ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Αναπολώντας τα Χριστούγεννα της «αθωότητάς» μας"

 «Δεν υπάρχει τίποτα πιο θλιβερό σ’ αυτόν τον κόσμο, από το να γυρνάς το πρωί των Χριστουγέννων και να μην είσαι παιδί»

(Erma Bombeck)

Τα Χριστούγεννα έχουν καταγραφεί ως η εορτή της παιδικής μας αθωότητας. Σε αυτό συνέβαλε και η «σκηνοθεσία» της ημέρας με όλα τα αναγκαία στοιχεία (πρόσωπα, γεγονότα και φυσικό περιβάλλον). Το νεογέννητο μωρό (Χριστός), η μητέρα (Παναγία), οι Μάγοι, η Φάτνη, το Αστέρι, τα Ζώα και οι γνωστές μουσικές συνθέτουν ένα σκηνικό που μαγεύει τα παιδιά και κεντρίζει τη μνήμη των πρεσβύτερων. Λίγο πολύ όλοι έχουμε αποθηκεύσει στη μνήμη μας κάποια Χριστούγεννα των παιδικών μας χρόνων. 

Ωστόσο τα Χριστούγεννα για κάποιους αποτελούν ευκαιρία για προβληματισμό που μερικές φορές ακουμπά τα όρια του σκεπτικισμού. Οι προβληματισμοί σχετίζονται τόσο με την ακριβή ημερομηνία γέννησης του Χριστού, την ημέρα καθιέρωσης του εορτασμού (25 Δεκεμβρίου) (354μ.Χ. η Ρώμη καθιέρωσε την ημέρα εορτασμού των Χριστουγέννων) όσο και με διάφορα άλλα δογματικά θέματα, όπως τη θεία φύση του Χριστού, το όνομα (Χριστός, Ιησούς), τις προφητείες περί έλευσης του Χριστού και πολλών άλλων. Δεν λείπουν, βέβαια, και οι αμφισβητήσεις για την ιστορικότητα του Ιησού.

Κάποιοι από τους προβληματισμούς έχουν κάποια ιστορική και επιστημονική βάση, όπως η χρονολογία γέννησης (7π.Χ.;) και η ημέρα εορτασμού των Χριστουγέννων (25 Δεκεμβρίου). Η συγκεκριμένη ημερομηνία γέννησης και εορτασμού (25 Δεκεμβρίου) επιλέχτηκε στο βαθμό που συνέπιπτε με την ειδωλολατρική γιορτή των Σατουρναλίων προς τιμήν του θεού Κρόνου, με τα γενέθλια του Μίθρα και με τα Μπρουμάλα – τον εορτασμό της μικρότερης ημέρας του έτους. Αυτό για τους χριστιανούς σηματοδοτούσε την αναγέννηση του κόσμου με την γέννηση – έλευση του Χριστού – μεσσία. (Χειμερινό ηλιοστάσιο).

Η σύνδεση, λοιπόν, της ημέρας γέννησης και εορτασμού των Χριστουγέννων με κάποιες ειδωλολατρικές γιορτές πιστοποιεί τον θρησκευτικό συγκρητισμό που αποτελεί ένα συνηθισμένο φαινόμενο στον ανθρώπινο πολιτισμό. Ο μύθος πολλές φορές συμπλέει με την πραγματικότητα και παράγει μία νέα πραγματικότητα που οφείλουμε να την εξετάζουμε και να την ερμηνεύουμε ούτε με τα δόγματα της θρησκείας ούτε με τα αυστηρά επιστημονικά κριτήρια.

«Τα Χριστούγεννα είναι μια ιστορία που έχει τόσο θρησκευτικές, όσο και ειδωλολατρικές προελεύσεις, και όποιος αγνοεί τη δύναμή τους, είναι σαν να αγνοεί τη δύναμη του μύθου – αυτά τα σύμβολα και αυτοί οι μύθοι μάς βοηθούν στην πραγμάτωση της ζωής μας».(Jay Parini)

Χριστούγεννα και Καταναλωτισμός

Στην ομάδα εκείνων που αιτιώνται τον τρόπο εορτασμού των Χριστουγέννων στις μέρες μας ανήκουν κι εκείνοι που επισημαίνουν την κυριαρχία του καταναλωτισμού και την παντελή απουσία κάθε στοιχείου πνευματικότητας. Το μυστηριακό στοιχείο στον εορτασμό τείνει να εκλείψει καθώς η παντοκρατορία των νόμων της αγοράς επιβάλλει τη δική της «θρησκεία», τη θρησκεία της κατανάλωσης ως αναγκαίας προϋπόθεσης για την κοινωνική αναγνώριση και αποδοχή. Η αποπνευματοποίηση του σύγχρονου ανθρώπου άλλοτε ως αιτία και άλλοτε ως αποτέλεσμα της υλιστικής βιοθεωρίας και των παράγωγων προτύπων ζωής αποφλοίωσε τον μυστηριακό χαρακτήρα των Χριστουγέννων.

Σε αυτό συνέτεινε και η δεσποτεία του εφήμερου και του επιφανειακού καθώς και η «λατρεία» του παροντισμού. Το λατινικό primum vivere(πρώτα να ζήσουμε) αφαίρεσε κάθε μεταφυσικό στοιχείο από τη ζωή του ανθρώπου που αγωνιά και αγωνίζεται για το σήμερα. Έτσι κάθε θρησκευτικό βίωμα το εντάσσει σε ένα πλαίσιο ζωής προσαρμοσμένο στην υλική του υπόσταση, αφού αυτή συνιστά την καθημερινότητά του.

Χριστούγεννα και Τεχνοκρατία

Στην αποφλοίωση των Χριστουγέννων ως πνευματικού γεγονότος συνέβαλε και το σύγχρονο τεχνοκρατικό πνεύμα. Τα άλματα της επιστήμης και της τεχνολογίας επωάζουν έναν τύπο ανθρώπου που αναζητεί το νόημα της ζωής και τις «μεγάλες» απαντήσεις σε άλλους χώρους όπου εξουσία έχουν οι αριθμοί και οι στατιστικές. Κι αυτό γιατί δεκαετίες τώρα οι ιδεολογίες της «προόδου» τροφοδότησαν την αγωνία του ανθρώπου με αυταπάτες για ένα μέλλον όπου ο άνθρωπος θα γίνει κύριος της μοίρας του.

Έτσι έχουμε μία βίαιη μετάβαση από τον Homo Sapiens στον Homo Technologicus. Στον νέο αυτό τύπο ανθρώπου τα θρησκευτικά βιώματα υποχωρούν, οι ανθρώπινες ευαισθησίες αδυνατίζουν και οι μεταφυσικές συλλήψεις θεωρούνται νεύρωση. Αποδεκτό γίνεται ό,τι μπορεί να αποδειχτεί ή να γίνει αντιληπτό με τις αισθήσεις χωρίς καμία προσπάθεια αναγωγής της πραγματικότητας σε ένα άλλο επίπεδο σκέψης ή εμπειρίας. Έτσι μέσα α’ αυτή την απορρύθμιση των αξιών και των προτεραιοτήτων χάνεται και το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων. Το μόνο που έμεινε για να νιώσεις λίγο Χριστούγεννα είναι οι γλυκείς ήχοι του διαχρονικού Jingle Bells.

Χριστούγεννα και Homo digitalis

Δεν είναι, βέβαια, και λίγοι εκείνοι που χρεώνουν την αποπνευματοποίηση των Χριστουγέννων στο προαναγγελθέν Μετα-Σύμπαν (metaverse) και στον αντιπροσωπευτικό τύπο αυτού, τον Homo digitalis. Σε μια εικονική εποχή, όπου η επικοινωνία διεξάγεται με άλλους όρους από αυτούς που συνηθίσαμε, οι αλγόριθμοι και η τεχνητή νοημοσύνη τείνουν να αντικαταστήσουν τα συναισθήματα και τα ανθρώπινα βιώματα. Η τεχνητή νοημοσύνη υποκαθιστά κάθε παραδοσιακή σκέψη και όλα πλέον κινούνται και ερμηνεύονται ή και βιώνονται στο πλαίσιο που συνθέτουν οι νέοι κανόνες της διαδραστικότητας. Πολλοί αναμένουν την επέλαση των avatar ή κάποιων ανθρωποειδών όντων.

Αν όλα αυτά δεν είναι φόβοι για την μετάλλαξη του ανθρώπου στο απώτατο μέλλον, αλλά μία πραγματικότητα που σιγά – σιγά διαμορφώνεται, τότε πώς μπορούμε να αναζητούμε το νόημα της ζωής μας στη γέννηση του θεανθρώπου και στη γιορτή των Χριστουγέννων; Ο Homo digitalis φαίνεται να κερδίζει τον παραδοσιακό τύπο του Homo religiosus(θρησκευόμενος). Οι μεγάλες αλήθειες, όμως, σε ποιο πεδίο ερεύνης βρίσκονται και με ποιο τρόπο θα τις κατακτήσουμε;

Η παρηγορητική πίστη

Ο άνθρωπος στο παγκοσμιοποιημένο χάος αναζητεί κάποιες αλήθειες κι απαντήσεις για παρηγοριά. Σχετικά ο φιλόσοφος Νορμπέρτ Μπόμπιο γράφει:

«Η απάντηση της πίστης είναι παρηγορητική. Αλλά οι θρησκείες δεν έχουν μόνο μία παρηγορητική λειτουργία, έχουν και τη λειτουργία να «ανακαλύπτουν» αλήθειες για προβλήματα στα οποία η κοινή γνώση δεν φτάνει… Επομένως, λέω ξανά, ότι έχω μία θρησκευτική αίσθηση της ζωής, ακριβώς εξαιτίας αυτής της συνειδητοποίησης ενός μυστηρίου που είναι ανεξιχνίαστο».

 Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/







ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΕΛΙΤΣΟΣ "Η Μακαρονάδα των Χριστουγέννων" Διήγημα

 

Η ένδειξη «μη αποδεκτή συναλλαγή» στην πιστωτική του κάρτα ήταν το πρώτο μήνυμα πως τα φετινά Χριστούγεννα θα ήταν δύσκολα. Ζήτησε συγγνώμη από την ταμία, αφαίρεσε κάποια πράγματα από το καλάθι και ξαναδοκίμασε. Τζίφος! Αφαίρεσε κι άλλα, ενώ μια σιωπηλή αγανάκτηση άρχισε να υποβόσκει στην ανθρώπινη ουρά που μεγάλωνε πίσω του. 

«Μη επαρκές υπόλοιπο», ήταν η νέα αρνητική απάντηση στην οθόνη από τον ασυγκίνητο υπολογιστή της τράπεζας. Το διαβολομηχάνημα γνώριζε να χειρίζεται τη γλώσσα αλλά δεν καταλάβαινε γρι από ανάγκες κι επιθυμίες. Ξαναδοκίμασε, αλλά το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Απλά το μηχάνημα, σε μια υπερφίαλη επίδειξη ελληνομάθειας, άλλαξε την απάντηση: «Υπέρβαση πιστωτικού ορίου». 

Οι διαμαρτυρίες των πελατών έγιναν έντονες. Παραμονή Χριστουγέννων κι όλοι βιάζονταν. Η διευθύντρια του καταστήματος έσπευσε αγχωμένη. Τους προώθησε στο διπλανό ταμείο και τον πλησίασε. Έμοιαζε αγριεμένη αλλά παραδόξως αντί να τον μαλώσει, έδειξε κατανόηση.

-Αν θέλετε βάλτε ένα-ένα τα πράγματά σας, να δούμε πόσο υπόλοιπο έχει η κάρτα σας, του είπε ευγενικά.

Την ευχαρίστησε με ένα νεύμα και ξεκίνησε. Δύο πακέτα μακαρόνια… ΟΚ, ένα φακελάκι καφέ… ΟΚ, ένα χαρτοκούτι γάλα… ΟΚ, ένα σακουλάκι ρύζι… ΟΚ, ένα βιβλιαράκι με ζώα της ζούγκλας για την κορούλα του… ΟΚ, ξυλομπογιές για να το ζωγραφίσει… Στοπ. Βούρκωσε· έβγαλε τον καφέ κι άφησε τις ξυλομπογιές.

Η διευθύντρια τον λυπήθηκε· έφερε καφέ από άλλη εταιρία που ήταν σε προσφορά κι ευτυχώς η κάρτα το δέχτηκε. Του άλλαξε το ρύζι με άλλης μάρκας που ήταν ‘1+1 δώρο’ και δεν του χρέωσε την πλαστική σακούλα, καθώς η κάρτα του δεν άντεξε ούτε το εννιάλεπτο που κόστιζε.

Κίνησε βαρύθυμος για το σπίτι. Φίλησε την κόρη του και την έβαλε για ύπνο. Τύλιξε σε μια παλιά γιορτινή συσκευασία τις ξυλομπογιές και το βιβλιαράκι, τα έβαλε κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο κι έπεσε για ύπνο. 

Όπως κοιμήθηκε έτσι ξύπνησε. Με το ίδιο πλάκωμα να τον βαραίνει. Τι κι αν ήταν Χριστούγεννα. Το χαμόγελο της κόρης του μόλις βρήκε το δώρο της, του έφτιαξε το κέφι. Έβαλε να της ζεστάνει λίγο γάλα, ενώ εκείνη άρχισε να χρωματίζει ένα λιοντάρι. Έφτιαξε κι εκείνος έναν καφέ και κάθισε δίπλα της, στον καναπέ. Την βοήθησε στις ζωγραφιές αλλά το μυαλό του δεν ήταν συγκεντρωμένο. Προσπαθούσε να βρει λύση στο ζήτημά του. 

Γιορτινές μέρες και το μέλλον αβέβαιο. Και καλά για τον ίδιο αλλά τη μικρή πώς θα την ξεγελούσε. Το επίδομα ανεργίας είχε λήξει, δουλειά κανονική πουθενά. Την έβγαζε με κάτι μαύρα μεροκάματα που έβρισκε πού και πού, είχε και την πιστωτική, κατάλοιπο απ’ τις καλές ημέρες, τώρα μπούκωσε κι αυτή. 

Στον τοίχο μια κορνίζα του θύμισε ένα πτυχίο που είχε πάρει κάπου, κάποτε. Τότε που γεμάτος ελπίδες είχε φύγει 18χρονος απ’ το νησί του κι ήρθε στην μεγάλη πόλη να δουλέψει και να σπουδάσει. Ήρθε κι έμεινε. Τα καλά χρόνια το πτυχίο του είχε προσφέρει μια καλή εργασιακή διέξοδο. Πήρε σπίτι, ένα δυάρι· μικρό, αλλά δεν είχε σημασία· στέγασε το κορμί του, στέγασε κι έναν έρωτα με σύμφωνο συμβίωσης, γιατί κάποια στιγμή προέκυψε το παιδί. Πήρε κι αυτοκίνητο. Όλα με δάνεια, τότε έβγαλε την πιστωτική. Δεν φοβήθηκε· δούλευαν κι οι δυο.

Ώσπου ξέσπασε η κρίση κι όλα αναποδογύρισαν. Άρχισαν οι πιέσεις και τα διλήμματα. Μείωση μισθού ή απόλυση· μείωση αναγκαστικά, τι να κάνει. Τροποποίηση της εργασιακής σχέσης ή απόλυση· τροποποίηση, φυσικά. Μετακίνηση στο νέο εταιρικό σχήμα, με πιο δυσμενείς συνθήκες, εννοείται· ναι σε όλα, μήπως είχε άλλη επιλογή. 

Κάπως έτσι κύλησαν τέσσερα-πέντε χρόνια και στο τέλος απόλυση, με μια αόριστη υπόσχεση: «θα είστε η πρώτη μας επιλογή, όταν φτιάξουν τα πράγματα». Μπούρδες. Στην αρχή βολεύτηκε με το Ταμείο Ανεργίας, τώρα ούτε αυτό. Στο μεταξύ τα δάνεια φούσκωναν. Πούλησε το αυτοκίνητο, πριν το πάρει η τράπεζα· του έφυγε ένα βάρος. Το άλλο βάρος, το δάνειο του σπιτιού, δυσβάστακτο. Έκανε κάτι διακανονισμούς αλλά το χρέος… χρέος.

Έφυγε και η γυναίκα για δουλειά στο εξωτερικό, με προοπτική να επιστρέψει ώστε να τον βοηθήσει να ξελασπώσει. Του άφησε το κοριτσάκι. Έστειλε κάτι φράγκα στην αρχή, έπειτα μόνο μηνύματα στο viber και στο messenger και μετά σιωπή για μήνες. Στο εξάμηνο ένας δικηγόρος τον κάλεσε να υπογράψει τη λύση του συμφώνου συμβίωσης «καθώς οι αντικειμενικές συνθήκες δεν επιτρέπουν τη συνέχιση της συμβίωσης, λόγω της μόνιμης εγκατάστασης του ενός μέλους εκτός Ελλάδος».

-Και το παιδί; ρώτησε.

-Η πελάτις μου δεν το έχει διευκρινίσει αυτό το ζήτημα, θα το δούμε στην πορεία, ήταν η απάντηση.

Υπέγραψε· τα είχε χάσει όλα, δεν ήθελε να χάσει και την κόρη του. Μίλησε με δικηγόρο: «ο νόμος ευνοεί τη μάνα», του είπε, «αλλά αφού εγκατέλειψε το παιδί, έχεις πιθανότητες»· του έδωσε ελπίδες. Τελικά, δεν χρειάστηκε να κάνει τίποτε, διότι μετά τη λύση της συμβίωσης δεν υπήρξε ούτε φωνή ούτε ακρόαση από εκείνη.

Έβαλε νερό στην κατσαρόλα να βράσει κι άνοιξε το ένα πακέτο μακαρόνια. «Χριστούγεννα με μακαρονάδα, πώς κατάντησα έτσι», μελαγχόλησε. Άνοιξε το ψυγείο· ήταν σχεδόν άδειο. Το τυρί και το βούτυρο είχαν τελειώσει. Μόνο δυο-τρεις ντομάτες υπήρχαν. Πήρε μία και την έτριψε στον τρίφτη, να φτιάξει τη σάλτσα. Ευτυχώς λάδι είχε.

Του έστελνε η αδερφή του από το νησί· όχι πολύ, αλλά τα βόλευε. Αν δεν ήταν κι εκείνη θα πεινούσαν. Τους έστελνε και κανένα πακέτο πού και πού. Λίγα αυγά, ένα ξερό τυρί, μερικά κομμάτια πίττα, μια κότα σπανιότερα. Ό,τι μπορούσε, γιατί με τέσσερα κουτσούβελα δυσκολευόταν. Φέτος δεν έστειλε πακέτο.

Ο γαμπρός του μουρμούριζε, κι ας τον είχε αφήσει γενικό διαχειριστή της πατρικής περιουσίας, χωρίς να έχει απαιτήσεις. Του είχε κακοφανεί που πούλησε το μοναδικό οικοπεδάκι που είχε από τη μάνα του, κι ας το έκανε για να γλιτώσει το δυάρι, να μην του το πάρει η τράπεζα.

Όταν ξεμπέρδεψε με το σύμφωνο συμβίωσης, σκέφτηκε σοβαρά να πουλήσει το δυάρι και να γυρίσει στο χωριό. Πήγε το καλοκαίρι με τη μικρή αλλά το περιβάλλον δεν τον σήκωνε. Τα μισόλογα πίσω από την πλάτη του, μυτερά καρφιά στο σταυρό που κουβαλούσε.

«Σαράντα χρονών μαντράχαλος και κάθεται!»

«Ήθελε και παιδί, σα δε ντρέπεται».

«Καλά του έκανε και τον παράτησε η γυναίκα».

«Σιγά που ήταν γυναίκα του, αστεφάνωτη την είχε!»

Έλειπε χρόνια και είχε ξεμάθει αυτή την πλευρά της επαρχίας, τα σκληρά σχόλια που σε σταυρώνουν καθημερινά. Ο ίδιος θα το ξεπερνούσε αλλά δεν ήθελε να μεγαλώσει το κορίτσι του σε τέτοιο περιβάλλον. Αντί να πουλήσει το δυάρι και να φτιάξει ένα προκάτ στο οικοπεδάκι της μάνας του όπως σχεδίαζε, πούλησε το οικόπεδο για να ξεχρεώσει το σπίτι στην πόλη κι έριξε μαύρη πέτρα.

Έβαλε τα μακαρόνια στο βραστό νερό και τη λειωμένη ντομάτα στο τηγάνι με λίγο λάδι. Ο ατμός της κατσαρόλας θάμπωσε τα γυαλιά του και τα μάτια του δάκρυσαν. Ή μήπως ήταν από τις πικρές αναμνήσεις. 

«Δεν είχαν πολύ άδικο», μουρμούρισε, «σαράντα χρονών και δεν μπορώ ούτε την κόρη μου να ταΐσω», του ήρθε ο λυγμός σαν σκέφτηκε τα γεγονότα στο χωριό.

-Κοίτα μπαμπά! Η φωνούλα της μικρής, που του έδειχνε από το τραπέζι το ζωγραφισμένο λιοντάρι, τον επανέφερε στο σήμερα.

-Τέλειο, της φώναξε, και μια απαλή αύρα του στέγνωσε τη βροχή από τα μάτια.

Σέρβιρε την μακαρονάδα σε δυο πιάτα και κάθισαν στο τραπέζι.

-Μμμμ! Πολύ νόστιμη, ψιθύρισε η μικρή μπουκωμένη.

Το σαγόνι της ήταν πασαλειμμένο από την σάλτσα. Έβαλε τα γέλια και της το σκούπισε.

-Σαν ξωτικό του Άη Βασίλη, είσαι, την πείραξε.

-Σου έχω κι εγώ ένα δώρο, του είπε εκείνη πονηρά.

Έτρεξε στο δέντρο. Από πίσω είχε κρύψει ένα μικροσκοπικό δεματάκι, τυλιγμένο σε χρωματιστό χαρτί. Του το έδωσε με ένα φιλί.

-Καλά Χριστούγεννα, μπαμπά! φώναξε γελαστή.

Το ξετύλιξε. Ήταν ένα σοκολατάκι. 

-Μας τα έφερε στο νηπιαγωγείο μια κυρία και πήρα και για σένα, φώναξε με καμάρι η μικρή κι έκανε αυτή την απίθανη γκριμάτσα που του έδιωχνε κάθε έγνοια. 

Την πήρε αγκαλιά, την στριφογύρισε στον αέρα και τα ξέχασε όλα. Σήμερα είναι Χριστούγεννα, σκέφτηκε. Για αύριο έχει ο Θεός.

Θοδωρής Μπελίτσος, 19 Δεκεμβρίου 2021


Σημείωση: O πίνακας ‘Out in the cold’ (1883) του Άγγλου Augustus Edwing Mulready (1884-1905), αντλήθηκε από το ‘http://www.artnet.com’.  



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://limnosxpress.gr/








ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΓΕΝΝΑ - Επτά μικρές χριστουγεννιάτικες ιστορίες για παιδιά! Από τις εκδόσεις The Book Project



Η ομάδα του 4e-project και οι εκδόσεις The Book Project σας στέλνουν ένα ΔΩΡΕΑΝ E-BOOK με επτά χριστουγεννιάτικες ιστορίες για να τις διαβάσετε και να τις μοιραστείτε με τους μικρούς μας αναγνώστες!

Οι ιστορίες αυτές γράφτηκαν με κέφι και αγάπη από μια παρέα νέων συγγραφέων που συναντήθηκαν στα σεμινάρια δημιουργικής γραφής της σχολής Harmony&Creativity, στον κύκλο σεμιναρίων «Σύγχρονες τάσεις στη γραφή παραμυθιού» με συντονίστρια την Άννα Αθανασιάδου. Μέσα από αυτές τις ιστορίες θα γνωρίσουμε έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, θα μιλήσουμε για την αλληλεγγύη, την αυτογνωσία και τη συνεργασία και θα ταξιδέψουμε με τη φαντασία μας σε τοπία παραμυθένια!

Παρακάτω θα βρείτε το λινκ με το βιβλίο σε δύο μορφές: ανά σαλόνι και ανά σελίδα. Μπορείτε να προβάλλετε ή και να τυπώσετε τις ιστορίες μας. Επίσης στον ίδιο σύνδεσμο θα βρείτε και έτοιμα φύλλα εργασίας με τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής που προτείνονται μέσα στο βιβλίο.

Πατήστε εδώ!
Συγγραφείς:
*Λία Ασημή
*Ελένη Ιωάννα Λεβαντή
*Ιωάννα Κιεχαγιά
*Λίλιαν Κοκκινάκη
*Εβίτα Κωνσταντίνου
*Ρένα Λαντζανάκη
*Ειρήνη Τοπαλίδου

*Εικονογράφηση και γραφιστική επιμέλεια: Λίλιαν Κοκκινάκη

 






ΚΩΣΤΗΣ Α. ΜΑΚΡΗΣ "Ο Λευκάτας, η Φαγιουμάτα και οι 888 Νάνοι " Η ιστορία μιας αγάπης που νίκησε το ρατσισμό

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Λευκάτας, η Φαγιουμάτα και οι 888 Νάνοι

Η ιστορία μιας αγάπης που νίκησε το ρατσισμό

του Κωστή Α. Μακρή

Μυθιστόρημα

ISBN: 978 618 5456 66 5

Λιανική τιμή 14 ευρώ + ΦΠΑ


Η Φαγιουμάτα είναι η κόρη τού τυραννικού Δούκα Μαυρώπα της Κρατιστοβίας που έχει καταδιώξει όλους τους Νάνους της Κρατιστοβίας, έχει απαγορεύσει όλα τα παραμύθια και έχει κάψει χιλιάδες βιβλία παραμυθιών με Νάνους και άλλα μαγικά πλάσματα, όπως την «Χιονάτη και τους εφτά Νάνους».

Μια μέρα, η Φαγιουμάτα βλέπει σε ένα κορνιζάδικο την εικόνα ενός νέου και τον ερωτεύεται.
Ο πατέρας της, ο Δούκας Μαυρώπας, βλέπει την ζωγραφιά, αναγνωρίζει ότι ο νέος είναι ο γιος των εχθρών του, Πορφύριου και Χρυσάνθης, απαγορεύει στην Φαγιουμάτα να τον αναζητήσει και η Φαγιουμάτα αρρωσταίνει από τον καημό της. Θεραπεύεται από έναν Νάνο γιατρό, τον Λάμματο. Ανακαλύπτει τον νέο τής ζωγραφιάς που λέγεται Λευκάτας και μεταξύ τους γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας.

Ο Μαυρώπας μαθαίνει για την συνάντηση της κόρης του με τον Λευκάτα και εξορίζει την Φαγιουμάτα στην Ακαρδιστία, στο Δουκάτο του Μπλεσκούρου, άντρα της αδερφής του της Σέπιας.

Ο Λευκάτας μαζί με τον σκύλο του τον Βαρύθυμο, βοηθημένος από τους Νάνους της Μικρονανίας, αναζητεί την Φαγιουμάτα. Εκείνη το έχει σκάσει από το κάστρο τού θείου της, και προσπαθεί να επιστρέψει στην Κρατιστοβία.

Ακολουθεί την διαδρομή που περνάει από τον Αλλαξόβραχο των θρύλων όπου συναντάει τον Ευθύμη τον Χρωμάρχη, το ξωτικό των βασικών χρωμάτων. Εκεί φτάνει αργότερα και ο Λευκάτας.

Ο Λευκάτας και η Φαγιουμάτα γνωρίζουν την Νεράιδα Τελαρίνα, Κυρά κι Αρχόντισσα των Χρωμαισθημάτων. Βοηθημένοι από τις πληροφορίες που τους δίνουν το ξωτικό και η νεράιδα, πηγαίνουν μαζί στην Μικρονανία για να συναντήσουν τους Νάνους.

Στο μεταξύ ο λαός της Κρατιστοβίας, μην αντέχοντας την καταπίεση του Μαυρώπα, έχει ξεσηκωθεί. Ο Δούκας Μαυρώπας βαδίζει με στρατό εναντίον πέντε εξεγερμένων χωριών όπου δίνεται μάχη.

Στη μάχη εκείνη παίρνει μέρος, στο πλευρό των εξεγερμένων, και ο Νάνος Στρατηγός Κρόκινος μαζί με 887 Νάνους πολεμιστές.

Ο Μαυρώπας ηττάται αλλά ενώ ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει, ένα χρωματιστό σύννεφο τον τυλίγει. Όταν φεύγει το σύννεφο, ο Μαυρώπας έχει μεταμορφωθεί και δεν θυμάται ούτε ποιος είναι ούτε τα εγκλήματα που έχει κάνει.

Στις εκλογές που γίνονται στην ελευθερωμένη Κρατιστοβία, εκλέγεται ο άρχοντας Πορφύριος με συγκυβερνήτη τον Νάνο Κίμωλο. Το σύνθημα «Αγάπη και συγχώρεση» κυριαρχεί και ανοίγει τον δρόμο για την μελλοντική ευτυχία της χώρας τους και την αρμονική συνύπαρξη όλων των ανθρώπων, ψηλών, κοντών και μέτριων.

Ο Λευκάτας και η Φαγιουμάτα παντρεύονται και ζουν όλοι καλά και εμείς επίσης καλά, γιατί ζούμε καλά όταν ξέρουμε ότι και οι δίπλα μας ζουν καλά.

Βιογραφικό:

Γεννήθηκα και ζω στην Αθήνα.
Μέχρι σήμερα έχω βιοποριστεί ως ζωγράφος, εικονογράφος, γραφίστας, κειμενογράφος, διαφημιστής, συγγραφέας και ερασιτέχνης ξυλουργός.
Από το 2006 γράφω διηγήματα, παραμύθια, μυθιστορήματα και άλλα κείμενα.
Το 2010 εκδόθηκε από τις Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ το πρώτο νεανικό παιδικό μυθιστόρημά μου, με τίτλο «Ο Πιοζ Νάμε και οι πέντε γάτες» (έπαινος Κύκλου του Ελλ. Παιδικού Βιβλίου για πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα 2011, short list του περιοδικού Διαβάζω για νεανική λογοτεχνία 2011, short list για το Κρατικό Βραβείο 2012).
Το δεύτερο βιβλίο μου, «Η Εβίτα που νίκησε τα Αποθαρρύνια», με εξώφυλλο και εικόνες δικές μου, εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Πατάκη και κυκλοφορεί από τον Ιούνιο του 2015.
Τον Μάρτιο του 2016 ήταν υποψήφιο για το Βραβείο του Κύκλου του Ελληνικού παιδικού Βιβλίου/Ελλ. Τμήμα της ΙΒΒΥ, για βιβλίο μικρής φόρμας για παιδιά.
Είμαι μέλος του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Ελλ. Τμήμα της ΙΒΒΥ, από το 2009.
Γραπτά μου έχουν δημοσιευτεί και δημοσιεύονται σε διάφορα περιοδικά, έντυπα και ηλεκτρονικά όπως το iporta.gr, το readmagazine.gr και σε άλλους τόπους (sites, blogs) του διαδικτύου.

Blog: https://kostismakris.wordpress.com/

Email: kostimakris@gmail.com

Κωστής Α. Μακρής


Εκδόσεις Φίλντισι

Ξανθίππου 123,

Παπάγου, 15669

Τηλ.: 210 6540170

www.filntisi.gr info@filntisi.gr








Η Symmetric Records παρουσιάζει.......VALIDOR - “Full Triumphed”...νέο άλμπουμ κυκλοφορεί 2 Φεβρουαρίου 2022


 *** ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ***


Καλλιτέχνης: VALIDOR

Τίτλος: “Full Triumphed”

Χώρα: Ελλάδα

Είδος: Blood Metal

Εταιρεία: Symmetric Records

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 2 Φεβρουαρίου 2022

 


Η Symmetric Records του Bob Katsionis παρουσιάζει με υπερηφάνεια την επιστροφή ενός underground cult θρύλου: των VALIDOR! Έχοντας ήδη τρεις στούντιο κυκλοφορίες: "In Blood In Battle" (2011), "Dawn Of The Avenger" (2012) και "Hail To Fire" (2016), και έχοντας επανεκδώσει το ντεμπούτο άλμπουμ τους το 2020, έχει φτάσει η στιγμή για το σχήμα να προχωρήσει στο επόμενο κεφάλαιο.

Το “Full Triumphed” συνεχίζει το επικό ταξίδι των VALIDOR, του σχήματος που έχει επικεφαλής τον κιθαρίστα/τραγουδιστή/τραγουδοποιό Odi “Thunderer” Toutounis, και για μια ακόμη φορά περιλαμβάνει 9 νέα κεφάλαια που αφηγούνται ιστορίες Πολέμου, Αρχαίων Ελλήνων Ηρώων, Ρωμαίων Μονομάχων, Θεών & Δαιμόνων, ακόμη και εμβληματικών θρύλων της κουλτούρας των 80's όπως οι "Silverhawks" ή ο Robocop στο κομμάτι "Man Of Steel"!

Μουσικά, η επική αφήγηση συγκροτημάτων όπως οι Virgin Steele και οι Bathory, και η ακατέργαστη δύναμη και ο τεράστιος ήχος των Manowar συνδυάζονται εδώ με τις καλπάζουσες κιθάρες των Iced Earth, τις Δωρικές μελωδίες των Running Wild και Blind Guardian, ακόμη και με μερικά thrash και speed metal περάσματα, για να σχηματίσουν τον πραγματικά μοναδικό ήχο των VALIDOR: το Blood Metal!

Σύμφωνα με τον Bob Katsionis: «Δουλεύω με τον Odi από το 2009. Ενώ φαίνεται ένας τύπος που δεν ακούει τίποτα άλλο εκτός από Manowar, ο Odi κουβαλά ένα υπόβαθρο μουσικών επιρροών που εκτείνονται από το πρώιμο Black Metal μέχρι τους Έλληνες συνθέτες όπως ο Μάνος Χατζιδάκις ή ο Βασίλης Πολυδούρης και από τον King Diamond ως τους Death, τους Kreator, και τους Megadeth!

Έτσι, το να κάνεις μουσική με έναν άνθρωπο τόσο ανοιχτόμυαλο και με ξεκάθαρο στόχο ως προς το τι θέλει να πετύχει, δεν μπορεί παρά να είναι ευχαρίστηση. Η αίσθηση της μελωδίας και του groove που έχει είναι πραγματικά απαράμιλλη! Θαυμάζω επίσης την επιθυμία του να τραγουδήσει τα τραγούδια ο ίδιος, ακόμα κι αν δεν είναι ο τυπικός «epic metal τραγουδιστής». Ο τρόπος που εκφέρει κάθε λέξη είναι τόσο ουσιαστικός και δυνατός που δεν θα μπορούσε να αντικατασταθεί από κανέναν. Και για μένα, αυτό είναι που κάνει σχήματα όπως οι Validor τόσο ξεχωριστά μέσα στο χρόνο».

Ο παραγωγός Bob Katsionis αναλαμβάνει για ακόμη μια φορά τις lead κιθάρες, το μπάσο και τα keyboards και το line-up συμπληρώνει ο ντράμερ Απόλλων Γιαννούλης.

Το artwork φιλοτεχνήθηκε για άλλη μια φορά από τον Κώστα Τσιάκο (www.papergoblin.com), υπεύθυνο επίσης και για κάποια ακόμη σπουδαία artworks των Warlord, Born Of Fire, Dexter Ward και πολλών άλλων.

Ακολουθώντας την πολιτική των κυκλοφοριών της Symmetric Records, το "Full Triumphed" δεν θα είναι πλήρως διαθέσιμο μέσω οποιασδήποτε υπηρεσίας streaming (όπως το Spotify ή το iTunes κ.λπ.) και μπορεί να παραγγελθεί μόνο απευθείας από το Bandcamp της Symmetric Records σε ψηφιακή ή φυσική μορφή Deluxe Digipak CD με 8-σέλιδο booklet, και για πρώτη φορά σε κόκκινη ΚΑΣΕΤΑ, για να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο old-school fans, που μπορείτε να την βρείτε μόνο εδώ:

https://validor.bandcamp.com/

 

"The Ten Thousand" [Lyric Video 2022]

(Δείτε το εδώ)

https://www.youtube.com/watch?v=xI9Tl5TdYkQ

 

TRACKLISTING:

 

1. Dawn Of New Age

2. Son Of Steel

3. Man Of Steel

4. Strong Winds

5. Blood Metal Legions

6. Silverhawks

7. Gladiator

8. The Ten Thousand

9. Conquest Of Steel

 


Μουσική & Στίχοι: Odi Thunderer

 

LINE UP:

 

Odi Thunderer: Φωνητικά, Κιθάρα

Bob Katsionis: Lead Κιθάρα, Μπάσο, Keyboards

Apollo Giannoulis: Drums & Κρουστά

 

 

CREDITS:

 

Παραγωγή και Μίξη: Bob Katsionis

Ηχογραφήθηκε Ιαν.-Φεβ. 2021 στο Sound Symmetry Studio, Αθήνα

Mastering: Νάσος Νομικός, VU Productions, Πειραιάς

Artwork: Κώστας Τσιάκος (www.papergoblin.com)

Logo: Odi Thunderer

 

--




Carpe " Η σιωπή ξεσπά..."



Στις αδύναμες ακτίνες του ήλιου
περπατούν οι ψίθυροι του ανέμου.
Οι άνθρωποι επιδεικνύονται, μιλούν,
έρχονται και πάνε.
Στις θολές φυλλωσιές των δέντρων
εμπλέκονται η ζωή και ο θάνατος.
Αιχμάλωτοι του φθαρτού
συγκεντρώνουμε τις σιωπές
που κάποτε ξεσπούν.
Αναβίωση συναισθηματική
μια προσποίηση αδιαφορίας,
ένα κόμπιασμα στο λαιμό,
το αδέξιο σμίλεμα των αισθημάτων.
Την άφεγγη νύχτα
η σιωπή αποκτά ήχο
εμφυσεί τη ζωή,
σκορπά τη σκόνη,
αναδύονται οι επιθυμίες της άνυδρης σάρκας.

Carpe.

Η φωτογραφία είναι από το https://pinterest.com/





IMMORTALIZER – νέο single “Cut Loose”

 

 “Cut Loose” 

(Δείτε το βίντεο) 

Οι IMMORTALIZER είναι ένα προσωπικό project του πολυ-οργανοπαίκτη καλλιτέχνη και ερμηνευτή Dave D.R. από το Οντάριο του Καναδά. 

Έχει επιρροές από τους πρωτοπόρους του Heavy Metalκαι του Rock όπως οι MotorheadJudasPriestSaxonIron MaidenDio

BlackSabbathOzzyPrimal FearHelloweenGammaRayVanHalenThinLizzy, κ.α. αλλά προσπαθεί πάντα για το καλύτερο, 

ώστε να δημιουργεί νέα και συναρπαστική μουσική.  


Προετοιμάζει το νέο του ολοκληρωμένο άλμπουμ και μας παρουσιάζει το singleCut Loose” που θα συμπεριλαμβάνεται στο άλμπουμ 

 


 

Official links