DISILLUSIVE PLAY – single “Queen Of The Night” από το επερχόμενο άλμπουμ "Songs for the Non-Existent"

 


“Queen Of The Night” 

Δείτε το official music video εδώ 

https://www.youtube.com/watch?v=ZTepCNVsm0A 


 

Οι Disillusive Play είναι ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουν την υπογραφή με την εταιρεία Wormholedeath για τη διανομή και την προώθηση του δεύτερου full-length album τους με τίτλο «Songs for the Non-Existent», που θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2023. 

Το άλμπουμ θα περιλαμβάνει 11 τραγούδια. 

Θα ήθελαν να ευχαριστήσουν όλους τους σπουδαίους μουσικούς που συμμετείχαν στην ολοκλήρωση του δίσκου, τον Μάριο Καραναστάση (The Silent Wedding) στο ντουέτο του δίσκου, τον Bob Katsionis (exFirewind) στα Keyboards, την Iliana (EnemyOf Reality) στα backing φωνητικά, και τον μπασίστα Παναγιώτη Μπουραζάνη στην guest εμφάνιση του σε ένα τραγούδι. 

 

Στο επερχόμενο άλμπουμ τους συμπεριλαμβάνεται και το single Queen Of The Night”.




Official links 

http://www.disillusiveplay.com/ 

https://www.facebook.com/disillusiveplay 

https://twitter.com/disillusiveplay 

https://www.instagram.com/disillusiveplay/ 

https://www.youtube.com/channel/UCiT3yRKWCIRvzCmt-Sphkxg 

 

 




BLACK REUSS – νέο video “Egression” από το άλμπουμ "Journey"

 

“Egression 

Δείτε το video εδώ

https://www.youtube.com/watch?v=wXUkQAHnqDk


 

Είναι αυτές οι επαναλαμβανόμενες στιγμές που το βάρος της γης πέφτει στους ώμους μου όπου αναδύεται ξανά και ξανά η αίσθηση ότι θέλω να πετάξω. Η Αποβολή από το να είσαι αυτάρεσκος. Το τραγούδι ξεκινά με ένα sitar riff και είναι ένα μελαγχολικό mid-tempo. Όπου το ρεφρέν απλώνει μια συγκεκριμένη διάθεση αναχώρησης. Γιατί αυτό είναι το θέμα. Απόδραση από την καθημερινότητα...


Το Egression είναι το 3ο single και video από το άλμπουμ Journey, που κυκλοφόρησε τον Μάϊο του 2022.


Η ημερομηνία κυκλοφορίας του video είναι 3 Μαρτίου του 2022.


Δείτε video εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=wXUkQAHnqDk


Το "Journey" είναι να παραδοθείς στις εσωτερικές σου προτιμήσεις και να αφήνεις υλικά ή αρνητικά πράγματα να σε ελέγχουν όλο και λιγότερο. Περνά από διάφορα στάδια, σημειώνοντας και πρόοδο και οπισθοδρόμηση. Μερικές φορές ο Black Reuss βιώνει ευδαιμονία, συναισθήματα και εσωτερική γαλήνη. Αλλά συνειδητοποιεί επίσης ότι υπάρχουν πάντα εμπόδια στο ταξίδι του ... θα βρει την ελευθερία του και θα φτάσει;

«Το να πέσεις γίνεται πιο εύκολο και δεν βλάπτει το ίδιο»




Official Links:





NEΟ βίντεο κλιπ για τους AGARWAEN ("Lobotomy" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Channel: Lunacy")

 


NEΟ βίντεο κλιπ για τους AGARWAEN ("Lobotomy" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Channel: Lunacy")



Βιογραφικό:  
  • 2006 Ιδρύθηκαν οι Agarwaen.  
  • 2010 Κυκλοφόρησε το EP "Vrykolakas", αλλά το συγκρότημα έπαψε να υπάρχει την ίδια χρονιά.  
  • 2019 Οι Agarwaen αναστήθηκαν και κυκλοφόρησαν το πρώτο άλμπουμ Dottore I με μέλη από τους Voidfallen και Torchia. Το άλμπουμ έλαβε εξαιρετικές κριτικές από το εξωτερικό, αλλά δεν ήταν το σωστό στυλ για τον Vryko.  
  • 2020 Ο Vryko, ο ιδρυτής/τραγουδοποιός/κιθαρίστας του συγκροτήματος ξεκίνησε την αναζήτηση μελών για ζωντανές εμφανίσεις και για το επόμενο άλμπουμ. Το πιο δύσκολο κομμάτι ήταν να βρει τον κατάλληλο τραγουδιστή. Πολλοί τραγουδιστές ήθελαν να συμμετάσχουν στο συγκρότημα, αλλά ακόμη και οι καλύτεροι δεν μπορούσαν να αντέξουν τους τρομακτικούς στίχους του άλμπουμ. Μόλις τρεις μέρες πριν από τις ηχογραφήσεις, ο ίδιος ο Vryko διεκδίκησε τη θέση του ως τραγουδιστής, κάτι που αποδείχθηκε η απόλυτη καλύτερη επιλογή για το συγκρότημα.
  • 2021 Το δεύτερο άλμπουμ Channel: Lunacy ηχογραφήθηκε.  
  • 2022 Οι Agarwaen ξεκίνησαν να παίζουν live με το νέο line-up.  
  • 2023 Tο δεύτερο άλμπουμ θα κυκλοφορήσει στις 28 Φλεβάρη και οι Agarwaen θα περιοδεύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο για να αποκτήσουν ορατότητα.

     

    Η παραγωγή του δεύτερου άλμπουμ Channel: Lunacy, έγινε από τον Teemu Aalto (InsomniumOmnium Gatherum). Το άλμπουμ είναι μια εισαγωγή σε μια φανταστική λατρεία που ονομάζεται "Bloodstained", μια ομάδα που στρατολογεί τρελούς και άλλους άρρωστους στις δυνάμεις της. Ως εκ τούτου, οι στίχοι θα σας ταξιδέψουν στα πιο σκοτεινά μέρη του ανθρώπινου μυαλού. Μουσικά, φέρνουν στο τραπέζι ένα δυνατό μείγμα διαφορετικών μεταλλικών στυλ. Ακούγονται επιρροές από death metal, black metal, thrash metal, ακόμα και power metal. Το άλμπουμ θα είναι self released. Έχουν ήδη συνθέσει το τρίτο τους άλμπουμ και ψάχνουν δισκογραφική για να το κυκλοφορήσει στο άμεσο μέλλον!

BAND:  

Φωνητικά Anthony Vryko Hodju
Μπάσο  Dr. Wolfram

Lead κιθάρες Pete Bay
 Κιθάρες 
 Jason Rayon
 Ντραμς 
 Szilard de la Costa  


Spotify: https://open.spotify.com/artist/1vccpgnV9WAXZJ6P0eeJ6N








ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ "Ο μαέστρος -παρεξήγηση"

 


Εκείνος ·
ο απόλυτος Σύλλας ή Ιέρων ή Περίανδρος
συνεπαρμένος από κινήσεις μαέστρου των χεριών τη δύναμη ζήλεψε
για τα δικά του χέρια νέο προορισμό ζητώντας ·
όχι μόνο στροφή του αντίχειρα προς τα κάτω θανάτου καταδίκη
και γροθιά , όχι υψωμένη σημαίας γενναιότητα , αλλά σιδερένια πυγμής γρόνθος ανηλεώς ζωές αφανίζοντας
και σήκωμα του δείκτη κεραυνός ολέθρου σε υποψήφιους μελλοθάνατους .

Θαύμασε του μαέστρου τα ανοιχτά χέρια που στα αυτιά του εκέλευαν εκείνο το «πειθαρχία ευπραξίας μήτηρ»
παλλόμενα να ανασαίνουν εξαίσιες μουσικές .
Και στη μέση της ορχήστρας στάθηκε εφιάλτης,
ίδιος Μάκβεθ τους Ντάνκαν δολοφονώντας τη θέση του να πάρει στο φονικό ψηφιδωτό .

Όμως ματαίωση , πόνος επιθυμίας που ξεμάκρυνε ,
βίαια χειρονομώντας σιωπή απλώθηκε στον κόσμο
κι ούτε μια νότα δε φοβήθηκε κι όλες συντεταγμένα εσίγησαν.
Κι έμειναν τα χέρια του απόλυτου εκείνου Σύλλα ή Ιέρωνα ή Περίανδρου ψηλά
παράδοσης κίνηση στων μουσικών την ετυμηγορία .


Η φωτογραφία είναι από https://www.in.gr/




ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑ "ΙΩΛΚΟΣ"

 


Στην Λίλιθ των ματιών ενός
κοχυλιού
οι δύτες από το καΐκι της
Αργώ
καταδύονται στον αιγαιοπελαγήτικο
βυθό
Καθώς ορίστηκε από μαντείου
χρησμό
Του Ιάσονα το σανδάλι και από
αντικατοπτρισμό στα μάτια ενός
χταποδιού θωρώ
Στις παρυφές του βυθού και μιας
αναζήτησης άκρως
υπερβατικής που η νικοτίνη δεν
καίει τους πνεύμονες μα το άζωτο
εκρήγνει τους νευρώνες και τα κύτταρα
του νού και του εγκεφαλικού ιστού
Ως το σανδάλι του Ιάσονα να είναι η
αφορμή
η της Μήδειας άλικα κομμάτια κύματα
κι αφορισμοί
μιας μεγάλης φυσικής καταστροφής η ενός
κυκλώνα
η ενός σεισμού με υποθαλάσσιο επίκεντρο
που πυρπολεί τις σκέψεις και τους φόβους
μιας τεράστιας ακτής
Στο τράνταγμα της γής,του Οδυσσέα η προσταγή
Στην Ιωλκό θα γίνει η απόβαση κι εκεί θα δέσει
το καΐκι στην επιστροφή.
Κι ο Αχιλλέας μαζί,κυρίως αυτός,φιγούρα οικεία και
φιλική
μιας πατρίδας που αδημονεί στους κόλπους της
να μας δεχτεί.
Αφού ήταν μοιραίος ο προορισμός,έως και ο Αδάμ
μετά την εξορία του από την Εδέμ,στην αναζήτησή της
πολιτείας του Milton,την ιδανική από την Κολχίδα της
Τροίας την μακρινή
στην Ιωλκό
έναν Αχιλλέα η μια Εύα αναζητεί ,ως του μαντείου ήταν
χρησμός
το σανδάλι του Ιάσονα να μην βρεθεί.

26.2.2023

 ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑ - ΙΩΛΚΟΣ 
ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΛΛΟΓΗ  "ΓΙΑΧΟΥΝΤΙ ΧΑΜΑΜ"


Πίνακας: Η κατασκευή του πλοίου Αργώ.Derkinderen, Antoon, περίπου 1901-1911, τέμπερα σε καμβά. Άμστερνταμ
Από https://www.greek-language.gr/








Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης.Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης.

 

Φωτογρ.Σεραφείμ Τραχανής




ΕΝΑ ΡΟΛΌΙ Η ΖΩΗ

Ένα ρολόι η ζωή
τις ώρες μας μετράει
σε κάθε παραστράτημα
αρχίζει και χτυπάει.
Στην άγνοια που έχουμε
ποιος δίνει σημασία
αλλά σε κάθε χτύπο του
υπάρχει και ουσία.
Το καμπανάκι του χτυπά
να μας ειδοποιήσει
και όποιος έχει πρόβλημα
να δει και να το λύσει.
Ένα ρολόι η ζωή
αλλά λεπτό δεν χάνει
όμως εμείς γκρινιάζουμε
και λέμε δεν μας φτάνει.
Ρολόι είναι η ζωή
που λίγοι το γνωρίζουν
οι πιο πολλοί αδιάφορα
στον χτύπο του σφυρίζουν.

🍁


ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΚΡΙΝΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟ

Ποτέ μην κρίνεις άνθρωπο
με λόγια ενός άλλου
αυτό θα είναι λάθος σου
κι αμάρτημα μεγάλο.
Ποτέ μην κρίνεις άνθρωπο
και τον καταδικάζεις
οι τύψεις θα σε κυνηγούν
και δεν θα ησυχάζεις.
Δικά σου τα κριτήρια
όταν ο άλλος σφάλλει
και τον καθένα μη ακούς
που θα τον διαβάλλει.
Άκουσα είδα μου ΄πανε
αυτά μην τα πιστεύεις
με σένα πάλι θα γελούν
τον άλλο όταν παλεύεις.
Αυτόν που διαβάλλανε
δεν θα ΄χει και ιδέα
μα μερικοί αρέσκονται
με κάτι τέτοια νέα.
Μάθε ρώτησε και κρίνε
πριν ακόμα αποφασίσεις
έτσι δεν καταδικάζεις
άμα πρώτα δεν ρωτήσεις.


🍁


Η ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ

Δεν πουλιέται η αγάπη
ούτε αγοράζεται
μια καρδιά μονάχα ξέρει
πόσο την χρειάζεται.
Ούτε χρόνο αγοράζεις
παραπάνω για να ζήσεις
τελειώνει το λαδάκι
και μετά θα αποδημήσεις.
Όσα πλούτη να ξοδέψεις
δεν θα βρεις αυτά τα δυο
είναι δώρα χαρισμένα
μόνο από τον Θεό.
Είναι δώρα στις καρδιές μας
κι αλληλοπροσφέρονται
να τα παίρνουν οι ανθρώποι
οι καρδιές να χαίρονται.
Την αγάπη και τον χρόνο
δεν θα βρεις στην αγορά
ανεκτίμητης αξίας
αλλά μόνο προσφορά.

🍁


ΣΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ Ο ΜΠΕΚΡΗΣ

Στο καφενείο ο μπεκρής
πίνει και μετανίζει
όταν αργά σηκώνεται
εδώ κι εκεί τρικλίζει.
Παραμιλάει μοναχός
μα ποιός καταλαβαίνει
οι λέξεις του μπερδεύονται
και η φωνή δε βγαίνει.
Τα πόδια του δεν τον κρατούν
και πέφτει στο τραπέζι
η μοίρα λέει άσχημο
παιχνίδι πως του παίζει.
Τα βάζει με τους διπλανούς
χωρίς να φταίνε οι άλλοι
και βρίζει απο την σούρα του
που έχει τη μεγάλη.
Βγάζει τσιγάρο προσπαθεί
να ανάψει να καπνίσει
ένα αναπτήρα ξόδεψε
και πάλι έχει σβήσει.
Κι όταν του παίρνουν τα κλειδιά
για να μην οδηγήσει
σπάζει ρημάζει και πετά
και πού να ηρεμήσει.

🍁

ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ ΣΚΑΡΤΟΥΣ ΣΤΗ ΖΩΗ


Προσπέρνα σκάρτους στη ζωή
και μην κολλάς στον πόνο
θα συνηθίσεις κάποτε
μα θα σου πάρει χρόνο.
Μην εμπιστεύεσαι ποτέ
ανθρώπους που δεν ξέρεις
θα σου τη φέρουν και μετά
εσύ θα υποφέρεις.
Τον εαυτό σου πρόσεξε
και μην το τιμωρήσεις
αν κάποιοι σε ξεγέλασαν
έχεις ζωή να ζήσεις.
Ανθρώπους εμπιστεύτηκες
πιο πάνω απ’ όσο αξίζαν
μπροστά σου κάναν τον καλό
και πίσω σου σε βρίζαν.
Αξίζεις περισσότερο
απ’ όσο εσύ πιστεύεις
ευθύνες άλλοι έχουνε
μην ψάχνεις μην γυρεύεις.
Κάποια στιγμή αλλιώτικα
θα δεις τον εαυτό σου
γιατί είναι ξεκάθαρο
το βιογραφικό σου.

🍁

ΚΑΙ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΩ


Μόνος τραβώ τον Γολγοθά
και είχα πει θα αλλάξω
χέρι δεν άπλωσε κανείς
μ΄αφήσαν να βουλιάξω.
Όχι πως το περίμενα
κάποιος να το απλώσει
αφού ευθέως είπανε
«άστον κι άμα γλυτώσει».
Κι αν είχα πει δεν μπόρεσα
εγώ ποτέ να αλλάξω
και τώρα είπα στο χαρτί
να κάτσω να τα γράψω.
Πήρα χαρτί όμως μικρό
δεν έφτασε να γράψω
μα δεν τους δίνω τη χαρά
για τίποτα να κλάψω.
Αν κάνω πως παραπατώ
βλέπουνε που θα πέσω
και δεν τους νοιάζει η πτώση μου
μα πόσο θα πονέσω.


🍁


ΜΟΙΑΖΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΠΟΤΑΜΙ


Μοιάζει ο χρόνος με ποτάμι
το νερό περνάει και τρέχει
έτσι είναι και ο χρόνος
που σταματημό δεν έχει.
Ποιος μπορεί να ξανά αγγίξει
το νερό που ‘χει περάσει
η ζωή περνάει και φεύγει
και δεν κάνει ούτε στάση.
Τις στιγμές απ’ τη ζωή σου
πρέπει να τις απολαύσεις
αν περάσουν δεν γυρίζουν
και με δάκρυα θα κλάψεις.
Τον πολύτιμό σου χρόνο
μην τον σπαταλάς αδίκως
βγήκες απ’ τα όριά σου,
σ΄έφαγε ο μαύρος λύκος.
Μην κοιτάς την ηλικία
ούτε να μετράς το χρόνο
κάθε σου στιγμή αξίζει
να την απολαύσεις μόνο.

🍁

ΒΟΥΚΙΝΟ


Την προσωπική ζωή σου
βούκινο να μην την κάνεις
γιατί ύστερα θα τρέχεις
μα ποτέ σου δεν θα φτάνεις.
Η προσωπική ζωή σου
πια δεν αφορά κανένα
όσο δίκιο και να έχεις
θα κατηγορούν εσένα.
Και στον φίλο σου ακόμα
όχι τα προσωπικά σου
γιατί θα σου πει στο τέλος
«τράβα τώρα τα μαλλιά σου».
Σαν το δόλωμα το ψάρι
περιμένουν τι θα πεις
να τ΄αρπάξουν και να πούνε
δεν το είπαμε εμείς.
Κράτα κάτι και για σένα
δεν χρειάζεται να λες
ήσυχη την κεφαλή σου
να την έχεις άμα θες.

🍁


ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ

Της ψυχής την ηλικία
δεν τη μέτρησε κανείς
μα με το μυαλό μας σκέψεις
μόνο κάνουμε εμείς.
Της ψυχής την ηλικία
ποιος μπορεί να τη μετρήσει
η ψυχή θα είναι ίδια
το κορμί όσο κι αν ζήσει.
Όταν θα φύγει η ψυχή
απ’ το δικό μας σώμα
κανείς δεν έμαθε ποτέ
το που πηγαίνει ακόμα.
Αθάνατη είναι η ψυχή
δεν έχει ηλικία
την καλοσύνη άνθρωπε
δείξε στην κοινωνία.
Δείξε καλή διάθεση
αγάπη και στοργή
«είχε καλή ψυχή αυτός»
να πούνε εις τη γη.


🍁


ΠΙΣΤΗ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΟΝΑΧΑ

Σε δικαιώνει ο Θεός
και θα σε εξυψώσει
όσο κι αν σε πληγώνουνε
θα έρθει να σε σώσει.
Πίστη να έχεις μοναχά
και όποια θέλεις στράτα
τα βήματά σου οδηγεί
και μη φοβού, περπάτα.
Αν θα σε κρίνουνε πολλοί
τίποτα μην φοβάσαι
Αυτός θα είναι δίπλα σου
και τους ανθρώπους άσε.
Στον ίσιο δρόμο είναι Αυτός
που θα σε οδηγήσει
δεν σε αφήνει να χαθείς
γιατί έχει τη λύση.
Πιστεύεις και προσεύχεσαι
κι Αυτός σε δυναμώνει=
Αυτός σε έπλασε να ζεις
παρηγοριά σου μόνη.


🍁


ΣΕ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ

Σε πληγώνουν και ακόμα
κάθεσαι και προσκυνάς
συμπεραίνω πως σ΄αρέσει
και εσύ για να πονάς.
Άλλη εξήγηση δε δίνω
μ΄όσα βλέπω και ακούω
όμως το επισημαίνω
και τον κώδωνα, σου κρούω.
Θα σου γίνει πια συνήθεια
αν το θέμα δεν το θίγεις
κι όσο ο καιρός περνάει
είναι δύσκολο να φύγεις.
Μην γκρινιάζεις κάθε τόσο
αφού τίποτα δεν κάνεις
θα παρακαλάς στο τέλος
να ρθει η ώρα να πεθάνεις.
Βλέπουν την αντίδρασή σου
μέχρι τον σφυγμό σου ξέρουν
αλλά με την ανοχή σου
αδιέξοδα θα φέρουν.
Τι περίεργος που είναι
ο σημερινός ντουνιάς
μόλις βρούνε ευκαιρία
σε πληγώνουνε με μιας.

🍁

ΠΩΣ ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΡΕ ΦΙΛΕ

Δεν είσαι καθόλου άνδρας
με το να χτυπάς να βρίζεις
η γυναίκα θέλει αγάπη
και να την υπολογίζεις.
Άμα δεν την προστατεύεις
δεν τη σέβεσαι φωνάζεις
τα μπαγάζια σου στο χέρι
και βαλίτσα να ετοιμάζεις.
Δεν είσαι καθόλου άνδρας
με τη δύναμη στο σώμα
άλλα θέλει η γυναίκα
δεν κατάλαβες ακόμα
Τρυφεράδα μόνο θέλει
και γλυκόλογα πολλά
αν δεν εφαρμόζεις τούτα
δεν σε βλέπω και καλά.
Πώς την έχεις δει ρε φίλε
και το παίζεις και νταής
κάνεις λάθος τη γυναίκα
κτήμα αν την θεωρείς.

🍁


ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ

Όσες χαρές μας τάζουνε
και λένε πως θα ΄ρθούνε
εμείς δεν θα ‘μαστε εδώ
μάλλον για να τις δούμε.
Πολύ θα αργήσουν οι χαρές
κι αν έρθουν ποιος το ξέρει
δεν είναι χρήμα που κρατάς
και το ΄χεις εις το χέρι.
Μας τάζουνε μας τάζουνε
και δίνουνε ελπίδα
εγώ είμαι καχύποπτος
και βλέπω καταιγίδα.
Πάνε οι μέρες οι καλές
φύγανε και περάσαν
και τούτες οι διαβολικές
το ίσιο μας,χαλάσαν.
Ποιος έχει ελπίδα σήμερα
και αισιοδοξία
περισπωμένη ήτανε
την κάνανε οξεία.

🍁

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ

Σχεδόν κανείς δεν την αντέχει
την αλήθεια όταν λες
στην αρχή λένε τη θέλουν
μα στο τέλος τι τη θες.
Δεν τη θέλουνε νομίζω
άσχετα αν τη ζητάνε
πιο καλλίτερα το ψέμα
που εκεί καλοπερνάνε.
Η χαρά τους δεν κρατάει
με το ψέμα για πολύ
ναι μεν στην αρχή αρέσει
άλλα γίνεται χολή.
Βλέπεις κάποιους με το ψέμα
ότι γίνεται η δουλειά τους
ξέρουν όμως δεν κρατάει
είναι λίγη η χαρά τους.
Η αλήθεια δεν αρέσει
κάπου κάποιους ενοχλεί
όμως και το ψέμα είναι
σαν το ψεύτικο φιλί

🍁

ΟΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΟΔΙΝΑ



Εκεί που θέλει δεν μπορεί
κανένας για να φτάσει
υπάρχουν κάποια όρια
που δεν θα ξεπεράσει.
Στόχους θα βάλλουμε πολλούς
μέσα σ΄αυτή τη ζήση
μα είναι δύσκολο κανείς
να πραγματοποιήσει.
Όλα δεν είναι ρόδινα
και με χαλί στρωμένα
ιδρώτα θέλει και δουλειά
να βγάλεις τα σπασμένα.
Πάνω από τις δυνάμεις σου
ποτέ μην προσπαθήσεις
δεν καταφέρνεις τίποτα
και θα δεινοπαθήσεις.
Κι άλλοι πολλοί τολμήσανε
με τον εγωισμό τους
να ξεπεράσουν θέλανε
όντως τον εαυτό τους.
Τα πράγματα σκουρύνανε
όμως εις την πορεία
κι ακόμα ψάχνουν για να βρουν
ποια ήταν η αιτία.

🍁


ΑΝ ΣΕ ΚΟΥΡΑΣΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ

Αν σε κουράσει η λογική
φλέρταρε με την τρέλα
μην κάθεσαι και αγχώνεσαι
αλλά μονάχα γέλα.
Άμα σε θέλει σοβαρό
η λογική, κουράζει
λίγη τρελίτσα στη ζωή
ας είναι δεν πειράζει.
Οι σοβαροί αγχώνονται
θέλουνε να προλάβουν
μα τελειώνει η ζωή
δίχως να καταλάβουν.
Ας την ζωή σου να κυλά
και διασκέδασέτην
τη στενοχώρια άφησε
αποχαιρέτησέτην.
Κουράζεσαι στη λογική
και ποιος καταλαβαίνει
εσύ μιλάς ελληνικά
και σε περνούν για ξένη.

🍁

ΚΛΑΙΩ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΥΧΝΑ

Πάντα μου λένε πως ποτέ
δεν έμαθα να κλαίω
όταν πονάω μέσα μου
δεν θέλω να το λέω.
Κλαίω και μάλιστα συχνά
αλλά κρυφά δακρύζω
όταν ο νους μου στα παλιά
με πάει και γυρίζω.
Τα δάκρυά μου σιωπηλά
τρέχουν στα μάγουλά μου
ποτάμια που ξεχύνονται
και φτάνουν στην καρδιά μου.
Θυμάμαι κάποια πράγματα
κι ας έχουνε περάσει
για μένα κάναν μόνιμη
μέσα στο στήθος στάση.
Ντροπή δεν είναι για να κλαις
ούτε και που δακρύζεις
ντροπή είναι τα πράγματα
που δεν υπολογίζεις.







ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Διαχρονικές “νουθεσίες” του Θουκυδίδη* προς Πολιτικούς και Πολίτες: Αναζητώντας την "αλήθεια" για την Τραγωδία των Τεμπών."

   “Μη φεύγειν τους πόνους ή μηδέ τας τιμάς διώκειν”.

       Η παραίτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και η συγγνώμη (κάπως αργοπορημένη για πολλούς) του Πρωθυπουργού εξαιτίας του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη έφεραν στην επιφάνεια τόσο τις ευθύνες των πολιτικών προσώπων όσο και την  επιβαλλόμενη σε αυτές τις περιπτώσεις πολιτική ευαισθησία. Κι αυτό γιατί ο πολιτικός πρέπει να είναι έτοιμος να αποδεχτεί τις ευθύνες του γι αυτά που έπραξε, αλλά  και γι αυτά που δεν έπραξε, από πρόθεση ή εξ αμελείας.

           

          Η πολιτική, ως η τέχνη του διοικείν επ’ ωφελεία του κοινού συμφέροντος,δεν συνιστά μόνον πηγή προσπορισμού δόξας και τιμών, αλλά και πεδίο δράσης και ενεργειών που προϋποθέτουν και συνεπάγονται μόχθο, κόπο και ψυχικές αντοχές. Κάθε αβελτηρία ή αποτυχία ενός πολιτικού στην άσκηση του λειτουργήματός του κρίνεται αυστηρά από τους πολίτες και προκαλεί την οργή τους στο βαθμό που νιώθουν απογοητευμένοι ή και προδομένοι από τις αποδόσεις του στην θέση που κατέχουν.

        Οι παραπάνω  διαπιστώσεις για τις ευθύνες και τις τιμές των πολιτικών προσώπων είχαν διατυπωθεί εδώ και αιώνες από τον Θουκυδίδη που έκρινε με αυστηρότητα και αντικειμενικότητα το έργο των πολιτικών ηγετών. Οι νουθεσίες-προτροπές του είναι διαχρονικές και πάντα επίκαιρες και αποτελούν παρακαταθήκη για τους τρόφιμους της εξουσίας. Ειδικότερα για την περίπτωση της ευθύνης και του έργου των πολιτικών τόνισε:

               “ Μην αποφεύγεις του κόπους ή, αλλιώς να μην κυνηγάς τις τιμές”.

                                           Ο ρόλος της  Ευβουλίας

        Εν τω μεταξύ οι πολίτες της χώρας μας μετά το πρώτο σοκ από το ακατανόητο συμβάν της σύγκρουσης των δύο τρένων, παρακολουθούν άλλοτε με αμηχανία κι άλλοτε με θυμό τις προσπάθειες τόσο των ειδικών όσο και των πολιτικών στην ανίχνευση των αιτιών της ανείπωτης εθνικής τραγωδίας. Άλλοι μιλούν για ανθρώπινο λάθος, άλλοι τονίζουν τις παραλείψεις του ΟΣΕ και των θυγατρικών του και άλλοι επισημαίνουν εμφαντικά την κρατική αβελτηρία.

       Έτσι βρέθηκε άλλο ένα πεδίο για διαφωνίες και πολιτικές αντεγκλήσεις που δηλητηριάζουν  το πολιτικό κλίμα, προσβάλλουν την μνήμη των νεκρών και δοκιμάζουν τις αντοχές των οικείων των θυμάτων. Όλοι ζητούν ταχύτητα και αντικειμενικότητα στην επισήμανση των αιτιών για την απόδοση ευθυνών αλλά και για την πρόληψη παρόμοιων δυστυχημάτων.

       Προς το σκοπό αυτό η δικαιοσύνη πράττει τα δέοντα και η κυβέρνηση συγκρότησε τριμελή επιτροπή. Αποτελεί, ωστόσο, παραδοξότητα η έλλειψη συγκρότησης αντίστοιχων επιτροπών τόσο από τον ΟΣΕ, όσο και από τους εργαζόμενους. Οδηγός μας και σε αυτήν την περίπτωση ο διαχρονικός Θουκυδίδης που επισημαίνει εκείνα   τα στοιχεία που διαβρώνουν τις σωστές αποφάσεις και κατά συνέπεια τον πυρήνα της αλήθειας.

     “Δύο τα εναντιώτατα ευβουλία είναι, τάχος τε και οργήν” (Δύο πράγματα είναι αντίθετα στη λήψη σωστής απόφασης, η βιασύνη και η οργή).

                                  Η αναζήτηση της  εύκολης αλήθειας

     Στα ανησυχητικά των ημερών είναι και η ευκολία με την οποία πολλοί και αναρμόδιοι αποφαίνονται για τα αίτια και τους υπευθύνους της σύγκρουσης των δύο τρένων. Άλλοι τάσσονται με την άποψη του ανθρώπινου λάθους και της απόλυτης προσωπικής ευθύνης του σταθμάρχη και άλλοι εγκαλούν την κυβέρνηση και το κράτος για εγκληματικές παραλείψεις στον τομέα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων.

       Και οι δύο  αυτές πλευρές απολυτοποιούν την δική τους εκτίμηση και εύκολα συντάσσονται με την μία ή την άλλη θέση, χωρίς να αποκρύπτονται και οι πολιτικές σκοπιμότητες. Εξάλλου είναι στη φύση πολλών ανθρώπων να τρέπονται στις εύκολες θεωρίες και ερμηνείες χωρίς να αφήνουν περιθώριο για την εγκυρότητα και της αντίθετης άποψης. Ο Θουκυδίδης και στο θέμα αυτό ήταν εύστοχος:

     Ούτως αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται” (Τόσο πρόθυμοι είναι οι περισσότεροι άνθρωποι να μπουν στον κόπο να αναζητήσουν την αλήθεια και προτιμούν να ασχολούνται με τα εύκολα).

                                              Οι πολιτικές αντεγκλήσεις

      Το νοσηρό κλίμα επιβαρύνουν και οι πολιτικές αντεγκλήσεις για την απόδοση των ευθυνών. Παρατηρείται μία πολιτική τυμβωρυχία και κάθε κόμμα αποδίδει τις ευθύνες στην προηγούμενη κατάσταση-κυβέρνηση. Σε λίγο θα κληθεί σε απολογία και ο Χαρίλαος Τρικούπης γιατί δεν μερίμνησε για την σωστή οργάνωση της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής στην Ελλάδα του 19ου αιώνα.

                   

       Μέσα σε αυτές τις παραδοξότητες των πολιτικών διενέξεων επισημαίνεται και η ευθύνη των πολιτών που ενώ φανερά μέμφονται τις ανεπάρκειες του πολιτικού προσωπικού και του συστήματος, αφανώς στις εκλογές επιλέγουν ως αντιπροσώπους τους στη Βουλή τους ίδιους που κατηγορούν για ανικανότητα. Σχετικά και σε αυτό το θέμα-συμπεριφορά επισημαίνει ο Θουκυδίδης:

       “Ου τοις άρχειν βουλομένοις μέμφομαι, αλλά τοις υπακούειν ετοιμοτέροις ούσιν”.(Δεν κατηγορώ αυτούς που ασκούν την εξουσία ,αλλά αυτούς που είναι πρόθυμοι να υπακούσουν).

                                                           Ο  Φόβος

       Δεν λείπουν, βέβαια, και εκείνοι που απέχουν εντελώς από την συζήτηση για τα αίτια του θλιβερού συμβάντος είτε από σεβασμό στα θύματα και στην  “αφανή” πραγματική αιτία-αλήθεια του γεγονότος, είτε από το φόβο μήπως κατηγορηθούν ως φιλοκυβερνητικοί ή φιλικά προσκείμενος στην αντιπολίτευση. Έτσι σιωπά γιατί αισθάνεται πως αυτοί που τα “ξέρουν όλα” ασκούν μία sui generis εξουσία-τρομοκρατία πάνω τους. Αποτέλεσμα όλων αυτών η ένοχη σιωπή τους, γιατί σε μία δημοκρατία ο φόβος αλλοιώνει την βούληση του λαού και σκιάζει την αλήθεια.

         Σχετικά με τον ρόλο του φόβου στην δημοκρατία ο Θουκυδίδης έγραψε με αφορμή τις μεθοδεύσεις των ολιγαρχικών να επιβάλλουν την εξουσία τους στην Αθήνα μετά την Σικελική εκστρατεία:

       “Ησυχίαν είχεν ο δήμος και αντέλεγε ουδείς, δεδιώς και ορών ότι πολύ το ξυνεστηκός” (O λαός σώπαινε και κανείς δεν μιλούσε ,γιατί ήταν φοβισμένος και έβλεπε πως οι συνωμότες ήταν πολλοί).

                                       Το Πένθος δεν ταιριάζει στην Ελλάδα

      Τελικά ως πολιτικό σύστημα και λαός  πρέπει να αποφύγουμε την παραδοχή πως “το πένθος ταιριάζει στην Ελλάδα μας” και να μπορούμε να βρίσκουμε τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι ως πολιτικό σύστημα και λαός μετά από κάθε τραγωδία. Η πολιτική εργαλειοποίηση του ανθρώπινου πόνου είναι ατιμία και επαίσχυντη πράξη. Σε ένα τέτοιο συμβάν “είμαστε όλοι ένοχοι".


          Θα γίνουμε καλύτεροι ως χώρα, λαός και πολιτικό σύστημα προνοώντας και όχι να ζητάμε κάθε φορά εξιλαστήρια θύματα. Καλές οι προθέσεις και οι διακηρύξεις των πολιτικών μας, αλλά δεν είναι αρκετές αν δεν συνοδεύονται από μέτρα πρόνοιας της χειρότερης εκδοχής ενός ανθρώπινου λάθους. Ο Θουκυδίδης μάς συμβουλεύει και σε αυτό το θέμα:

       “Επιθυμία μεν ελάχιστα κατορθούνται, προνοία δε πλείστα (Με την απλή επιθυμία ελάχιστα κατορθώνονται, ενώ με την επιμελή φροντίδα τα περισσότερα).

      Ας γίνουμε Προμηθείς της ζωής μας και όχι Επιμηθείς. Ο Πιττακός ο Μυτιληναίος είχε τονίσει σχετικά με την αξία της προνοητικότητας:

  “Συνετών μεν ανδρών, πριν γενάσθαι τα δυσχερή, προνοήσαι όπως μη γένηται. Ανδρείων δε, γενόμενα ευ θέσθαι” (Των φρόνιμων ανθρώπων έργο είναι, προτού αρχίσουν οι δυσκολίες, να παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μην συμβούν. Των ανδρείων όμως ανθρώπων είναι, όταν οι δυσκολίες παρουσιαστούν, να τις αντιμετωπίσουν με τον σωστό τρόπο).

      Μπροστά, λοιπόν, στην φλυαρία των πολλών  και στην δοκησισοφία κάποιων ειδημόνων, ας αντιτάξουμε την σιωπή ως ελάχιστο δείγμα σεβασμού σε αυτούς που δεν μπορούν πλέον μιλήσουν (νεκροί και οικείοι των θυμάτων). Μέριμνά μας να πετύχουμε, με την βοήθεια της τεχνολογίας, το μηδέν στο ανθρωπογενές λάθος και σφάλμα και στην τυχαιότητα και να αποδομήσουμε την θεωρία της “απροσδιοριστίας” του Χάιζενμπεργκ.

         Ως τότε ας επιλέξουμε την σιωπή, όπως μάς συμβουλεύει και ο   Βιτγκενστάιν:

      “ Όσα μπορούν να λεχθούν, μπορούν να λεχθούν με διαύγεια και για όσα δεν μπορούμε να μιλήσουμε πρέπει να σιωπούμε”.

 

·        Στο κείμενο γίνεται μία συνειδητή χρήση κάποιων διαχρονικών αληθειών και νουθεσιών του ιστορικού Θουκυδίδη.  


https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/