GIA G – single “Cosmic Wave” από το ομώνυμο EP

Cosmic wave 

(Δείτε το βίντεο εδώ)

https://www.youtube.com/watch?v=ct3wwHKYN8s 


 

Η Gia Federico είναι instrumental κιθαρίστρια από τη  Βοστώνη των ΗΠΑ.  

Έχει υπογράψει με την Sliptrick Records τόσο με τους GIA G όσο και με το Devil In The Mist 

Το «Cosmic Wave EP» είναι η τελευταία κυκλοφορία της Gia Federico για το σόλο instrumental project της,  Gia G και η πρώτη μετά το The Ladder του 2019. Το νέο EP είναι το καλύτερό της μέχρι σήμερα και οδηγεί τη μουσική της σε διαφορετική κατεύθυνση και υψηλότερο επίπεδο. Επιδεικνύοντας την ποικιλόμορφη ανδρεία της στα τάστα, με jazz modal και scalar legato στο Intricate Fusion και Cosmic Wave , μέχρι το τραγούδι με ακουστικό slap,  το Reminiscing, που δείχνει μια άλλη πλευρά του στυλ της με υπέροχη αίσθηση, bluesy θέματα και φράσεις.  

Το «Cosmic Wave» μεταφέρει τον ακροατή σε ένα ταξίδι μουσικής γνώσης, περίπλοκης γραφής, ιδανικό για ακρόαση όταν βρίσκεστε στο αυτοκίνητό σας και τρέχετε στον αυτοκινητόδρομο. 


Official links 

                                              









ΛΙΑ ΣΙΩΜΟΥ - ΔΥΟ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΚΟΣΜΟΣ ΣΙΓΗΣ & ΤΑΦΟΠΕΤΡΕΣ) {Εις Μνήμην Αθηνάς Κοτσόβολου}

 

Νικηφόρος Λύτρας – Το Λιβάνισμα


Εις Μνήμην Αθηνάς Κοτσόβολου.


ΚΟΣΜΟΣ ΣΙΓΗΣ

Κόσμος σιγής πλανιέται
               απόψε στις ταφόπετρες 

Κόσμος παλιών ονείρων
               κόσμος νεκρών ελπίδων.

Αναλαμπές σελήνης τις βραδιές 
               φωτάν τα κρύα μάρμαρα
των φύλλων,των ψυχών 
ανάλαφρες σκιές
              βγαίνουν και περπατάν το δείλι.

Μη και ακούς τη μουσική
   της ομορφιάς της ζήσης;
Μη και σ’αγγίζει η ψυχή
    μιας κάποιας περασμένης φύσης;

Μη και θωρείς παλιά ονείρατα ξανά 
              να βγαίνουνε σεργιάνι;
Μη και γρικάς τα παγωμένα μνήματα
               και θύμηση παλιά κοντά σου φθάνει;

Κάποιας αγάπης που σε ζέσταινε 
                τα χρόνια τα λησμονημένα
κάποιας μορφής που σου ανάσταινε
                Χριστούγεννα και Πασχαλιές
και άνοιξης ανθούς και κρίνα
                σε μονοπάτια γνώριμα μα ξεχασμένα;

Μη και σιγάζει ο κόσμος σου
      του σήμερα οι έγνοιες μη και σβήνουν
σαν τις θωρείς τις περασμένες τις μορφές
      να σε κοιτούν στοχαστικά
και θύμησες γλυκές να σε τυλίγουν;

Και δεν θυμάσαι πια τι σε πονά
            και ποια του νου σου η σκοτοδίνη
Τα πνεύματα στη σιγαλιά
               ντύνουν τον κόσμο σου γαλήνη.

Μας φαρμακώνουν τώρα στη ζωή
                της μοίρας μας οι σύντροφοι
Εδώ το πνεύμα των κεκοιμημένων 
              ειρήνη φέρνει στην ψυχή.

Περαστικός στη γη ο ίσκιοςσου
               πνοή ζωής που έσβησε
σε φύσημα απαλό του αγέρα.
              Κρινάκι κάποιας άνοιξης
κάποιου Μαγιού των χρόνων σου
               που βιάστηκε κι εχάθη.

Θύμησες και μπαλάντες όμορφες
             σ’αγγίζουν σαν σκιές μες στο σκοτάδι
και σου μιλούν για πάθη και ονείρατα
            για πονεμένα της ψυχής σκιρτήματα.

Κόσμος σιγής πλανιέται
               απόψε στις ταφόπετρες
Κόσμος παλιών ονείρων
               κόσμος χλομών ελπίδων.

23 Φεβρουαρίου 1996


ΤΑΦΟΠΕΤΡΕΣ

Άψυχες  πέτρες που σφαλάτε
               στα μνήματα ζωές χαμένες
ανθάκια η άνοιξη θ’απλώσει στη σκιά σας
                να σεργιανίσουν οι ψυχές
που βρίσκονται θαμμένες.

Μη και χαρούν ξανά
       της γης την τόση ομορφιά
παλιές μη ζήσουν θύμησες
        παλιές μην πουν μπαλάντες.

Πέτρες αμίλητες, ψυχρές
               τη σιωπή του απείρου
 κρύβετε στη σκιά σας
                παλιών ονείρων όραμα 
θροΐζει ανάμεσά σας.

Πέτρες αμίλητες,ψυχρές
      οστά μόνο φυλάτε.
Ω οι νεκροί γίναν πνοές
    μην τους μοιρολογάτε.

Θα ’ρθει καιρός και πνεύμα θα φυσήξει
                στα κόκαλα της γης τα μαραμένα
πνοή  Θεού,άνοιξης γεύση.
       Και οι ψυχές θε να γυρίσουν πίσω
τη σάρκα τους ξανά να βρουν
              Κι οι πέτρες θα κυλήσουν 
 τα μνήματα θ’ανοίξουν.

Ταφόπετρες,
που αιώνες καρτερείτε
μουχλιάζετε,σαπίζετε
στον ήλιο και τον ίσκιο
ξέρω καλά τι χρόνια περιμένετε . …
.Ανάσταση μια μέρα θε να δείτε

5 Απριλίου 1995



Από την συλλογή  ATTICA, Γαβριηλίδης 2014, Κόσμος Σιγής και Ταφόπετρες. 









ΟΜΙΛΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ ΣΤΟ ΖΑΠΠΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΟ "ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΜΙΣΟ ΤΟΥ ΗΤΑ" ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ

 

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι-φίλοι-ες, σας ευχαριστώ για την παρουσία σας.

Ολοκληρώνοντας την μελέτη της ποιητικής συλλογής «Το αριστερό μισό του Ήτα» του Κώστα Βασιλάκου, μέσα στην καρδιά μου ήχησαν διάσπαρτες μελωδίες ανέσπερης γνώσης, αισθητικού προσανατολισμού αλλά και ξεκάθαρου υπεραισθητού προβληματισμού, που περιείχε όμως μέσα του διαυγέστατη τη λύση αλλά και την απόδοση της διαδρομής προς αυτήν.

Και νιώθω πραγματικά ευλογημένος να έχω μυηθεί στο φεγγοβόλημα της ποιητικής του μαγείας και ίσως να είμαι από τους τυχερούς που μπορώ να τρέφομαι με τέτοιου είδους και ποιότητας ποιητικά πνευματικά «συσσίτια».

Και ναι, νιώθω πως εκρήγνυμαι από το συμπιεσμένο ποιητικό πάθος του Κώστα Βασιλάκου και την αισθητική του αρτίωση.

Μέσα στην ομόφωνη παραδοχή των δύσκολων – σαν ασύμμετρη απειλή -εποχών που διανύουμε, η αληθινή ποίηση έρχεται να αποκαλύψει τη δύναμη που μας ελκύει προς μία ανώτερη πορεία ενάρετης βιωτής.

Μας διερμηνεύει τις αληθινές αξίες, με μία σταθερή γραμμή ασφαλούς πλεύσης που οδηγεί ταχέως και απρόσκοπτα σε ανώτερες εφέσεις, υψηλές αισθητικές εναρμονίσεις με τη βαθύτερη αλήθεια να κραυγάζει μέσα μας, αποκαλύπτοντας – σχεδόν εκλιπαρώντας μας – τα ταξίδια εκείνα που οδηγούν το αθάνατο μέρος της ύπαρξής μας από τα βαθιά της εσωτερικής μας πυξίδας, προς τα υψηλά του τελικού προορισμού, και του δροσερού μαΐστρου της «αγάπης» τα σπουδαία.

Πόσο μοιάζει η αληθινή ποίηση με το τόξο και το βέλος, που όσο αναπτύσσεται η χορδή του στοχαστικού λόγου, πάνω στο ακίνητο σώμα του τόξου, τόσο μακρύτερα το βέλος της γνώσης θα ταξιδέψει, τόσο πιο πολλά και τολμηρά θα δει, θα ανακαλύψει.

Και όπως το βέλος που ταξιδεύει δεν χάνει την ενέργειά του παρά μόνο όταν αυτό γίνει επιτρεπτό από την αρχική δύναμη που όρισε η έκταση της στοχαστικής του χορδής, έτσι και η αληθινή ποίηση συνεχίζει να ενεργεί ακόμα και μετά το πέρας της αρχικής της ροής, μετά το οριστικό «σβήσιμο» του λόγου.

Διότι η αληθινή ποίηση αρχίζει και αποδίδει καρπούς μέσα στη μεγάλη ησυχία που ακολουθεί τον πρώτο κυματισμό του αρχικού μηνύματος.

Και θέλω – κυρίες και κύριοι- σε αυτό ακριβώς το σημείο να ξεκαθαρίσω ευθύς εξαρχής τι θεωρώ αυθεντική ποίηση και ποια πιστεύω πως είναι η επήρειά της , και η ουσία της.

Γνωρίζω, γνώριζα πάντα, σαν μία υποσυνείδητη αλλά καταλάμπουσα λογική, πως η ποίηση είναι μία γλώσσα θεόσταλτη που ρέει με ζωογόνο ρυθμό μέσα σε άνυδρες γνωστικές αυλές, στεγνές πνευματικές λίμνες, απότιστες, άκαρπες και σκιερές κληματαριές, διψασμένες ανθρώπινες φωνές, αλμυρές εγκαταλελειμμένες ζωές, νεκρές ψυχικές αμπολές και άδειες από αγάπη αγκαλιές.

Και δεν θεωρεί η αληθινή ποίηση πως είναι κάτι το ξεχωριστό, το ιδιαίτερο – με την έννοια της εγωπαθούς και ευτελούς αυταξίας, αλλά έχει επίγνωση ενός έργου που επιτελεί, τόσο σημαντικού όσο και ζωογόνου. Κι όπως το σώμα για να ζήσει, δεκάδες λειτουργίες γίνονται συνεκτικές κι ομόθυμες ροές, έτσι και η ποίηση λειτουργεί για να ζωογονεί το σώμα της κοινωνίας έχοντας το ρόλο της αναπνοής και της καρδιακής λειτουργίας.

Φίλες και φίλοι,

Ο μεγάλος μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης, κατά την απονομή του Βραβείου Νόμπελ θα πει μεταξύ άλλων για την ποίηση:

«Νομίζω ότι η ποίηση πρέπει να ’ναι μυστηριώδης, συνάμα, όμως, διαφανής, με καθαρότητα και με ένα οιονεί γεωμετρικό υπόβαθρο. Είναι πολύ δύσκολο το να επιτύχεις σε ένα ποίημα να είναι διάφανο και οργανωμένο και ταυτοχρόνως πλήρες πυκνού μυστηρίου, όπως το μυστήριον του φωτός».

Έχει επίσης αναφέρει:

«Είναι σωστό να προσκομίζει κανείς στην τέχνη αυτά που του υπαγορεύουν η προσωπική του εμπειρία και οι αρετές της γλώσσας του. Πολύ περισσότερο όταν οι καιροί είναι σκοτεινοί και αυτό που του υπαγορεύουν είναι μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ορατότητα.»

Ο ποιητής Κώστας Βασιλάκος προσφέρει αυτήν ακριβώς την ορατότητα μέσα από τις μεγαλειώδεις στιγμές της υπέροχης ποίησής του, σχετικά με την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης και σε σχέση πάντοτε με το περιβάλλον μέσα στο οποίο το άτομο αναπτύσσεται και δρα.

Σημείο αναφοράς αποτελεί η οικουμενικότητα του ανθρώπου, ο οποίος δεν αντιμετωπίζεται πια μόνο ως απλή οντότητα, ως ένα ακόμη δεδομένο, ως ένα επιπλέον στοιχείο μιας ιστορικής συγκυρίας, αλλά ως μια διαχρονική, οικουμενική έννοια που δίνει αξία και σκοπό στον κόσμο που μας περιβάλλει και από τον οποίο αντλεί με τη σειρά του μια ανεξάντλητη μετασχηματιστική δύναμη. Ο άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως έννοια που αποκτά νόημα και ουσία μέσα από τη σχέση αλληλεπίδρασης που έχει αναπτύξει με το περιβάλλον του. Πρόκειται στ’ αλήθεια, για ένα έργο επαναστατικό, αυτό της επανασύστασης της προσωπικής ταυτότητας του ατόμου και παράλληλα της ταυτότητας του κόσμου που στηρίζεται στη γνώση, μια γνώση που δεν αλλοιώνει, δεν παραμορφώνει, δεν αποξενώνει, δεν καταπιέζει ούτε περιορίζεται σε κανόνες και υποκειμενικές συνθήκες, αλλά απελευθερώνει, προβάλλει, προωθεί, μεταλλάσσει και αναδιαμορφώνει, επειδή και η ίδια αναδιαμορφώνεται.

Η πέμπτη ποιητική συλλογή του Κ. Βασιλάκου, με τίτλο “το αριστερό μισό του ήτα” είναι ένα «κόσμημα» για τα σύγχρονα ελληνικά γράμματα δοσμένη από έναν αυθεντικό όσο και ουσιώδη ποιητή του νεότερου ελληνικού ποιητικού λόγου.

Αλληγορικός και πνευματώδης, εξερευνά με έμπνευση και ακόρεστη δημιουργική φαντασία -καθώς τον διακατέχει ένα απαράμιλλο αισθητικό κριτήριο- την ανθρώπινη ύπαρξη με τις ατέλειες και τις υπερβολές της και αποτυπώνει με σταθερές και εμπνευσμένες παραδοχές ένα πρωταίτιο στίγμα, κάτι -σαν πυξίδα γνώσης- την πορεία προς την τελική σύγκλιση και την ενσάρκωση της ελπίδας.

Διαφαίνεται καθαρά η άριστη αισθητικά αλλά και «τεχνικά» χρήση του λόγου που υπηρετεί την ποιητική τελειότητα, με θαυμάσια στοίχιση των λέξεων και εξαιρετική οργάνωση των ποιητικών εννοιών.

Ο Ποιητής Κ. Βασιλάκος είναι δημιουργός της εύρυθμης μετάπλασης και μύστης της μαγείας της ιδέας. Διαθέτει μία φυσική σαγήνη γραφής και η ποιητική του γλώσσα και έκφραση εναρμονίζει πλήρως σημαίνοντα και σημαινόμενα. Το αποτέλεσμα της ποίησής του είναι αγαστό γιατί η έμπνευση και η γραμματεία στο δούλεμα των ιδεών ισχυροποιεί το γίγνεσθαι και όχι το είναι. Ο εξαιρετικός ποιητικός του νους, μπορεί να λαμπρύνει με ιδεατό φως το ερέθισμα καθώς του δίνει αρχιτεκτονικό χαρακτήρα γραφής και ποιητικής ουσίας. Γράφει αληθινή ποίηση καθώς σε κάθε ποιητική του έκφραση και έκρηξη η ποιητική πραγμάτωση έρχεται να την υπηρετήσει.

Υψώνεται δε με τρόπο γοργό και ασφαλή σε ύψη που ισορροπούν τον λόγο του με την προσωπική του ουσία.

Αντιλαμβάνεται ξεκάθαρα ο μελετητής του έργου τούτου, την έντονη διάθεση του ποιητή να «βουτήξει» την πένα του μέσα σε τοπία συνεχών αποκαλύψεων, που δίνονται αργά και σταθερά με γλαφυρή γραφή και γλώσσα, εμβαθύνοντας με συλλογισμούς και στοχασμούς σε μία σειρά ενατενίσεων αλλά και εμπειρικών αναφορών που σκοπό έχουν όχι μόνο την περιγραφή του αντικειμενικού προορισμού αλλά και του οραματικού δημιουργικού ποιητικού τόξου. Ενός τόξου που το βέλος του στοχεύει πέρα και μακριά στην τελική πρόταση και λύση. Διεισδύει ο ποιητής στην ανθρώπινη ψυχή όχι μόνο εμπειρικά αλλά τολμώ να πω και μέσα από σπάνια προορατικά πεδία, κι όλο αυτό καταφαίνεται να συμβαίνει υπό άκρα συγκινησιακή καθαρότητα, συνεπικουρούμενη δε και υπό αλάνθαστη πνευματική ροή!

Λίγες φορές μπορώ να πω πως η «κρινόμενη ποίηση» υπηρετεί ακριβώς τον απώτερο σκοπό της που είναι η ύψιστη πνευματική καλλιέργεια του ανθρώπου και η αναβίωση των υπερπολύτιμων και ζωογόνων ψυχικών αρετών που τόσο πολύ – στην εποχή μας- αλλά και σε κάθε εποχή αποτελούν ζητούμενο και τελικό στόχο και σκοπό.

Απογειωτικό και τιμητικό για το ανθρώπινο γένος, το παρακάτω φιλοσοφικοποιητικό του «πύρωμα» της ποιητικής του διάνοιας:

«Μη σέρνεσαι κατάχαμα/ ποδοπατούν τα φτερά για να μην πετάξεις/ όρθωσε το ανάστημα/ ακόμα κι ο ίσκιος σου φέρνει τον κόσμο ανάποδα.

Και η συγκινητική όσο και πανανθρώπινη πύλη ικεσίας του:

«Θεέ μου,/ έχω μόνο μια προσευχή:/ Πλάσε μας και πάλι από την Αρχή».

Ένα έργο όχι μόνο απλά ποιητικό αλλά και με λόγο διδακτικό- όχι όμως πιεστικό -όπως κάθε ποιητικό έργο που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να αποδίδει:

Γράφει ο ποιητής:

«της ψυχής ξεχασμένες οφειλές», «οι έρωτες μελίσσι που τρυγάει την άνοιξη», «μην στερέψουν ελπίδες και όνειρα», «κι αυτοί στοχάζονται τον ουρανό/ λες και πλημμύρισε από αγάπη η γη», για να καταλήξει στο μοναδικά αληθινό και για τον μέτριο τούτο κόσμο που ζούμε και αληθινά υπερβατικό:

«το κάλλος της ζωής αντάμα με σοφία.»

Κυρίες και κύριοι,

Ο Κ. Βασιλάκος ακολουθεί με βαθύ αναστεναγμό την ουσία της λογοτεχνικής του έμπνευσης και υπηρετεί την ποιητική του τέχνη, διότι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς.

Το τάλαντο είναι βαθύ και το χρέος μεγάλο κι ο ποιητής το νιώθει!

Γράφει: “αυτή η φωνή που με τρομάζει/ είναι ο αντίλαλος των προηγουμένων αιώνων στο σήμερα/ και προοιωνίζει το μέλλον της ανθρωπότητας./ Εσύ κράτησε στην ψυχή, την ομορφιά των μικρών πραγμάτων/ σαν ελάχιστη συμβολή στην αλλαγή του ρου της ιστορίας/ των επόμενων γενεών”

είναι μια καταιγιστική ομορφιά που μας την προσφέρει απλόχερα.

Δωρεάν έλαβε, δωρεάν δίδει!

Φίλες και φίλοι,

Η Ποίηση είναι μία «ψυχική αρετή» η οποία οδηγεί σε έναν αποκαλυπτικό λόγο, μέσω ενός ιδιαίτερου μουσικού κυματισμού έκφρασης, μίας μελωδικής ρυθμικής συχνότητας λόγου, προορισμένης να ταξιδέψει κατευθείαν στην καρδιά του ανθρώπου, να ριζώσει μέσα στις παρυφές του τριμερούς της ψυχής του και να ανθίσει ένα άνθος που το άρωμά του, σκοπό έχει την άνοδο του ανθρώπινου πνεύματος.

Ο αληθινός ποιητής είναι ένας ταχυδρόμος που αρκεί να έχει αγαθή ψυχή, ενάρετη φύση, καλή προαίρεση, και ελεύθερο πνεύμα.

Μόνο ο ποιητής με αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα μέσα από μία αποκωδικοποίηση της γλώσσας που προέρχεται από την αρχική και μεγαλειώδη διάνοια.
Η πορεία είναι μοναδική και μοναχική συνάμα!
Ο αληθινός ποιητής είναι ελεύθερος ταξιδιώτης που μεταφέρει τα μηνύματα της αρχικής πηγής της ζωής και φύεται με τρόπο θαυμαστό και μυστηριώδη συνάμα μέσα σε κάθε διψασμένη για εξέλιξη ψυχή και μέσα σε κάθε ώριμο δοξαστικό λιβάδι που αναμένει την ανατολή της σποράς του για να ανθίσει.

Και ενώ όλοι πιστεύουν πως ο αληθινός ποιητής αισθάνεται «υπεροχή» και δικαίως στρέφεται στην «υψηλή διάνοια» της κοινωνίας, λίγοι είναι σε θέση να αντιληφθούν πως στην πραγματικότητα είναι ένας «εργάτης του πνεύματος» που η ευθύνη του δεν αποδίδεται με τρόπο ανθρώπινο αλλά μέσα από αψεγάδιαστα κι υπερούσια μνημεία υψηλής πνευματικής ευφορίας και λαμπρής κατανόησης της «αρχικής κι αδιαίρετης πηγής»
Ακούει μόνο εκείνος τις «εκρήξεις» του καθώς βρίσκεται σε δική του «τροχιά», αλλά οι εκρήξεις του προσφέρουν στην ανθρωπότητα «ζέστη», «ζωή», και «φως αληθείας»!
Και είναι αυτόφωτος κατά τα ανθρώπινα μέτρα, καθώς μπορεί να παράγει τα δώρα του και να τα μοιράζει παντού!
Είναι ευγνώμων, καθώς ξέρει πως «Εκείνος» που τον τρέφει με σχήματα ανώτερου νοηματικού λόγου, του επιτρέπει και τη δόξα την προσωρινή!
Και είναι μόνος...
Όλοι όμως τον αγαπούν, τον θέλουν και τον αποζητούν.

Φίλες και φίλοι,

Διαβάζοντας - μελετώντας τον ποιητή Κ.Βασιλάκο, ήρθε στο νου μου η παρατήρηση του Ελύτη για τη λειτουργία της γλώσσας . Ο νομπελίστας μας είχε πει : ‘’ Τριάντα αιώνες και πάνω, ο άνθρωπος πασχίζει να βάλει τη μια λέξη δίπλα στην άλλη με τέτοιο τρόπο που η σκέψη του να εξαναγκάζεται να παίρνει καινούριες αδοκίμαστες στροφές.’’

Ο Κ. Βασιλάκος τις έβαλε!
Ο Ποιητής Κ.Βασιλάκος είναι ένα διαμάντι στο στέμμα της σύγχρονης ελληνικής Ποίησης.

Αδαμάντινη γραφή, αυστηρή κύρωση της σύνθεσης. Κάτι σαν απάντηση στα ποιητικά θρύμματα τα απομονωμένα κι ασύντακτα που ξεθωριάζουν στο ρευστό νεφέλωμά τους. Το στοιχείο της αισθητής αρτίωσης είναι το ζητούμενο. Και τότε θα βοήσομεν τη ποιήσει: Χαίρε ακτίς Ηλίου, χαίρε βολίς του αδύτου φέγγους.

Ένας αληθινός ποιητής!

Σας ευχαριστώ θερμά και ολόψυχα για την τιμή της προσοχής σας.

Κωνσταντίνος Γεωργάτος
Ποιητής Συγγραφέας
Μέλος της Εθνικής Εταιρείας των Ελλήνων Λογοτεχνών
και της Ποιητικής Ακαδημίας










ΕΥΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΛΙΑΝΟΥ - ΔΥΟ ΑΓΓΛΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΗΣ



I need to write a poem
A poem that will serve as peacekeeper
Between the God And Humanity
Between the brothers and sisters
Between my self and my mood

I need to find the verses
Be completely different from the past
And so new to fit in the present

Need to have one truth
Justified and accepted

Need to write a new story
A new book about the life

Every single day is a new discovery
People become evil
Failure earn in so many levels
And love is replaced with food

People are divided
Between those who love the food
Between those who love the humanity

Need to write a poem about the fear
And the dark

But many of stars are shining
So must not affraid of darkness. But definitely need to re organize in our mind what the unknown is like?

People are divided
Between those who love the food
Between those who love the humanity

Is so, difficult to think with the stomach full
People forgot to love and they become
Slaves of their stomach
Little servants of this great stomach
That cannot filtre anything

Poetry unites people
Poetry travels more fast than the unknown words, that remain unborn
In the mind of an author...

Need to write a poem
About the happiness
The smile of the childrens

The journey that never ends....

Who is the captain of the boat??

©®Eva Petropoulou Lianou





Before you exist
You were a thought in my soul

Before you speak
I understand your words

For years
Loneliness was my companion

See the stars
Make wishes
Hoping

Before i met you
I knew your parfum
Before you speak
I understand your soul

See the birds
Make wishes
Pray

Before you imagine
I draw a circle
I see you in and me
Protected
Blessed

Before you kiss me
I feel your lips
Your body

A fireball
Burning me
Slowly

Before i leave
I will never say goodbye

©®Eva Petropoulou Eva Petropoylou Lianou









ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΣΑΚΑΛΗΣ "Αξιοσέβαστοι"



Λες
όλοι οι άνθρωποι
είναι αξιοσέβαστοι
είναι μοναδικοί
είναι ανεπανάληπτοι
κι ύστερα σκέφτεσαι
πως υπάρχουν
κάτι παλιάνθρωποι
κάτι καθάρματα
και λες πως
αξιοσέβαστοι είναι
μόνο οι καλοί
οι τίμιοι άνθρωποι
όχι οι εγκληματικές φυσιογνωμίες
αυτοί έχουν
τα δικαιώματα
που τους δίνει ο νόμος
μα τίποτα περισσότερο
διάλεξαν να αποποιηθούν
κάθε ανθρώπινη ιδιότητα
και απώλεσαν
κάθε μοναδικότητα.

Φωτογραφία :Tommy Ingberg Photography





ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - «Ευθύνας διδόναι…»: Πολίτες και Πολιτικοί

 «Τίθησι νόμον… διαρρήδην απαγορεύοντα τους υπευθύνους μη στεφανούν…»»

(Αισχίνης «Κατά Κτησιφώντος»)


Τα τελευταία δυστοπικά φαινόμενα που ταλανίζουν την ελληνική κοινωνία (κορωνοϊός, πυρκαγιές, οικονομική κρίση, έντονα καιρικά φαινόμενα, μεταναστευτικό…) αναδεικνύουν όχι μόνον κάποιες χρόνιες παθογένειες του πολιτικού μας συστήματος, αλλά και το ήθος των αρχόντων όπως και των πολιτών που τους επιλέγουν. Παράλληλα με όλο αυτό το σκηνικό αναπτύσσεται κι ένα sui generis «αλληλογρονθοκόπημα» μεταξύ των πολιτών και των τροφίμων της εξουσίας για την απόδοση των ευθυνών.

 


Το ήθος της Πολιτείας

Αυτές οι έντονες διενέξεις (διαδικτυακές και τηλεοπτικές) δεν επιτυγχάνουν τίποτα άλλο πέραν της κραυγαλέας δικαίωσης του Ισοκράτη που αιώνες τώρα είχε δηλώσει πως: «Το της πόλεως όλης ήθος, ομοιούται τοις άρχουσιν».

Ποτέ δεν διευκρινίστηκε αν με αυτήν την θέση του ο Ισοκράτης μέμφονταν τους άρχοντες ή τους πολίτες για την «ομοιότητα» μεταξύ τους ή θεωρούσε επιβεβλημένο να υπάρχει κάτι τέτοιο για την ανθοφορία της αθηναϊκής δημοκρατίας. Ο Ενεστώτας ως παροντικός χρόνος δηλώνει κατά μία έννοια και κάτι διαχρονικό ως διαπίστωση ή υπόμνηση και προτροπή. Έτσι κι αλλιώς μεταξύ ψηφοφόρου – πολίτη και «αρχόντων» - πολιτικής εξουσίας υπάρχει μία αλληλεπίδραση που καθορίζει το ήθος της πολιτείας.

Και πολιτεία δεν είναι μόνον οι νόμοι, οι θεσμοί και οι εκλογές αλλά και τα πρόσωπα που έχουν συμφέροντα, ιδεολογία, επιδιώξεις και συμπεριφορές που διδάσκουν ή το αντίθετο. Αποτελούν, δηλαδή, πρότυπα πολιτικής απαξίωσης και καταδίκης.

«Άνδρες γαρ πόλις, και ου τείχη ουδε νήες ανδρών κεναί»

(Θουκυδίδης, Η-77)

Με τα λόγια αυτά ο Νικίας δεν υπονοούσε την αμελητέα αξία της πολεμικής θωράκισης της χώρας του (Αθήνας), αλλά τόνιζε πως η αξία, η επάρκεια και η καταλληλότητα των προσώπων είναι αυτά που εξασφαλίζουν τη σωτηρία και την ασφάλειά της. Γι’ αυτό, λοιπόν, κρίνεται αναγκαία μία συστοίχιση πολιτών και πολιτικών γιατί μέσα από αυτήν διαμορφώνεται το συλλογικό ήθος αλλά και το υπόβαθρο της δημοκρατίας.

Ωστόσο, όπως τόνισε και στην εισαγωγική φράση ο Αισχίνης συνιστά πολιτική παραδοξότητα να «στεφανώνονται», να επευφημούνται και να δοξάζονται οι πολιτικοί άρχοντες πριν την «λογοδοσία» τους. Ο θεσμός της λογοδοσίας (εύθυνα) συνιστούσε τον κορυφαίο θεσμό για την αθηναϊκή δημοκρατία για να αποτρέπει τις οικονομικές ατασθαλίες και τις πολιτικές παρεκτροπές (βλέψεις τυραννικής επιβολής).

 


Η μετα-δημοκρατία

Στην σύγχρονη, όμως, μετανεωτερική δημοκρατία όπου οι εξουσίες τυπικά είναι διακριτές, τα εξωθεσμικά κέντρα αποφάσεων διαμορφώνουν με τον δικό τους τρόπο τους κανόνες του πολιτικού σκηνικού και πλάθουν – σκιαγραφούν κατά τα συμφέροντά τους το πρόσωπο ή το προσωπείο των «αρχόντων». Η παραπληροφόρηση, τα Fake news και η ιδεολογική ποδηγέτηση έχουν αναχθεί σε παράγοντες μιας πρωτοφανούς πολιτικής πρακτικής που εξαθλιώνει τους πολίτες και υποβιβάζει τους πολιτικούς στο ρόλο του ενεργούμενου. Η δημοκρατία, όμως, έχει ανάγκη από πολιτικούς «όρθιους» και όχι «ορθούμενους».

«στεφανούν τον υπεύθυνον “επειδάν λόγον και ευθύνας της αρχής δω”»

(Αισχίνης)

Οι Αθηναίοι για να αποφύγουν τα παραπάνω εκφυλιστικά φαινόμενα θέσπισαν νόμο σύμφωνα με τον οποίον το «στεφάνωμα», η επευφημία και τα δοξαστικά προς τους πολιτικούς ταγούς θα εξασφαλίζονταν μετά την λογοδοσία (εύθυνα). Στις μέρες μας και στα «καθ’ ημάς» συμβαίνει το αντίθετο. Οι δοξασίες και οι αγιοποιήσεις των πολιτικών προηγούνται του «λόγον διδόναι» για να εξασφαλιστεί η επανεκλογή τους και η εξασφάλιση των συμφερόντων εκείνων των εξωθεσμικών κέντρων που στιλβώνουν το έργο των τροφίμων της εξουσίας.

Ωστόσο η δημοκρατία τρέφεται από τον πολιτικό ορθολογισμό κι από την δημιουργική κριτική και όχι από τις πολιτικές θωπείες. Όταν αποκρύπτονται τα τρωτά των κυβερνητικών έργων και οι αστοχίες ή η ανεπάρκεια των πολιτικών, τότε η δημοκρατία βαλτώνει και η πολιτική υφίσταται μία συνεχή αποβιταμίνωση. Κι αυτό γιατί οι πολιτικές κολακείες και η ανοχή στην ανεπάρκεια των αρχόντων βυθίζει τους ταγούς της εξουσίας σε έναν «πολιτικό ναρκισσισμό» και την χώρα την εγκλωβίζουν σε ένα συντηρητικό και ξεπερασμένο πλαίσιο σκέψης και δράσης.

Πόσο γρήγορα φθείρεται σήμερα στα μάτια μας ο συμπαθέστατος, χτες, πολιτικός! Πως γίνεται απωθητικός ακόμα και για όσους τον ψηφίσαμε και τον παινέψαμε! Μήπως, ωστόσο, οι αλλεπάλληλες διαψεύσεις των προσδοκιών μας έχουν αλλοιώσει πρώτα το δικό μας βλέμμα; Μήπως ο πολιτικός που τη μια μέρα τον επευφημούμε και την άλλη τον λοιδορούμε δεν είναι παρά το είδωλο του ρευστού μας εαυτού; (Γιάννης Κιουρτσάκης, «Όταν όλα κρέμονται από μια κλωστή»)

 

 

«Άρχειν τον λόγον…»

Αν, όμως, η ιδεολογική άπνοια των καιρών μας και η τεχνική ύπνωση που υφίστανται οι πολίτες ως πολιτικά υποκείμενα είναι η μία υπερβολή, η άλλη είναι οι υπερβολικές και μη συμβατές με την πολιτική ορθότητα ύβρεις μεταξύ πολιτικών και κομμάτων. Θεσμοί υπάρχουν ή θα μπορούσαν να θεσπιστούν για τη λογοδοσία (εύθυνα) των υπευθύνων. Εξάλλου ο πολιτικός ορθολογισμός γεννήθηκε στην Αθήνα όπως και η έννοια του μέτρου και της μεσότητας.

«Ουκ εώμεν άρχειν άνθρωπον αλλά τον λόγον, ότι τούτο ποιεί και γίνεται τύραννος».

Οι Αθηναίοι δια στόματος Αριστοτέλη είδαν καθαρά την ανθρώπινη φύση που ρέπει προς την αυταρχικότητα και γι’ αυτό έδωσαν τα ηνία στον «λόγον». Οι πολιτικοί και οι πολίτες αντί να αναζητούν τους ενόχους έξω από τους εαυτούς τους, ας ακολουθήσουν το παράδειγμα του Αριστείδη πριν την Ναυμαχία της Σαλαμίνας, 480π.Χ.

«Ημέας στασιάζειν χρεόν εστί εν τε τω άλλω καιρώ και δη και εν τώδε περί του οκότερος ημέων πλέω αγαθά την πατρίδα εργάσεται»

(Ηρόδοτος, 8, 7, 9, 4)


Ο Αριστείδης ως πολίτης έπραξε το αυτονόητο, αν και θύμα εξορίας. Ζήτησε να συνεργαστούν με τον Θεμιστοκλή για την σωτηρία της πατρίδας, της Αθήνας.

Η πρόκληση – προτροπή του Αριστείδη ηχεί ακόμη ως πατριωτικό σάλπισμα για πολίτες και πολιτικούς.

«Οκότερος ημέων πλέω αγαθά την πατρίδα εργάσεται»

Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/







Carpe "Κινήσεις μεθοδικές..."



Απαλλαγμένη από τα περιττά
με κινήσεις μεθοδικές,
βουτάς μέσα στην έρημο της σιωπής.
Με βήμα αργό φτάνω
στην απώτατη άκρη .
Αρνούμαι τον αέρα,
απαλύνω τα σχισμένα χείλια,
σου προσφέρω ανάσες.
Κολλημένος πάνω σου
προσπαθώ να δαμάσω
τις υπέροχες ώρες του πάθους.
Αιφνιδιάζομαι κοιτώντας
τα υγρά μάτια ,
ένα σώμα που δεν φθείρεται.
Με βλέμμα αδειανό
αγγίζω τη γύμνια μέσα κι έξω
γαντζώνομαι από τις ανταύγειες
των πόθων.
Ένα ταξίδι στις εσχατιές
της ύπαρξής σου
μέχρι να δω
το φως του φεγγαριού
να ξεψυχά.

Carpe.


H φωτογραφία είναι από το https://gr.pinterest.com/