγωγή του ΚΘΒΕ στη Θεσσαλονίκη, δίνοντας την ευκαιρία στους θαυμαστές του της Βόρειας Ελλάδας να τον ευχαριστηθούν σ’ αυτό το κλασικό πια έργο νεοελληνικού ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία Φ. Μακρή.

Τα τελευταία χρόνια έκανε και την εμφάνισή του ως σκηνοθέτης στο θέατρο, σκηνοθετώντας και τον εαυτό του στο έργο του Αύγ. Κορτώ «Η μαμά μου η Κασσάνδρα», για το οποίο έκανε και τα σκηνικά και έγραψε και τη μουσική.

Όπως έχει φανεί πλέον μέσα από συμμετοχές στον κινηματογράφο, στο θέατρο, στην τηλεόραση, σε μουσικές σκηνές και συναυλίες, ότι η σχέση του με τη μουσική είναι πολύ ιδιαίτερη.Συχνά τον έχουμε ακούσει να ερμηνεύει μοναδικά δικά του και ξένα τραγούδια, είτε παίζοντας μουσικά όργανα είτε τραγουδώντας. Ο ίδιος δεν δηλώνει μουσικός ή συνθέτης θεωρώντας πως η ενασχόλησή του με τη μουσική είναι μια προσωπική του ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση, που συμβαίνει με πολλή αγάπη.




Και για να ολοκληρωθεί αυτή η συνοπτική παρουσίαση του Γιώργου Νινιού, ας σημειωθεί πως η χρονιά που τον γέννησε είναι το 1959 και η πόλη είναι η Αθήνα, στην οποία μεγάλωσε και σπούδασε. Κατάγεται δε από ένα μικρό χωριό της Μεσσηνίας, τον Άμμο, δίπλα στον Πάμισο και κοντά στην Καλαμάτα.

Εν κατακλείδι πρέπει να επισημανθεί ότι ένα πορτραίτο αυθεντικού καλλιτέχνη, δημιουργείται χωρίς να ολοκληρώνεται ποτέ. Οι άνθρωποι που ασχολούνται με την Τέχνη είναι ακαθόριστοι και ρευστοί, γιατί δε χωράνε σε καλούπια, είναι άπιαστοι, γιατί ξεγλυστρούν σαν το νερό μέσα από τα χέρια μας και δραπετεύουν αενάως, γιατί δεν παγιδεύονται στο χρόνο.


Σοφία Δ. Νινιού
Φιλόλογος και Συγγραφέας


Αναδημοσίευση από το περιοδικό «διαδρομές», τεύχος 7, Οκτώβριος 2019,
ΣΣΙΛΤΕ


Οι φωτογραφίες είναι από: ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΝΙΟΣ/GIORGOS NINIOS






Οι OFERMOD είναι περήφανοι που παρουσιάζουν τα νέα μέλη για τις συναυλίες τους.

 

Οι OFERMOD είναι περήφανοι που παρουσιάζουν τα νέα μέλη για τις συναυλίες τους. Ο  Shadow (BLACK ALTAR ) 

στο μπάσο και ο Les (BLACK ALTAR, πρώην BEHEMOTH ) στη δεύτερη κιθάρα. 

Και οι δύο είναι πολύ αφοσιωμένοι στο πνευματικό Ευαγγέλιο των OFERMOD. Δεν έχετε δει ακόμα μεγάλη δρακόντεια μαγεία στη σκηνή από το συγκρότημα! 




 Τον Δεκέμβριο του 2021 το συγκρότημα κυκλοφόρησε το άλμπουμ «MysteriumIniquitatis» με μεγάλη επιτυχία. Οι Ofermod, 

μαζί με τους Funeral Mist και Malign, είναι γνωστοί ως οι εμπνευστές του λεγόμενου Orthodox Black Metal. 

Είναι επίσης πλήρως αφοσιωμένοι στο Δρακόντειο Μονοπάτι και είναι στενά συνδεδεμένοι με το τάγμα του Dragon Rouge. 









ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ - ΕΚΔΗΛΩΣΗ : ΚΥΡΙΑΚΗ 27 Μαρτίου 6:30 μ.μ., Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

 

Γενναδίου 8 και Ακαδημίας -10678 ΑΘΗΝΑ

             Τηλ:2103834559 E-mail: eel@otenet.gr  Website: www.eel.org.gr           


Π...Ρ...Ο...Σ...Κ...Λ...Η...Σ...Η

ΚΥΡΙΑΚΗ 27 Μαρτίου 6:30 μ.μ., Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου,

η Ε.Ε.Λ. φιλοξενεί

ομάδα φίλων ερασιτεχνών ηθοποιών στην παράσταση

«Ένας-ένας, το πολύ δύο»

ΑΝ.ΤΣΕΧΩΦ «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού»& «Η αρκούδα»Ν.ΓΚΟΓΚΟΛ «Παντρολογήματα» - ΖΑΝ ΚΟΚΤΩ «Στο πανηγύρι» ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ «Η σταρ»

Παίζουν: Βασίλης Τσακίρογλου, Γιούλα Κερατσή,

Μαρία Μπαμπαλή, Γιώργος Χριστοδολούλης,

Δημήτρης Σωτήρχος, Σαβίνα Μαντζαβινάτου


Χαιρετίζει: Παύλος Ναθαναήλ, πρώην Πρόεδρος, νυν Αντ/δρος Ε.Ε.Λ.

Προλογίζει: Βασίλης Τσακίρογλου , ποιητής, μέλος της Ε.Ε.Λ.


Σκηνοθεσία – Γενική επιμέλεια: Μαρίνα Χάγιου-Αντωνάτου

Μουσική επένδυση: επιλογές από έργα του Μάνου Χατζιδάκι


Είσοδος ελεύθερη, Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα κατά της πανδημίας.







ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΚΟΣ "Τα φιλντισένια καραβάκια"

 


Με τα φιλντισένια σου καραβάκια
έλα και φώναξε με
ν’ ακουστεί ξανά η φωνή σου
πάνω στην βομβαρδισμένη σιωπή του βυθού μου
και το σκοτεινό αφρισμένο μου κύμα

Ανάμεσα στους κάβους και τα κοντέινερ θα με δεις
να ξοδεύω το χρόνο της πολιορκίας μου
αρχειοθετώντας ταξίδια και ναυάγια
που καταφθάνουν καθημερινά απ' όλον τον κόσμο
μέσα σε μαύρες νάιλον σακούλες
στο υπόστεγο με τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις
εκεί που πίνω τους πικρούς καφέδες με μανία
φτιάχνοντας ολοένα και νέους χάρτες
με προορισμούς και σταθμούς
μιας ύστερης ματαιότητας λες

Ίσως και πιο παράμερα
στης τελευταίας αποβάθρας τα τραπεζάκια
θα μες βρεις να ταΐζω τα θαλασσοπούλια
με τον συνταξιούχο φαροφύλακα παρέα
να μετράει τα λαχεία στα τρεμουλιαστά του χέρια
έξω απ' τα εκδοτήρια εισιτηρίων
και τον ακροβάτη καπετάνιο από τη Νάξο
που ετοιμάζεται να πάει εθελοντής στον πόλεμο
μιας και λόγω έκτακτων γεγονότων
διακόπηκαν επ' αόριστο
οι άγονες γραμμές στα νησιά

Μα τι σου λέω τώρα αθέριστη γοργόνα μου
έτσι που είσαι βρεγμένη και παγώνεις
σ' αυτόν το μαρτιάτικο νεκροχειμώνα
που καίγεται ο κόσμος στο πυρωμένο θειάφι
και τα σημάδια των ανθρώπων
έχουν αρχίσει να σκουριάζουν
στον σιδερένιο ορίζοντα

Απόψε μονάχα. Μ' αυτόν τον φοβερό άνεμο
που κουρελιάζει τις τέντες στα μπαλκόνια
έλα και βγες έξω από τη ζωγραφιά σου
κι εγώ απ' τον καπνό της φωτογραφίας μου
και για μια στιγμή ας είναι κι η τελευταία
φώναξε με στον μαγευτικό κυματισμό σου
εκεί πάνω στο γαλάζιο σου κατάρτι
για να στεριώσω έστω και για λίγο
τη άδεια μου ματιά με τους αστερισμούς της νύχτας
κι ύστερα να πετάξω σαν το νυχτοπούλι
πάνω απ' τα βουνά και τους γκρεμούς
απ' τα καμένα σπίτια και τ' ανοιξιάτικα σιτάρια

Έτσι λοιπόν αφού τώρα πια
δεν μπορώ να αγγίξω καν το νόημα
που κόπηκε στα δύο
απ' τη φοβερή εκπυρσοκρότηση του όπλου
και το αθώο παιχνίδι σιώπησε
απ' τις σκοτεινές σειρήνες
και τ' αμήχανα βλέμματα των ανθρώπων
έχω ανάγκη πια να φύγω
απ' αυτή τη μοναξιά μου
γι' αυτό έλα κι άπλωσε
εκείνα τα θαλασσινά σου δίχτυα
ανάμεσα στα παγωμένα μου πόδια
και κάτω απ' το ακίνητο δέος μου
κράτα με για να ισορροπώ
καθώς θα μοιράζω τα ειρηνικά μου ενθύμια
στους ανίδεους επιβάτες που πηγαινοέρχονται
για ένα αέναο ταξίδι προπαρασκευαστικό
κι ένα αφήγημα αγνώστου ταξιδευτή
διαβάστε ίσως να είναι κι αστείο
για να περνάει ευχάριστα η ώρα σας
θα τους λέω.


Ηλίας Μάρκος
Φωτογραφία: Η.Μ.








GIA G – single “Reminiscing” από το EP “Cosmic Wave”


 “Reminiscing” 

(Δείτε το Official Music Video εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=AEm9SMYMdYU 


GIA G - (Copywrite @2022 3 song EP  Cosmic Wave .  2nd Single Reminiscing  )  

Featuring (GIA G/ Gia Federico) Mark George , Paul Engle .  

Filmed by Wesley Mendes Films  .  

Song recorded and EP at Galaxy Park Studio   with Richard Marr,  

Interwoven Studio by Gia Federico .   

Engineered, mixed and mastered at Galaxy Park Studio by Richard Marr.  

Makeup and Hair done by Gia Federico. Gia G | Boston | USA 

 

Έχει υπογράψει με τη Sliptrick Records, τόσο με σαν Gia G, όσο και με τους Devil In The Mist. 

Το "Cosmic Wave" EP είναι η τελευταία κυκλοφορία για το solo instrumental project της,  Gia G και η πρώτη μετά το The Ladder του 2019. Το νέο EP είναι το καλύτερό της μέχρι σήμερα και οδηγεί τη μουσική της σε διαφορετική κατεύθυνση και υψηλότερο επίπεδο. Επιδεικνύοντας την ποικιλόμορφη ανδρεία της στα τάστα, με jazz modal και scalar legato στο Intricate Fusion και Cosmic Wave , μέχρι το τραγούδι με ακουστικό slap,  το Reminiscing, που δείχνει μια άλλη πλευρά του στυλ της με υπέροχη αίσθηση, bluesy θέματα και φράσεις.  

Το «Cosmic Wave» μεταφέρει τον ακροατή σε ένα ταξίδι μουσικής γνώσης, περίπλοκης γραφής, ιδανικό για ακρόαση όταν βρίσκεστε στο αυτοκίνητό σας και τρέχετε στον αυτοκινητόδρομο. 


Official links