Χένρυ Μίλλερ ( 26 Δεκεμβρίου 1891 - 7 Ιουνίου 1980 )

Ο Χένρυ Μίλλερ (Henry Valentine Miller, 26 Δεκεμβρίου 1891 - 7 Ιουνίου 1980) ήταν Αμερικανός συγγραφέας του οποίου το έργο άσκησε σημαντική επιρροή στη λογοτεχνία την περίοδο του μεσοπολέμου, ενώ εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους συγγραφείς της γενιάς μπητ. Ως πεζογράφος διακρίνεται για το άμεσο, ελεύθερο και έντονα αυτοβιογραφικό ύφος του. Ανάμεσα στα κυριότερα έργα του συγκαταλέγονται ο Τροπικός του Καρκίνου, ο Τροπικός του Αιγόκερω και η τριλογία Η Ρόδινη Σταύρωση. Εκτός από τη συγγραφή, ασχολήθηκε επίσης με τη ζωγραφική.
Ο Χένρυ Μίλλερ γεννήθηκε στην πόλη της Νέας Υόρκης και έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Μπρούκλιν. Το 1909 αποφοίτησε από το γυμνάσιο και συνέχισε να φοιτά στο κολέγιο City College της Νέα Υόρκης, όπου όμως παρέμεινε τελικά μόνο για δύο μήνες. Εγκαταλείποντας το κολέγιο, ο Μίλλερ εργάστηκε για ένα μεγάλο διάστημα σε πολλές διαφορετικές δουλειές. Το 1917 παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο Beatrice Sylvas Wickens, με την οποία απέκτησε και ένα παιδί. Το 1920 προσελήφθη ως διευθυντής απασχόλησης τηλεγραφικής εταιρείας ενώ την ίδια περίπου εποχή θεωρείται πως άρχισε να ασχολείται με την λογοτεχνία, γράφοντας τα πρώτα του βιβλία, τα οποία όμως δεν δημοσιεύτηκαν έως τις αρχές της δεκαετίας του 1990, μετά το θάνατό του.
Την περίοδο 1928-1929, έχοντας ήδη εγκαταλείψει την εργασία του από το 1924 και αφοσιωμένος στο λογοτεχνικό του έργο, έζησε για αρκετούς μήνες στην Ευρώπη μαζί με την δεύτερη σύζυγό του Τζουν Μάνσφιλντ, η οποία και τον συντηρούσε οικονομικά. Τον επόμενο χρόνο, εγκαταστάθηκε μόνος στο Παρίσι, όπου έζησε περίπου μέχρι την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, συντηρούμενος κυρίως χάρη στη συνδρομή φίλων του. Το φθινόπωρο του 1931, ο Μίλλερ προσελήφθη ως διορθωτής κειμένων στην εφημερίδα Chicago Tribune και ειδικότερα για την έκδοση που κυκλοφορούσε τότε στο Παρίσι. Για την πρόσληψή του σημαντικό ρόλο είχε ο στενός του φίλος Alfred Perlès, δημοσιογράφος της εφημερίδας. Ο ίδιος ο Μίλλερ, χρησιμοποίησε το όνομα του τελευταίου προκειμένου να δημοσιευτούν δικά του άρθρα, καθώς ως διορθωτής δεν είχε το δικαίωματα να δημοσιεύει προσωπικά κείμενα.
Η είσοδος του Μίλλερ στους λογοτεχνικούς κύκλους σημειώθηκε με την δημοσίευση του μυθιστορήματος του Τροπικός του Καρκίνου, βιβλίο που δημοσιεύτηκε στη Γαλλία το 1934 χρηματοδοτούμενο από την Αναΐς Νιν και που αποτυπώνει τα πρώτα χρόνια αυτοεξορίας του Μίλλερ στο Παρίσι. Το πρωτότυπο χειρόγραφο του Μίλλερ είχε ολοκληρωθεί στην πραγματικότητα δύο περίπου χρόνια νωρίτερα. Ο Τροπικός του Καρκίνου είχε σημαντική απήχηση, καταγράφοντας συγχρόνως περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις τα δύο πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του.
Ο Μίλλερ εγκατέλειψε το Παρίσι το 1939, μετά τη δημοσίευση του Τροπικού του Αιγόκερω, ο οποίος μαζί με τον Τροπικό του Καρκίνου παρέμειναν απαγορευμένα και ανέκδοτα βιβλία στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το επόμενο διάστημα επισκέφτηκε την Ελλάδα όπου έζησε για περίπου έξι μήνες. Σε αυτή την περίοδο επισκέφτηκε την Αθήνα, την Πελοπόννησο αλλά και αρκετά από τα νησιά της Ελλάδας και γνωρίστηκε με τον Γιώργο Σεφέρη και τον Γιώργο Κατσίμπαλη, από τον οποίο είναι εμπνευσμένος και ο τίτλος του βιβλίου του Κολοσσός του Μαρουσιού. Στο έργο αυτό, που δημοσιεύτηκε το 1941, ο Μίλλερ περιέγραψε το σύντομο διάστημα της παραμονής του στην Ελλάδα φροντίζοντας παράλληλα να προβάλλει τις σκέψεις του για την ευρύτερη σημασία της Ελλάδας.
Επέστρεψε στην Αμερική το 1940 και για ένα διάστημα ταξίδεψε ανά την χώρα, γεγονός που οδήγησε και στην έκδοση του Κλιματισμένος εφιάλτης (Air-conditioned Nightmare), έργο ταξιδιωτικό αλλά και κριτικό απέναντι στα ήθη της αμερικανικής κοινωνίας. Το 1944 εγκαταστάθηκε στο Μπιγκ Σερ της Καλιφόρνιας, όπου έζησε μέχρι το 1963 και εξακολούθησε να γράφει. Σε αυτό το διάστημα ολοκλήρωσε και δημοσίευσε αρκετά έργα, μεταξύ των οποίων η αυτοβιογραφική τριλογία Η Ρόδινη Σταύρωση, αποτελούμενη από τα βιβλία Sexus (1949), Plexus (1953) και Nexus (1960) καθώς και το Ο καιρός των δολοφόνων (1956), που αποτυπώνει τη σχέση του Μίλλερ με το έργο του γάλλου ποιητή Ρεμπώ. Το 1961 εκδόθηκε για πρώτη φορά στην Αμερική o Τροπικός του Καρκίνου προκαλώντας δικαστικές διαμάχες περί λογοκρισίας του έργου που κατέληξαν οριστικά στην μη απαγόρευση του το 1964.
Τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια της ζωής του έζησε στο Λος Άντζελες. Μετά το θάνατό του, το 1980, αποτεφρώθηκε και οι στάχτες του σκορπίστηκαν στο Μπιγκ Σερ όπου έζησε και το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής του.



Έργο

Λογοτεχνία

Τροπικός του Καρκίνου (1934)
Black Spring (ΜαύρηΆνοιξη,(1936) ―ελλην.μετάφρ.Λ.Θεοδωρακόπουλος ("Σ.Ι.Ζαχαρόπουλος")
Τροπικός του Αιγόκερω (1939)
Ο κόσμος του σεξ (1940)
Crazy Cock ή Το Τρελό Πουλί (1940)
Ο Κολοσσός του Μαρουσιού (1941)
Κλιματιζόμενος εφιάλτης (1945)
Sexus (πρώτο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1949)
Plexus (δεύτερο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1953)
Ήρεμες μέρες στο Κλισύ (1956)
Ο Καιρός των Δολοφόνων (1956)
Nexus (τρίτο μέρος της τριλογίας Η Ρόδινη Σταύρωση) (1960)
Μολόχ (ελλ. έκδοση 1996)
Πρώτες εντυπώσεις από την Ελλάδα (ελλ. έκδοση 1985)
Ένας Διάβολος στον Παράδεισο

Ζωγραφική

Ο Χένρυ Μίλλερ εκτός από τη λογοτεχνία, ασχολήθηκε και με τη ζωγραφική, πραγματοποιώντας και εκθέσεις έργων του, που αποτελούσαν κυρίως υδατογραφίες. Η πρώτη του ατομική έκθεση οργανώθηκε το 1927 ενώ ακολούθησαν και άλλες σε διάφορες χώρες. Εκτιμάται πως συνολικά ολοκλήρωσε περισσότερα από διακόσια έργα, μέρος των οποίων φιλοξενείται στα Μουσείο Τέχνης Χένρυ Μίλλερ στην πόλη Ναγκάνο της Ιαπωνίας και στο Μπιγκ Σερ.


Ο ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ



Ο Χένρι Μίλερ, που διέμενε τότε στο Παρίσι, αψηφώντας τους κακούς οιωνούς - όταν τα μηνύματα του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου διαγράφονταν στον ορίζοντα - αποφασίζει να έρθει στην Ελλάδα το 1939, έχοντας εξασφαλίσει τη φιλοξενία του άγγλου συγγραφέα Λόρενς Ντάρελ, ο οποίος ζούσε στην Κέρκυρα. Αρχικά κινήθηκε χωρίς πρόγραμμα, πηγαίνοντας από δω και αποκεί. Θα εντυπωσιαστεί από τις συναντήσεις του με τον Κατσίμπαλη, τον Σεφέρη, τον Αντωνίου, τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα, τον Τσάτσο και εξαιτίας τους θα παρατείνει τη διαμονή του. Θα φύγει από την Ελλάδα πιεζόμενος από την αμερικανική πρεσβεία που ήθελε να εγκαταλείψουν οι υπήκοοί της τον τόπο, λόγω του πολέμου που είχε αρχίσει πλέον. 
Οι εντυπώσεις του από το ταξίδι θα πάρουν τον τίτλο "Ο Κολοσσός του Μαρουσιού" και συνιστούν μια ιδιότυπη περιδιάβαση στην ανθρωπογεωγραφία.
Στο βιβλίο συμπεριλαμβάνονται και οι σημειώσεις που ο Χένρι Μίλερ άφησε στον Γιώργο Σεφέρη πριν φύγει από την Ελλάδα, οι οποίες φέρουν τον τίτλο "Πρώτες εντυπώσεις από την Ελλάδα", και στο παρελθόν είχαν κυκλοφορήσει σε χωριστό βιβλίο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
✿  ✿ ✿  ✿

O Χένρι Μίλερ με τον Κατσίμπαλη
στην Υδρα
Υπάρχει μια κατηγορία βιβλίων που είναι αδύνατον να αναγνωσθούν έξω από τα συμφραζόμενά τους (πολιτισμικά και λογοτεχνικά). Αυτό συμβαίνει είτε (σπανιότερα) επειδή η καθεαυτή λογοτεχνική τους αξία είναι σχετικά μικρή και συνδέθηκαν με την ιστορία της λογοτεχνίας για άλλους, πέραν της αξίας τους, λόγους είτε (συχνότερα) επειδή έπαιξαν έναν ευρύτερο πολιτισμικό ρόλο. Σ' αυτήν τη δεύτερη κατηγορία ανήκει ο "Κολοσσός του Μαρουσιού" του Χένρι Μίλερ, ο οποίος σχεδόν πάντα ταυτίζεται με την επιρροή που άσκησε στο εγχώριο λογοτεχνικό σύστημα στα χρόνια που εκδόθηκε [...] Ωστόσο η αποκλειστική ένταξη του βιβλίου σε αυτή την κατηγορία το αδικεί. Διότι, παράλληλα, συνιστά ένα κείμενο που διαθέτει τη δική του, αυτόνομη λογοτεχνική αξία [...]
Δεν πρόκειται για την ουδέτερη, συναισθηματικά άχρωμη περιγραφή τόπων ούτε, πολύ περισσότερο, για τη μετάδοση πληροφοριών οποιουδήποτε είδους (γεωγραφικών, ιστορικών, λαογραφικών, ανθρωπολογικών ή άλλων). Το βιβλίο, πάνω απ' όλα, είναι η τεθλασμένη ματιά που ρίχνει ο Μίλερ στην ελληνική πραγματικότητα, μια ματιά που διηθείται μέσα από τις θεωρητικές απόψεις του συγγραφέα, τη θυμική του προσέγγιση στον, πραγματικό ή φανταστικό, τόπο "Ελλάδα" και τις μυθολογικές προεκτάσεις αυτής της προσέγγισης. Ακόμα και τα πρόσωπα που συναντά ο Μίλερ (πρόσωπα μυθικά για τη λογοτεχνία μας, τα οποία ο συγγραφέας περιγράφει με περισσό οίστρο [...]) θα εξατμίζονταν, θα χάνονταν, αν δεν τα προίκιζε με τη δική του ματιά: είναι το δικό του βλέμμα που τα αποθεώνει, όχι η πραγματικότητα. [...] (Γιώργος Ξενάριος, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, "Βιβλιοθήκη", 4/3/2005)

✿  ✿ ✿  ✿

... Η ζωή για τον άνθρωπο δεν ξεκινά από την νίκη πάνω στον εχθρό, ούτε και οι ατέλειωτες θεραπείες εξασφαλίζουν την υγεία. Η χαρά της ζωής έρχεται με την ειρήνη, που δεν είναι στατική, μα δυναμική.Κανένας ,άνθρωπος δεν μπορεί να παινευτεί πως ξέρει τι είναι η χαρά αν δεν έχει ζήσει την ειρήνη. Και χωρίς χαρά, δεν υπάρχει ζωή, κι ας έχεις μια ντουζίνα αυτοκίνητα,,υπηρέτες, πύργους, δικιά σου εκκλησία και γερό καταφύγιο για τις μπόμπες. 
Η αρρώστια μας είναι οι δεσμοί μας, ας λέγονται συνήθειες, ιδεολογίες, ιδανικά, αρχές, αποκτήματα,φοβίες, θεοί, λατρείες, θρησκείες, κι ότι άλλο θέλεις. Ένας καλός μισθός είναι το ίδιο αρρώστια όσο κι ένας κακός. Η σχόλη είναι το ίδιο αρρώστια μεγάλη όσο και η δουλειά. Σ' οτιδήποτε γαντζωνόμαστε απάνω , κι ας είναι ελπίδα ή πίστη, μπορεί να είναι το κακό που θα μας παρασύρει. Η υποταγή δεν πρέπει να είναι απόλυτη, αν προσκολληθείς στο παραμικρό, θα θρέψεις το σπέρμα που θα σε καταβροχθίσει. Όσο για να προσκολληθείς στο Θεό, ο Θεός από καιρό μας έχει εγκαταλείψει, για να μπορέσουμε να νοιώσουμε την χαρά, το πως φτάσαμε μόνοι μας στην θεότητα....

...Το να επιθυμείς, δεν είναι μόνο το να εύχεσαι.
Το να επιθυμείς, είναι να γίνεις αυτό που ουσιαστικά είσαι.

...Υπάρχουν άνθρωποι που είναι τόσο πλήρεις, τόσο πλούσιοι, που δίνονται τόσο απόλυτα, ώστε κάθε φορά που τους αφήνεις νιώθεις ότι δεν έχει σημασία αν χωρίζεστε για μια μέρα ή για πάντα.Έρχονται κοντά σου ξεχειλίζοντας και σε ξεχειλίζουν κι εσένα. Δε σου ζητάνε τίποτε εκτός από τη συμμετοχή σου στη δική τους υπεράφθονη χαρά της ζωής
Mετάφραση Ανδρέα Καραντώνη.

 Διαβάστε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/










Νέα Κυκλοφορία : Γιάννης Χριστιανάκης - Τα διπλά

 



Μετά απο μια απουσία ένα μήνα δημιουργικό .. ο Γιαννης Χριστιανάκης επιστρέφει με ένα τραγούδι το οποίο έχει μια ιδιαιτερότητα!!!

Η ιστορία του λοιπόν είναι η εξής..

Ψάχνοντας κάποια βίντεο στο κινητό του ανακάλυψε μια ηχογράφηση που είχε κάνει πάνω σε κάτι στίχους το 2018!!! Ωραία μέχρι εδώ.. στη συνέχεια σκέφτηκε απλοί και ωραίοι οι στίχοι.. και έτσι αποφάσισε να τους εμπλουτίσει με μια μελωδία να πάρουν ζωή..

Έλα όμως που δεν θυμόταν ποιος/α του έχει δώσει τους στίχους??

Βρέθηκε σε δίλλημα για το τι να κάνει..... Έτσι λοιπόν αποφάσισε πως επειδή δεν τους έχει γράψει ο ίδιος τους στίχους (πλην κάποιων διορθώσεων) και δεν θυμάται και ποιος/α του τους έδωσε..

δεν γράφει όνομα στον δημιουργό των στίχων.. και πιστεύει πως όποιος του τους έχει δώσει και κάτι του θυμίζουν θα χαρεί με το αποτέλεσμα αυτό!!!

Όποιου λοιπόν κάτι του θυμίζουν ας του στείλει να γράψω το όνομα του!!!

Πολύ δυνατή μπαλάντα..

Τίτλος: Τα Διπλά

Μουσική- Ενορχήστρωση: Γιάννης Χριστιανάκης

Ερμηνεία: Γιάννης Χριστιανάκης

Γιάννης Χριστιανάκης - Τα διπλά





Καλή ακρόαση!!!!





ΕΛΕΝΗ ΛΥΤΡΑ - ΧΑΡΑΡΑ "ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ " - Μυθιστόρημα


 
Ελένη Λύτρα-Χαραρά : ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ
Εκδότης : ΔΑΡΔΑΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Χρονολογία Έκδοσης : Μάιος 2021
Αριθμός σελίδων :136
Διαστάσεις : 21x14
ISBN : 13 9789603802501

Οπισθόφυλλο 

"Μια δεινή αναγνώστρια μυθιστορημάτων μέσα από την πλάνη του κύκλου της σκέψης της , επηρεασμένη απ' την ανάγνωση του βιβλίου που διαβάζει, ταυτίζεται με την ηρωϊδα του και αποφασίζει να παρέμβει στην εξέλιξη της υπόθεσής του, επιβάλλοντας τις απόψεις της στον συγγραφέα. Η επίδρασή της στην διαφοροποίηση του μυθιστορήματος γίνεται πρόκληση και για άλλους αναγνώστες. Κι έτσι όλοι περιπλέκονται μέσα σ' έναν Κύκλο. Κι όπως λέει κι ο Ιονέσκο.. " Λίγο να χαϊδέψεις έναν Κύκλο, γίνεται Φαύλος"

Αποσπάσματα

1).".......Πρέπει να σταθείς στο ύψος σου, ψιθυρίζει η φωνή μέσα μου και ανοίγω το επόμενο γράμμα.
Ο φάκελος απ’ έξω αναφέρει τον τίτλο του εκδοτικού οίκου «ελληνικά θαύματα», που πολύ πιο συχνά από τους άλλους μου στέλνει ενημερωτικά για τις νέες εκδόσεις. Τον ανοίγω. Είναι μια πρόσκληση για την παρουσίαση του νέου βιβλίου του γνωστού συγγραφέα Τάκη Βαλμά, με τίτλο «Αν, πατρίδα της ανάγκης …ένας μετανάστης....»
Ο τίτλος του βιβλίου έκανε κάτι να σαλέψει μέσα μου. Ένα ξύπνημα από το μακρινό παρελθόν μου ήταν για μένα.. Μήπως θα πρέπει να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός της λήθης, μια και καλή, και για το πριν και για το τώρα; Σηκώνομαι όρθια προσπαθώντας να πατήσω γερά τα πόδια μου στο έδαφος που έχει αρχίσει και μετακινείται, ενώ συγχρόνως τυλίγομαι πιο σφιχτά στο σάλι μου. Χαμογέλασα… πρόκληση ο τίτλος είναι, σιγομουρμουρίζω, συνειρμικά κάποιος άλλος τίτλος μυθιστορήματος που είχα πρόσφατα διαβάσει μου ήρθε στο νου κι αποφασίζω χωρίς πολλή σκέψη να πάω στην παρουσίαση, να ξορκίσω τις στιγμές που ανασκάλισαν συναισθήματα και ανασφάλειες από το παρελθόν το μακρινό και το πρόσφατο και να γνωρίσω από κοντά και τον συγγραφέα..."

🍁

2)"...Συνεπαρμένη από την αίσθηση που μου προκάλεσαν όλα, ανταλλάσσω δυο-τρία λόγια με τον συγγραφέα την ώρα που μου το υπογράφει, ζητώ τη διεύθυνση και το τηλέφωνό του και φεύγω ευτυχισμένη.
Τώρα το κενό στο μέρος της καρδιάς μου απ’ τα βέλη του ερωτιδέα, αρχίζει να υποχωρεί και με την ανάγνωση του μυθιστορήματος να εξαφανίζεται. Λες κι ολόκληρο το βιβλίο χώθηκε μέσα σ’ αυτό το κενό. Κι εκεί ρίζωσε κι άρχισε να βγάζει φύλλα και κάνα δυο ανθάκια. Απ’ τις πρώτες ακόμα σελίδες του. Απ’ τη χρονική αναφορά. Απ’ τη φιγούρα της Μαρίνας. «Απ’ τις προοπτικές που λοξοδρόμησαν», καθώς ανέφερε στην εισαγωγή του ο συγγραφέας.

🍁

3)".....".........Ο συγγραφέας μου, φαίνεται τώρα να έχει μελαγχολική διάθεση. Προσπαθεί να την κρύψει όμως. «Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονά.» μου λέει κι απρόσμενα καρφώνει ίσια τα μάτια του στα δικά μου, χωρίς να κρύψει τη συγκίνησή του, παραβλέποντας προφανώς την σχετικά ανατρεπτική μου διάθεση.
- Αγάπησα, συνεχίζει, το έχει η μοίρα μου κάθε φορά...που... περιπλέκομαι με ένα μυθιστόρημα. Δέθηκα εδώ μ’ ανθρώπους, τόπους κι εκείνην, που μου είπε, «θέλω να σε νιώθω λεύτερο χωρίς εμπόδια στη γραφή σου..» Και τώρα λοιπόν φεύγω. Με γεμάτες τις αποσκευές, βέβαια, παρ’ όλα αυτά όμως.. «ο χωρισμός ματώνει». Κι ύστερα να ξέρεις σαν αγαπάς κάτι πολύ, κλείνεσαι σ’ ένα χρυσό κλουβί. Το ήξερε καλά εκείνη, μα έρχεται η στιγμή που το συνειδητοποιείς και τότε απεγνωσμένα αναζητάς την έξοδο.. όμως σαν βγεις, σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι και πάλι υπάρχει πάντα γύρω σου ένα κλουβί μεγαλύτερο, από έλλειψη, μοναξιά, ανία, θλίψη κι ελπίδες μηδαμινές. Nιώθεις άδειος. Ένα τίποτα. Κι αναζητάς τότε το άλλο κλουβί, μα δεν υπάρχει πια...."

🍁

4)...."...Έβαλες κι από λέξεις όμορφο περιτύλιγμα, φανταχτερό, κομψό, περίτεχνο, να σκεπάσει τις απουσίες να κρύψει τα παραμύθια αυτά που λίγα χρόνια τώρα μες τη φαντασία μας φτιάξαμε.. μόνο η φαντασία τα ομόρφυνε κι αυτά προβλήθηκαν στο γυιαλί μοναχικά, έγιναν θρύλος έγιναν καημός κι άφησαν το δάκρυ να χαρακώνει μάγουλα, κύκλους μαύρους να χαράζει και τα όνειρα, τόσα όνειρα, καρφιτσωμένα στο χαρταετό που θα αφήσουμε την Καθαροδευτέρα να πετάξει από πάνω μας μακριά – μακριά σ’ άλλους ουρανούς, σ’ άλλο πλανητικό σύστημα.. εκεί στ’ αστέρια, αυτά που ξεκρεμάσανε και μας τα φόρεσαν στα μαλλιά, και μ’ αυτά πορευτήκαμε νεραιδοχτυπημένες και ζήσαμε για ν’ αγναντέψουμε τον ήλιο ν’ ανατέλει και τώρα.. στο βασίλεμά του, σε μια πάχνη από χρώματα που αχνοσβήνουν, μενεξελιές αποχρώσεις που σιγά-σιγά μεταμορφώνονται σε γκρι ανοιχτό, μετά πιο σκούρο στο χρώμα της νύχτας που πλησιάζει γέρνουμε στο προσκέφαλο για τον αιώνιο ύπνο, εμείς που γευτήκαμε την ομορφιά του ανέλπιστου στου αδοκίμαστου τον πόθο..."


Η Ελένη Λύτρα-Χαραρά, γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στις Κονίστρες της Εύβοιας. Μετά την αποφοίτησή της από το Λύκειο εγκαταστάθηκε στην Αθήνα όπου εργάστηκε στην Εθνική Τράπεζα σπουδάζοντας παράλληλα Διοίκηση επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο αρχικά και κατόπιν φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το γάμο της με τον Αντώνη Λύτρα απέκτησε μια κόρη κι ένα γιο. Όμως πάντα η Τέχνη του Λόγου την προκαλούσε, ώσπου την κέρδισε ολοκληρωτικά. Γράφει. διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα και ποίηση

Έχουν εκδοθεί βιβλία της. 
1.ΣΑ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΡΟΔΙ ( μυθιστόρημα, από τις εκδόσεις Κυπροέπεια, 2003)
2. ΠΕΤΑΞΑ Μ' ΕΝΑ ΚΟΠΑΔΙ ΓΛΆΡΟΥΣ (Επτά Νουβέλες εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2013)
3. ΖΩΗ... ΡΟΔΙ ΠΟΥ ΕΣΠΑΣΕ (Μυθιστόρημα εκδ ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2014)
4. ΜΟΙΡΑ ΜΟΥ...ΣΑ ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ (μυθιστόρημα εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2016)
5. ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ( 25 διηγήματα εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2018)
6. ΦΑΥΛΟΣ Ο ΚΥΚΛΟΣ (Μυθιστόρημα, εκδ. ΧΡΗΣΤΟΣ Ε. ΔΑΡΔΑΝΟΣ, 2021 )

Έργα της, συμπεριλαμβάνονται στην τοπική εφημερίδα ΤΑ ΔΙΡΡΕΥΜΑΤΑ καθώς και σε συλλογικές εκδόσεις.
Στην εγκυκλοπαίδεια ΧΑΡΗ ΠΑΤΣΗ, κείμενά της. . Στις εκδόσεις ΚΗΦΙΣΙΑ με τίτλο "Μενεξέδες εφήμερη ομορφιά", διήγημά της.
Με ποιήματά της συμμετέχει. Στη συλλογική έκδοση της UNESCO , καθώς και στις συλλογικές εκδόσεις: Intelligentia I, Intelligentia II και Intelligentia III - Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ- από τις εκδόσεις ΕΝΤΥΠΟΙΣ.

Κι άλλα έργα της, μυθιστόρημα, ποιήματά της και θεατρικοί μονόλογοι, πρόκειται σύντομα να εκδοθούν.







Carpe " Ρόλος ζωής..."

Sarah Vermeersch photography 

Άγρυπνος υποδύομαι ρόλους.

Το ελιξίριο της ζωής ξεβράστηκε,

σβήνουν οι σταγόνες του πάθους.

Η μνήμη κάνει κύκλους

πνίγει το ασυνείδητο.

Το κατεστημένο ενοχλείται

από τις ωραίες στιγμές της ζωής.

Έργο που εκτυλίσσεται

σε τοπίο μουχλιασμένο.

Η μεταμέλεια ζωντανεύει

τα κομμάτια της αμνησίας.

Στη νέα όψη του πάθους

η ηδονή χτυπάει την πόρτα,

εισβάλλει στα πρωινά

καταργεί τα αδιέξοδα.

Ρόλος ζωής

το επίτευγμα του έρωτα

αγγίζοντας το άρωμα

της σφοδρότητας των συναισθημάτων .

Carpe.









ΙΩΑΝΝΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΟΥ "ΑΝΑΙΜΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ"

The Persistence of Memory by Salvador Dali 

Όνειρα σκαρφαλωμένα σε μνήμες αναιμικές,

χίμαιρες μαρμαρωμένες.

Διάψευση χαραγμένη σε ώρες ματαιωμένες,

ακινησία τυραννική των λησμονημένων ουρανών.

Καυτό γυαλί ο ήλιος στα μάτια των τυφλών,

τα σύννεφα γεμάτα βροχή και άνεμο,

με υγρό βλέμμα ψυχανεμίζονται τ’ αγάλματα τη μοναξιά των αιώνων.

Πετροβολούν οι μέρες την άσπλαχνη λήθη,

δικάζονται τ’ αγέννητα βρέφη

για τις αμαρτίες των καιρών.

Ματωμένες φλέβες στα πρόσωπα των αγγέλων,

ψωμί κι αλάτι μοιράζονται οι ψυχές

πριν ξεκινήσουν για τον κάμπο με τις αιώνιες σιωπές.

Σπασμένες οι πλάκες των αόρατων χρησμών,

τα ρολόγια γυρνούν σαν τρελά στα καμπαναριά

με τις αγιογραφίες της τυραννισμένης αθανασίας.

Κι ο ουρανός σταλάζει το ορφανεμένο αίμα του,

κι οι εντολές φριχτά σαλπίσματα στη σκοτεινιά των ερημωμένων ωκεανών.

Ιωάννα Αθανασιάδου








Νέο Promo: Φώτης Δεληνικόλας "Alma" LP Release (Instrumental Prog Metal)


Δελτίο Τύπου


New Promo: Φώτης Δεληνικόλας "Alma" LP Release (Instrumental Prog Metal)

Ο Φώτης Δεληνικόλας, (συνθέτης και κιθαρίστας, από την Αθήνα), έχοντας στο ενεργητικό του πολυάριθμα projects, συμμετοχές, μουσικά περάσματα και live εμφανίσεις ανά τον κόσμο, μας συστήνει την πρώτη προσωπική του δουλειά, που φέρει τον τίτλο "Alma".

Το "Alma", κυκλοφόρησε στις 28 Μάϊου και περιλαμβάνει 9 ορχηστρικές συνθέσεις, οι οποίες αφενός μεν διατηρούν έναν progressive metal χαρακτήρα, από την άλλη όμως, κάνουν πολύ έντονα περάσματα από διάφορα μουσικά είδη, πράγμα που αντικατοπτρίζει όλες τις επιρροές του καλλιτέχνη, από την αρχή της ύπαρξής του. Έντονα funk, jazz, rock & metal στοιχεία, δεμένα με ευφάνταστα riffs και εκτελεσμένα με απόλυτη τεχνική ακρίβεια.

FD ALMA COVER.jpg

Το "Alma", είναι – κατά κύριο λόγο - ένα έργο της καραντίνας, παρότι μέσα σε αυτό περιλαμβάνονται και συνθέσεις αρκετά παλαιότερες. Σε κάθε όμως περίπτωση είναι ένα αποτέλεσμα σκληρής δουλείας και πολλής αγάπης, που κατάφεραν να μετριάσουν για τον Φώτη, τη δυσκολία της εποχής βοηθώντας τον να την αντιμετωπίσει.  Με καθαρό το μυαλό του από κάθε τί περιττό, θέλησε απλά να εκφραστεί μέσω της μουσικής του.

 

Ως εκ τούτου, έχει καταφέρει ένα album, αλλά και μία κιθαριστική εκφραστικότητα γεμάτη με συναισθήματα. Ποικιλία συνθέσεων και μία φιλοσοφική προσέγγιση, ειλικρινώς αξιοθαύμαστη, καθώς όλες οι επιρροές του, διαφόρων ειδών μουσικής, όλων των χρόνων της διαδρομής του, έχουν βρει τη θέση και το ρόλο τους στο "Alma", πετυχαίνοντας τον αρχικό του στόχο: ένα album με ομοιόμορφο χαρακτήρα και δεμένο ως παραγωγή αποτέλεσμα.


Video preview image
Fotis Delinikolas | Seasons
Author: Fotis Delinikolas
https://www.youtube.com/watch?v=MdVDKkpVwRY

Οι συντελεστές του album είναι οι εξής:

Μίξη Dimitris Radis  masteringΑποστόλης Σιώπης (Siopis Masters) στα πλήκτρα των κομματιών “Alma” και “Dualism” Pavlos Culturemidis, artwork Anastasia Konstantakou, στα γυρίσματα των βίντεο “Seasons” και “Dualism” Apostolos Liagkas, φωνή στο κομμάτι “Alma” Alex Simon Papaconstantinou, τζουράς στο κομμάτι “Brainwash” Stavros Chilas , ενώ όλες οι συνθέσεις και η μουσικές είναι του Φώτη Δεληνικόλα.

 

Video preview image
Fotis Delinikolas | Dualism
Author: Fotis Delinikolas
https://www.youtube.com/watch?v=BJCEZVB9OTQ

Alma Tracks

1. Brainwash

2. Alma

3. Chimera

4. Dualism

5. Raindrop

6. Run

7. Judas

8. Nexus

9. Seasons

 

Ακούστε το "Almaμέσω Spotify

Αποκτήστε το μέσω Bandcamp

 

Το "Alma"κυκλοφορεί σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες και εδώ μπορείτε να βρείτε όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το ακούσετε!


ð  fotisdelinikolas.hearnow.com/


-----








Two poems of SharmilaPoudel - Poet from Nepal

 



MOTHER

What a lovely word mother
Nor can it be compared with anyone
Cannot be exchanged with anyone
What a sweet word mother

Mother to be the symbol of the goddess
Endure all your sorrows
Always worried about the family
A mother who forgets in the love of her child
A mother who blooms like a flowers
What a sacred word mother

A mother lives for her children
Mother keeps the pain in her heart
To make children happy
Mother smiles in front of everyone
What a warm word mother.

Mother is the pupil of the eye
Even though we are far from mother
Don’t forget your mother wherever you go
How fair is the word, mother

This earth is empty without a mother
Who gives advice without a mother?
Always take refuge in the mother
Lets always respect mother
What a respectful word mother
POET – SHARMILA POUDEL

❤ ❤

STRUGGLE


From the womb of the mother, it starts
To the last breathe one takes
Struggles to be good and successful
Persons never ends
One chapter closes, the other
one begins

Beginning to the end of life
Into uncountable struggles, one has to dive
Either young or old, poor or rich, animals or trees
All have to face it

Passing through struggles are difficult and painful
Worth it is those morals we get to be patience
and hopeful
Struggles, the part of everyone's life
Teaches us the meaning of real delight.

POET – SHARMILA POUDEL

❤ ❤

INTRODUCTION

Born 5 May 1989 is an Entrepreneur, Poet, Social Activist

Early Life and Education

SharmilaPoudel was born in Pokhara Nepal.
She started her schooling in Pokhara Nepal then higher study in India. she is a social worker, Educational person and she loves to help society, needy people who are in pain and doing struggle to achieve the goal. She is a psychology researcher too. Sharmila is a member of the International Relation Council. She loves to write a poem and she says that poetry is the mirror of society from where many readers and people can know the depth of life.

‘’let's change the world but start from yourself ’