ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "«ΤΟ ΩΚΕΑΝΙΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ»: Η μικρότητα και η μεγαλοσύνη του ανθρώπου"

 Ο σεισμός στην Τουρκία και στην Συρία,οι χιλιάδες νεκροί,οι λίγοι διασωθέντες και ο πόνος όλων εκείνων που σε ένα βράδυ είδαν να χάνεται γι αυτούς ο κόσμος δεν ανέδειξαν μόνον την μικρότητα του ανθρώπου,αλλά και την ελπίδα πως δεν είναι μόνοι τους στον κόσμο.Πολύ περισσότερο κατάλαβαν πως οι μέχρι χθες εχθροί τους - όπως προπαγάνδιζε η ηγεσία τους-δεν είναι και τόσο εχθροί,αλλά πολύ φίλοι και ανθρώπινοι.

 
 
 

 
         Όλοι αυτοί οι άνθρωποι,εκτός από το " Ο Θεός είναι Μεγάλος", ένιωσαν πως μέσα στην απεραντοσύνη του κόσμου,του αχανούς,του απεριόριστου και του ωκεάνιου, δίπλα τους υπάρχουν άνθρωποι που τους νοιάζονται.Είναι κι αυτό κάτι, όταν όλα γύρω σου χάνονται και η Φύση δεν γνωρίζει από συμπόνιες και ανθρώπινο πόνο
       Η παραπάνω ελπίδα-αίσθηση των σεισμόπληκτων λειτουργεί ως μία μορφή παρηγοριάς και μία απόπειρα διεξόδου από τον κίνδυνο.Ο Φρόιντ κι αργότερα ο Ρομαίν Ρολά το παραπάνω συναίσθημα το ονόμασαν "Ωκεάνιο Συναίσθημα",έστω και με μία αυστηρή προσαρμογή στα δεδομένα των σεισμών και του ανθρώπινου πόνου των σεισμόπληκτων.
 
 «Όταν κοιτάζω ψηλά προς τα αστέρια, καταλαβαίνω πως είμαι μικρός, αλλά επίσης πως είμαι μεγάλος. Είμαι μεγάλος επειδή είμαι συνδεδεμένος με το σύμπαν και το σύμπαν είναι συνδεδεμένο μαζί μου» (Νιλ ντεΓκρας Τάισον, Αμερικανός αστροφυσικός)


            Κάποτε όλοι βρεθήκαμε καταμεσής του πελάγου, χαθήκαμε σε ένα δάσος που δεν ξεχωρίζαμε που αρχίζει και που τελειώνει, ξαπλώσαμε σε ένα απέραντο λιβάδι – πεδιάδα που τα χρώματα των λουλουδιών θόλωναν την όρασή μας, αφεθήκαμε μια φεγγαρόφωτη βραδιά στην αναζήτηση του πιο φωτεινού αστεριού και σίγουρα βρεθήκαμε κάποτε μαζί με πολλούς χιλιάδες συνανθρώπους μας και νιώσαμε τόσο δυνατοί αλλά και τόσο «μόνοι».

             Οι παραπάνω εμπειρίες συνοδεύτηκαν – ονται από αντικρουόμενα συναισθήματα και από έναν προβληματισμό για τη θέση μας στο σύμπαν. Σε αυτές τις περιπτώσεις ενεργοποιούμε τους νοητικούς μας μηχανισμούς για να προσδιορίσουμε με ευκρίνεια το περιεχόμενο των συναισθημάτων μας, που τείνουν να αυτονομηθούν και να απελευθερωθούν από τα δεσμά της λογικής. Πάντοτε τα συναισθήματα αυτά είναι δύσκολο να περιγραφούν, να ερμηνευτούν και να αποδοθούν με μια έννοια – λέξη που να τα καθιστά κατανοητά, τόσο από το υποκείμενο (Εγώ) όσο κι από το αντικείμενο (οι άλλοι…).

Η μικρότητα και η μεγαλοσύνη του ανθρώπου

            Αυτή η υπερβατική εμπειρία βίωσης συναισθημάτων που καταδεικνύουν τη μικρότητα αλλά και τη μεγαλοσύνη του ανθρώπου είναι μοναδική και συγκλονίζει συθέμελα την ύπαρξή του. Γιατί αναδεικνύει τόσο την ατομικότητά μας αλλά και την εξάρτηση σύνδεση με τον περίγυρο φυσικό – κοινωνικό (συλλογικότητα). Είναι ένα συναίσθημα απροσδιόριστο εννοιολογικά αλλά τόσο έντονο και βαθύ αφού διαχέεται και διαποτίζει κάθε πτυχή των υποστάσεων του ατόμου.

            Είναι το λεγόμενο «ωκεάνιο συναίσθημα» (oceanic feeling). Ένα συναίσθημα ηρεμίας και ευτυχίας. Ένα συναίσθημα πληρότητας και αγαλλίασης. Σε αυτό η αίσθηση του χρόνου και του χώρου χάνονται. Τα όρια μεταξύ της περατότητας της ανθρώπινης ύπαρξης και της απεραντοσύνης και αιωνιότητας του σύμπαντος δεν γίνονται κατανοητά. Το συναίσθημα αυτό μοιάζει ή βιώνεται ως ένα κύμα που μας γεμίζει με εσωτερική γαλήνη και ευφορία.

            Είναι, επίσης, ένα συναίσθημα ενός ισχυρού δεσμού με τον εξωτερικό κόσμο και το «όλον». Ταυτιζόμαστε με αυτό κι αδυνατούμε να υπάρξουμε βιολογικά και συναισθηματικά ως μονάδες. Συνειδητοποιούμε την απεραντοσύνη του «ωκεανού» που μας περιβάλλει τη στιγμή που ταυτιζόμαστε με αυτόν. Αυτός μας υπερβαίνει και μας περιέχει.


            Το μέγεθος αλλά και το περιεχόμενο αυτής της κοσμικής σύνδεσης αποτύπωσε με την ποιητική του γλαφυρότητα ο Ουίλιαμ Μπλέικ «Για να δεις τον κόσμο σ’ έναν κόκκο άμμου/ και τον παράδεισο σ’ ένα αγριολούλουδο/ κράτα το άπειρο στην παλάμη του χεριού σου/ και την αιωνιότητα σε μια ώρα».

Φρόιντ και Ωκεάνιο συναίσθημα

            Γεννήτορας του όρου «ωκεάνιου συναισθήματος» θεωρείται ο Ρομαίν Ρολάν. Πρώτος ο Φρόιντ στο έργο του «Ο πολιτισμός πηγή δυστυχίας» περιγράφει το συναίσθημα αυτό ως «ένα συναίσθημα, που θα ήθελε να το ονομάσει αίσθηση της «αιωνιότητας», ένα αίσθημα σαν για κάτι απεριόριστο, άπειρο, θα λέγαμε «απέραντο».

            Ο Φρόιντ συνέδεσε το «ωκεάνιο συναίσθημα» με τη θρησκεία «πηγή θρησκευτικής ενέργειας». Προχωρώντας στα έσχατα της ανθρώπινης ψυχοδομής διαπίστωσε πως ο άνθρωπος αδυνατεί να συνειδητοποιήσει τα όρια του Εγώ προς το Αυτό (id) αλλά και προς εκείνο το πρόσωπο που συνιστά αντικείμενο του έρωτά του. «Στο ανώτατο σημείο του έρωτα τείνει να εξαλειφθεί το σύνορο ανάμεσα στο Εγώ και στο αντικείμενο. Παρά τις μαρτυρίες των αισθήσεων ο ερωτευμένος ισχυρίζεται πως το Εγώ και το Εσύ είναι ένα».

             Έτσι αυτή η συνειδητοποίηση της στενής σύνδεσης με το «όλον» καθιστά δυσδιάκριτα τα όρια του Εγώ με τον εξωτερικό κόσμο. Σύμφωνα με τους ειδικούς το συναίσθημα αυτό κατακλύζει τον άνθρωπο κατά τη βρεφική ηλικία, όπου καθίσταται δύσκολη η διάκριση εσωτερικού και εξωτερικού κόσμου. Η σχέση του βρέφους με τη μητέρα είναι απόλυτη και ιδιαίτερα, το στήθος. Η σχέση Μητέρας – Βρέφους λειτουργεί ως μια «συμβιωτική μεμβράνη». Κι αυτή η εμπειρία συνοδεύει το άτομο σε όλη του τη ζωή, γιατί όπως είναι γνωστό δεν χάνεται κανένα ψυχικό στάδιο.

            Και όταν ο άνθρωπος αποκοπεί από το «μητρικό στήθος» νιώθει τόσο ανασφαλής που ασυνείδητα και με ποικίλους τρόπους αναζητά επιστροφή στην εστία, στο χαμένο παράδεισο. Έτσι κάθε ρήξη – αποδέσμευση από τη μητέρα αναζητά μια νέα σχέση – δεσμό (φύση, θεό, κοινωνία, ομάδα, ιδεολογία). Γιατί ο άνθρωπος όταν απουσιάζει η σύνδεσή του με κάτι ευρύτερο ή μεγαλύτερό του, νιώθει πως έχει χαθεί ένα κομμάτι της ψυχής του.


            «Ο μοναχός είναι ένας άνθρωπος που έχει αποκοπεί από τα πάντα και βρίσκεται σε αρμονία με τα πάντα» (Ευάγριος Σχολαστικός).

            Αξίζει να σημειωθεί πως το «ωκεάνιο συναίσθημα» δεν έχει γίνει δεκτός ως όρος από όλες τις γλώσσες, άσχετα αν όλοι οι άνθρωποι το βιώνουν. Στην Ιαπωνία αντίστοιχος όρος είναι το amae και υποδηλώνει την «άνεση λόγω της απόλυτης αποδοχής μας εκ μέρους ενός άλλου ατόμου». Το κινέζικο ιδεόγραμμα «παρίστανε ένα μωρό να θηλάζει, πράγμα που υποδηλώνει μια απώλεια διαχωρισμού, μια επιστροφή στην αίσθηση ενότητας ανάμεσα στη μητέρα και το παιδί» (Dylan Evans «Συναίσθημα»).

            Η απουσία αντίστοιχου όρου στα Αγγλικά πιστοποιεί το διαφορετικό αξιακό σύστημα. Στον Αγγλόφωνο κόσμο δεσπόζει η αξία της ανεξαρτησίας, της αυτοπροβολής και της αυτονομίας – ατομικότητας, ενώ στην Ιαπωνία η συνύπαρξη και η συλλογικότητα.

Το Ωκεάνιο συναίσθημα και η θάλασσα

            Το «ωκεάνιο συναίσθημα», λοιπόν, «ως η απόλυτη αίσθηση αρμονίας με το σύμπαν, την απόλυτη αρμονία με έναν άλλο άνθρωπο» μόνο μια θαλασσινή λέξη θα μπορούσε να την περιγράψει, γιατί μόνον μέσα στη θάλασσα το σώμα μπορεί να θυμηθεί την αγαλλίαση που ένιωσε ως έμβρυο. Γιατί μόνο η θάλασσα σε αναγκάζει να βιώσεις το απέραντο και το συνεχές που σε εξουσιάζει αλλά και σε εμπνέει, σε κρατά αλλά και σε απελευθερώνει.

            Όσο κι αν ο σύγχρονος ναρκισσισμός μας εμποδίζει τη βίωση αυτού του συναισθήματος, τίποτα δεν μπορεί να μας αποκόψει από την απεραντοσύνη του σύμπαντος. Είμαστε τέκνα του συνεχούς χρόνου (Παρελθόν – Παρόν – Μέλλον) αλλά και του ενιαίου συμπαντικού χώρου.

            «Τα ανθρώπινα πράγματα είναι ένα απειροελάχιστο σημείο στην απεραντοσύνη του σύμπαντος» (Πιέρ Σντό, Γάλλος Φιλόσοφος)

            Εκείνος, όμως, που απέδωσε – περιέγραψε με ένα συγκλονιστικό τρόπο το «ωκεάνιο συναίσθημα» είναι ο εξερευνητής Τζον Μιούιρ, που εξερευνούσε το φιόρδ και τα βραχώδη τοπία του Εθνικού Πάρκου Γκλέισερ Μπέι κι ένιωσε ξαφνικά ένα πολύ δυνατό συναίσθημα.

            «Νιώθουμε τη ζωή και την κίνηση γύρω μας, όπως και την ομορφιά του σύμπαντος: οι παλίρροιες πάνε κι έρχονται με ακούραστη φιλοπονία, βρέχοντας τις όμορφες ακτές και κάνοντας τα σκουροκόκκινα φύκια στα ατέλειωτα λιβάδια της θάλασσας να χορεύουν ρυθμικά, εκεί όπου τα ψάρια βρίσκουν τροφή, τα άγρια ποτάμια καταλήγουν σε λευκούς καταρράκτες, πάντα σε άνθιση, πάντα τραγουδώντας, κι απλώνοντας τους χειμάρρους τους σε χίλια βουνά˙ τα τεράστια δάση τρέφονται από τις ηλιαχτίδες που πέφτουν πάνω τους, κάθε κύτταρο σε μια δίνη απόλαυσης˙ σμάρια από έντομα στροβιλίζονται στον αέρα, άγρια πρόβατα και κατσίκες στις καταπράσινες πλαγιές πάνω από τα δάση, αρκούδες χωμένες σε θάμνους με μούρα, μινκ και κάστορες και ενυδρίδες στο βάθος ενός ποταμού και μιας λίμνης˙ Ινδιάνοι και εξερευνητές που συνεχίζουν τον μοναχικό τους δρόμο˙ πουλιά που σκύβουν προσφέροντας τροφή στα μικρά τους – παντού, παντού ομορφιά και ζωή, και ευτυχισμένη, χαρούμενη δράση» (Πηγή «Το Εγώ είναι ο εχθρός» Ryan Holiday)



            Αυτή η σύνδεση του εαυτού μας με τον κόσμο συνιστά και το βαθύτερο περιεχόμενο του «ωκεάνιου συναισθήματος» , αυτό που οι Στωικοί αποκαλούσαν «συμπάθεια» (η αλληλεπίδραση όλων των όντων του κόσμου).











"Καλύτερη Metal Μπάντα", "Καλύτερο Metal Τραγούδι", "Καλύτερο Metal Άλμπουμ" και "Καλύτερος Metal Τραγουδιστής" βραβεία για τους WE ARE LEGEND (German Rock & Pop Award)

 



Για 40η φορά έγινε ο ομοσπονδιακός διαγωνισμός «German Rock & Pop Award» και απονεμήθηκαν
 τα βραβεία για το 2022 και το γερμανικό Prog Power Metal σχήμα WE ARE LEGEND, μια
5μελής σύνθεση έμπειρων μουσικών, με την παρουσία της κατάφερε να επικρατήσει
με  εξαιρετική επιτυχία. Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου
στο Siegen.

Ο Dirk "Dee" Baur, ο κιθαρίστας που κινεί τα νήματα του σχήματος
 που κατέκτησε την πρώτη θέση, μπόρεσε να αποδείξει την πρωτιά πολλές φορές, γιατί οι WE ARE LEGEND
 είχαν ταυτόχρονα σε αρκετές κατηγορίες την ικανότητά τους
να αποδεικνύεται διαρκώς.

"Καλύτερη Metal Μπάντα",

"Καλύτερο Metal Τραγούδι",

"Καλύτερο Metal Άλμπουμ" και

"Καλύτερος Metal Τραγουδιστής", σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εκτίμησης της φετινής κριτικής
επιτροπής.

Αυτή η επιτυχία δεν είναι καθόλου τυχαία, γιατί οι WE ARE LEGEND είχαν
 κερδίσει ξανά το 30ο Γερμανικό Βραβείο Rock & Pop το 2012, εκείνη την εποχή με
το πρώτο τους demo και το τραγούδι "This holy dark", το οποίο έλαβε σπουδαίες
 κριτικές στα σχετικά ΜΜΕ.

«To be continued!», λέει ο Dee με την υπόσχεσή του στη metal σκηνή. "Απέχουμε
 πολύ από το τέλος". Αυτή τη στιγμή, το promo για το τρέχον άλμπουμ
 «Fallen Angel» συνεχίζεται, για ένα άλμπουμ το οποίο κυκλοφόρησε στα τέλη Ιουλίου 22
και έφτασε στο νούμερο 10 στα επίσημα DJ Metal Charts.

Οι WE ARE LEGEND ιδρύθηκαν το 2011 και κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους άλμπουμ
 στα τέλη του 2013, το οποίο έγινε δεκτό με κορυφαίες κριτικές από τα περιοδικά
 της σκηνής. Έπαιξαν σε πολυάριθμες συναυλίες και φεστιβάλ πριν το συγκρότημα
 σταματήσει τις δραστηριότητές του. Το 2021, η μπάντα αποφάσισε να επανακυκλοφορήσει
το άλμπουμ για να επιστρέψει στην ενεργό δράση.




Line-Up:
Selin Schönbeck - Vocals, Piano
Dirk Baur - Guitar, Harmony Vocals
Alex Endress - Bass, Harmony Vocals
Boris Kellenbenz - Drums
Jimmy Konsta - Guitar
Eleonora - Additional Vocals

Δισκογραφία:
Fallen Angel (2022), Rise Of the Legend (2013), We Are Legend EP (2012)







Αθανάσιος Ευστρατίου Δεληγιάννης. Ο λαϊκός ποιητής της Σαμοθράκης

 


ΠΙΣΤΕΨΕ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΌ ΣΟΥ

Αδικείς τον εαυτό σου
αν ανέχεσαι πολλά
και νομίζεις πως οι άλλοι
θα τα κάνουνε καλά.
Πίστεψε στον εαυτό σου
και τους άλλους τι τους θες
σήμερα θα σου φερθούνε
όπως φέρθηκαν και χθες.
Στην απελπισία πάνω
κάθεσαι και τους ακούς
το καλό σου δεν το θέλουν
γιατί είναι απ’ τους κακούς.
Πάψε να τα παίρνεις όλα
ό,τι πουν τοις μετρητοίς
στάση ουδέτερη σ΄εκείνους
σ΄όσα λένε να κρατείς.
Μόνο έτσι θα αποφύγεις
τους σκοπέλους στην ζωή
μην αφήνεις στην ψυχή σου
το κακό να εισχωρεί.


🍁


ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ

Εκεί που μένουν οι φτωχοί
οι πλούσιοι δεν πάνε
μόνο από περιέργεια
καμιά φορά περνάνε
Απαξιούν την εργατιά
τα λερωμένα ρούχα
η γνώμη αν με ρωτήσετε
θα πω σκασίλα που χα.
Να μην περάσουνε ποτέ
έχουν μια ειρωνεία
θαρρούν πως έχουνε λεφτά
κρατούν και τα ηνία.
Αυτοί δεν έχουνε ψυχή
ένα κομπιουτεράκι
και κάθε ώρα και στιγμή
μετρούν το παραδάκι.
Μα ο φτωχός ακούραστος
δουλεύει νύχτα μέρα
να ανταπεξέλθει στην ζωή
και να τα βγάλει πέρα.
Και στόματα έχει πολλά
στο σπίτι για να θρέψει
που το μυαλό του είναι εκεί
μέχρι να επιστρέψει.



🍁



ΘΕΡΙΖΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΘΥΕΛΛΕΣ

Θερίζεις πάντα θύελλες
ανέμους όταν σπέρνεις
είναι και μια εκδίκηση
που δίχως άλλο παίρνεις.
Αν δεν προσέχεις ό,τι λες
ούτε κι αυτά που κάνεις
γρήγορα στ’ απροχώρητο
χωρίς να θέλεις φτάνεις.
Αν βάζεις διαβάλματα
όλα γυρνούν σε σένα
και δεν γλυτώνεις εύκολα
μετά από κανένα.
Γλυκά τα λόγια όταν τα λες
μα βέλη σου γυρίζουν
σκύβεις μα απ’ το κεφάλι σου
περνούνε και σφυρίζουν.
Και από που να φυλαχτείς
θάλασσα τα ‘χεις κάνει
και δεν έχει απάνεμο
για σένανε λιμάνι.


🍁


ΕΥΚΟΛΑ ΦΙΛΟΥΣ ΕΚΑΝΑ

Δεν κάνω λάθη που μπορεί
να αποβούν μοιραία
ξέρω που πάω και με ποιον
εγώ κάνω παρέα.
Έχω πληρώσει ακριβά
κάποιες επιλογές μου
δεν ρίχνω ευθύνες πουθενά
ήταν όλες δικές μου.
Εύκολα φίλους έκανα
και δίχως να τους ξέρω
κάποιοι απ’ αυτούς με κάνανε
πολύ να υποφέρω.
Τώρα προσέχω και μετρώ
την κάθε κίνησή μου
και έχω πάντα ήσυχη
και την συνείδησή μου.
Έμαθα δεν ξανοίγομαι
σ΄αυτούς που δεν γνωρίζω
τον εαυτό μου μια χαρά
ξέρω και τον ορίζω.








ΑΦΙΕΡΩΜΑ στον ΣΤΕΦΑΝΟ ΓΡΑΝΙΤΣΑ ( ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε.Λ.)

 



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023 και ώρα 10.45π.μ

 

Συνδιοργάνωση :

 

Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών  και ο Σύνδεσμος Ευρυτάνων Λογοτεχνών και Συγγραφέων. σας προσκαλούν στην Εκδήλωση, που θα γίνει στην αίθουσα Μιχαήλας Αβέρωφ, οδός Ακαδημίας και Γενναδίου αρ. 8, 7ος όροφος,Τηλ:2103834559E-mail: eel@otenet.gr 

 

--- ΑΦΙΕΡΩΜΑ στον ΣΤΕΦΑΝΟ ΓΡΑΝΙΤΣΑ ---

 

Χαιρετίζει:    Παύλος Ναθαναήλ, τέως Πρόεδρος, νυν Αντ/δροςΕΕΛ.

Προλογίζει: Λάμπρος Ηλίας, Πρόεδρος Συνδέσμου Ευρυτάνων Λογοτεχνών και Συγγραφέων.

Ομιλητές:   Φώτης Κουλαρμάνης, Πρόεδρος Εταιρείας ΕυρυτάνωνΕπιστημόνων

Δημήτρης Καραμβάλης, Επίτ. μέλος ΕΕΛ, Δοκιμιογράφος

Απαγγέλλει: Μαριάννα Βλάχου-Καραμβάλη, Γεν. Γραμμ.ΣΕΛΣ, Ποιήτρια

Συντονίζει:    Κώστας Καρούσος, Πρόεδρος ΕΕΛ

 

 

Ο Πρόεδρος της ΕΕΛ                            O Πρόεδρος του ΣΕΛΣ

Κώστας Καρούσος                                         Λάμπρος Ηλίας






Οι Project Renegade υπογράφουν με την αμερικανική Pavement Entertainment για την κυκλοφορία του δεύτερου album τους "Ultra Terra"!

 


Οι Project Renegade υπογράφουν με την αμερικανική Pavement Entertainment 

για την κυκλοφορία του δεύτερου album τους "Ultra Terra"! 

 

https://www.pavementmusic.com/artistspartnerships/project-renegade/?fbclid=IwAR0_qePH_OW7AAA2kD9HhmygI5XNBLRoU4Hs8tZzGeCe99VyDacQvcWXB1s 

 

 

Περισσότερες πληροφορίες για το νέο album θα ακολουθήσουν στο προσεχές διάστημα, ενώ στο μεταξύ μπορείτε να πάρετε μια πρώτη γεύση από την επερχόμενη δισκογραφική δουλειά του συγκροτήματος με τα 2 δυναμικά singles που έχουν ήδη δοθεί στη δημοσιότητα στα παρακάτω links: 

 

The Fix Is In: 

https://youtu.be/kcvD5U8clPo 

 

Bloodwitch: 

https://youtu.be/Iz_juy4BMAA 

 

Facebook Page: https://www.facebook.com/prenband   

Bandcamp Page: https://projectrenegade.bandcamp.com 

Youtube Channel: https://www.youtube.com/channel/UCX5zHAKWh35oPsbHANEbI3w 

Instagram: https://www.instagram.com/projectrenegadeofficial/ 

Twitter: https://twitter.com/Proj_Renegade 

Spotify: http://bit.ly/Spotify_PRenegade 

ReverbNation: https://www.reverbnation.com/projectrenegade  

 






ΓΙΑΝΝΑ ΒΛΑΧΟΥ "PASSATO LA FESTA"

 

Painting by Alexander Evgenyevich Yakovlev Pierrot Arlecine


Τα γιορτινά βράδια του Φλεβάρη ο χρόνος αφαιρεί την μάσκα του. Δε θέλεις να ξέρεις ότι έφυγε το καλοκαίρι , όμως με χιονοπόλεμο δοκίμασες, κατάλαβες στην επιδερμίδα σου τη χειμωνιά. Δε θέλεις να αλλάξουν οι συνήθεις συναντήσεις, τα χαρμόσυνα μηνύματα όμως σε αδιανόητες πορείες οδηγείσαι αδέξιε οδοιπόρε. Τη μάσκα του αφαιρεί ο πανδαμάτωρ και σε υποβάλλει σε ματαιώσεις επιβεβλημένες. Δεν προλαβαίνεις να εκδηλώσεις κάποια έγκαιρη αντίδραση. Σου αποκαλύπτεται για λίγο κι αποσύρεται σαν άλλος Αρλεκίνος χλευάζοντας την αφέλεια σου. Κι εσύ Πιερότος απλοϊκός μάταια γυρεύεις την αγάπη της Κολομπίνας στην καρναβαλική φιέστα. Ο Αρλεκίνος είναι πάντα ο νικητής κι εσύ απομένεις δακρυσμένος κλόουν στο τέλος της γιορτής. Αθώε Πιερότε, ενδεδυμένε στα λευκά (λευκό πρόσωπο μα και κοστούμι) με τη φυσική σου αφέλεια αποσύρεσαι, μα και με την ωχρότητα που έχουν οι νεκροί. Mε θλιμμένους μορφασμούς η απόγνωση επιβάλλεται. Passato la festa.

® Γιάννα Βλάχου






ΕΒΙΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ "Τσικνοπέμπτη"

 


Τσικνοπέμπτη

Αρκή λοιπόν Αποκριάς λαλούν την Καρναβάλια ψήνουμε τζαι τσικνώνουμε, δείχνουν μας τα κανάλια. Κάθε καντούνι τζαι φουκού, λουκάνικα γεμάτη , τζαι το τουμάνι του καπνού γυαλίζει μας το μάτι. Σουβλάκια μα τζαι σιεφταλιές χαλλούμιν τζαι πουρέκκια, ψήνουσιν ούλλες οι δουλειές τζαι τα γνωστά τα στέκια. Τη ζιβανίαν πίνουμεν να κάμουμε κεφούι, τζαι μάσκες εφορίσαμεν για τζιν'το χάι χούι. Που το πολλύ το τσίκνισμα μπορεί να ζαλιστούμε, αν δει κάποιος το χάρτη μας στην κάπνη θα χωστούμε. Φάτε τζιαι πιείτε άφοα εν σας παρεξηγούμεν χορό, πινιά τζιαι τραουθκιά τη μέραν μας περνούμεν. Λευκωσίατες, Πάφιοι  τζιαι φίλοι μου Σκαλιώτες ελάτε να σας μάθουμε για κάστρα και ιππότες. Εσού που 'σαι Λεμεσιανός ούλλα  σου θα τα ζήσεις στο βασιλιά Καρνάβαλο να πάεις να γλεντήσεις. Πελλόμασκα αν (ι)ντυθείς λάμνε τζικάς στο κάστρο άμα κερδίσεις θα γενείς το πιο λαμπρό το άστρο. Καμέ αρχήν που τα τωρά χόρεψε, ντύθου, γέλα και τε λα πόγκο σταθερά τζι άππαρον με τη σέλα. Μεν μου κολώνετε λοιπόν σαν να εφάτε νέφτη, εν η ημέρα σήμερα χαρείτε Τσικνοπέφτη.