ΤΑ ΕΠΙΠΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ


-«Πάνω στο τραπέζι δυο μαραμένα λουλούδια που τρεμουλιάζουν σαν αναμμένα κεριά
Φτωχικό μνημόσυνο στ’ απολιθώματα της ομορφιάς σου..»

(Τάκης Βαρβιτσιώτης)

Van Goghs Bedroom at Arles by Vincent Van Gogh


Ένα παλιό αισθηματικό κερί
έκαιγε πάνω στο τραπέζι
τα φθαρμένα έπιπλα
μου είχαν διδάξει
την υπομονή
μόνο ένα, Θεέ μου-δεν έζησα:
έχοντας να μεριμνήσω
για τόσα φύλλα την άνοιξη.

Από την συλλογή "Τα χειρόγραφα του φθινοπώρου"

Τάσος Λειβαδίτης




Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ - Ένα απλό κρεβάτι

Κινήσεις που οδηγούν
σ’ ένα απλό κρεβάτι
πώς να εμπνεύσουν πια;
Κρεβάτι χωρίς παραστάτη
χωρίς εφιδρώσεις
χωρίς εντυπώσεις
ένα άδειο στρωμένο πανί
μία οθόνη δίχως προβολή
και κινήσεις μονοσήμαντες
που σημαίνουν μόνο το τέλος
της μέρας.
Μια ειρήνη υπόγραψα φαίνεται
χωρίς καμιά μάχη
να ‘χει κερδηθεί ή χαθεί.
Ειρήνη είναι ο ύπνος
που έρχεται περιβρεγμένος
μόνο με την ελπίδα
του ονείρου.
Αλλά, αναπάντεχα
μια γλύκα απλώνεται στην επιφάνεια
της ταλαιπωρημένης σάρκας.
Τέλειωσε και τούτο το βράδυ.
Ακόμη ένα κομμάτι χρόνου
που δεν πρόδωσα
δε βλαστήμησα
την ώρα και τη στιγμή.
Ήταν η μέρα καλή
καμιά δεν ένιωσα νέα πληγή
καμιά δεν κακοφόρμισε παλιά.
Κρεβάτι απλό
με τέσσερα πόδια
και καλοκαιρινά σεντόνια
βάναυσα λευκά.
https://www.neolaia.gr/


1Edward Hopper, Morning Sun (1952). Courtesy of the Columbus Museum of Art.
https://news.artnet.com/


Βαγγέλης Αλεξόπουλος - Ιπτάμενες καρέκλες


Είχε γίνει συμφωνία
της γιαγιάς μας με την αδελφή μου
Όταν θα έφευγε, σε περίπτωση
που υπήρχε άλλη ζωή εκεί έξω
θα επέστρεφε και σαν σήμα
θα σήκωνε μια καρέκλα
από την κουζίνα

Η γιαγιά πέθανε

Έκτοτε αλλάξαμε πολλές κουζίνες τραπέζια και καρέκλες
καμιά όμως, ποτέ
δε σηκώθηκε

https://staxtes2003.com/



People in the Sun, Edward Hopper, Oils, 1960.


Γιάννης Βαρβέρης -ΈΛΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ

Φρόντισα όσο μπορούσα το ντεκόρ.
Στον καναπέ και στις καρέκλες
εξώφυλλα των δίσκων νεκροζώντανες
οι δόξες του ’50.
Δυο τρεις αφίσες από κέντρα του καιρού
κι ήδη το στερεό
με παπιγιόν δύο πλήκτρα ο Γιάννης ο Σπάρτακος.
Απέναντί του ο ξύλινος παλιός καλόγερος
με τ’ άσπρο σου λινό κοστούμι
τη μεταξωτή γραβάτα σου δεμένη στο κολάρο
το μαντήλι στο τσεπάκι.
Κι ανοίγω την τζαμόπορτα:
Έξω φυσάει κι είναι χρυσό κι είναι μπόρα Πού να’ σαι αλήθεια το βράδυ αυτό
Απόψε μου λείπεις πολύ
Θα καθόμουνα πλάι σου
Κοντά στο τζάκι με φιλιά να σε κοιμήσω
Ας ερχόσουν για λιγο κι ας χανόσουν μετά.

Ακούς, μ’ άκούς
Πατέρα;
Έλα γι’ απόψε
μόνο απόψε
λίγη ώρα.




The Furniture Maker by Ludwig Deutsch


Κική Δημουλά - Π Ρ Ο Σ Ε Χ Ε

Όταν στρώνεις το τραπέζι
πριν καθίσεις
να ελέγχεις σχολαστικά
την αντικρινή σου καρέκλα
αν είναι γερή μήπως τρίζει
μήπως χαλάρωσαν οι εγκοπές
μήπως φαγώθηκαν οι αρμοί
αν υποσκάπτει το σκελετό
σκουλήκι
γιατί εκείνος που δεν κάθεται
γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο βαρύς.



Artist Marc Whitney

Κωνσταντίνος Καβάφης - Ενδύματα

Μέσα σ’ ένα κιβώτιο ή μέσα σ’ ένα έπιπλο από πολύτιμον έβενο θα βάλω και θα φυλάξω τα ενδύματα της ζωής μου.
Τα ρούχα τα κυανά. Και έπειτα τα κόκκινα, τα πιο ωραία αυτά από όλα. Και κατόπιν τα κίτρινα. Και τελευταία πάλι τα κυανά, αλλά πολύ πιο ξέθωρα αυτά τα δεύτερα από τα πρώτα.
Θα τα φυλάξω με ευλάβεια και με πολλή λύπη.
Όταν θα φορώ μαύρα ρούχα, και θα κατοικώ μέσα σ’ ένα μαύρο σπίτι, μέσα σε μια κάμαρη σκοτεινή, θα ανοίγω καμιά φορά το έπιπλο με χαρά, με πόθο, και με απελπισία.
Θα βλέπω τα ρούχα και θα θυμούμαι την μεγάλη εορτή — που θα είναι τότε όλως διόλου τελειωμένη.
Όλως διόλου τελειωμένη. Τα έπιπλα σκορπισμένα άτακτα μες στες αίθουσες. Πιάτα και ποτήρια σπασμένα καταγής. Όλα τα κεριά καμένα ώς το τέλος. Όλο το κρασί πιωμένο. Όλοι οι καλεσμένοι φευγάτοι. Μερικοί κουρασμένοι θα κάθονται ολομόναχοι, σαν κι εμένα, μέσα σε σπίτια σκοτεινά — άλλοι πιο κουρασμένοι θα πήγαν να κοιμηθούν.
[1894 – 1897;]
https://www.greek-language.gr/


Romance in the cupboard by Kestutis Kasparavicius

Κωνσταντίνος Καβάφης - Το διπλανό τραπέζι

Θάναι μόλις είκοσι δυο ετών.
Κι όμως εγώ είμαι βέβαιος που, σχεδόν τα ίσα
χρόνια προτήτερα, το ίδιο σώμα αυτό το απήλαυσα.

Δεν είναι διόλου έξαψις ερωτισμού.
Και μοναχά προ ολίγου μπήκα στο καζίνο·
δεν είχα ούτε ώρα για να πιώ πολύ.
Το ίδιο σώμα εγώ το απήλαυσα.

Κι αν δεν θυμούμαι, πού — ένα ξέχασμά μου δεν σημαίνει.

A τώρα, να, που κάθησε στο διπλανό τραπέζι
γνωρίζω κάθε κίνησι που κάμνει — κι απ’ τα ρούχα κάτω
γυμνά τ’ αγαπημένα μέλη ξαναβλέπω.



Chair Tilt by Denise H Cooperman


Χλόη Κουτσουμπέλη, «Πώς να βγείτε από το καλοκαίρι σας ανώδυνα – ΙΙΙ»

Σκέπασε με λευκά πανιά 
τα χαμογελαστά έπιπλα μπαμπού 
τίναξε τις πετσέτες 
πριν τις απολιθώσεις στην ντουλάπα. 
Βγαίνοντας κλείσε το καλοκαίρι 
πίσω σου ανώδυνα. 
Έτσι κι αλλιώς ο πόνος 
θα σε περιμένει στην αποθήκη 
μαζί με τα βατραχοπέδιλα 
για να τον φουσκώσεις πάλι 
το άλλο καλοκαίρι.

(Από τη συλλογή «Οι ομοτράπεζοι της άλλης γης», εκδ. Γαβριηλίδης, 2016)



When Old Is Better by Les Ray

Χρίστος Λάσκαρης -ΜΑΝΤΕΝΙΑ

Ένα κρεβάτι
και να είναι Αύγουστος,
και ξέρω εγώ να ξαναζήσω.

https://artbloggr.wordpress.com/





Water Bed by Sarah Barnaby


Πάμπλο Νερούδα - ΤΟ ΠΛΟΙΟ

Αλλά αν έχουμε ήδη πληρώσει τα εισιτήριά μας σε αυτόν τον κόσμο,
γιατί, γιατί δεν μας αφήνουν να καθίσουμε να φάμε;
Θέλουμε να δούμε τα σύννεφα,
θέλουμε να κάνουμε ηλιοθεραπεία και να μυρίσουμε το αλάτι·
ειλικρινώς δεν πρόκειται να ενοχλήσουμε κανέναν,
είναι τόσο απλό: είμαστε επιβάτες.

Όλοι περνάμε, και ο χρόνος μαζί μας:
η θάλασσα περνά, το τριαντάφυλλο λέει αντίο,
η γη περνάει απ’ τη σκιά και από το φως,
και εσείς και εμείς περνάμε, επιβάτες.

Τότε τι τους συμβαίνει;
Γιατί είναι τόσο εξοργισμένοι;
Ποιον γυρεύουν κρατώντας περίστροφο;

Δεν ξέραμε
ότι τα είχαν πιάσει όλα:
τα κύπελλα, τις καρέκλες,
τα κρεβάτια, τους καθρέφτες,

τη θάλασσα, το κρασί, τον ουρανό.

Τώρα προκύπτει
ότι δεν έχουμε τραπέζι.
Δεν μπορεί, πιστεύουμε.
Δεν μπορούν να μας πείσουν.
Ήταν σκοτάδι, όταν γεμίσαμε το πλοίο.
Ήμασταν γυμνοί.
Από το ίδιο μέρος φτάσαμε όλοι.
Ήρθαμε, γυναίκες και άντρες, ήρθαμε όλοι.
Ήμασταν όλοι πεινασμένοι και είχαμε τα δόντια μας έτοιμα.
Σε όλους μας μεγάλωσαν τα χέρια και τα μάτια
για να δουλέψουν και να ποθήσουν ό,τι υπάρχει.

Και τώρα μας λένε πως δεν μπορούμε,
πως δεν υπάρχει χώρος στο σκάφος,
δεν θέλουν να μας χαιρετήσουν
δεν θέλουν να παίξουν μαζί μας.

Γιατί τόσα οφέλη για εσάς;
Το κουτάλι ποιος τους τό ’δωσε, προτού ακόμα γεννηθούν;
Δεν είναι ευχαριστημένοι εδώ,
δεν λειτουργούν έτσι τα πράγματα.

Δεν μου αρέσει στο ταξίδι
να συναντάω στις γωνιές τη θλίψη,
χωρίς αγάπη τα μάτια, πεινασμένο το στόμα.

Δεν υπάρχουν ρούχα για τούτο το φθινόπωρο που μεγαλώνει
και ακόμα πιο λίγα, πιο λίγα, πιο λίγα για τον χειμώνα που ’ρχεται.
Και χωρίς παπούτσια πώς θα γυρίζουμε
στον κόσμο, με τόσες πέτρες στους δρόμους;

Χωρίς τραπέζι πού θα φάμε,
πού θα καθίσουμε, αν δεν έχουμε καρέκλα;

Αν είναι σαχλό αστείο, αποφασίστε, κύριοι,
να το τελειώσετε σύντομα,
για να μιλήσουμε τώρα σοβαρά.

Κι έπειτα η θάλασσα είναι σκληρή.

Και βρέχει αίμα.

[Από την ποιητική συλλογή Navegaciones y Regresos (1959).]

Μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής

https://mag.frear.gr/




Edward Hopper, “Western Motel,” 1957. Yale University Art Gallery
https://www.artsjournal.com/

Γιάννης Ρίτσος Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

....Ὅταν ἔχει φεγγάρι μεγαλώνουν οἱ σκιές μές στό σπίτι,
ἀόρατα χέρια τραβοῦν τίς κουρτίνες,
να δάχτυλο ἀχνό γράφει στή σκόνη τοῦ πιάνου
λησμονημένα λόγια — δέ θέλω νά τ' ἀκούσω. Σώπα.
.................

Τοῦτο τό σπίτι στοίχειωσε, μέ διώχνει —
θέλω νά πῶ ἔχει παλιώσει πολύ, τά καρφιά ξεκολλᾶνε,
τά κάδρα ρίχνονται σά νά βουτᾶνε στό κενό,

οἱ σουβάδες πέφτουν ἀθόρυβα
ὅπως πέφτει τό καπέλο τοῦ πεθαμένου ἀπ' τήν κρεμάστρα στό
σκοτεινό διάδρομο

ὅπως πέφτει τό μάλλινο τριμμένο γάντι τῆς σιωπῆς
ἀπ' τά γόνατά της
ἤ ὅπως πέφτει μιά λουρίδα φεγγάρι στήν παλιά,
ξεκοιλιασμένη πολυθρόνα.


Κάποτε ὑπῆρξε νέα κι αὐτή, — ὄχι ἡ φωτογραφία πού κοιτᾶς μέ τόση
δυσπιστία —
λέω γιά τήν πολυθρόνα,πολύ ἀναπαυτική, μποροῦσες ὧρες ὁλόκληρες
νά κάθεσαι
καί μέ κλεισμένα μάτια νά ὀνειρεύεσαι ὅ,τι τύχει.......

.......

Τοῦτο τό σπίτι δέ μέ σηκώνει πιά.
Δέν ἀντέχω νά τό σηκώνω στή ράχη μου.
Πρέπει πάντα νά προσέχεις, νά προσέχεις,
νά στεριώνεις τόν τοῖχο μέ τό μεγάλο μπουφέ
νά στεριώνεις τόν μπουφέ μέ τό πανάρχαιο σκαλιστό τραπέζι
νά στεριώνεις τό τραπέζι μέ τίς καρέκλες
νά στεριώνεις τίς καρέκλες μέ τά χέρια σου
νά βάζεις τόν ὦμο σου κάτω ἀπ' τό δοκάρι πού κρέμασε.
 Καί τό πιάνο, σά μαῦρο φέρετρο κλεισμένο
. Δέν τολμᾶς νά τ' ἀνοίξεις.
Ὅλο νά προσέχεις, νά προσέχεις, μήν πέσουν, μήν πέσεις. Δἐν ἀντέχω.
Ἄφησέ με νἄρθω μαζί σου.



Interior, 1904 by Edouard Vuillard

Γιάννης Ρίτσος  - Ελάχιστο χρονικό του έρωτα 

Βιάζονταν πολύ να φιληθούν. Μπήκαν στο σπίτι. Κλείδωσαν.
Τις δυο καρέκλες τις άφησαν στον κήπο. Όσο έλειπαν
τα πουλιά οικειοποιήθηκαν τις καρέκλες τους, τις έκαναν
σκάλες για τα δωμάτια τους.
 Όταν βράδιασε,
όλα τα κατάπιανε τα φύλλα, χτυπώντας ηδονικά τις γλώσσες τους.
Οι δυο καρέκλες περίμεναν ακόμη σα δυο μικρά ικριώματα
στο χείλος μιας πράσινης μοναξιάς μπροστά στο φεγγάρι.

«Ανθολογία Γιάννη Ρίτσου», επιλογή Χρύσα Προκοπάκη, εκδόσεις Κέδρος

https://popaganda.gr/


 Mrs Osler by Sir John Lavery RA


Μίλτος Σαχτούρης - Ὀρυχεῖο

Σοῦ γράφω γεμάτη τρόμο μέσα ἀπὸ μιὰ στοὰ
νυχτερινὴ
φωτισμένη ἀπὸ μίαν ἐλάχιστη λάμπα σὰ δαχτυλίθρα
ἕνα βαγόνι περνάει ἀπὸ πάνω μου προσεχτικὰ
ψάχνει τὶς ἀποστάσεις του μὴ μὲ χτυπήσει
ἐγὼ πάλι ἄλλοτε κάνω πῶς κοιμᾶμαι ἄλλοτε
πῶς μαντάρω ἕνα ζευγάρι κάλτσες παλιὲς
γιατί ἔχουν ὅλα γύρω μου παράξενα παλιώσει

Στὸ σπίτι
χτὲς
καθὼς ἄνοιξα τὴ ντουλάπα ἔσβησε γίνηκε
σκόνη μ᾿ ὅλα τὰ ροῦχα της μαζὶ
τὰ πιάτα σπάζουν μόλις κανεὶς τ᾿ ἀγγίξει
φοβᾶμαι κι ἔχω κρύψει τὰ πηρούνια καὶ τὰ
μαχαίρια
τὰ μαλλιά μου ἔχουν γίνει κάτι σὰ στουπὶ
τὸ στόμα μου ἄσπρισε καὶ μὲ πονάει
τὰ χέρια μου εἶναι πέτρινα
τὰ πόδια μου εἶναι ξύλινα
μὲ τριγυρίζουν κλαίγοντας τρία μικρὰ παιδιὰ
δὲν ξέρω πῶς γίνηκε καὶ μὲ φωνάζουν μ ά ν α

Θέλησα νὰ σοῦ γράψω γιὰ τὶς παλιές μας τὶς χαρὲς
ὅμως ἔχω ξεχάσει νὰ γράφω γιὰ πράγματα
χαρούμενα

Νὰ μὲ θυμᾶσαι

http://users.uoa.gr/


Have A Seat II  by Ethan Harper

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ - ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ

Ο θάνατος ήσυχα κοιμόταν
στα παλιά καθίσματα
και ο δρόμος έμεινε ανοιχτός
για τους ταξιδευτές.

Γρήγορα προχώρησαν
για τις κορφές του ήλιου.
Ω ! Ψηλά είναι το φως.

Κι ο θάνατος
βλέπει ήσυχα όνειρα
στα παλιά καθίσματα.

https://www.fractalart.gr/



 Willem Steelink II 1856-


Αντώνης Φωστιέρης - Κατοικίδιο δάσος

Στο δροσερό σαλόνι σας θροΐζει ένα δάσος
Αυτά τα έπιπλα που ακούτε ν’ ανασαίνουν
Φυλάνε ακόμα ενστικτώδη φτερωτά

Μες στα φυλλώματα. Κι αν τρίζουνε
Κάθε που μπαίνει νέος επισκέπτης
Θα ‘ναι που νιώθουνε κρυμμένο το τσεκούρι
Να τροχίζεται. Σε ανώδυνο χαμόγελο
Αβροφροσύνης τούτη τη φορά.
Τις νύχτες αλαφιάζονται
Και το χοντρό τους νύχι από ρίζα
Χώνεται
Στο βράχο του τσιμέντου. Οι κλώνοι τους
Ρημάζουν τα ταβάνια — να οι ρωγμές
Του ξύλου που μουγκρίζει. Αφήστε τα·
Ούτε μ’ αλήθεια ούτε με πλάνη λειαίνονται
Οι ρόζοι σε μια φλούδα γηρατειών· αφήστε τα.
Κι αν το τικ τακ του σκουληκιού υποδύεται
Το χτύπο της καρδιάς τους
Αυτά ονειρεύονται το ηρωικό λαμπάδιασμα
Να ‘ρθεί επιτέλους να χωρίσει πνεύμα
Από κορμί.
— Λάμψη και κάρβουνο.



Δείτε περισσότερα https://homouniversalisgr.blogspot.com/









FORTRESS UNDER SIEGE – “ATLANTIS” live στο Winter Masters Of Rock, 03/12/2022, Zlin Czech Republic

 


FORTRESS UNDER SIEGE - Atlantis Live WMoR2022 

https://www.youtube.com/watch?v=5pM6HI8hRF0 




 

Λίγο πριν κυκλοφορήσουν το νέο τους album, διάδοχο του πολύ επιτυχημένου Atlantis (2020), οι Αθηναίοι power/progsters Fortress Under Siege, συμμετείχαν στις 3 Δεκεμβρίου του 2022 στην 17η έκδοση του Winter Masters Of Rock που έλαβε χώρα στο Ζλιν της Τσεχίας, μαζί με άλλες πολύ σημαντικές μπάντες της σκηνής, όπως οι Serious BlackGuano Apes και φυσικά Hammerfall!   

Από την εμφάνιση τους αυτή κυκλοφόρησαν ένα live video για το κομμάτι Atlantis, το οποίο και μπορείτε να παρακολουθήσετε στο σχετικό link. Όπως προ είπαμε, το νέο album των Fortress Under Siege έχει ήδη ολοκληρωθεί με την ηχογράφηση να γίνεται στα Devasoundz Studios με παραγωγό τον Fotis Benardo και αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο διάστημα από την ROAR Rock Of Angels Records με την οποία και έχουν υπογράψει συμβόλαιο για την κυκλοφορία των επόμενων άλμπουμ τους. 

 

https://linktr.ee/fortressundersiege 

https://www.facebook.com/FortressUnderSiege 

https://www.youtube.com/channel/UCaTe26U7RfXWt0pF990qJMA 

https://twitter.com/fortressusiege 

https://www.instagram.com/fortressundersiege 

 



Urdu Article : Sikandar Ghouri

 


آپ کی خدمت میں سلام عرض کرتا ہوں

‎قارئین!

‎آج کے دور میں زندگی پہلے کی نسبت بہت مصروف ہوچکی ہے جس کے سبب انسان اپنے اردگرد ماحول اور معاشرے سے بے خبر ہے ساتھ ہی اپنی ذات سے بھی بے خبر ہوچکا ہے۔

‎یعنی کہ انسان خود کو پہچاننے سے قاصر ہوتا جارہا ہے ۔اور معاشرے و ماحول سے بے خبر ہوکر خواہشوں کے دلدل میں دھنستا جارہا ہے اور بھول چکا ہے کہ انسان اشرف المخلوقات ہے خواہشوں کا بوجھ انسان کو دبائے رکھتا ہے اور خواہشوں کا تصور اپنوں سے تعلق ختم کرنے کے لیے کافی ہوتا ہے۔
‎البتہ خود کی صلاحتیوں کو اگر انسان تلاش کرنا شروع کردے تو تبدیلی ممکن ہے۔

‎آج کے دور میں ہرشخص پروان چڑھنا چاہتا ہے جس کے لئے ضروری ہے کہ خود کو بدلا جائے اور ذاتِ اقدس نے جو وقت مقرر کیا ہے اس انتظار کیا جائے لیکن اس کا مطلب ہرگز یہ نہیں مقررہ وقت کا انتظار کرتے کرتے ہاتھ پر ہاتھ دھرے بیٹھے رہیں بلکہ اپنی کامیابی کے مقرر وقت تک جدوجہد کرنی چاہیے اور خود کی پہچان کرنی چاہئے جو کہ تھوڑا مشکل کام ہے۔

‎ہر انسان کو اپنی تلاش کرنے کی ضرورت ہے کیونکہ قدرت نے انسان کو سب سے بڑی نعمت زندگی بخشی ہے اس کے بعد عقل و فہم عطاء کیا ہے ویسے تو قدرت کی نعمتوں کا کوئی شمار نہیں اور ان نعمتوں کے لئے جتنا بھی شکر کیا جائےکم ہے انسان کے پاس قدرت کی دی ہوئی ان گنت نعمتیں ہیں جن کا سمجھ پانا انسانی عقل سے بالاتر ہے ۔

‎اکثر ہم نادانی کرتے ہوئے قدرت کی دی گئی نعمتوں کو بھول جاتے ہیں اور کوئی نا کوئی غلطی کر بیٹھتے ہیں جو کہ اپنے مقصد کے لئے کی گئی جدوجہد پر پانی پھیرنے کا سبب بن جاتی ہے۔

‎قدرت نے ہر انسان کو کوئی نہ کوئی تحفہ بخشاء ہے جس سے انسان اپنی منزل تک پہنچ سکتا ہے ہر انسان میں ایک نا ایک ہنر لازمی ہوتا ہے جس سے قدرتی تحفہ یعنی (God Gift) کہا جاتا ہے بس وہ ہنر چھپا ہوا ہوتا ہے اور اپنے پوشیدہ ہنر اور صلاحیت کو تلاش کرنے کی ضرورت ہے کچھ لوگ بہت پہلے ہی اپنی پوشیدہ صلاحیتوں کو تلاش کرکے مزید نکھار لیتے ہیں۔

‎اور کچھ لوگ ذرہ دیر سے اپنی پوشیدہ صلاحیتوں کو خود میں تلاش کرتے ہیں بعض لوگ خواہشوں کے پہاڑ پر چڑھنے کا شوق رکھتے ہیں جو ابتداء میں ہی ناکام ہوجاتے ہیں اور انہیں مایوسی ماردیتی ہے خواہشات اور حالات کی جنگ میں جب مایوسی بھی حملہ آوار ہوتی ہے تو انسان غلطی کر بیٹھتا ہے جو ناکامی کا سبب بنتی ہے اور یہ ناکامی ایک بار پھر مایوسی بن کر انسان کی راہ میں روڑے اٹکاتی رہتی ہے اس لئے ضروری ہے کہ انسان اپنی پوشیدہ صلاحیتوں کی تلاش کے ساتھ ساتھ مایوسی کا سبب تلاش کرے۔
‎اور حالات کی جنگ کے دوران یہ تصور کرلیجے کہ مایوسی کی جنگ آپ جیت چکے ہیں۔

‎ہر شخص کی ذندگی میں کچھ لمحات ایسے گزرے ہوتے ہے جو انسان کو اندر ہی اندر کھوکھلا کرتے رہتے ہیں ہماری سب سے بڑی غلطی یہ ہوتی کہ ماضی کے سفاک لمحات کو ساتھ لیکر جیتے ہیں اور سب کچھ دیکھتے ہوئے بھی ہم یہ غلطی نہیں مانتے یااسے سدھارنے کی کوشش نہیں کرتے

‎قارئین۔۔۔!!
‎آپ خود ہی اپنے آس پاس نظر ڈالیں آپ کو کئی مثالیں دیکھنے کو ملیں گی کہ "کامیابی وہی حاصل کرتے ہیں جن میں ماضی بھول کر آگے بڑھنے کا حوصلہ ہوتا ہے آپ بھی یہ ہمت اور حوصلہ خود میں تلاش کریں اور نہ بھولیں اگر اچھا وقت گزرگیا تو برا وقت بھی جلد گزرے گا"۔

‎کائنات کی ہر شے وقت کی قید میں ہے کچھ بھی تبدیل کیا جاسکتا ہے سوائے وقت کے کہ ہماری ذندگی وقت کی قید میں ہوتی ہے یہی بات ہم سمجھنے میں دیر کردیتے ہیں کہ وقت ہماری ذندگی میں کتنی اہمیت رکھتا ہے

‎ذاتِ اقدس نے وقت میں ایسی قوت رکھی ہے جسے کوئی نہیں سمجھ سکا۔

‎ہمیں وقت کی قدر کرنی چاہیے اور اپنے مقرر وقت کا انتظار کرنا چاہیے اپنی غلطی مان لینی چاہیے اور اگر غلطی نہیں پتا تو اسے تلاش کریں غلطی کا احساس ہوتے ہی اسے سدھارنے کی کوشش کریں ۔
‎اپنی خود تلاش کیجیے ۔

‎ذاتِ اقدس پر بھروسہ رکھئے اپنی کمیوں کی طرف رحجان کریں جو آپ کو آگے بڑھنے سے روکتی ہیں ان کی وجوہات تلاش کریں انسان اگر دوسروں کی کوتاہیوں کو ڈھونڈنا چھوڑ کر خود کی کوتاہی کو تلاش کرنا شروع کردے تو دنیاوی ذندگی آسان ہوجائے گی اور آخرت بھی آسان ہوجائیگی ہر انسان کو خود کی تلاش کرنے کی ضرورت ہے

سکندر غوری



Also published https://homouniversalisgr.blogspot.com/




Angels PR presents, MULTIVISION + SLOW BURNING CAR + CHURCH OF MAN – live @8Ball, Θεσσαλονίκη, Κυριακή 2 Απριλίου

 


Την Κυριακή 2 Απριλίου υποδεχόμαστε δύο εξαιρετικές Ελληνικές μπάντες και μια επιπλέον μπάντα-έκπληξη απ’ το Los Angeles των H.Π.Α. !!! 

Στην σκηνή του 8ball club θα βρεθούν οι MULTIVISIONSLOW BURNING CAR (U.S.A), και CHURCH OF MAN, τρεις Rock - Alternative μπάντες που υπόσχονται μια καυτή βραδιά στο πιο φιλόξενο stage της πόλης. 

Be there!!!!!! 

 

Doors open 20:00 

Είσοδος ευρώ 

 

Κυριακή 2 Απριλίου 

EIGHTBALL CLUB 

Πίνδου 1, Λαδάδικα - Θεσσαλονίκη 

Τηλ. 693 717 6490 

https://www.facebook.com/eightballclub2 

 

 

Angels PR Music Promotion (Facebook) 

https://www.facebook.com/AngelsPRmusicPromotion/ 

 

Facebook event: https://www.facebook.com/events/781750809965554/ 

 

 

 

Headliners βραδιάς θα είναι οι MULTIVISION.  

Συγκρότημα εναλλακτικού ροκ, με καταγωγή από την Ελλάδα. Κάτω από επιρροές διαφορετικών ροκ στυλ από τη δεκαετία του ’80 έως τα τέλη της δεκαετίας του ’10, δημιουργήθηκε σε ένα διαμέρισμα το πρώτο EP άλμπουμ «Lucius», μεταξύ του τραγουδιστή Στέλιου Ιατρίδη, του μπασίστα Βασίλη Ντάνου και του κιθαρίστα Δημήτρη Τζιλόπουλου, το οποίο και  κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2018. Το συγκρότημα εμφανίστηκε σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές, προωθώντας το EP άλμπουμ τους συνοδευόμενο από την ανακοίνωση της προπαραγωγής του πρώτου full length άλμπουμ, μαζί με το εννοιολογικό τους λογότυπο «Lucius». Ο κιθαρίστας Bill Melachrinos ολοκλήρωσε το line-up πριν από την ηχογράφηση του άλμπουμ FL Choose, το οποίο ηχογραφήθηκε το 2020, και κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα, μέσα από τη συνεργασία με το Lunatech Sounds Studio. Το άλμπουμ επεκτείνεται στον εναλλακτικό ροκ ήχο του προκατόχου του, προσθέτοντας μπλουζ και πανκ στοιχεία. Το φθινόπωρο του 2021, ο ντράμερ Τζέισον Γλυκίδης ήρθε στο group ως βασικό μέλος. Από τότε συγκρότημα έχει δώσει το παρόν σε συναυλίες στην Ελλάδα και κυρίως στην Θεσσαλονίκη, την πόλη προέλευσής τους. Τον Ιανουάριο του 2023 οι ηχογραφήσεις του δεύτερου τους άλμπουμ ξεκίνησαν, με σκοπό να κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2023. Στο νέο άλμπουμ το συγκρότημα, μέσα από διάφορα βιώματα, προσπαθεί με αλληγορικό τρόπο να παρακινήσει αλλά και να “προβληματίσει” τον ακροατή. 

https://www.facebook.com/MultivisionOfficial 

 

 

Πριν τους Multivision με μεγάλη χαρά υποδεχόμαστε μία αγαπημένη μπάντα από το Los Angeles των Η.Π.Α., τους SLOW BURNING CAR

Οι Slow Burning Car είναι ένα rock συγκρότημα από το Λος Άντζελες των Η.Π.Α.. 

Το line-up του σχήματος αποτελείται από τους: Troy Spiropoulos (Lead Φωνητικά/ Μπάσο), Zak St.John (Τύμπανα/ Δεύτερα φωνητικά), Kim Clayborne (Δεύτερα Φωνητικά), Tommy Marcel (Κιθάρα/ Δεύτερα φωνητικά), και Aaron Kusterer (Lead Κιθάρα). Το συγκρότημα έχει κυκλοφορήσει πέντε ολοκληρωμένα albums, όλα ως ανεξάρτητες κυκλοφορίες, τα: Blowback (2007), Vol. 2-The Scattering (2009),  Assumption (2013), Defection (2017), Projection (2020). Το σχήμα έχει κάνει περιοδείες σε εθνικό (Η.Π.Α.) αλλά και διεθνές επίπεδο (στο Ηνωμένο Βασίλειο), έχει λάβει airplay τόσο σε επίγεια όσο και διαδικτυακά ραδιόφωνα, έχει λάβει δημοσιεύσεις στον Τύπο (έντυπο και online), και επίσης έχει συνθέσει τη μουσική για την ταινία "Crash Artist" (Cinebyte Productions 2008). Αυτόν τον καιρό ετοιμάζουν το νέο τους album, του οποίου τραγούδια θα μας παρουσιάσουν. 

www.facebook.com/slowburningcar 

 

 

Την βραδιά ανοίγουν οι CHURCH OF MAN 

 Οι Church Of Man είναι ένα urban rock συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη. 

 Έχουν κυκλοφορήσει δύο δίσκους, τα "The Mighty Fall" (2019) και "The Way To My Head" (2023), ενώ δουλεύουν συνεχώς πάνω σε νέο υλικό και πειραματίζονται με διάφορα είδη και ήχους από το ευρύτερο φάσμα του rock.  

Έχουν συμμετάσχει σε compilation κυκλοφορίες σχετικές με το προσφυγικό ζήτημα και θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης,  έχοντας παίξει, εκτός των άλλων, σε καταλήψεις και αυτοδιαχειριζόμενους χώρους στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.  

Αυτήν την περίοδο, ετοιμάζονται για εμφανίσεις και περιοδείες στην Ελλάδα, προκειμένου να προωθήσουν την κυκλοφορία του τελευταίου τους άλμπουμ.  

https://www.facebook.com/churchofmangr 

 





ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Η πρώτη επέτειος του Ουκρανικού πολέμου: Οι διαψεύσεις και οι προοπτικές για ειρήνη"

  «Καλόν μεν είναι την τυρρανίδα  χωρίον, ουκ έχειν δ’ απόβασιν»

(Πλούταρχος, Η τυραννία είναι με μία καλή οχυρή θέση, αλλά δεν έχει έξοδο)

 

Η παραπάνω θέση του Σόλωνα ισχύει απόλυτα και για τον πόλεμο, αν την λέξη «τυραννίδα» την αντικαταστήσουμε με τον όρο «πόλεμος». Η πρώτη επέτειος του Ουκρανικού πολέμου (24/02/2022 – 24/02/2023) επιβεβαιώνει με τον πιο δραματικό τρόπο τόσο τις πολύπλευρες συνέπειές του όσο και τα αδιέξοδά του. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τον τρόπο με τον οποίο θα αρχίσουν οι διαδικασίες για τον τερματισμό αυτού του πολέμου που διέψευσε όλους τόσο για την έναρξή του όσο και για την διάρκειά του.

 

Οι διαψεύσεις

Πρώτιστη διάψευση, όχι κατ’ ανάγκην και αξιολογικά, είναι αυτή της έναρξης του πολέμου (χρόνο και τόπος). Ένας πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης μεταξύ δύο ομόθρησκων κρατών και πρώην βασικών (γεωγραφικά και πληθυσμιακά) τμημάτων της Σοβιετικής Ένωσης διέψευσε την θεωρία του Χάντινγκτον όπως αυτή αναπτύχθηκε στο βιβλίο του «Σύγκρουση Πολιτισμών». Σύμφωνα με αυτήν την θεωρία ο Χάντινγκτον πίστευε πως στο μέλλον ο πόλεμος δεν θα διεξάγεται μεταξύ κρατών αλλά μεταξύ πολιτισμών (χριστιανισμός vs μουσουλμανισμός).

Η δεύτερη διάψευση σχετίζεται με τη διάρκεια του Ουκρανικού πολέμου. Διεθνολόγοι και έγκυροι αναλυτές είχαν υποστηρίξει πως αυτός ο πόλεμος θα είχε μικρή διάρκεια. Ένα χρόνο μετά κι ενώ ο πόλεμος συνεχίζεται χωρίς ίχνος προοπτικής τερματισμού, οι ειδικοί αναθεωρούν τις προβλέψεις τους και μιλούν για έναν απρόσμενα μακροχρόνιο πόλεμο.

Με την έναρξη του πολέμου όλοι σχεδόν είχαν προβλέψει την άνετη επικράτηση της Ρωσίας και την ολοκληρωτική παράδοση της Ουκρανίας. Τα φερέφωνα της Ρωσίας είχαν προεξοφλήσει την κατάληψη του Κιέβου σε λίγες μέρες, την ανατροπή του ηθοποιού Ζελένσκι και την τοποθέτηση ενός άλλου ηγέτη – αχυράνθρωπου του Κρεμλίνου. Οι ίδιοι αναλυτές πίστευαν πως οι Δυτικοί μπροστά στην ολοκληρωτική επικράτηση της Ρωσίας θα συμβιβάζονταν με τη νέα πραγματικότητα και θα έδιναν συγχωροχάρτι στον Πούτιν. Τίποτα από όλα αυτά δεν επαληθεύτηκε.

Πλήρης, επίσης, ήταν και η διάψευση τόσο των Ρώσων όσο και των Δυτικών αναλυτών σχετικά με την αμυντική ικανότητα και την αποφασιστικότητα των Ουκρανών. Υποτίμησαν λανθασμένα τον ηρωισμό τους και το ελεύθερο φρόνημά τους. Υποτίμησαν αδικαιολόγητα το εθνικό φρόνημα των Ουκρανών και το πάθος τους για εθνική ανεξαρτησία και αυτοδιάθεση και όχι ως εδαφικό και πληθυσμιακό παρακολούθημα των Ρώσων εισβολέων.


       Στον κύκλο των διαψεύσεων ανήκει και η αναποτελεσματικότητα των μέτρων των Δυτικών εναντίον της Ρωσίας. Ίσως είχαν εκτιμήσει οι Δυτικοί πως τα μέτρα εναντίον των Ρώσων θα γονάτιζαν τη ρωσική οικονομία και θα προκαλούνταν κοινωνικές αναταράξεις στο κοινωνικό σύνολο. Ωστόσο και οι Ρώσοι διαψεύστηκαν στις εκτιμήσεις τους πως η διακοπή του φυσικού αερίου προς την Δύση θα πυροδοτούσε κοινωνικές και πολιτικές αναταράξεις. Η Ρωσία είχε επενδύσει πολλά στον στρατηγό χειμώνα.

 

Το επιχείρημα της ολισθηρής πλαγιάς

Οι παραπάνω διαψεύσεις, που δεν είναι και οι μοναδικές, καθιστούν θολό το τοπίο για τον τρόπο ανάληψης πρωτοβουλιών για τον τερματισμό του πολέμου. Η πρώτη επέτειος του πολέμου προκαλεί προβληματισμό τόσο στα Ρωσικά σχέδια όσο και στην ακολουθητέα στάση – τακτική της Δύσης (ΗΠΑ – Ε.Ε.). Πολλοί υποκρίνονται πως η αποστολή τανκς στην Ουκρανία ή και αεροπλάνων – αν αποφασιστεί – ίσως να αλλάξει τα δεδομένα των πολεμικών επιχειρήσεων. Δεν λείπουν, βέβαια, και οι εκτιμήσεις μιας επικίνδυνης τροπής του πολέμου με την έμμεση εμπλοκή της Δύσης στον πόλεμο.

Ο φόβος ενός τυχαίου πολεμικού συμβάντος – ατυχήματος μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτές και απρόσμενες συνέπειες στο μέτωπο του πολέμου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την παγκόσμια ειρήνη. Το «επιχείρημα της ολισθηρής πλαγιάς» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στον Ουκρανικό πόλεμο, αφού η μία συνέπεια ενεργοποιεί το μηχανισμό μιας άλλης – ίσως απρόσμενης και επικίνδυνης. Η Ρωσία, λόγου χάριν, εισέβαλε στη Ουκρανία για να αποτρέψει την επέκταση του ΝΑΤΟ προς ανατολάς. Ωστόσο, αυτή η εισβολή προκάλεσε την επέκταση του ΝΑΤΟ με την αίτηση – ένταξη δύο άλλων χωρών, της Σουηδίας και της Φιλανδίας.

 

Στις παραδοξότητες αυτού του πολέμου – και πάντα σύμφωνα με το επιχείρημα της ολισθηρής πλαγιάς – ανήκει και η μεγάλη αύξηση ζήτησης και  παραγωγής διαφόρων όπλων από τις στρατιωτικές βιομηχανίες της Δύσης. Να που ο εχθρός (Πούτιν) – άθελά του βέβαια – συμβάλλει στα υπερκέρδη των πολεμικών βιομηχανιών. Ίσως κάποιοι ευφάνταστοι συνωμοσιολόγοι να πουν πως ο πόλεμος αυτός ήταν συμφωνημένος από τις ΗΠΑ και Ρωσία για να αποκομίσουν οφέλη σε διαφορετικό η καθεμία επίπεδο (οικονομικά, εδαφικά…).

Οι προϋποθέσεις ειρήνης

Εν τω μεταξύ το μεγάλο και επείγον ζητούμενο είναι η ανάληψη πρωτοβουλιών για το τέλος του πολέμου. Από ποιον θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες κάποιων συνομιλιών μεταξύ των εμπολέμων; Ο ΟΗΕ φαίνεται να απέχει από κάθε διαδικασία. Οι ουδέτερες χώρες ή είναι ασθενείς ή αποφεύγουν να εμπλακούν. Ο τρίτος πόλος, η Κίνα, τηρεί μία στάση αναμονής προσδοκώντας οφέλη από την συνέχεια του πολέμου (στρατιωτική και οικονομική εξάπλωση της Ρωσίας/ οικονομική δυσπραγία της Δύσης).

Ωστόσο, και με βάση τα δεδομένα προηγούμενων πολέμων στην περιοχή δύο στοιχεία είναι αναμφισβήτητα. Η Ρωσία δεν πρόκειται να σταματήσει τον πόλεμο αν δεν πάρει κάτι σημαντικό (προσάρτηση εδαφών). Από την άλλη πλευρά, η ηγεσία της Ουκρανίας είναι δύσκολο να υπογράψει την παραχώρηση των εδαφών στην Ρωσία. Οι υποχωρήσεις και των δύο χωρών είναι δύσκολο να καταγραφούν τώρα καθώς οι μάχες συνεχίζονται με την ολοένα και μεγαλύτερη εμπλοκή της Δύσης στον πόλεμο αυτό.

Η Ρωσία προσβλέπει και προσδοκά την εξάντληση των Ουκρανών και την κούραση των Δυτικών. Η Ουκρανία επενδύει σε κάποιες στρατιωτικές νίκες στο πεδίο των μαχών προσπαθώντας να αποδομήσει τον μύθο της αήττητης Ρωσίας. Η Ουκρανία πάλι ελπίζει σε κάποια πολιτική ή κοινωνική αναταραχή στο εσωτερικό της Ρωσίας εξαιτίας του μεγάλου χρόνου του πολέμου που διέψευσε τα αρχικά σχέδια των στρατιωτικών όσο και του Πούτιν.

 

Μία τυχόν ολοκληρωτική ήττα των Ουκρανών θα αυξήσει τον φόβο των γειτονικών κρατών (Πολωνία, Βαλτικές χώρες) αλλά και της Δύσης, που δεν αντέδρασε όταν έπρεπε με την προσάρτηση της Κριμαίας. Μία ταπεινωτική ήττα της Ρωσίας πέραν των γεωγραφικών κλυδωνισμών που θα προκαλέσει, θα ανατρέψει και τις παγκόσμιες ισορροπίες.

Εν τω μεταξύ η επίσκεψη του Μπάιντεν στην Ουκρανία και η αποχώρηση της Ρωσίας από την συμφωνία New Start (έλεγχος πυρηνικών όπλων) αυξάνουν την ένταση και τις εκατέρωθεν απειλές.

 


Ζητείται, λοιπόν, μία ασφαλής διευθέτηση αυτού του ακατανόητου πολέμου που επωάζει τον κίνδυνο ενός απευκταίου  Γ΄ παγκόσμιου πολέμου. Οι Μακιαβέλι και Όργουελ το είχαν επισημάνει από παλιά:

“Ο πόλεμος αρχίζει όταν θέλεις, αλλά δεν τελειώνει όταν θέλεις “

“  Ο πιο σίγουρος τρόπος να τελειώσει ένας πόλεμος είναι να ηττηθείς” 

 

*Χρήσιμο βιβλίοΗλία Γιαννακόπουλου  "Ουκρανικός Πόλεμος" (Εκδόσεις Γραφή)