ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ ΒΑΘΗ - ΠΕΝΤΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ

 

Photo: Giorgos Tzitzikos

Πειρήνη

 Ήταν ο χτύπος από την πέτρα
στου σούρουπου την ομορφιά, 
πύλες που λυσσομανά ο αγέρας, 
σύννεφα που κρύβονται στην σκιά. 

Πειρήνη και νερό, 
ασφόδελοι από του Σίσυφου το χέρι 
στου Άδη τον γκρεμό,
ιέρειες του ναού χέρι χέρι σε ένα αλαφροΐσκιωτο χορό. 

Ρίγη και αφουγκρασμοί,
άτι που αψηφά τους κανόνες 
και ρίχνεται με πάθος στου αγέρα τη ψυχρή ριπή. 
Και το ολόγιομο φεγγάρι σε λίγο θα πρωτοφανεί.

Είναι μια χρυσή κλωστή από της Αίγινας τα ηλιόλουστα μαλλιά 
και ένα βλέμμα κάλεσμα μεστό από της Κούλουρης τη ζεστή ματιά. 

Είναι οι κόλποι οι φιδίσια πλεχτοί,
το άστρο των άστρων μέσα στην αγκαλιά του Πήγασου έχει αναγεννηθεί και αναθρεφτεί.
Κελαρυστό ,υδάτινο και αγέρινο το χλιμίντρισμα στον ουρανό, 
καλπασμοί πάνω στις κορυφές που σκίζουν τον ουρανό. 

Η Θεά του Έρωτα έχει κοκκινίσει τα μάγουλα της από το κρασί 
και έχει τα όπλα έτοιμα σε πόλεμο να ριχτεί. 
Να γίνει ένα με την παγωμένη πανσέληνο
στο ηλιοστάσι των ευχών ,
να σπείρει λόγια αγάπης πάνω στο εύφορο χώμα στων σειρήνων το σεινυρμό.

Θέλει...Θέλει...
Θέλει να ζήσει, να μεθύσει, να πιεί, να ερωτευτεί. 
Έτοιμη να πιεί νερό να ξεδιψάσει από την άκρατη ορμή. 
Αυτή είναι η ζωή!
Πάνω στην βουνοκορφή τον χτύπο της καρδιάς των ανδρών να καλεί. 

Όπως τα πέταλα χτυπούν στην πέτρα με βουή, 
ατσάλι που χτυπά στη πυρά τα μηνίγγια σε ασύστολη ριπή. 
Πέφτουν τα φρούρια και τα οχυρά, 
μέλι που χύνεται η καρδιά, 
ατσάλι λιωμένο που ασύδοτα σπαρταρά. 
11-1-2022

Φωτογραφία: Χρυσούλα Τσολάκη

Ήταν σαν άχνη ζάχαρη η ηλιαχτίδα...

Ήταν σαν άχνη ζάχαρη η ηλιαχτίδα,
γλύκαινε και φώτιζε κάθε στιγμή.
Έπαιζε με τις σκέψεις και με τους χτύπους,
έπλεκε και κένταγε, έγραφε ευχή.

Όλα τα χρώματα σε ένα χορό
και το φεγγάρι αντάρτης σε ένα σκοπό.
Λείαινε και χάιδευε τα μαύρα μαλλιά,
περίμενε να έρθει η νύχτα, να δώσει φιλιά.

Σταλιές, σταλιές και προσευχές,
γέλια, δάκρυα και χαρές.
Και ένα μελτέμι ηλιοστάλαχτο, φεγγαρομυστικό, έπαιζε με το πρόσωπό της, έδινε ρυθμό.

Κάθε σταλιά και ένας χτύπος του ρολογιού. 
Εποχές , χρόνια, σε ένα αφηνιασμένο καλπασμό του καιρού.
Πληγές, ψυχές, πουλιά ταξιδευτές
και ο χρόνος γυρίζει σε νέες ζωές.

Ποτάμι ανδρειωμένο, μια ήρεμο, μια αφηνιασμένο ο νους
και η καρδιά φύλλο που ριχνόταν χωρίς λογική στους δικούς του παλμούς.
Καταρράκτης κελαρρυστός, έρωτας, αγάπη, τυρβή, στροβιλισμός.

Ομόκεντροι κύκλοι οι σταλιές
όπως έπεφταν στα ήσυχα νερά της λήθης, αναταραχές.
Γύριζε στο χθες το μυαλό και ένα πετραδάκι τρικυμία και φουρτούνα ήταν να κάνει ικανό.

Χαμόγελο στα χείλη φωτεινό,
με το φεγγάρι και τον ήλιο για αρωγό, 
την συννεφιά να προστατεύει
και την βροχή το δάκρυ της να ξεπλένει.

Ο χιονιάς να δίνει την δροσιά
και η Άνοιξη τις μυρωδιές από της φύσης τα κεντητά.
Έλικα γλυκιά είναι η ζωή
και ένα χέρι να σε αγκαλιάζει, μια ψυχή να σε αποζητεί.

Αυτό το δώρο που έχει δώσει ο Θεός,
ένα χαμόγελο που λειαίνει τον κάθε πόνο,
της θλίψης εχθρός.
Φύσηξε το αεράκι,
έστειλε από το φεγγάρι ένα φιλάκι.

Σε αγαπώ.... Σε αγαπώ....
Οι φεγγαροαχτίδες πάνω στην επιδερμίδα έχουν χορό.
Νερό, νερό και γη, αγέρας, φωτιά σε ένα φιλί.
Φίλησέ με...
Φίλησέ με πολύ.

5-4-2019

Aphrodite by William-Adolphe Bouguereau (detail)
The whispering of the silent thieves

The whispering of the silent thieves, 
playing with the leaves and trees,
creatures making noise,
an owl with a strange sound in her voice, 
hearing the wind, screaming to assist. 
I see a man looking for his lovers smile.
Oh! Such a beautiful knight. 
He is the spirit of the glorious night.
The man of December lives.
The guidance of the winter season, 
the north wind reason. 
So calmly noise, they are preparing for cold 
and silent invasion of the winter troll and renovation. 
The circle of the seasons goes on, as an expectation. 

It's the time that stars are so bright, 
they are giving with a moon a big fight, 
who will sparkle more, 
to give the night a tremendous, mysterious light. 
A nightingale plays music, 
hearing a woman's tenderness laugh so abusing.
She is the princess of the Knight, 
the reason of the life in his eyes.
The one and only lady of the winter nights,
the woman who rules his heart,
who has his soul parts.
His mind in her hands and his heart in her heart.
North pole wind and cold breathtaking spirit, 
winning the bet of the unfinished life, the beginning.

Drops of blood at the end.
She will betray him, 
she will be the destroyer to their loves unfinished nest. 
Drops of blood and cries, 
like rain of the November's nights. 
Oh my beautiful knight don't cry.
Life is go on.
A real princess is here,
an Afrodite' s child waiting for your love.
Sun, moon and the bad boy Ixion 
be the helpers of your heart and light. 
Don't cry. 
The pain will leave. 
Smile.
9-9-2016


Άρθουρ και Όλγα 

Χεράκια μικρά , μάτια παραπονεμένα, 
ψυχούλες με πόνο από ανθρώπινα χέρια χτυπημένα. 
"Πονάω", "πεινάω ".
"Με ακούει κανείς??"
Λιμνούλες που τρέχουν, καθρέφτες ψυχής. 

Απάνθρωπη κοινωνία χωρίς ίχνος ενοχής.
"ΔΕΝ ΜΕ ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ".

Φωνές στον αιθέρα, φτερά στην καρδιά, 
οι ουρανοί τους δέχονται και μετράνε στο βιβλίο της ζωής τα ιερά. 
"ΠΟΥ ΕΊΣΑΙ ΆΝΘΡΩΠΕ ??ΜΕ ΑΚΟΥΣ???"
Αγάπη, αγάπη...
Ξυπνήστε τους σοφούς! 
Άραγε τι έχουν να πουν??

Αγάπη...
Χέρια μικρά με ειρήνης φτερά σε καλούν.
Με πόνο πετάνε οι ψυχές στην αγκαλιά των αγγέλων ,
θέλουν τη στοργή να γευτούν, να αναγεννηθούν.
Πού είσαι άνθρωπε?? Με ακούς??
Περιοχή συνημμένων

7-12-2021

Οι φεγγαροαχτίδες έπλεκαν τη λίμνη 

Οι φεγγαροαχτίδες έπλεκαν τη λίμνη,
την έκαναν ασημένιο στο νερό στολίδι.
Άκουγες το θρόισμα του ανέμου,
χέρια ζευγάρια να χαϊδεύουν. 
Φύλλα καρδιές να χτυπούν και να αντιπαλεύουν.

Οι πυγολαμπίδες όλο χαρά γεμάτες,
από τον αγέρα νύμφες αληθινές, φευγάτες,
έραναν τον ουρανό με μικρά πετράδια,
όπως ακουγόταν το χουχούτισμα από μια σοφή κουκουβάγια.

Δυο μάτια μαύρα, σάρκα από πόθο καυτή ,
χείλη φιλήδονα, μισάνοιχτα, ερωτικά, φωτιά υπόκωφη αληθινή 
και ο χτύπος από την καρδιά να ανταρτεύει όλο και πιο πολύ.
Η Αφροδίτη είχε αρχίσει να υφαίνει της καρδιάς φτερά και λάβα εκρηκτική.

Έλα γλυκό μου της αγάπης πουλί,
έλα, έλα, σε περιμένω μέχρι του ουρανού την τελευταία αναλαμπή.
Όπως το φεγγάρι χορεύει πάνω στο γυμνό μου κορμί,
σταγόνες, στάλες από πυγολαμπίδες της έξαψης η ανυπόμονη ανταμοιβή.

Τα φύλλα από τον αγέρα είχαν κρυφτεί. 
Τα κλαδιά γυμνά σαν χέρια,
εξερευνούσαν κάθε εκατοστό,
κάθε χτύπο, κάθε σκοπό...
Χτύπαγε, χτύπαγε δυνατά η καρδιά,
Κύκνος, θεός, ένα βλέμμα, μια ματιά.

Και οι ψυχές σπινθιροβολούσαν. 
Οι κόρες των ματιών διαμάντια κένταγαν,
όπως γλυκομουρμούριζαν και μέχρι το φεγγάρι αντηχούσαν.
Αυτό είχε μείνει άφωνο να κοιτά
και με τις αχτίδες του άπληστα να φωτίζει τα γυμνά κορμιά.

Άκουγες, άκουγες από μακριά την Αφροδίτη να κρυφογελά,
γάργαρο νερό με του έρωτα το βέλος την σάρκα να διαπερνά.
Και οι αχτίδες έπλεκαν, έπλεκαν όλο και πιο πολύ,
έφταναν μέχρι το βυθό,
γέλιο γάργαρο, ανάσα και ψυχή.
10-10-2018


Carpe " Εισπνοές..."


Απομονώνω τις στάλες της βροχής,
κατανικώ το φόβο.
Στο πηχτό σκοτάδι
ηχούν βήματα μελαγχολικά
επιπλέουν οι σκιές.
Ακούσαμε τα μουρμουρητά
πίσω από τους κέδρους,
ένας αόρατος κυματισμός
εισβάλλει μέσα μου.
Η γεύση της ζωής
νοτίζει το λαρύγγι.
Αλήθεια αδιαμφισβήτητη
το λαχάνιασμα για να βρω τις εισπνοές.
Η αποθέωση της σάρκας
φαντάζει πρόσκαιρη.
Γαντζωμένη στα χέρια μου...
προσφέρω ένα κομμάτι ηλιοβασίλεμα, στα δυο μάτια που αγνόησα.

Carpe.

Η φωτογραφία είναι από https://www.anapnoes.gr/




ΛΙΝΑ ΒΑΤΑΝΤΖΗ "Και ήταν βροχερός καιρός "

 


Τα άνθη έσκυβαν
από το βάρος,
σταγόνες ροβολούσαν,
διψασμένα αρώματα
αναζωογονούνταν,
συναίσθημα
το δωμάτιο ξεχείλιζε,
έλαμπαν οι σκιές
και είχε αναπαυθεί η σιωπή
μέσα σε βροντές του ουρανού
και λιπόθυμους όρκους.
............................

Λίνα Βαταντζή





ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΚΑΛΗΣ "Σώμα και ψυχή"



Κορμιά αλαβάστρινα
κορμιά από χυτήριο
έχουν να σου προσφέρουν
τόσες ηδονές
να σ΄απογειώσουν
σε πτήσεις μεθυστικές
το σώμα σου να ταξιδέψει
σ΄άγνωστες χώρες
μα είναι αυτό αρκετό
μα είναι αυτό το ζητούμενο
την ψυχή σου
μπορούν να την αγγίξουν
τους καημούς
τον πόνο σου
μπορούν να νιώσουν
όχι και πάλι όχι
ο άνθρωπος είναι
σώμα και ψυχή
ό,τι κι αν λείπει
θα είναι κι αυτός λειψός.


Πίνακας A Heaven For Two  by Dorina Costras 
Από https://pixels.com/










ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο κορωνοϊός σκοτώνει και η υποχρεωτικότητα διχάζει"

 Η Διχόνοια που βαστάει/ ένα σκήπτρο η δολερή/ καθενός χαμογελάει/ «παρ’ το» λέγοντας «και σύ»./ Κειο το σκήπτρο που σας δείχνει/ έχει αλήθεια ωραία θωριά/ μην το πιάστε γιατί ρίχνει/ εισέ δάκρυα θλιβερά»

 

Ο εθνικός μας ποιητής, ο Σολωμός, ίσως θλίβεται βλέποντας για μία άλλη φορά τον ελληνικό λαό να διχάζεται. Η θλίψη και η απογοήτευση είναι πιο έντονη, αν σκεφτεί κανείς πως το «σκήπτρο» της διχόνοιας δεν το κρατά ένα εθνικό θέμα αλλά ένας «ιός». Φαίνεται πως η ελληνική κοινωνία διάγει μία περίοδο «μακαριότητας» αφού λύνοντας όλα τα άλλα προβλήματα (εθνικά, οικονομικά…) εκτονώνεται σε διχαστικές συμπεριφορές για την υποχρεωτικότητα ή μη του εμβολίου κατά του Covid 19. Το πάθος και η οργή περισσεύουν και στις δύο αντιμαχόμενες πλευρές, ενώ ο διάλογος, η ορθοφροσύνη και η διαλλακτικότητα απαξιώνονται ως εργαλεία συνεννόησης και πειθούς.


Ίσως πολλοί να επισημαίνουν πως αυτός ο διχασμός επιβεβαιώνει τη συνέχεια της φυλής μας, αφού το ιστορικό μας παρελθόν βρίθει τέτοιων διχαστικών συμβάντων. Ίσως να αποτελεί και παγκόσμια πρωτοτυπία ο χαρακτηρισμός μιας εθνικής ιστορικής περιόδου ως ο «Εθνικός διχασμός» (1915-1917). Ο 20ος αιώνας μάς δώρισε κι έναν άλλον εθνικό διχασμό, τον εμφύλιο πόλεμο του 1946-49.

Μία γρήγορη περιδιάβαση στην ελληνική ιστορία θα φανέρωνε τη δράση του ιού της διχόνοιας σε όλες τις ιστορικές περιόδους. Παραδείγματα εθνικής διχόνοιας είναι πολλά, όπως: Η φιλονικία μεταξύ του Αχιλλέα και του Αγαμέμνονα (Τρωικός πόλεμος), ο Πελοπ/κός πόλεμος, η διχόνοια – διαμάχη μεταξύ των επιγόνων του Μ. Αλεξάνδρου, η εθνοκτόνα σύγκρουση μεταξύ Ενωτικών και ανθενωτικών (Βυζάντιο) και φυσικά οι γνωστοί εμφύλιοι κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του ’21.

Τα αίτια του διχασμού

Η γρήγορη κι επιλεκτική αυτή αναφορά σε διχαστικές συμπεριφορές εγείρει ερωτήματα για τα βαθύτερα αίτια του φαινομένου. Κάποιοι διατείνονται πως ο διχασμός ως στοιχείο ενυπάρχει στη φύτρα της φυλής μας. Άλλοι προβάλλουν το άκρατο εγωιστικό πνεύμα που μάς χαρακτηρίζει ως λαό. Κάποιοι άλλοι αποδίδουν τη διχόνοια στο γεγονός πως ο Έλληνας δεν διδάχτηκε ποτέ την τεχνική και την τέχνη του διαλόγου και της εθνικής συνεννόησης. Τέλος, υπάρχουν κι εκείνοι που υποστηρίζουν πως ο Έλληνας λειτουργεί περισσότερο ως διάκονος του ατομικού συμφέροντος, ενώ τρέφει μία ασύγγνωστη αδιαφορία ή καχυποψία στην υπεράσπιση του κοινωνικού συμφέροντος.

Όποια, όμως, κι αν είναι η αιτία ένα είναι σίγουρο πως η διχόνοια προκαλεί πολλά δεινά στον τόπο μας και κατά καιρούς κατατρώγει τις σάρκες του ελληνισμού και τροφοδοτεί τα καταστροφικά και εθνοκτόνα γνωρίσματά μας ως έθνος. Αυτό σημαίνει πως ως άτομα, κοινωνία και λαός αρνούμαστε να διδασκόμαστε από το παρελθόν μας και να βρούμε ένα modus vivendi τόσο σε θέματα εθνικά και πολιτικά όσο και σε θέματα κοινωνικά ή και καθημερινά.

 

Κι αν για κάποια «μείζονα» εθνικά προβλήματα αιτιολογείται ή και «δικαιολογείται» μία διχαστική συμπεριφορά πώς θα αιτιολογούσαμε τη συμπεριφορά αυτή σε «ελάσσονα» θέματα, όπως: Γλώσσα, η αναγραφή του θρησκεύματος στην ταυτότητά μας και τώρα στις μέρες μας η υποχρεωτικότητα το εμβολιασμού. Για κάποιους μελετητές ίσως αυτό να σημαίνει μία «υγεία» της κοινωνίας που τα μέλη της αρνούνται να συμμορφωθούν και να συμβιβαστούν στις «αναγκαιότητες» που επιβάλλει η πραγματικότητα ή οι τρόφιμοι της πολιτικής εξουσίας. Άλλοι, όμως, διαβλέπουν κάποια άλλα στοιχεία στις διχαστικές συμπεριφορές, όπως: Ακραίο συντηρητισμόθρησκευτικό φανατισμόανορθολογισμό, υπέρμετρη φιλαυτία και άγνοια των κανόνων του «συν-οικείν».

 

Τα «Ευαγγελικά» και τα «Ορεστειακά»

Τα «Ευαγγελικά» και τα «Ορεστειακά» ως διχαστικά γεγονότα σχετίζονται με το γλωσσικό ζήτημα. Ωστόσο στο βάθος αυτών των γεγονότων ενυπήρχε και το πολιτικό στοιχείο ή και ο φόβος μιας επερχόμενης εθνικής αφυδάτωσης – αφελληνισμού.

Τα «Ευαγγελικά» είχαν ως αιτία την μετάφραση των Ευαγγελίων στη δημοτική το 1898 με πρωτοβουλία της βασίλισσας Όλγας. Η μετάφραση των Ευαγγελίων από τον Αλέξανδρο Πάλλη σε μια πιο ακραία δημοτική (1901) προκάλεσε και πυροδότησε βίαιες συγκρούσεις και πολιτικές ανακατατάξεις. Έντεκα νεκροί, πολλοί τραυματίεςπαραιτήσεις του πρωθυπουργού Γ. Θεοτόκη. Ο φόβος της «σλαβικής απειλής» και η ρωσική καταγωγή της βασίλισσας βρήκαν εύφορο έδαφος στο χώρο της νεολαίας που ήταν εκφραστής ενός συντηρητικού πνεύματος – κι αυτό συνιστά παραδοξότητα. Οι μεταφραστές χαρακτηρίστηκαν ως βεβηλωτές, άθεοι, προδότες και όργανα ξένων δυνάμεων.

Στα «Ορεστειακά» αφετηριακό σημείο υπήρξε πάλι το γλωσσικό ζήτημα που ταλάνισε για δεκαετίες την Ελλάδα. Αφορμή η μετάφραση της «Ορέστειας» του Αισχύλου από τον Σωτηριάδη. Τον Νοέμβριο του 1903 οι φοιτητές υποκινούμενοι από τον καθηγητή και λάτρη της αρχαίας ελληνικής γλώσσας Γ. Μιστριώτη προέβησαν σε διαμαρτυρίες και επεισόδια με την αξίωση να ματαιωθεί η παράσταση της «Ορέστειας». Στα επεισόδια υπήρξαν τραυματίες και δύο νεκροί.

Ανάλογες διαμαρτυρίες και επεισόδια υπήρξαν και στα Μαρασλειακά (1925) με αφορμή τον ρηξικέλευθο τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας από τη Ρόζα Ιμβριώτη. Θύμα αυτής της διχαστικής συμπεριφοράς η ματαίωση  της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και η αποκαθήλωση των Δελμούζου και Γληνού.

 

Το θρήσκευμα (Χ.Ο.) φεύγει από την Ταυτότητα

Το 2000 ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης προβαίνει στην απαγόρευση της αναγραφής του θρησκεύματος στην ταυτότητα στο βαθμό που αυτό συνιστά «προσωπικό δεδομένο». Ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος αντιδρά έντονα με τη διοργάνωση δύο μεγάλων «λαοσυνάξεων» σε Αθήνα και Θεσ/νίκη. Συγκεντρώνει υπογραφές για την διεξαγωγή δημοψηφίσματος που ωστόσο δεν τελεσφόρησε η προσπάθειά του αφού ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κ. Στεφανόπουλος, απέρριψε το αίτημα. Η ελληνική κοινωνία πάλι διχάζεται και οι πολιτικές δυνάμεις επενδύουν κομματικά στο θέμα.

 Τελικά οι ταυτότητες εκδίδονται χωρίς το Χ.Ο. (Χριστιανός Ορθόδοξος) και οι αρνητές – αντίθετοι  σε αυτήν την αλλαγή συμβιβάζονται και όσοι πολιτικοί υπέγραψαν για την κήρυξη δημοψηφίσματος εσιώπησαν. Σήμερα η μη αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες θεωρείται «κεκτημένο δικαίωμα» και κανείς δεν διανοείται για την επιστροφή του.


Εμβολιαστές  vs  αντι-Εμβολιαστές

Στις μέρες μας εκδηλώνεται – με απροσδιόριστες και μη αναμενόμενες συνέπειες – μία διχαστική σύγκρουση μεταξύ των εμβολιασμένων και των αντι-εμβολιαστών. Ο ιός του κορονοϊού εκτός από τους νεκρούς προκαλεί κι άλλες αναταράξεις στο κοινωνικό σώμα. Η ελληνική κοινωνία πάλι διχάζεται για ένα θέμα – πρόβλημα που έπρεπε να δυναμώνει τον κοινωνικό ιστό. Οι εμβολιαστές ωθούμενοι από το φόβο νόσησης υπακούουν στον κυβερνητικό προγραμματισμό για την αντιμετώπιση του Covid 19 και ψέγουν τους αντι-εμβολιαστές ως αρνητές της λογικής και ως εχθρούς του κοινωνικού συμφέροντος (δημόσια υγεία). Οι αντιεμβολιαστές υψώνουν την σημαία των ατομικών δικαιωμάτων και της προσωπικής ελευθερίας. Θεωρούν την υποχρεωτικότητα αντισυνταγματική και το εμβόλιο ως στοιχείο που αλλοιώνει την «ελληνικότητά» μας. Η ρήξη είναι πλήρης και ο διάλογος όπως και η λογική έχουν πεταχτεί στα αζήτητα. Άτυπα έχουμε μία σύγκρουση ανάμεσα στην εμβολιαστική ανοσία και στην αντιεμβολιαστική ελευθερία.

Το ενδιαφέρον στον διχασμό αυτό βρίσκεται στις ομοιότητες που έχει με τους δύο προηγούμενους. Η επίκληση της θρησκευτικής ελευθερίας, του φόβου για εθνική αλλοίωση και των συνταγματικών δικαιωμάτων δεσπόζουν στην κλίμακα αξιολόγησης των επιχειρημάτων των αντιπάλων και ιδιαίτερα των εχθρών της επιστήμης και του ορθολογισμού.

Ο «κοινός» λόγος

Οφείλουμε ως κοινωνία να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις μας με την κινητήρια δύναμη της προόδου και του πολιτισμού, την Επιστήμη. Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια άλλων διχασμών. Ας διοχετεύσουμε την οργή και την ζωτικότητά μας σε θέσεις προοδευτικές για μια κοινωνική και εθνική ανάταξη. Η κατηγοριοποίηση σε Μνημονιακούς και αντι-Μνημονιακούς (παλιότερα) και σε Εμβολιαστές – Αντι-Εμβολιαστές πληγώνουν την εθνική ενότητα και τραυματίζουν την κοινωνική γαλήνη αλλά και τον «λόγο», την λογική.

«Διο δει έπεσθαι τω κοινώ. Ξυνός γαρ ο κοινός. Του λόγου δε όντος ξυνού ζώουσιν οι πολλοί ως ιδίαν έχοντες φρόνησιν»

(Πρέπει να ακολουθήσουμε την κοινή λογική… Ενώ όμως ο λόγος είναι κοινός, οι πολλοί ζουν σαν να έχουν δική τους φρόνηση)

Η ρ ά κ λ ε ι τ ε… σε ακούει κανείς;

 Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/







ΕΒΙΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ "Τεστ Αντοχής "

 


Κολλημένο στο παράθυρο
μάτι ακίνητο
αναμονή αφόρητη.
Άκρατος φόβος σε ζώνει
σκέψεις στροβιλίζονται στο κεφάλι και εκσφενδονίζονται
καλύπτοντας ό,τι ξεκάθαρο
Ολες τους μαύρες.
Στο κάθε επόμενο δευτερόλεπτο γιγαντώνονται
αγριεύονται, ουρλιάζουν.
Αρνείσαι...
Με μανία τις διώχνεις
επικαλείσαι αισιοδοξία.
Επιστρέφουν μεθοδικά.
Φαύλος ο κύκλος,
αναμένει τη λήξη του χρόνου
Παραδόξως δεν βιάζονται οι δείκτες.
Το παράθυρο χάσκει απειλητικό υπόσχεται λύτρωση ή
αναφιλητά
αναμέτρησης με τη Μοίρα σου.
Ώρα ανάγνωσης...
Δύο γραμμές, ανεπιθύμητες
σε θέτουν υποψήφιο απομόνωσης
με τις πόρτες ανοιχτές
στις πρότερες μαύρες σκέψεις.
Μια γραμμή, κλειδί ελευθερίας
περιορισμένης διάρκειας.
Τεστ αντοχής 48ωρης
καθολικής υποχρέωσης.
© Εβίτα Κωνσταντίνου







REDREIGNER – single “Myst” από το EP “Redreigner”

 

REDREIGNER – single “Myst” από το EP “Redreigner”

“Myst” 

(Δείτε το εδώ) 

 


https://www.youtube.com/watch?v=z5CRPpRybjM 






Με ιδρυτικά μέλη τα αδέρφια Πέτρο και Κωνσταντίνο Τζάτζα, οι Redreigner ξεκίνησαν το 2020 ως ένα ανώνυμο Death Metal project με στόχο να ολοκληρώσουν μια σειρά ηχογραφήσεων έως το τέλος του 2021. Με τον Chris Dovas guest στα τύμπανα, το project γρήγορα άρχισε να αλλάζει μορφή και εξελίχθηκε σε group με επιρροές από όλο το φάσμα του είδους. Τα τελευταία κομμάτια του puzzle ήταν μια δυνατή φωνή και μπάσο τα οποία ανέλαβαν ο Πασχάλης Χριστόφιλος και ο Αναστάσης Καραμιχάλης. Ολοκληρωμένο πλέον, το group ονομάστηκε Redreigner. Οι ηχογραφήσεις του δίσκου ολοκληρώθηκαν τέλη Δεκέμβρη και στην συνέχεια κυκλοφόρησε το πρώτο τους EP. 

 

Μέλη: 

Πασχάλης Χριστόφιλος - Φωνή
Κωνσταντίνος Τζάτζας - Κιθάρα 

Πέτρος Τζάτζας - Κιθάρα 

Αναστάσης Καραμιχάλης - Μπάσο 

Chris Dovas - Τύμπανα (guest) 

 

Credits: 

Hell’s Kitchen Recording Studio (John Mcris) - Mastering 

Νατάσα Παπίκα - Εξώφυλλο 

 

 

Official links