ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΠΕΛΕΚΟΥΔΑ "Καρδιά μου"



Θα σου φέρω μια θάλασσα
γιατί μόνο αυτή ξέρει
να τραγουδά
δισύλλαβη νοσταλγία
Εγώ κι Εσύ
μόνο
Εσύ κι Εγώ
στην τόση απουσία
μια μνήμη ναυαγισμένη
να έχεις να θυμάσαι.

Γρηγορία Πελεκούδα


η φωτογραφία είναι από https://gr.pinterest.com/





Carpe "Μηδενική διαφυγή..."



Δυο μάτια μικραίνουν, αντιστέκονται
στο φως των αναμνήσεων.
Συνέβαινε παρά τη θέλησή της,
η αίσθηση του ανικανοποίητου
διαπότισε το σώμα.
Στάθηκε γυμνή στον καθρέφτη
να περιμένει τη νύχτα,
η απόλυτη σιωπή
με αιφνιδίασε.
Απροστάτευτη βορά
μπροστά στα μάτια μου,
μια περιπλάνηση αργή
σε κάθε μόριο του σώματος
δώρο ζωής η προσμονή της.
Η ομορφιά κάλπασε στο σκοτάδι,
έλιωσε την ανθρώπινη υπόσταση.
Άρχισα να προφέρω λέξεις...
είσαι υπερβολικά τέλεια, 
 η πιθανότητα διαφυγής μηδενική.

Carpe.


Η φωτογραφία είναι από https://www.pinterest.ru/







ΣΟΦΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ "Αλογα πάθη"

 


Τα άλογα το ‘ σκασαν μέσα στη νύχτα .
Δεν ξέρω αν πήγαν να συναντήσουν τον Αχιλλέα ή τον Άι Γιώργη
Ή να καλπάσουν με τα φτερά του Πήγασου στη φαντασία των παιδιών.

Το βέβαιο είναι ότι η μέρα πέρασε τυπικά : όργωσαν το χωράφι , κουβάλησαν πέτρες, 

αλώνισαν τα στάχυα .
Αναμενόμενη τελετουργία για άλογα πλάσματα .Δεν κίνησαν καμία υποψία .
Έκρυψαν στις κόγχες των ματιών όνειρα ελευθερίας ζυγίζοντας με ακρίβεια την απόσταση 
από την τριχιά του αλωνάρη.

Το βράδυ όμως που κοιμούνται οι βεβαιότητες ,ξυπνούν οι ανατροπές .
Μερικοί καλπασμοί χωρίζουν την ήττα από τη νίκη .
Φεύγουν τώρα κι ας άργησαν .


Η φωτογραφία είναι του Roman Golubenko από https://www.newsbeast.gr/






A poem of Farzana Chandio

 


Come on it's the rainy season
There is a message of love in the air too

Love is softer than the petals of flowers
And it's delicate too

You become whirlpools and kiss these leaves
And
Kiss me too

Come on, it's raining
Come into my arms,
Hugging me
Swing under my sky

Let me become a flower!
And you a whirlwind!!

The nectar of my lips
Fill your lips
The weather is still nice...

That's the decent thing to do
and it should end there.

Somewhere they are petals of love,
Don't look for heavy rains!
Delicate leaves do wither !!

Embrace me tightly before that...

The weather will change from noon onwards
Yet, let the rain not be heavy.

Don't become rebellious!
And don't let our story stay
somewhere incomplete in the current rain.

Come on it's a rainy season.

©®farahen chandio
14 July 2022


International author &poet
Farzana Chandio authoress

Pen name internationally (Farahen Chandio)
Researcher, Writer, poet, columnist, author and Educator
Internationally known as an Advocate of women's rights, voice of oppressed, promoter of literacy and education and peace Ambassador.








A poem of Eva Lianou Petropoulou



Sometimes you wake up and you find no strength to come out of the bed

Believe me
You are not the only one

Sometimes you see the past.
You see the present
And you just wonder
What have I done all those years

Believe me
Many people had the same question

You look yourself in the mirror and you like nothing
But this is a reaction of 90% of people

That is life
We called life
A beautiful miracle

And day and night
Is coming and go

Go out
See the sun
Have a great day
Walk to the sea

Think positif
You decide if you will be happy or sad
You decide only


Life is for everyone
We don't have any manual
How to live
How to succeed
We fight everyday
And if we find love in this journey
Then we can consider ourselves as lucky

Keep dreaming
Keep believing

Miracles happens......







ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΛΑΛΟΥ "Μνήμη χρυσόψαρου μικρές χιουμοριστικές υπενθυμίσεις"

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μνήμη χρυσόψαρου
μικρές χιουμοριστικές υπενθυμίσεις
της Αγγελικής Λάλου
ISBN: 978 618 5456 03 3
Λιανική τιμή: 13 ευρώ +ΦΠΑ
Σελ.68
Εικονογράφηση: Δέσποινα Μελιανού


Ένα ψαράκι σε ρόλο εξομολογητή ή ψυχολόγου. Μικρές υπενθυμίσεις που καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας στις «τρελές» στιγμές της καθημερινότητας, όταν παραμιλάμε, μιλάμε απλώς στον εαυτό μας ή έχουμε την ανάγκη να ακούσουμε μια κουβέντα που μπορεί να μη μας δώσει κάποια λύση αλλά θα μας κάνει τουλάχιστον να χαμογελάσουμε.

«Μικρές απολαυστικές διαδρομές στα βάθη και πλάτη της θαλάσσιας -και όχι μόνο- ύπαρξης! Το ψαράκι μας κλείνει πονηρά το λέπι!»
Αναστασία Γκίτση (ποιήτρια, εκπαιδευτικός)

«Το ζήτημα δεν είναι τι κάνεις όταν βρεθείς να κολυμπάς στα βαθιά ή στα ρηχά. Το ζήτημα αυτού του βιβλίου είναι τι κάνεις όταν βρεθείς να κολυμπάς στη γυάλα. Γι’ αυτό διαβάζεται και ως συναρπαστικό εγχειρίδιο επιβίωσης».
Ευτυχία Γιαννάκη (συγγραφέας)


Βιογραφικά:

Η Αγγελική Λάλου σπούδασε Ελληνική Φιλολογία με κατεύθυνση Γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Επαγγελματικά ασχολείται με την επιμέλεια κειμένων και τη συγγραφή άρθρων ως κειμενογράφος. Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του λογοτεχνικού περιοδικού Intellectum. Είναι υπεύθυνη της λογοτεχνικής λέσχης ενηλίκων Booktravellers. Κυκλοφορούν: το εφηβικό μυθιστόρημα, «Τελευταίο θρανίο» (εκδόσεις Φίλντισι), το παραμύθι «Τα τυρομπλεξίματα του Τσιζ» (εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη). Το παραμύθι «Το παιδί με τα όνειρα στα χέρια», εκδόσεις Βάρφης. «Παντού και πάντα» και «Ο κύριος Τικτάκης και το ρολόι της καρδιάς», εκδόσεις Τζιαμπίρης-Πυραμίδα.
Βέβαια, πάνω απ’ όλα είναι μια τρελομαμά, που χαίρεται να μεγαλώνει μαζί με τον γιο της!


Η Δέσποινα Μελιανού (ΚουΚουΜάβλα) γεννήθηκε το 1974,μεγάλωσε και ζει στην Πάτμο...Με τα μυαλά στα σύννεφα, ξυπόλητη, μαζεύει ήλιο, ζωγραφίζει, κόβει, πλάθει, ράβει, αγαπά τα παραμύθια, τα βιβλία, τα παιδιά, τη φύση!
Μεταμορφώνει και μεταμορφώνεται ΣυΝεΧώς, δημιουργώντας έναν δικό της κόσμο.

Εκδόσεις Φίλντισι Ξανθίππου 123, Παπάγου, 15669 Τηλ.: 210 6540170





Σοφία Δ. Νινιού και Γεωργία Τζήλου «Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική»

 

Σοφία Δ. Νινιού και Γεωργία Τζήλου
«Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική»


Στις 14 Ιουλίου 2022 εκδόθηκε το «Εκπαιδευτικό Υλικό για τη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική». Στο βιβλίο αυτό αποτυπώθηκε η πολυετής εμπειρία της φιλολόγου και συγγραφέως Σοφίας Δ. Νινιού και της νηπιαγωγού Med Γεωργίας Τζήλου στη σχολική τάξη για να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να τους στηρίξει στη διδακτική διαδικασία.

Αξίζει να τονισθεί πως η συνεργασία τους ξεκίνησε το 2014, οπότε εκπόνησαν από κοινού πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων, όταν η Σοφία Δ. Νινιού υπηρετούσε στο 2ο ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου και η Γεωργία Τζήλου στο Νηπιαγωγείο Αγ. Νικολάου Μεσσηνίας. Ζώντας την εμπειρία της άψογης ψηφιακής εξ αποστάσεως αλλά και δια ζώσης συνεργασίας των νηπίων με τους μαθητές του λυκείου, αποφάσισαν να συνεχίσουν ανάλογες δράσεις και κατά τα επόμενα σχολικά έτη. Από τη διδακτική και τη μαθησιακή διαδικασία προέκυψαν παρατηρήσεις, διαπιστώσεις και συμπεράσματα, τα οποία σκέφτηκαν να τα αξιοποιήσουν και περαιτέρω.

Γι’ αυτό αποφάσισαν να καταθέσουν τις προτάσεις τους, συνδυάζοντας τις ιδιαιτερότητες του εκπαιδευτικού χώρου από τον οποίο προέρχεται η καθεμία μέσα από διαλογική διάθεση και έχοντας την πρόθεση να συγκεράσουν τις διαφορές τους εποικοδομητικά επιλέγοντας το απόσταγμα όσων διδάχτηκαν διδάσκοντας με σεβασμό στη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή.

Το υλικό αυτό χρησιμοποιήθηκε ως διδακτικό εγχειρίδιο στα παρακάτω σεμινάρια εξ αποστάσεως:

• 2020-2021: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση» που διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.).

• 2021-2022: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Μάθηση» που διοργανώθηκε από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) σε συνεργασία με το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Μακεδονία.

Θεωρούν πως η μεγαλύτερη πρόκληση για τον εκπαιδευτικό στην καθημερινή πραγματικότητα είναι να εμπνεύσει και να διδάξει το ομαδικό πνεύμα στους μαθητές του, που μοχθούν για την κατάκτηση της γνώσης, απευθυνόμενος στο σύνολο χωρίς να παραμελεί το άτομο. Πιστεύουν ότι αν και το ομαδικό μάθημα έχει αναμφισβήτητα πολλά προτερήματα με πρωτεύον την ανταλλαγή απόψεων και εμπειρίας, είναι εξίσου σημαντικό να καταφέρνει ο εκπαιδευτικός να σκύβει στις αδυναμίες και τα ενδιαφέροντα κάθε μαθητή ξεχωριστά. Επισημαίνουν δε πως ο αγώνας αυτός είναι διαρκής και επίπονος και η ισορροπία εξαιρετικά ευαίσθητη και επισφαλής, διότι η σχολική κοινότητα, αφού υποδέχεται στους κόλπους της όλα τα παιδιά, απαρτίζεται a priori από άτομα κάθε κοινωνικού στρώματος, που φέρει τα χαρακτηριστικά τα δικά του, της οικογενείας του και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντός του. Γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός, ο οποίος είναι ο ρυθμιστής της ζωής της τάξης ως υπεύθυνος για την ποιότητα των σχέσεων, που αναπτύσσονται, και των δράσεων, που λαμβάνουν χώρα, υποχρεούται να διαχειριστεί την ετερογένεια των μελών της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να επιτύχει την αδιάρραγη ενότητά της παράλληλα με την ατομική πρόοδο κάθε μαθητή και την προκοπή του συνόλου μέσα σε συνθήκες αγαστής συνεργασίας και δημοκρατικότητας στο φέρεσθαι και πράττειν.

Όπως σημειώνεται στην εισαγωγή του βιβλίου, εξίσου σημαντικό ρόλο, συμβαίνει να παίζουν στην επίδοση του μαθητή οι προσλαμβάνουσες που προέρχονται από την εξωσχολική ζωή του και να καθορίζουν πιο δυναμικά τη γνωστική του ανάπτυξη σε σύγκριση με τη σχολική μαθησιακή διαδικασία, επειδή ακριβώς συγκροτούν τη μοναδικότητα της ύπαρξής του. Φυσικό επόμενο λοιπόν να διαφοροποιούνται οι μαθητές ως προς τον τρόπο και τον ρυθμό με τον οποίο μαθαίνουν, ακόμα και αν ανήκουν στο ίδιο κοινωνικό και οικονομικό στρώμα και αν έχουν ίδιες πολιτισμικές καταβολές και μιλούν την ίδια γλώσσα. Στη σύγχρονη δε παιδαγωγική θεωρία και πράξη η σχολική κοινότητα έχει να διαχειριστεί και τις διαφορές που προκύπτουν ανάμεσα στους μαθητές, επειδή ικανός αριθμός εξ αυτών είναι πρόσφυγες και μετανάστες, άρα αλλόγλωσσοι, αλλοεθνείς και κουλτούρας συχνά παντελώς ανοίκειας.

Τέλος, βασική και κύρια άποψή τους είναι πως κανένα σύστημα εκπαιδευτικό όμως δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες αυτές τις αντικειμενικές δυσκολίες και τα αδιέξοδα που ζει η ανθρωπότητα, αν ο εκπαιδευτικός δε λειτουργεί παίρνοντας ώθηση από την αγάπη του για το παιδί, που τον ενδυναμώνει στον αγώνα που αναλαμβάνει, του δίνει κίνητρα για νέες δράσεις και τον εμπνέει για την ανάληψη νέων ευθυνών. Ως εκ τούτου υποστηρίζουν με λίγα λόγια πως η αγάπη είναι το κλειδί, που στα χέρια του δασκάλου γίνεται όργανο, το οποίο ξεκλειδώνει κάθε πόρτα αργά ή γρήγορα για να βγει κάθε παιδί ανεμπόδιστο στο δρόμο προς τη γνώση και την αυτοπραγμάτωση.

Μέσα λοιπόν, από θεωρία και δραστηριότητες ελπίζουν, έστω και στο ελάχιστο, να συμβάλουν στο δύσκολο και απαιτητικό διδακτικό και παιδαγωγικό έργο, που επιτελούν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί.