NEΟ single από τους SAVIORSKIN ("Sycophant" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Invicta Mori")

 


NEΟ single από τους SAVIORSKIN ("Sycophant" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Invicta Mori")





Οι καλλιτέχνες της εταιρείας Horror Pain Gore Death, οι SaviorSkin, επιστρέφουν με περισσότερη δυστυχία που σαπίζει για να εξαπολύσουν στην ανθρωπότητα. Το 2023 ήταν γεμάτο από συζητήσεις για τη δολοφονία της ανθρώπινης δημιουργικότητας από μουσική που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη και για καλό λόγο – η περισσότερη μουσική στην αγαπημένη σας υπηρεσία ροής είναι τόσο συναρπαστική όσο ένα πουλί χωρίς τραγούδι. Το επερχόμενο ολοκληρωμένο άλμπουμ των SaviorSkin, Invicta Mori, δείχνει τι είναι δυνατό όταν η ανθρώπινη αγωνία και η εφευρετικότητα χειραγωγούν μηχανήματα στο σκοτάδι.

Το Invicta Mori ακούει την καταπιεστική ατμόσφαιρα και τη σκληρότητα των πρώτων δύο LP των SaviorSkin (Remnants of Broken Idols και Omnipotence of the Absolute), αλλά για πρώτη φορά περιλαμβάνει αληθινά τύμπανα σε πολλά τραγούδια, όπως το instant earworm «Lost in Prayer .» Οι SaviorSkin χρησιμοποιούσαν πάντα στοιχεία μηχανής για να κρύψουν την ανθρωπιά των μουσικών, αλλά αυτή τη φορά είναι εύκολο να φανταστεί κανείς αιματηρά φλέγματα στο ποπ φίλτρο ακούγοντας το εναρκτήριο "Iconoclast" και ακόμα πιο εύκολο να φανταστεί κανείς να κινούνται ξυραφάκια και σπασμένα μπουκάλια κρασιού. κατά τη διάρκεια του διαλογιστικού «Μαρτυριού». Η δημιουργία της δοκιμασίας που είναι το "Burning Eden" απαιτούσε ένα επίπεδο ταλαιπωρίας που καμία νοημοσύνη μηχανής δεν θα βιώσει ποτέ. Το Invicta Mori είναι αδυσώπητο και αμείλικτο, αλλά ταυτόχρονα και εντελώς ανθρώπινο, ίσως περισσότερο από ποτέ.

Το βασικό single και το τελευταίο κομμάτι του Invicta Mori, "Sycophant" είναι εύκολα το πιο γεμάτος μίσος τραγούδι στον κατάλογο των SaviorSkin, και αυτό λέει πολλά. Το δηλητήριο στη φωνητική ερμηνεία του Somnus Mortem ενισχύεται από την παρουσία κανενός άλλου από τον Marc Grewe του συγκροτήματος Death metal Morgoth. Το "Sycophant" φέρνει επίσης τον πλήρη κύκλο της ιστορίας των SaviorSkin: Οι SaviorSkin ιδρύθηκαν το 2018, αλλά η ιστορία τους ξεκίνησε στις Φιλιππίνες, όπου ο Somnus Mortem ίδρυσε το συγκρότημα Doom-Death Iconoclast το 1993. Οι Morgoth κυκλοφόρησαν το εγκληματικά υποτιμημένο Odium την ίδια χρονιά. «Πολλοί άνθρωποι μπερδεύτηκαν από τα βιομηχανικά στοιχεία με τα οποία πειραματιζόταν οι Morgoth, αλλά τα λάτρεψα», λέει ο Somnus Mortem. «Όταν οι Iconoclast έγιναν κάτι περισσότερο ένα solo project, αφού μετακόμισα στις Ηνωμένες Πολιτείες, έκανα ένεση μερικά από αυτά τα ψυχρά, μηχανικά στοιχεία του Odium στην τελική ενσάρκωση αυτού του συγκροτήματος πριν το αφήσω να αναπαυτεί, και αυτό προφανώς έγινε ένα τεράστιο μέρος του ήχου των SaviorSkin. Εξακολουθεί να με τρελαίνει το γεγονός ότι ο Marc Grewe τραγουδάει στο «Sycophant», το πιο μοχθηρό τραγούδι στο Invicta Mori. Ξαναγυρίζω σε έναν έφηβο με εμμονή στο death metal κάθε φορά που το ακούω. Ρώτησα τον Grewe τι τον έκανε να θέλει να συνεργαστεί μαζί μου και είπε απλώς ότι του άρεσε αυτό που άκουσε! Δεν μπορώ να εξηγήσω πόσο πολλά σημαίνει για μένα αυτή η συνεργασία».



Προπαραγγείλτε το ψηφιακό άλμπουμ στο hpgd.bandcamp.com/album/invicta-mori-doomfather

Προαποθηκεύεστε την κυκλοφορία στο Spotify στο ffm.to/saviorskininvictamori

Ακούστε το single “Sycophant” στο http://www.youtube.com/watch?v=S_UltFs9loo

Προπαραγγελίες για t-shirt είναι διαθέσιμες στο shop.horrorpaingoredeath.com/collections/saviorskin-invicta-mori-doomfather

T-shirt + CD bundles είναι διαθέσιμα στο hpgd.bandcamp.com/album/invicta-mori-doomfather

TRACKLISTING:
1. Iconoclast
2. Judaswhore
3. Lost In Prayer
4. Martyrdom
5. King Misery
6. Away
7. Burning Eden
8. Nowhere
9. Sycophant
10. DoomFather
11. Born Of The Shallow
12. 47 Nails
13. Orgasmatron (live)

  Δισκογραφία – Ολοκληρωμένα άλμπουμ:

Remnants of Broken Idols (2019)  

Omnipotence of the Absolute (2020)  

Invicta Mori (2023)  

Current label: Horror Pain Gore Death Productions (HPGD)  

  Τρέχον line-up:  

Somnus Mortem – Φωνητικά, Κιθάρες, μηχανορραφίες 

Fredrick Austin – Lead κιθάρες

Spike the Percussionist – Ντραμς

  Για τους οπαδούς των Amorphis, Godflesh, Katatonia, Morgion, Novembers Doom, Paradise Lost, Fear Factory,  SWANS, Winter και Samael.


 https://saviorskin.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/saviorskindoom









ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΙΑ "Αφηγηματικά κενά"

 


Άσκοπες περιηγήσεις σ'άσοφα στενά
Αδιευκρίνιστα αφηγηματικά κενά
Νιώθεις την μυρωδιά του αρσενικού
να σε ακολουθεί,στην διαδρομή από
την σιωπή του νότου στην μελαγχολία
του βορρά.
Σαν πυροτέχνημα την νύχτα την
πρωτοχρονιά,σαν κορύφωση που δεν ηχεί
η σπορά που δεν ανθεί
Έρωτας φυλακισμένος στο λυχνάρι του
Αλλαντίν
Πόλεις που δεν τις ταξιδεύει το μαγικό
χαλί
14.2.2018

Από την ποιητική συλλογή "Χαμένη Ατλαντίδα της νιότης μας"


Πίνακας : Rafal Olbinski art






ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ του John Osborne από το μυθιστόρημα του Oscar Wilde ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Studio ΚΥΨΕΛΗΣ




ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ του John Osborne από το μυθιστόρημα του Oscar Wilde ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Studio ΚΥΨΕΛΗΣ



ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΟΥ ΝΤΟΡΙΑΝ ΓΚΡΕΥ του John Osborne από το μυθιστόρημα του Oscar Wilde ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΣΤΑΣΕΙΣ ως 4 Απρίλη! Παίχθηκε Sold out & μετά απο 150 παραστάσεις ολοκληρώνει μετά την περσυνή πετυχημένη χειμερινή σεζόν & τις καλοκαιρινές φεστιβαλικές παραστάσεις & τη φετινή (τρίτη σεζόν ) στο Studio ΚΥΨΕΛΗΣ . Χαρακτηρίστηκε μια από τις πιο καλές παραστάσεις της χρονιάς και συνέλεξε εξαιρετικές κριτικές. Επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ. & εντάχθηκε στις εκδηλώσεις του ΟΠΑΝΔΑ .

Η περίφημη εκδοχή του Osborne μετά το Εθνικό θέατρο της Αγγλίας και άλλα μεγάλα θέατρα παγκόσμια ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την ομάδα Θεατρίνων Θεατές & επαναλαμβάνεται. Το υπέροχο κλασσικό αριστούργημα μιλά για ένα γοητευτικό νέο που αναστατώνει με την ομορφιά του το Λονδίνο , ποζάρει για ένα πορτρέτο και εύχεται να παρέμενε νέος όπως αυτό σε όλη του τη ζωή με οποιοδήποτε τίμημα. ΄Eνα μεταφυσικό αριστούργημα για την νιότη που χάνεται & τη ζωή που μας προσφέρεται. Εμείς την ορίζουμε ή η μοίρα;


Σκηνοθεσία: Γιώργος Λιβανός μετάφραση Θωμάς Βούλγαρης

σκηνικά- κοστούμια: Δέσποινα Βολίδη μουσική :Μίμης Πλέσσας

χορογραφία : Ειρήνη Τσότρα θεατρολόγος : Χαρά Μπακονικόλα

σύμβουλος :Γιάννης Σολδάτος σύμβουλος κειμένου : Ροζίτα Σώκου

Δημόσιες σχέσεις: Καλλιόπη Παπαδά- Ζωή Τριανταφυλλίδη

manager διαφημίσεων: Χρύσα Πολυζώη -Δημήτρης Βασιλειάδης

fotos: Zώης Τριανταφύλλου - Σφακιανάκης teaser: Αντώνης Μανδρανής

κινηματογράφηση: Χρήστος Λουκάκης βοηθός σκηνοθέτη - υπεύθυνος αρχείου Βασίλης Θεοδώρου marketing manager Νίκος Σαραφανιάν

εκδόσεις ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ επιμέλεια έκδοσης Έφη Βενιανάκη

ζωγραφική εκτέλεση Θέμης Φίλης εκτέλέση κοστουμιών Vania Aleksadrovna

Ερμηνεύουν: Καίτη Ιμπροχώρη ως Λαίδη Άγκαθα Γιώργος Λιβανός Γιάννης Τσιώμου Μάνος Χατζηγεωργίου Αγάπη Μανουρά Μαρία Δρακοπούλου Σωτήρης Αντωνίου Γιώργος Καραντζάς & στον ρόλο του Ντόριαν Γκρέυ ο Ανδρέας Ζαχαριάδης.

Διάρκεια 120΄ Δευτέρα και Τρίτη 21.00 μ.μ.

Πρεμιέρα Δεύτερου χρόνου Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2022

Εισιτήρια

23 ευρώ VIP
17 Ευρώ KANONIKO
12 ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΑΝΕΡΓΩΝ ΥΠΕΡΗΛΙΚΩΝ ΑΜΕΑ
5 ευρώ ΑΤΕΛΕΙΕΣ ΣΕΗ - ΕΕΣ

Πληροφορίες- κρατήσεις: 210 8819571


επίσημο τρέυλερ:

Παρουσίαση του βιβλίου "ΤΑΞΙΜΙΑ ΑΠΟ ΜΠΑΧΑΡΙ" ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΥΡΩΔΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ του Χρήστου Τριανταφύλλου

 


Παρουσίαση του βιβλίου ¨ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ" της Πόλας Γιαννακοπούλου - Βακιρλή

 


ΓΙΩΤΑ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ «Άλλοτε»


Τα τρένα της παιδικής μου ηλικίας τραγουδούσαν στις ευθείες, αγκομαχούσαν στις ανηφόρες και σφύριζαν στα δέντρα τα πουλιά , στις γαλαρίες τις διαβάσεις τους σταθμούς.

Σταθμοί μοναχικοί που περίμεναν το τρένο της γραμμής να νιώσουν πως υπάρχουν, επιδεικνύοντας την ταυτότητά τους σε μια λιτή επιγραφή στο μέτωπό τους. Σταθμοί κομβικοί που μέσα στη φλυαρία της επιβίβασης και αποβίβασης, λάμβανε χώρα κι ένας αγώνας δρόμου στην αποβάθρα με δίσκους γεμάτους σουβλάκια υψωμένους στο ένα χέρι να τρέχουν να ικανοποιήσουν όλες τις παραγγελίες των επιβατών από τα παράθυρα. Κέρματα και καλαμάκια μ' εκείνη τη μικρή φετούλα ψωμί καρφωμένη στην άκρη τους , αλλάζαν χέρια σε χρόνο αστραπή. Κι ύστερα τα παράθυρα έκλειναν ανεβάζοντας προς τα πάνω το μισό επάλληλο τμήμα τους και σφαλίζονταν με δυο κουμπώματα σαν οριζόντια μανταλάκια.

Ο σταθμάρχης επιβλητικός με το καπέλο, τη σφυρίχτρα και το στρογγυλό ταμπελάκι του με τον πράσινο κύκλο τεντωμένο ψηλά να σημαίνει την αναχώρηση κι ο καπνός από την μηχανή να φουσκώνει και να ξαπλώνει πάνω στα βαγόνια.

Βαγόνια που ενώνονταν σαν τις πέρλες του κολιέ ένα προς ένα. Γιατί ένα κόσμημα ήταν στ αλήθεια το τρένο, που το φορούσες σε γιορτές και σχόλες. Το αγαπημένο σου παιχνίδι ήταν που το ζητούσες με γράμμα στον Αϊ Βασίλη την Πρωτοχρονιά. Η ζωγραφιά σου ήταν που παιδί σκάρωνες με τις πολύχρωμες ξυλομπογιές.

Για μένα ήταν τα καλοκαίρια που με ζύγωναν στο αγαπημένο μου χωριό. Ήταν η λέξη Ζευγολατιό, που μύριζε παστέλι και στεκόταν ευανάγνωστα σε κείνο το μικρό καφετί χαρτονένιο εισιτήριο στιγματισμένο με τις δυο μικρές τρυπούλες του από το διακορευτή του ελεγκτή, αλλά και δίπλα στο κρεμαστό ρολόι με τους μαύρους τοξοειδείς δείκτες να ορίζουν την ώρα που θα έσμιγα με το μουστάκι του παππού και το φακιόλι της γιαγιάς.Αυτά τα ταξίδια που έχουν αποθηκευτεί με τέτοιο σορόπι δε γίνεται να συγκρουστούν ποτέ και με τίποτα. Ο κλειδούχος της νοσταλγίας δεν κάνει ποτέ λάθος!

Σκέψου πόσοι άνθρωποι έχουμε κάνει ίδιες διαδρομές σε παράλληλους χρόνους. Άλλοι νωρίτερα άλλοι αργότερα, όλοι ενωμένοι τσαφ τσουφ μ΄αυτές τις γλυκές αναμνήσεις .

Τελικά αληθεύει πως οι παράλληλες γραμμές τέμνονται κάποτε.Όπως κι οι ράγες που εκεί στο βάθος σα σβήνει το βλέμμα σου τις βλέπεις ενωμένες. Σαν τη τσιμπιά που κάνει η μάνα να ενώσει τις δύο ακρούλες στα ζυμάρια της.

Γιώτα Λαμπροπούλου


Φωτογραφία :Γιώτα Λαμπροπούλου




ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΡΓΙΩΤΗΣ "Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς Υπέρμαχος της Ορθοπραξίας αγωνιστής."

 

Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς  Υπέρμαχος της Ορθοπραξίας  αγωνιστής.

                Η πρώτη Κυριακή των  νηστειών της Μ. Τεσσαρακοστής είναι αφιερωμένη, από την Αγία Εκκλησία εις την Ορθοδοξία. Η δεύτερη Κυριακή αφιερώνεται εις τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά γιατί τόσο πολύ αγωνίστηκε και μόχθησε για την Ορθοδοξία, αλλά και γιατί θέλει να υπογραμμίσει την ανάγκη ολοκληρώσεως της Ορθοδοξίας με την ορθοπραξία εις την οποία με μεγάλο ζήλο επιδόθηκε ο άγιος αυτός. Για να υπάρχει πραγματική χριστιανική ζωή η Ορθοδοξία πρέπει να συνδέεται με την Ορθοπραξία.

                Οι γονείς του αγίου Κωνσταντίνος και Καλλίστη, ήταν ευκατάστατοι και ο πατέρας του ήταν σύμβουλος του αυτοκράτοραΑνδρόνικουτουΒ΄. Σπούδασε στο πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης και απέκτησε αξιόλογη μόρφωση. Σε ηλικία 17 ετών με εντολή του αυτοκράτορα Ανδρονίκου Β΄ μίλησε για  την φιλοσοφία του Αριστοτέλη ενώπιον των σοφών της εποχής και του πρύτανη και Πρωθυπουργού Μετοχίτη,. Η ομιλία του Γρηγορίου καθήλωσε τους πάντες. Ο Μετοχίτης μετά  την ομιλία είπε  ότι, ̎αν ζούσε ο Αριστοτέλης θα  του έλεγε και αυτός μπράβο̎.

Ο Γρηγόριοςείχε τέσσερα αδέλφια, τον Μακάριο, τον Θεοδόσιο, την Επίχαρη και τη Θεοδότη. Ο πατέρας του κοιμήθηκε όταν ο άγιος ήταν πολύ μικρός, 7 ετών,  και την εποπτεία της οικογενείας ανέλαβε ο αυτοκράτορας, ο οποίος διείδε τις ικανότητες του αγίου και τον προόριζε για μεγάλα κοσμικά αξιώματα. Άλλαι οι σκέψεις του αυτοκράτορα και άλλαι του αγίου. Ο άγιος και η υπόλοιπη, κατά σάρκα, οικογένεια εγκατέλειψε τα κοσμικά και αφιερώθηκε εις τον Θεό. Να σημειωθεί ότι ο πατέρας του έλαβε το μοναχικό σχήμα επάνω στην επιθανάτιο κλίνη.§§Πρώτος σταθμός της πορείας προς την μετάνοιά του υπήρξε το όρος Παπίκιο της Θράκης και από εκεί πήγε εις το Άγιο Όρος σε διάφορες τοποθεσίες (Βατοπαίδι, Μεγίστης Λαύρα, Γλωσσίαι). Θέλησε να ταξιδέψει εις τα Ιεροσόλυμα και εις το Σινά, αλλά παρέμεινε εις την Θεσσαλονίκη.Το 1326 χειροτονείται ιερέας από τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης και μετέπειτα Πατριάρχη Κωνσταντινοπόλεως Ιωάννη Καλέτη. Γίνεται μέλος ενός πνευματικού κύκλου , τον οποίο είχε ιδρύσει μαθητής του ΓρηγόριουΣιναϊτου με σκοπό την διάχυση της άσκησης της προσευχής εκτός μοναστηριών. Από εκεί με δέκα ιερείς αναχωρεί εις την Βέροια όπου παρέμεινε για πέντε χρόνια και επιστρέφει εις το Άγιο Όρος.Ο μεταρρυθμιστικός του ζήλος και η αυστηρότητα της άσκησής του τον έφεραν σε σύγκρουση με τους μοναχούς και αποτραβήχτηκε περί το 1335 στο ησυχαστήριό του στον Άγιο Σάββα. Αργότερα έγινε ηγούμενος στη μονή Εσφιγμένου.

Περί το 1337 το κήρυγμα του Ησυχασμού προσελκύει την προσοχή του Έλληνα λόγιου μοναχού Βαρλαάμ από την Καλαβρία. Ο Βαρλαάμ εις την προσπάθειά του να διορθώσει τους δυτικούς οδηγήθηκε σε νέες αιρέσεις. Ο Γρηγόριος αντάλλαξε επιστολές μαζί του εις την προσπάθειά του να φέρει εις τον Ορθόδοξη πορεία τον Βαρλαάμ, μάταια όμως. Ο Γρηγόριοςσυνέγραψε σειρά έργων αναπτύσσοντας την Ορθόδοξη Αλήθεια  και αποδεικνύοντας τα λάθη του Βαρλαάμ. Οι θέσεις του Γρηγορίου επικυρώθηκαν από συνόδους της Εκκλησίας.

Το 1342 ξεσπά επανάσταση εις την Θεσσαλονίκη κατά της ανάρρησης του Κατακουζηνού εις τον θρόνο με αποτέλεσμα ο Γρηγόριος, ο οποίος είχε εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, να καθυστερήσει τρία ολόκληρα χρόνια να ενθρονισθεί . Εις το διάστημα αυτό ο Άγιος πήγε εις το Άγιο  Όρος και εις την Λήμνο. Η Λήμνος στερείτο πνευματικού ηγέτη κι εο Γρηγόριος πρόσφερε πάρα πολλά. Βρήκε την ευκαιρία να συγγράψει πολλά έργα.

Μετά τρία έτη από τη χειροτονία του, όπως είπαμε, ο Παλαμάς εισέρχεται στη Θεσσαλονίκη. Εκφωνεί την ποιμαντική ομιλία του με τίτλο «Περί της προς αλλήλους ειρήνης» τρεις ημέρες μετά την είσοδό του στην πόλη.Τηρεί ίσες αποστάσεις από τις αντιμαχόμενες παρατάξειςκαι αποδίδει την διαμάχη«στο μίσος που υπεισήλθε στις καρδιές των ανθρώπων συνεργεία του πονηρού». Γράφει σχετικά ο πρωτοπρεσβύτερος και πανεπιστημιακός καθηγητής μακαριστός Γεώργιος Μεταλληνός:«Μετά την πτώση των Ζηλωτών, προς τους οποίους ο Παλαμάς φάνηκε ειρηνικός, ο Λαός τον δέχθηκε στη Θεσσαλονίκη (Δεκέμβριος 1350) με πανηγυρισμούς. Ο Παλαμάς καταδίκασε τα εγκλήματα, που είχαν διαπραχθεί από τους Ζηλωτές, αλλά εισήλθε ως ειρηνευτής στη Θεσσαλονίκη,».

Για ένα χρόνο, από τον Μάρτιο του 1354 έως τον Μάρτιο του επόμενου έτους, ο Παλαμάς είναι αιχμάλωτος των τούρκων εις την Μικρά Ασία.Δίδεται έτσι η ευκαιρία να έχει ενδιαφέροντες διαλόγους για τις σχέσεις Ορθοδοξίας και Μουσουλμανισμού.Εξαγοράστηκε από Σέρβους εμπόρους και αφέθηκε ελεύθερος, επέστρεψε εις την επισκοπή της Θεσσαλονίκης όπου συνέχισε το λαμπρό του έργο ποιμαίνοντας τον Λαό  της Θεσσαλονίκης έως την ημέρα της κοιμήσεώς του, 14 Νοεμβρίου 1359 σε ηλικία 63 ετών. Η είδηση του θανάτου του, η αγγελική βιωτή του και τα πολλά θαύματα κυκλοφόρησαν γρήγορα μεταξύ του Λαού, ο οποίος σχεδόν αμέσως άρχισε να τον τιμά ως Άγιο. Η επίσημη Αγιοκατάταξηέγινε το 1359 με απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ορίστηκε η μνήμη του να τιμάται την 14η Νοεμβρίου, ημέρα της κοιμήσεώς του, και την Β΄Κυριακή των νηστειών της Μ. Σαρακοστής.

Το 2009 μετά από πρόταση της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσσης και Καμπανίας το Οικουμενικό Πατριαρχείο ενέγραψε εις το αγιολόγιο της Ορθοδόξου εκκλησίας μαςκαι τα μέλη της οικογένειάς του, των γονέων του Κωνσταντίου και Καλής, και των αδελφών του.

            Υπήρξε φλογερός θεολόγος, δεινός ρήτορας και υπέροχος φιλόσοφος. Η προσφορά του εις την Ορθοδοξία εκτιμάται ως εφάμιλλη αυτήςτων τριών Ιεραρχών.

            Ο Άγιος Γρηγόριος υπήρξε υπόδειγμα ασκήσεως και προσευχής καθώς με στα συγγράμματά του ανέλυσετην μονολόγιστη ευχή ¨Κύριε Ιησού ελέησον με τον αμαρτωλό¨ και έδειξε τον τρόπο να προσευχόμαστε συνεχώς και αδιαλείπτως. Πολλές επαναλάμβανε την ευχή ¨Κύριε φώτισον το σκότος μου¨. Η διδασκαλία του συνέβαλε καθοριστικά εις την κατανόηση της διαφοράς μεταξύ θείας ουσίας και πολλών άλλων σημαντικών θεολογικών ζητημάτων.

 

Υμνολογία

Απολυτίκιο (Ἦχος πλ. δ’.)

Ὀρθοδοξίας ὁ φωστήρ, Ἐκκλησίαςτὸ στήριγμα καὶ διδάσκαλε,

τῶν Μοναστῶν ἡ καλλονή, τῶν θεολόγων ὑπέρμαχος ἀπροσμάχητος,

Γρηγόριε θαυματουργέ, Θεσσαλονίκης τὸ καύχημα,

κῆρυξτῆς χάριτος,

ἱκέτευε διὰ παντός, σωθῆναι τὰςψυχὰς ἡμῶν.

 

Απολυτίκιο της αγίας Οικογενείας των Παλαμάδων

(Ήχος α΄, Της ερήμου πολίτης)

Καλλονή ἡ καλλίπαις καί εὐθύφρον Κωνστάντιε,

μέγα ἀθλητά καί θεόπτα, ἱεράρχα Γρηγόριε,

Επίχαρις ἡ νύμφη τοῦΧριστοῦ, ὁσία Θεοδότη καί σοφέ,

Θεοδόσιε καί Μακάριε ἱερέ, ὑμῶν τά ἆθλα ἄδομεν.

Δόξα τῷ στεφανώσαντι ὑμᾶς, δόξα ὑμῖν τῷ ἐλλάμψαντι,

ἄκτιστον καί ἀΐδιον Αὑτοῦ φῶς τῆς θεώσεως.

 

Μυργιώτης  Παναγιώτης

Μαθηματικός


Η εικόνα είναι από https://el.wikipedia.org/