ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ "Ποινή "

 


Την έκλεψε
Ο Πάρης την ωραία Ελένη
Ο Γιάννης Αγιάννης λίγο ψωμί
Ο καθένας την ανάγκη του
Λαθροχειρία ταχυδακτυλουργική
Εγώ να κλέβω ειδύλλια
Ανάτριχα τραγούδια των πρώτων ερώτων
Την ποινή μου εκτίοντας σε κρυψώνα
Να τ’ ακούω χωρίς να τολμώ να τραγουδήσω
Σαν την Καλυψώ που απόφαση το πήρε το νυφικό στη θάλασσα να πνίξει .


Η εικόνα είναι από   https://pixabay.com/








Παρουσίαση του βιβλίου «Αδιέξοδοι καιροί», του συγγραφέα Κωνσταντίνου Λίχνου, στον Ιανό.


 Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση του βιβλίου «Αδιέξοδοι καιροί», του συγγραφέα Κωνσταντίνου Λίχνου, στον Ιανό.


Ο IANOS και οι Εκδόσεις Γράφημα, διοργάνωσαν την Παρασκευή 25 Νοέμβρη, την παρουσίαση της νέας συλλογής διηγημάτων του Κωνσταντίνου Λίχνου με τίτλο «Αδιέξοδοι καιροί», που κυκλοφορεί υπό την αιγίδα του Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης.

Τα διηγήματα καταδεικνύουν θέματα, που περιγράφουν τον βαθύ προβληματισμό του συγγραφέα για τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής μας, και η συγκεκριμένη έκδοση, αποτελεί συγκέντρωση βραβευμένων διηγημάτων του συγγραφέα (συνολικά δεκαπέντε), που γράφτηκαν μεταξύ 2017 και 2022.

Για το βιβλίο μίλησαν:

- Αντώνης Ε. Χαριστός, Φιλόλογος, Συγγραφέας, Πρόεδρος του Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης.

- Γεράσιμος Δενδρινός, Συγγραφέας.

- Χρήστος Μιάμης, υπ. Διδάκτωρ Πολιτικής Φιλοσοφίας.

Ο Χρήστος Μιάμης, μεταξύ άλλων, υπογράμμισε: «Η λογοτεχνική γραφή του Κωνσταντίνου Λίχνου, δεν φοβάται να αναμετρηθεί με την κοινωνική ζωή και την πολιτική πραγματικότητα, δεν αναχωρεί, αλλά εισχωρεί μέσα στο κοινωνικό ζήτημα και προσπαθεί να το αναδείξει σε όλες του τις πλευρές. Ο κων/νος Λίχνος, συνομιλεί με την εποχή του, με την γνήσια αγωνία του λογοτέχνη που αναζητά τρόπους της ανθρώπινης χειραφέτησης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο».




Βίντεο παρουσίασης: https://www.youtube.com/watch?v=nx04LUP0X6A&t=3s


 


Βιογραφικό σημείωμα:

Ο Κωνσταντίνος Λίχνος, πτυχιούχος Μηχανικός Πληροφορικής & Επικοινωνιών, γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Είναι συνεργάτης των εκδόσεων «Γράφημα», Αντιπρόεδρος του Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, και επικεφαλής του τμήματος Πεζογραφίας αυτού. Συντάκτης Πεζογραφίας, Δοκιμίων και Ποίησης στο «Λογοτεχνικό Δελτίο», έντυπη φιλολογική ύλη τριμηνιαίας κυκλοφορίας.

Τα τελευταία χρόνια διακρίθηκε σε πολυάριθμους πανελλαδικούς και παγκόσμιους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς (στις κατηγορίες του δοκιμίου, του διηγήματος, του παραμυθιού, της νουβέλας και του μυθιστορήματος), ενώ δοκίμια και διηγήματά του δημοσιεύτηκαν σε λογοτεχνικά περιοδικά και συμπεριλήφθηκαν σε ανθολογίες, από τους εκδοτικούς οίκους: «Σύγχρονη Εποχή», «Άπαρσις», «Κέφαλος», «Διάνοια» και «Γράφημα».

Τον Αύγουστο του 2022 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Γράφημα, και υπό την αιγίδα του Φιλολογικού Ομίλου Θεσσαλονίκης, η συλλογή διηγημάτων του «Αδιέξοδοι καιροί», ενώ τον Οκτώβρη του ίδιου έτους, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άπαρσις το παραμύθι: «Ανοσοήρωες εναντίον Μικροβλαβερούληδων» (το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Κοινωνικής προσφοράς στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό καλλιτεχνικής έκφρασης του ΕΔΔΥΠΠΥ, στα πλαίσια της Πανελλήνιας Εκστρατείας για τα Εμβόλια και τα αντιβιοτικά). Το πρώτο του βιβλίο, με τίτλο www.Dialogos.gr, κέρδισε το Α’ βραβείο στην κατηγορία του μυθιστορήματος, στον 2ο Πανελλαδικό Διαγωνισμό Πεζογραφίας «Κέφαλος» και το «Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς» του απένειμε το Ειδικό Βραβείο Πεζογραφίας «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», για το σύνολο των διακρίσεων, το έργο και την ενεργή του παρουσία στα γράμματα, στη διανόηση και στη σύγχρονη πνευματική δραστηριότητα.

Το Διήγημά του «Οι πορτοκαλιές» εκδόθηκε το 2018 από τον Εκδοτικό οίκο Σύγχρονη εποχή και το διήγημά του «Επιδημική κρίση», από τον εκδοτικό οίκο Άπαρσις το 2019 στο συλλογικό έργο «Διηγήματα του εγκλεισμού». Το Διήγημά του «Ο άνθρωπος με τη φωτογραφική μηχανή», εκδόθηκε στην αντιπολεμική ανθολογία με τίτλο: «Της Ειρήνης το βλέμμα». Tο Διήγημά του «Το καπηλειό», εκδόθηκε στο Συλλογικό τόμο Ιστορικών Διηγημάτων του Φιλολογικού Ομίλου Θεσ/κης «Κάποτε στην Ελλάδα», από τις εκδόσεις Γράφημα. Τον Απρίλιο του 2022, μαζί με άλλα δυο μέλη του Φιλολογικού Ομίλου Θεσ/κης (τον Αντώνη Χαριστό και τον Γιώργο Ορφανίδη), συνέγραψε το θεωρητικό μελέτημα: «Μανιφέστο - Δυο σχολές του Ρεαλισμού», το οποίο κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γράφημα. Toν Αύγουστο του 2022, επιμελήθηκε και έγραψε τον Πρόλογο για το Επετειακό ανθολόγιο με τίτλο: «100 χρόνια Σμύρνη», εκδόσεις «Διάνοια», στο οποίο συμμετείχε και με το Διήγημά του : «Οι πρόσφυγες θα πάρουν το ψωμί μας».



























Βιβλιοπαρουσίαση Δίγλωσσης Ποιητικής Συλλογής «ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ-PRELUDES» Ποίηση: Γιώργος Λουτσέτης Μετάφραση: Ιφιγένεια Φόστερ-Στεφάνου



Βιβλιοπαρουσίαση
Δίγλωσσης Ποιητικής Συλλογής
«ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ-PRELUDES»
Ποίηση: Γιώργος Λουτσέτης
Μετάφραση: Ιφιγένεια Φόστερ-Στεφάνου
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022
Ώρα: 17:30 – Είσοδος Ελεύθερη
Ζώγια (Βιβλίο-τσάι & συμπάθεια)
Αλ. Σβώλου 54 – Θεσσαλονίκη
Τηλ: 2310243459


Η «Ζώγια», το “Nest Studio & Productions” και ο ιστότοπος “e-musa.gr” παρουσιάζουν τη δίγλωσση ποιητική συλλογή «Πρελούδια-Preludes», του συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Λουτσέτη, σε μετάφραση της Ιφιγένειας Φόστερ-Στεφάνου και εξώφυλλα από την Μαρία Σπανουδάκη.

Με τη μουσική να αποτελεί την κύρια καλλιτεχνική του έκφραση, ο συγγραφέας διοχετεύει στο ποιητικό του περίγραμμα μια νέα έκφανση των πηγών έμπνευσής του.

Η «Ύπαρξη», η «Φύση», ο «Έρωτας», η «Ωραιότητα» και το «Σύμπαν», ως πέντε πυλώνες της ζωής, αποτυπώνονται στο μεστό και λιτό λόγο των ποιημάτων της έκδοσης, με την μετάφραση στην αγγλική γλώσσα να μετουσιώνει την επιθυμία του συγγραφέα να διαβαστούν και να επικοινωνηθούν δίχως σύνορα.

Υποστηρίζοντας την ισότιμη πρόσβαση όλων στη γνώση και τη μάθηση, οι συντελεστές του βιβλίου παραχωρούν 1€ από εκατό αντίτυπα που θα αγοραστούν (από την αρχική κυκλοφορία της έκδοσης - Δεκέμβριος 2020), για τις ανάγκες του οργανισμού «Διαβάζω για τους άλλους».

Συντελεστές της παρουσίασης:

ΟΜΙΛΗΤΡΙΑ

Ευμορφία Καλύβα (Ποιήτρια – εμπνεύστρια του ιστότοπου e-musa.gr)

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ

Αντώνης Σαμιωτάκης (Ποιητής – Ιδρυτής του Πειραματικού Μουσείου Λογοτεχνίας)
Γιόλα Αργυροπούλου-Παπαδοπούλου (Καθηγήτρια Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας
Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών)





ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ «ΠΡΕΛΟΥΔΙΑ»


Ιφιγένεια Φόστερ-Στεφάνου (Ιστορικός τέχνης – μεταφράστρια του βιβλίου)







ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ

Θέατρο «Μετά τα φυσικά» (ως συνέχεια της πρώτη ομάδας του Φυσικού του Α.Π.Θ.)

Στο πιάνο θα βρίσκεται ο Γιώργος Λουτσέτης, συνθέτης και συγγραφέας του βιβλίου.




Στοιχεία επικοινωνίας:

Nest Studio & Productions: gluznest@gmail.com / 6948481525











Γιώργος Λουτσέτης – Καλλιτεχνικό βιογραφικό



Ο Γιώργος Λουτσέτης γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται από την πόλη της Ιεράπετρας και είναι πατέρας ενός παιδιού.
Σπούδασε πιάνο στην Αθήνα, και ξεκίνησε, επίσημα, την καλλιτεχνική του διαδρομή το 1996.
Η μουσική του παρουσία ξεκίνησεμε την πενταετή συνεργασία, ως συνθέτης, με τη Θεατρική ομάδα του Φυσικού τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1996-2000).
Με την παραπάνω Θεατρική ομάδα, συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Πανεπιστημιακών Θεατρικών Ομάδων στην Καζαμπλάνκα του Μαρόκου και στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Θεάτρου της Ιθάκης.
Έχει σκηνοθετήσει και συμμετάσχει, είτε ως σολίστ, είτε συνοδεύοντας στο πιάνο και το τραγούδι επαγγελματίες ερμηνευτές, σε συναυλίες και μουσικές παραστάσεις στα Χανιά, την Ιεράπετρα, την Κέρκυρα, τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα και την Ελευσίνα, το Ηράκλειο, τα Μάλια, τη Σητεία, την Πάτρα, τις Βρυξέλλες.
Στο έργο του υπάρχουν αυτόνομες πιανιστικές συνθέσεις, μελοποιημένοι στίχοι υπό τη μορφή λαϊκών και έντεχνων τραγουδιών, καθώς και μελοποιημένα ποιήματα.
Απαριθμεί μια σειρά διαφορετικών προσωπικών παραγωγών, συνδυάζοντας το λυρικό με το κοινωνικό τραγούδι, θέτοντας τη Μουσική σε διάλογο με άλλες μορφές τέχνης, όπως ο Λόγος, αλλά και με άλλες μορφές επικοινωνίας.
Όπως, για παράδειγμα, στην παράσταση «Κι εκείνος που σωπαίνει θα χαθεί», όπου αλληλεπιδρούσε το τραγούδι και ο Λόγος, με το Θέατρο Σκιών του Νίκου Μπλαζάκη (2010-2013).
Όπως και σε εκείνες τιςπαραστάσεις στις οποίες υπήρχε ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, από την Κάλλι Ρουμελιώτου (2014-2017).
Η πιο πολυμορφική παραγωγή του υπήρξε η παράσταση «Της Ιθάκης το ωραίο ταξίδι… (σε 3 πράξεις)», η οποία βασίστηκε και μορφοποιήθηκε πάνω σε τρεις στίχους της «Ιθάκης» του Κωνσταντίνου Καβάφη, και στην οποία συνδυάζονταν το τραγούδι με τον θεατροποιημένο λόγο, η κινηματογραφική μουσική με την Ποίηση και τις κινήσεις σκιάς, και όλα μαζί λειτουργούσαν μέσα στην οπτικοποίηση, η οποία ακολουθούσε την πλοκή της παράστασης (2015-2017).
Έχει συμμετάσχει με σύνθεση μουσικής και ερμηνεία στις παρουσιάσεις τριών ποιητικών συλλογών:
της Λίλιαν Μπουράνη (Ερώματα-2012) -της οποίας έχει μελοποιήσει ένα μεγάλο μέρος του πρώιμου στιχουργικού της έργου- της Κατερίνας Παπαδάκη και Σμαράγδης Τζιτζικαλάκη (Ανεμώνες Αλκυόνη-2018) και της Ευμορφίας Καλύβα (Εκμαγείων μου «σπαράγματα»-2019).
Συνεργάστηκε με την Φιόρη-Αναστασία Μεταλληνού (Αστροφυσικός-Υπεύθυνη επικοινωνίας της Επιστήμης στο Κέντρο Επισκεπτών του Εθνικού Αστεροσκοπείου, στο Θησείο) στη μουσικοποιητική παράσταση με αστρονομικό περιεχόμενο «Στα μονοπάτια των αστεριών», η οποία έκανε πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη και ταξίδεψε στην Αθήνα, την Κέρκυρα, τη Σητεία και τα Χανιά (2009-2014).
Συνέθεσε την «Σουίτα για πιάνο - συνομιλίες», κατά παραγγελία του συλλόγου «Συνομιλώντας με τον Μινωικό Πολιτισμό», η οποία παρουσιάστηκε στην Βασιλική του Αγίου Μάρκου, στο Ηράκλειο, και στη συνέχεια με την ομώνυμη έκθεση στα Μάλια και τα Χανιά (2014-2015).
Συνεργάστηκε με τον Dr Gareth Owens στην ηχογράφηση της ερμηνευτικής απόδοσης της γραφής του Δίσκου της Φαιστού στο σημείο που βρισκόταν η πολυετής μελέτη του το 2016 -η μελέτη και η συνεργασία συνεχίζονται.
Συμμετείχε μαζί με μέλη του Συλλόγου Φίλων Αστρονομίας Κρήτης στην καλλιτεχνική εκδήλωση που έγινε στην αίθουσα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με πρωτοβουλία του κ. Γιώργου Γραμματικάκη (2018).
Συνεργάστηκε για τρεις συνεχόμενες χρονιές (2017-2018-2019) με την έκθεση «Οινοκρητικά», στα Χανιά, στη μουσική σύνθεση αλλά και τη διοργάνωση των παράλληλων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.
Συνεργάστηκε με τις εθελοντικές ποδηλατικές/εκπαιδευτικές αποστολές του Spin the wheel - Ποδήλατο με νόημα (2017 και 2018), για την ενίσχυση με εκπαιδευτικό και αθλητικό υλικό των σχολείων στο Μαλάουι της Αφρικής. Δόθηκαν ισάριθμεςπαραστάσεις προς υποστήριξη των αποστολών.
Το 2013, βρέθηκε από την πρώτη στιγμή του κλεισίματος της ΕΡΤ στον προαύλιο χώρο της ΕΡΑ Χανίων, διοργανώνοντας καλλιτεχνική παράσταση διαμαρτυρίας, η οποία ενεργοποίησε κι άλλους καλλιτέχνες να συμπράξουν προς αυτό το σκοπό.
Ηποιητική συλλογή του «Πρελούδια» κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2020, είναι η πρώτη του δίγλωσση ποιητική έκδοση, στα ελληνικά, σε απόδοση στην αγγλική γλώσσα από την μεταφράστρια και ιστορικό τέχνης Ιφιγένεια Φόστερ-Στεφάνου, με εξώφυλλα από την Μαρία Σπανουδάκη.
Τον Ιούλιο του 2022 έγινε παρουσίαση αλληλεγγύης του βιβλίου στην Ιεράπετρα, με όλα τα έσοδά του να προσφέρονται στη φιλανθρωπική οργάνωση “Creteforlife–Η Κρήτη δίνει ζωή”.
Σε εξέλιξη είναι νέα του σχέδια, όπως η μουσική παράσταση "Crossroads (the journey)" (σε συνεργασία με την Νένια Στεφάνου) η οποία ολοκληρώθηκε το 2020 και σταμάτησε λόγω μέτρων covid-19.
Επίσης,το μουσικό έργο "Beyond the horizon", με πρωτότυπες πιανιστικές συνθέσεις, το οποίο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της παραγωγής.







ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ιδιωτικότητα: Κλείνουμε την πόρτα στον big brother"

  «Όλα τα ανθρώπινα πλάσματα έχουν τρεις ζωές: τη δημόσια, την ιδιωτική και τη μυστική».(Γκαμπριέλ Μαρκές)

 

Όλοι λίγο πολύ νιώθουν ότι βρίσκονται σε μία εμπόλεμη ζώνη. Δεν αγωνιούν μόνο για την επιβίωσή τους από τις «σφαίρες» του εχθρού, αλλά αναζητούν τρόπους προστασίας και της ιδιωτικής τους ζωής. Στον ολοένα και περισσότερο διασυνδεδεμένο και on line κόσμο μας είναι δύσκολο να προστατεύσεις εκείνο το κομμάτι της ζωής σου που συνιστά το απόλυτο της ελευθερίας σου. Η ιδιωτικότητα απειλείται και τα στοιχεία που την συνθέτουν τείνουν να γίνουν δημόσια «εικόνα» και «ανάγνωσμα».

 


Ο «Μεγάλος Αδελφός» και η άμετρη «ηδονοβλεψία» τείνουν να καταργήσουν το προσωπικό μας «άσυλο» και να σκυλεύσουν  ό,τι ιδιωτικό και απόρρητο υπάρχει σε αυτό. Οι ιδιωτικές στιγμές θυσιάζονται στο βωμό της εμπορευματοποίησης και των πολιτικών σκοπιμοτήτων. «Τα εν οίκω μη εν δήμω» των αρχαίων παραβλέπονται και όλοι – κράτος και ιδιωτικά συμφέροντα – συμπεριφέρονται ως βίαιοι εισβολείς παραβιάζοντας κάθε έννοια δικαίου και ηθικής ευπρέπειας.

Η σκύλευση των «ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων» προπαγανδίζονται ως διακονία του εθνικού συμφέροντος και της κοινωνικής ευνομίας και ευταξίας. Οι σύγχρονοι «ψηφιακοί βιαστές» της ιδιωτικότητάς μας τείνουν να εμφανίζονται ως απελευθερωτές μας αλλοιώνοντας την σημασία των λέξεων για να δικαιολογήσουν τις παράνομες και ανήθικες πράξεις τους – όπως από παλιά είχε επισημάνει ο μέγας αναλυτής της ψυχής των ανθρώπων, Θουκυδίδης. Το βασικό τους επιχείρημα εδράζεται στο διάτρητο «δόγμα» τους πως στην δημοκρατία όλα είναι «δημόσια» και «κοινά». Μία περίεργη, πράγματι αντίληψη για το περιεχόμενο της σύγχρονης δημοκρατίας ή της μετα-δημοκρατίας.

Η καταγραφή και η ανάδειξη όλων εκείνων των παραμέτρων που συνθέτουν το θετικό φορτίο της ιδιωτικότητας θα καταδείξει και την ανάγκη περιφρούρησης με κάθε τρόπο – νομικά και θεσμικά – της ιδιωτικής μας σφαίρας. Το απαραβίαστο της ιδιωτικής μας ζωής θεωρείται «εκ των ουκ άνευ» της ελευθερίας και της δημοκρατίας μας.

Η ιδιωτικότητα  ως άντρο της ελευθερίας μας

Η ιδιωτικότητα και η ελευθερία της προσωπικότητας βαδίζουν παράλληλα, αλληλοτροφοδοτούνται και αλληλονοηματοδοτούνται και αυτό γιατί η ελευθερία ως η σημαντικότερη ρήτρα – συνιστώσα του δικαίου υπάρχει κι εμπλουτίζεται από το απαραβίαστο της προσωπικής ζωής. Η αυτογνωσία, η επικοινωνία με τον «ένδον» κόσμο μας, η αυτονομία, η διαφορετικότητα, η μοναδικότητα και η αυθεντικότητά μας ανθοφορούν μόνον μέσα στα πλαίσια μιας ελεύθερης και απόρρητης «ιδιωτικής» ζωής. Το «πρόσωπο» και η «ταυτότητά» μας διαμορφώνονται σε εκείνες τις συνθήκες όπου απουσιάζουν οι μηχανισμοί χειραγώγησης και ο φόβος του στιγματισμού.

Ιδιωτικότητα και εσωτερική ισορροπία

Το αίσθημα της ασφάλειας και της ψυχικής ευεξίας και αρμονίας, πυρηνικά στοιχεία της εσωτερικής ισορροπίας, πραγματώνονται και βιώνονται ως θετικές στιγμές μόνο στο πλαίσιο της προσωπικής «μυστικότητας» και του σεβασμού της ιδιωτικότητας: Το άτομο στοχεύει στον αυτοπροσδιορισμό και στην ευδαιμονία μακριά από τα αδηφάγα και κακόβουλα βλέμματα των άλλων και τους κρατικούς παρεμβατισμούς. Τα εσωτερικά δώματα της ψυχής μας είναι αυτά που επωάζουν την εσωτερική μας ισορροπία γιατί διευκολύνουν την εσωτερική επικοινωνία και υφαίνουν το πλαίσιο της αναγκαίας αυτογνωσίας. Η ιδιωτικότητα μειώνει το άγχος, την ντροπή και τις ψυχοφθόρες ενοχές λειαίνοντας έτσι το έδαφος για την συναισθηματική ισορροπία.

 


Ιδιωτικότητα και Δημοκρατία

Η δημοκρατία, όχι μόνον ως πολίτευμα αλλά και ως βιοθεωρία και τρόπος ζωής, είναι συνυφασμένη με αρχές και αξίες που διαποτίζουν την δημόσια δράση του ατόμου – πολίτη αλλά και τον ιδιωτικό του χώρο. Η ανεκτικότητα, ο σεβασμός της ιδιαιτερότητας και η εξασφάλιση της ελευθερίας στις επιλογές συνιστούν τα βάθρα μιας δημοκρατίας αλλά και της ανεμπόδιστης έκφρασης της ιδιωτικότητας. Ένα άλλο στοιχείο που συνδέει την δημοκρατία με την ιδιωτικότητα είναι και ο αποκλεισμός κάθε κοινωνικής διάκρισης στον χώρο των προσωπικών επιλογών, όπως: Ιδεολογικές – πολιτικές πεποιθήσειςθρησκευτικές αποδοχέςσεξουαλικές προτιμήσειςπολιτιστικές διαδρομές… Η δημοκρατία είναι το πολίτευμα που εξασφαλίζει την συλλειτουργία και ισορροπία ανάμεσα στην δημόσια και ιδιωτική σφαίρα του ανθρώπου – πολίτη.

Η εκ του αντιθέτου απόδειξη

Η αξία της ιδιωτικότητας για τον άνθρωπο και την δημοκρατία καθίσταται πιο εναργής όταν περιγράφουμε τα «συμπτώματα» από την παραβίαση και την σκύλευσή τους από κρατικούς μηχανισμούς και ιδιωτικά συμφέροντα.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο «το πρόσωπο αφήνεται γυμνό, ευάλωτο και τίθεται σε διακινδύνευση ο πυρήνας της αυτονομίας του και της ταυτότητάς του. Η απώλεια της ιδιωτικότητας μπορεί να επιφέρει μία σειρά από αρνητικές για το υποκείμενο συνέπειες, οι οποίες κυμαίνονται από την τάση του προσώπου να υιοθετήσει μία πιο κομφορμιστική μορφή ζωής, να περιορίσει την διαφορετικότητα, την ατομικότητα, την έκφραση και την δημιουργία του, μέχρι την απώλεια του αυτοσεβασμού, την κοινωνική περιθωριοποίησηαπομόνωση ή στιγματισμό, την οικονομική του ζημία, την ανασφάλεια ή έκθεσή του σε διακρίσεις εξαιτίας ταυτοτικών του χαρακτηριστικών (εργασία), την εκμετάλλευση ή την χειραγώγησή του», (Χριστίνα  Ακριβοπούλου).

Η παραδοξότητα

Η σύγχρονη κοινωνία και το δικαιϊκό μας σύστημα αναπνέουν και ζουν σε μια πραγματικότητα που χαρακτηρίζεται από μία λογική παραδοξότητα με πολλά στοιχεία οξύμωρου σχήματος. Από τη μια πλευρά, δηλαδή, η ιδιωτικότητα αναγνωρίζεται ως μείζον ανθρώπινο δικαίωμα και κατοχυρώνεται από το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο. Από την άλλη, όμως, ασκείται μία ισχυρή πίεση για πληροφόρηση στο όνομα της δημοκρατίας και του κριτικού ελέγχου της συμπεριφοράς τόσο της εξουσίας όσο και των μεμονωμένων πολιτών. Αυτό, ωστόσο, οδηγεί στην «νομιμοποίηση» της παραβίασης της ιδιωτικής ζωής πολιτικών και ιδιωτών – πολιτών. Ενισχυτικές στην παραπάνω αντιφατικότητα είναι και οι διατάξεις – ρυθμίσεις τόσο της συνθήκης του Μάαστριχτ όσο και η συνθήκη του Σένγκεν. ένα απρόσωπο κι ανεξέλεγκτο ηλεκτρονικό αρχείο δρα άλλοτε προστατευτικά κι άλλοτε περιοριστικά της ατομικής ελευθερίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

 


Το κράτος – Ο «μεγάλος αδελφός»

Πρώτο το κράτος στο όνομα κάποιων «εθνικών συμφερόντων» παραβιάζει «νόμιμα» την ιδιωτική ζωή των πολιτών και συμπεριφέρεται ως ο «μεγάλος αδελφός» του Όργουελ. Οι ηλεκτρονικές τράπεζες πληροφοριών παραβιάζουν βάναυσα την ιδιωτική ζωή των πολιτών και χρησιμοποιούν τα διάφορα στοιχεία είτε προς εκφοβισμό των πολιτών είτε για την επιβολή της πολιτικής ή κομματικής επικυριαρχίας. Το κράτος – φύλακας ή εγγυητής της ελευθερίας μας και της ιδιωτικότητάς μας καθίσταται ο πιο σκληρός βιαστής των ατομικών μας δικαιωμάτων. Δίκαια, λοιπόν, επανέρχεται στην επικαιρότητα το παλιό σύνθημα «ποιος θα μάς φυλάξει από τους φύλακες».

Η αδηφαγία των ΜΜΕ

Στον χορό της καταπάτησης του δικαιώματος στην ιδιωτική ζωή έχουν μπει εδώ και καιρό τα ΜΜΕ. Με αρωγό την σύγχρονη τεχνολογία και στο όνομα της μέγιστης τηλεθέασης ή ακροαματικότητας εισβάλλουν βίαια στην προσωπική ζωή των πολιτών δημοσιοποιώντας ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Προσωπικές στιγμέςιδιαιτερότητες και προτιμήσεις παντός είδους (θρησκευτικές, ερωτικές…) προσφέρονται ως έδεσμα σε ένα κοινό που εθίζεται στην ηδονοβλεψία. Δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που η έκθεση προσωπικών δεδομένων λειτουργούν ως πίεση για πλουτισμό κάποιων επιτήδειων που υπηρετούν «δήθεν» το δικαίωμα στην ελεύθερη πληροφόρηση. Όταν, όμως, η ιδιωτική ζωή μας χρησιμοποιείται ως εμπόρευμα τότε πρέπει να ορίσουμε από την αρχή το περιεχόμενο της ηθικής και της δημοκρατίας μας. Κι αυτό είναι αναγκαίο να γίνει γιατί υπάρχει ο κίνδυνος στο όνομα της «δήθεν» ελεύθερης ροής των πληροφοριών να συναινέσουμε στο ρέκβιεμ – τέλος της ιδιωτικότητας.

Η ηδονοβλεψία της κοινωνίας

Η ευθύνη της παραβίασης της ιδιωτικότητας βαραίνει εξίσου και το αδηφάγο κοινό που τρέφεται με την έκθεση των προσωπικών στιγμών των ανθρώπων. Η απουσία αισθητικής, η μικροπρέπεια και η νοσηρή περιέργεια πολλών ανθρώπων δρα πολλαπλασιαστικά και ενισχυτικά σε όλους εκείνους που χρησιμοποιούν την ιδιωτικότητα ως προνομιούχο χώρο για πλουτισμό και επαγγελματική ανέλιξη.

Δεν λείπουν, βέβαια, και οι περιπτώσεις που κάποιες ομάδες ανθρώπων συναινούν στην έκθεση της προσωπικής τους ζωής στο όνομα της επαγγελματικής αναρρίχησης ή της κοινωνικής αναγνωρισιμότητας. Η μαζική κουλτούρα και η πολιτιστική ευτέλεια επωάζουν την απενοχοποίηση της σκύλευσης της ιδιωτικότητάς μας. Οι πολίτες εθίζονται στον ανούσιο σχολιασμό της ιδιωτικής ζωής των άλλων (ηθοποιών…), αρέσκονται στην θέαση – ακρόαση – ανάγνωση γαργαλιστικών λεπτομερειών από την ιδιωτική ζωή των άλλων με αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό τους από τα ζέοντα προβλήματα της ζωής τους και της κοινωνίας.

Το οχυρό της  ιδιωτικότητας

Πολλοί είναι εκείνοι που βεβαιώνουν πως ζούμε την εποχή της δικαίωσης των εφιαλτικών προβλέψεων του Όργουελ «1984». Άλλοι άδουν τον επικήδειο της ιδιωτικότητας κι ας επικαλούνται την «πολιτική ορθότητα» και το δημοκρατικό ήθος της κοινωνίας μας. Δεν λείπουν και οι παραδοσιακοί που στον κίνδυνο ψηφιοποίησης της προσωπικής μας ζωής διεκδικούν ένα άλλο «habeas corpus» για την περιφρούρηση της ιδιωτικότητάς μας.

 

 

Το απαραβίαστο της ιδιωτικής ζωής ως ατομικής αξίας και κοινωνικής αρετής συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο του νέου ανθρωπισμού του αιώνα μας. Το άβατο της προσωπικής μας ζωής είναι το τελευταίο οχυρό μας. Πριν καταφύγουμε κι αναζητήσουμε την βοήθεια ενός πνευματικού άβαταρ για την εξέλιξη ή διάσωση του ανθρώπου, θα πρέπει πρώτα εμείς ως άτομα και κοινωνία να δράσουμε με «λογισμό και φαντασία», με θέληση κι αποφασιστικότητα για τον ιερό χώρο της Ιδιωτικότητάς μας.

«Άστρα, κρύψτε τις φωτιές σας!

Μην αφήσετε κανένα φως να δει τους σκοτεινούς και τους

κρυφούς μου πόθους».(Σαίξπηρ)

 

https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/ 






ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ "Ο κύριος Θωμαΐνος"

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο κύριος Θωμαΐνος
της Βασιλικής Γεωργίου
Εκδόσεις Φίλντισι
ISBΝ 978 618 5456 95 5
Σελ. 108
Διάσταση 14Χ21
Τιμή 13 ευρώ +ΦΠΑ


Κυκλοφόρησαν οι ιστορίες του αξιολάτρευτου κυρίου Θωμαΐνου, Ο κύριος Θωμαΐνος και η Σκιά του και Ο κύριος Θωμαΐνος και ο Μαραμένος Φίλων.

Σε μια χώρα μακρινή, τη Χρωματζαλία, κάθε σπίτι έχει την καπνοδόχο του που τη στολίζει ένα κοκόρι στην κορυφή της.
Ο καπνοδοχοκαθαριστής αυτής της χώρας, με την καπελαδούρα του, φέρνει τα πάνω κάτω μόνο με μια σφυρίχτρα. Το ελάττωμά του (μάλλον το κόλλησε από τα κοκόρια των καπνοδόχων) είναι να κοκορεύεται συνεχώς, κι αυτό θα το πληρώσει χάνοντας μια σπάνια φιλία.
Πόσο την απογοήτευσε, χωρίς να το σκεφτεί, τη φίλη του τη Σκιά!
Ένα πλήθος χαρακτήρων κυκλοφορεί γύρω από τον πανύψηλο κύριο Θωμαΐνο, προσφέροντας στους αναγνώστες αμέτρητα συναισθήματα, εκπλήξεις και ανατροπές.
Το βιβλίο γράφτηκε για να ονειρευτούν περισσότερο όσοι ονειρεύονται, όπως ο Μαραμένος Φίλων, ταξιδευτής ακούραστος, που προσπαθεί με κάθε τρόπο να φτάσει στη Χρωματζαλία.
«Να μπορούσαν τα καπέλα να καταβρόχθιζαν τις κακές σκέψεις των ανθρώπων!», εύχεται ο Θωμαΐνος μας που τώρα κατασκευάζει καπέλα.
Η εικονογράφηση είναι της Νανάς Παπαδοπούλου.


Βιογραφικό της Βασιλικής Γεωργίου:

Σε μια πόλη μες την ομίχλη, τις λάσπες του χειμώνα και τα ποδήλατα της άνοιξης, κάνω το 1964 τα πρώτα μου άταχτα βήματα στους δρόμους τις Καρδίτσας.

Ένα γιορτινό πρωινό, κάτω από το κρεβάτι μου, βρίσκω ένα βιβλίο με όμορφο περιτύλιγμα. Τα μάτια μου αστράφτουν, καθώς διαβάζω και καταπίνω λαίμαργα τις σελίδες του παραμυθιού «Η βασίλισσα του χιονιού», παρ’ ότι το βιβλίο που έχω αγαπήσει πιο πολύ είναι «Τα ασημένια πατίνια». Τα βιβλία του σχολείου ήταν τόσο άχαρα μπροστά σ’ αυτά.

Αυτός ο έρωτας με τα παραμύθια, άργησε να εκδηλωθεί, αφού σχολεία, σπουδές, σεμινάρια, και ξανά σπουδές με κρατούσαν προσγειωμένη. Σαν ανταλλάξαμε όμως όρκους αιώνιας αγάπης και σεβασμού, τα μολύβια μου δεν σταμάτησαν να γράφουν παραμυθοϊστορίες. Τόποι αλλοτινοί, χαρακτήρες περίεργοι άλλοτε φιλικοί κι άλλοτε με παραξενιές, τοπία δροσερά, κάνουν το ταξίδι μου μαζί τους συναρπαστικό.

Ονειρεύομαι πως μια μέρα και οι μεγάλοι θα διαβάζουν παραμύθια, τότε ο κόσμος θα αλλάξει και οι καμινάδες δεν θα βγάζουν πια μαύρο καπνό.

Α, μην το ξεχάσω, πολλά από τα παραμύθια μου τα υπογράφω ως Κίκα.

Επικοινωνία βιβλίου: zoi triadafullidh, zoi.masoura@hotmail.com



Εκδόσεις Φίλντισι
Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669
Τηλ.: 210 6540170
www.filntisi.gr info@filntisi.gr




PAINTERS DRES Live @Upper Athens Bistro

 


PAINTERS DRES

Οι Painters Dres σας καλωσορίζουν στον ανανεωμένο και μαγευτικό χώρο του

Upper Athens Bistro.

Μετά από την επιτυχημένη σειρά καλοκαιρινών εμφανίσεων τους στα πιο γνώριμα στέκια

της πόλης ήταν ολοφάνερο πως θα επιστρέψουν γεμάτοι ενέργεια συνεχίζοντας με τα ίδια

ποιοτικά standards να ανεβάζουν τα dΒ διάθεσης ακόμη ψηλότερα.

Τα επόμενα Σαββατόβραδα θα συναντιούνται στο πιο hot σημείο της πόλης

οι  ξέφρενοι ρυθμοί τής  Rhythm 'nBlues με αναφορές στους

Muddy Waters, Howlin Wolf , The Beatles, Jimi Hendrix, 

Ray Charles, B.B.King, Elmore James,

στην μοναδική vintage ατμόσφαιρα του Upper με την bistro αισθητική του!

Το Saturday night live Party μόλις ξεκίνησε!

*Guest φυσαρμόνικα : Ιάκωβος

Line up:

Δημήτρης Ζωγράφος : Κιθάρες, φωνή

Νίκος Ζωγράφος : Τύμπανα

Γιώργος Ντρες : Μπάσο

 

 

https://www.facebook.com/PaintersDres







"Mama" Ποίημα της Εύας Πατροπούλου - Λιανού μεταφρασμένο στην Αζερική γλώσσα από την Terana Turan Tehlimi

 


Mama

A mother cries for every lost child
A mother cries many tears come to her face

A child is going away from a father's heart
For every lost child

God sends his angels as protection
For every lost child

Send a wish to the stars
PrayFor every lost child

A teardrop in every flower
A bird flies to the sky

To search for every child
Take him from his mother

Open your arms
Open your heart

When you see a child In the streets
he will find a mother

Smile Because maybe you will be the mother of this lost child...

Dedicated to
My mother, to Viky Petropoulou

Eva Petropoulou- Lianou
Awarded author children literary
Poet
Greece



Eva Petropoulou-Lianou çağdaş Yunanıstan şairi, nüfuzlu beynəlxaıq mükafatlarla təltif edilmiş uşaq yazıçısıdır. O, Yunanıstanın Ksilokastro şəhərində anadan olub. Jurnalistikanı çox sevən Eva 1994-cü ildə Fransanın “Le Libre Journal” qəzetində jurnalist kimi fəaliyyətə başlamışdır. Lakin Yunanıstana olan sevgisi onu vətənə səsləmiş, 2002-ci ildə doğma yurda qayıtmışdır. Onun bir çox kitabları nəşr edilmiş, elektron kitabları yayınlanmışdır. “Mən və digər mənliyim - mənim kölgəm” kitabı Saita nəşriyyatında, ingiliscə-fransızca “Ceraldina və göl pərisi”, o cümlədən yunanca-ingiliscə “Ay qızı” kitabları 4 dəfə Oselotos nəşriyyatında təkrar çap olunub. Ədəbi fəaliyyəti haqqında məlumat Haris Patsis Yunan Ensiklopediyasına daxil edilmişdir ( səh. 300). Kitabları Kipr Təhsil və Mədəniyyət Nazirliyi tərəfindən Tələbə və Müəllim kitabxanası üçün təsdiq edilmişdir. Yeni kitablarından əlil Murtiaya həsr olunmuş “Amazon pərisi Murtia" əsəri və Sumi-e rəssamı Dina Anastasiadou tərəfindən illüstrasiya çəkilmiş “Lefkadios Hearn, Miflər və Uzaq Şərq hekayələri” 2019-cu ildə işıq üzü görmüşdür. O, yaxın vaxtlarda ingiliscə “Samuray Noqasın macəraları” kitabını İngiltərənin "Ontime Books" nəşriyyatında çap etdirmişdir. Eva Petropoulou-Lianou mərkəzi Amerikada yerləşən Beynəlxalq Ədəbiyyat İttifaqı və bu qurumun orqanı olan "Şairlər jurnalı" ilə fəal yaradıcılıq əlaqəsi saxlayır. O, ədəbiyyatın təbliği məqsədilə əməkdaşlıq etdiyi bütün qurumlarda yunan şairlərinin yaradıcılığını tanıdır. Eva “Serbiya Alia Mundi Assosiasiyası", “Beynəlxalq Yunanıstan Yazıçılar və Rəssamlar Birliyii”, “Pirey Ədəbiyyat və İncəsənət Cəmiyyəti”, eləcə də Korinf Yazıçılar İttifaqının üzvüdür.

HƏR İTKİN UŞAQ ÜÇÜN BİR ANA AĞLAYAR

Anam Viki Petropoulouya ithaf

Hər itkin uşaq üçün bir ana ağlayar,
Göz yaşları selə dönər.
Gedən hər itkin uşaq
Bir atanın qəlbini dağlayar.
Hər itkin uşaq üçün
Tanrı öz qoruyucu mələyini göndərər.
Sən də hər itkin uşaqçun
Uıduzlara dilək göndər,
Dua et,
Tapmaqdan ötrü
Hər itkin uşaq üçün
Hər çiçəkdə bir göz yaşı damlası.
Bir quş uçur göy üzündə
Hər itkin uşağı axtarmaq üçün.
Ona anasından sonra
Qollarını aç.
Qəlbini aç
İtmiş uşaq görəndə.
Bir gün küçədə bir ana tapacaq onu ,
Gülümsə,
Çünki bəlkə də
bir gün anası olarsan
bu itmiş uşağın,
Anam.

Azərbaycan dilinə tərcümə edən: Təranə Turan Rəhimli