ΧΡΙΣΤΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ (1931- 11 Ιουνίου 2008)

 

Επιμένω σ’ έναν άλλο κόσμο.
Τον έχω τόσο ονειρευτεί, 
τόσο πολύ έχω σεργιανήσει μέσα του 
που πια 
είναι αδύνατο να μην υπάρχει..

Ο ποιητής Χρίστος Λάσκαρης (1931- 11 Ιουνίου 2008) γεννήθηκε στο Χάβαρι της Ηλείας και μεγάλωσε στην Πάτρα. Αποφοίτησε από την Παιδαγωγική Ακαδημία της Τρίπολης αλλά δεν άσκησε ποτέ το επάγγελμα του δασκάλου. Εργάστηκε ως τη συνταξιοδότησή του στον Ασφαλιστικό Οργανισμό Αστικών Λεωφορείων του Δήμου Πατρών. Η συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του, που εκδόθηκαν από διάφορους εκδ. οίκους της Πάτρας, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, κυκλοφόρησε το 2004 από τις εκδόσεις "Γαβριηλίδη". Το 2007 τιμήθηκε με το Διεθνές Βραβείο "Καβάφη" -με το όνομα του ποιητή ο οποίος δεν έπαψε ποτέ να τον επηρεάζει ("ανήκω στην καβαφική ποίηση και στην Παλατινή Ανθολογία", είχε πει). Ποιήματά του μεταφράστηκαν στα αγγλικά, γερμανικά, πολωνικά, ισπανικά και πορτογαλικά. Πέθανε στις 11 Ιουνίου 2008, σε ηλικία 77 ετών

.

  • Απόγευμα προς βράδυ, έκδοση Γαβριηλίδης,
  • Δωμάτιο για έναν, έκδοση Γαβριηλίδης, 
  • Ποιήματα (1978), έκδοση Γαβριηλίδης, 
  • Να εμποδίσεις τις σκιές (1982), έκδοση Διαγώνιος
  • Να τελειώνουμε (1986), έκδοση Διαγώνιος, 
  • Σύντομο βιογραφικό (1991), έκδοση Διαγώνιος, 
  • Ποιήματα (1995), έκδοση Μπιλιέτο, 
  • Τέλος προγράμματος (1997), έκδοση Μπιλιέτο.


ΠΟΙΗΜΑΤΑ 
Εγκατάλειψη

Έβρεχε,
έβρεχε πολύ
κι είχε βουλιάξει η ψυχή
στην υγρασία.
ακόμη μια χαμένη Κυριακή,
εδώ, στην επαρχία.



❀    ❀

Παιδιά των ασανσέρ

Τραυματισμένα μου πουλιά παιδιά των ασανσέρ
μ' ακίνητα τα μάτια σας μπρος στις τηλεοράσεις
με κοιμισμένο το μυαλό και τις ψυχές νωθρές
καθώς γλυκά βουλιάζετε στις κεντρικές θερμάνσεις.
Κι όταν ξάφνου την άνοιξη βρεθείτε σε πλαγιές
μένετε να κοιτάζετε στις ίδιες νεκρές στάσεις
καθώς στα διαμερίσματα μπροστά στις τηλεοράσεις
και δε μεταλαβαίνετε τις θείες ομορφιές.


❀    ❀


Η αγαπημένη του εποχή

Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη του εποχή -
όχι τόσο για τα φρούτα του,
όσο γι' αυτούς
τους μακρινούς περίπατους μέσα στο βράδυ,
εκεί στις φτωχογειτονιές.
με τις καταβρεγμένες τους αυλές,
τα τηγανίσματα.


❀    ❀



Καταστολή εξέγερσης

Μας φέρνανε κεφάλια σε ντουρβάδες,
και τα καταγράφαμε:
τα πιο πολλά
στάζαν ακόμα αίμα
με τα όνειρα
μες στα θολά μάτια τους
νωπά
τα χείλη μισάνοιχτα
σα διψασμένα.

❀    ❀


Το σύνθημα

Στη μάντρα του νεκροταφείου,
με μαύρα, κεφαλαία γράμματα,
το σύνθημα:

ΨΩΜΙ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Σα να βλέπω τους νεκρούς
να διαβάζουν
και να χαμογελούν.

❀    ❀


Διαβάστε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/









Ζακ-Υβ Κουστώ ( 11 Ιουνίου 1910 - 25 Ιουνίου 1997 )

Ο Ζακ-Υβ Κουστώ (Jacques-Yves Cousteau, 11 Ιουνίου 1910 - 25 Ιουνίου 1997) ήταν διάσημος Γάλλος ωκεανογράφος, εξερευνητής, συγγραφέας, φωτογράφος, κινηματογραφιστής, καθώς και μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας και της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ.
Γεννήθηκε στην πόλη Σαν Αντρέ Ντε Κουμπζάη, μια μικρή κωμόπολη κοντά στο Μπορντό. Το περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσε είναι βέβαιο ότι δημιούργησε τις προϋποθέσεις για τη μετέπειτα πορεία του, καθώς ο πατέρας του Ντανιέλ Κουστώ εργαζόταν ως νομικός σύμβουλος ενός Αμερικανού επιχειρηματία που είχε πάθος με τα ταξίδια κι ετσι ο Κουστώ έζησε τα παιδικά του χρόνια ταξιδεύοντας διαρκώς. Έμαθε κολύμπι σε ηλικία μόλις τεσσάρων ετών, κάτι όχι σύνηθες για την εποχή.
Το 1930 σε ηλικία 20 ετών εισήχθη στη Ναυτική Ακαδημία της Βρέστης και στο πρώτο του κιόλας εκπαιδευτικό ταξίδι πήρε μαζί του κινηματογραφική μηχανή και κατέγραψε εξωτικές σκηνές, καθώς και αλιείς μαργαριταριών στη Νότια Θάλασσα. Υπηρέτησε ως πλοίαρχος στο Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου όπου τιμήθηκε με διάφορα παράσημα και αποστρατεύτηκε το 1948 με το βαθμό του αρχιπλοιάρχου.



Εξερευνήσεις

Κατασκεύασε μόνος του το 1936 την πρώτη μάσκα καταδύσεων που υπήρξε ποτέ, εμπνευσμένος από τα περίεργα γυαλιά που φορούσαν οι αλιείς μαργαριταριών. Με τη μάσκα αυτή ο Κουστό έκανε συνεχείς καταδύσεις και εξερευνήσεις, καθώς όμως ήθελε να παραμείνει όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στη θάλασσα, καταπιάστηκε με την κατασκευή στολής που θα διατηρούσε ζεστό το σώμα του, καθώς και με την κατασκευή συσκευής παροχής αέρα. Ταυτόχρονα έφτιαξε και μια αδιάβροχη θήκη για την κάμερα, ώστε να μπορεί να κινηματογραφεί όσα έβλεπε. Με τη βοήθεια του μηχανικού Εμίλ Γκανιάν το 1943 κατάφερε να κατασκευάσει την πρώτη ολοκληρωμένη στολή αυτόνομης κατάδυσης.
Ο Κουστώ έπεισε τις στρατιωτικές και πολιτικές αρχές της Γαλλίας να δημιουργήσουν μια υποβρύχια ερευνητική ομάδα κι έτσι το 1950 ιδρύθηκε η Γαλλική Ωκεανογραφική Υπηρεσία και 2 χρόνια αργότερα το Κέντρο Εξελιγμένων Θαλασσίων Ερευνών. Ο ίδιος υπήρξε ο πρόεδρος αυτών των ιδρυμάτων. Παράλληλα είχε ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα των πρώτων ντοκιμαντέρ, βραβεύτηκε γι' αυτά μάλιστα στο φεστιβάλ των Καννών.
Την ίδια χρονιά αγόρασε ένα παλιό ναρκαλιευτικό σκάφος το οποίο μετέτρεψε σε εξερευνητικό και το ονόμασε "Καλυψώ". Μ' αυτό ξεκίνησε να εξερευνά το βυθό της θάλασσας και το 1955 ξεκίνησε ένα ταξίδι 13.800 μιλίων που τον οδήγησε στα βάθη όλων των ωκεανών του πλανήτη, με σκοπό να καταγράψει με την κάμερα όλα όσα συνάντησε. Κατέγραψε όλη τη θαλάσσια ζωή, εξερεύνησε αμέτρητα ναυάγια, ενώ προσπάθησε να δώσει απαντήσεις σε πολλές ανθρώπινες απορίες.



Το θρυλικό ωκεανογραφικό "Καλυψώ"

Εξερευνήσεις στο Αιγαίο

Το 1975, μετά από πρόσκληση της Ελληνικής κυβέρνησης άρχισε εξερευνήσεις στο Αιγαίο. Εξερεύνησε διάφορες περιοχές, κυρίως ανάμεσα στη Σαντορίνη και την Κρήτη και απέκλεισε την ύπαρξη της χαμένης Ατλαντίδας στη συγκεκριμένη περιοχή. Επίσης εξερεύνησε το αρχαίο ναυάγιο, η αρχική ανακάλυψη του οποίου έφερε στο φως τον μηχανισμό των Αντικυθήρων, ενώ ανακάλυψε και το κουφάρι του βυθισμένου πλοίου Βρετανικός.

Βιβλία και ταινίες

Ο Κουστώ έγραψε αρκετά βιβλία, σημαντικότερο εκ των οποίων ήταν Ο Σιωπηλός Κόσμος (1953), όπως ο ίδιος χαρακτήριζε το βυθό της θάλασσας. Το βιβλίο πούλησε 5 εκατομμύρια αντίτυπα και μεταφράστηκε σε 22 γλώσσες. Άλλο γνωστό βιβλίο του ήταν το Κόσμος χωρίς Ήλιο (1965), αλλά και η εγκυκλοπαίδεια 21 τόμων Ο Κόσμος του Ωκεανού (γράφτηκε μεταξύ 1973 και 1978).
Γύρισε εκατοντάδες ντοκιμαντέρ και ταινίες που έχουν τεράστια επιστημονική αξία. Πολλά από αυτά βραβεύτηκαν (ανάμεσά τους 2 Όσκαρ και 10 Έμμυ). Τα πιο γνωστά:
Ο Σιωπηλός Κόσμος (Βραβείο Όσκαρ το 1956)
Κόσμος χωρίς Ήλιο (Βραβείο Όσκαρ το 1964)
Ναυάγια (1971)
Δελφίνια και Κήτη (1975)



Προσωπική ζωή

Ο Κουστώ είχε πολυτάραχη προσωπική ζωή, ειδικά προς το τέλος του βίου του. Παντρεύτηκε το 1937 τη Σιμόν Μελχιόρ η οποία τον ακολουθούσε σε όλες του τις περιπέτειες και μαζί απέκτησαν 2 γιους, τους Ζαν-Μισέλ και Φιλίπ. Τον Φιλίπ προόριζε για διάδοχό του, όμως πέθανε αιφνιδιαστικά το 1979. Υποχρεώθηκε να συνεργαστεί με τον μεγαλύτερο γιο του, με τον οποίο όμως διατηρούσε πολύ κακές σχέσεις. Οι συνεχείς τριβές μάλιστα οδήγησαν τον Ζαν-Μισέλ να αποχωρήσει από το ίδρυμα Κουστώ που είχε στο μεταξύ δημιουργηθεί, το 1992. Οι σχέσεις τους ήταν τόσο τεταμένες που το 1996 ο Κουστώ έφτασε στο σημείο να μηνύσει τον γιο του, επειδή αυτός επιχείρησε να ανοίξει παραθεριστικό κέντρο στα νησιά Φίτζι με το όνομα Κουστώ.
Ένα χρόνο μετά το θάνατο της συζύγου του (1990) και σε ηλικία 81 ετών παντρεύτηκε την Φρανσίτ Τριπλέ με την οποία είχε ήδη αποκτήσει 2 παιδιά από της αρχές της δεκαετίας του '80. Το τελειωτικό χτύπημα για τον ηλικιωμένο εξερευνητή ήρθε το 1996, όταν η θρυλική πια "Καλυψώ" η οποία τον συνόδευε στα ταξίδια του από το 1955 προσάραξε σε ύφαλο στο λιμάνι της Σιγκαπούρης με αποτέλεσμα να βυθιστεί. Ένα χρόνο αργότερα πέθανε από καρδιακή προσβολή στο Παρίσι σε ηλικία 87 ετών.
















Three poems of Suchismita Ghoshal - Poet from India


◾Dreams, You Are Not Tough◾

My heart is still alive after a lot of bleeding,
a lot of jostling amidst the crowd of thorny moments,
& a lot of juggling through the passing hands.
It still opens its eyes to make the reveries
turn into a reality;
the reveries with an ounce of care,
a drop of love, passion & genuinity,
& a pinch of vibrant hues beautifully wrapped in a
cellophane paper of alluring possibilities.
But, reaching destination seems like surreal,
in this society of patriarchal dominance &
obnoxious misogyny,
nobody pays a sincere heed to the women of their words;
Suppressing women’s dreams, clogging their panels,
trampling them down under the soles of shoes,
& breaking them to million pieces to feed their ego
has been a piece of cake to this orthodox society.
Still, the little girls like rosebuds remain undying in the abode of perilous insects,
still they sing the euphonious ballad smearing the cacophonous trepidations,
& still their eyes twinkles & blinks with the desires of touching the sky high.
The thirst of a parched soul,or,the petrichors after a heavy rain or, the chant of a swarm of birds, & the ecstatical glee of rumbling leaves,
every related thing jump up & dictate the speech of motivation,
& i never let my heavy lidded eyes shut down without interpreting the signs of nature.
Destinations seem too tough to reach,
grabbing the tunnels of our passion are too serpentine to cross them,
& loving your soul is a matter of totems & myths.
Still, i believe one day women will be free to choose their path,
they will break the barriers of ancient stereotypes & prejudices,
& their dreams will be free to fly, not bound in the slavery of cleaning utensils & handling home.
They will say with a glistening smile & heads held high,
“Dreams, you are not tough & it’s the right time to fly!”

~©storytellersuchismita

🌸🌸
◾A SECLUDED BUS◾

Now that I am hanging around a bus stand,
I see a bus, heavily secluded standing alone,
As alone as someone has snatched all its happiness.
I am stagnant at a point,
Halting to notice the bus carefully
I try to avoid the rampage of people,
The exaggerated noises of tea stalls,
The gatherings of frustrated people,
And all the motions coming to distract my stillness.
I take a step forward,
Not knowing what's going to happen next,
I boarded now on the bus,
It's calm because it's abandoned now.
I feel the beauty of letting go,
The smell of sacrifice tempts me.
How easily it has pardoned for all its losses,
Like a mother does to her son's sins.
I feel an intense connection,
A lesson of forgiveness I learnt,
A touch of serenity I found
And a tip of little compassion I loved.
Not all the things we see
Are evergreen forever,
All we need to hold
Is our power of forgiveness,
Compassion, love and patience.
A secluded bus,
Which seemed secluded, alone and abandoned
Was truly not those.
It carries a lot of virtues
That touched its golden tip on my skin.
Happy me, noted the notions of life,
And passing by the bus stand
Crossing among all the uncertainty
And tensed thoughts the place supplies.

~©storytellersuchismita

🌸🌸
◾WINDOW◾

The world outside my window
cascades through the stories of nature.
The wide open sky cwtching the entity of this world with its lapis-lazuli vibrance,
the birds homing the furnished wings somersaults high above the clouds,
and the trees greening hearts more than the eyes.
There are a lot to watch above but all we are stuck with are the ransacked stories beneath.
A widow sobbing for the sake of her husband,
an ambitious mother shouting on her innocent child to top in the next exam,
some random hawkers sweating out their hardships in the strenchant april sun,
some homes weaving the fantasies of a satisfied family
and some homes are crispy with broken cracks like the creaking window panes.
Windows unfold different stories if we care to peep the through the holes and a whole new diversified world
uncoils in front of our eyes.
Windows are like bookmarked pages we leave to read carefully when our hands are crammed with ample amounts of time.
A defiant heart, inquisitive soul and restless mind
are all that a window needs to flourish vastness.
Windows encapsulate an entire universe in a pirouetting stroke,
where some stories gasp fast, some lose heartbeats, some proudly glow, some turn into fairytales and some leave the mundane smoke.

~ ©storytellersuchismita

🌸🌸

Literary Biography :

Author Suchismita Ghoshal hails from West Bengal, India. At the very early age of 23, she has shaped her life in a way where she cuddles with literature and devotes herself into finding peace through love, compassion, learning & community service. With an academic career in science till graduation, she is currently pursuing her masters in business administration ( MBA) from the renowned GD Goenka University in Gurgaon, Haryana. Besides that, she is a professional writer, published author, internationally acclaimed poet, literary critic, literary influencer, content writing member for WEST BENGAL UNITED NATIONS YOUTH ASSOCIATION, INTERNATIONAL ORGANISATION OF UNITED NATIONS VOLUNTEERS & HELPING HAND INTERNATIONAL ORGANISATION, change-activist & a nature lover. With more than 520 coveted co-authorship in various renowned national & international anthologies, prestigious literary magazines, websites, webzines and eminent literary journals, she fosters to carry forward her literary career in a more prominent way. She has also authored 3 poetry books by the name of "Fields of Sonnet", " Poetries in Quarantine" & "Emotions & Tantrums".

She has an enormous number of accolades and highly elegant achievements entangled with her name for her indomitable willpower and excellence in hardworking. Few of them are enlisted below :

1) REX KARMAVEER CHAKRA AWARD( instituted by iCONGO and powered by UNITED NATIONS),
2)AUTHOR PAGES BEST WOMAN WRITER AWARD 2020,
3)INDIAN YOUTH GENIUS AWARD 2020,
4) INDIAN YOUTH STAR AWARDS 2020,
5) AAGHAAZ 2K20 AWARD,
6)THE SPIRIT MANIA INFLUENTIAL WOMEN AWARD 2020,
7)TOP 50 POPULAR AUTHOR AWARDS 2020 By THE SPIRIT MANIA
8) NE8X LITERARY AWARD 2020,
9) INTERNATIONAL GOLDEN AWARD by Deep Dan Foundation 2020,
10) INDIA STAR PERSONALITY AWARD 2020 by India Star Book of Records
11) ASIA PRIDE AWARDS 2021 etc.

She can be contacted through her,












ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ "Εγώ γεννήθηκα να ευτυχήσω!"

 

Κοινωνικό ον ο άνθρωπος, δεν μπορεί να ζήσει μόνος. Δημιουργεί κοινωνίες για να καλύπτει ανάγκες ψυχής και σώματος καθώς η ζωή ανταπεξέρχεται και εξελίσσεται μέσα από τη συλλογική προσπάθεια και τον καταμερισμό γνώσεων και εργασιών. Συμβαίνει όμως το παράλογο, οι κοινωνίες που γεννά για το καλό του, να ορθώνονται εχθρικά για το κακό του όταν το κοινό συμφέρον πολιτείας και εξουσίας είναι απών. Ταξική η κοινωνία και η τάξη που ασκεί την εξουσία δομημένη σε κράτος ελέγχει όλους τους μηχανισμούς που συντηρούν την κυριαρχία της. Πολιτικό ον ο άνθρωπος κατά τον Αριστοτέλη οφείλει να ασκεί έλεγχο στην εξουσία για καλύτερη απονομή δικαιοσύνης και ποιότητα ζωής. Για να μπορεί όμως να ασκεί τον έλεγχο απαιτείται να έχει αντίληψη της αντικειμενικής πραγματικότητας η οποία προϋποθέτει γνώσεις στηριγμένες στον εντοπισμό της αλήθειας εκεί που την κρύβουν σαν ανεπιθύμητο όπλο στα χέρια του λαού και στην ανάδειξη της μέσα από τη σύγχυση του ψεύδους των λανθασμένων εντυπώσεων. Επειδή όμως καμία εξουσία δεν επιθυμεί τον έλεγχο, φροντίζει ανάλογα για την αποφυγή της γνώσης που οδηγεί στον έλεγχο.

«Η τάξη που ασκεί την εξουσία με όπλα την λογοκρισία την παραπληροφόρηση και τους εκφοβισμούς, με "ένδυμα" της δημοκρατίας, με «ξύλινη γλώσσα» περί ελευθερίας και ισοπολιτείας, με επιλεγμένη αντίληψη και ελαστική συνείδηση, με χειρισμούς υψηλής πολιτικής τύπου μικροχειρουργικής, επιμένει και εμμένει τα πλήθη να χειραγωγεί προς αποφυγή ανατροπής της κομματικής ιδιοποίησης του πολιτικού συστήματος που ασκεί την εξουσία.»

Το κράτος με τη πείρα αιώνων, έχει αναπτύξει για στήριξη της εξουσίας μηχανισμούς ορίων - «συρματοπλέγματα» ζωής -τα οποία προσθετικά σε αυτά που ήδη ενυπάρχουν στο γενετικό μας υλικό διαμορφώνουν τη ζωή και τη συνείδησή μας ανάλογα με τις αξίες του συγκεκριμένου κοινωνικο-πολιτικού και θρησκευτικού καθεστώτος που μέσα του ζούμε.

« ΤΑ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ. Ευθύς με τη σύλληψή μας έξω από τη θέλησή μας γεννιόμαστε με αλυσίδες συστρεφόμενες ελικοειδείς DNA και κληρονομικότητα το πρώτο μας συρματόπλεγμα η πρώτη μας ταυτότητα απαραβίαστα ενσωματωμένη στο πεπρωμένο της ζωής παραδομένη, σκληρή πραγματικότητα.
Ευθύς με την γέννησή μας το δεύτερο μας συρματόπλεγμα κατάσαρκα σαν πρώτο ζιπουνάκι μας φοράνε γονείς, δάσκαλοι, σωτήρες και φωστήρες που σπεύδουν να μας δωρίσουν των σκέψεων και πράξεων μας τα κελιά να καθορίσουν, σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατεστημένου να μας συν- μορφώσουν, νομοταγείς πολίτες να μας παραδώσουν στα «πρέπει» και «γιατί» της εξουσίας του Κράτους και της Ορθοδοξίας. Άλλοι με προθέσεις αγαθές για το καλό μας, άλλοι συνειδητά για το κακό μας. Στρατιώτες μάχιμοι για τα συμφέροντά τους Νόμοι –θεσμοί – ειδήσεις στα μέτρα τα δικά τους. Παράλληλα το συρματόπλεγμα της παραπληροφόρησης ύπουλο λεπιδοφόρο ξεστρατίζει,σε κάνει να αστοχείς σε λάθος εκτιμήσεις σε σπρώχνει να στραφείς από την πλάνη εύκολα να μην μπορείς να βγεις.Εφιάλτης! Περίφραξη υψηλής ασφαλείας εκμετάλλευσης παραγωγικής διαδικασίας των μυαλών και του κόπου των ανθρώπων του μόχθου της ευτυχίας. Τα συρματοπλέγματα παντού καραδοκούν, εμπόδια δραπέτευσης ενίοτε ηλεκτροφόρα με ακίδες αιχμηρές θανατηφόρα ξεσκίζουν σκοτώνουν σάρκες και όνειρα μυαλά χυμένα πάνω στα σύρματα τα ματωμένα. Διαρκής ο αγώνας την κάθε ημέρα τα «σύρματα» τουλάχιστον να πάνε πάρα πέρα μέχρι να φτάσουμε εκεί, στη διαχωριστική , ανάμεσα σε θάνατο και σε ζωή… Το τελευταίο μας συρματόπλεγμα.»

Στην συνειδητοποίηση των ορίων προκύπτει το ερώτημα ελευθερία υπάρχει? Το ερώτημα είναι για ποιόν ? Σε μία ταξική κοινωνία ουσιαστικά ελευθερία έχει μόνο η τάξη που ασκεί την εξουσία η οποία εδραιωμένη σε κράτος μπορεί να χρησιμοποιεί την ελευθερία έως και σαν ασυδοσία, σαν φασισμό με κοινοβουλευτικό μανδύα ανάλογα τις αντιστάσεις του λαού και πόσα ανέχεται κάθε φορά, χωρίς ουσιαστικές αντιδράσεις στις «εκπτώσεις» αξιών που του επιβάλλονται, μέχρι να φτάσει στη πλήρη ποδηγέτησή του ή στην αφύπνιση και επανάσταση του. Η εξουσία φροντίζει ο λαός να μη μπορεί να γίνεται ρυθμιστής της ζωής του και ο λαός οφείλει να διασφαλίζει τις ικανότητες του να κερδίζει τη ζωή του, την ευτυχία , μη την αφήνει να γίνει χαμένη ευκαιρία, γιατί συμβαίνει και αυτό.

«ΣΕ ΔΥΣΕΡΜΗΝΕΥΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ το αδιέξοδο της επικοινωνίας για τα σημαντικά, η αδιαφορία και αδυναμία απαντήσεων με πράξεις σε ερωτηματικά καταλυτών της καλής ζωής της πολιτείας, το τίμημα της μίμησης των παράλογων της ζωής, η αποχή από τον λόγο + Λόγο της Λογικής, ο «Δούρειος Ίππος» κρύπτη ολέθρου και καταστροφής δώρο εχθρού που εκπαιδευόμαστε να βλέπουμε σαν φίλο, προσθετικά μέσα στο γίγνεσθαι της δυσανάγνωστης κοινωνίας, παράδοση άνευ όρων στους Εφιάλτες – Κυνικούς της Εξουσίας» Προσθετικά με την τεχνική του διαίρει και βασίλευε « Ο λαός κατακερματισμένος, στα κομμάτια του διηρημένος, ταμπουρωμένος στα κομματικά του και συντεχνιακά του αντι-παλεύει ο καθένας για τα συμφέροντα του.» Χρόνια η παραπληροφόρηση σταγόνα- σταγόνα σταλάζει το δηλητήριο της στον πολίτη προκειμένου να πιστέψει σαν δικά του συμφέροντα τα συμφέροντα της εξουσίας, η οποία όταν προβαίνει στην υλοποίησή τους, προβάλλει την ενέργεια αυτή σαν αποδοχή και εκτέλεση της λαϊκής εντολής ενώ πρόκειται στην ουσία για εφαρμογή δικών της μέτρων και σχεδίων! Οι «χρήσιμοι ηλίθιοι» είναι αγαπημένη φράση και επιδίωξη των πολιτικών για όσους εξυπηρετούν συμφέροντα της εξουσίας ενώ νομίζουν ότι υπερασπίζονται δικά τους συμφέροντα. ! Α-νόητοι άνθρωποι παραδίνονται στη ποδηγέτησή τους και δεν το ξέρουν γιατί αν το ήξεραν δεν θα το επέτρεπαν. Η προσωπική αναζήτηση της αλήθειας τι πραγματικά συμβαίνει με στόχο την έξοδό από τα προβλήματα, μας καλεί να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά!

«ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ. Όσο μπορώ, θα προσπαθώ να ψάχνω απαντήσεις. Άρσεις και τοποθετήσεις. Όσο μου επιτρέπεται ακόμα θα ψάχνω αποδείξεις. Θα αντιστέκομαι! Θα αμφισβητώ ό,τι διακηρύσσει ό,τι προστατεύει η παραπληροφόρηση την πληροφόρηση που χρόνια αστυνομεύει. Ο λόγος; Έστρωσε χαλί για να περάσει τον δρόμο άνοιξε να φτάσει προ των Πυλών ο φασισμός με κοινοβουλευτικό μανδύα. Απαγορεύει. Τιμωρεί. Ένοχος η Απόκλιση που δεν μετανοεί, τολμάει και ξεφεύγει από το σύστημα «αξιών» που χρόνια εκπαιδεύει την Υποταγή. Οδυνηρά το Γνήσιο Οδυνηρά το Τίμιο εμμένουν και αντιπαλεύουν τη σύγχυση των Ιδεών. Προ των Πυλών ! Θα εξαντλήσω τα περιθώριά μου να προλάβω να ατσαλώσω τη Γνώση της αλήθειας να ζωστώ μη και παρασυρθώ τη Πλάνη μου να ακολουθήσω, φίλο τον Όλεθρο να βάλω στο πλευρό μου, με ιαχές θριάμβου να τρέχω στον χαμό μου!»

Ότι μας διαφεύγει διαμορφώνει ερήμην μας την ποιότητα της ζωής. Πολύτιμη η γνώση του για να αντιμετωπίζουμε ότι μας απειλεί.

« Η ΠΕΡΛΑ. Επίπονη η πορεία προς την αυγή της ωριμότητάς μας. Στον ωκεανό της Γνώσης κοχύλι το κοχύλι αναζητώ την πέρλα. Ό,τι πολύτιμο μου διαφεύγει.»

Μονόδρομος η κατάκτηση της γνώσης κόντρα στην άγνοια που συντηρεί τα δεινά μας. Εύκολη δεν είναι η κατάκτηση της γνώσης αναγκαία όμως είναι για αποφυγή της ρήσης ΣΤΕΡΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΣΗ ΝΑ ΣΕ ΕΙΧΑ ΠΡΩΤΑ.

« Η ποιότητα της ζωής μας αντανακλά την ωριμότητά μας. Εάν δεν μας επιτρέπουν τα πάθη μας και τα λάθη μας να αποφύγουμε τα δεινά μας προορισμένοι είμαστε να ματώσουμε προκειμένου να νοιώσουμε πως απαντάει ο πόνος στις λάθος αποφάσεις στις διαφορετικές της ζωής μας εκφάνσεις, τι μας χρεώνει σε βάσανα και δυστυχία της αλήθειας η δυστοκία μαθαίνοντας επώδυνα στη πράξη " στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα" όταν όνειρο πια θα είναι να ζούμε σαν πρώτα.

H αντιμετώπιση των προκλήσεων φτιάχνει τους νικητές που γινόμαστε ,στις μάχες που δίνουμε καθημερινά προκειμένου να ολοκληρώσουμε τον προορισμό μας σε αυτή τη γη, για μια ζωή όπως αξίζει σε εμάς και στη νέα γενιά που μας ακολουθεί.

«Η ΚΑΘΕ ΔΥΣΗ ΕΓΚΥΜΟΝΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΝΑΤΟΛΗ. Όταν η μέρα τελειώνει κι ο ήλιος οδεύει στη δύση τα βάσανα δύουν κι αυτά; Οι άνθρωποι του μόχθου καλούνται να βρούνε τη λύση να μην ανατείλουν ξανά. Η ζωή χωρίς κόπο δεν βγαίνει. Με το αναπόφευκτο συμφιλιωμένοι συνοδοιπόροι σε κοινή διαδρομή με μια μερίδα κουράγιο στο δισάκι, άντε να βάλλουμε και εμείς ένα χεράκι το Ταξίδι να βγει. Ας σηκώσουμε τον πήχη ψηλά μέχρι εκεί που η καρδιά λαχταρά και συναντά τα Όνειρά της. Τα αδιέξοδα του Νου να νικήσουμε, τις ρωγμές των φόβων να κλείσουμε για να φτάσουμε Εκεί , με την νέα ανατολή, που το έδαφος υπόσχεται πιο στέρεα ζωή.

Στις μέρες μας ζούμε ία ιδιαίτερα δύσκολη έως εχθρική κοινωνική πραγματικότητα. Στερούμαστε όλο και περισσότερο τη δυνατότητα να επιβιώνουμε, να ονειρευόμαστε, ακόμα και να αναπνέουμε με ασφάλεια λόγω της πανδημίας του Govit 19 που εισέβαλε αναπάντεχα στη καθημερινότητά μας και απειλεί τον προσδόκιμο χρόνο της ζωής. Ο θάνατος δεν είναι πια φυσιολογικός. Είναι δραματικά δρομολογημένος. Λες και πρωταγωνιστούμε σε ένα «ντόμινο» με πολλούς μελλοθανάτους στη θέση που στήνονται τα πιόνια. Η Κίνα, έστω και από λάθος, μας καταδίκασε με τον Govit19 σε θάνατο εφιαλτικό. Η στερνή ματιά μας, δεν κλείνει μέσα τα παιδιά μας. Ούτε τους αγαπημένους μας. Ένα ζεστό αποχαιρετιστήριο χάδι, λείπει. Αναπνευστήρες, μάσκες και μηχανήματα εντατικής μας συντροφεύουν. Βασανιστικά μοναχικό το πέρασμα στην άλλη ζωή. "Με κλαίω εγώ γιατί μετά, κανένας δίπλα μου, δεν θα είναι να με κλάψει". Ένα πόλεμο ζούμε με τον κορονοϊό στη προσπάθεια να σταματήσουμε την επέλασή του. Ζούμε και έναν εμφύλιο με όσους παρασυρόμενοι από ανεύθυνους, «καθοδηγητές» και κόμματα επιτείνουν το κακό και τη διασπορά της μόλυνση. Παράλληλα με θερμά επεισόδια οι ηγέτες των χωρών «φλερτάρουν» με τον πόλεμο σαν λύση σε άλυτα οικονομικά και σοβινιστικά προβλήματα αντί τη ειρηνικής οδού μέσω των διεθνή δικαστηρίων. Πόσα δεινά να αντέξει αυτός ο πλανήτης! «Φρίκη πολέμου, άλλοι αποφασίζουν, άλλοι στις μάχες». «Πόλεμος είναι, για δικά τους λάφυρα, μνήματα νέων».Τα ερωτηματικά που προκύπτουν είναι , επενδύσεις ζωής, για ΜΕΘ, για ατομική και κοινωνική ευημερία σε περιβάλλον ειρήνης και ελευθερίας, ή για τορπίλες και επενδύσεις πολεμικές για ληστρικούς πολέμους αρπαγής τους έτοιμου πλούτου των λαών και έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών τους πηγών!

«ΣΕ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ζούμε την «τρέλα της λογικής των δυνατών» και δεν ξέρουμε να πούμε σε όλα αυτά που βλέπουμε κι ακούμε που σταματάει το θέατρο και που αρχίζει η αληθινή ζωή.Στα δρώμενα αυτού του τόπου, χρεωμένοι είμαστε να ζήσουμε παράλληλα με το παράλογο να επιζήσουμε Γιατί;Η ζωή είναι ωραία έστω κι αν αιμορραγεί!

Ο κάθε ένας από εμάς μοναδικός και ανεπανάληπτος έρχεται σε αυτή τη γη να ζήσει το θαύμα της δικής του χρονικής στιγμής μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος που μας περιβάλλει. Χρέος Ιερό παρά τα δύσκολα να ζήσουμε το θαύμα της ζωής να το τιμήσουμε και όπου δεν μας χαρίζεται να το διεκδικήσουμε. Η δική μας επένδυση, στην αξία της κάθε στιγμής.

«ΑΣΤΡΑΠΗ ΖΩΗΣ. Η κάθε μας στιγμή, απλοχεριά της Φύσης, δώρο ζωής απρόσμενο στα ασαφή σύνορα της προσωρινότητά μας, παραμένοντες μέρος του κόσμου, υπόσχεση που δεν δόθηκε από πουθενά «αν» συνταξιδιώτες θα είμαστε στο επερχόμενο «μετά». Ολάνθιστη νέκταρ προσφέρει, αστραπή ζωής συμπυκνωμένη σαν Θεία Μετάληψη στο ενδεχόμενο του τέλους, σε προσμονή αξιοποίησης με Πληρότητα και Ουσία, καταγραμμένη του κόσμου εμπειρία.» Η ζωή προχωράει μέσα από τη πάλη των αντιθέσεων, βάζει προβλήματα που μπορεί να λύσει και περιμένει από εμάς με γνώση των νόμων και των κανόνων της να οδηγηθούμε με δικές μας πράξεις στη λύση.

«Εγώ γεννήθηκα να ευτυχήσω! Όλα τα δύσκολα στα μέτρα της καρδιάς μου θα γυρίσω. Δεν μου ταιριάζει η παραίτηση, ακολουθώ της καρδιάς μου τη απαίτηση.Θα ζήσω!!!!

Με τον λόγο μου και τη συγγραφή μου δίνω τον δικό μου αγώνα μέσα στη κοινωνία μου σαν το δικό μου λιθαράκι στήριξης της γενικότερης συλλογικής προσπάθειας για ζωή στα μέτρα της καρδιάς!.

«Το δυσβάστακτο Σήμερα σμιλεύω με κόπο Μελλοντικό να γίνει στα μέτρα της καρδιάς.
Κι αν, σε δύσκολους καιρούς η κοινωνία μου δεν θέλει το καλό μας, τουλάχιστον συνένοχη εγώ δεν θα είμαι στο χαμό μας.

Η συμμετοχή μου στην Φιλολογική Πρωτοχρονιά 2021
( Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών 1991)
Μαργαρίτα Αρβανίτη - «ΑΝΑ-ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΚΤΟΣ













FAITH : New single release by Evan Tan feat. Ruby Bouzioti / Eleni Nota / David Lyon

 



Τι συμβαίνει όταν 4 άνθρωποι από 3 διαφορετικές χώρες μπλέκονται στο ίδιο project, μέσα στην καραντίνα;Η απάντηση κρύβεται στο νέο τραγούδι του Evan TanakaPickMyStrings (Μαλαισία) ονόματι "Faith", στο οποίο συμμετέχει η Ελληνίδα Ruby Bouzioti (φωνητικά)! Οι υπόλοιποι μουσικοί που συμμετέχουν στο πλευρό τους σε αυτό το project είναι η EleniNota (Ελλάδα), ντράμερ της thrash metal μπάντας NERVOSA και ο David Lyon (ΗΠΑ) στο guest κιθαριστικό σόλο!




Το single “Faith” είναι διαθέσιμο σε όλες τις streaming πλατφόρμες
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

CREDITS:

Στίχοι: Κατερίνα Πλιάτσικα &EvanTan
Μixing: Jovan Tomic& Evan Tan
Mastering: Evan Tan
Ηχογράφηση φωνητικών: MD Recording Studios (Ελλάδα)
Ηχογράφησηdrums: Made in Hell Studio (Ελλάδα)
Vocal videography: Δημήτρης Μπαλαμπάκης
Keyboard Synth: Gary Chin

SPECIAL THANKS TO:

David Prudent (Made In Hell Studio / Ελλάδα)
NίκοςΧριστόλης
Βασίλης Χρυσικόπουλος
GusDibelas

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

FIND US NOW ON:

PickMyStrings (Evan Tan)
1. https://www.instagram.com/pickmystrings
2. https://www.youtube.com/pickmystrings
3. https://www.facebook.com/pickmystrings

Ruby Bouzioti
1. https://www.instagram.com/rubybouziotiofficial
2. https://www.youtube.com/c/RubyBouziotiO
3. https://www.facebook.com/rubybouziotiofficial

Eleni Nota
1. https://www.instagram.com/eleninotadrums
2. https://www.youtube.com/channel/UCpXqHzePqtcCEJhGY9AG3bw
3. https://www.facebook.com/eleninotadrums

David Lyon
1. https://www.instagram.com/daveylyon
2. https://www.youtube.com/channel/UCw9UiVbbooC0YfRDpwwky5A

Jovan Tomic (Vocal Mixing)
1. https://www.instagram.com/tomix_prod_official

MD Recording Studios (Vocal Recording)
1. www.mdstudio.gr
2. https://www.instagram.com/md_recording_studios

Made In Hell Studio (Drums Recording)
1. www.facebook.com/madeinhellstudio
2. https://www.instagram.com/madeinhellstudiogr












Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (31 Μαΐου 1945 - 10 Ιουνίου 1982)

 Ο ασυμβίβαστος Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ


Ενας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της μεταπολεμικής περιόδου στη Γερμανία, ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Rainer Werner Fassbinder), γεννήθηκε στις 31 Μαΐου του 1945 και έφυγε από τη ζωή, στις 10 Ιουνίου του 1982 σε ηλικία μόλις 37 χρονών. Ο υπερδραστήριος καλλιτέχνης, θα καταφέρει μέσα σε μόλις 13 χρόνια να σκηνοθετήσει 41 ταινίες μεγάλου μήκους, ένα απίστευτο όσο και ακατάρριπτο ρεκόρ στην ιστορία της έβδομης τέχνης. Μαζί με τους Βιμ Βέντερς (Wim Wenders) και Βέρνερ Χέρτζογκ (Werner Herzog) θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για το ιδιαίτερο σημαντικό κινηματογραφικό ρεύμα που θα δημιουργηθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και θα φέρει την επωνυμία: Νέος Γερμανικός Κινηματογράφος.
«Ο καθένας μπορεί να αποφασίσει για τον εαυτό του αν είναι καλύτερα να ζήσει μια ζωή σύντομη και περισσότερο ενδιαφέρουσα παρά μια ζωή καθημερινή και αδιάφορη» Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (31 Μαΐου 1945 - 10 Ιουνίου 1982)

Γεννημένος στις 31 Μαΐου του 1945 ο πολυπράγμων Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, έμελλε να καταγραφεί στην ιστορία ως ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της μεταπολεμικής περιόδου στη Γερμανία. Από το 1969, όταν γύρισε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο «Η Αγάπη Είναι πιο Κρύα από τον Θάνατο», μέχρι το τραγικό του τέλος (λόγω υπερβολικής δόσης το 1982), ο Φασμπίντερ θα καταφέρει κάτι το απίστευτο... θα σκηνοθετήσει 41 ταινίες μεγάλου μήκους, μέσα σε διάρκεια μόλις δεκατριών χρόνων, δημιουργώντας παράλληλα ένα μοναδικό και ακατάρριπτο ρεκόρ στην ιστορία του Κινηματογράφου. 







Στις περισσότερες από τις ταινίες του ο Φασμπίντερ αιχμαλωτίζει την ψυχή της δυτικογερμανικής κοινωνίας από το 1960 μέχρι τις αρχές του 1980, απογυμνώνοντας την απελπισία αλλά και την αγριότητα που υποβόσκει στις καρδιές ενός κόσμου εγκλωβισμένου στις υλικές απολαύσεις.
Αυτό ακριβώς είναι και το βασικό θέμα του θρυλικού «Berlin Alexanderplatz». Ένα πραγματικό έπος, διάρκειας σχεδόν 16 ωρών (939 λεπτά) μέσα από το οποίο ξαναζωντανεύει η νουβέλα του Αλφρεντ Ντάμπλιν.

«Η αγάπη είναι το καλύτερο, το πιο ύπουλο, το πιο αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικής καταπίεσης» Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Από τα τελευταία έργα του σπουδαίου δημιουργού, είναι η τριλογία: «Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν», «Λόλα» και «Βερόνικα Βος». Ταινίες οι οποίες παρουσιάζουν ανάγλυφα το πορτραίτο της τσακισμένης ζωής των ανθρώπων του περιθωρίου της αστικής κοινωνίας που συντηρείται στα ίχνη της παρακμής της δημοκρατίας της Βαϊμάρης, βαδίζοντας αβοήθητη και με μαθηματική ακρίβεια προς το τρίτο Ράϊχ...


Όπως προαναφέραμε, ο Φασμπίντερ ανήκε σε εκείνη τη γενιά των Γερμανών σκηνοθετών, μαζί με τον Βιμ Βέντερς και τον Βέρνερ Χέρτζογκ, που αν και υπήρξαν πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους και με εντελώς μοναδικό έργο ο καθένας τους, ωστόσο αποτέλεσαν στα τέλη της δεκαετίας του 1960, ένα ιδιαίτερο και μοναδικό κινηματογραφικό ρεύμα, το οποίο καταγράφηκε με την επωνυμία Νέος Γερμανικός Κινηματογράφος.

Η ανθρώπινη φθορά, ο πόνος, η αδυναμία έκφρασης των συναισθημάτων, η βία σε όλες τις εκφάνσεις της, βρίσκονται στο επίκεντρο του Φασμπίντερ με τους ήρωες του να ζουν καταπιεσμένοι στο περιθώριο, αντιμέτωποι με τα πάθη τους. Από τις δύο πρώτες ταινίες του «Η Αγάπη είναι πιο κρύα από τον Θάνατο» (Liebe ist kälter als der Tod - 1969) και «Ο Έλληνας Γείτονας» (Katzelmacher - 1969), μέχρι τις δύο τελευταίες του «Βερόνικα Φος» (Veronika Voss - 1982) και «Querelle» (1982), ο Φασμπίντερ εστιάζει στα αδιέξοδα των ηρώων του ασκώντας παράλληλα μία δριμύ κριτική στην ηθική παρακμή της κοινωνίας στη μεταπολεμική Γερμανία.
Παράλληλα, η δύσκολη συμφιλίωση με τη σεξουαλική του ταυτότητα, η μοναχική του ζωή, αλλά και η ροπή του προς τα ναρκωτικά, αποτέλεσαν για τον Φασμπίντερ μια μόνιμη πηγή προβλημάτων και διαταραχών, αλλά και έμπνευσης, θεματικές οι οποίες συχνά πυκνά μετουσιώθηκαν μέσα στο μοναδικό του κινηματογραφικό σύμπαν.





«Ο κάθε ευπρεπής σκηνοθέτης έχει μόνο ένα θέμα και τελικά κάνει την ίδια ταινία ξανά και ξανά. Το δικό μου θέμα είναι η εκμετάλλευση των αισθημάτων χωρίς να έχει σημασία ποιος μπορεί να είναι αυτός που τα εκμεταλλεύεται. Αυτό δεν τελειώνει ποτέ. Είναι ένα θέμα διαρκείας. Μπορεί η πολιτεία να εκμεταλλεύεται τον πατριωτισμό, η στη σχέση ενός ζευγαριού ο ένας να καταστρέφει τον άλλο» Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ

Για τη συνέχεια ας ταξιδέψουμε σε τρεις χαρακτηριστικές, αν και τόσες διαφορετικές μεταξύ τους, δημιουργίες του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ:
*«Δικτυακός Κόσμος» (World on a Wire / - 1973)
*«Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά» (Ali: Fear Eats the Soul / Angst essen Seele auf - 1974)
*«Berlin Alexanderplatz» (1980)

«Δικτυακός Κόσμος» (World on a Wire / - 1973)


Ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, που γύρισε ο Φασμπίντερ το 1973 και είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2011, μετά από ψηφιακή αποκατάσταση από το Ίδρυμα Φασμπίντερ, τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, Μάικλ Μπάλχαους και το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA).
Ο «Δικτυακός Κόσμος» (World on a Wire / - 1973) είναι μία προφητική ταινία πολύ μπροστά από την εποχή της. Ουσιαστικά αναφέρεται σε ανθρώπους-ομοιώματα, που δημιουργούνται από την ιδιοφυΐα ενός κεντρικού και παντοδύναμου υπολογιστή. Μέσα από μία πρωτότυπη κινηματογραφική φαντασία, παρουσιάζεται ένας κόσμος μεταξύ αλήθειας και πραγματικότητας, με όντα που ίσως και να είναι απλώς οπτικές προβολές της φαντασίας μας.

Μια εντυπωσιακή ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά κι ένας φιλοσοφικός στοχασμός για το πόσα απ’ όσα ζούμε είναι αληθινά ή όχι... Πρωταγωνιστούν οι: Κλάους Λέβιτς, Μπάρμπαρα Βαλεντίν, Μάσα Ράμπεν, Καρλ Χάιντζ Βοσκεράου, Βόλφγκανγκ Σενκ, Γκούντερ Λάμπρεχτ και Ούλι Λόμελ.

«Ο Φόβος Τρώει τα Σωθικά» (Ali: Fear Eats the Soul / Angst essen Seele auf - 1974)


Η Emmi, μία κάπως ηλικιωμένη καθαρίστρια, ερωτεύεται και παντρεύεται τον κατά πολύ νεώτερό της Ali, γκασταρμπάιτερ από το Μαρόκο. Οι συγγενείς κι η γειτονιά της αντιδρούν αρνητικά μέχρις ότου ανακαλύψουν τη χρηστική αξία του ζευγαριού.

Ένα κοινωνικό και παράλληλα κριτικό μελόδραμα, για τη μετανάστευση, τον ρατσισμό, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τον εσωτερικό διχασμό, αλλά και μια ταινία «για την αγάπη που ουσιαστικά είναι κάτι το απίθανο, παρόλα αυτά όμως και μια κάποια πιθανότητα», όπως την ονόμαζε ο Φασμπίντερ.

Δείτε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/









ΑΝΤΟΝΙ ΓΚΑΟΥΝΤΙ ( (25 Ιουνίου1852 – 10 Ιουνίου 1926)

 

Ο Αντόνι Γκαουντί, σωστή προφορά Γκαουδί, (Antoni Gaudí ή με το πλήρες του όνομα: Antoni Gaudí i Cornet) (25 Ιουνίου1852 – 10 Ιουνίου 1926) ήταν σημαντικός Καταλανός αρχιτέκτονας της Αρ Νουβό.
Γεννήθηκε στη Ρέους, αλλά σπούδασε και εργάστηκε στη Βαρκελώνη όπου βρίσκονται και τα πιο σημαντικά έργα του, τα οποία ξεχωρίζουν για το σχεδιασμό τους.
Ο Γκαουντί διαμορφώθηκε επαγγελματικά και πνευματικά στο κοσμοπολίτικο περιβάλλον της Βαρκελώνης. Μελέτησε τα καλλιτεχνικά ρεύματα του παρελθόντος, την ισλαμική και τη γοτθική αρχιτεκτονική η οποία μάλιστα εκείνη την εποχή αναβίωνε. Δέχτηκε την επιρροή του Viollet-le-Duc, των John Ruskinκαι Richard Wagner και μέσα από το έργο του θέλησε να ανανεώσει την τοπική αρχιτεκτονική έκφραση επεξεργαζόμενος νέες φόρμες.
Ένα από τα πιο σημαντικά του έργα είναι το Μέγαρο Γκουέλ, (η κατασκευή του ξεκινά το 1886 και ολοκληρώνεται το 1888). Ο σχεδιασμός του κτιρίου ανατέθηκε στον Γκαουντί από τον Δον Eusebi Güell i Bacigalupi, εξέχουσα μορφή στην οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή της πόλης και με ισχυρή επιρροή στην πολιτική.
Το τελευταίο και ένα από τα χαρακτηριστικά έργα του είναι η εκκλησία Σαγράδα Φαμίλια, η οποία έμεινε ημιτελής λόγω του θανάτου του αρχιτέκτονα.
Τα έργα του Γκαουντί δίνουν ιδιαίτερο χαρακτήρα στη Βαρκελώνη και αποτελούν πόλους έλξης για επισκέπτες και μελετητές. Χαρακτηριστική είναι μια από τις τεχνικές του Γκαουντί ο οποίος χρησιμοποιούσε κομμάτια από κεραμικά πλακίδια για να διακοσμήσει και να χρωματίσει κάποια από τα έργα του. Σήμερα πολλά από τα διακοσμητικά αναμνηστικά που πωλούνται στη Βαρκελώνη χρησιμοποιούν την τεχνική αυτή.
Στις 7 Ιουνίου 1926, καθώς πήγαινε να δει την κατασκευή της Σαγράδα Φαμίλια, κτυπήθηκε από διερχόμενο τραμ και απεβίωσε τρεις ημέρες αργότερα, στις 10 Ιουνίου.
https://el.wikipedia.org/


Sagrada Família 

    Sagrada Família (1884–1926)
    Η La Sagrada Familia είναι ένα από τα πιο διάσημα έργα του Γκαουντί στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για μια γιγαντιαία Βασιλική που βρίσκεται υπό κατασκευή από το 1882 (και δεν είναι τυπογραφικό λάθος!) και που δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί για τουλάχιστον 30 έως 80 χρόνια ακόμη (ο χρόνος για την ολοκλήρωση ποικίλει ανάλογα με τις διάφορες πηγές πληροφοριών)
    Μεγάλη αντιπαράθεση περιβάλλει το κτίριο της Sagrada Familia. Σήμερα χρησιμοποιούνται νέα υλικά κατασκευής για τα οποία ορισμένοι αισθάνονται ότι ο ίδιος ο Γκαουντί δεν τα τα χρησιμοποιούσε.
    Όταν επισκέπτεστε το κτίριο θα δείτε την αντίθεση στο χρώμα της πέτρας μεταξύ του εμπρός και του πίσω τμήματος του κτιρίου. Επίσης το πραγματικό στυλ κατασκευής εμφανίζεται να είναι κάπως διαφορετικό μεταξύ των νέων και των παλαιών τμημάτων του κτιρίου.
    Sagrada Família 
    Η ερμηνεία της σειράς των σχεδίων από τους σημερινούς αρχιτέκτονες είναι ιδιαίτερα προκλητική επειδή η πραγματικές πέτρες της κατασκευής είναι ακανόνιστες σε σχήμα.Ο Γκαουντί διαδραμάτισε ενεργό ρόλο στο συντονισμό της κατασκευής της Sagrada Familia μέχρι το θάνατο του το 1926. Θα ζητούσε συχνά να τροποποιηθεί η εργασία και να προσαρμοστεί μέχρι να ήταν ακριβώς ότι είχε κατά νου. Ωστόσο σήμερα, εξαιτίας της φύσης των υφιστάμενων σχεδίων, το έργο του είναι εν μέρει ελεύθερο στις ερμηνείες.
    Το κτίριο βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή και έτσι να είστε έτοιμοι να δείτε πολλές εργασίες να συνεχίζονται κατά την επίσκεψη σας. Ωστόσο αυτό είναι αρκετά ενδιαφέρον, ειδικά εάν επισκέπτεστε το Μουσείο στο εσωτερικό του κτιρίου.
    Ανεξάρτητα από όλη τη διαμάχη, η Sagrada Familia είναι ένα πραγματικά καταπληκτικό κτίριο και μια απολύτως απαραίτητη επίσκεψη ενώ βρίσκεστε στη Βαρκελώνη http://www.barcelona-tourist-guide.com/
    Palau Güell

    Palau Güell (Barcelona)

    Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1886 και ολοκληρώθηκε το 1888. Το κτίριο βρίσκεται στην καρδιά της πόλης και πολύ κοντά στην κεντρική της αρτηρία, στις Ράμπλας.
    Από αρχιτεκτονικής άποψης το κτίριο, λόγω του μικρού οικοπέδου στο οποίο βρίσκεται, αναπτύσσεται καθ’ ύψος σε οχτώ επίπεδα. Πυρήνας του κτιρίου είναι μια κεντρική αίθουσα μουσικής. Γύρω από αυτής αναπτύσσονται η τραπεζαρία, τα σαλόνια και οι αίθουσες υποδοχής. Ο επισκέπτης περνάει διαδοχικά από αυτή τη σειρά μικρότερων χώρων μεταξύ των οποίων και από το προσωπικό γραφείο του Güell για να καταλήξει στο κεντρικό σαλόνι.Ο σχεδιασμός του κτιρίου ανατέθηκε στον Γκαουντί από τον βιομήχανο Δον Eusebi Güell i Bacigalupi. Ο Güell, εκείνη την εποχή ήταν εξέχουσα μορφή στην οικονομική, πολιτική και κοινωνική ζωή της Βαρκελώνης και αντιπροσώπευε ιδεολογικά την κοινωνία της πόλης.
    Ο χώρος αντιπροσωπεύει ιδεατά το παραδοσιακό μεσογειακό αίθριο. Η γεωμετρία αυτής της αίθουσας αποτελείται από δύο βασικά στοιχεία, τον κύβο και το θόλο, με τον τρούλο να συμβολίζει τον ουρανό και την τετράγωνη κάτοψη της αίθουσας να συμβολίζει τη γη.
    Palau Güell
    Στο μέγαρό του ο Güell, στα τέλη του 19ου αιώνα, φιλοξενούσε πολυάριθμες συγκεντρώσεις καλλιτεχνών και διανοούμενων. Στο μεγάλο σαλόνι διαδραματίζονταν κονσέρτα, δεξιώσεις και ακόμη και θρησκευτικές τελετές, εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχε η υψηλή κοινωνία της Βαρκελώνης. Στην πρόσοψη του κτιρίου, ανάμεσα στις δύο εισόδους, η ασπίδα, συμβολίζει τη σημαία της Καταλονίας. Στην οροφή του μεγάρου ο τρούλος προεξέχει και στέφεται με διάφορα σύμβολα μεταξύ των οποίων η σφαίρα του κόσμου, ο ηλιακός δίσκος και πάνω απ’ όλα ο χριστιανικός σταυρός.

    Casa Batlló, Βαρκελώνη
     Casa Batlló, Βαρκελώνη
Το Κάζα Μπατλό (Casa Batlló ) είναι ένα διάσημο κτίριο στο κέντρο της Βαρκελώνης και είναι ένα από τα αριστουργήματα του Αντόνι Γκαουντί. Το κτίριο αποτελεί αναδιαμόρφωση ενός παλαιότερου σπιτιού, το οποίο επανασχεδίασε ο Γκαουντί το 1904 και ανακαινίστηκε αρκετές φορές από τότε. Οι βοηθοί του Γκαουντί Domènec Sugrañes i GrasJosep Canaleta και Joan Rubió συνέβαλαν στο έργο της ανακαίνισης. Το τοπικό όνομα του κτιρίου είναι Casa dels ossos (Το σπίτι των οστών), λόγω της οργανικής σκελετώδους εμφάνισής του. Αρχικά σχεδιάστηκε για μιαμεσαίας τάξης οικογένεια και βρίσκεται σε μια ευημερούσα περιοχή της Βαρκελώνης.
Όπως όλα τα έργα που σχεδίασε ο Γκαουντί, μπορούν να χαρακτηριστούν ως μοντερνισμόςκαι αρ νουβό σε μια ευρύτερη έννοια. Το ισόγειο, συγκεκριμένα, είναι ασυνήθιστα δομημένο, με ακανόνιστα οβάλ παράθυρα και πέτρινα τοίχο σμιλεμένο σαν να ρέει. Υπάρχουν λίγες ευθείες γραμμές και η πρόσοψη είναι διακοσμημένη με πολύχρωμο μωσαϊκό, φτιαγμένο από θραύσματα κεραμικών πλακιδίων Trencadís με μια τεχνική που λέγεται Pique assiette. Η οροφή είναι αψιδωτή και μοιάζει με την πλάτη από δράκο ή δεινόσαυρο.
Μια θεωρία θέλει το στρόγγυλο χαρακτηριστικό στα αριστερά του κτιρίου, που καταλήγει σε έναν πυργίσκο και σταυρό, να είναι η λόγχη του Αγίου Γεωργίου (του πολιούχου τηςΚαταλονίας), που έχει βυθιστεί στο πίσω μέρος του δράκουhttps://el.wikipedia.org/

 Casa Vicens

 Casa Vicens

 Casa Vicens


Δείτε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/