ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - «Δεν θέλω να πεθάνω»: Ένα δάκρυ – βόλι της μικρής Βλάντα από την Ουκρανία

  «Δεν θέλω να πεθάνω!»

Κανείς δεν θέλει να πεθάνει. Το ένστικτο της ζωής είναι πιο δυνατό από το θάνατο, κι ας νικάει στο τέλος αυτός κι ας το γνωρίζουμε από πριν πως υπάρχουν πολλοί τρόποι να χάσουμε το μέγιστο αγαθό, την ζωή. Όταν, όμως, αυτό διατυπώνεται ως απαίτησηπαράπονο ή παράκληση είναι κάτι διαφορετικό. Πολύ διαφορετικό όταν ακούγεται από την Βλάντα, από ένα μικρό κοριτσάκι της βομβαρδισμένης Ουκρανίας.

Δεν είναι παράκληση, δεν απαίτηση. Είναι κραυγή. Είναι διαμαρτυρία, μαστίγωμααμφισβήτηση και ηχηρή καταγγελία ενάντια στον φόβο και σε όσους τον σκορπίζουν. Είναι μία λοιδορία και μομφή. Ενάντια στον πολιτισμό μας και σε όσους υφαίνουν τις αρχές και την ηθική του ή και σε εκείνους που αδιαφορούν ή ανέχονται την κίβδηλη ύφανσή του. Ένα γλυκό και αθώο παιδικό παράπονο στο «κακό» του κόσμου.

Θέλω να ζήσω…

Το σπαρακτικό δεν «θέλω να πεθάνω» στην γλώσσα του παιδιού σημαίνει «θέλω να ζήσω». Γιατί τον θάνατον μόνον τον ξορκίζεις και δεν τον γνωρίζεις ως βίωμα. Μόνο τον φόβο βιώνεις. Την ζωή, όμως, την γνωρίζεις και την αποζητάς. Την διεκδικείς είτε ως δικαίωμα είτε ως ένστικτο. Είναι ένα δώρο της φύσης και κανείς δεν μπορεί να  σου το αφαιρέσει στο όνομα κάποιας ανώτερης ανάγκης ή συμφέροντος.

Γιατί πολεμάτε;

Και πώς να εξηγήσεις στο κλάμα ενός μικρού κοριτσιού πως το δάκρυ της είναι το τίμημα της παράνοιας των μεγάλων που σκηνοθετούν την ζωή της; Πώς να της εξηγήσεις πως το κακό περισσεύει στην ζωή και δηλητηριάζει τις συνειδήσεις και τις σχέσεις ανθρώπων, λαών και εθνών; Πώς να αιτιολογήσεις έναν πόλεμο αναίτιο; Έναν πόλεμο που τον προκαλεί το «κακό» και μόνο το κακό τρέφει; Τότε θα σού επαναλάβει με απορία «Γιατί τότε πολεμάτε»;

Ποιος φταίει;

Αν τολμήσεις να πεις στο μικρό κορίτσι πως το «κακό» κυβερνά τον κόσμο, τότε θα σε ρωτήσεις το «ποιος το υπηρετεί;». Και τι να πεις τότε;… ότι ο πλούτος, τα συμφέροντα, οι ανθρώπινες ανάγκες, οι φθηνές φιλοδοξίες, οι ανόητοι εθνικισμοί και τα κίβδηλα οράματα κάποιων ηγετών επωάζουν το κακό και τον πόλεμο. Ή μπορεί να είναι και ο άνθρωπος κακός από τη φύση του, οπότε τότε πρέπει να μελαγχολούμε για το μέλλον μας. Πόσα και πόσο μπορεί να τα καταλάβει όλα αυτά ένα μικρό κορίτσι με το καυτό δάκρυ και το μεγάλο παράπονο;

Ποιος άρχισε τον πόλεμο;

Πώς να μιλήσεις σε ένα μικρό παιδί πως το «κακό» φέρνει τον πόλεμο που τρομάζει τους ανθρώπους και σκορπά τον θάνατο αδιακρίτως σε όλους; Πώς να του εξηγήσεις πως κάποια φθηνά «εθνικά δίκαια» έχουν ριζώσει στο μυαλό μας και επωάζουν αιώνες τώρα το μίσος και τον πόλεμο; Για έναν πόλεμο φταίει πάντοτε ο άλλος που τον προκάλεσε (ηθικός αυτουργός) και όχι αυτός που τον διεξάγει – αποφασίζει (φυσικός αυτουργός). Το διεθνές δίκαιο αδυνατεί να αποφανθεί περί αυτού. Κι αν είναι έτσι πώς θα ονομάσεις τον φταίχτη;

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος;

Κι αν τα παιδικά μάτια απορήσουν και σού πουν το «δεν υπάρχει άλλος τρόπος» να σβήσετε το άδικο, το κακό και τις διαφορές σας; Τότε τι να πεις; Φταίει η ηθική μας, η λογική μας, τα ποταπά «δίκαιά» μας ή μια φυσική νομοτέλεια που αιώνες τώρα τρέφει το τέρας του πολέμου; Αν είμαστε αυτοκαταστροφικό είδος πώς επιβιώσαμε; Φαίνεται πως η λογική, η ηθική και οι θρησκείες δεν βρήκαν τον εναλλακτικό τρόπο και το κακό κακοφορμίζει στην ψυχή μας. Είμαστε πάντοτε «προμηθείς» που κάποιο αρπακτικό πουλί τρώει τις σάρκες μας…

Ποιο είναι το «κακό» που θέλετε να διορθώσετε;

Τα μικρά παιδιά δεν καταλαβαίνουν από ψυχολογία, κοινωνιολογία, πάλη των τάξεων, ιδεολογικό οικοδόμημα, φροϋδικές αναλύσεις και αγνοούν τον στρουκτουραλισμό – δομισμό. Δεν κατανοούν πως το «κακό» δεν είναι αυτοφυές αλλά φύεται από κάποιο βασικό – φυσικό υπέδαφος και τρέφεται από τα ανθρώπινα δημιουργήματα (πολιτική, ιδεολογίες…). Το κακό ίσως και να μην έχει «όνομα» γιατί συμπυκνώνει άλλα μικρότερα που συνθέτουν το ριζικό σύστημα και το διατηρούν θαλερό εκατομμύρια χρόνια τώρα.

Μπορεί ο κόσμος να ζήσει χωρίς το «κακό»;

Στο μικρό και φοβισμένο παιδί πόσες αλήθειες μπορείς να πεις; Πόσες μπορεί να αντέξει; Και πώς να κάνεις προβλέψεις για κάτι που αιώνες τώρα βασανίζει επιστήμονες, φιλοσόφους και στοχαστές; Πώς θα ομολογήσεις κάτι που η αποδοχή του ως μία από τις πραγματικότητες – αναγκαιότητες της ζωής μας και του πολιτισμού μας διαποτίζει κάθε μας σκέψη και συμπεριφορά και διαβρώνει την ελευθερία μας; Πώς να κρυφτείς από τα παιδιά; «Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα»

Πάντα το «κακό» νικάει;

Στα παραμύθια το παιδί εύχεται στο τέλος να νικήσει ο καλός και ο δίκαιος. Τον κακό και το «κακό» το αποστρέφεται κι ας μην έχει ακόμη βιώσει τις συνέπειές του. Δεν συμβιβαζόμαστε με την δεσποτεία του κι ας είναι μία βεβαιότητα αυτή. Δεν είναι μοιρολατρία να αποδεχτούμε μία πραγματικότητα, αλλά πως αυτήν να την «διδάξουμε» σε ένα μικρό παιδί που θέλει να ονειρεύεται έναν καλύτερο κόσμο; Μήπως, όμως, συνυπάρχει κι αντιπαλεύει μόνιμα με το καλό, όπως το διαπίστωσε ο Ευριπίδης; «Ουκ αν γένοιτο χωρίς εσθλά και κακά, αλλ’ εστί τις σύγκρασις». Τελικά βαδίζουν παράλληλα;

Αν ζήσω και μεγαλώσω θα κάνω κι εγώ το κακό στους άλλους;

Πώς να απαντήσεις σε ένα παιδί που ακόμη τρέμει από το φόβο και το κακό που έρχεται σε αυτό και την χώρα του; Πώς να του δώσεις ελπίδα για ζωή και ανθρώπινο κόσμο, αν του πεις πως το «κακό» είναι ένα από τα ενδεχόμενα αλλά όχι μία από τις βασανιστικές προοπτικές της ζωής μας; Εξάλλου τη ζωή μας δεν την προδιαγράφουν μόνον οι συμπαντικοί νόμοι, αλλά και  η ανθρώπινη θέληση για κάτι ψηλότερα… α ν θ ρ ω π ι ν ό τ ε ρ ο…

Το «κακό» μόνον με το «κακό»πολεμιέται;

Το δάκρυ του μικρού κοριτσιού γίνεται απορία, ερώτηση, οργή και ένα σφυροκόπημα στα πολλά «πρέπει» και «γιατί» του πολιτισμού μας. Δεν γνωρίζει το παιδί τη συγχώρεση. Είναι απόλυτο. Θέλει να γνωρίζει. Δεν συμβιβάζεται με μισές και κρυμμένες αλήθειες. Γιατί αυτές το φοβίζουν και έκλαψε. Το «θέλω να ζήσω» αυτό δηλώνει. Να αλλάξω τον κόσμο κάνοντας «κακό» στους κακούς ή με το καλό να διορθώσω – σβήσω το «κακό»; Πώς θα μπορούσε να ακούσει τον Κεμάλ και την πικρή διαπίστωση πως

«νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,/ με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

«Θέλω αυτό να τελειώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται»

Το δάκρυ έγινε τώρα ευχή και προτροπή. Η κόλαση του πολέμου αγριεύει τον άνθρωπο και τον ωριμάζει. Ο φόβος του θανάτου δεν κάνει συμψηφισμούς για το περιεχόμενο του Φασισμού, του Ναζισμού, του Ολοκληρωτισμού, του νεο-Τσαρισμού και κάθε –ισμού. Ίσως να είναι λυπηρό και τραγικό να πούμε στην μικρή Βλάντα πως...

«α υ τ ό ς   ο  κ ό σ μ ο ς   δ ε   θ α   α λ λ ά ξ ε ι   π ο τ έ»…

 

        ***   "Δεν θέλω να πεθάνω"...Video









ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ - ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

 




"Η αμυγδαλιά" - Ποίημα της Εύας Πετρόπουλου Λιανού μεταφρασμένο στα Βεγγαλικά από τον ποιητή και μεταφραστή Φιλέλληνα Ujjal Ghosh



Η αμυγδαλιά

আমি এক কাঠবাদাম গাছ
এভা পেত্রপুলু লিয়ানু
-----------------------------
আমি এক কাঠবাদাম গাছ
ছোটখাটো চেহারা
তবু অবিশ্রান্ত ভাবে
লড়াই করে চলেছি
ঝড়, বৃষ্টি আর তুষারের সঙ্গে। 

আমি এক কাঠবাদাম গাছ
লোকে আমাকে অবোধ শিশু বলে
তাই আমি তাড়াতাড়ি বড় হতে চাই
ফোটাতে চাই ফুল গোলাপি আর সাদা
যাতে সূর্য আমাকে দেখতে পায়। 

আমি এক কাঠবাদাম গাছ
যদি সম্ভব হতো
আমি হতাম দ্বিগুণ লম্বা এক শক্তিশালী বৃক্ষ
চিরকাল আমিই তাহলে বয়ে আনতাম শীত
আর ফুলে ফুলে সাজাতাম গ্রীষ্ম। 

আমি এক কাঠবাদাম গাছ
আমার আছে এক বিশেষ শক্তি
যা শুধু আমারই আছে
আমিই বয়ে আনি বসন্ত
খুলে দিই তার পথের সকল দ্বার। 

------------------------------------------------
Bengali translator: Ujjal Ghosh

[ কবিতার সঙ্গে কবি ও কাঠবাদাম (Almond) গাছের ছবি এখানে সন্নিবিষ্ট করা হলো।]

[ কবি পরিচিতি: কবি এভা পেত্রপুলু লিয়ানু (Εύα Πετρόπουλου Λιανού) জন্মগ্রহণ করেন ১৯৭৩ সালে, দক্ষিণ গ্রিসের করিন্থ উপসাগরের কূলে ক্সিলোকাস্ত্র নামের এক ছোট্ট জনপদে। স্কুলে পড়তে পড়তেই তিনি সিদ্ধান্ত নেন সাংবাদিকতা করবেন। তাই স্কুল সিলেবাসের দ্বিতীয় ও তৃতীয় ভাষা যথাক্রমে ফরাসি ও ইংরেজি তিনি মন দিয়ে শেখেন। অতঃপর সাংবাদিকতা নিয়ে ভর্তি হন ANT1 স্কুলে। ১৯৯৪ সালে "Le Libre Journal" নামে এক সংবাদপত্রের চাকরি নিয়ে তিনি চলে যান ফ্রান্সে। সাংবাদিকতার পাশাপাশি চলতে থাকে মাতৃভাষা গ্রিকে তাঁর সাহিত্যসাধনা। ক্রমেই সেসব রচনা জনপ্রিয় হয়ে ওঠে গ্রিসে ও সাইপ্রাসে। এইসময় মাতৃভাষা ও মাতৃভূমির প্রতি তিনি অনুভব করেন এক অদম্য টান। ২০০২ সালে চাকরি ছেড়ে ফিরে আসেন দেশে। আথেন্সের একটি ওয়েব রেডিয়োতে "শিশু সাহিত্য বিভাগ" পরিচালনার দায়িত্ব পান তিনি। ২০১৪ সাল থেকে তিনি ছোটদের পাশাপাশি বড়দের জন্যেও লিখতে শুরু করেন। ইতিমধ্যে গ্রিস ও সাইপ্রাসের শিক্ষামন্ত্রকের অনুমোদন পেয়েছে তাঁর গ্রন্থাবলি। তিনি "International Society of Writers and Artists of Greece" (ΔΕΕΛ) সহ বেশ কিছু দেশি এবং বিদেশি সংগঠনের সক্রিয় সদস্য। পেয়েছেন নানা পুরস্কারও। ২০০৬ সালে ফ্রান্স থেকে প্রকাশিত হয় তাঁর প্রথম গল্পগ্রন্থ "Geraldine and the Lake Elf"। তাঁর কয়েকটি উল্লেখযোগ্য গল্প সংকলনের নাম হলো: "The Fairy of the Amazon Myrtia", "The Adventures of the Samurai Nogasika San", "The Daughter of the Moon", "An Almond will bring the Autumn" প্রভৃতি। তাঁর কবিতা অনূদিত হয়েছে ইংরেজি, ফরাসি, আরবি, চীনা, কোরীয়, সার্বীয়, মালয়ালম প্রভৃতি ভাষায়। বাংলায় এই প্রথম।]


ΕΊΜΑΙ ΜΙΑ ΑΜΥΓΔΑΛΙΆ
Εύα Πετρόπουλου Λιανού
------------------------------------------
Είμαι μια Αμυγδαλιά
Ένα μικρό δεντρί
Που ατάραχο
Παλεύω με τους ανέμους
Τις βροχές, τα χιόνια. 

Είμαι μια Αμυγδαλιά
Τρελλή με λεν από παιδί
Γιατί βιάζομαι να μεγαλώσω
Να δώσω άνθη ρόδινα και λευκά
Σαν ο ήλιος με κοιτάξει. 

Είμαι μια Αμυγδαλιά
Εάν το ίσως, υπήρχε
Θα ήμουν δέντρο δυνατό
Διπλάσιο στο μπόι
Εάν το πάντα, το εννοείτε
Θα ήμουν χειμώνα,
Καλοκαίρι ανθισμένη με λουλούδια. 

Είμαι μια Αμυγδαλιά
Κι έχω τόση δύναμη
Που μόνο εγώ
Φέρνω την Άνοιξη
Της ανοίγω το δρόμο.











ΤΑΚΗΣ ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ "Νέμεσις"

 


That dusk the sun was weeping
strangely painting the sea at its descent
on the bow of the ships straightening their masts
to the unacknowledged vow of a lightless dawn..

And the dock was filled with warriors - shopkeepers
arguing over poor horizons
as if searching their traces
clumsily wandering the traveling hulls..

Then Muslims and Romans with a jump
balancing in writings and images
on the backs of the night owl
dripping into the bark of the innermost silence
the pain that was blessed from heaven..

**«Nemesis» - Takis Chronopoulos ( Feb.27, 2022) ©**

                                         🍁


Εκείνο το σούρουπο ο ήλιος έκλαιγε
βάφοντας αλλόκοτα στο κατέβασμά του το πέλαγος
στην πλώρη των καραβιών που ίσιωναν τα ξάρτια τους
στο ανομολόγητο τάμα μιας άφωτης αυγής.

Κι η αποβάθρα γέμισε πολεμιστές - πραματευτάδες
που μάλωναν για τους φτωχούς ορίζοντες
σαν διαλαλούν τα ίχνη τους
χαζεύοντας αδέξια τα ταξιδιάρικα σκαριά.

Με ένα σάλτο Μουσουλμάνοι και Ρωμηοί
ακροβατούσαν σε γραφές και σε εικόνες
πάνω στις πλάτες της ολάχνιστης της νύχτας
σταλάζοντας στον φλοιό της ενδότερης σιωπής
τον πόνο που απ'τα ουράνια ευλογήθηκε.

**«Νέμεσις» - Τ. Χ. - 27/02/2022** ©

Η φωτογραφία είναι από https://gr.pinterest.com/








Carpe " Υπόνοια ζωής..."



Μια υπόνοια συνενοχής
πλανάται για τα πεπραγμένα.
Μορφή παραίτησης
μοιάζει η απραξία,
μια ψυχρότητα
που ραγίζει την καρδιά.
Αποτινάζω την δυσάρεστη αναμονή.
Η αδιάκοπη ονειροπόληση
ταράζει τη μορφή
του προσώπου μας.
Σε χαρτί φτηνό γράφω
το θαυμασμό μου
για μια ψυχή σπουδαία.
Είχα προαναγγείλει
ν' αγωνιστώ σκληρά,
για λίγα ψήγματα μαγείας.
Να προσελκύσω την πνοή σου,
προτεραιότητα μοναδική.
Οφείλω την ύπαρξή μου
στο ότι σ' αγαπώ.
Μια υπόνοια ζωής οι χτύποι στα στήθη μου.

Carpe.

Φωτογραφία: Loui Jover  Art









Νέα Κυκλοφορία Φώτης Τζουανόπουλος - Μαρίνα Τσουκαλά '' Ο Ζωγράφος της Ψυχής σου''

 


Νέα Κυκλοφορία

Φώτης Τζουανόπουλος - Μαρίνα Τσουκαλά '' Ο Ζωγράφος της Ψυχής σου''


Μετά τα "Κρυμμένα Σ' αγαπώ" ο μοναδικός Φώτης Τζουανόπουλος επιστρέφει με νέο τραγούδι με τίτλο "Ο Ζωγράφος της Ψυχής σου" σε στίχους Άντρης Μπουσδούκου και μουσική του ιδίου!

Ένα όμορφο ντουέντο με την συμμετοχή της νέας και ταλαντούχας τραγουδίστριας Μαρίνας Τσουκαλά!

Με κλασσικό και μοντέρνο ύφος, βγαλμένο από κινηματογράφο!

Η ηχογράφηση έχει γίνει στο στούντιο Diva, και την ενορχήστρωση επιμελήθηκε ο Βασίλης Μαντόγλου!

Στη ζωή μας όλοι ποθούμε έναν Έρωτα . . . . . Έναν Έρωτα που θα ζωγραφίσει με τα ωραότερα χρώματα την ψυχή μας!

Που θα ντύσει με ερωτικές μελωδίες ακόμη και τους χτύπους της καρδιάς . . . .

Έναν Έρωτα, που στο βλέμμα του , θα σε παρασύρει σε μονοπάτια που μόνο εκείνος ξέρει . . . .
Φώτης Τζουανόπουλος & Μαρίνα Τσουκαλά - Ο ζωγράφος της ψυχής σου (Official Music Video) 2022




Φώτης Τζουανόπουλος - Μαρίνα Τσουκαλά '' Ο Ζωγράφος της Ψυχής σου''

Στίχοι: Άνδρη Μπουσδούκου

Μουσική: Φώτης Τζουανόπουλος

Ενορχήστρωση: Βασίλης Μαντόγλου Studio DIVA

Οπτικοακουστική παραγωγή: Γιώργος Παφίλης

Στίχοι / Lyrics

Θέλω να γίνω
ο ζωγράφος της ψυχής σου
στα χρώματα του διλληνού
να φτιάχνω την μορφή σου.

Και εγώ να είμαι
τ' οξυγόνο της ζωής σου
στα σύννεφα του ουρανού
να περπατώ μαζί σου.

Κι όταν Μεσά στα μάτια σου
βουλιάζουν τα δικά μου
στ'αστερια κάνε μια ευχή
να' σαι πάντα κοντά μου

Θέλω να γίνω
ο ζωγράφος της ψυχής σου
να περνώ ανάσα κ Ζωή
μέσα από το φιλί σου

Θέλω να είμαι
ένας ήχος στην καρδιά σου
μια μελωδία ερωτική
να 'μαι στα όνειρα σου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Φώτης Τζουανόπουλος γεννήθηκε στο Περιστέρι Αττικής.
Η αγάπη του για την μουσική ήταν έκδηλη από μικρή ηλικία.
Σε ηλικία 14 έτων ξεκίνησε σπουδές κλασσικής κιθάρας στο Δελφικό Ωδείο,κ μετά από δύο χρόνια θεωρεια και πιανο στο Ενθικο Ωδείο Περιστερίου.
Συγχρόνως άρχισε να εμφανίζεται σε διάφορα νυχτερινά μαγαζιά παίζοντας κιθάρα και τραγούδι.
Στα 16 του συμμετείχε στην πρώτη δισκογραφική δουλειά του Χρύσανθου Μουζακίτη με τίτλο " Η παρεούλα μας".
Ακολούθησαν συνεργασίες όπως με τον γνωστό αρκοντεονίστα Σταυρό Χατζηδάκη,με τον σολίστα του μπουζουκιού Γιώργο Χρηστίδη,και για 4 χρόνια με έναν επίσης εξαιρετικό μουσικό το Διαμαντή Σιδεριδη.
Στην πορεία συνεργάστηκε με τον Χρήστο Παπαδόπουλο που επιμελήθηκε την ενορχήστρωση στο τραγούδι " Θα 'Θελα" σε μουσική δική του και στίχοι Άντρης Μπουσδούκου.
Στην μέχρι τώρα πορεία του συνεχίζει να γράφει μουσική σε στίχους διαφόρων νέων στιχουργών όπως: Γιώτας Κουκούλη,Αντρης Μπουσδούκου,κ.α.









ΧΑΡΙΤΩΝ ΓΙΩΤΑΚΗΣ "Τα ύποπτα παιδιά της θλίψης"

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εκών το μυθιστόρημα του Χαρίτωνος Γιωτάκη με τίτλο:

Τα ύποπτα παιδιά της θλίψης.


Το μυθιστόρημα αυτόπραγματεύεται τις σχέσεις των δύο φύλων, όπως παρουσιάζονται μέσα από τα γεγονότα του άκρως επιθετικού και ασταθούς βίου των πρωταγωνιστών χαρακτήρων. Οι επαφές τους –συναισθηματικές και σαρκικές– περιγράφονται με απόλυτο ρεαλισμό! Ταυτοχρόνως, αναλύονται σε βάθος ο ψυχισμός, το εγκεφαλικό υπόβαθρο και τα αίτια των προαναφερομένων συμπεριφορών. Η καταιγιστική δράση, οι ανατροπές, οι δολοπλοκίες και η ανεξέλεγκτη βία πλαισιώνουν τα δρώμενα του μυθιστορήματος, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα ο οποίος ορίζει ότι τα άτομα τα οποία βιώνουν την απόλαυση μέσα από έντονους και παθιασμένους ρυθμούς ζωής, έλκονται μοιραία και από την περιπέτεια οποιασδήποτε μορφής…


(Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Ο Αλέξανδρος Θεμιστογένης και ο Αγαθάγγελος Πέτροβας, για τον κοινωνικό τους περίγυρο είναι δύο συνηθισμένοι οικογενειάρχες. Είναι και οι δύο παντρεμένοι και έχουν παιδιά, όμως πρόκειται για τελείως διαφορετικούς τύπους ανθρώπου. Ο Αλέξανδρος είναι έντονα συναισθηματικός και σε μια άλλη εποχή ίσως να ήταν ποιητής ή χορευτής. Σέβεται, αγαπά και θαυμάζει τις γυναίκες τις οποίες θεωρεί εξαιρετικά πολύτιμες στη ζωή του. Στον αντίποδα, ο Αγαθάγγελος είναι γεμάτος πάθη, κυρίως ερωτικά. Το μόνο που επιδιώκει είναι το σεξ και γι’ αυτό αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως ερωτικά αντικείμενα, χωρίς να τις σέβεται και να τις υπολογίζει.
Οι δύο αυτοί άνδρες παρόλο που γνωρίζονται ελάχιστα, μισιούνται θανάσιμα! Ζώντας διπλή ζωή κρύβουν και οι δύο φρικτά μυστικά. Ο Αλέξανδρος είναι Φρουρός στον ιδιωτικό στρατό του Γεωργίου Μενανδρή. Με το κωδικό όνομα «Μάρων» έχει ολοκληρώσει ασύλληπτης δυσκολίας αιματοβαμμένες, μυστικές επιχειρήσεις, κατορθώνοντας να δημιουργήσει έναν φρικιαστικό θρύλο γύρω από το όνομά του. Ο Αγαθάγγελος είναι στέλεχος των Μυστικών Υπηρεσιών έχοντας τη φονική ειδικότητα του Διεκπεραιωτή με το κωδικό όνομα: «Επιμηθέας». Εξαιρετικά αποτελεσματικός δρα πάντοτε μόνος του αναλαμβάνοντας αποστολές «εκκαθάρισης».
Η Υπηρεσία συγκλονίζεται από ραδιουργίες και δολοφονίες και οι τρεις ανώτατοι ηγήτορές της για να διατηρήσουν τη θέση τους και τον επερχόμενο πλουτισμό τους, αποφασίζουν μία αδιανόητη μυστική ενέργεια στη Ρώμη! Για την εκτέλεσή της διατάσσονται να συνεπιχειρήσουν, μεταξύ άλλων, ο Αλέξανδρος και ο Αγαθάγγελος. Όμως κατά τη διάρκεια της αποστολής ανατρέπεται κάθε προηγούμενη σταθερή κατάσταση. Μέσα σ’ αυτό το ξέφρενο πολεμικό περιβάλλον οι μαχητές πιεσμένοι αφόρητα εκρήγνυνται συναισθηματικά, και στασιάζουν αποφασίζοντας να πραγματοποιήσουν όλα τα κρυφά και καταπιεσμένα όνειρά τους. Τώρα οι ηγήτορες της Υπηρεσίας, καθώς και κάθε μέλος αυτού του ετερόκλητου συνόλου, θα πρέπει να αποφασίσουν άμεσα για την επόμενη ενέργειά τους ακόμη κι αν αυτή απαιτεί μια επαίσχυντη προδοσία…