ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Τα παράθυρα - το Φως: Λύτρωση ή μία «νέα τυραννία;» "

 «Ίσως το φως θάναι μία νέα τυραννία.

Ποιος ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει».

            Υπάρχουν στιγμές που αναζητώ επίμονα εκείνα τα στοιχεία ή τους παράγοντες που διαμόρφωσαν τη ζωή μου μέσα από το αξιακό σύστημα και την αισθητική περί του βίου που μου «επέβαλαν». Εκτός από τα πρόσωπα, τα γεγονότα και κάποια βιώματα κατά ένα περίεργο τρόπο διαπίστωσα πως και κάποια ποιητικά αναγνώσματα επηρέασαν βαθύτατα την βιοθεωρία μου.Αναγνώσματα που σε άλλους δεν ασκούν καμία επιρροή.


            Ανάμεσα στα ποιήματα που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση και τα σιγοψιθυρίζω συχνά είναι τα «Παράθυρα» του Κ. Καβάφη. Με ένα ανεξιχνίαστο και μυστηριώδη τρόπο έχω ταυτιστεί με το ποιητικό υποκείμενο και προσπαθώ να βρω τις αναλογίες και να δώσω κάποιες απαντήσεις. Ιδιαίτερα το τελευταίο δίστιχο «Ίσως το φως θα ναι μία νέα τυραννία. / Ποιος ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει»  λειτουργεί ως βαυκάλημα σε κάποιους ενοχικούς φόβους μου απέναντι στο «φως» ως σύμβολο της αλήθειας, της αποκάλυψης και διάλυσης του σκότους.

Ποιος φοβάται το φως;

            Αλήθεια ποιος μπορεί να φοβάται το φως; Ποιος ανομολόγητος λανθασμένος σχεδιασμός της ζωής μας, μάς εγκλώβισε σε αδιέξοδα χωρίς ελπίδα διαφυγής; Ποιο σκοτεινό στοιχείο του ψυχισμού μας ακυρώνει κάθε προσπάθεια για αντίδραση και υπέρβαση όλων εκείνων των στοιχείων που μάς φυλακίζουνΓιατί για πολλούς τα «παράθυρα» και το «φως» αντί για ελπίδα, προσδοκία και προϋπόθεση αυτογνωσίας λειτουργούν ως θερμοκήπιο φόβου και μιας απροσδιόριστης αγωνίας για κάθετι που συνιστά ζωτικό στοιχείο της ταυτότητάς μαςΕρωτήματα και διλήμματα.

«Σ΄ αυτές τες σκοτεινές κάμαρες, που περνώ
μέρες βαρυές, επάνω κάτω τριγυρνώ
για να ΄βρω τα παράθυρα…»

            Οι περισσότεροι χτίζουμε τη ζωή μας πάνω σε λαθεμένες επιλογές είτε από άγνοια ή κάτω από την πίεση των κοινωνικών επιταγών. Όταν συνειδητοποιούμε το λάθος και νιώθουμε την ασφυξία των αδιέξοδων, τότε αντιλαμβανόμαστε πως οι επιλογές μας είναι δραματικά περιορισμένες. Κι αυτό γιατί οποιαδήποτε αντίδρασή μας προϋποθέτει τη συνειδητοποίηση των λαθών μας, την αποδοχή τους αλλά και την αυτογνωσία ως μοχλό εκκίνησης και αντίδρασης.
 

            Όλα αυτά, όμως, συνιστούν διαδικασίες που χαρακτηρίζουν άτομα με ψυχικό σθένος και ακόμα τη θέληση να αλλάξουν τη ζωή τους και «της τύχης την καταφορά» («Οι Τρώες»). Βέβαια υπάρχουν και εκείνοι που από ευθυνοφοβία επιρρίπτουν το βάρος και την ευθύνη της δικής τους «αβίωτης» ζωής στους άλλους. Οι «σκοτεινές κάμαρες» ως χώρος ψυχικού πνιγμού αποδιοργανώνουν το άτομο μέσα από το αδυνάτισμα των «λογικών ιμάντων». Έτσι η αναζήτηση μιας ηρωϊκής εξόδου είναι αναγκαία αλλά και τόση δύσκολη για άτομα που παντού βλέπουν «Τείχη» («Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ, / μεγάλα κ΄ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη»).

Οι μοιρολάτρες και οι δειλοί.

            Ίσως πολλοί θα αντιτείνουν πως η αυτογνωσία θα πρέπει να συνοδεύεται κι από τη σαφή γνώση της πραγματικότητας που μας περιβάλλει και μας διαμορφώνει, αν θέλει να αντιταχθεί στο πεπρωμένο και στα συρματοπλέγματα της κοινωνικής ζωής. Γιατί οι «σκοτεινές κάμαρες», τα «Τείχη» και οι «Τρώες» δεν είναι μόνο κατασκευάσματα των άλλων αλλά και της δικής μας αβελτηρίας και αδιαφορίας «Α, όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω» («Τα Τείχη»).


            Ωστόσο, οι περισσότεροι αδυνατούν να απαλλαγούν από τα φοβικά και αυτοενοχοποιητικά σύνδρομα και γι αυτό επιλέγουν την αποδοχή της πραγματικότητας που τους δεσμεύει και τους καθιστά υπεξούσιους.

            Είναι οι μοιρολάτρες, οι φοβισμένοι, οι προσαρμοσμένοι, οι συμβιβασμένοι, οι πεσιμιστές. Είναι οι άνθρωποι που δεν αντιστέκονται,δεν αντιδρούν και δεν τολμούν. Αποδέχονται τη μοίρα τους και παραιτούνται. Προτιμούν ως λύση την ακινησία και την αδράνεια. Είναι οι αρνητές της δράσης και της υπέρβασης. Ορρωδούν και υποχωρούν μπροστά στα προβλήματα.

            Συμβιβάζονται με την «ήττα» τους και εναγωνίως αναζητούν τα «Παράθυρα». Αυτά,ωστόσο για τους περισσότερους δεν είναι λύση, γιατί είναι φορείς μιας άλλης θεώρησης της ζωής. Αυτή η «άλλη» ζωή τρομάζει περισσότερο τους ηττοπαθείς που προτιμούν τον αυτοεγκλεισμό στο συμβατικό και το γνωστό (όσο σκληρό κι αν είναι αυτό).

            Αδυνατούν να δουν το νέο, το διαφορετικό και να συνυπάρξουν με αυτό. Οι ηρωικές ανταρσίες και οι μεγάλες πράξεις απουσιάζουν από όλους αυτούς που τρέφονται από τη συνήθεια και από το φόβο μπροστά στις νέες αλήθειες και το φως της πραγματικής ζωής. Είναι οι παραιτημένοι της ζωής.


            Για αυτούς ισχύει η τραγική διαπίστωση «Ανεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμο έξω» («Τα τείχη») ή το «Κάθε προσπάθειά μου μια καταδίκη είναι γραφτή» («Η πόλις») ή το «Όμως η πτώσις μας είναι βεβαία» («Οι Τρώες»).

Να τολμήσουμε……

            Ίσως κανείς άλλος ποιητής δεν περιέγραψε με τέτοια ενάργεια όχι μόνο την τραγικότητα της ανθρώπινης ζωής αλλά και το ψυχικό υπόστρωμα όλων εκείνων των ανθρώπων που δειλιάζουν, τρέπονται σε φυγή και αποσύρονται μπροστά στο μέγεθος των δυσκολιών.

            Να είναι άραγε ένα στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή η καταγραφή και αποδοχή μιας πραγματικότηταςΜιας πραγματικότητας που ισοπεδώνει την ανθρώπινη ύπαρξη και υποχρεώνει τον άνθρωπο σε μία αντι-ηρωϊκή στάση ζωής. Ο Σοφοκλής το είπε καθαρά στην «Αντιγόνη» με την ποιητική του τέχνη «Ουδέν έρπει θνητών βιότω πάμπολυ γ’ εκτός άτας» (Ο βίος των θνητών καιρό δεν σέρνεται πολύ έξω από της συμφοράς το μονοπάτι).

            Κανείς δεν μπορεί να ζητήσει από τον άνθρωπο συμπεριφορές ρήξεων. Λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να ξεπεράσουν τα όριά τους και να συγκρουστούν τόσο με τις εσωτερικές τους ανασφάλειες όσο και με τις άτεγκτες δομές του κοινωνικού συστήματος. Ούτε η επιπόλαια αισιοδοξία ωφελεί ούτε ο αδιέξοδος και ψυχοβόρος πεσιμισμός «Η νύχτα της ζωής είναι γεμάτη άστρα. Κι όσο πιο σκοτεινή είναι η νύχτα, τόσο πιο λαμπερά τα’ άστρα» («Νέα Εστία» 1963).

            Για να φύγει το σκοτάδι χρειάζονται τα παράθυρα. Όχι για να δραπετεύσουμε από αυτά, αλλά για να μπει το φως. Όσες απογοητεύσεις κι αν μας φέρει αυτό, όσες αλήθειες κι αν μας αποκαλύψουν οι αχτίδες του, εμείς θα πρέπει να συμβιβαστούμε με τις νέες αλήθειες της πραγματικότητας και της ζωής.

            Η Καβαφική «τυραννία» του φωτός δεν αποτελεί κατ’ ανάγκη και μία αποδεκτή κατάσταση από όλους. Γιατί το φως δεν αποκαλύπτει μόνον τις «ασχήμιες» μας αλλά και τις δυνατότητές μας.


            Εμείς θα μείνουμε στην αισιόδοξη πλευρά της ζωής και της προσπάθειάς μου για κάτι ψηλότερο.  Έστω κι αν αυτό αποδειχθεί απάτη και μας ξαναβυθίσει στα αδιέξοδά μας.


«Κομμάτι κατορθώνουμε˙ κομμάτι
παίρνουμ’ επάνω μας˙ κι αρχίζουμε
νάχουμε θάρρος και καλές Ελπίδες» («Τρώες»).








Εύα Πετροπούλου Λιανού "Σιωπή"



 Σιωπή

Η σιωπή κάποτε ήταν χρυσός!!
Τώρα όμως που όλα σκεπάστηκαν από ψέμματα ανείπωτα
Από αγάπη ψεύτικη..
Να φωνάξετε
Να φωνάξετε δυνατά

Είμαι ευτυχισμένος
Είμαι ευτυχισμένη

Εχω λίγα αλλά είναι αρκετά

Οι μέρες μας γέμισαν από ποτήρια σπασμένα κι όσο κι αν προσπαθούμε να τα κολλήσουμε
Τα ραγισματα είναι εμφανή
Ραγισματα στη γλώσσα,
Ραγισματα στην αγκαλιά,
Ραγισματα στην αγάπη,

Καποτε μου είπαν, να κρύβεσαι εάν αγαπάς
Να βάζεις το χέρι σου μπροστά όταν χαμογελας
Να μη δείχνεις τη χαρά σου..

Διαφωνώ!!
Εαν μάθαινες στο παιδί από μικρό να χαμογελάει.
Να ξεκαρδιζεται με το αστείο του φίλου του
Να μαθει στη χαρά, την ευτυχία, την αφθονία, την πρόοδο..
Θα ήταν χαρούμενος ο κόσμος.
Θα ήταν χαμογελαστός
Θα ήταν όλοι ευτυχισμένοι, γιατί όλοι θα είχαν κολλήσει την αρρώστια της αισιοδοξίας, της ελπίδας.

Μάθε να χαίρεσαι με τη χαρά μου
Να διώξουμε τα σκοτάδια
Να χαίρομαι με τη χαρά σου

©®Εύα Πετροπουλου Λιανού








NEΟ βίντεο κλιπ για τους GODIVA ("Media God" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Hubris")

 



NEΟ βίντεο κλιπ για τους GODIVA ("Media God" μέσα από το επερχόμενο άλμπουμ "Hubris")




Οι Godiva είναι ένα από τα καθιερωμένα συγκροτήματα της πορτογαλικής συμφωνικής death metal σκηνής. Το κουιντέτο που σχηματίστηκε το 1999 στο Famalicão, κυκλοφόρησε την πρώτη του ηχογράφηση ως promo CD με τίτλο "Tales to be Untold" (2000). Ακολούθησε το EP "Traces of irony" (2002) που ηχογραφήθηκε στα Rec n'Roll Studios και σε παραγωγή των Rui Danim και Luís Barros (Tarântula). Αυτό το EP ήταν ένα σημαντικό σημείο στην καθιέρωση της μπάντας στη σκηνή. Το 2007, το "Spiral" εμφανίζεται ηχογραφημένο στα Ultrasound Studios και σε παραγωγή του Daniel Cardoso (Anathema) και, όπως και ο προκάτοχός του, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εδραίωση του συγκροτήματος στην πορτογαλική metal σκηνή, συγκεντρώνοντας εξαιρετικές κριτικές, εθνικές και διεθνείς.

Μετά από ένα μεσοδιάστημα 11 ετών, οι Godiva επιστρέφουν στη σκηνή, κάνοντας το ντεμπούτο τους με τη νέα σύνθεση και ήχο τους με μια αξέχαστη συναυλία στο Vagos Metal Fest, με τη συνοδεία μιας ορχήστρας περίπου 50 μουσικών και μιας sold out συναυλίας στο Hard Rock Café Porto.

Ακόμη και με τους περιορισμούς του COVID 19, μπόρεσαν να δώσουν δύο συναυλίες αυτό το καλοκαίρι, και οι δύο sold out: μία στη Λισαβόνα, στο RCA Club και στην ειδική έκδοση του Laurus Nobilis Music Fest, όπου έπαιξαν headliners και στα δύο σόου. Εν τω μεταξύ, ολοκλήρωσαν την ηχογράφηση του τελευταίου τους άλμπουμ HUBRIS, που τη μίξη και το mastering έκανε ο Wojtek Wiesławski στο Hertz studio (Behemoth, Decapitated, Doro) και ήδη κυκλοφόρησε το πρώτο single  "Τhe Meaning of life"


Στις 3 Ιανουαρίου θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως το νέο single “Media God” και το άλμπουμ θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως τον Φεβρουάριο του 2023.
















Two poems by Manzar Hussain Akhtar (Pakistan)

 

Name: Manzar Hussain Akhtar

Country: Pakistan

Bio: Mr. Manzar Hussain Akhtar is one of the leading exponents of Poetry. His
achievements are towering cutting edges on the poetic spectrum.
His poetry serves the social function as an unacknowledged legislature of the world. His entire work is characterized by excellence in terms of subject, craft, and profoundness. Awards: National Award on his Urdu book Satr-E-Nou.

 

Poem 1: ANNALS OF TIME.

When time learnt to move
Moment was its first step.
By and by shaped in centuries
Sprawl to eternity, the untiring moments
Reach the destiny,
The exhausted souls

 

Poem 2: SUN KISSED THE WALL

Dreams imbued in the forbidden lands of an eye
Summoned an uprising.
Life under unknown skies
Ornamented cascades of a new mode
Sun kissed the wall
and fixed the pulsations








ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΟΣ Acoustic LIVE – Παρασκευή 13 Ιανουαρίου @ Papagalos music stage, Θεσσαλονίκη

 

Ο Θεσσαλός τραγουδοποιός  συνεχίζει τις εμφανίσεις του ανά την χώρα έχοντας στις αποσκευές τού τις τρεις δισκογραφίκες του δουλειές και συνεργασίες δισκογραφικά με ονόματα όπως Γιώργος Μιχαήλ,  Αργύρης Λούλατζης,  Σοφία Γεωργαντζή,  Δημήτρης Βαβλιάρας και Σωτήρης Μπαλας. Μας ταξιδεύει στον δικό του μουσικό κόσμο σε μία acoustic παράσταση με τραγούδια εκτός από την δισκογραφία του και άλλα έντεχνα παραδοσιακά και πειραγμένα ρεμπέτικα! Υπόσχεται ένα όμορφο ταξίδι ξεσηκωτικό και συνάμα μαγευτικό σε κόσμους που μόνο ο Αδάμος μπορεί να δημιουργήσει μέσα από όμορφες συγκινήσεις.  

 

Καλώς να ανταμώσουμε! 


www.giannisadamos.gr 


 

Doors open 22:00 

Είσοδος 3 ευρώ 

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 

Papagalos music stage 

Λόρδου Βύρωνα 3, Θεσσαλονίκη 

Τηλ 698 556 3049 

Facebook event: https://www.facebook.com/events/559512009384859 

 






Ryan Roxie (guitarist of Alice Cooper) feat. Snakebite + Wild Machine + Scream Collision – Σάββατο 18 Φεβρουαρίου @ Temple Athens

 


Ο σπουδαίος Ryan Roxie, κιθαρίστας του θρύλου Alice Cooper, επιστρέφει στην Ελλάδα, για μία μεγαλειώδη συναυλία, αφιερωμένη στο υλικό και την καριέρα του Αμερικανού rock τιτάνα.

Για την εμφάνισή του αυτή, ο Ryan Roxie ενώνει δυνάμεις με τους Snakebite, το απόλυτο ελληνικό Alice Cooper tribute band και μαζί υπόσχονται μία αξέχαστη βραδιά, γεμάτη rock'n'roll ύμνους από όλη την πορεία του "Νονού του Shock Rock", όπως πολλάκις τον έχει αποκαλέσει ο μουσικός τύπος και όχι μόνο. Μία μοναδική συναυλιακή συγκυρία που δεν πρέπει να χάσετε!

Την συναυλία θα ανοίξουν τα εγχώρια hard rock σχήματα Wild Machine και Scream Collision ενώ θα πραγματοποιηθεί και DJ set από τον Johnnie Holliday των Scream Idol.

 Διατίθεται περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων προπώλησης προς 10€. Μετά την εξάντλησή τους, η τιμή θα διαμορφωθεί στα 12€.

Η προπώληση πραγματοποιείται μέσω του viva.gr και του δικτύου καταστημάτων του.


Προπώληση Εισιτηρίων:

TEMPLE ATHENS 

Ιάκχου 17, Αθήνα 

Doors open 20:30 


 






A poem by Khabib Zahid in Urdu

 


Khabib Zahid was born in Jardanwala on March 8, 1998. He received his MA in 1998. He taught in the same year. The first book was published in 2004. received the National Book Foundation, Ministry of Education Award. The books that have been published so far, their names are one.1, Allama Ehsan Elahi Zaheer (Biography) 2, Events of Scholars (Compilation) 3, Iman Afrooz Kahaniyan (Story for Children) 4, Re-read the lesson of honesty (stories for children) 5, Gham Aina (poetry collection) 6, Matal Dard (poetry collection) 7, Prisoner of the Sun's Eye (Gharpare) 8. Research Step (Psychology) 9, Wounded Wounded Spectacle (Poetry Collection) 10, Desert Chaos (Fiction) 11, This evening is a treasure (poetry collection) 12, Sarlamakan Pember (Collection of Naat)




خبیب زاہدآٹھ مارچ انیس سو اٹھترکو جڑانوالہ میں پیدا ہوئے۔انیس سو اٹھانوےمیں ایم اے کیا۔اسی سال درس نظا می کیا۔دوہزارچارمیں پہلی کتاب شایع ہوئی۔دد وہزارچودہ میں پہلاشعری مجموعہ شایع ہوا۔دد وہزارچھہ میں ان کی ایک کتاب"ایمان افروزکہانیاں"کو نیشنل بک فاؤنڈیشن ،و ز ارت تعلیم کا ایوارڈ ملا۔اب تک جو کتابیِ چھپی ہیں،ان کے نام یک ہیں۔
1،علامہ احسان الہی ظہیر(سوانح)
2،علماء کے واقعات(مرتب)
3،ایمان افروزکہانیاں(بچوں کےلیےکہانہاں)
4،سبق پھر پڑھ صداقت کا(بچوں کےلیےکہانیاں)
5،غم آئنہ(شعری مجموعہ)
6،مطلع درد(شعری مجموعہ)
7،سورج آنکھ کا قیدی(گہرپارے)
8،جستجوکاقدم(نفسیات)
9،زخم زخم تماشا(شعری مجموعہ)
10،دشت آشوب(افسانے)
11،یہ شام غنیمت ہے(شعری مجموعہ)
12،سرلامکاں پیمبر(مجموعہ نعت)



مجھےگھرسےکردےتودربدر،مرےسب ٹھکانےتباہ کر
مری زندگی کویوں طول دے،مرےمقتلوں کوپناہ کر
کبھی ختم ہوں نہ یہ ہجرتیں،مجھےچھوڑدےمراہرمقام
مجھےراستوں میں کہیں کھپا،مری منزلوں کوبھی راہ کر
سرراہ جب میں شہیدہوں توگواہی تک نہ دیں سنگ و خشت
مجھےجب ملیں نہ شہادتیں میں مرے قاتلوں کوگواہ کر
مجھےختم کرنےکوان میں اورپنپنےدےذراتلخیاں
کبھی ختم ہونےکولےچلوں گامصیبتوں کوبیاہ کر
مجھےعلم ہے کہ میں بچ گیاتوکروں گاسب کوخراب اور
مگراےمسیحا!مجھےبچانےکاآخری یہ گناہ کر
خبیب زاہد




The poem is also published there https://homouniversalisgr.blogspot.com/