ACCIDENTAL PRESIDENT – single “After The Sun” από το επερχόμενο άλμπουμ “Was it meant to be this way?”

 


“After The Sun” 

(Δείτε Official Music Video εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=KWNQYks4t-0 


 

Μόλις κυκλοφόρησε το ολοκαίνουργιο single των ACCIDENTAL PRESIDENT "After the Sun"  από το επερχόμενο 2ο άλμπουμ τους "Was It Meant To Be This Way?" που θα κυκλοφορήσει το 4ο τρίμηνο του 2023.  

Με όπλο την εκφραστική φωνή της Dahlia Neville, το "After the Sun" είναι ένα  ιδιαίτερα ενδιαφέρον, μελωδικό, mid-tempo τραγούδι γεμάτο πλούσιες και ευαίσθητες  

φωνητικές αρμονίες.  

Με αναφορές στη σκληρή εμπειρία της προδοσίας, το κομμάτι οδηγεί τον ακροατή σε ένα συναισθηματικό ταξίδι μέχρι το τελευταίο κιθαριστικό σόλο, και έχει γραφτεί για να ακούγεται δυνατά! 

Οι ίδιοι οι ACCIDENTAL PRESIDENT λένε: «Καθένας ξεχωριστά και όλοι μας δοκιμαζόμαστε  στη ζωή, αλλά μόνο όταν δοκιμαζόμαστε πραγματικά, ανακαλύπτουμε τους εαυτούς μας». 

 

Το τραγούδι έφτασε ήδη στο #2 στο AMRAP (Australian Music Radio Airplay Project)  στα METRO CHARTS. 

https://amrap.org.au/charts 

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ  

 

Οι ACCIDENTAL PRESIDENT δημιουργήθηκαν το 2015. Ακολούθησαν πολλές αλλαγές  στη σύνθεση του σχήματος καθώς και μια σειρά γεγονότων που εμπόδισαν την πρώιμη ανάπτυξή τους. 

Οι ACCIDENTAL PRESIDENT χρησιμοποίησαν αυτές τις προκλήσεις ως κίνητρο για να  δημιουργήσουν κάτι ουσιαστικό με το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους του 2020 - ένα  

κοινωνικά ευαισθητοποιημένο Alt/Hard rock άλμπουμ με Goth & Metal επιρροές. Η κυκλοφορία του άλμπουμ αυτού οδήγησε σε έντονο rotation και πολλά airplays  στα ανεξάρτητα ραδιόφωνα, αλλά και σε μερικές εξαιρετικές κριτικές.  Οι live εμφανίσεις τους αναπαρήγαγαν την αίσθηση του άλμπουμ, ενώ η μεγαλύτερη συναυλία τους μέχρι σήμερα είναι το support στους Reckless Love στο The Crowbar Sydney, μια εμφάνιση για την οποία έλαβαν πολλά εύσημα.  

Ο Covid λειτούργησε ως ευκαιρία για να επεκταθούν μουσικά διασκευάζοντας μερικά  διαφορετικά αλλά αγαπημένα τραγούδια τους στο TikTok και το Youtube, ενώ στη συνέχεια  ξεκίνησαν να γράφουν το επόμενο άλμπουμ τους με το οποίο πιστεύουν ότι οι ακροατές  θα συνδεθούν πραγματικά τόσο σε μουσικό όσο και σε στιχουργικό επίπεδο. 

 

 


Official links 

https://linktr.ee/Accidentalpresident 

https://www.facebook.com/AccidentalPresident/ 

https://www.instagram.com/accidentalpresident/ 

https://www.youtube.com/c/accidentalpresident 

https://www.accidentalpresident.net/ 

 



Μιχάλης Δήμας "Όλα εδώ πληγώνοντα" Ποιητική Συλλογή

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Όλα εδώ πληγώνονται
του Μιχάλη Δήμα
ISBN: 978 618 5738 05 1
Σελ. 122
Διάσταση 17Χ24
Τιμή 12 ευρώ +ΦΠΑ

Ο Μιχάλης Δήμας έχει ασχο­ληθεί με διάφορα είδη γρα­πτού λόγου, αν και προτιμά τη μικρή φόρμα, το διήγημα, το θεατρικό μο­νόπρακτο, τον στίχο, το τραγούδι και βέβαια την ποίηση.

Αυτό είναι το τρίτο βιβλίο του μετά τα: «Γλωσσοκόπα­νος», με ευθυμογραφήματα, (εκδόσεις Οσελότος) και το «Φευ-γάτες ιστορίες», με διη­γήματα, (εκδόσεις Έναστρον).

Ποίηση είναι

Ποίηση είναι ν’ αφουγκράζεσαι τη σιωπή
να τη μεταφράζεις σε λέξεις
με το φόβο να μην παρακούσεις
και χαθείς στη μετάφραση
Είναι να γίνονται οι γραμμές
στο άγραφο χαρτί, σιδηρογραμμές
να ξεφορτώνεις πάνω τους το έλλειμμα
σα να ’ναι πλεόνασμα
να το στέλνεις σε άγνωστο προορισμό
κι ας ξέρεις πως το πιο πιθανό
είναι να επιστρέψει στην αφετηρία
Ποίηση είναι να ρίχνεις κάτω
της μοναξιάς σου τα κάγκελα
να τα κάνεις λεπτές γραμμές
που περιμένουν στίχους
κι έτσι, οριζοντίως και καθέτως
να προσπαθείς να λύσεις
το σταυρόλεξο της ύπαρξης
με το φόβο μη σ’ εγκαταλείψουν και οι λέξεις
και μείνεις μόνος με το σταυρό
ή ακόμα χειρότερα μη μείνει μόνος του
ο σταυρός, χωρίς την προσδοκία έστω
μιας ανάστασης

Ο Μιχάλης Δήμας μοιάζει να αγαπάει τις λέξεις, παίζει μαζί τους, τις χρησιμοποιεί κι εκείνες φαίνεται πως το διασκεδάζουν και του παραδίνονται.

Όλα εδώ Πληγώνονται

Θυμάμαι που μου είπες
πως όλα εδώ πληρώνονται
μα εγκυμονούν οι λύπες
εδώ όλα πληγώνονται

Αγρίεψαν οι γύπες
ψάχνουν τον Προμηθέα τους
μπουκάραν από τρύπες
κι από χρησμούς αθέατους

Λόγια πολλά σου πήρα
τα λόγια δε χρεώνονται
σαν τα μπουκάλια μπίρα
φεύγουν καταναλώνονται

Bρέθηκα ναρκωμένος
από τις τόσες νάρκες μου
κι ο γύπας πεινασμένος
τρώει από τις σάρκες μου

Κυκλοφορεί σε CD το τρα­γούδι «Παραφορά» σε στίχους δικούς του και μουσική του αξέ­χαστου Νότη Μαυρουδή και το «Όσο σκοτάδι τόσο φως» σε στίχους και μουσική δική του.

Επικοινωνία βιβλίου: zoi triadafullidh, zoi.masoura@hotmail.com


Εκδόσεις Φίλντισι

Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669

Τηλ.: 210 6540170


info@filntisi.gr













The Ripples, Sebia, Pale Roth live at Temple – Παρασκευή 2 Ιουνίου

 


The Ripples λοιπόν έρχονται να τιμήσουν με την παρουσία τους τον ναό (Temple Athens) που τους υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες. Τα ονειροπόλα φρικιά (freaks with dreams), όπως αυτοαποκαλούνται, έχοντας ένα δυνατό πορτφόλιο στην εγχώρια underground σκηνή, καθώς και με μία δυνατή εμφάνιση στο περσινό Schoolwave Festival, έχοντας επίσης κυκλοφορήσει πρόσφατα το 2ο Clip τους με τίτλο Machine Gun Babe, διαθέσιμο σε όλες τις μουσικές πλατφόρμες, υπόσχονται ένα live που θα σας μείνει αξέχαστο. Άλλωστε η σκηνική τους παρουσία για όσους τους έχουν δει ζωντανά τα λέει όλα. Φυσικά καλέσανε ενισχύσεις για να μοιραστούν αυτή την δυναμική βραδιά και οι μπάντες ακούσανε σε αυτό. 

Μαζί τους λοιπόν θα είναι και οι Hard Rockers Sebia που πριν 10 μέρες κυκλοφόρησαν το πρώτο τους official music video με τίτλο "Voices" όπως επίσης βρίσκονται στην τελική ευθεία για την κυκλοφορία του πρώτου δίσκου τους "Acceptance of reality" στις 9/6 όπως έχουν ανακοινώσει. 

Την βραδιά ανοίγουν οι Pale Roth όπου εδώ και 7 μήνες έχουν κυκλοφορήσει το επίσημο EP τους με τίτλο "Tour de force" το οποίο βρίσκεται διαθέσιμο στο youtube όπως και στο Spotify.     

 

 

Facebook event:

 

Προπώληση: Viva.gr
Viva event:

 

Παρασκευή 2 Ιουνίου 

Temple Athens 

Ίακχου 17, 11854 Αθήνα 

Doors open: 20:15 

Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ 

https://www.facebook.com/templeliveclub 

 

 









ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ – 30 σονέτα" Ποιητική Συλλογή

 


Τίτλος βιβλίου: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ – 30 σονέτα

Συγγραφέας: Ανδρέας Γεωργιάδης

Επιμέλεια: Γ.  Χατζηκωστής

Σελιδοποίηση - σχεδιασμός εξωφύλλου:Α. Γεωργιάδης

Εικόνα εξωφύλλου: «Η αρπαγή της Ευρώπης»,              

FrancescoAlbani(1578-1660)

ISBN 978-9963-2321-2-3

 

Ποιήματα Συλλογής

Η αρπαγή της Ευρώπης

Ο Δίας είδε κάπου στη Συρία
μιαν όμορφη γυναίκα, την Ευρώπη.
Ως ταύρος πλησιάζει την κυρία
κι ήτανε όλος γλύκα και σιρόπι.

Γοήτευσεν αυτήν την αιθερία
ύπαρξη· τον καβαλά κατόπι,
κι ο ταύρος βρίσκοντας την ευκαιρία
έτρεχε. «Στάσου» του ᾿λεγε «τι τρόποι,

στάσου, μα που με πας μωρέ αλήτη;».
Έτσι κι αλλιώς, κατέφθασαν στην Κρήτη.
Ο ταύρος Δίας έγινε και πάλι,

πήγε με την Ευρώπη σ᾿ ένα σπήλιο,
την έβαλε μέσ᾿ στη δική του αγκάλη
και γέννησε μακριά από τον ήλιο.

🍁

Η Λήδα και ο Κύκνος

Μια μέρα ο Δίας πρόσεξε τη Λήδα
πλησίον του Ταΰγετου και είπε
«από τις πλέον όμορφες που είδα
γι᾿ αυτό ενδείκνυται να δράσεις τύπε».

Στη Λήδα ευθύς έγινε κολλιτσίδα.
Αυτή «μακρά μου τέτοιοι λωποδύται»
και έκανε «τον άνθρωπον ουκ οίδα».
Μα επιμένει κι ίτε λέει ίτε

και καταφεύγει ο Ζευς στην Αφροδίτη.
«Εντάξει» είπε «πατέρα μου αλήτη»
και σ᾿ ένα κύκνο τον μεταμορφώνει.

Κι εκείνη ως αετός να τον γραπώσει.
Τον αγκαλιάζει η Λήδα να τον σώσει
κι εν συνεχεία ο κύκνος την γκαστρώνει.

🍁


Η γέννηση της Αθηνάς

Ο Δίας, Ολύμπιος και Θείος,
παντρεύτηκε αφού ᾿χε αγαπήσει
τη Μήτιδα, την κόρη της Τηθύος,
και έγκυο κατάφερε ν᾿ αφήσει.

Κυκλοφορούσε η φήμη όμως κρυφίως
η Μήτις ένα γιο πως θα γεννήσει
-τον Δία έλουσε ιδρώτας κρύος-
που τον πατέρα του θα εκθρονίσει.

Την καταπίνει και σαν ήρθε η ώρα
να βγει το βρέφος από το κεφάλι
ο Ήφαιστος επήρε τότε φόρα

του ᾿δωσε μια, δεν ήθελε άλλη.
Αμέσως βγήκε μια πανώρια κόρη,
η Αθηνά μ᾿ ασπίδα και με δόρυ.

🍁


Ο Ήφαιστος συλλαμβάνει την Αφροδίτη με τον Άρη

Σαν έφευγε ο άντρας απ᾿ το σπίτι,
ο Ήφαιστος, όπως ο μύθος γράφει,
τον Άρη μέσα έμπαζε η Αφροδίτη
και έκανε τον άντρα της ελάφι.

Τον πρόσεξε ο Ήλιος τον αλήτη
τον Άρη κι είπε φτάνει πια, νισάφι.
Και μίλησε περί του λωποδύτη
- τα σύκα σύκα και τη σκάφη σκάφη.

Ο Ήφαιστος έζωσε το κρεβάτι
με δίχτυα αόρατα στο μάτι
κι έφυγε για να πάει, τάχα, ταξίδι.

Παίρνει η θεά στο στρώμα της τον Άρη·
όμως πριν να το πάρουνε χαμπάρι
πιαστήκανε στα δίχτυα, εν κατακλείδι.

🍁

Προκρούστης

Σε όλους κατανοητό ας γίνει
πως ο διαβάτης έβρισκε εμπόδια
απ᾿ τον Προκρούστη, ένα χαμίνι,
που στο Δαφνί έβαλε διόδια.

Κάθε διαβάτη ξάπλωνε στην κλίνη.
Εάν μακρύς, του έκοβε τα πόδια,
εάν κοντός, τραβούσε να μακρύνει
και συνεπώς καλά του κατευόδια.

Δοκίμασε τα ίδια να κάνει
στον ήρωα που δεν ξέρει να χάνει.
Τον ρίχνει ο Θησέας στο κρεβάτι

και δύναμη πως έχει πιο μεγάλη
απέδειξε. Του γούρλωσε το μάτι
και τράβηξε εκεί που πάνε κι άλλοι.


🍁

Η Λερναία Ύδρα

Ο ήρωας καθόλου δεν κωλώνει.
Ο Ηρακλής τον ανιψιό του παίρνει
και φτάσανε ίσια στην Αμυμώνη
αφού πρώτα περάσαναπ᾿ τη Λέρνη.

Αρέσκετο στα βάτα να τρυπώνει
και τα κεφάλια έξω να τα φέρνει.
Το ᾿να μετά το άλλο κατορθώνει
να της τα κόβει· μα τον τρόμο σπέρνει:

Στη θέση τους φυτρώναν δύο άλλα
κι ο Ηρακλής φοβήθηκε τα μάλα.
Αλλά κάτι κορμοί πυρακτωμένοι

εμπήγονταν και καίγαν τα κεφάλια
κι η Ύδρα ήτανε σε μαύρα χάλια.
Τη σκότωσαν κι έφυγαν δοξασμένοι.

🍁

Οι Στυμφαλίδες όρνιθες

Οι όρνιθες στη λίμνη Στυμφαλίδα
εκτόξευαν με τα φτερά τους βέλη.
Τέτοια πουλιά ώς σήμερα δεν είδα.
Ο Ευρυσθέας λύση τώρα θέλει

γι᾿ αυτό τον Ηρακλή, ως κατακλείδα,
στη λίμνη Στυμφαλίδα αποστέλλει.
Μα πού πουλιά· τα ᾿φαγε η ακρίδα.
Οι Στυμφαλίδες κρύφτηκαν στα έλη.

Η Αθηνά τρέχει να βοηθήσει
χάλκινα κρόταλα να του δωρίσει.
Κτυπώντας τα έκαναν μέγα κρότο

κι οι όρνιθες έντρομες επετούσαν
μ᾿ από τα βέλη πέφταν, ξεψυχούσαν.
Κι έτσι τον Ηρακλή τον είχαν πρώτο.

🍁

Η ζώνη της Ιππολύτης

Ο Ευρυσθέας ζήτησε τη ζώνη,
δώρον του Άρη εις την Ιππολύτη.
Ο Ηρακλής καράβι αρματώνει
στης Αμαζόνας πλέοντας το σπίτι.

Στον δρόμο του διάφορους σκοτώνει
χωρίς του ήρωα να σπάσει η μύτη.
Και για τον Εύξεινο μετά ισιώνει
κι εκεί την Ιππολύτη ανεζήτει.

Ενώ η συμφωνία είχε κλείσει
η Ήρα εκατάφερε να πείσει
τις άλλες ν᾿ αρνηθούν κι αρχίζει μάχη.

Ο Ηρακλής χωρίς καν να το θέλει
την Ιππολύτη σκότωσε, εν τέλει.
Πήρε τη ζώνη κι έφυγε εν τάχει.

🍁

Φρίξος και Έλλη

Καίτοι είχανε τον Φρίξο και την Έλλη
δεν ήτανε ποσώς ευτυχισμένος
και χώρισε ο Αθάμας τη Νεφέλη
αφού ήταν μ᾿ άλλην ερωτευμένος.

Με την Ινώ παντρεύτηκε, εν τέλει.
Αλλά αυτήν, πανθομολογουμένως,
για τα παιδιά καθόλου δεν τη μέλει.
Αντίθετα ο Φρίξος ο καημένος

έπρεπε να θυσιαστεί· μαχαίρι
πανέτοιμο να πάρει τη ζωή του.
Μα η Νεφέλη μπόρεσε να φέρει

ένα κριάρι· με την αδελφή του
καβάλησαν· πετούσανε να φύγουν
μα τα νερά την Έλλη, τέλος, πνίγουν.




Ο Ανδρέας Γεωργιάδης γεννήθηκε στη Μεσόγη της Πάφου το 1948. Σπούδασε Φυσιογνωσία και Γεωγραφία στην Αθήνα και μετεκπαιδεύτηκε στον Καναδά. Από το 1978 δίδασκε σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης και το 2005 προήχθη σε Επιθεωρητή Φυσιογνωστικών-Βιολογίας.


Εξέδωσε τα ακόλουθα βιβλία:

1. «ΑΚΑΡΙΑΙΑ» (1990)

2. «Αίσωπος εσαεί» (Βραβείο JeanMonnet) (1999)

3. «O tempora, o mores!» (2001)

4. «ΦΥΣΙΟΔΡΟΜΙΟ» (Βραβείο Jean Monnet) (2002)

5. «FISIODROMO» (δίγλωσση έκδοση ιταλικά-ελληνικά)

(2003)

6. «Αίσωπος νυν και αεί» (Βραβείο Κυπριακού Συνδέσμου

Παιδικού Νεανικού Βιβλίου) (2009)

7. «Εκατόν συν (+) μία Σατιρικές Τοξοβολές» (2011)

8. «Φόνοι και δίκες στην πρώιμη Αγγλοκρατία – Αντώνης

ΧατζηαντώνηΤσιακολής» (2014)

9. «Ελληνική Μυθολογία εμμέτρως» (2015)

10. «Σατιρικές Τοξοβολές Β΄» (2015)

11. «Αισώπειοι Μύθοι - έμμετρη απόδοση» (2016)

12. «Άνθη σοφίας εμμέτρως» (2016)

13. «Φόνοι και δίκες στην πρώιμη Αγγλοκρατία – 2. Γιωρκής

ΑντωνήΓιαλλούρης (2017)

14. «ΠΑΛΑΤΙΝΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ - έμμετρη απόδοση» (2021)

15. «Αισώπειοι Μύθοι» (2022)

16. «Σατιρικές Τοξοβολές Γ΄» (2022)

Ποιήματά του περιλαμβάνονται στις Ανθολογίες:

1. «Σύγχρονοι Ποιητές της Πάφου» (1990)

2. «15 VoixpoetiquesdeChypre» (1997)

3. «Οργής και Οδύνης - 100 Φωνές (2000)

4. ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΚΥΠΡΙΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ, (Εκδόσεις Ταξιδευτής)

(2008)

5. «60 ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΥΝ ΕΝΑ», (Εκδόσεις ΠΕΝ Κύπρου)

(2011)

6. Η ΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ, (Εκδόσεις ΠΕΝ Κύπρου)

(2012)

7. Anthologie de la poésiechypriotecontemporaine (2016)

8. ΔΥΟ ΑΙΩΝΕΣ ΕΠΩΝΥΜΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ (1837- 2021) (2021)









ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Η Σταθερότητα ως Πολιτικό Ζητούμενο"

 “Η σκάλα της επιτυχίας πρέπει να στηριχτεί πρώτα σε κάτι σταθερό προτού μπορέσεις να την ανέβεις”(Βολταίρος).

          Στο λεξιλόγιό μας υπάρχουν λέξεις-όροι με θετικό σημασιολογικό φορτίο. Η χρήση τους στις διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία αλλά και στις κοινωνικές επαφές διαμορφώνουν ένα θετικό κλίμα στο βαθμό που είναι κοινωνικά αποδεκτές. Στην κατηγορία αυτών των λέξεων –όρων ανήκει και η έννοια Σ τ α θ ε ρ ό τ η τ α.

          Η θετικότητα αυτής της λέξης ανιχνεύεται σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και σε όλες της λειτουργίες της κοινωνίας. Η αξία της σταθερότητας είναι πρόδηλη στο βαθμό που κανείς δεν επικαλείται την αστάθεια ως ζητούμενο. Όσο θετικό φορτίο εμπεριέχουν οι έννοιες σταθερότητα και ευστάθεια, άλλο τόσο αρνητικό στοιχείο εμπεριέχουν τα αντώνυμά  τους, όπως τα : Αστάθεια, αποσταθεροποίηση, ασταθής.

                                        Τα επίπεδα της Σταθερότητας

        Στην Οικονομία η σταθερότητα αποτελεί το δομικό στοιχείο κάθε οικονομικού προγράμματος και σχεδιασμού. Γνωστό είναι στους Έλληνες από την εποχή-δοκιμασία των μνημονίων το “Σύμφωνο Σταθερότητας” που απέβλεπε στην ομαλή προσαρμογή της Ελληνικής Οικονομίας στην “Οικονομική Κανονικότητα” με ό,τι αυτό προέβλεπε για την υλική διαβίωση των Ελλήνων.

         Στο χώρο της Πολιτικής όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί ευαγγελίζονται την «Πολιτική Σταθερότητα» ως αναγκαίας προϋπόθεσης για την δημοκρατική ομαλότητα και την κοινωνική ευρυθμία και πρόοδο..Στα προγράμματα των κομμάτων  η λέξη σταθερότητα κατέχει δεσπόζουσα θέση, όσο κι αν κάποια κόμματα στοχεύουν στην πολιτική αλλαγή (αλλαγή κυβέρνησης).

         Στην Κοινωνική ζωή οι νομοθέτες στοχεύουν στην θέσπιση σταθερών κανόνων που εξασφαλίζουν το κλίμα ασφάλειας και σιγουριάς στους πολίτες. Έτσι ενισχύονται οι κοινωνικοί δεσμοί και αποφεύγονται οι κοινωνικές συγκρούσεις. Αντίθετα η απουσία σταθερών κανόνων και θεσμικού ή νομικού πλαισίου σε μια κοινωνία επωάζουν την ανομία και την παραβατικότητα.

         Στο χώρο της Πνευματικής ζωής και δημιουργίας όλοι ομνύουν στην ανάγκη σταθερών και μόνιμων πνευματικών αρχών και ιδεών. Κι αυτό γιατί η σταθερότητά τους διευκολύνει την πνευματική συνέχεια ενός λαού αλλά και συνθέτει το αναγκαίο πλαίσιο για την πνευματική τελείωση των πολιτών. Όσο κι αν η ανανέωση ευδοκιμεί στον πνευματικό χώρο εντούτοις η σταθερότητα αποτελεί το κρηπίδωμα κάθε ανανεωτικής τάσης, όσο κι αν αυτό συνιστά οξύμωρο σχήμa..                     

           Από τον χώρο της   σταθερότητας δεν θα μπορούσε να απουσιάσει και ο χώρος της Ηθικής. Κατεξοχήν στο χώρο αυτό οι σταθερές ηθικές αξίες, πρότυπα και κανόνες θεωρούνται “εκ των ων ουκ άνευ” για την ηθική αρτίωση των ατόμων αλλά  και για την  εξυγίανση των ανθρώπινων σχέσεων. Εξάλλου στον χώρο της Ηθικής οι έννοιες αλλαγή και εξέλιξη ως αντώνυμες της σταθερότητας δεν ευδοκιμούν.

           Εξίσου, όμως, σημαντική θέση κατέχει η σταθερότητα και στην επιστήμη των Μαθηματικών. Γνωστός είναι ο όρος “Μαθηματική Σταθερά”. Ως μαθηματικές σταθερές λογίζονται οι ειδικοί αριθμοί που συνήθως είναι οι πραγματικοί αριθμοί. Στις μαθηματικές σταθερές ανήκουν και οι αριθμοί e και π από τον χώρο της γεωμετρίας και όχι μόνον.(Πυθαγόρεια σταθερά, οι σταθερές του Feigenbaum α και δ…).

          Η έννοια της σταθερότητας βρισκόταν στον κύκλο των αναζητήσεων και στους προσωκρατικούς φιλοσόφους και ιδιαίτερα του Ηράκλειτου και του Παρμενίδη. Στη θέση του Ηράκλειτου για μία αέναη μεταβολή και αλλαγή του όντος (Τα πάντα ρει) ο Παρμενίδης αντέτεινε την ακινησία και την σταθερότητα του όντος και του κόσμου. Θεωρούσε πως οι φαινομενικές αλλαγές είναι πλασματικές και προϊόν πλάνης. Ο κόσμος του Παρμενίδη είναι ένας κόσμος αιώνιων, ακίνητων και αδιαίρετων οντοτήτων.

                                   Η Σταθερότητα ως πολιτικό σύνθημα

       Οι υπεύθυνοι των κομμάτων αλλά και οι εκλογολόγοι υποστηρίζουν πως το κυρίαρχο προεκλογικό σύνθημα των κομμάτων στις επερχόμενες εκλογές στην χώρα μας θα είναι η σταθερότητα με όλα τα σημαινόμενά της. Ιδιαίτερα η ΝΔ, ως κυβερνών κόμμα, θα διεκδικήσει την επανεκλογή της με σύνθημα την σταθερότητα. Το τρίπτυχο σύνθημά της θα είναι: ”Συνέπεια, Συνέχεια, Σταθερότητα”. Κι αυτό γιατί όλοι γνωρίζουν πως ο πολίτης σε μεγάλο βαθμό ψηφίζει με γνώμονα την πολιτική σταθερότητα ως αναγκαίας προϋπόθεσης για την οικονομική και κοινωνική ευταξία.     

“Αποζητούμε την αυτοδυναμία γιατί την επόμενη ημέρα η χώρα θα χρειαστεί σταθερότητα και ταχύτητα στην λήψη αποφάσεων”.

          Η παραπάνω δήλωση-θέση του Πρωθυπουργού συνδέει την αυτοδυναμία με την σταθερότητα και συνιστά ένα προεκλογικό δίλημμα για τους ψηφοφόρους. Έτσι αιτιολογείται και δικαιολογείται η επιχειρηματολογία της ΝΔ για την ανάγκη ενός νέου εκλογικού συστήματος που θα εξασφαλίζει “σταθερές κυβερνήσεις”. Η αυτοδυναμία και η σταθερότητα θα είναι η “Μεγάλη Ιδέα” του κυβερνώντος κόμματος στις προσεχείς εκλογές.

             Ωστόσο, αυτή η πρόταξη της σταθερότητας ως το νέο φετίχ της κυβερνητικής προεκλογικής τακτικής, μπορεί να έχει και παρενέργειες στην υγεία του πολιτικού συστήματος μακροπρόθεσμα.

     “Όταν υπό το πρόσχημα της σταθερότητας απωθείται από την εξουσία κάθε θεσμική αλλαγή που μπορεί να τη θέτει σε κίνδυνο, τότε η πολιτική κρίση πλησιάζει και ψάχνει την ευκαιρία να φανεί” (Λευτέρης Κουσούλης, ”TO BHMA”).

           Στην αντίπερα όχθη και στον χώρο της αντιπολίτευσης η σταθερότητα δεσπόζει ως σύνθημα. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Ν. Ανδρουλάκης δήλωσε εμφαντικά: “Δώστε μας ισχυρό διψήφιο ποσοστό για να έχετε και πρόοδο και σταθερότητα από την πρώτη Κυριακή”Σε μία άλλη δήλωσή του προσπάθησε να αποδομήσει το επιχείρημα-ιδεολόγημα της ΝΔ για σταθερότητα, τονίζοντας: ”Δεν συνιστούν σταθερότητα οι υποκλοπές και η επιλογή της κυβέρνησης για το ταμείο ανάκαμψης”.

          Δεν είναι, λοιπόν, λίγες οι φορές που η κυβέρνηση επικαλείται την δήλωση ξένων οργανισμών-οίκων που εξαίρουν την οικονομική σταθερότητα της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια “Η Ελλάδα μεταμορφώνεται σε άγκυρα σταθερότητας(Γερμανική εφημερίδα).

          Το αντιφατικό και οξύμωρο σε αυτές τις εκλογές θα είναι ο εγκλωβισμός των κομμάτων της αντιπολίτευσης στην έννοια-σύνθημα της σταθερότητας την στιγμή που επικαλούνται την κυβερνητική αλλαγή. Διεκδικούν, δηλαδή, την αλλαγή σελίδας σε πολιτικό-κυβερνητικό  επίπεδο δυσκολευόμενα να αποποιηθούν την σταθερότητα ως αναγκαίας διαδικασίας για την στερέωση της δημοκρατίας μας. Θα ήταν ευτύχημα να πείσουν τα αντιπολιτευόμενα κόμματα πως η αλλαγή κυβέρνησης δεν θα συνοδευτεί και από την πολιτική αστάθεια.

                           “Η σταθερότητα δεν είναι ακινησία” (Μέτερνιχ).

          Αλλά και στο Εργασιακό επίπεδο και ιδιαίτερα στο χώρο της νεολαίας η σταθερότητα ως ζητούμενο κυριαρχεί απόλυτα. Ενδεικτική είναι η άποψη-θέση κάποιων νέων: ”Χαμηλός μισθός, λίγες προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης, αλλά σταθερότητα στην εργασιακή μου κατάσταση”.H νοοτροπία   του δημοσίου υπαλλήλου.

              Ο κόσμος μας σίγουρα δεν είναι ο αμετάβλητος κόσμος του Παρμενίδη. Ο τρόπος, όμως, που ερμηνεύουμε τον κόσμο και τις φαινομενικές αλλαγές του είναι παρμενίδειος. Η σταθερότητα είναι αναγκαία αρκεί αυτή να μην αποτελεί δίχτυ που δεν αφήνει να αναπνέει το πνεύμα της αλλαγής, της εξέλιξης και της ανανέωσης και γιατί όχι της ανατροπής, όπου αυτή χρειάζεται. Ο ποιητικός λόγος του Παλαμά είναι διαχρονικός:

       “Ακούστε. Εγώ είμαι ο γκρεμιστής,  γιατί είμ'  / εγώ κι ο κτίστης, / ο διαλεχτός της άρνησης κι ο ακριβογιός της /  πίστης. /  Και θέλει και το γκρέμισμα νου και καρδιά και / χέρι”.

 









"Werewolf And Silver Bullet" A poem By James Tian

 

 Werewolf And Silver Bullet

To those whose hopes haven’t been shattered by reality yet 

Sometimes I yearned for the stars,
As a result, 
The starry night was terminated,
By the sun’s Treats.

Sometimes I loved the moon,
As a result, 
The goodness was replaced,
By sorrow and Seats.

When I finally,
No longer yearn for anything,
Suddenly feel like a werewolf,
Longer than the light,
But scared of the Bullet.

By  James Tian