ΝΙΚΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΟΣ – single «Φλόριντα και Νέα Υόρκη (ξένε φύγε)» – από το άλμπουμ «24.4»

 


«Φλόριντα και Νέα Υόρκη (ξένε φύγε)» 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=n-Uhahg6oJo 




Ο Νίκος Αποστολάκος επιστρέφει μετά από μία μεγάλη απουσία με καινούργιο άλμπουμ και δεκαπέντε ολόφρεσκα τραγούδια!
Το 24.4 κυκλοφόρησε στις 24 Απριλίου και ακούγεται δυνατά!
Electro στυλ σε όλο το cd, με φανερές rock αποχρώσεις προς το τέλος του.
Χορευτική ανοιξιάτικη διάθεση με δυνατή κατάληξη, σε ένα μείγμα ευαισθησίας, ρομαντισμού και δυναμισμού!
Από το ανέμελο 'Μία-μία', μέχρι τα φλογερά 'Μαμόθρεφτα' και 'Σπίρτα', το 24.4 υπόσχεται εναλλαγές ηρεμίας και μεγάλης  έντασης στον ακροατή! 

 

To άλμπουμ «24.4» είναι διαθέσιμο στις ψηφιακές πλατφόρμες στο παρακάτω link 

https://orcd.co/prqzypa 

 

Στο άλμπουμ συμπεριλαμβάνεται και το τραγούδι «Φλόριντα και Νέα Υόρκη (ξένε φύγε)».

Official links 

https://www.instagram.com/nikos_apostolakos_official 

https://orcd.co/prqzypa 

 



ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ

 

Ο Δήμος Λυκόβρυσης Πεύκης, ο Πρόεδρος του ΚΟΙ.ΠΑ.Π του Δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης κ. Παναγιώτη Μπόλλα καθώς και η κ. Σοφία Γουναροπούλου, ετοίμασαν ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα, στο ποιητικό και συγγραφικό έργο του Λογοτέχνη Κωνσταντίνου Γεωργάτου, μαζί με τους αρμόδιους υπεύθυνους της αίθουσας Πολιτιστικών εκδηλώσεων του Δήμου Λυκόβρυσης- Πεύκης "Μανόλης Αναγνωστάκης".
Ομιλητές οι καταξιωμένοι και έγκριτοι, κ. Κώστας Καρούσος (Πρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, Λογοτέχνης, Εικαστικός), η κ. Σοφία Σκλείδα (Διδάκτωρ Συγκριτικής Παιδαγωγικής Ε.Κ.Π.Α, Φιλόλογος, Ποιήτρια, Συγγραφέας), ο κ. Χρήστος Πανάγου (Θεολόγος, μουσικός, Υπ. Διδάκτορας Θεολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Τη βραδιά καλύπτουν μουσικά οι καταξιωμένοι καλλιτέχνες κ. Κρίστυ Καθαρίου (Υψίφωνος), κ. Bledi Telha (κλασική κιθάρα), και κ. Ilirjan Mehilli (Βιολί), όπως και το εξαιρετικό σύνολο βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Κηφισιάς, υπό την διεύθυνση του κ. Χρήστου Πανάγου.
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023 και Ώρα: 19:00
Αίθουσα Πολιτισμού του Δήμου Πεύκης, Λυκόβρυσης
ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ
Διεύθυνση: Χρυσοστόμου Σμύρνης & Ρήγα Φεραίου, Πεύκη






Ευθύμιος Φαλτάκας "Δακρυόεν" Ποιητική Συλλογή

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δακρυόεν
του Ευθύμιου Φαλτάκα
ISBN: 978 618 5738 04 4
Σελ. 66
Διάσταση 17Χ24
Τιμή 12 ευρώ +ΦΠΑ


Κυκλοφόρησε η έκτη ποιητική συλλογή του Ευθύμιου Φαλτάκα, στην οποία η ευαίσθητη περί τα κοινωνικά και πολιτικά θέματα ματιά του στέκεται και σχολιάζει όσα παράτυπα διαπιστώνει.

Πρέπει να καθαρίσουμε την Ιστορία,
βρωμιά απύθμενη πότισαν το κορμί της,
γέμισε ψέματα η θωριά της

ή σε άλλες περιπτώσεις εκθειάζει πρόσωπα και γεγονότα.

Χωρίς κανένα δισταγμό, δίχως δεύτερη σκέψη,
σκορπίσανε τα νιάτα τους για ένα υπέροχο όνειρο,
λίχνισαν τη ζωή τους για ένα καλύτερο αύριο.

Θυμάται τις συνέπειες του πολέμου και της ανέχειας.

Πιάνει την πόρτα, την τραβά, στα σωθικά κοιτάζει.
Πόσο φριχτό κι απάνθρωπο της μοιάζει το δοχείο!
Μα πώς ν’ αφήσει το παιδί σε τούτο εδώ το μέρος;
Έσφιξε το μωράκι της στην μητρική αγκάλη,
σαν άνεμος ξεμάκρυνε από τη βρεφοδόχο.

Αναλογίζεται…

Εικόνες που κουρνιάσανε στον κήπο του μυαλού μου,
για πάντα εκεί θα μείνουν.
Χάθηκε ο Παράδεισος, χορτάριασαν οι δρόμοι
και δεν θα βρω την ατραπό στο τότε να γυρίσω.


Βιογραφικό του συγγραφέα:

Ο Ευθύμιος Φαλτάκας γεννήθηκε στο Αίγιο το 1956. Είναι το μεγαλύτερο παιδί πολύτεκνης οικογένειας.
Από πολύ μικρή ηλικία άρχισε να ασχολείται με την ποίηση. Τελειώνοντας τις σπουδές του παρακολούθησε οικονομικά και διοικητικά σεμινάρια. Έχει σπουδάσει Βυζαντινή μουσική.
Εργάστηκε στην Εθνική Τράπεζα από όπου συνταξιοδοτήθηκε το 2011.
Ευαίσθητος στα κοινωνικά ζητήματα αγωνίστηκε ως συνδικαλιστής και αφιέρωσε μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς του στα πολιτιστικά δρώμενα.
Αρθρογραφώντας στον τοπικό τύπο, δημοσίευσε σειρά έργων για να εκφράσει τις ανησυχίες του μέσα από την ποίηση και το διήγημα.
Ποιήματά του έχουν αναρτηθεί σε διάφορες ιστοσελίδες και έχουν συμπεριληφθεί σε ποιητικές συλλογές.
Έχει συμμετάσχει σε αρκετούς ποιητικούς διαγωνισμούς απ’ όπου έχει αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις.
Οι προηγούμενες ποιητικές συλλογές του:

ΑΝΤΙΔΡΟΜΑ, εκδόσεις Μελάνι, 2007

ΑΜΦΙΔΡΟΜΑ, εκδόσεις Κ.Μ. Ζαχαράκη, 2011

ΠΑΡΑΔΡΟΜΑ, εκδόσεις Κ.Μ. Ζαχαράκη, 2014

ΠΕΤΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ, αυτοέκδοση, 2015

ΠΕΖΟΠΟΡΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ, εκδόσεις Ηδύφωνο, 2017

ΑΠΑΡΕΝΘΕΤΑ, εκδόσεις Ηδύφωνο, 2020.

Επικοινωνία ποιητικής συλλογής: zoi triadafullidh, zoi.masoura@hotmail.com



Εκδόσεις Φίλντισι
Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669 Τηλ.: 210 6540170
www.filntisi.gr info@filntisi.gr













ΦΩΝΕΣ ΑΠ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ - «Σιωπηλή κραυγή» από το ομώνυμο άλμπουμ. Kυκλοφορεί από την Symmetric Records.

 


«Σιωπηλή κραυγή» 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 

https://www.youtube.com/watch?v=E6hqmAjoHF0 


Οι Φωνές Απ’το Λιμάνι, σχηματίστηκαν το 1998. Μέχρι το 2007 έγραψαν έναν μεγάλο αριθμό τραγουδιών που έμελλε να μη βρουν το δρόμο προς το ακροατήριο μίας και η μπάντα διαλύθηκε, παρόλο που τα μέλη τους διατηρούν έως και σήμερα άριστες σχέσεις. 

To 2017 ξαναενώθηκαν με παλιά και νέα μέλη και έρχονται σε επαφή με τον Bob Katsionis και άμεσα ξεκινούν τις ηχογραφήσεις του άλμπουμ με αυτές να ολοκληρώνονται τον Φεβρουάριο του 2018. Ο πρώτος δίσκος κυκλοφόρησε στις 18/05/2018 από την Symmetric Records. 

 

Ο δεύτερος δίσκος με τίτλο "Σιωπηλή Κραυγή" του συγκροτήματος κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2023 από την Symmetric Records, με εννιά κομμάτια που συνδυάζουν από Metal μέχρι Pop επιρροές. Στίχους έχουν γράψει η Θάλεια Αντουλινάκη με 4 από 9 τραγούδια του δίσκου, η Εύη Τσίκνα, ο Νικόλας Σαλίβερος, ο Νότης Σαλίβερος, ο Κώστας Ξυλαρδιστός και τέλος ο Πάνος Μακρής. 

Line Up: Πάνος Μακρής φωνή, Δημήτρης Χιώτης μπάσο, Θάνος Σφενδουράκης κιθάρα, Μούχλιας Χρήστος Τύμπανα, Αργύρης Πέλλας Πλήκτρα 

 

Στο δίσκο "Σιωπηλή Κραυγή" συμπεριλαμβάνεται και το ομώνυμο τραγούδι. 


 

Official links 

https://www.facebook.com/Fonesaptolimani 

https://www.youtube.com/channel/UC670hkONmfimj6aGYmFHHLA 

https://fonesaptolimani.bandcamp.com/album/--2 

 

  


Carpe "Αιφνίδια παρόρμηση..."



Στην άδεια κάμαρα
ζυμώνεται η σάρκα.
Χάνω το μέτρημα των παλμών,
η ψυχή αδειάζει.
Ένας γδούπος μουντός
λυμαίνεται το άψυχο φως.
Μετοικήσαμε στη φριχτή
αθλιότητα του κόσμου,
νωχελικά ψάχνω τα όρια.
Παραμέρισα τις αποδοκιμασίες του πλήθους,
αμίλητος βαδίζω προς την κάθαρση.
Ο πρώτος χτύπος αντηχεί εκκωφαντικά,
η απαλή ευωδιά της θηλυκότητας
θεριεύει τις ανάσες.
Η γυμνή σάρκα αφήνεται
στην αιφνίδια παρόρμηση.
Στις σκαμμένες κόγχες των ματιών
τα δάκρυα είναι αναπόφευκτά.
Η συναισθηματική αναζωογόνηση
σκόρπισε τη σκόνη,
εμφύσησε τη ζωή
στις ξεψυχισμένες ακτίνες του ήλιου.
Η διαπεραστική μυρουδιά των χρυσάνθεμων 
 πολιορκεί τις ανάσες μου.

Carpe.


πηγή φωτογραφίας https://proza.ru/





ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Ο "άπιστος" Θωμάς: O "άγιος" της Αμφισβήτησης ( Η Αμφισβήτηση ως πυροκροτητής αλλαγών)"

 "Απιστία  πίστιν  βεβαίαν εγέννησε" (Υμνογράφος).

   Πολλοί είναι εκείνοι που χαρακτήρισαν τον "άπιστο" Θωμά ως τον "άγιο της Αμφισβήτησης". Μπορεί, βέβαια, η δική του αμφισβήτηση να μην είχε όλα εκείνα τα γνωρίσματα που χαρακτήριζαν την Φιλοσοφική, Ιδεολογική, Κοινωνική ή Πολιτική αμφισβήτηση, όπως αυτή εκφράστηκε ιστορικά μέσα από διάφορα κοινωνικά,πολιτικά και φιλοσοφικά κινήματα.Ωστόσο ήταν ο μόνος από όλους τους  μαθητές  που ζήτησε τεκμήρια και αποδείξεις για την Ανάσταση του Χριστού.

¨Έτσι η ¨απιστία¨ του Θωμά, ενός περιθωριακού αγίου της εκκλησίας μας, καταγράφει τους ποικίλους αναβαθμούς της αμφισβήτησης ως ιστορικού πνευματικού φαινομένου.Η δυσπιστία,η απιστία, η διαφωνία,η αμφιβολία, η αντίρρηση και η αμφισβήτηση συνθέτουν το πλαίσιο το οποίο επώασε την λογική πορεία του ανθρώπου και κατά ακολουθία την απαίτησή του να κατανοήσει και να ερμηνεύσει με λογικούς όρους και αποδείξεις την περιβάλλουσα πραγματικότητά του.

      "...Ότι εώρακάς  με, πεπίστευκας, μακάριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες"

       Η επιστήμη και το κίνημα του διαφωτισμού χάραξαν μία διαφορετική πορεία από αυτήν που πρότεινε ο ΧριστόςΗ απόδειξη, το τεκμήριο, και η λογική στήριξη κάθε πρότασης συνιστούν τα θεμέλια του ανθρώπινου πολιτισμού και της προόδου.

       "Νάφε και μέμνασ' απιστείν. Άρθρα ταύτα ταν φρενών"(Να είσαι νηφάλιος και θυμήσου να δυσπιστείς.Αυτές είναι οι αρθρώσεις του νου,Επίχαρμος).

Η καθημερινότητα, εκτός από τα θέματα της επικαιρότητας (επιδημία, πολιτική…), αποτελεί πηγή έντονων συζητήσεων και αμφισβητήσεων. Άλλοτε μάς πιέζει να αποδεχτούμε άκριτα τις απαντήσεις που δίνονται σε κάποια ερωτήματά μας και άλλοτε πυροδοτεί νέες ερωτήσεις και αμφισβητήσεις. Οι φιλόσοφοι και οι κοινωνιολογούντες προσπαθούν να οριοθετήσουν τα γνωρίσματα τόσο εκείνων που δεν αρέσκονται στην «αντιλογία» και στις αμφισβητήσεις όσο και εκείνων που εύκολα ρέπουν στη διαφωνία και στην αμφισβήτηση. Πολλές φορές η αμφισβήτηση κατηγορήθηκε ως αιτία κοινωνικών συγκρούσεων και ως διαλυτικό στοιχείο της κοινωνικής ευρυθμίας.

Δεν λείπουν, όμως, και οι ύμνοι προς τους αμφισβητίες, αφού σε αυτούς ανιχνεύουν ή αναζητούν τα υγιή στοιχεία μιας κοινωνίας που πυροδοτούν την ανανέωση, τις αλλαγές και την εξέλιξη. Μπορεί η αμφισβήτηση ως πνευματικό φαινόμενο και οι αμφισβητίες ως υποκείμενα ανατρεπτικής ή επαναστατικής δράσης να φοβίζουν τους «νομιμόφρονες» και τους δειλούς, αλλά σε αυτούς προβάλλουν το απωθημένο είδωλο των εξεγέρσεών τους που δεν τόλμησαν.

Οι δύο πνευματικές στάσεις

Στην πορεία της ανθρώπινης σκέψης έχει παρατηρηθεί πως είναι ατελέσφορο και ανόητο να αποδεχόμαστε ως απόλυτα, δεδομένα και αναμφισβήτητα φαινόμενα πνευματικά που από τη φύση τους είναι σύνθετα. Τέτοια μπορεί να είναι η ελευθερία, η ηθική, η ατομική ευθύνη, το δίκαιο, η ευτυχία και πολλά άλλα. Από την άλλη πλευρά, όμως, εξίσου επικίνδυνο είναι να θεωρούμε τα πάντα ως απροσδιόριστα εννοιολογικά και νοηματικά ασύλληπτα. Κι αυτό γιατί όλα θεωρούνται υποκειμενικά, ρευστά και λογικά απρόσιτα και απροσπέλαστα.

Η πρώτη στάση ενδέχεται να οδηγήσει στην πνευματική ραθυμία και απραξία και σε επιδερμικές ερμηνείες. Η δεύτερη όταν γενικευτεί υπάρχει ο κίνδυνος να διαβρώσει την εμπιστοσύνη στη λογική και στη λειτουργία της σκέψης του ανθρώπου. Και οι δύο στάσεις μπορεί να οδηγήσουν σε πνευματικές τερατογενέσεις. Τέτοιες μπορεί να είναι η μονοδιάστατη θεώρηση και προσέγγιση της πραγματικότητας και της αλήθειας. Από την άλλη επωάζεται ένας αρρωστημένος σχετικισμός ή και μηδενισμός. Οι δύο αυτές αντίθετες στάσεις, όταν συνοδεύονται από τον ακραίο δογματισμό και από τον επιπόλαιο και ασυλλόγιστο σκεπτικισμό μπορούν να ναρκοθετήσουν το οικοδόμημα της γνώσης και γενικότερα να αναστείλουν την πνευματική εξέλιξη του ανθρώπου.

«Το να αμφιβάλλεις για όλα και να πιστεύεις σε όλα, είναι πολύ βολικά – και τα δύο – γιατί σε απελευθερώνουν από την ανάγκη να σκέφτεσαι».(Ανρί Πουανκαρέ)

Αμφισβήτηση και Σκέψη

Σύνθεση των δύο παραπάνω ακραίων πνευματικών κινημάτων και φιλοσοφικών ρευμάτων αποτελεί η ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ. Δεν είναι ένα νόθο τέκνο, ένα υβρίδιο αλλά μία γνήσια λειτουργία της ανήσυχης ΣΚΕΨΗΣ, που δεν βολεύεται στα παραδεδομένα και αυτονόητα αλλά ανιχνεύει την αλήθεια και τη γνώση στην αθέατη πλευρά της πραγματικότητας. Η αμφισβήτηση από τη φύση της αποτελεί μία «μεσότητα»Συνυφαίνει, δηλαδή, τη γνώση και παραδοχή κάποιων στοιχείων της κοινωνικής και φυσικής πραγματικότητας (ως αναγκαιότητας) και το «αμφιβάλλω για όλα» (dubito de οmnibus).

Η αμφισβήτηση ως νοητικό φαινόμενο αισθητοποιεί με τον πιο εναργή τρόπο τις ταλαντώσεις και τα κύματα της ανθρώπινης σκέψης. Γονιμοποιείται από αυτήν αλλά και την τροφοδοτεί με νέα ερεθίσματα και δεδομένα. Η ανθρώπινη σκέψη δεν χαρακτηρίζεται από μία ήρεμη στατικότητα και από μία επίπεδη πορεία, όπου το ανθρώπινο πνεύμα ακυρώνει τα «πετάγματά» του για να εφησυχάσει στα επιτεύγματα του παρελθόντος. Αντίθετα, υπερβαίνοντας τον αλλοτριωτικό εφησυχασμό και τη άγονη αποδοχή των δεδομένων του παρόντος οδεύει στην επανεξέταση όλων εκείνων των στοιχείων του πολιτισμού που απειλούν με πνευματική και κοινωνική διάβρωση τις δυνάμεις της αλλαγής.

Η σκέψη χωρίς την αμφισβήτηση είναι ελλειμματική και ακρωτηριασμένη. Η αμφισβήτηση χωρίς την ανήσυχη σκέψη και την πνευματική «απορία» είναι αδύνατη. Η αμφισβήτηση εκφράζει την επιθυμία του ανθρώπου για αλλαγή και ανανέωση. Αποτελεί την αφετηρία μιας δημιουργικής αντιπρότασης για το νόημα της ζωής, τις ανθρώπινες σχέσεις, την κοινωνική οργάνωση και γενικά για ό,τι συνέχει τον ανθρώπινο πολιτισμό. Η αμφισβήτηση επίσης χαρακτηρίζεται από το πνεύμα της ανατροπής αλλά όχι όμως και της καταστροφής.

Στόχος της, δηλαδή, δεν είναι μόνο το γκρέμισμα των παλιών και φθαρμένων ιδεών, θέσεων και θεσμών αλλά και το χτίσιμο νέων. Αν η αμφισβήτηση αρκούνταν μόνο στην ανατροπή χωρίς την προβολή της αντιπρότασης τότε θα ταυτιζόταν με τον ισοπεδωτισμό και το στείρο αρνητισμό.

«Είμαι εγώ ο γκρεμιστής, γιατί είμ’ εγώ κι ο χτίστης/ ο ακριβογυιός της άρνησης κι ο ζηλευτής της πίστης».(Κ. Παλαμάς)

Η ερμηνεία της αμφισβήτησης

Η αμφισβήτηση ως κοινωνικό φαινόμενο έγινε αντικείμενο πολλών και αντικρουόμενων ερμηνειών. Αυτές όμως που ξεχώρισαν έδωσαν μία πιο πειστική απάντηση στη φύση και στις αιτίες της αμφισβήτησης είναι δύο.

Η πρώτη δέχεται πως είναι προϊόν λογικών διεργασιών και διανοητικής επεξεργασίας των δεδομένων μιας πραγματικότητας. Η θεωρία αυτή δέχεται, δηλαδή, και ερμηνεύει την αμφισβήτηση ως πνευματικό αποτέλεσμα που έχει να κάνει  με την πνευματική κατάσταση του ανθρώπου. Η θέση αυτή εκλαμβάνει την αμφισβήτηση κατά κύριο λόγο ως ένα θεωρητικό σε πρώτη φάση κατασκεύασμα. Είναι οι υπέρμαχοι της ιδεαλιστικής σχολής που πρεσβεύουν πως κάθε σκέψη, δημιούργημα ή φαινόμενο έχει το πρότυπό του σε μία αναλλοίωτη αρχέτυπη μορφή – κατάσταση, με την οποία μόνο η λογική του ανθρώπου, κι αυτή κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, μπορεί να έρθει σε επαφή.

«dubitoergο sum».

Η δεύτερη θεωρία υποστηρίζει πως η αμφισβήτηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία αντίδραση σε ένα ερέθισμα που εκπέμπεται από το ευρύτερο περιβάλλον (φυσικό – κοινωνικό). Οι υλικοί όροι, δηλαδή, διαβίωσης του ανθρώπου, οι συνθήκες ζωής, οι μηχανισμοί ελέγχου της κοινωνικής συμπεριφοράς αυτού καθώς και όλο το πλαίσιο μέσα στο οποίο ζει, εργάζεται και αναπτύσσεται αποτελούν το πρωτογενές υλικό για την ευδοκίμηση της αμφισβήτησης. Οι θεωρητικοί αυτής της άποψης δίνουν προτεραιότητα στον υλικό παράγοντα με την έννοια ότι αυτός συνιστά το βασικό όρο ύπαρξης του ανθρώπου, ως βιολογικής οντότητας. Η μαρξιστική θεωρία υποστηρίζει πως το «είναι» του ανθρώπου διαμορφώνεται από το «κοινωνικό είναι» και πως κάθε θεωρητική ή ιδεολογική – πνευματική πράξη ενοικεί στο «εποικοδόμημα».

Τις δύο παραπάνω – ακραίες κάπως -  θεωρίες συνθέτει μία τρίτη που δέχεται πως οι υλικοί παράγοντες (κοινωνικές συνθήκες) τροφοδοτούν και διαμορφώνουν τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, προσδιορίζουν και καθορίζουν τη σκέψη και τη συμπεριφορά του αλλά όχι σε απόλυτο βαθμό. Θεωρούν, δηλαδή, πως η σκέψη αυτονομείται ως ένα σημείο και λειτουργεί ως πυροκροτητής κάθε πνευματικής αναζήτησης και κοινωνικής συμπεριφοράς. Έτσι η αμφισβήτηση προβάλλεται ως ένα διαχρονικό φαινόμενο που πηγάζει τόσο από την πνευματική φύση του ατόμου όσο και από τους υλικούς όρους ύπαρξής του.

Επιμύθιο

«Αν κάποιος ξεκινήσει με βεβαιότητες, θα καταλήξει σε αμφιβολίες, αν όμως αρχικά αρκεστεί στις αμφιβολίες, θα καταλήξει σε βεβαιότητες».(Φράνσις Μπέϊκον)

Πέρα, όμως, από τις ερμηνείες που δόθηκαν για τη φύση και τα αίτια της αμφισβήτησης εκείνο που καταγράφεται ως ιστορική πραγματικότητα είναι το γεγονός πως η νεότητα είναι ο κατεξοχήν φορέας έκφρασής της. Αυτό, όμως, δεν πρέπει να μας οδηγεί σε λανθασμένα στερεότυπα του τύπου: «Η νεότητα είναι φορέας αμφισβήτησης». Τα στερεότυπα από τη φύση τους είναι απλουστευτικά και τείνουν να γενικεύουν κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις.

Όντας, λοιπόν, η αμφισβήτηση τέκνο της γόνιμης αμφιβολίας και της δημιουργικής σκέψης στοχεύει στην επαναξιολόγηση των δεδομένων και στην προβολή ενός νέου σχήματος για την κοινωνία και τις ανθρώπινες σχέσεις. Η αμφισβήτηση θεωρεί πως η αλήθεια είναι ένας κινούμενος στόχος και όχι μία άτεγκτη βεβαιότητα. Επιπρόσθετα τα πνεύμα της αμφισβήτησης δεν κινείται στο χώρο του μηδενισμού αλλά προϋποθέτει τη γνώση και την αναζητεί ταυτόχρονα.

«Πίστεψε εκείνους που ψάχνουν την αλήθεια και αμφισβήτησε εκείνους που τη βρήκαν.(Ζιντ)

­












Θωμάς Νάτσος "Χερόβολα τριών θερισμών" Ποιητική Συλλογή

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Χερόβολα τριών θερισμών
του Θωμά Νάτσου
ISBN: 978 618 5456 92 4
Σελ. 188
Διάσταση 17Χ24
Τιμή 14 ευρώ +ΦΠΑ



Κυκλοφόρησε η πρώτη ποιητική συλλογή του Θωμά Νάτσου, η οποία περιλαμβάνει περίπου 100 ποιήματα χωρισμένα στις ενότητες: Ο ΦΑΡΟΣ Της Τρικυμίας-Της Νηνεμίας και της Ελπίδας, Από Άμβωνος, Σεργιάνι στον κόσμο.

Τα σχέδια που κοσμούν την έκδοση είναι της Ηλιάνας Νάτσου.

Το Ταξίδι της Ζωής

Πολλά μου μάθατε ζωή
και ψεύτρα κοινωνία,
με πήρατε από παιδί,
έγκλειστο στη σχολή σας
κι ακόμα μέχρι σήμερα,
μ’ έχετε μαθητή σας.
Είναι εφόδια που ζητάς,
στο μακρινό ταξίδι της ζωής
και γνώσεις που μακρόχρονα αποχτάς,
μόνο στο καθημερινό σχολείο της ζωής.
Ταξίδι άγνωστο κι αναγκαστικό,
αστάθμητο, δύσκολο και κοπιαστικό,
που πότε τρέχεις και πετάς,
πότε σκοντάφτεις και χτυπάς
και που τραβάει αδιάκοπα,
για τον καθένα από μας,
επιτυχώς ή άσκοπα.

Έμαθα πως η διαδρομή
θέλει μεγάλη υπομονή,
πείσμα, αντοχή κι επιμονή
και στους κινδύνους σαν ασπίδα,
φροντίδα θέλει και ελπίδα.
Έμαθα για τις κακοτοπιές,
που κρύβουν μύριες συμφορές
και πως σ’ αυτές μη μπλέξεις,
χαθείς και δεν αντέξεις.
Έμαθα για το άδικο
που σπέρνει η κοινωνία
και για την απονιά,
του κόσμου την κακία.
Έμαθα για το γιατρικό,
που είναι η αγάπη
και πως με τον έρωτα μαζί,
στο δρόμο σου τον ανηφορικό,
αστείρευτη είναι δροσερή πηγή.
Τόσα και τόσα σπούδασα,
με καθαρό το πνεύμα,
μα κι αν το μυαλό μου κούρασα,
το σπουδαιότερο αγνοώ,
του ταξιδιού το τέρμα.
Ταξίδι είναι η ζωή
κι εμείς οι ταξιδιώτες,
που άλλοτε είμαστε σιωπηλοί,
της λύπης θιασώτες
κι άλλοτε είμαστε ζωηροί,
χαράς πανηγυριώτες.


Βιογραφικό:

Ο ποιητής Θωμάς Νάτσος γεννήθηκε το έτος 1949 στον Μύτικα Πρέβεζας από γονείς αγρότες.
Τελείωσε το δημοτικό σχολείο στον Μύτικα και το Γυμνάσιο-Λύκειο στην Πρέβεζα.
Σπούδασε νομικά στη Νομική Σχολή Αθηνών και άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου στην Αθήνα, διατηρώντας δικηγορικό γραφείο.
Ασχολήθηκε με την πολιτική και πολιτεύτηκε με το ΔΗ.Κ.ΚΙ.
Είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες.

Επικοινωνία βιβλίου: zoi triadafullidh, zoi.masoura@hotmail.com


Εκδόσεις Φίλντισι
Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669
Τηλ.: 210 6540170
www.filntisi.gr info@filntisi.gr