ΞΕΝΙΑ ΠΟΛΙΤΗ ''e- ερωμένη του Σέρφερ'' ή η λογοτεχνική σύνθεση, στη βάσανο του προφίλ"

 

Το βίντεο έναρξης της παρουσίασης, Αθήνα, Χοροστάσιο, 17-11-2021. Video art: Αναστασία Γκραικιώτη - Σκηνοθεσία: Ξένια Πολίτη.



Μια εκ των προτέρων, απάντηση

Φαντάζομαι πως το τί με οδήγησε στη συγγραφή ενός τέτοιου ολίγον περίεργου βιβλίου σύγχρονης λογοτεχνικής επιστολογραφίας, θα ήταν μία δύσκολη ερώτηση που θα 'πρεπε ν' απαντηθεί, μια που δεν έχω κάτι άλλο να κομίσω παρά μονάχα, το ίδιο μου το πόνημα, αυτό το έργο.

Θ' απαντούσα:

Η μετατόπιση (για να μην πω... μετουσίωση και φαντάζει θλιβερό), των ανθρώπινων συναναστροφών, από τους ζωτικούς χώρους των μουσικών στεκιών, των μικρό-μπαρ, και και των πολιτιστικών καφέ της δεκαετίας του '90 και του 2000 που έζησε η γενιά μου (δηλ.των ανθρώπων που είναι από 45-55 χρονών σήμερα) στον «χάοσμο» του Κυβερνοχώρου, όπου από το 2005 και μετά, οι εφαρμογές του facebook και των διαφόρων σάιτς γνωριμιών, άρχισαν να κάνουν δειλά- δειλά την εμφάνισή τους στο «κοινωνικό» μας στερέωμα. Στα στέκια αυτά, είχες τη δυνατότητα να κάνεις τις φιλικές, επαγγελματικές ή κι ερωτικές σου συναντήσεις, ακόμα κι αν ο άνθρωπος που έβλεπες απέναντί σου (με σάρκα και οστά), ήταν ένας μόνος, άγνωστος κι άσχετος, από την υπόλοιπη παρέα, τύπος. Πάνω σ' ένα τραγούδι, ή σ' ένα ποτό θα μπορούσες να του πεις την ιστορία της ζωής σου ή να σου πει άνετα τον καημό του κι αίφνης, να τον αισθανθείς πολύ οικείο. Μέσα στην παρέα του τότε καιρού, θυμάμαι πώς κοροϊδεύαμε έναν φίλο, όταν κάποια στιγμή, μας εξομολογήθηκε πως ψάχνει ερωτική σύντροφο μέσω ίντερνετ. Ήταν για μας, κάτι σοκαριστικό, κάτι αδιανόητο, ειδικότερα δε, όταν η γνωριμία αυτή ευδοκίμησε και μας έστειλε προσκλητήρια γάμου... Και φτάσαμε στο σήμερα λοιπόν, όπου αυτός ο τρόπος, γίνεται όχι απλώς συνηθισμένος αλλά σχεδόν ο επιβεβλημένος τρόπος γνωριμίας.
Ο πρώτος λόγος λοιπόν για τη συγγραφή ήταν η διερεύνηση αυτής της μετατόπισης.

Ο δεύτερος λόγος, ήταν ένα αμιγώς καλλιτεχνικό κίνητρο: Η περιπέτεια της γραφής... Σε ποιο αχαρτογράφητο «έδαφος», και με ποιο ύφος, μπορεί να μεταφερθεί η λογοτεχνία από τις κλασικές της φόρμες, μυθιστόρημα, αφήγημα, ποίηση, θεατρικό κείμενο κτλ και πώς μπορεί να «τεχνουργήσει» ένα προφίλ.

Κι αυτό, ήταν το τρίτο δέλεαρ: το προφίλ. Με την εισαγωγή του "προφίλ" στο τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων ή στην ανάγκη για την εκδήλωση της ερωτικής τους επιθυμίας, όλα τα παραπάνω στη λογοτεχνία, μπορούν μάλλον να προσαρμοστούν. Ιδού είπα, βρήκα ένα λογοτεχνικό πεδίον, δόξης, λαμπρό. Και όχι μόνο λαμπρό αλλά κι εξόχως διευρυμένο. Ένα προφίλ δεν είναι ο άνθρωπος, δεν είναι ο ήρωας ή ο χαρακτήρας ή ο ρόλος , έτσι ώστε να κινηθείς με τις παραδοσιακές, αφηγηματικές ή διαλεκτικές φόρμες... Μπορούν να είναι όλα αυτά μαζί όπως και τίποτα από αυτά.

Αυτός είναι κι ο λόγος που δεν φέραμε στην παρουσίαση, δυο ηθοποιούς επί παραδείγματι , να διαβάσουν τους διαλόγους ή την ιστορία αλλά καταφύγαμε στην επιλογή του βίντεο. Το προφίλ εμπεριέχει το τι είναι, και τι θα ήθελε να είναι ένας άνθρωπος, το τι δηλώνει, παρακολουθούμε το φαντασιακό του, το ύφος της γραφής του, με ποια θέλγητρα σε προσεγγίζει, πώς σου απευθύνεται. Επίσης, (όπως θα διαπιστωθεί και στο έργο), ένα προφίλ μπορεί ωραιότατα να αποκαλύπτεται ή να κρατάει μυστικά κατά «το δικό του» δοκούν βάζοντάς σε, συχνά σε μυστήριους συνειρμούς, έτσι ώστε ν' αναμετρηθείς κι εσύ με τα δικά σου. Τα τελευταία χρόνια δε, με τη ναρκισσιστική υστερία των σέλφι φωτογραφιών και του Ιnstagram, άρχισαν τα προφίλ να έχουν τις αληθινές τους φωτογραφίες (αν κι όχι πάντα...) ωστόσο, πιθανώς πριν από δέκα χρόνια ένας Γιάννης ετών 40, και ζώδιο Κριός, θα μπορούσε να γράψει, μάλλον, Μπάτμαν για να προσεγγίσει την εκλεκτή της καρδιάς του, όπως και μια ρομαντική Μαρία της εποχής μας αντίστοιχα, προκειμένου να παντρευτεί, να δήλωνε, Μαρία Ντολόρες χωρίς καν να εκθέσει τη φωτογραφία της, παρά ένα ηλιοβασίλεμα, ή ένα μοναχικό κυκλάμινο... Για το τί εστί προφίλ άλλωστε, νομίζω πως στο επίμετρο, η ανάλυση της Μαρίας Λαφαζάνη, είναι υποδειγματική και αναψηλαφεί έξοχα όλη την περιοχή που αγγίζει η έννοια του προφίλ, γιατί χωρά τόσα, ώστε ίσως μόνο την κυρίως περιοχή του προφίλ θα μπορούσαμε να υποψιαστούμε, κι αυτήν να περιγράψουμε.







"Σαν ένα όνειρο" Τραγούδι του Γιώργου Ρήγου σε στίχους Αθω Χατζηματθαίου

 


Σύνθεση μουσικής, ενορχήστρωση & ερμηνεία: Γιώργος Ρήγος
στιχογραφία: Αθως Χατζηματθαίου 
φωτογραφίες: Γιάννης Ρήγος 
composer and performance: George (Giorgos) Rigos 
lyrics: Atos Xatzimatheu 
photographer: John Rigos

Σαν ένα όνειρο 

Πήρε το χρώμα ο ουρανός απ' τα δικά σου μάτια 
κι η θάλασσα τον ζήλεψε κι άρχισε τα γινάτια 
στην ομορφιά τους έριξε μια στάλα απ΄το θυμό της 
κι όταν σε πρωτογνώρισα ένιωσα τον καημό της. 

Πότε το βλέμμα σου γλυκά χαμόγελα μου στέλνει 
πότε βουβό κι αμίλητο παράπονο το δέρνει 
κι άλλοτε λες και τραγουδούν τα μάτια σου γλυκιά μου 
και φτερούγιζει από χαρά στα στήθια η καρδιά μου. 

Κι ένα κορμί που σμίλεψε το χάδι που σαν κύμα 
ξεχειλίζε απ' το πέλαγο του πόθου τις βραδιές μας 
της σάρκας οι αναστεναγμοί γλυκά τραγούδια εγίναν 
στις μελωδίες των φιλιών έσμιγαν οι ενοχές μας. 

Αθως Χατζηματθαίου copyright








ΞΕΝΙΑ ΠΟΛΙΤΗ " e-ερωμένη του Σέρφερ"

 



Συγγραφέας: Πολίτη, Ξένια
Τίτλος : e-ερωμένη του Σέρφερ
Εκδόσεις : Απαρσις
ISBN: 978-618-6524-08-8
Είδος : Πεζογραφία
Σελίδες : 128
Εξώφυλλο : Μαλακό εξώφυλλο
Α' έκδοση : 2021


ΔΕΛΤΙΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

e-ερωμένη του Σέρφερ - Ξένια Πολίτη


- Επιθυμώ να δω με ποιόν μιλάω...
- Επιθυμώ να δω σε ποιόν μιλάω με τι από αυτόν μιλάω...

Ο γραπτός λόγος στο διαδίκτυο εγκαινίασε μια λαμπρή (ή μήπως όχι; εν πάση περιπτώσει, πολύ ωφέλιμη για την λογοτεχνική μας διερεύνηση), δυνατότητα επιστολογραφίας σε άμεση (αντ)από-κριση, πράγμα πολύ δελεαστικό για την εκδήλωση και μεταφορά του μηνύματος της ερωτικής επιθυμίας, στην σύγχρονη εποχή. Περισσότερο ορμέμφυτη, ενίοτε πεπλοφόρος, χωρίς καθόλου όμως να στερείται εντάσεως, η Επιθυμία, διανύει σε χρόνο dt την απόσταση, μέχρι να φτάσει στο αγαπημένο υποκείμενο. Έτσι, δεν χρειάζεται κάποιος να περιμένει εξουθενωτικά, τον άλλοτε ακριβοθώρητο ταχυδρόμο ή ανυπόμονα, το αγαπημένο πλάσμα να τηλεφωνήσει, κι ούτε κάνει διαφορά, μία πένα στο χαρτί που φλέγεται και σπάει ή το πληκτρολόγιο που αχρηστεύεται, άδοξο «θύμα» της ορμής των δακτύλων.

Η «e-ερωμένη του Σέρφερ» λοιπόν, αφορά έναν ερωτικό διάλογο κυρίως, δυο προσώπων, δύο προφίλ, μέσω σύγχρονης ιντερνετικής αλληλογραφίας, οπότε, και στη δεκαετία της συνομιλίας τους, κάνουν χρήση όλων των μέχρι σήμερα ιντερνετικών εφαρμογών προκειμένου να επικοινωνήσουν, έτσι ώστε, με κάθε δυνατό μέσο να κατακτηθεί ο ένας από τον άλλον. Παράλληλα, συμβαίνει και η σχέση τους δια ζώσης, θυελλώδης κι αυτή, δεν τους εμποδίζει όμως να συνεχίζουν απρόσκοπτα την αλληλογραφία...

Η γραφή (ηλεκτρονική πλέον), συνεχώς περιπλανιέται κι ακροβατεί, τεντώνεται σαν χορδή και συχνά εκπίπτει κάτω και πέρα από τα όρια, κάνοντας τη γλώσσα εξαίσιο ή μαυλιστικό όργανο έκφρασης του πάθους. Μέσα από site γνωριμιών στον αχανή Κυβερνοχώρο, τραγούδια στο YouTube, mail στο internet, ανταλλαγή sms στο κινητό τηλέφωνο, ατάκες στο viber, αυτή και μόνη, η πλάνης γραφή, τεχνουργεί... τα προφίλ (και τανάπαλιν), διηγώντας μας, το χρονικό ενός παράδοξου και μεγάλου έρωτα με ανοιχτό τέλος.


F: ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΗΛΙΟΤΡΟΠΙΑ ΓΕΜΑΤΑ ΖΑΛΗ ΑΠΟ ΠΟΡΕΙΕΣ ΗΛΙΩΝ...ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ

C: ΕΙΣΑΙ Ο ΚΗΠΟΣ ΜΟΥ Ο ΚΑΤΑΡΡΥΤΟΣ

F: ΚΙ ΕΙΣΑΙ Η ΑΙΤΝΑ ΜΟΥ. ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΜΕΣΑ ΜΟΥ, ΘΑ ΕΒΛΕΠΕΣ ΕΦΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΛΑΒΑΣ... ΘΑ ΕΠΙΖΗΣΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ?

[...] Στην απορια των ματιων σου —χωρις ποτέ να δω μια αρνηση, γαμώτο σου, της προσφορας, της συντροφικοτητας και του ποθου, της αγαπης έστω μια φορα— κατάλαβα ολη μου την ιδιο-τελεια, οταν γινομουν παραλογος, οταν ειρω-νευομουν την πολύτιμη ιδιωτικοτητα σου, οταν σου ελεγα αισχρα πως σε θελω για μένα, πως σε θελω μονο για τον εαυτο μου. «Χωρίς εσένα δεν ξέρω να ζω» τραγουδούσαμε, και μιλουσαμε για εναν στιχο που παει πολυ μακρυτερα απο τη ρουτίνα του βιωματος ενος χωρισμού, θυμάσαι; Στάσου να στο εξηγησω: Δεν ειχα τροπο να ζω μακριά απο σένα, οταν καποτε μου ειπες πως εισαι το δεκανίκι μου και παραλιγο να γινω βιαιος, είχες και σ' αυτό δικιο, αλλα η κατάθεση της ζωής που μου χαριζες, που μου προτεινες, ηταν πολυ πιο ουσιαστική απ' οσο ηξερα, απο τις πρόβες ζωης που εκανα ως τοτε... δεν υπήρχε όμοιο της καταθεσης αυτης και δεν ημουν κενος, απλως διψούσα να διαλέγομαι τη Θεαση του Κοσμου μεσα απο τη δική σου θεσπεσια εμπειρια και ποιος τυφλος, Ψυχή μου oλόδικη, δεν θαθελε το φως του...
[...]

(τηλεφώνημα)

F:θαυμασιος εξοπλισμος η φωνη σας μου αφηνει μικρα δαγγωματα

C:Υπόσχομαι η ανάσα μου στην Προστακτική να σας ματώσει


Επίμετρο: Μαρία Λαφαζάνη 
 Επιμέλεια: Μαρία Λιακώνη & Μαρία Φουσταλιεράκη
Σχεδιασμός Εξωφύλλου: Γεωργία Αλεβιζάκη
Ηλεκτρονική επεξεργασία: Νικολέττα Γεωργιάδου




Ξένια Πολίτη


Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε μεταξύ άλλων, υποκριτική και θέατρο. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έλκεται από τον Λόγο σε όλες του τις εκφάνσεις. Τα δύο πρώτα της θεατρικά έργα «Τέρμα» κι «Εφιάλτης η ελπίδα», κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Βακχικόν». Διατηρεί τον ιστότοπο:
όπου εργασίες της δημοσιεύονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ενώ άρθρα της, ποιήματα, κ.τ.λ. δημοσιεύονται κάθε μήνα, σε λογοτεχνικά και πολιτικά sites όπως και σε περιοδικά.





Το βίντεο έναρξης της παρουσίασης, Αθήνα, Χοροστάσιο, 17-11-2021. Video art: Αναστασία Γκραικιώτη - Σκηνοθεσία: Ξένια Πολίτη.


Ξένια Πολίτη ''e- ερωμένη του Σέρφερ'' ή η λογοτεχνική σύνθεση, στη βάσανο του προφίλ"

Μια εκ των προτέρων, απάντηση

Φαντάζομαι πως το τί με οδήγησε στη συγγραφή ενός τέτοιου ολίγον περίεργου βιβλίου σύγχρονης λογοτεχνικής επιστολογραφίας, θα ήταν μία δύσκολη ερώτηση που θα 'πρεπε ν' απαντηθεί, μια που δεν έχω κάτι άλλο να κομίσω παρά μονάχα, το ίδιο μου το πόνημα, αυτό το έργο.

Θ' απαντούσα:

Η μετατόπιση (για να μην πω... μετουσίωση και φαντάζει θλιβερό), των ανθρώπινων συναναστροφών, από τους ζωτικούς χώρους των μουσικών στεκιών, των μικρό-μπαρ, και και των πολιτιστικών καφέ της δεκαετίας του '90 και του 2000 που έζησε η γενιά μου (δηλ.των ανθρώπων που είναι από 45-55 χρονών σήμερα) στον «χάοσμο» του Κυβερνοχώρου, όπου από το 2005 και μετά, οι εφαρμογές του facebook και των διαφόρων σάιτς γνωριμιών, άρχισαν να κάνουν δειλά- δειλά την εμφάνισή τους στο «κοινωνικό» μας στερέωμα. Στα στέκια αυτά, είχες τη δυνατότητα να κάνεις τις φιλικές, επαγγελματικές ή κι ερωτικές σου συναντήσεις, ακόμα κι αν ο άνθρωπος που έβλεπες απέναντί σου (με σάρκα και οστά), ήταν ένας μόνος, άγνωστος κι άσχετος, από την υπόλοιπη παρέα, τύπος. Πάνω σ' ένα τραγούδι, ή σ' ένα ποτό θα μπορούσες να του πεις την ιστορία της ζωής σου ή να σου πει άνετα τον καημό του κι αίφνης, να τον αισθανθείς πολύ οικείο. Μέσα στην παρέα του τότε καιρού, θυμάμαι πώς κοροϊδεύαμε έναν φίλο, όταν κάποια στιγμή, μας εξομολογήθηκε πως ψάχνει ερωτική σύντροφο μέσω ίντερνετ. Ήταν για μας, κάτι σοκαριστικό, κάτι αδιανόητο, ειδικότερα δε, όταν η γνωριμία αυτή ευδοκίμησε και μας έστειλε προσκλητήρια γάμου... Και φτάσαμε στο σήμερα λοιπόν, όπου αυτός ο τρόπος, γίνεται όχι απλώς συνηθισμένος αλλά σχεδόν ο επιβεβλημένος τρόπος γνωριμίας.
Ο πρώτος λόγος λοιπόν για τη συγγραφή ήταν η διερεύνηση αυτής της μετατόπισης.

Ο δεύτερος λόγος, ήταν ένα αμιγώς καλλιτεχνικό κίνητρο: Η περιπέτεια της γραφής... Σε ποιο αχαρτογράφητο «έδαφος», και με ποιο ύφος, μπορεί να μεταφερθεί η λογοτεχνία από τις κλασικές της φόρμες, μυθιστόρημα, αφήγημα, ποίηση, θεατρικό κείμενο κτλ και πώς μπορεί να «τεχνουργήσει» ένα προφίλ.

Κι αυτό, ήταν το τρίτο δέλεαρ: το προφίλ. Με την εισαγωγή του "προφίλ" στο τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων ή στην ανάγκη για την εκδήλωση της ερωτικής τους επιθυμίας, όλα τα παραπάνω στη λογοτεχνία, μπορούν μάλλον να προσαρμοστούν. Ιδού είπα, βρήκα ένα λογοτεχνικό πεδίον, δόξης, λαμπρό. Και όχι μόνο λαμπρό αλλά κι εξόχως διευρυμένο. Ένα προφίλ δεν είναι ο άνθρωπος, δεν είναι ο ήρωας ή ο χαρακτήρας ή ο ρόλος , έτσι ώστε να κινηθείς με τις παραδοσιακές, αφηγηματικές ή διαλεκτικές φόρμες... Μπορούν να είναι όλα αυτά μαζί όπως και τίποτα από αυτά.

Αυτός είναι κι ο λόγος που δεν φέραμε στην παρουσίαση, δυο ηθοποιούς επί παραδείγματι , να διαβάσουν τους διαλόγους ή την ιστορία αλλά καταφύγαμε στην επιλογή του βίντεο. Το προφίλ εμπεριέχει το τι είναι, και τι θα ήθελε να είναι ένας άνθρωπος, το τι δηλώνει, παρακολουθούμε το φαντασιακό του, το ύφος της γραφής του, με ποια θέλγητρα σε προσεγγίζει, πώς σου απευθύνεται. Επίσης, (όπως θα διαπιστωθεί και στο έργο), ένα προφίλ μπορεί ωραιότατα να αποκαλύπτεται ή να κρατάει μυστικά κατά «το δικό του» δοκούν βάζοντάς σε, συχνά σε μυστήριους συνειρμούς, έτσι ώστε ν' αναμετρηθείς κι εσύ με τα δικά σου. Τα τελευταία χρόνια δε, με τη ναρκισσιστική υστερία των σέλφι φωτογραφιών και του Ιnstagram, άρχισαν τα προφίλ να έχουν τις αληθινές τους φωτογραφίες (αν κι όχι πάντα...) ωστόσο, πιθανώς πριν από δέκα χρόνια ένας Γιάννης ετών 40, και ζώδιο Κριός, θα μπορούσε να γράψει, μάλλον, Μπάτμαν για να προσεγγίσει την εκλεκτή της καρδιάς του, όπως και μια ρομαντική Μαρία της εποχής μας αντίστοιχα, προκειμένου να παντρευτεί, να δήλωνε, Μαρία Ντολόρες χωρίς καν να εκθέσει τη φωτογραφία της, παρά ένα ηλιοβασίλεμα, ή ένα μοναχικό κυκλάμινο... Για το τί εστί προφίλ άλλωστε, νομίζω πως στο επίμετρο, η ανάλυση της Μαρίας Λαφαζάνη, είναι υποδειγματική και αναψηλαφεί έξοχα όλη την περιοχή που αγγίζει η έννοια του προφίλ, γιατί χωρά τόσα, ώστε ίσως μόνο την κυρίως περιοχή του προφίλ θα μπορούσαμε να υποψιαστούμε, κι αυτήν να περιγράψουμε.









NYXBORN – single “Exiled In Arrakis” από το επερχόμενο άλμπουμ "Δαιμονολόγιο" (Demonologio)

 

Nyxborn - Exiled In Arrakis (Official Video) 

(Δείτε το εδώ) 


 

Ένα μικρό χωριό ανάμεσα σε δύο χλωμά βουνά, είναι η πατρίδα των Nyxborn, ενός ανεξάρτητου one-man blackened heavy metal σχήματος από την Ελλάδα. 

Ο χαρακτηριστικός ήχος των Nyxborn είναι ένα μείγμα από original blackened heavy metal riffs, που συνοδεύονται από επιθετικά και δυναμικά φωνητικά, δημιουργώντας μια progressive, σκοτεινή και μερικές φορές ατμοσφαιρική αίσθηση. 

Το σχήμα είναι ενεργό στο metal underground από το 2016 με το EP "Eyes Of The Night". 

Τα ολοκληρωμένα albums "Black Mirror of Silence" και "Fatesblood" το διαδέχτηκαν το 2018 και το 2019 αντίστοιχα. 

Το Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφόρησε το επίσημο βίντεο για το σινγκλ "Exiled In Arrakis" στις ανυποψίαστες μάζες. 

Το τραγούδι βασίζεται στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Frank Herbert "Dune" (1965), και θα συμπεριληφθεί στην επερχόμενη στις 30 Οκτωβρίου 2021, 3η ολοκληρωμένη δουλειά των Nyxborn με τίτλο "Δαιμονολόγιο" (Demonologio). 

Η Νύχτα μας καλεί! 

 

Official links 

               

ΛΙΝΑ ΒΑΤΑΝΤΖΗ "Παιανίζω"

Édouard Bisson - The dance of the nymphs

Απόθεσες σε ανάκλιντρο
οίνο άκρατο

Νέκταρ γεύομαι

πόθοι αγέρωχων θεών
δεσποτικοί του Ολύμπου

απαντοχή Ναϊάδων
σε χορούς ερωτικούς

ρέει Νέκταρ στον κύλικα

άλικη συνεύρεση
πεπλοφόρων και δορυφόρων

άσμα του σταφυλιού
καθώς προσφέρει τον χυμό.

........




ΝΕΦΕΡΤΙΤΗ ΓΙΟΥΛΑΤΟΥ "Αχ, και να ήμουνα!"Ποίημα που απέσπασε τον Α΄ΕΠΑΙΝΟ στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης 2020 , μεταφρασμένο στα Αγγλικά και Γαλλικά από την Παρασκευή Μόλαρη

 

Banksy Girl with Red Balloon

Νεφερτίτη Γιουλάτου - Αχ, και να ήμουνα!

Ψευδώνυμο "Διαμαντένιος ήλιος"

Αχ, και να ήμουνα αστροναύτης μονάχα μια μέρα!
Στη Γη δε θα γυρνούσα,
θα έφευγα πέρα-πέρα!

Αχ, και να ήμουνα κηπουρός! Mε λουλούδια
Θα ασχολιόμουν συνέχεια
και τις μέλισσες θα ακολουθούσα!

Αχ, και να ήμουνα γιατρός!
Όλο τον κόσμο θα έκανα καλά
κι όλους θα τους βοηθούσα!

Αχ, και να ήμουν οδηγός!
Το τιμόνι θα έπιανα κι εμπρός,
τον δρόμο πάντα θα κοιτούσα!

💗

Titre: Ah! Si j'étais!

Pseudonyme: Soleil de diamant

Ah! Si j'étais un astronaute un seul jour!
Je ne reviendrais pas sur Terre,
je m’en irais très loin!

Ah! Si j'étais un jardinier!
Je ne m’occuperais que des fleurs
et je suivrais les abeilles!

Ah! Si j'étais un médecin!
Je ferais guérir tout le monde
et j’aiderais tous!

Ah! Si j'étais un conducteur!
Je prendrais le volant et devant moi,
je regarderais toujours la rue.

Traduit en français par Paraskevi Molari

💗

Title: Oh! Ιf only I were!

Pseudonym: Diamond Sun

Oh! Ιf only I were an astronaut just for a day!
I wouldn’t come back to Earth!
I would go far, far away!

Oh! If only I were a gardener!
Only on flowers I’d spend my time
and I’d run after the bees!

Oh! If only I were a doctor!
I ‘d cure all the people
and I ‘d help everyone!

Oh! If only I were a driver!
I’d hold the steering wheel
and I ‘d always be looking at the road
in front of me!

Translated in english by Paraskevi Molari


Με το ποίημα "Αχ, και να ήμουνα!" η Νεφερτίτη Γιουλάτου , μαθήτρια του 23ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας, με το ψευδώνυμο "Διαμαντένιος ήλιος" πήρε τον πρώτο ΕΠΑΙΝΟ στον Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης 2020, ο οποίος έχει πλέον θεσμοθετηθεί και τελεί υπό την αιγίδα της Δ/νσης Αβάθμιας Εκ/σης Πειραιά, του Πολιτισμικού Τομέα του Δήμου Νίκαιας και του 25ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας.





Haroon Rashid " Moments "



Moments

This is the moment
moment of all the moments
that is saying to us
our moment has come
just begin one more time
with all your heart
and feel it, seal it
what are you waiting for
what are you sitting for
stand, take a stand
and understand
you are the sun, you are the sand
Don’t look for the lines in your hand
you are a destiny rise on your own land.

-©Author Haroon Rashid
Insta: @authorharoonrashid


Bio:

Author Haroon Rashid is World Famous Author, He received 'Golden Eagle Award for Literary Excellence' from South America and 'Honorary Award in Excellence in Literature and Arts' on the occasion of the 59th year of Independence for Trinidad and Tobago and 'Balkanska Pjesnicka unijapoetically godine - 2021 -Award' from Serbia and has been a Peace Protagonist for International Peace Day in Mexico and Greece, also designated as an Ambassador for SDG4 in promoting world peace through Quality Education and Global Citizenship Education and SDG13 to combat climate change and is a 'Literary Lieutenant' in the army of literary warriors, and was invited to be a speaker at 3rd International Congress of Education, Designing The Future, Mexico, North America. He received worldwide recognition, love and fame and also has been called to famous Interview shows including Oprah Winfrey Show and still continuing. His works are translated into more than 148 languages, Every writer is different but he is one of those who can touch souls with even simplest expression of words.