FHEDESH – single “Wake up! IT'S A BLOODBATH”

 Wake up! IT'S A BLOODBATH” 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 

 

https://www.youtube.com/watch?v=r0ZIqonKyQ8 


Directed by.                 FHEDESH 

Music Produced by.   FHEDESH  

Video Editing by.         FHEDESH  

Director of photography Wesley Clouden 

https://instagram.com/wesleyclouden?igshid=1qpcwfg6pm8q6 

  

“Wake Up! IT'S A BLOODBATH”. Ο Fhedesh είναι ένας Αμερικανός καλλιτέχνης και παραγωγός σκοτεινών συχνοτήτων με έδρα στο Λος Άντζελες. Ο industrial trap ήχος και τα πειραματικά γραφικά του, εμπνευσμένα από στοιχεία βαμπιρισμού, συναποτελούν ένα μουσικό σκηνικό που εμπνέει την ελευθερία όχι μόνο να λυγίσει και να σπάσει, αλλά και να καταρρίψει κανείς τους κανόνες. Ο ταλαντούχος μουσικός Fhedesh, που έγινε βαμπίρ, είναι ένας καλλιτέχνης του δικού του προσωπικού διαμετρήματος. Η μουσική του Fhedesh εξερευνά πτυχές του underground τρόπου ζωής, ενός τρόπου ζωής που αγκαλιάζει την απενοχοποιημένη δημιουργική εξερεύνηση. Ο Fhedesh εμφανίστηκε στην νυχτερινή σκηνή του Λος Άντζελες μέσα από τα μεταμεσονύχτια πάρτι που έκανε σε αποθήκες σε ολόκληρη τη Νότια Καλιφόρνια και έκτοτε καθιερώθηκε ως καλλιτέχνης. Ο ήχος του προκαλεί στον ακροατή την επιθυμία να καλωσορίσει το σκοτάδι αντί να απομακρυνθεί από αυτό, καθώς ο Fhedesh εξερευνά τις έννοιες της ανηθικότητας, της σεξουαλικότητας, του μυστηρίου και της πολυτέλειας με τρόπους που δεν το έχει κάνει κανένας άλλος καλλιτέχνης. Από την αρχή της πανδημίας, ο Fhedesh άρχισε να διοχετεύει τη δημιουργική του ενέργεια στα μουσικά του videos και όχι στις ζωντανές εμφανίσεις. Ο Fhedesh κυκλοφόρησε το single και μουσικό video με τίτλο "Wake Up! IT'S A BLOODBATH”, ένα σκληρό, ακραίο τραγούδι εμπνευσμένο από την τρέχουσα κατάσταση του κόσμου σε όλη της τη δυστυχία. 

 

Official links 

                         




ΑΝΤΩΝΗΣ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ "ΤΑ ΘΥΜΗΤΑΡΙΑ"

 


Το ξεροβόρι που γυμνώνει τα κλαδιά,
το φύλλο που σιγά-σιγά μαράθηκε,
το τραγουδάκι που το λέγαμε παιδιά,
μιλούν για ό,τι πέρασε και χάθηκε.

Γιορτάσι του έρωτα που απόμεινε πληγή,
γλυκό φιλί στο στόμα που πικράθηκε,
εικόνες όνειρου που τρέμει την αυγή,
μιλούν για ό,τι πέρασε και χάθηκε.

Καράβι που 'κρυψε το πούσι το πυκνό,
μάτι που στο στερνό αντίο υγράθηκε,
φωτογραφία που κρατά χέρι ρυκνό,
μιλούν για ό,τι πέρασε και χάθηκε.

ΑΝΤΩΝΗΣ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ






ΑΓΑΘΗ ΡΕΒΥΘΗ "Ένα βιβλίο με κρότους " Ποιητική Συλλογή

 

Αγάθη Ρεβύθη - Ένα βιβλίο με κρότους
Εκδόσεις - Flisvos publics
Είδος - Ποιητική Συλλογή 

Τον Μάιο του 2020 εκδόθηκε η 2η ποιητική  συλλογή της Αγάθης Ρεβύθη  από τις Εκδόσεις  "Flisvos publics" Αυτό το έργο είναι αφιερωμένο στην κόρη της  Ελεάννα, όπως και το εξώφυλλο που απεικονίζεται, το οποίο φιλοτέχνησε ο Εικαστικός Μιχάλης Τζαμαλής


ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΚΡΟΤΟΥΣ – ΠΡΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Κρότος , ίσως να μην είναι μόνο ένας ήχος. Κάθε τι συγκεκριμένο ή αφηρημένο δονείται έντονα, δυνατά, συγκλονιστικά, ανατρεπτικά. Ίσως κι ένα θαύμα !

Σίγουρα δεν χαϊδεύει, δεν γαληνεύει, δεν τελειώνει μα λυτρώνει.

Ικανό να ξυπνήσει τον λήθαργο της συνείδησης, τον εφησυχασμό ή να ακρωτηριάσει κάθε τι παραπλανητικό . Εμπεριέχει την αυτογνωσία, μια εικόνα κοιτώντας για τελευταία φορά το ανθρώπινο σώμα μας , για να ανακαλύψουμε πόσο τίποτα είναι η ύλη… κάτι σαν το αστρικό ταξίδι .

Οι κρότοι ανοίγουν και κλείνουν κύκλους, οδεύοντας σε μια νοητή και νομοτελειακή γραμμή. Σε αυτήν την γραμμή, καταθέτω μέσα από το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας, όσα μπορεί ν’ αντέξει ένα τεντωμένο σχοινί. Ισορροπίες που δεν ήρθαν ποτέ, ισορροπίες που διαταράχτηκαν, ισορροπίες που δεν είναι απαραίτητο να συμβούν. Η ευχή μου, πριν φτάσει η ύστατη ρωγμή από τους ανύπαρκτους κραδασμούς, είναι : « Άντεξε το ταξίδι » πάντα με σεβασμό και αξιοπρέπεια σε σένα !


Ποιήματα


Ναυαγός στην φωτιά σου

Έχεις μια θάλασσα κρυμμένη,
στης καρδιάς μου τον έρημο δρόμο,
την κοιτώ, την ρωτώ, μα σωπαίνει,
κάθε κύμα πονά, κάθε κύμα πεθαίνει,
στης αγάπης τον άγραφο νόμο

Μην μου λες καληνύχτα ,
την αυγή που υπόσχεται μέρα,
ένας ήλιος χορεύει αντρίκια ,
με στροφές ξεγελά τον αγέρα,
ψάχνει τρόπους να σου πει καλημέρα

Να μου πεις, να σου πω, να χαθούμε,
στο ταξίδι που ο χάρτης το ξέγραψε,
Ένα βήμα εγώ, ένα βήμα εσύ,
και ο χάρτης χαράζει ψυχή

Μην μου λες πως ο χρόνος γερνάει,
έχει άσπρα φτερά να μην φαίνεται,
ολισθαίνει στο φως, και το κάνει ζωή
γυρισμός Φιλομήλας, στη νιότη την πρώτη

🍁

ΔΥΟ ΦΥΛΛΑ ΜΥΡΤΙΑΣ

Της Υδρίας η μορφή, σαγηνεύει την γη,
το νερό των αγγέλων φτάνει για όλους,
μια μυρτιά ξεπηδά να κρατά τη λαβή,
κάθε τόσο ανθίζει και γιατρεύει τους πόνους

Κάποιος τυχαία την είδε σπασμένη,
στο ημίφως σερνόταν, το κορμί δυο κομμάτια,
ένα ράφι δακρύζει και το ξύλο του γέρνει,
δυο φύλλα μυρτιάς με κλεισμένα τα μάτια

Ευωδιάζει ο τόπος το νερό ξεχειλίζει,
σαν κηλίδες θαλάσσης ενωμένες σφικτά,
ανατέλλει ο ήλιος χρυσαφί το στεφάνι,
μια πατρίδα σαν μάνα προσκαλεί τα παιδιά

Για κείνα τα χρόνια, και άλλα που θα’ ρθουν
της μνήμης, της λήθης, της άσπρης σιωπής,
οι ρίζες θεριεύουν με αίμα αγάπης,
κάθε στάλα που πέφτει ενώνει ανθρώπους,
η καρδιά απαγγέλει «μοναχός του κανείς »

🍁


Το ρόδο θα ζήσει

Βήμα στο βήμα κι ούτε ψιχάλα
στοιχειώνουν δέσμιες περπατησιές ,
η γη μικραίνει σαν να’ ναι μπάλα,
άνθρωποι χάθηκαν μέσα στο χτες

Μάχη στη μάχη κι ούτε ένα φύλλο
δεν κατακτήθηκε το πήρε ο καιρός ,
μόνο τον άνεμο δώστε μας πίσω
να’ χει ταξίδι ο μισεμός …

Μη κρατάς σε αγωνία τα ρόδα ,
θέλουν τ’ αγκάθια τους και λίγο νερό ,
όταν τα πέταλα χάσουν τη νύχτα ,
θα’ χουν την ρίζα να μιλούν στον Θεό

🍁

ΚΥΡΑ ΜΟΥ,

Σ’ έβλεπα ολημερίς να σαρώνεις, τις μπουγάδες ν’ απλώνεις, να μπαλώνεις, να ζυμώνεις, να φουρνίζεις …

Σε θυμάμαι κυρά μου να κοιτάς συχνά την κότα δίπλα στο φώλι και να χαίρεσαι που ερχόταν σε λίγο το αυγό

Εσύ ήσουν που φώναζες την γειτόνισσα από το παραθύρι κι ακουγόσουν στο διπλανό χωριό …

Εσύ ήσουν που γέννησες 6 παιδιά στο χωράφι, και μετά από λίγες ώρες φρόντιζες ξανά για όλα , ενώ οι συγχωριανοί έδιναν τα συχαρίκια στον άνδρα σου

Δεν είχες και πολλά … λίγα κι ολότελα ένα καλύβι που μοσχοβολούσε πάστρα και μια αυλή με γλάστρες κάθε εποχής

Όλη η περιουσία σου τα παιδιά σου, που σε τιμούσαν καθώς το βράδυ έπεφτες να κοιμηθείς αποκαμωμένη, εκείνα διάβαζαν να σε κάνουν περήφανη, βρίσκοντας το καθένα τον δικό του δρόμο , έντιμο, αντάξιο της φαμίλιας που ποτέ δεν πρόδωσαν.

Και πέρασαν τα χρόνια , γέρασες ήσουν μόλις 60 … η κούραση φαινόταν χαραγμένη στο ρυτιδωμένο πρόσωπο σου , τα πόδια σου σε εγκατέλειπαν σιγά – σιγά , όμως στηριζόσουν στο χέρι του αγαπημένου σου γέροντα … Εκείνου που σου τραγουδούσε «Σ’ αγαπώ γιατί είσαι ωραία»

Πέρασε σχεδόν ένας αιώνας και … λησμόνησα να σου πω : Πόσο Σ’ αγαπώ κυρά μου !

🍁

Ώρα : « Σ’ αγαπώ ακριβώς »

Χαράκωσε η λεπίδα της λογικής,
την γλυκιά απελπισία του πόθου,
με το χέρι ζεστό ακόμα απ’ το άγγιγμα,
κλείδωσε τα χτυποκάρδια στους δείκτες,
σ’ ένα ρολόι που αρνήθηκε την ιδιότητα του
Η ώρα ήταν : « Σ’ αγαπώ ακριβώς »

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΌ

Αγάθη Ρεβύθη – Agathi Revithi

Το όνομα μου είναι Αγάθη Ρεβύθη. Γεννήθηκα στην Αθήνα, με καταγωγή από την Κέρκυρα και Ζάκυνθο.
Είμαι απόφοιτος του Τ.Ε.Ι Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα ΠΕΙΡΑΙΑ τμήμα, Διοίκηση επιχειρήσεων.
Εργάστηκα στην Ολυμπιακή Αεροπορία για 26 συναπτά έτη στην Οινον/κή Δ/ση και στις Δημόσιες σχέσεις με συνταξιοδότηση το 2010.
Διετέλεσα Ραδιοφωνική παραγωγός τα 7 τελευταία χρόνια μέχρι τον Ιούνιο 2018 στον Επικοινωνία 94 fm παρουσιάζοντας θεματολογίες που άπτονται του Πολιτισμού ( Λογοτεχνία , Θέατρο , Μουσική ) με εθελοντική προσφορά και τίτλους εκπομπών « Ποίηση στην εποχή της εκποίησης » « Go On » και « Εθελοντισμός – εδώ κάτι συμβαίνει »
Ασχολήθηκα ενεργά στην Ομάδα Εθελοντών Ηρακλείου Αττικής 6 έτη
Είμαι μέλος του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών , λόγου και Επιστημών Ελλάδος από το 2014
Είμαι μέλος της Πανελλήνιας ένωσης Μουσικών Συνθετών & στιχουργών ΕΜΣΕ & Autodia / Αυτοδιαχείρισης.
Αρθρογραφώ στο peakupnews.gr, ενώ τα τελευταία 6 χρόνια ήμουν στην ομάδα σύνταξης Difernews.gr / Talk , 2 χρόνια στο FiloxeniArt του Εκδότη και Εικαστικού Mike Tzamalhs, & στο MyEptanisa μέχρι τον Φεβρουάριο του 2021.
Είμαι μέλος της Αμφικτυονίας Ελληνισμού με έδρα την Θεσσαλονίκη
Συμμετείχα στην ποιητική Συλλογή 2015 «Σύγχρονοι Έλληνες ποιητές 2015» του Ομίλου για την UNESCO ΤΛΕΕ
Τον Μάιο του 2012 διακρίθηκα στον διαγωνισμό στίχου του REAL fm με τίτλο «Αγάπη ψυχόπονη» , το 1ο μου μελοποιημένο σε Ερμηνεία Αλέξανδρου Χατζή και Μουσική Σάκη Τσιλίκη
Το 2016 μελοποιήθηκαν 16 έργα μου στο Εξωτερικό. Υπάρχουν στο Cd Album POETICA & Ανίκητος παλμός σε 3 γλώσσες σε Μουσική & Ερμηνεία Άλκη Πολύβιου – Αλέξανδρου Χατζή. Συμμετέχουν οι Χορωδίες Ελληνοαγγλικής Αγωγής – Πεύκης & Λυκόβρυσης
Επίσης το 2021 μελοποιήθηκε από την Ερμηνεύτρια - Συνθέτη Ελευθερία Μεταξά και τον Δημήτρη Μπουκόνη το ποίημα μου « Παράξενη ζωή »
Τον Μάιο του 2019 παρουσίασα την 1η ποιητική μου συλλογή « Καταφύγιο Οινοθήρας »
Τον Μάιο του 2020 εκδόθηκε η την 2η ποιητική μου συλλογή από τις Εκδόσεις Flisvos publics « Ένα βιβλίο με κρότους » Αυτό το έργο είναι αφιερωμένο στην κόρη μου Ελεάννα, όπως και το εξώφυλλο που απεικονίζεται, το οποίο φιλοτέχνησε ο Εικαστικός Μιχάλης Τζαμαλής
Η 3η ποιητική συλλογή « Ανίκητος παλμός » είναι υπό έκδοση.
Τιμήθηκα το 2019 με το Β’ Βραβείο στον Η’ Παγκόσμιο ποιητικό διαγωνισμό του Πολιτιστικού – Κοινωνικού φορέα «Αμφικτυονίας Ελληνισμού» με θέμα «Ο κόσμος μας στην θεωρία του χρόνου» Το 2020 τιμήθηκα με το Α’ Βραβείο του ίδιου φορέα.
Συμμετείχα και συμμετέχω σε ανθολογίες της Δ.Ε.Ε.Λ Διεθνούς Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών & καλλιτεχνών.
Η συνεργασία με την Τυνησία ως διοργανωτής μαζί με την Διεθνή ένωση Ελλήνων λογοτεχνών Δ.Ε.Ε.Λ συνεχίζεται.
Έχω παρακολουθήσει εκπαιδευτικά προγράμματα δημοσιογραφίας και λογοτεχνικής δημοσιογραφίας στο Κ.Ε.Κ Infodata
Έγινα μέλος της « Ζακυνθινής Εστίας » τον Ιούνιο του 2021.
Έχω 20ετή εμπειρία συνεργασίας στον χώρο της Έρευνας αγοράς.








ΕΛΕΝΗ Θ.Π. ΛΟΥΚΑ "Η αξία του έρωτα"



Αν αγαπάς αληθινά
κι ο έρωτας σε κυβερνά
τότε αυτός σ εκτρέπει
τα πάντα σου επιτρέπει

Καλότυχος ο άνθρωπος
στα δίχτυα του κι αν πέσει
απρόσκλητος κι απείθαρχος
τον κόσμο σου ανατρέπει

Προνόμια μοναδικά
όποιος τον νιώθει δυνατά
λίγες φορές τυχαίνει
στην πόρτα σου να μπαίνει

Χωρίς τού έρωτα το φως
λείπει τού χρόνου ο παλμός
μοιάζει η ζωή μια ευθεία
στερεύει από ουσία

Ακόμη κι όταν σε πονά
και υποφέρεις σιωπηλά
φέρνει και όμορφες στιγμές
που απολαμβάνεις τις κορφές

Αν είναι ο έρωτας αγνός
μονόπλευρος ,διστακτικός
έχει κι αυτός αξία
να ζήσεις την μαγεία

Ζήσε την κάθε μια στιγμή
διότι είναι σπάνιο να συμβεί
ο φτερωτός θεός να ‘ρθει
και στην καρδιά σου να κρυφτεί










ΣΠΥΡΟΣ ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ "ΘΑ ‘ΘΕΛΑ"

 


Θα ‘θελα πριν φύγω
την ανατροπή να νιώσω,
αποστειρωμένων ιδεών,
οπισθοδρομικών απόψεων.
Τα κάτοπτρα των ματιών
με συμπόνια να γεμίσουν,
για τους κατατρεγμένους
του αφιλόξενου κόσμου.
Το αντιμαχόμενο πνεύμα
της ηθικής και του ήθους
να υπερνικήσει το μίσος,
τον πατερναλισμό των ηγετών.
Η ατελεύτητη διάθεση
για αγώνα και εξέγερση
μέσω έκφρασης να γίνει
ενάντια στην αδικία,
την εκμετάλλευση κάθε μορφής.
Οι διασκορπισμένοι στοχαστές,
μορφές θριαμβικές,
στέγη να αποκτήσουν
στο υπερώο της σκέψης.
Το μηδενιστικό σύνδρομο,
υποκινητής οπισθοδρόμησης,
για πάντα να μείνει
θλιμμένη ρυτίδα της μνήμης.
Θα ‘θελα, τούτο το όραμα,
όσο αισιόδοξο κι αν είναι,
να μη γίνει ουτοπία…
ΑΘΗΝΑ 15 - 01-2022
ΑΥΛΩΝΙΤΗΣ ΣΠΥΡΟΣ




ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Θρησκεία – Πολιτική – Επιστήμη: Σχέσεις σύγκρουσης στην δυστοπία του κορωνοϊού"

 «Θρησκεία είναι κάθε ιστορία που αγκαλιάζει τα πάντα και προσφέρει υπεράνθρωπη νομιμοποίηση στους ανθρώπινους νόμους, νόρμες και αξίες. Νομιμοποιεί τις ανθρώπινες κοινωνικές δομές υποστηρίζοντας

ότι αντανακλούν υπεράνθρωπους νόμους».(Χαράρι, «Homo Deus»)

Η επέλαση της πανδημίας του κορωνοϊού πέραν όλων των άλλων παρενεργειών που επέφερε στην λειτουργία της οικονομίας και της κοινωνίας, όπως και στην ψυχική υγεία των πολιτών, προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις για τις σχέσεις της Θρησκείας με την Επιστήμη και την Πολιτική. Αντικείμενο αυτών των συζητήσεων είναι ο κυρίαρχος ρόλος εκείνου του παράγοντα που κατά τεκμήριο θα έπρεπε να αποφασίζει για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Η ίδια η πραγματικότητα επέβαλε τη συνύπαρξη στις κορυφές ενός τετραγώνου της Πανδημίας, της Επιστήμης, της Πολιτικής-ών και της Θρησκείας.

Έτσι η πανδημία κατόρθωσε να φέρει στην επιφάνεια ένα παλιό πρόβλημα, αυτός της σχέσης της θρησκείας τόσο με την πολιτική όσο και με την επιστήμη. Οι σχέσεις αυτές καθορίζονται κάθε φορά τόσο από το περιεχόμενο (ιδεολογικό…) της πολιτικής όσο κι από τον βαθμό αποδοχής της επιστημονικής γνώσης ως πυρηνικού στοιχείου της επιβίωσης του ανθρώπου και της κοινωνικής προόδου. Ωστόσο, η θρησκευτική πίστη και το θρησκευτικό βίωμα καθορίζουν καταλυτικά τον διάλογο του υποκειμένου με την Πολιτική και την Επιστήμη.

Θρησκεία και Πολιτική

Οι δημοκρατικές κοινωνίες της Δύσης ως προϊόντα του «διαφωτισμού» όρισαν με μία σχετική σαφήνεια τα πεδία ευθύνης και αρμοδιοτήτων τόσο της θρησκείας – εκκλησίας όσο και της πολιτικής. Το κοσμικό κράτος ως ένα βαθμό με τον διαχωρισμό Κράτους και Εκκλησίας απελευθερώθηκε από τον σφιχτό εναγκαλισμό με την εξουσία της εκκλησίας. Βέβαια κατά καιρούς υπάρχουν φαινόμενα που οι δύο αυτοί κύκλοι (Θρησκεία – Εκκλησία/Πολιτική) τέμνονται και δημιουργούν ένα ενιαίο μέτωπο ενάντια σε κάθε προοδευτική θεώρηση και ερμηνεία της κοινωνικής πραγματικότητας.

«Αυτοί που λένε πως η θρησκεία δεν έχει σχέση με την πολιτική δεν ξέρουν τι είναι η θρησκεία».(Γκάντι)

Ο καισαροπαπισμός μπορεί να αποτελεί στοιχείο άλλων περιόδων, ωστόσο τόσο η Εκκλησία όσο και οι πολιτικοί προπαγανδίζουν το «θεήλατον» της εξουσίας τους τονίζοντας πως οι «νόμοι» και οι «κανόνες» δεν είναι προϊόν «της ανθρώπινης ιδιοτροπίας αλλά ορίζονται από μια απόλυτη και ανώτερη εξουσία» (Χαράρι, Homo Sapiens). Εξάλλου σε πολλούς πολίτες βαθιά θρησκευόμενους και αυταρχικούς ηγέτες ισχύει πάντα το:

«πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω. Ου γαρ έστιν εξουσία ει μη υπό θεού, αι δε ούσαι υπό θεού τεταγμένοι εισίν».(Απόστολος Παύλος)

Με βάση τα παραπάνω η αντιμετώπιση της πανδημίας γνώρισε τη σύγκρουση της πολιτικής εξουσίας με κάποιους ιεράρχες, ιερείς και πνευματικούς. Οι θρησκευτικοί «ηγέτες» πρόβαλαν ηχηρές αντιρρήσεις τόσο ως προς την φύση του covid 19 όσο και ως προς τον τρόπο αντιμετώπισής του ή και της υποχρεωτικότητας του εμβολίου. Τμήμα της εκκλησίας αντέδρασε και αντιδρά με σφοδρότητα στους τρόπους θεραπείας της πανδημίας καθιστώντας έτσι ένα καθαρά ιατρικό και επιδημιολογικό πρόβλημα σε θρησκευτικό και εν πολλοίς «δογματικό». Έτσι δοκιμάστηκαν έντονα οι σχέσεις πολιτικής και θρησκείας – εκκλησίας με θύμα την υγεία και τη ζωή πολλών συνανθρώπων μας. Οι παραδοσιακές στενές σχέσεις Πολιτικής και Εκκλησίας οξύνθηκαν στο βαθμό που προβλήθηκαν από τη δεύτερη ανορθολογικές θέσεις σε θέματα που δεν ανήκουν στο πεδίο ευθύνης της.

Σε ένα δημοκρατικό κι ευνομούμενο κοσμικό κράτος οι νόμοι ισχύουν για όλους και η ευθύνη επίλυσης των προβλημάτων ανήκει στην πολιτική εξουσία και όχι στις αίολες θεωρίες και θρησκοληψίες κάποιων εκπροσώπων της εκκοσμικευμένης εκκλησίας.

Θρησκεία και Επιστήμη

«Η αγωνία του θανάτου είναι η μήτρα όλων των θρησκειών,

οι οποίες με τον έναν ή άλλον τρόπο προσπαθούν να

μετριάσουν τη θλίψη της θνητότητάς μας».(Ίρβιν Γιάλομ)

Η πανδημία επικαιροποίησε μία παραδοσιακή αλλά και τόσο διαχρονική διαμάχη, αυτής της θρησκείας με την επιστήμη. Μπορεί στις μέρες μας να μην χρειαζόμαστε έναν Γαλιλαίο να αποδείξει τα «αυτονόητα», ούτε τον Τζορντάνο Μπρούνο να καεί στην πυρά για τις επιστημονικές του θέσεις, αλλά σίγουρα έχουμε ανάγκη από τον κοινό νου και τον «ξυνό λόγο» του Ηράκλειτου.

Όλοι προσδοκούσαν πως η πρόοδος της τεχνολογίας και της επιστήμης θα απελευθέρωνε τον άνθρωπο από την εσωτερική του ανάγκη να δημιουργεί φανταστικές θεότητες ή να πειθαρχεί άκριτα σε κάποια θρησκευτικά δόγματα. Όλοι θεωρούσαν πως ο άνθρωπος θα μπορούσε να διακρίνει τα όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Ωστόσο ο ορθολογισμός της επιστήμης διέψευσε όλες τις παραπάνω προσδοκίες και η ανάγκη για «μύθους» και η πίστη σε «ανώτερα όντα» κυριαρχούν απόλυτα σε ένα μεγάλο τμήμα των ανθρώπων. Ο Χαράρι επισημαίνει σχετικά την τάση του ανθρώπου να πλάθει «όντα» με την φαντασία του αγνοώντας την πραγματικότητα:

«Χάρη στους υπολογιστές και τη γενετική μηχανική, η διαφορά

ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα θα εξασθενήσει, καθώς οι άνθρωποι θα αναπλάθουν την πραγματικότητα ώστε να ταιριάζει με τις αγαπημένες τους φαντασίες».(«Homo Deus»)

 Αποτελεί δυσεξήγητο φαινόμενο η άρνηση στο εμβόλιο κάποιων πολιτών θρησκευόμενων στο βαθμό που αυτό συνιστά την μοναδική πρόταση της επιστήμης στην αντιμετώπιση του covid 19. Θα μπορούσε να κατανοηθεί η «άρνηση» αυτή, αν υπήρχε σοβαρή επιχειρηματολογία ή αντιπρόταση. Η επίκληση του θεού και κάποιων δογμάτων συνιστά ύβρη και προς το θεό. Οι θέσεις των αρνητών βλάπτουν τους ίδιους αλλά και τους συνανθρώπους τους. Κι αυτό γιατί ο ιός δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ πιστών και «απίστων». Η πίστη στο θεό δεν βοηθά υποχρεωτικά και στον περιορισμό της πανδημίας. Αντοχή και υπομονή μάς χαρίζει αλλά όχι την τελική θεραπεία και διάσωση της ζωής μας.

Τα εμβόλια, όμως, ως προϊόντα της επιστήμης μάς βοηθάνε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από τον κορωνοϊό ακόμα κι αν δεν πιστεύουμε σε αυτά. Η επιστήμη δεν εκδικείται, δεν τιμωρεί, μόνο προτείνει. Λάθη μπορεί να κάνει, αλλά δεν αντιστέκεται όταν αντιπαραταχθεί με μία άλλη αλήθεια πιο πειστική.

Στους εχθρούς της επιστήμης και άθελά τους στους «συμμάχους» της φονικής δραστηριότητας ανήκουν και οι δικαιωματιστές. Συνιστούν ένα απρόσμενο υβρίδιο ενός άτυπου οργουελικού κόσμου σε μία κοινωνία δυστοπική. Τα λεξικά αδυνατούν να ορίσουν το περιεχόμενό τους αφού στο λεξιλόγιο και στα συνθήματά τους συνυπάρχουν οι αντιφατικές λέξεις – έννοιες, όπως: Δικαιώματα, συνταγματικές ελευθερίες, πατριωτισμός, διεθνισμός, πολιτική ορθότητα και πολλά άλλα υποπροϊόντα της παγκοσμιοποιημένης υποκουλτούρας.

Επιμύθιον

Συνιστά ανερμήνευτο γεγονός η «ανυπακοή» των αρνητών του εμβολίου και του επιστημονικού λόγου των ώρα που το ρομπότ Perseverance εξερευνά με πολλή υπομονή και πειθαρχία τον πλανήτη Άρη υπακούοντας τυφλά τις «υποδείξεις» των επιστημόνων. Πώς αιτιολογείται η αδυναμία των επιστημόνων να πείσουν ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας μας για την αποτελεσματικότητα των εμβολίων; Πώς αιτιολογείται η καθολική αποδοχή κάποιων επιστημονικών – τεχνολογικών προϊόντων (tv, κινητό…) ενώ υπάρχουν έντονες αντιδράσεις για το εμβόλιο – που αν δεν σώζει, τουλάχιστον περιορίζει δραστικά τον θάνατο από τον κορωνοϊό;

Ίσως αποδεικνύεται πως οι εμπειρίες και τα βιώματά μας δεν μπορούν να μετασχηματιστούν σε γνώση και σοφία, διαψεύδοντας τον Βίλχελμ φον Χούμπολτ που είχε πει πως ο στόχος της ύπαρξής μας είναι «η απόσταξη της ευρύτερης δυνατής εμπειρίας της ζωής σε σοφία». Ίσως – ίσως ακόμη να δικαιώνεται ο Αριστοφάνης με το εμβληματικό «Ου γαρ πείσεις, ουδ’ ην πείσης»(«Δεν θα με πείσεις, ούτε ακόμη κι αν με πείσεις»). Ίσως – ίσως τελικά να ισχύει και το «πως ο νους δεν είναι το υποκείμενο που διαμορφώνει ελεύθερα τις ιστορικές ενέργειες και τις βιολογικές πραγματικότητες – ο νους είναι ένα αντικείμενο που διαμορφώνεται από την ιστορία και τη βιολογία»( Χαράρι, «21 μαθήματα για τον 21ο αιώνα»).

Απέναντι κι ενάντια σε κάποια απομεινάρια του ανορθολογισμού και του φονταμενταλισμού (σε όλες τις εκφάνσεις του) χρέος όλων μας είναι να αναδείξουμε την απόλυτη συνταγή για την ευτυχία μας και την επιβίωση της κοινωνίας μας.

«Ουκ έστιν ηδέως ζην άνευ του φρονίμως».(Επίκουρος)

Ας προστατέψουμε την ζωή μας αφού αποτελεί το απόλυτο αγαθό λόγω της μοναδικότητάς της και του ανεπανάληπτου χαρακτήρα της. Όπλο μας ο ορθός λόγος.

«Γεγόναμεν άπαξ, δις δε ουκ έστι γενέσθαι».(Επίκουρος)

 https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/

 




Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά "Ένα πονεμένο τραγούδι"



Άκου κι αυτό το θλιβερό της φύσης το τραγούδι,
άνθρωπε, που δεν άφησες ούτε ένα λουλούδι
κι είσαι εσύ αιτία δυστυχώς,
δυνάστης σε ένα μέλλον δίχως φως.

Τι θες, και τι να θες ακόμα,
το άπληστό σου το μυαλό ,το στόμα
τα χέρια σου, και το κορμί
στη γη σου σκύβουν,
κι όλο πληγές ,παντού πληγές ανοίγουν.

Τι θες, και τι να θες ακόμα,
σπόρους ζωής δεν έσπειρες στο χώμα
τα θέλω σου και τους καημούς
ποιος τους πληρώνει,
της ανοχής μου η κλεψύδρα τελειώνει.

Τι θες ,και τι να θες ακόμα,
έχει ανάγκες το φθαρτό σου σώμα,
τα χρώματα λιγόστεψαν
στη γη,
μαύρο και γκρίζο ,μια καταστροφή .

Είμαι εγώ που σου μιλώ, άκουσε που σε κρένω,
είμαι η γη και το νερό, το δέντρο το καμένο,
το φως και η ανάσα σου, είμαι η παρηγοριά σου,
χωρίς εμένα πια δε ζεις εσύ και τα παιδιά σου.

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Φιλόλογος,συγγραφέας,ποιήτρια,κριτικός