ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΜΕ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ



 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι « ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ εν δράσει... »
Νίκη Ρεπάνη, Βαλέριος Νατσκέμπια, Στέλλα Δεναξά, Νατάσα Θάνου και Φραγκου Ζωή σας προσκαλούν σε μια ιδιαίτερα εορταστική ατμόσφαιρα στην παρουσίαση των παραμυθιών τους την Τετάρτη 4 Ιανουαρίου και ώρα 17.00 στο Αμφιθέατρο του Δημαρχειακού Μεγάρου του Δήμου Περιστερίου (στάση μετρό Περιστέρι)
* { το αμφιθέατρο βρίσκεται εντός της καφετέριας! }
Χαιρετισμό θα απευθύνει η Αντιδήμαρχος κυρία Μαίρη Τσιώτα- Μάρκου της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Δήμου Περιστερίου
Συντονισμός: Όλγα Αχειμάστου (ποιήτρια)
Αναγνώσεις:
Βαλέριος Νατσκέμπια (Λυρικός Τενόρος, Ηθοποιός, Λογοτέχνης)
Όλγα Αχειμάστου (ποιήτρια)
Ιωάννα Πέτσα (ηθοποιός)
Δέσποινα Χάλαρη
Μουσική επιμέλεια, πλήκτρα : Παντελής Γούσας
Τραγούδι: Νεφέλη Ευδοκία
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ






ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ "Χρεώγραφα"

 


Προνόμιο να αντιστέκομαι στη συνθήκη της ατομικής μου ευτυχίας
με δάκρυα εξοφλώντας τα γραμμάτια των δυστυχούντων .
Γραμμάτια που αδάκρυτοι Κρέοντες κομπορρημονούντες
να πληρωθούν προσμένουν κροταλίζοντας.
Εγώ θα τα ξοφλήσω.
Με δάκρυα εύηχες καθαρές νότες προσευχής
αξιώνομαι στης τύχης μου την πορεία το «ευ» να μην αντέχω μόνη.
Χρεία μεγάλη τα χρέη των βασανισμένων να ξεπλύνω
σε κολυμπήθρα ξανά βαφτίζοντας τους Κρέοντες ανθρώπους
ευχαριστώντας τους που δαψιλώς διώκοντες
εγώ οφειλέτης γίνομαι αγάπης.


Φωτογραφία : Leszek Bujnowski photography






ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΠΕΛΙΤΣΟΣ "Το δεντρί που δεν γιόρτασε ποτέ Χριστούγεννα"

 

Η Δροσινιώ μεγάλωσε σε μια καλύβα χωρίς φως, νερό, τηλέφωνο. Φως είχε άφθονο απ’ τον ήλιο και το φεγγάρι· νερό απ’ τις νεροσυρμές και τα ρυακούδια· τηλέφωνο; δεν ήξερε καν τη λέξη. Μηνύματα έστελνε με τα ταξιδιάρικα πουλιά και τα λάβαινε με τα σύννεφα και τον άνεμο. Η Δροσινιώ ήταν αερικό του βουνού· μιλούσε με τα απέθαντα δεντρά και τα αγριολούλουδα· τρεφόταν με νέκταρ από αγριομελίσσια και με γάλα αγριμιών· γιατρευόταν με βοτάνια και χυμούς· ερωτευόταν με ξανθόμαλλα αγόρια στον ίσκιο μιας βελανιδιάς και ξέπλενε το λυγερό κορμί της στα κρυσταλλένια νερά μιας δρακόλιμνης.

Η Δροσινιώ άνθισε σαν ροδόδεντρο και κάρπισε σαν αγριοκερασιά. Με το μικρό αγοράκι της να ζουζουνίζει ολόγυρα πιασμένο από τη φούστα της, ζούσε ανέμελη στον ουράνιο παράδεισό της.

Κάποιο πρωί φάνηκε ένα άλογο με καβαλάρη να ανεβαίνει προς τον ουρανό της. Το άλογο, που ήταν γυμνό, τη χαιρέτησε με ένα ζωηρό χλιμίντρισμα. Ο καβαλάρης φορούσε ένα επίσημο καπέλο και μια στολή με κορδόνια, σιρίτια κι άλλα παράξενα στολίδια.

-Καλημέρα! της φώναξε και σήκωσε λίγο το καπέλο. Μα κείνη ένιωσε ένα σφίξιμο καθώς η μέρα μόνο καλή δεν έμοιαζε.

-Το παιδάκι σας πώς το λένε; ρώτησε.

-Παιδάκι, απάντησε.

Ο καβαλάρης το σημείωσε σ’ ένα τεφτέρι.

-Τον πατέρα του, πώς τον λένε; ρώτησε πάλι.

-Δροσινιώ, απάντησε και ανασήκωσε τους ώμους χαμογελώντας.

Κι ενώ ο καβαλάρης σημείωνε στο τεφτέρι, εκείνη πήρε το αγοράκι και μπήκε στην καλύβα.

-Θα έρθω πάλι σε είκοσι χρόνια, της είπε και τράβηξε τα γκέμια του αλόγου.


Πέρασαν χειμώνες και καλοκαίρια, άνοιξες και φθινόπωρα. Το αγόρι άνθιζε και η Δροσινιώ καμάρωνε. Το αγόρι σκαρφάλωνε στα κλαδιά, κυνηγούσε τις πεταλούδες και τραγουδούσε με τα τζιτζίκια. Καθρεφτιζόταν στα νερά και γελούσε με τις νεράιδες.

Πέρασαν κι άλλοι χειμώνες κι άλλα καλοκαίρια. Το αγόρι μέστωσε, τα μπράτσα του δυνάμωσαν και τα μεριά του σφίχτηκαν. Οι νεράιδες χόρευαν γύρω του αραχνοντυμένες, άγγιζαν το στήθος του με τα νερένια τους δάχτυλα, τύλιγαν τις φαρδιές του πλάτες με τα μεταξωτά υφάδια τους και τον τραβούσαν απαλά προς τον ίσκιο της βελανιδιάς.

Το αγόρι αρνήθηκε μια, αρνήθηκε δυο, στην τρίτη αφέθηκε στον τρελό χορό τους κι έσμιξε μαζί τους κάτω από τα φυλλώματα. Και η Δροσινιώ καμάρωνε για το αγόρι της, που δεν ήταν αγόρι πλέον.


Κάποιο πρωί φάνηκε πάλι το γυμνό άλογο με τον καβαλάρη ν’ ανεβαίνει προς τον ουρανό τους. Και πάλι το άλογο χαιρέτισε με ένα χαρούμενο χλιμίντρισμα. Και πάλι ο καβαλάρης, που φορούσε τη στολή με τα σιρίτια, τα κορδόνια και τα παράξενα μπιχλιμπίδια, σήκωσε λίγο το καπέλο και είπε «καλημέρα». Και πάλι η Δροσινιώ ένιωσε κάτι να της σφίγγει το στήθος, αφού η μέρα μόνο καλή δεν έμοιαζε.

-Εσύ είσαι το Παιδάκι της Δροσινιώς; ρώτησε ο καβαλάρης σκύβοντας βλοσυρός με τα γυαλιά του προς το τεφτέρι του.

Το αγόρι, που έκοβε ξύλα για τη φωτιά, τον κοίταξε στα μάτια με αφέλεια κι έγνεψε «ναι» με το ιδρωμένο κεφάλι του. Ο καβαλάρης, σοβαρός κι αμίλητος, πλησίασε· μέτρησε το ηλιοκαμένο κορμί του από τα δάχτυλα των ποδιών ως την άκρη των μαλλιών του· μέτρησε το άνοιγμα των χεριών του και τη δύναμη που είχε η γροθιά του· μέτρησε αν έβλεπαν καθαρά τα μάτια του κι αν ακούγανε καλά τ’ αυτιά του· ακόμα κι αν δούλευε η πιστόλα στα σκέλια του μέτρησε. Κι αφού τα σημείωσε όλα στο τεφτέρι του, αποφάνθηκε, ενώ η Δροσινιώ είχε πανιάσει:

-Μού κάνεις!

Το αγόρι, που δεν ήταν αγόρι πλέον, τον κοίταξε με απορία.

-Τι εννοείς; ρώτησε.

-Πάρε νερό κι ένα καρβέλι και πάμε, απάντησε ο καβαλάρης.

-Να πάμε πού; αναρωτήθηκε τ’ αγόρι. Δεν μπορώ να φύγω, πρέπει να κόψω τα ξύλα.

-Δεν γίνεται, πρέπει να έρθεις μαζί μου, επέμεινε ο καβαλάρης. Αυτός είναι ο κανόνας. Πρέπει να πολεμήσεις για τον άρχοντα. Όταν τελειώσει ο πόλεμος, θα γυρίσεις, αν το θες ακόμα.

Η Δροσινιώ έπεσε στα πόδια του. Τα μακριά μαλλιά της λύθηκαν και τα δάκρυά της μούσκεψαν τις σκληρές του μπότες, μα δεν τις μαλάκωσαν.

-Μόνο αυτό το αγόρι έχω, δεν ζήτησα ποτέ τίποτε από κανέναν, μην το πάρεις! ικέτεψε.

Το άλογο συμφώνησε και χλιμίντρισε συμπονετικά, μα ο καβαλάρης έσβησε την ελπίδα ξεφυσώντας.

-Δεν γίνεται, εκτελώ εντολές.

Το αγόρι έσκυψε και πήρε τη μάνα στην αγκαλιά του.

-Θα γυρίσω, την καθησύχασε. Δες! θα κόψω τούτο το δεντρί και θα το βάλω δίπλα στην εμπασιά. Τα Χριστούγεννα θα έρθω να το στολίσουμε μαζί.

Εκείνη τον έσφιξε όσο πιο σφιχτά μπορούσε. Ήθελε να νιώσει το καρδιοχτύπι του, την ανάσα απ’ τα πλεμόνια του, να αντλήσει κουράγιο από τα δυνατά μπράτσα του, μπας κι αντέξει την προσμονή.


Πέρασαν άνοιξες και φθινόπωρα, χειμώνες και καλοκαίρια. Κάθε Χριστούγεννα ξεσκόνιζε το δεντρί, το καθάριζε από τα ξερά φύλλα κι έδιωχνε τις αράχνες από τα κλαριά του. Μάζευε σκληρά καρύδια και γυαλιστερά βαλανίδια, έκοβε μυρωδάτες σμυρτιές και αγκαθωτά λιόπρινα, διάλεγε κλαδιά από κουκουναριές και τριμιθιές και τα σώριαζε στην εμπασιά της καλύβας, προσμένοντας το αγόρι. Και οι χειμώνες περνούσαν και οι άνοιξες και τα φθινόπωρα, ξανά και ξανά. Το δεντρί αστόλιστο μαράζωνε, μα δεν παραπονιόταν για να μη χαθεί η ελπίδα της μάνας.

Κάποιο πρωί φάνηκε πάλι το γυμνό άλογο από μακριά ν’ ανεβαίνει προς τον ουρανό της· χωρίς καβαλάρη αυτή τη φορά. Σίμωσε και χαιρέτισε μ’ ένα χλιμίντρισμα στενάχωρο. Έσκυψε το όμορφο κεφάλι του κι ένα δάκρυ κύλησε από τα καλοσυνάτα μάτια του πάνω στο μαλλί της Δροσινιώς. Εκείνη σηκώθηκε, το αγκάλιασε κι έκλαψε μαζί του. Τάισε το ζωντανό και το έστειλε στο καλό.

Το δεντρί, που αγνάντευε από τη μισάνοιχτη πόρτα, κατάλαβε.


Πέρασαν κι άλλες άνοιξες κι άλλα καλοκαίρια. Τα καρύδια και τα βαλανίδια έγιναν τροφή για τα ζούδια του βουνού· οι σμυρτιές και τα λιόπρινα, φωλιές για τα πουλιά· οι κουκουναριές κι οι τριμιθιές, καταφύγιο για τα ελάφια. Η Δροσινιώ μαράθηκε μαζί με το καλύβι της. Μάδησε τα μαλλιά της και τ’ άφησε στα δεντρά να τα πάρουν τα χελιδόνια. Κι ένα φθινόπωρο πέταξε μαζί τους, στο μακρινό ταξίδι τους, αναζητώντας το αγόρι της.

Το δεντρί στυλώθηκε στο πιο γερό κλαδί του, σκαρφάλωσε στον τοίχο και ξάπλωσε πάνω στα ξύλινα δοκάρια της σκέπας. Γνώριζε από καιρό πως τα Χριστούγεννα δεν θα ’ρθούν ποτέ στον ουρανό του.


Θοδωρής Μπελίτσος, Δεκέμβρης 2020


Η φωτογραφία ανήκει στον Θοδωρή Μπελίτσο 







ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ " Μουντιάλ 2022:Toχρυσό μετάλλιο ανήκει στου Ιάπωνες Φιλάθλους"



Μουντιάλ 2022:Toχρυσό μετάλλιο ανήκει στου Ιάπωνες Φιλάθλους


Τελικά το πιο αμφισβητούμενο Μουντιάλ ποδοσφαίρου δικαίωσε τους εμπνευστές και διοργανωτές του αλλά και δίδαξε πολλά σε πολλούς(παίκτες, προπονητές, παράγοντες ,θεατές…).

Οι επικές νίκες –προκρίσεις της Ιαπωνίας και του Μαρόκου εις βάρος ομάδων που κυριαρχούσαν στο ποδοσφαιρικό στερέωμα επαναπροσδιόρισαν τα κριτήρια αξιολόγησηςτων ομάδων αλλά των τεχνικών του αγώνα Η παραδοσιακή κατηγοριοποίηση των ομάδων του τύπου ”Ισχυρές-αδύναμες” τείνει να αμφισβητείται και όλοι πλέον συνειδητοποιούν πως κάθε αγώνας είναι μοναδικός και ανεπανάληπτος.


Τις ιδιαιτερότητες του φετινού Μουντιάλ συνέθεσαν εκτός των άλλων και οι πολιτικές παρεμβάσεις των ποδοσφαιριστών της Ιρανικής ομάδας-εναντίον του καθεστώτος της χώρας τους-αλλά και της Γερμανικής ομάδας που παρατάχθηκαν στο γήπεδο με “κλειστά στόματα” ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Κατάρ.

Η πολιτικοποίηση του ποδοσφαίρου συνιστά ένα σύνηθες φαινόμενο ,αλλά στο φετινό τα περιστατικά ήταν πολλαπλά, δημόσια και έντονα. Ήδη την ώρα που γράφεται το άρθρο ξέσπασε το σκάνδαλο της κ. Καιλή για παράνομο χρηματισμό και διαφθορά στους κόλπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με άμεσο εμπλεκόμενο και το Κατάρ.

Τον κύκλο των πολιτικών σχολίων και παρεμβάσεων άνοιξε ο ίδιος ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο, που χωρίς περιστροφές τόλμησε να καταγγείλει την υποκρισία των Ευρωπαίων στο θέμα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.Ειδικότερα είπε:

“Σήμερανιώθω Καταριανός. Σήμερα νιώθω Άραβας. Σήμερα νιώθω Αφρικανός. Σήμερα νιώθω gay. Σήμερα νιώθω άτομο με ειδικές ανάγκες. Σήμερα νιώθω μετανάστης εργάτης…”// Είμαι Ευρωπαίος. Νομίζω πως για αυτά που έχουμε κάνει εμείς οι Ευρωπαίοι τα τελευταία 1000 χρόνια, θα έπρεπε να απολογούμαστε για τα επόμενα 1000 χρόνια πριν δώσουμε μαθήματα ηθικής στους ανθρώπους”.

Το μάθημα από τους Ιάπωνες

Ωστόσο ,εκείνο που μας προξένησε μεγάλη εντύπωση και μας δίδαξε πολλά είναι η συμπεριφορά τόσο των φιλάθλων της εθνικής ομάδας της Ιαπωνίας όσο και του προπονητή και των παικτών της ομάδα. Μία συμπεριφορά που δεν σχετίζεται ούτε με τον γνωστό φανατισμό των γηπέδων, ούτε με τις ύβρεις, ούτε με τις φωτοβολίδες-πυροτεχνήματα ,ούτε και με τα σκουπίδια ή και τα αποκαΐδια(μερικές φορές) των κερκίδων.


Έκπληκτοι οι θεατές και τηλεθεατές είδαν τους φιλάθλους της Ιαπωνίας μετά τον αγώνα της ομάδας τους να συλλέγουν τα σκουπίδια από τις κερκίδες αφήνοντας τον χώρο πιο καθαρό από ότι τον βρήκαν. Την ίδια συμπεριφορά-κίνηση είδαμε κι από τους ποδοσφαιριστές της Ιαπωνίας στα αποδυτήρια.

Η αρχική έκπληξή μας έγινε σε λίγο θαυμασμός και ο αρχικός θαυμασμός επώασε τον προβληματισμό μας για την δική μας συμπεριφορά σε ανάλογες συνθήκες. Ένας προβληματισμός που ενεργοποίησε τους μηχανισμούς αυτογνωσίας μας και που στο τέλος πυροδότησε τα ενοχικά μας συναισθήματα για την ποιότητα του πολιτισμού και της παιδείας μας.

Σε ένα άλλο επίπεδο οδηγούμαστε σε συγκρίσεις και συλλαμβάνουμε τον εαυτό μας, την κοινωνία μας και τον “πολιτισμό” μας να υπολείπεται κατά πολύ σε θέματα σεβασμού προς το περιβάλλον και την ανθρώπινη αισθητική.

Βέβαια, όλοι γνωρίζουμε την πειθαρχία των Ιαπώνων τόσο στον χώρο εργασίας-ανθρώπινες μηχανές-όσο και στους κανόνες και αξίες που διέπουν την κοινωνική του ζωή. Οι δρόμοι,το metro,τα αεροδρόμια, τα δημόσια κτήρια, η αγορά και το περιβάλλον αποτελούν τους αδιάψευστους μάρτυρες της κοινωνικής ευταξίας που χαρακτηρίζει τόσο τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο χώρο της Ιαπωνίας. Ένα ξεχασμένο σε κάποια θέση του πορτοφόλιmetro ίσως να μην αποτελεί και αντικείμενο ιδιοποίησής του-κλοπής από κανέναν.

Αν είναι, όμως ,κάποια συμπεριφορά των Ιαπώνων φιλάθλων που μάς ξάφνιασε ήταν και οι πανηγυρισμοίτους στην πρωτεύουσα της χώρας τους μετά την νίκη επί της Γερμανίας .Οι πανηγυρισμοί, δηλαδή, δεν προκάλεσαν κυκλοφορικό χάος-κομφούζιο γιατί απλούστατα σέβονταν το “πράσινο” των οδηγών ή των πεζών (σηματοδότες)και περιορίζονταν στα πεζοδρόμια.


Η αξία της παραπάνω συμπεριφοράς καθίσταται πιο εναργής και ακαταμάχητο τεκμήριο της παιδείας των πολιτών της Ιαπωνίας, αν ανακαλέσουμε στην μνήμη μας παρόμοια φαινόμενα όπου μία ομάδα φιλάθλων ή απεργών αποκλείει βασικές αρτηρίες και δρόμους της πρωτεύουσάς μας. Μόνον μελαγχολία μπορούμε να νιώσουμε.

Παιδεία και Πολιτισμός

Ίσως όλες οι παραπάνω συμπεριφορές των Ιαπώνων φιλάθλων και όχι μόνον να ερμηνεύονται από του Έλληνες ως υπερρεαλιστικές αφού απέχουν πολύ από τον δικό τους “πολιτισμό”. Δυστυχώς ο “πολιτισμός” μας σε όλες τις εκφάνσεις του χτίστηκε πάνω στο ναρκισσιστικό μας Εγώ, το αρπακτικό και αντικοινωνικό .Ένα Εγώ που υπερασπίζεται με περισσό πάθος τον ιδιωτικό του χώρο και αδιαφορεί πλήρως για τον δημόσιο. Τρέφεται με άλλα λόγια ο Homoidiot σε αντιδιαστολή με τον HomoPoliticus που θέτει ως κέντρο του ενδιαφέροντός του τα κοινά…

Για τον Έλληνα ο δημόσιος και ο ιδιωτικός χώρος είναι δύο ξεχωριστοί-ίσως και εχθρικοί-κύκλοι και όχι υπάλληλοι όπως θα έπρεπε. Στις κοινωνίες με πολιτισμό και παιδεία το γενικό συμφέρον-ευρύτερος κύκλος-προηγείται οντολογικά και αξιολογικά από το ατομικό συμφέρον-υπάλληλος κύκλος.

Δείκτης πολιτισμού και παιδείας ενός λαού είναι η φροντίδακαι η διακονία του γενικού καλού. Ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον,η πειθαρχία στις κοινωνικές αρχές και αξίες, η αναγνώριση και αποδοχή της μοναδικότητας του συνανθρώπου και η ελευθερία- ευκαιρίες στην έκφραση της δημιουργικότητας συνιστούν το μωσαϊκό ενός ανώτερου και ποιοτικού πολιτισμού.

Όλα, λοιπόν, είναι θέμα και προϊόντα παιδείας. Η παιδεία ως μοχλός διαμόρφωσης των ανθρώπινων χαρακτήρων και συμπεριφορών δεν πρέπει να ασφυκτιά ούτε να ταυτίζεται υποχρεωτικά με την σχολική εκπαίδευση.Η παιδεία ως ευρύτερη έννοια παρέχεται από παντού:Οικογένεια, θεσμοί, νόμοι, ΜΜΕ, ήθος πολιτικών και κοινωνικές δράσεις.

Η συμπεριφορά των Ιαπώνων φιλάθλων δεν συνιστά ένα αυτοφυές-γονιδιακό γνώρισμα, αλλά προϊόν μιας πολύχρονης παιδείας με κέντρο τον σεβασμό του δημόσιου χώρου. Τίποτα δεν αλλάζει και δεν χτίζεται χωρίς προσπάθεια και επιμονή.


Βλέποντας και ξαναβλέποντας τους Ιάπωνες φιλάθλους και ποδοσφαιριστές να καθαρίζουν τις κερκίδες και τα αποδυτήρια θυμήθηκα μία σκηνή σε δημόσιο σχολείο που ως καθηγητής της τάξης προέτρεπα τους μαθητές μου να διατηρούν την αίθουσα καθαρή.Η απάντηση ενός μαθητή ήταν αποκαλυπτική της νοοτροπίας και της παιδείας της ελληνικής κοινωνίας. Παραθέτω αυτούσιο τον διάλογο για εξαγωγή συμπερασμάτων.

“Παιδιά παρακαλώ πολύ να διατηρείτε την αίθουσα καθαρή.Έτσι σέβεστε και την εργασία της καθαρίστριας”// Μαθητής “ Μα κύριε αυτή είναι η δουλειά της.Γι αυτό φορολογούνται οι γονείς μας για να πληρώνονται οι καθαρίστριες”.

Η δική μου η απάντηση ήταν μία απορία μία απέραντη σιωπή…Πώς να απαντήσεις και τι να πεις σε μία τέτοια σκέψη και νοοτροπία;

Μια βαθιά υπόκλιση

Διαβάζοντας και βλέποντας την βαθιά υπόκλιση του Ιάπωνα προπονητή της εθνικής ομάδα Χατζίμε Μοριγιάσου προς τους φιλάθλους και την θερμή αγκαλιά του(παρηγορία) στον ποδοσφαιριστή Καορού Μιτόμα μόνο θαυμασμό μπορείς να νιώσεις και μια ατέλειωτη μελαγχολία για τα “καθ ημάς”.

Άλλη χώρα, άλλα έθιμα ,άλλη παιδεία, άλλος πλανήτης, άλλοι άνθρωποι. Οι μπλε σαμουράι μάς δίδαξαν πολλά και με τις νίκες τους και με τις ήττες τους. Πολιτισμός και ευγένειασυμβαδίζουν στους Ιάπωνες. Έχουν τον δικό τους κώδικα πολεμικών τεχνών(Bushido) που τον μεταφέρουν και στις κοινωνικές και διαπροσωπικές τους σχέσεις.



Μπορεί η μίμηση να είναι κάτι αρνητικό,αλλά ας παραμερίσουμε για λίγο αυτό το στερεότυπο κι ας πάρουμε κάτι ως άτομα και λαός από του Ιάπωνες

*Το τρόπαιο αυτής της διοργάνωσης το κατέκτησε η Αργεντινή.Ωστόσο το τρόπαιο-χρυσό μετάλλιο του Ήθους, της ευγένειας και του πολιτισμού το έχουν ήδη κατακτήσει οι Ιάπωνες Φίλαθλοι.




Ηλία Γιαννακόπουλου

Φ ι λ ο λ ό γ ο υ







Το σ΄αγαπώ του κόσμου live – Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου @ Μουσικό κουτί

 

ΤΟ Σ' ΑΓΑΠΩ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ live 

 

Με αφορμή την σύμπραξή τους στο άλμπουμ “Το Σ΄Αγαπώ του Κόσμου” και τις ήδη επιτυχημένες παρουσιάσεις της δουλειάς, ο Βασίλης Γισδάκης, η Αφεντούλα Ραζέλη και η συνθέτης Αρετή Κοκκίνου εμφανίζονται λίγο πριν τα Χριστούγεννα σε μια μοναδική βραδιά στο Μουσικό Κουτί. Το “Το Σ΄ Αγαπώ του Κόσμου” είναι ένας κύκλος δεκαέξι τραγουδιών με μελοποιημένους στίχους στιχουργών που προέκυψαν μέσα από τα σεμινάρια στιχουργικής του Κώστα Φασουλά στο Μικρό Πολυτεχνείο. 

Η συναυλία περιλαμβάνει εκτός των τραγουδιών του cd, τραγούδια της δισκογραφίας των ερμηνευτών που υπογράφονται από αξιόλογους συνθέτες και στιχουργούς. 

Σας περιμένουμε με χαρά σε μια βραδιά ιδιαίτερης σημασίας για το σύγχρονο ελληνικό ποιοτικό τραγούδι. 

 

Συμμετέχει η αισθαντική ερμηνεύτρια Χρύσα Βλάμη. 

 

Τη βραδιά πλαισιώνουν εκτός από την Αρετή Κοκκίνου στην κιθάρα, οι σπουδαίοι μουσικοί: 

 

Θανάσης Σοφράς, μπάσο 

Σωκράτης Γανιάρης, τύμπανα 

Στέφανος Χατζηαναγνώστου, φλάουτο 

 

Facebook eventhttps://www.facebook.com/events/710567966932652 

Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 

Έναρξη: 21.00 

Είσοδος : 8 € 

«ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΥΤΙ» : Κωνσταντινουπόλεως 70 και Ευμολπιδών 41, 

Κεραμεικός (Σταθμός Μετρό-Κεραμεικός)
Τηλ.κρατήσεων : 6978613005 

 





ΛΙΝΑ ΒΑΤΑΝΤΖΗ "Ταξίδι σε λαμπρή στιγμή"

 

"Ταξίδι σε λαμπρή στιγμή"

Θα μιλήσω στη θάλασσα
να γαληνεύει
μόλις σε αγκαλιάζει
να σε λατρεύει -
έπειτα, θα ρωτήσω τον φλοίσβο
εάν απαλά να σου ψιθυρίζει
μπορεί,
να σε νανουρίζει -
και με κάθε τρόπο
θα υποτάξω τα κύματα
μέσα από τα πάθη
να σε λυτρώνουν.

Τα πάντα θα ζητήσω -
να φτάσεις
με ανύποπτη αθωότητα
σε μια στιγμή λαμπρή.


Πίνακας VLADIMIR VOLEGOV - THE WHISPER OF THE SEA
Από https://www.volegov.com/






ΑΝΤΩΝΗΣ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ "Ο ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ"

 


Ο ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ


Είδε το χάρο μα δεν τρόμαξε.
Έκανε ένα μεγάλο περίπατο στα περιβόλια
κι είδε κορμιά λιοψημένα,
νοτισμένα με τον κάματο και τον πόθο.
Κι είδε κομμένα φυλλαράκια
να κυλούν παίζοντας
μέσα σε γάργαρα νερά.
Χορεύονντας στο ρυθμό των τζιτζικιών
πρόφτασε στην πηγή τη νεράϊδα
και της γύρεψε νερό.

Ο χάροντας ακόμα τον γυρεύει.


ΑΝΤΩΝΗΣ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


Πίνακας :
Otto Ludvig Edvard Lehmann Landscape with a walking elderly man