PLANESWALKER – single “Tales Of Magic” από το επερχόμενο ομώνυμο album

 

“Tales Of Magic” 

(Δείτε το lyric video εδώ) 

 

Lyric Video by Scott Rudd Films 

Artwork by Mad Attic 

Logo Design by Austin Bentley 

Mixed by Michael Goodrich 

Mastered by Ted Whitten 

 

Οι Planeswalker αποτελούν την επανεκκίνηση της συνεργασίας του Jason Ashcraft και του Σώζου Μιχαήλ από την εποχή του άλμπουμ των Helion Prime "Terror of the Cybernetic Space Monster". Ενώνοντας την αγάπη του για το δημοφιλές παιχνίδι με κάρτες της Wizards of the Coast "MagicThe Gathering" και την αγάπη του για το Power Metal, ο Jason πρότεινε στον Σώζο να ξεκινήσουν μαζί ένα νέο συγκρότημα και έτσι γεννήθηκαν οι Planeswalker. 

Καρπός αυτής της επανασύνδεσης είναι το ντεμπούτο άλμπουμ των PlaneswalkerTales of Magic, που πραγματεύεται τα γεγονότα, την παράδοση και κυριολεκτικά την μαγεία του MagicThe Gathering. 

Ως ημερομηνία κυκλοφορίας του άλμπουμ έχει οριστεί η 21η Ιανουαρίου 2022. 

Pre-Order Link - https://planeswalkerpreorder.bigcartel.com/ 

01 - Tales of Magic
02 - The Spark
03 - Shadow of Emeria*
04 - Blackblade
05 - The Forever Serpent
06 - Oath of the Gatewatch**
07 - A Million to One (Kiss Cover)***

*Features Kristin Starkey on vocals
**Features Brittney Slayes (Unleash the Archers), Heather Michele (ex-Helion Prime and ex-Graveshadow) and R.A. Voltaire (Ravenous E.H.) on vocals
***Features Taylor Washington (Paladin) on the guitar solo


Official links 

     


ΒΙΚΥ ΚΡΟΥΣΚΑ "Αθόρυβα στο κενό"

 


Κουβαλούσε σε κρυφό μπακίρι
αμίλητο νερό
να ξεπλύνει τα μάτια της
μήπως και δει άγγελο αντάρτη
να θρυμματίζει το αμέτοχο,
να στήνει μπλόκα,
μια μελωδία χωρίς λυγμό
να πνίγει
τη ψεύτικη αυτάρκεια της μοναξιάς.
Σιωπηρά πλαστογραφούσε ιστορίες,
πρώτα επινοούσε δυο χέρια ,
τι κι αν ήταν λιπόσαρκα,
θα τάιζαν τις νύχτες της
κι ύστερα θα γίνονταν φτερούγες.
Ανατινάχτηκαν αιφνίδια από παρατημένες νάρκες,
κάποιοι έμειναν μισοί,
μισή κι αυτή.
Ξάγρυπνο καντήλι
εκλιπαρεί το ανείπωτο ,
αυτό που δε χωράει σε λέξεις,
πριν χωθεί στις εσχατιές της σιωπής.
Θα περιμένει αιώνες
ώσπου να καταλάβει,
γιατί η αγάπη σκοντάφτει στην αγάπη.
Β.Κ
(Αθόρυβα στο κενό)


( Φωτό Ioannis Benekos.)






Κωνσταντίνος Λίχνος "Ονείρου μονόπρακτο"Διήγημα

 

Είχε πλέον βραδιάσει ολότελα και η κίνηση στους δρόμους ήταν ελάχιστη. Το ορμητικό ψιλόβροχο ανάγκαζε τους λιγοστούς διαβάτες να παραμένουν απρόθυμα κάτω από τις τέντες των καταστημάτων, ενώ οι πωλητές μαζεύαν βιαστικά την πραμάτεια τους. Ο Κώστας είχε καθυστερήσει να σχολάσει από τη δουλειά του και η μικρή αυτή αναποδιά έδειχνε να τον έχει αποδιοργανώσει αισθητά. Αν είχε τελειώσει στην ώρα του, ίσως και να 'χε αποφύγει το καταραμένο ετούτο μπουρίνι, ίσως και να βρισκόταν ήδη στο σπίτι του. Τώρα όμως, δεν μπορούσε παρά να υπομένει την κακοκαιρία· νιώθοντας τις σταγόνες που κυλούσαν στον σβέρκο του σαν κάποιου είδους ταιριαστή τιμωρία για την αργοπορία του.

Η βροχή ξέπλενε την πόλη με σχολαστικότητα και η άσφαλτος έμοιαζε παγιδευμένη αβοήθητα κάτω από την επιφάνεια του νερού. Ο αέρας φυσούσε δύστροπα κι ο Κώστας περίσφιγγε το χαρτοφύλακα στο θώρακα του, ενώ με το δεξί του χέρι προσπαθούσε μάταια να συγκρατήσει την ομπρέλα του ανοιχτή. Έχοντας ασυναίσθητα γείρει ελαφρά προς τα μπρος, βαδίζοντας όσο μπορούσε κάτω απ' τα σκέπαστρα, αισθάνθηκε λες και η μανιασμένη θύελλα είχε βαλθεί να τον σταματήσει. Όσο πείσμα κι αν επιστράτευε ο άνεμος, όμως, δεν θα μπορούσε να αναμετρηθεί ποτέ με την επιθυμία ενός κουρασμένου ανθρώπου να επιστρέψει στο σπίτι του.

Η ώρα πέρασε, η βροχή κόπασε και η σκοτεινιά άπλωσε παντού μια περίλυπη σιγαλιά. Ο Κώστας ρύθμισε το ρολόι του, έσβησε τα φώτα και ξάπλωσε να κοιμηθεί, έως ότου να χτυπήσει το ξυπνητήρι, σημαίνοντας την επανεκκίνηση της ρουτίνας του. Ο άνεμος άρχισε να ιάχει και πάλι μαινόμενος όμως, λες και ήθελε να πνίξει στη βουή του κάθε άλλο ήχο που θα ξεπρόβαλε μέσα στη νύχτα. Η κρεμαστή λάμπα ενός φανοστάτη ξεκίνησε να λικνίζεται και να τρίζει, προκαλώντας έναν διαπεραστικό συριγμό, που μεταφερόταν μέχρι την απέναντι πολυκατοικία, για να βρει τον αντίλαλο του και να επιστρέψει. Ο Κώστας σηκώθηκε εκνευρισμένος, έκλεισε ερμητικά τα παραθυρόφυλλα για να εξαλείψει το θόρυβο κι άφησε ένα βαθύ αναστεναγμό, που περίκλειε μέσα του την κούραση ολάκερης της ημέρας.


Ξαπλώνοντας ξανά στο κρεβάτι, ένιωσε λες και ήταν ακόμη καταμεσής του δρόμου, εκτεθειμένος στο ανεμόβροχο. Το μυαλό του κατακλύστηκε από τα ζητήματα που θα έπρεπε να είχε διευθετήσει τη βδομάδα που πέρασε και άρχισε να καταριέται την ολιγωρία και την αναβλητικότητα του. Όλες οι ανειλημμένες υποχρεώσεις και οι ανεπίτρεπτες εκκρεμότητες αναπλάθονταν στο μυαλό του και χαράζαν επάνω του πληγές χαίνουσες. Βοερές προσταγές άρχισαν να ηχούν στο κεφάλι του - πολλά ήταν αυτά που είχε αναβάλει για αύριο - και τον καταπλάκωνε η έγνοια και η ανησυχία για το αν θα αντεπεξέρχονταν στις προκλήσεις που του επιφύλασσε η επερχόμενη μέρα. Γνώριμη δοκιμασία, βέβαια, αυτή για εκείνον, καθώς όλες οι σκέψεις που παραγκωνίζονται και παραβλέπονται στους φρενήρεις ρυθμούς της ημέρας, το έχουν συνήθειο να επιστρέφουν τα βράδια για να τον δικάσουν. Δεν είναι διόλου περίεργο, λοιπόν, που συχνά νιώθει σα να εισέρχεται σ' ένα ζοφερό δεσμωτήριο όποτε πέφτει να κοιμηθεί και παραδίδει απρόθυμα τον έλεγχο του μυαλού του στο αμείλικτο αργοκύλισμα των ονείρων.

Ίσως να φταίει η μοναξιά, αυτή που νιώθει κανείς όταν αποκοιμιέται και κινά να περιπλανηθεί στις απόκοσμες ατραπούς των ονείρων. Εκείνη που φαντάζει επίπλαστη, γιατί στων ενυπνίων τον πλανερό παροξυσμό δεν σου επιτρέπεται να βαδίσεις ποτέ μοναχός κι ασυνόδευτος. Ο νους στέκεται αδιάλειπτα άγρυπνος, θαρρείς αξιώνει να καταγράψει τα πάντα σαν καταδυθεί στα θολά νερά του ονειρικού μυστηρίου. Ακόμη και στα πιο παραμορφωτικά και πηχτά σκοτάδια, πασχίζει να εποπτεύει τον εαυτό του για να μην ξεστρατίσεις και χάσεις το δρόμο του γυρισμού. Άλλωστε, όσα απόκρυφα μονοπάτια κι αν διαβείς ονειρευόμενος, όλα τους θα έχουν αφετηρία την πολλάκις ερευνημένη, μα παρά ταύτα ανεξιχνίαστη, υπερκείμενη επιφάνεια του συνειδητού χώρου. Και ίσως γι' αυτό, τα ονείρατα θα αποτελούν πάντοτε μια τέρρα ινκόγκνιτα.

Ίσως να φταίει η αίσθηση του ψυχικού διχασμού και η αλλοτρίωση. Γιατί μέσα στην αποτελμάτωση και τη ρουτίνα της καθημερινότητας, ένα τμήμα του εαυτού μας υπνώττει και καταστέλλεται. Ίσως είναι αναγκαίο, λοιπόν, να περιπλανόμαστε στου Μορφέα το ερεβώδες βασίλειο. Εκεί που οι συλλογισμοί ξεδιπλώνονται αβίαστα και εκφράζονται οι ανομολόγητες επιθυμίες στο πιο αδιήθητο στάδιο τους· απαλλαγμένες από το δεσποτισμό του καθωσπρεπισμού. Εκεί που οι σκέψεις, προτού λογοκριθούν, επιπλέουν ανάλαφρα και πλημμυρίζουν το νου σαν παιδιά που αφεθήκαν να παίζουν ακηδεμόνευτα· έως ότου να τις αποδιώξει απ' τα ανάβαθα και να τις παρασύρει πίσω στα έγκατα του ψυχισμού η άμπωτη του συνειδητού.

Ο Κώστας έχει πλέον αποκοιμηθεί κι ονειρεύεται, μα, όπως θα διαπιστώσετε, είναι ένα πολύ περίεργο όνειρο αυτό που ζωντανεύει απόψε ο νους του. Βλέπει τον εαυτό του να βρίσκεται σούρουπο σε ένα ανατριχιαστικό κοιμητήριο ενώ επικρατεί μια ακινησία θανατερή και οι τάφοι γύρω του λαμπυρίζουν παράξενα, λουσμένοι από την αχνή φεγγοβολιά της σελήνης. Μέσα σε αυτό το γοτθικό τοπίο, ξεχωρίζουν τρεις υπερμεγέθεις τύμβοι, που ορθώνονται μεγαλόπρεπα σαν ζωντανά στοιχειά· καθηλωμένα από το ίδιο το βάρος τους. Στέκονται ως παρείσακτοι, παράταιροι ολότελα με το περιβάλλον τριγύρω τους και μέσα στο σύθαμπο προσεγγίζουν ο ένας τον άλλον έρποντας βραδυκίνητα· λες και επιτελούν κάποια ιεροτελεστία χορευτική. Κάποια τελετουργία ανίερη, που αποτελεί το πρελούδιο της επικείμενης συνουσίας τους, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο ένας γυρεύει να εμβολίσει τον άλλο, ώστε να σμίξουν και να συσσωματωθούν.

Τα τρία αλλοπρόσαλλα πλάσματα έμοιαζαν λιγότερο με αυθύπαρκτες υπάρξεις και περισσότερο με προεκτάσεις κάποιας απροσδιόριστης συλλογικής οντότητας. Παρ' όλ' αυτά, στη κάθε ταφόπλακα υπήρχε ευδιάκριτα χαραγμένη μια λέξη που θα μπορούσε να ήταν ένα ιδιότυπο διακριτικό ή κάποιος τίτλος προσφώνησης. Ξεχωριστό όνομα, όμως, δεν έχουν μονάχα οι αυτόνομες υπαρξιακές εξαιρέσεις αλλά και το κάθε μέλος ενός συνόλου συνεχούς κι αδιαίρετου. Ατομικές οντότητες ή όχι, η στάση και οι τρόποι τους υποδήλωναν την ύπαρξη προσωπικότητας και τα όνομα τους ήταν: απραξία, έρεβος και σιωπή. Καθώς κινούνταν δύσμορφα για να σταθούν το ένα αντίκρυ στο άλλο, έμοιαζαν να συνθέτουν το σκηνικό κάποιου μονόπρακτου, που απευθυνόταν μονάχα στον Κώστα. Κι εκείνος στάθηκε εμπρός τους κι αφουγκράστηκε έναν διάλογο απόκοσμο, από φωνές θαρρείς βγαλμένες επίπονα μέσα από τις ρηγματωμένες πλάκες. Ψιθύρους, συνοδευόμενους από γογγυσμούς, που άρθρωναν λέξεις πρωτάκουστες στους ανθρώπους και συνέθεταν ενα μονόλογο παραληρηματικό, σαν μουρμουρητό ακατάληπτο. Κι ενώ ο Κώστας στεκόταν εκεί, δήθεν με απάθεια, βρέθηκε σε χωρική ασάφεια και παύση χρονική. Ο χρόνος, όμως, σταματά να λογαριάζεται μονάχα όταν η προσοχή μας έχει αμέριστα παραδοθεί στη σαγήνη κάποιου θεάματος ανυπέρβλητου.

Σιωπή: Μπορείς να το αρνηθείς, μα τελευταία παρατήρησα αλλαγές στη ψυχολογική σου κατάσταση.
Έρεβος: Ναι, αυτό που ειπώθηκε είναι αλήθεια, μέχρι κι εγώ το βλέπω ξεκάθαρα.
Απραξία: Πέρασα απλώς μερικές ημέρες έντονης εσωστρέφειας και συμπεριφερόμουν απρόβλεπτα.
Σιωπή: Νομίζω, συμβαίνει κάτι παραπάνω από ότι μας λες.
Έρεβος: Ναι, το υποψιάστηκα κι εγώ. Παραμέλησες όλες τις παλιές ασχολίες σου και περιφερόσουν ανώφελα, γεμάτη βιασύνη και αγωνία.
Σιωπή: Το πρόσωπο σου είναι χλωμό και το βλέμμα σου έχει σβήσει ολότελα. Η φωνή σου μοιάζει να κατασπαράζεται απ' τα ίδια τα λόγια σου και να χάνεται μέσα στο τρέμουλο και την αδυναμία.
Έρεβος: Ναι, η φωνή σου θρυμματίζεται από το ρίγος. Εγώ ξέρω από ανάσες που κομπιάζουν. Ξέρω από λάμψεις που τρεμοσβήνουν και χάνονται. Κάποτε νόμιζα ότι είχα βρει κάμποσες φλόγες που δε τρέμανε μέσα μου αλλά έσβησαν όλες κι απέμεινα ζοφερός να συνταράσσομε ακόμη απ' την ανάμνηση της μαρμαρυγής τους.
Απραξία: Με τρομάζετε, μα είναι αλήθεια πως διαπίστωσα πρόσφατα κάτι φρικτό. Στην αρχή δεν το θεώρησα σπουδαίο μα γρήγορα υπέκυψα στην επιρροή της δύναμής του. Το ένιωσα να με συντροφεύει σαν ανάξια σιωπηρή παρουσία, μεταφέροντας μου ένα αφόρητο συναίσθημα απέχθειας.
Σιωπή: Σιωπηρή; Δεν υπάρχει σιωπή στο κενό, μη γελιέσαι. Υπάρχει μονάχα αναβρασμός και οδυρμός ψυχοβγάλτης. Τα χρώματα είναι εκφυλισμένα, οι ήχοι παραμορφωμένοι και οι αισθήσεις αλλοιωμένες ψηλαφούν μάταια μέσα στο ασχημάτιστο χάος.
Απραξία: Το κενό που περιγράφεις δεν είναι διόλου ασχημάτιστο. Παίρνει μορφή, στέκεται μπροστά μου ατρόμητο και με τραβά μέσα του να χαθώ.
Σιωπή: Εσύ χυμάς πάνω του, δε σε τραβάει αυτό. Κι αφού έτσι το θέλησες, χώσου μέσα του, γιατί αλλιώς δε θα απαλλαχθείς από δαύτο.
Έρεβος: Έτσι είναι, μη σε εκπλήσσει. Μα σε ξορκίζω, μην δειλιάσεις και σφαλήσεις τα μάτια. Μην κοντοσταθείς για να κρυφτείς στις σκιές. Οποιος προτίμησε του σκοταδιού τη συγκάλυψη, έχασε το φως του για πάντα.
"Ότι εγκαταλείπεται στο κενό, γίνεται λίπασμα του θανάτου", τραύλισε η Σιωπή ενώ το Έρεβος συγκατένευσε έχοντας στυλώσει επάνω της τα τύφλα και κατάμαυρα μάτια του.
Απραξία: Θα χωθώ μέσα του κι ας φοβάμαι, άλλωστε δεν μπορεί παρά να είναι κομμάτι δικό μου. Κι αν είναι, ίσως βρω εκεί αυτό που μου λείπει. Ό,τι κι αν αντικρίσω, το νιώθω ακέριο, αλλά τον εαυτό μου τον λογίζω μονίμως λειψό.
Έρεβος: Κανείς δεν βρήκε αυτό που του έλειπε μες το σκοτάδι.
Απραξία: Χάθηκα μέσα του τώρα, μα δεν βρίσκω τίποτα άλλο εκτός από αυτά που έσερνα μου μαζί· ασάλευτα και στη σιωπή βουτηγμένα.
Σιωπή: Μα τι άλλο περίμενες; Προχωρά πιο μέσα, η σιωπή μόλις που άρχισε και το σκοτάδι σε καμιά περίπτωση δεν τελειώνει εκεί. Προχώρα και πες μας τι βλέπεις.
Απραξία: Βλέπω όσα παράτησα στη μέση, όσα άφησα ανολοκλήρωτα.
Σιωπή: Κι αυτά μαζί σου τα έσερνες, μην πλανάσαι. Πλησίασε τα και άκου τι λένε.
“Δε λένε, προσμένουν. Κείτονται συγκεχυμένα και άμορφα. Πολύ απροσδιόριστα για να τα ονοματίσει κανείς”, ψέλλισε η Απραξία, ενώ το Έρεβος της γυρνούσε την πλάτη με απέχθεια.
Σιωπή: Άφησέ τα να είναι. Παράτα τα, όπως έχεις και παλιά ξανακάνει. Προχώρα πιο βαθιά και πες μας τι βλέπεις.
Απραξία: Βλέπω εικόνες απ’ όσα σκόπευα να πράξω αλλά δεν πρόκαμα να ξεκινήσω ποτέ.
Σιωπή: Αυτά που βλέπεις, δεν υπάρχουνε παρά σαν σκιές. Μα και οι σκιές, εκεί που βρίσκεσαι, μπορούν και μιλάνε.
Απραξία: Κάτι ψιθυρίζουν, μου φαίνεται. Νιώθω τις ανάσες τους να με πιρουνιάζουν, αλλά δεν μπορώ να τ’ ακούσω. Έχουν το βλέμμα τους καρφωμένο επάνω μου, μα ενώ τα ζυγώνω, μ' αποφεύγουν με τρόμο. Τραβιούνται μακριά μου, σαν να φέρω επάνω μου καταδίκη μεγάλη.
Έρεβος: ό,τι έγινε, έγινε. Ότι δεν έγινε έως τώρα, δεν θα γίνει ποτέ. Αν ήταν αλλιώς τα πράγματα, τι θα απέμενε στο τέλος για μένα;
Σιωπή: Προχώρα ακόμη πιο πέρα, μη στέκεσαι. Μην σε απελπίζει που δεν ακούς τίποτα, εγώ υπομένω αιώνια αυτή τη σκληρή τιμωρία.
Απραξία: Τίποτα δε βλέπω τώρα, τίποτα δεν ακούω που να βγάζει νόημα. Απαίσιες οσμές μου ματώνουν τα ρουθούνια, διαπεραστικοί ήχοι μου τρυπούνε τα τύμπανα. Μέσα στα συντρίμμια που πάνω τους ανακάθομαι, βρίσκονται σημάδια όλων αυτών που έπρεπε να κάνω, μα ποτέ μου δεν τόλμησα. Δεν είναι μονάχα τους, όμως, υπάρχει ένα αντίπαλο δέος που μαζί τους ζυγιάζεται. Είναι όλα όσα έπραξα και ήταν ανούσια.
Έρεβος: Όλα για συντρίμμια λογάριαστα. Κάπουα είναι κενά περιγράμματα και κάποια άχρηστη μάζα. Δε γίνεται να ξεκρίνεις το καθένα τι είναι μες τα σκοτάδια. Προχώρα, παράτα τα και προχώρα.
Απραξία: Δε μπορώ άλλο, πνίγομαι. Θέλω να ουρλιάξω.
Έρεβος: Και ποιος θα σε ακούσει νομίζεις; Μήτε μάτια, μήτε αυτιά είχε το σκοτάδι ποτέ του.
Σιωπή: Και τι θα φωνάξεις; Μονάχα το όνομα μου βασιλεύει εκεί και μόνο αυτό έχει αντίλαλο που στον αέρα δεν σβήνει.
Απραξία: Δε μπορώ άλλο, καθηλώνομαι στο βορβορώδες ετούτο χώμα και θεληματικά αφανίζομαι.

Τα θεόρατα μνήματα πρόφεραν την τελευταία τους λέξη και ύστερα σίγησαν, για να χαθούν τελικά πίσω από μια αυλαία αχλύς. Η παράσταση τελείωσε και στο χώρο είχε απομείνει μονάχα ο μοναδικός θεατής, εγκαταλελειμμένος ολότελα σε ένα ανοίκειο κι αφιλόξενο μέρος. Ο Κώστας, θα προτιμούσε να συντροφεύεται τώρα κι απ' την πιο μοχθηρή ύπαρξη παρά να παραμένει μονάχος, παραδομένος στη παθητική ενατένιση αυτής της άγονης ερημιάς. Ανήμπορος, μα συνάμα κι αρνούμενος, να καταφύγει σε συναισθηματική αποστασιοποίηση, υπόμενε το τρόμο του στωικά κι ανέπνεε την αγωνία του ολάκερη. Ήταν γιομάτος αχανείς συλλογισμούς, που στράγγιζαν το μυαλό του, και αναζητούσε κάποιο σκίρτημα της φαντασίας ή κάποιο σημείο εστίασης, για να συγκεντρώσει τις σκέψεις του, μα αισθανόταν ακόμη το λογισμό του χαώδη. Τα μάτια του αγωνίζονταν να φτάσουν μέχρι και στις πιο σκιερές γωνιές του νεκροταφείου, μπας κι αναγνωρίσουν κάτι οικείο, αλλά το βλέμμα του σκόνταφτε σε ογκώδη και σκονισμένα αντικείμενα· γεμάτα υγρασία και απαρχαιωμένο μυστήριο. Μια δυνατή σπιλιάδα του αέρα τον χτύπησε ξαφνικά με σφοδρότητα, αλλά αυτός παράμεινε ασάλευτος, σαστισμένος και άπραγος, ελπίζοντας κάτι να συμβεί ή κάποιος να εμφανιστεί για να τον συντρέξει. Σ' εκείνο το ανήλιαγο μέρος, όμως, δεν υπήρχε παρά μόνο ακινησία, σκοτάδι και παρατεταμένη σιγή!

Βιογραφικό


Ο Κων/νος Λίχνος γεννήθηκε στον Αστακό Αιτ/νίας. Είναι Πτυχιούχος Μηχανικός Πληροφορικής & Επικοινωνιών. Διατηρεί το μπλόκ Επίκουρος, αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά έντυπα (λογοτεχνικά και πολιτικά), είναι συνεργάτης των εκδόσεων Κεφαλος και μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Texnesonline.gr.
Με την λογοτεχνία ασχολήθηκε από την εφηβεία του και διακρίθηκε σε πολυάριθμους πανελλαδικούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, ενώ δοκίμια και διηγήματά του δημοσιεύτηκαν σε λογοτεχνικά περιοδικά καθώς και σε λογοτεχνικά ιστολόγια του διαδικτύου. Διηγήματά του έχουν εκδοθεί σε συλλογικά έργα από τον εκδοτικό οίκο Σύγχρονη εποχή και Άπαρσις.
Θεωρεί την λογοτεχνία και την τέχνη γενικότερα, ως πράξη πολιτική. Ως προσπάθεια αποκάλυψης της κοινωνικής πραγματικότητας και παρέμβασης στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Ένα μέσο για τον εξανθρωπισμό της ζωής των ανθρώπων.
Το Διήγημα του “Οι πορτοκαλιές” εκδόθηκε το 2018 από τον Εκδοτικό οίκο Σύγχρονη εποχή και το διήγημά του «Επιδημική κρίση» εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο Άπαρσις το 2019 στο συλλογικό έργο “Διηγήματα του εγκλεισμού”.
Κέρδισε το 1ο βραβείο για το δοκίμιο του “Περί λογοτεχνικής κριτικής και δοκιμιογραφίας” στον 20ο πανελλαδικό λογοτεχνικό διαγωνισμό της Ε.Τ.Ε.Π.Κ, ενώ για το ίδιο έργο του απέσπασε το δεύτερο βραβείο στον πανελλαδικό διαγωνισμό του λογοτεχνικού περιοδικού Κέφαλος. Το 2ο βραβείο κέρδισε και στον 20ο Πανελλαδικό διαγωνισμό της Ε.Τ.Ε.Π.Κ για το παραμύθι του “Ο μικρός Κάστορας”.

Το 2018 απέσπασε για το διήγημα του “Οι πορτοκαλιές” Γ’ βραβείο διηγήματος στον 8ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό που διεξήγαγε η Πνευματική Συντροφιά Λεμεσού 2018 καθώς και το Γ’ βραβείο διηγήματος στο Διαγωνισμό Λογοτεχνικού Έργου που προκήρυξε η ΚΕ του ΚΚΕ το 2018, με αφορμή τα 100 χρόνια του ΚΚΕ.
Το 2019 πέτυχε συνολικά 10 πανελλαδικές διακρίσεις στις κατηγορίες του Δοκιμίου και του Διηγήματος. Το Δοκίμιο του “Ο ρεαλισμός του εξωπραγματικού” κέρδισε το Α’ βραβείο Δοκιμίου στον Παγκόσμιο λογοτεχνικό διαγωνισμό του ΕΠΟΚ , Α’ βραβείο Δοκιμίου στον 19ο λογοτεχνικό διαγωνισμό της Εταιρείας Τεχνών Επιστήμης και Πολιτισμού Κερατσινίου (Ε.Τ.Ε.Π.Κ.) καθώς και έπαινο στον ΛΕ´ Λογοτεχνικό Διαγωνισμό από το Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός και έπαινο στον 38ο Πανελλήνιο λογοτεχνικό διαγωνισμό της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
Το διήγημα του “Νόστος” απέσπασε Έπαινο στην κατηγορία του Διηγήματος στον Παγκόσμιο λογοτεχνικό διαγωνισμό του ΕΠΟΚ καθώς και στον 9ο πανελλαδικό διαγωνισμό που προκηρύχτηκε απο την Πνευματική Συντροφιά Λεμεσού. Το 1ο βραβείο κέρδισε και στην μεγάλη κατηγορία του μυθιστορήματος ενήλικων στον 2ο πανελλαδικό διαγωνισμό Πεζογραφίας Κέφαλος για το μυθιστόρημα του WWW.Dialogos.gr.
Για το σύνολο των διακρίσεων, το έργο και την ενεργή του παρουσία στα γράμματα, στη διανόηση και στη σύγχρονη πνευματική δραστηριότητα, το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς του απένειμε το ειδικό «Βραβείο Πεζογραφίας ”Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης”.


Από   https://epikuross.wordpress.com/


ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Η Black Friday και η Ελευθερία μας…"

  O άνθρωπος έχει μεταβληθεί σε homo consumens. Είναι άπληστος, παθητικός και προσπαθεί να εξισορροπήσει το εσωτερικό του κενό με μια συνεχή κι αυξανόμενη κατανάλωση" (Έριχ Φρομ)

Η Ελλάδα όπως και ο κόσμος ολόκληρος ζουν στον ρυθμό της Βlack Friday. Οι παιάνες της διαφήμισης μάς υπενθυμίζουν πως η ευτυχία και η κοινωνική αναγνώριση είναι συνάρτηση της ικανότητάς μας να καταναλώνουμε. Έτσι η κατανάλωση κατέστη η νέα θεότητα της εποχής μας ως αναπότρεπτο ακολούθημα του οικονομικού συστήματος που ξορκίζει ως κακό τη «φειδώ» και εκθειάζει την «σπατάλη». Η παραδοσιακή ημέρα της αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου) γρήγορα ξεχάστηκε γιατί ο «κουμπαράς» και η ατομική θησαύριση αντίκενται στους νόμους της αγοράς και του καπιταλισμού. 

Όταν ο Καρτέσιος διακήρυττε το «Cogitoergo Sum» (σκέπτομαι, άρα υπάρχω) δεν μπορούσε να φανταστεί πως η θέση του αυτή θα μεταλλαχθεί στο «Consumoergo Sum» (Καταναλώνω, άρα υπάρχω). Η πνευματικότητα έπαψε πλέον να λογίζεται ως στοιχείο επιβεβαίωσης της ανθρώπινης ύπαρξης και αντικαταστάθηκε από τις καταναλωτικές επιδόσεις της. Έτσι το σύγχρονο άτομο υποτάχθηκε πλήρως στη λογική και τους μηχανισμούς ενός «ηδονιστικού πολιτισμού» που σπρώχνει τα θύματά του στην συνεχή αναζήτηση περισσότερων τρόπων στιγμιαίας ικανοποίησης.

Ο Έριχ Φρομ υποστήριζε πως «η ελευθερία σήμερα σημαίνει τη δυνατότητα για απεριόριστη κατανάλωση». Έτσι η θέση αυτή έχει αναχθεί σε ανώτατη κοινωνική αξία και συνάμα αξιολογικό κριτήριο κάθε ατομικής και κοινωνικής συμπεριφοράς. Ο homo consumens κυριαρχεί ως αντιπροσωπευτικός τύπος της κοινωνίας μας και συνυφαίνει τόσο τις ατομικές επιθυμίες όσο και τα κοινωνικά πρότυπα και ζητούμενα. Απόρροια αυτού του κοινωνικού προτύπου είναι ο καταναλωτισμός που από μία φυσιολογική ανθρώπινη λειτουργία έχει εκπέσει σε μία επικίνδυνη βουλιμία που θέτει σε δοκιμασία την εσωτερική ελευθερία του ατόμου.

Καταναλωτισμός  vs  Ελευθερία

Ο καταναλωτισμός, λοιπόν, ως ένα βαθμό συνιστά μία μορφή ψυχολογικής ανελευθερίας. Κι αυτό συμβαίνει γιατί η άκριτη κατανάλωση κατορθώνει με την αρωγή αφανών μηχανισμών να μετατρέψει στη συνείδηση των ανθρώπων τις δευτερογενείς ανάγκες σε πρωτογενείς. Το άτομο καθίσταται έρμαιο και δέσμιο των πλασματικών αναγκών που πιέζουν για άμεση ικανοποίηση. Έτσι το υποκείμενο του καταναλωτισμού κυριεύεται από την αίσθηση του ανικανοποίητου και ποδηγετείται τυραννικά από εξωγενείς δυνάμεις.

Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι η υποταγή του ορθού λόγου στα άλογα πάθη που απενεργοποιούν κάθε δυνατότητα όχι μόνο αυτογνωσίας αλλά και γνώσης των υπόγειων ρευμάτων της κοινωνίας. Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος η διάβρωση της αυτονομίας των επιλογών του ατόμου και η κατασκευή ενός υπεξούσιου όντος.

Βασική παράμετρος της σχέσης καταναλωτισμού και ελευθερίας είναι και το στοιχείο της ικανότητας του ανθρώπου να αγοράζει και να καταναλώνει όσα του επιβάλλουν ως πραγματικές ανάγκες οι σειρήνες της διαφήμισης. Στο βαθμό, όμως, που το άτομο αδυνατεί να ικανοποιήσει τις συνεχείς και αυξανόμενες ανάγκες, τότε νιώθει ένα ακαθόριστο σύμπλεγμα κατωτερότητας. Απόρροια αυτού του βιώματος η νευρική υπερένταση, ο φθόνος, το άγχος και η αίσθηση του αποτυχημένου.

Τα παραπάνω αρνητικά συναισθήματα συνυφαίνουν τον ιστό της χαμηλής αυτοεκτίμησης που συνήθως συνοδεύεται κι από τη μειωμένη αυτοπεποίθηση που με τη σειρά της συνθέτει το πλαίσιο μιας εσωτερικής κενότητας και ανισορροπίας. Έτσι το άτομο παγιδεύεται στα συρματοπλέγματα και αδιέξοδα μιας ψυχολογικής αταξίας – εντροπίας που αποδομεί τα βάθρα της εσωτερικής ελευθερίας του.

Καταναλωτισμός και Αλλοτρίωση

«Μ’ ένα πλήθος εμπορευμάτων δημιουργείται το βασίλειο των ξένων πραγμάτων που υποδουλώνουν τον άνθρωπο» (Κ. Μαρξ)

Η black Friday και το τέκνο της, ο υπερκαταναλωτισμός, μάς υπενθυμίζουν με δραματικό τρόπο τη διάβρωση της σχέσης «ανθρώπου – δημιουργού» προς τα «αντικείμενα – δημιουργήματά» του.

Ο άνθρωπος, δηλαδή, θαμπωμένος και εγκλωβισμένος στην υλική ευμάρεια αδυνατεί να ελέγξει όλες εκείνες τις πρωτόγονες επιθυμίες που τον κρατούν δέσμιο στη βιολογική του υπόσταση. Οι ανέσεις και η πολυτέλεια δημιούργησαν μία υλιστική κουλτούρα κι έναν υλιστικό άνθρωπο που θεοποιεί τα αντικείμενα και την ύλη. Ο άνθρωπος – δημιουργός δε βιώνει τον εαυτό του σαν ενεργητικό φορέα των προσωπικών του δυνάμεων αλλά σαν ένα φτωχό «αντικείμενο» εξαρτημένο από δυνάμεις έξω απ’ αυτόν.

Αυτός ο τύπος ανθρώπου, ετερόβουλος και υπεξούσιος, έχει αποξενωθεί από τον εαυτό του και προσκυνάει τα δημιουργήματα – προϊόντα των χεριών του. Τα δημιουργήματα έχουν αναχθεί σε μια αντικειμενική δύναμη πάνω μας, ξεφεύγουν από τον έλεγχό μας και μάς εξουσιάζουν. Τα δημιουργήματά μας έχουν γίνει τα νέα μας είδωλα και μάς επιβάλλουν τους δικούς τους όρους σκέψης και συμπεριφοράς. Έτσι ο άνθρωπος καταναλωτής επιβεβαιώνεται καθημερινά μέσα από την τυφλή προσήλωση στα δημιουργήματά του που είναι απογυμνωμένα από κάθε στοιχείο πνευματικότητας, ηθικής και ψυχικής – συναισθηματικής πληρότητας. Οδεύουμε, λοιπόν, σε μια «νέα δουλεία» που επιβάλλει μία τύφλωση στο δούλο – δημιουργό κάτω από το εκτυφλωτικό φως του αφέντη – δημιουργήματος.

Η άμυνά μας…

«Η ευμάρεια είναι κάτι απύθμενο, ένα παραισθησιογόνο που προκαλεί εθισμό και για τούτο προκαλεί όλο και περισσότερες δόσεις» (Α. Τερζάκης)

Απέναντι στην επέλαση της lack Friday και στον απότοκο καταναλωτισμό δεν μπορούμε και δεν πρέπει να σηκώσουμε «λευκή σημαία» ή να ρίξουμε «λευκή πετσέτα». Χρειάζεται αφύπνιση, πνευματική εγρήγορση και αντίσταση.

Το γλυπτό του Ροντέν «Ο στοχαστής» θα βλέπει με μελαγχολία και πολύ σκεπτικισμό την «πτώση» του σύγχρονου ανθρώπου στα πλοκάμια του καταναλωτισμού. Απαιτείται, λοιπόν, μία πνευματική και ηθική ανάταξη για να μπορέσουμε ως έλλογα όντα να απελευθερωθούμε από τα καταναλωτικά δέσμια και να κυριαρχήσουμε πάνω στις ανάγκες μας. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να ακυρώσουμε την βασική αρχή:

«να μη μας κατέχουν αυτά που κατέχουμε».

Στόχος μας η παραγωγή «χρήσιμων πραγμάτων και ανθρώπων» και όχι «η μέγιστη κατανάλωση».

Στόχος μας πρέπει να είναι να αποκαλύψουμε και να ακυρώσουμε τις καινούργιες μορφές κοινωνικού ελέγχου που κατήγγειλε ο Μαρκούζε στον «Μονοδιάστατο άνθρωπο».

«Οι άνθρωποι αναγνωρίζουν τους εαυτούς τους στα εμπορεύματά τους, βρίσκουν την ψυχή τους στο αυτοκίνητό τους… Ο μηχανισμός που συνδέει το άτομο με την κοινωνία του άλλαξε και ο κοινωνικός έλεγχος βρίσκεται στις καινούργιες ανάγκες που γέννησε».

 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/








 

FHEDESH -single “Warning Signs” από το ομώνυμο άλμπουμ

 

“Warning Signs” 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 

 

 

Ο FHEDESH είναι ένας Δομινικανο-Αμερικανός DJ και παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής με έδρα στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια, ο οποίος εμφανίστηκε αρχικά στην νυχτερινή και μεταμεσονύχτια σκηνή του Λος Άντζελες παίζοντας σε αποθήκες στη Νότια Καλιφόρνια. Αντλώντας έμπνευση από τις πρακτικές του βαμπιρισμού και της σκοτεινής θεατρικής έκφρασης, η μουσική του FHEDESH προκαλεί το αίσθημα του κακού, αλλά και της εξεζητημένης όσο και προκλητικής κομψότητας, ενώ διερευνά επίσης τις έννοιες της αθανασίας και του πολυτελούς βίου. 

Η μυστηριώδης ζωή του FHEDESH είναι παράλληλη με αυτήν ορισμένων από τις πιο σκοτεινές φιγούρες του κόσμου, έτσι οι ακροατές θα βρουν τη σκοτεινή μουσική και θεατρική έκφρασή του να παραλληλίζεται με την Witch House Experimental, την Trap & την Electronic Music, ενώ ο ίδιος είναι ο δημιουργός και υπεύθυνος του DracHaus, του Νο.1 underground gothic club του Λος Άντζελες. 

Το νέο άλμπουμ του FHEDESH "Warning Signs" κυκλοφορεί στις 30 Νοεμβρίου 2021 και το πρώτο single από το άλμπουμ είναι το ομότιτλο τραγούδι "Warning Signs". 


Official links 

                         



Before Sunday – νέο single "Tzitziki feat" @Eleni Nota Drums

 


Tzitziki 

(Δείτε το βίντεο εδώ)

 

Produced by: Kristian Møller-Munar 

Co produced by: Nik Basis, Stella Panteloudi 

Mixed by Kristian Møller-Munar 

 

Video by Tony 'Telepriest' Huber 

Mastered by Siopis Masters 

 

Vocals: Stella Panteloudi 

Guitars: Nik Basis 

Drums: Eleni Nota 

Bass: George Paul 

 

Το «Τζιτζίκι» είναι το πρώτο single του συγκροτήματος από το νέο τους επερχόμενο άλμπουμ. 

Αυτός ο επικός ύμνος κλίνει σε μεγάλο βαθμό στα συναισθήματα της οργής και των επιπτώσεών της 

στα κίνητρα κάποιου για επιτυχία. Είναι «τυχαίοι» στίχοι και η ατμόσφαιρα της «πρόβας» το κάνει ενδιαφέρον για εμάς. 

Διασκεδάσαμε με αυτό! Ελπίζουμε να σας αρέσει! 

 

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην καταπληκτική Ελένη Νότα! 

 


 

Official links 


                

 

 

 


ΕΙΡΗΝΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑ - Δύο κείμενα για την Παγκόσμια ημέρα εξάλειψης βίας εναντίον των γυναικών (25 Νοεμβρίου)

 


Έχεις το δικαίωμα.. Σκεφτόταν πάντα σιωπηλά. Ποτέ φανερά. Που και σε ποιον να μιλήσει άραγε; Το ύφος της άλλωστε θα έπρεπε να είναι ανάλογο των περιστάσεων. Είσαι γυναίκα. Τι είσαι; Μια γυναίκα Τίποτα το ιδιαίτερο δηλαδή. Έχεις πλαστεί από ένα πλευρό. Είσαι υπαίτια όλων των δεινών του κόσμου. Εσύ φταις, γιατί γεννάς αγόρια, κορίτσια δεν έχει σημασία καμία. Είσαι μια αναπαραγωγική μηχανή με ημερομηνία λήξης. Σήμερα μου κάνεις. Αύριο θα αντικατασταθείς με κάποια άλλη. Με ένα κομματάκι κρέας πιο φρέσκο και τρυφερό. Θα μου κάνεις τη δουλειά και δε θα βγάλεις άχνα. Σκέψου... Και σκεφτόταν. Τις σπουδές που έκανε. Την αυτονομία και την οικονομική ανεξαρτησία που επιδίωκε. Την υπέροχη σταδιοδρομία που θα έκανε και αυτά και άλλα τόσα... Αλλά να. Τελικά τίποτα δεν κατάφερε από όσα ονειρεύτηκε. Ερωτεύτηκε. Αλλά ο έρωτας είναι τυφλός και χρειάζεται να πει κάποια ψέματα. Γυναίκα είναι άλλωστε ξέρει από ψέματα και δολοπλοκίες. Χρειάστηκε να πει ψέματα στη δουλειά ότι έχει γρίπη για να δικαιολογήσει το κακό χτύπημα στο μάτι. Έβαζε καιρό κονσίλερ για να το καλύψει. Βαφόταν και κάθε φορά πιο έντονα. Έβαφε τα μάτια μαύρα. Είχε γίνει και θέμα συζήτησης ανάμεσα στους συναδέλφους της. Μιλούσαν πολύ για αυτήν. Αυτή βέβαια δε μιλούσε καθόλου. Ήταν ανάμεσα τους και δεν ήταν. Μονίμως χαμένη. Με ένα χαμόγελο σβησμένο θαρρείς. Τα χείλη της τα έβαφε λευκά. Σαν ένα χρώμα εκρού σχεδόν νεκρού κάγχαζαν γελώντας πίσω από την πλάτη της. Και εκείνη κοίταζε την ώρα συχνά στο ρολόι. Και οι κινήσεις της γινόταν αργές περισσότερο αργές μέχρι το σχόλασμα. Γελούσαν όλοι πίσω από την πλάτη της δεν ήξεραν πως να τους πει ότι χθες το βράδυ έκλαιγε με αναφιλητά, γιατί το φαγητό είχε αρπάξει λίγο. Και γιατί το σπίτι δεν ήταν τακτοποιημένο στην εντέλεια. Και γιατί στο κρεβάτι είναι ένα ωμό άψυχο κρέας. Και δεν αξίζει τίποτα ποτέ τίποτα. Αλλά εκείνη πονάει στο σώμα της από εκείνες τις κλωτσιές που έφαγε στα πλευρά της. Και η πλάτη της έχει καεί από τα αποτσίγαρα που έσβησαν πάνω της, γιατί είναι βρωμοθήλυκο και έτσι γουστάρει. Και θα τα καταλάβει όλα μια και καλή ποιος κάνει κουμάντο εδώ μέσα. Αλλιώς θα φτύσει το γάλα της μάνας που τη γέννησε αν νομίζει πώς είναι και κάποια. Αυτή όμως δεν ξέρει ποια είναι πια. Ξέχασε τον εαυτό της... Είναι σε αναζήτηση μιας νέας ταυτότητας. Ειρήνη Λεοντάρα.

********

Μόλις ξεκίνησε το χρονικό ενός ειδυλλίου

Μαζί μιλούν για τα άστρα πόσα πολλά και αμέτρητα είναι στον ουρανό, όσα και η αγάπη τους. Αυτός πάντα της έλεγε ότι την αγαπά πέρα από τη ζωή του. Δεν έχει άλλα μάτια για καμία γυναίκα. Ζει και αναπνέει για εκείνη. Θέλει να κάνουν πολλά παιδιά μαζί και να στήσουν την ονειρεμένη ζωή τους στο σπίτι τους. Μακριά από όλους και όλα. Τίποτα να μην ταράξει την οικογενειακή ευτυχία. Αν έχεις εμένα της έλεγε στα αυτί δε θα θέλεις τίποτα. Είσαι ο ήλιος μου και το φεγγάρι μου το άστρο της αυγής μου. Εκείνη μόλις είκοσι χρονών. Δεν είχε προλάβει να ζήσει το όνειρο της αγάπης. Και να που τώρα εκείνος με το ορμητικό του πάθος, κύμα σωστό την παρασύρει. Ο ιππότης σκέφτηκε του παραμυθιού. Τόση αγάπη και τόση ασφάλεια που με περιβάλλει... Η συγκατοίκηση Σύντομα τα πράγματα πήραν άλλη τροπή. Εκείνος ήταν μόνιμα θυμωμένος. Με όλους και με όλα. Η γκρίνια και οι φωνές σε καθημερινή βάση. Δεν υπήρχε τίποτα που να το κάνει, εκείνη καλά. Υποτίμηση, υποβιβασμός και μόνιμοι καυγάδες. Απομακρυσμένοι από όλους και από όλα μα πιο πολύ εκείνη. Απομονωμένη από όλους και από όλα. Και έτσι ο πύργος είχε σαθρά θεμέλια. Και η λεκτική βία προχώρησε σε σωματική. Και κάπως έτσι το όνειρο της αγάπης γκρεμίστηκε. Η διέξοδος ήταν οριστική... Βρέθηκε πνιγμένη σε μια ακτή Την ξέβρασε το κύμα. Δεν ήταν κανείς να τη βοηθήσει. Να ακούσει τις φωνές της. Να την βοηθήσει. Άλλωστε ποιος μπορούσε να το κάνει. Αυτά είναι οικογενειακές υποθέσεις. Δε μπορείς να ασχοληθείς με ξένες υποθέσεις. Τα δελτία ειδήσεων μιλούσαν για πολύ καιρό για την πολύκροτη υπόθεση. Μπήκε κι αυτή στο φάκελο σαν ένα ακόμα έγκλημα. Σαν ένα έγκλημα πάθους. Ήταν όμως ένα έγκλημα εναντίον μιας ακόμα γυναίκας.
Ειρήνη Λεοντάρα 25 Νοεμβρίου Παγκόσμια ημέρα εξάλειψης βίας εναντίον των γυναικών

Φωτογραφία: Artwork advertisement created by Bolero,Brazil, for Minha Melhor Semana Πηγή φωτογραφίας Mikro Karavi