ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ - ΜΝΗΜΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ( Ποίημα για τον Ποντιακό Ελληνισμό, 19 Μαΐου 1919)

 


Πρόδωσαν το χώμα και τις λέξεις,
(από ευκολία περισσότερο)
κι έτρεξαν
στις επαύλεις και τα γυμναστήρια
των Ρωμαίων.
Σιγοψιθύρισαν αναμεταξύ τους
«Ευτυχώς, εξασφαλίσαμε προνόμια
και προσοχή απ’ τους αφέντες μας.
Είμαστε ένα με τους νικητές, τους κοσμοκράτορες.
Λίγο είναι ;
Πιο καλλιεργημένοι και δυνατοί θα γίνουμε
τώρα που έχουμε προστάτες : λόρδους και συγκλητικούς».
Και όταν έφτασαν τα νέα απ’ τον Πόντο
πως συντρίφτηκαν οι Πόντιοι (απ' τις λεγεώνες),
μαθημένοι στις κολακείες,
πρώτοι βγήκανε στις αγορές,
φωνάζοντας
« Ναι, ναι, νικήσαμε τους βαρβάρους,
τους μισητούς ανατολίτες.
Άφοβα –τώρα-
θα απολαμβάνουμε γεύματα
και συζητήσεις ».
Κι όταν γέροντες έγιναν
(κατά τη φύση ),
μοχθούσανε –νυχθημερόν- να λένε
χωρία του Ομήρου,
για να δείχνουν την ελληνική καταγωγή τους.
Μα από τούτη τη συμπεριφορά τους
( τη λογοτεχνική )
γεννηθήκανε απορίες σε πολλούς.
Και τα ίδια τους, τα τέκνα
(κατά τη συνήθεια),
με ενδιαφέρον τους ρωτούσαν,
«Πώς σας προσφωνούσαν οι Ρωμαίοι
αγαπημένοι μας γονείς ;»
Κι αυτοί ,δίχως αισχύνη, απαντούσαν,
« Μας λέγανε οι αφέντες μας,
γραικύλους τιμητικά.
Αλλά και σήμερα ακόμα,
τούτη την ονομασία
περήφανα την κουβαλάμε,
μνημείο
για την ιστορία».


ΜΝΗΜΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ( Ποίημα για τον Ποντιακό Ελληνισμό, 19 Μαΐου 1919) Χριστόφορος Τριάντης







Σοφία Δ. Νινιού «Ψαθάκια»

 


Ι.

Τα καλοκαίρια
συναντάμε τα τριζόνια
και με μάτια κλειστά
μετράμε την απόγνωσή τους
νύχτες και νύχτες
σαν τα παιδάκια
που ξαγρυπνάνε στο σκοτάδι
για να ξεγελάσουν τους μεγάλους.
Πρωινά και μεσημέρια
συντονίζουμε τις ζωές μας
στο ρυθμό του τζίτζικα
στην αναζήτηση της πολυφωνίας·
καταπονημένοι καταλήγουμε
στον πρώτο ίσκιο που θα βρούμε.

Το έξαλλο πρόσωπο του καλοκαιριού
τυραννάει τους χειμώνες μας·
χαμογελάει στη μοναξιά μας.


Κι εκείνους τους χειμώνες,
τους ατέλειωτους χειμώνες
στη σιωπή του χιονιού
ακούμε τον εαυτό μας
και χαρτογραφούμε
τις ζωές μας.

Θερινή ραστώνη
περιβάλλει τη φωτεινή αταραξία
του σύμπαντος που δομήσαμε
στάλα τη στάλα
μες στο μεσημέρι
με το Λίβα ν’ ανακόπτει την ορμή μας
και την ψυχή να καλπάζει ξέφρενη
πάνω στις λευκές χοχάλες
κάτω απ’ το θαλασσί ουρανό
στης θάλασσας τις άκρες.

Τα καλοκαίρια στερεώνουμε τις ζωές μας
με την κόκκινη κλωστή των παραμυθιών
δεμένη σε κόμπο ναυτικό
πάνω στο καλάμι που λυγάει
στο ρου των ονείρων μας.

Κάθε τόσο τακτοποιούμε
για να σιγουρευτούμε
πως όλοι είναι εκεί
και τίποτα δε λείπει,
αλλά
μικραίνει ο κόσμος μας.
Ανοίγει ένας-ένας μια σχισμή στο χρόνο
και φεύγει.
Αφήνει το καπέλλο του καλοκαιριού
και βγαίνει.

Μια σειρά ψαθάκια
απομένουν στα καρφιά
για να μη χάνεται κανένας.
Κάθε τόσο τακτοποιούμε.
Ψαύουμε τις άκρες,
τις κόχες και τις στρογγυλάδες τους
γνέφοντας μυστικά στους απόντες
και κλείνοντας το μάτι στον καιρό


ΙΙ

Οι άνθρωποι
αλλάζουν γειτονιές, συνήθειες
και ονόματα ακόμα
για ν’ αρέσουν
ή για να ταιριάζουν με τα έπιπλα
και την καινούργια γειτονιά

Μα είναι κι εκείνοι
που γίνονται ένα με τους τοίχους
Κοιτάς τη σκεπή τους
σα να ’ναι το ψαθάκι
που μετράει τα καλοκαίρια τους
Μεγαλώνουν μαζί με τα δέντρα τους
Παίρνουν χρώμα απ’ τ’ ανοιξιάτικα σκεπάσματα
και τα γεράνια στο παρτέρι
Το άγγιγμά τους ακουμπούν
στης θύρας το χεράκι
Κλείνουν το τραγούδι τους
στου φλυτζανιού τ’αυτάκι
και στων σκευών
το διαπασών
δια παντός
τις φωνές τους γράφουν

Φεύγοντας
αφήνουν πάντα τον ίσκιο τους
στο τόξο της αυλόπορτας
στο κεφαλόσκαλο
στης μάντρας τον ασβέστη
για πάντα παρόντες
εν τη απουσία τους


ΙΙΙ

Επιστρώσεις εύθραυστες οι δεκαετίες μας
Επιστεγάζουν τις αποχρώσεις της ψυχής
στα φύλλα της καρδιάς μας


Ποίημα και φωτογραφία : Σοφία Δ. Νινιού










ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΓΡΥΠΑΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΣΙΦΝΙΩΝ

 


Η  ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

και ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ

                                         <<Συνδιοργάνωση>>

Σ..α..ς  Π..Ρ..Ο..Σ..Κ..Α..Λ..Ο..Υ..Ν

Την Πέμπτη 26 Μαΐου 2022, ώρα: 19.00 μ.μ.

Γενναδίου 8 και Ακαδημίας 7ος όροφος,

στην αίθουσα Μιχαήλας Αβέρωφ , τηλ. 210-38345569

στην τιμητική εκδήλωση για τα 80 χρόνια από τον θάνατο του

Ι.Ω.Α.Ν.Ν.Η  Γ.Ρ.Υ.Π.Α.Ρ.Η

Χαιρετίζουν: Κώστας Καρούσος Πρόεδρος- Ε.Ε.Λ., Λογοτέχνης- Εικαστικός

Αντώνιος Γ. Ζαμπέλης Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων

Ομιλητές: Παύλος Ναθαναήλ, τέως Πρόεδρος, νυν Αντ/δρος Δ.Σ- Ε.Ε.Λ.

Τίτος Πατρίκιος, Ποιητής

Παρέμβαση: Αυγερινός Ανδρέου πρώην  Πρόεδρος, μέλος του Δ.Σ-Ε.Ε.Λ.

Συντονίζει: Δημήτρης Λαμπρόπουλος Έφορος Δ.Σ- Ε.Ε.Λ.

Απαγγέλλουν: Κατερίνα Ντούγκα- Κοτοπούλου, μέλος της Ε.Κ.Ν.Μ - ΕΕΛ

Γιώργος Σταυράκης, μέλος του Δ.Σ- Ε.Ε.Λ.

 

<<Ακολουθεί Μπουφές>>

Ο Πρόεδρος της ΕΕΛ                          Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιφνίων

Κώστας Καρούσος                                          Αντώνιος Γ. Ζαμπέλης














Δούλες του Ζενέ - @Χώρος Τέχνης Ασωμάτων. - 3ος κύκλος παραστάσεων

 


Οι Δούλες του Ζαν Ζενέ.

Μετάφραση – Διασκευή Νίκης Τριανταφυλλίδη.

Πειραματική σκηνή Ομάδας Μύθος.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ένα έργο διαχρονικό. Οι Δούλες – ο φτωχός λαός δεν έχει δικαίωμα να κάνει όνειρα, είναι καταδικασμένος να ζει μέσα στη μιζέρια και να τρέχει για να επιβιώσει.

Η Κυρία – η κυρία Εξουσία επιβάλλει τα πάντα με τη γλυκύτητά της και τον αέρα του δυνατού, αφού για την κοινωνία δυνατός είναι αυτός που έχει χρήμα.

Οι Δούλες δεν βρίσκουν άλλο τρόπο για να δραπετεύσουν από την πραγματικότητα παρά παίζοντας ένα παιχνίδι – θέατρο. Γρήγορα κι απότομα όμως προσγειώνονται στην ωμή πραγματικότητα φτάνοντας σε αδιέξοδο.

Συντελεστές έργου:

Σκηνοθεσία – κόψιματα κειμένου: Σίμωνας Πάτροκλος.

Μουσική Επιμέλεια –Συνθέσεις φωτογραφιών - Δημόσιες σχέσεις: Ζωή Τριανταφυλλίδη.

Σκηνικά – Κουστούμια: Ιωάννα Προσμίτη , Δέσποινα Χαριάτη& @Χώρος Τέχνης Ασωμάτων.

Φωτισμοί - Ήχοι- Επικοινωνία παράστασης : Αλίκη Πήτερσον.

Φωτογραφίες: Θάνος Φάρφας.

Παίζουν κατά σειρά εμφάνισης:

Κλαίρη: Ζωή Τριανταφυλλίδη.

Σολάνζ:Δέσποινα Χαριάτη.

Κυρία: Ιωάννα Προσμίτη.

Διάρκεια έργου: 70 λεπτά.

Η παράσταση έχει βραβευτεί από την Διαβαλκανική Επιτροπή Θεατρικών Βραβείων ,από την ActionArtInternational και από τις ΕΝ.Π.ΑΝ.

Η παράσταση "Δούλες" του Ζαν Ζενέ συνεχίζεται , νέος 3ος κύκλος παραστάσεων ,στον @ Χώρο Τέχνης Ασωμάτων , τις Δευτέρες:23/5 &,30/5 ,6/6, 20/6 & 27/6 .

Ώρα έναρξης: 21:00

Είσοδος: 10 ευρώ και 5 ευρώ για Ανέργους, ΑΜΕΑ, Φοιτητές και Ηθοποιούς.

Στο @Χώρο Τέχνης Ασωμάτων,

Αγίων Ασωμάτων 6 , Θησείο, Αθήνα.

Τηλέφωνα επικοινωνίας για κρατήσεις θέσεων: 2118009838 &6909192804.

Προπώληση εισιτηρίων :

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.ticketservices.gr%2Fevent%2Foi-doules-tou-zan-zene%2F%3Ffbclid%3DIwAR0FzkJ6dSia8t8-uIwLczXCCRruxdiPNjnEEZlne7GwMtkAV2UdvyQDO6M&h=AT14lV3cUNNrB41MiVb1Mqg-9mh6QxIm3ASEA0svIhVPNmoKFUHm4RL3MQazqeL63D7myCHS4pMJywvOrj_Ufm1BlVNyzpCJnchGJXNVJcp2l85mLoZ4b2w9nMrr5lLe5ftQ






























ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ - Ο ουκρανικός πόλεμος και η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων

 Η παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά είναι κοινή μας κληρονομιά, η ταυτότητα και η έμπνευση όλης της ανθρωπότητας. Η πολιτιστική κληρονομιά έχει τη δύναμη να μάς ενώνει και είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη της ειρήνης. Επίσης, είναι συχνά στόχος πολέμου, ένας άλλος τρόπος για την καταστροφή και την κατάληψη μιας κοινωνίας, διαγράφοντας την μνήμη της», (Getty)

Ο Ουκρανικός πόλεμος πέρα των ανυπολόγιστων ανθρώπινων απωλειών (Ρώσων και Ουκρανών) συνοδεύεται κι από παράπλευρες απώλειες – καταστροφές τόσο του φυσικού περιβάλλοντος όσο και των πολιτιστικών μνημείων (αγάλματα – μνημεία – μουσεία). Οι διεθνείς οργανισμοί καταγγέλλουν και επισημαίνουν πως στον πόλεμο αυτό συντελούνται και «πολιτιστικά εγκλήματα» και «πολιτιστικές κτηνωδίες». Είναι συγκινητική η προσπάθεια των ουκρανών πολιτών να καλύψουν ανδριάντες και μνημεία για να μην καταστραφούν από τα ρωσικά βλήματα.

 

Είναι λυπηρό που φέτος η παγκόσμια ημέρα Μνημείων και Τοποθεσιών (18 Απριλίου) και Μουσείων (18 Μαΐου) να συμπίπτουν με φόβους και καταγγελίες για καταστροφές ή λεηλασίες έργων τέχνης και παγκόσμιας κληρονομιάς ή αρχαιολογικών χώρων που συνθέτουν την ταυτότητα ενός λαού και μιας χώρας. Φαίνεται πως η ανθρωπότητα δεν μπόρεσε ακόμη να θεσπίσει νόμους και να δημιουργήσει μηχανισμούς προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς σε παγκόσμιο επίπεδο. Σχετικά το Getty επισημαίνει με αφορμή τις πολιτιστικές καταστροφές που διαπράττονται εξαιτίας του ουκρανικού πολέμου.

«Η προστασία και η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας είναι μία κεντρική αξία των πολιτισμένων κοινωνιών. Αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι μία τραγωδία με μνημειώδεις διαστάσεις».

Όλες αυτές οι ανησυχίες για την καταστροφή – λεηλασία ιδρυμάτων τέχνης και ιστορικών κτιρίων (ναών, μουσείων, μνημείων) αναδεικνύουν περίτρανα το ρόλο των ιστορικών μνημείων τόσο στην διαμόρφωση της ταυτότητας ενός λαού όσο και στην παγκόσμια επικοινωνία – αλληλοκατανόηση και ειρήνη. Τα μουσεία, τα ιστορικά μνημεία και γενικότερα οι αρχαιολογικοί χώροι συνιστούν όχι μόνον τους καλύτερους και πιο αυθεντικούς πρεσβευτές του παρελθόντος στο σήμερα αλλά και τους πιο αποδεκτούς τρόπους για την επίτευξη της πανανθρώπινης ειρηνικής συνύπαρξης.

Η επισήμανση και η καταγραφή αυτής της προσφοράς των μουσείων – αρχαιολογικών χώρων καθίστανται στις μέρες μας αναγκαία όχι μόνον του ουκρανικού πολέμου αλλά και λόγω του κινδύνου ενός παγκοσμιοποιημένου ισοπεδωτισμού που τείνει να ακυρώσει τις ιδιαιτερότητες κάθε λαού και να γκρεμίσει τις γέφυρες επικοινωνίας με το παρελθόν.

Μουσεία και Εθνική ταυτότητα

Αρχικά τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι συμβάλλουν καταλυτικά στην διαμόρφωση – διατήρηση της εθνικής ταυτότητας. Τα εκθέματα των χώρων αυτών δεν αποτελούν μόνον αντικείμενο θαυμασμού για την καλλιτεχνική τους αξία αλλά και μέσο συνειδητοποίησης των εθνικών μας ριζωμάτων. Οι αισθητικές αναζητήσεις, οι θρησκευτικές δοξασίες, οι κοινωνικοί προβληματισμοί και η λαϊκή δεξιοτεχνία – δημιουργία αποτυπώνονται εναργέστερα στα αρχαιολογικά ευρήματα και χρωματίζουν έντονα την ταυτότητα ενός λαού. Έτσι ο επισκέπτης πιστοποιεί την εθνική του ιδιαιτερότητα και αποκτά την ποθητή εθνική αυτογνωσία. Συνειδητοποιεί την ιδιαιτερότητα του μέσα από την μοναδικότητα της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η πολιτιστική αυτή ετερογένεια δεν τονώνει μόνον το εθνικό συναίσθημα αλλά λειτουργεί και ως αντίσωμα στην απειλή μιας παγκόσμιας πολιτιστικής ομοιομορφίας κι ενός ρηχού κοσμοπολιτισμού.

Ο ενοποιητικός ρόλος

Επιπρόσθετα, τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι ασκούν έναν ενοποιητικό ρόλο στα μέλη μιας εθνικής κοινότητας. Τα μέλη, δηλαδή, μιας κοινότητας κατανοούν και συμμερίζονται κοινές εμπειρίεςεπιτεύγματα ή αξίες, όχι μόνον του εφήμερου παρόντος αλλά και του μακρινού παρελθόντος. Τα αρχαιολογικά ευρήματα, επίσης, προωθούν την συλλογική μνήμη κι αποκαλύπτουν τις κοινές ρίζες, στοιχεία που ενδυναμώνουν τους κοινωνικούς δεσμούς μεταξύ των μελών μιας κοινωνίας. Σημαντικός κρίνεται και ο κοινωνικοποιητικός ρόλος αυτών των χώρων – εκθεμάτων καθώς μεταβιβάζουν ή ενσταλάζουν τα στοιχεία της ομοιογένειας και ιδιοπροσωπίας  μιας κοινωνίας (πρότυπα, αξίες, κανόνες, αισθητική…). Έτσι άτυπα και ασυνείδητα πλέκεται ο ιστός της κοινωνικής ταυτότητας που ομοιογενοποιεί σκέψεις και συμπεριφορές. Οι παραπάνω λειτουργίες καταδεικνύουν περίτρανα τον ενοποιητικό ρόλο που επιτελούν τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι.

Μουσεία και πνευματική καλλιέργεια

Σε ένα άλλο επίπεδο σημαντική είναι η αξία των μουσειακών εκθεμάτων στον πνευματικό τομέα. Κι αυτό γιατί κάθε έργο τέχνης δεν συνιστά μόνον φορέα – πηγή αισθητικής απόλαυσης αλλά λειτουργεί ταυτόχρονα και ως κρουνός γνώσης και πνευματικών αναζητήσεων. Σε κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα είναι ενσωματωμένες οι αισθητικές ιδιαιτερότητες, οι θρησκευτικές αντιλήψεις, οι κοινωνικές ανησυχίες, οι φιλοσοφικές αναζητήσεις και γενικότερα το πνευματικό κλίμα – περίγραμμα του συγκεκριμένου τόπου και χρόνου. Το έργο τέχνης του παρελθόντος συμβάλλει στην διεύρυνση των πνευματικών μας οριζόντων, αφού η πρόσληψη και κατανόησή του ενεργοποιεί την σκέψη, την κρίση και την αμφιβολία. Έτσι τα μουσειακά εκθέματα λειτουργούν ως μηχανισμοί αντίστασης ενάντια στην πνευματική τελμάτωση, την αντιπνευματικότητα της εποχής μας, στην άμβλυνση της κριτικής σκέψης και στον ισοπεδωτισμό της μαζικής κουλτούρας. Οι ιδεολογικοί μας, λοιπόν, προσανατολισμοί και τα όρια των στοχασμών μας επηρεάζονται θετικά από τον πλούτο των έργων τέχνης των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων.


Μουσεία και Οικουμενική Συνείδηση

Από την αξιολόγηση της συνεισφοράς των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων δεν θα μπορούσε να απουσιάσει και ο ρόλος τους στην συγκρότηση της Οικουμενικής συνείδησης. Αυτό καθίσταται κατορθωτό όχι μόνο από το πλήθος των ξένων επισκεπτών – τουριστών αλλά κι από το γεγονός ότι τα εκθέματα υψηλής καλλιτεχνικής δημιουργίας προβάλλουν εμφαντικά τα κοινά γνωρίσματα και την μοίρα του ανθρώπινου είδους. Ο φόβος του θεού, η έννοια του ωραίου, το δίκαιο, ο νόμος, η αγωνία και η ελπίδα συνιστούν πανανθρώπινα γνωρίσματα. Η ιδιαιτερότητα των έργων τέχνης προβάλλοντας την ιδιομορφία ενός εθνικού πολιτισμού δεν αποτελεί αιτία διαχωρισμού των λαών αλλά πηγή εμπλουτισμού του παγκόσμιου πολιτισμού από ετερογενή στοιχεία. Προβάλλονται, επίσης, και συνειδητοποιούνται οι πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις που μαρτυρούν τους κοινούς στόχους και οράματα του ανθρώπινου γένους. Έτσι οι επισκέψεις στα μουσεία και σε αρχαιολογικούς χώρους δεν ενισχύουν μόνον την εθνική ταυτότητα, δεν ενισχύουν το αίσθημα «βεβαιότητας» στο σύγχρονο «κενό», αλλά ταυτόχρονα βοηθούν στην δημιουργία του οικουμενικού πολιτισμού μέσα από την διάπλαση της οικουμενικής συνείδησης.

Επιμύθιον

Πριν από πολλά χρόνια και σε καιρούς δύσκολους ο Μακρυγιάννης υπερασπιζόμενος την αξία των αρχαιολογικών ευρημάτων συμβούλευε τους συμπατριώτες του με εκείνον τον μνημειώδη απλό λόγο «Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μην καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι’ αυτά πολεμήσαμε». Τα λόγια του είναι πάντα επίκαιρα και υποθήκη για όλους μας για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει ως άτομα και πολιτεία να αντιμετωπίζουμε τα πολιτιστικά αγαθά του παρελθόντος. Τα μουσεία και οι αρχαιολογικοί χώροι είναι η ψυχή μας και η ταυτότητά μας. Είναι οι ρίζες και τα άνθη μας. Το βάρος του παρελθόντος είναι μεγάλο και χρειάζεται δύναμη να το αντέξουμε. Ας γυμναζόμαστε συνέχεια...

Ωστόσο κάθε καλλιτεχνικό δημιούργημα δεν συνιστά μόνον εθνικό προϊόν, αλλά και παγκόσμιο αγαθό κι αυτό τονίζει η Audrey Azoulay, Γενική διευθύντρια της UNESCO με αφορμή τις καταστροφές των πολιτιστικών μνημείων λόγω του ουκρανικού πολέμου.

«Πρέπει να διαφυλάξουμε αυτήν την πολιτιστική κληρονομιά, ως μαρτυρία του παρελθόντος αλλά και ως φορέα ειρήνης για το μέλλον, την οποία η διεθνής κοινότητα έχει καθήκον να προστατεύσει για τις επόμενες γενιές».


ΑΠΟ https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/





 

"ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΑ" ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΕ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ-18 ΜΑΙΟΥ




ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

"ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΑ" ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ
ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ
ΜΟΥΣΕΙΩΝ

ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΙΟΥ 2022

ΤΗΝ ΤΕΤΆΡΤΗ 18 ΜΑΊΟΥ 2022, ΔΙΕΘΝΉΣ ΗΜΈΡΑ ΜΟΥΣΕΊΩΝ, ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΊ ΈΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΏΝ ΈΡΓΩΝ ΤΟΥ ΚΏΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΆΤΟΥ, ΜΕ ΤΊΤΛΟ "ΜΟΡΦΈΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΌΚΡΑΝΑ", ΣΤΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΌ ΜΟΥΣΕΊΟ ΑΘΗΝΏΝ (ΙΛΊΟΥ ΜΈΛΑΘΡΟΝ), ΕΛ. ΒΕΝΙΖΈΛΟΥ 12 (ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΊΟΥ), ΑΘΉΝΑ.
ΞΕΝΆΓΗΣΗ, ΏΡΑ 2 Μ.Μ.

ΕΊΣΟΔΟΣ ΕΛΕΎΘΕΡΗ.
(ΜΕ ΤΉΡΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΏΝ ΤΟΥ ΕΟΔΥ)

------------

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ - ΕΝΝΟΙΑΚΗ ΣΦΑΙΡΑ


Ο ΖΩΓΡΆΦΟΣ, ΛΟΓΟΤΈΧΝΗΣ, ΘΕΩΡΗΤΙΚΌΣ ΤΗΣ ΤΈΧΝΗΣ ΚΏΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΆΤΟΣ ΑΝΑΦΈΡΕΙ ΣΧΕΤΙΚΆ ΜΕ ΤΑ ΕΚΤΙΘΈΜΕΝΑ ΈΡΓΑ ΤΟΥ:

ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΈΣ ΣΥΝΘΈΣΕΙΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΊΤΛΟ
"ΜΟΡΦΈΣ ΚΑΙ ΚΙΟΝΌΚΡΑΝΑ" ΈΧΟΥΝ ΜΕ
ΚΕΝΤΡΙΚΌ ΤΟΥΣ ΚΟΡΜΌ ΤΟ ΚΙΟΝΌΚΡΑΝΟ, ΩΣ
ΟΙΚΕΊΟ ΣΎΜΒΟΛΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΎ ΡΥΘΜΟΎ
ΜΕ ΑΡΧΑΙΚΆ, ΚΛΑΣΙΚΆ ΑΛΛΆ ΚΑΙ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΌΤΡΟΠΑ ΣΤΟΙΧΕΊΑ, ΈΝΑ ΜΟΤΊΒΟ
ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΊ ΚΎΡΙΟ ΆΞΟΝΑ ΤΗΣ
ΑΙΣΘΗΤΙΚΉΣ ΜΟΥ ΑΝΑΖΉΤΗΣΗΣ. ΟΙ ΑΝΆΛΟΓΕΣ
ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΙΚΈΣ ΧΡΏΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΟΛΟΓΙΚΆ ΣΧΉΜΑΤΑ ΣΤΑ ΦΌΝΤΑ ΤΩΝ
ΣΥΝΘΈΣΕΩΝ, ΜΕ ΥΛΙΚΌ ΤΟ ΠΑΣΤΌΖΟ ΛΆΔΙ,
ΕΠΙΤΕΊΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΉ ΟΝΤΌΤΗΤΑ ΤΟΥ
ΘΈΜΑΤΟΣ ΣΕ ΈΝΑΝ ΠΑΡΌΝΤΑ ΕΝΝΟΙΑΚΌ ΧΏΡΟ.

ΣΤΑ ΈΡΓΑ ΑΥΤΆ Η ΣΎΝΘΕΣΗ ΒΑΣΊΖΕΤΑΙ ΣΤΗ
ΣΎΖΕΥΞΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΊΑΣ ΜΟΡΦΉΣ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΙΩΝΙΚΟΎ ΚΊΟΝΑ ΣΕ ΈΝΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΌ ΚΑΙ
ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΆ ΦΟΡΤΙΣΜΈΝΟ ΠΕΡΙΒΆΛΛΟΝ. Η
ΈΚΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΚΑΙ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΉ ΤΟΥΣ
ΠΡΟΒΟΛΉ, ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΊΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ
ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΤΙΚΉ ΧΡΩΜΑΤΙΚΉ ΕΠΙΛΟΓΉ
ΨΥΧΡΏΝ ΧΡΩΜΆΤΩΝ, ΤΑ ΣΤΊΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ
ΛΕΠΤΈΣ ΘΕΡΜΈΣ ΑΠΟΧΡΏΣΕΙΣ, ΟΛΟΚΛΗΡΏΝΕΙ
ΤΗΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΉ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΙΚΉ
ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΈΜΑΤΟΣ.
Η ΕΠΙΖΩΓΡΆΦΙΣΗ ΕΠΊΣΗΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΏΝ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΈΝΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΊΤΕΡΑ ΣΦΑΙΡΏΝ
ΕΊΝΑΙ ΠΟΛΥΕΤΉΣ ΣΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΉ ΜΟΥ
ΠΟΡΕΊΑ. ΣΤΙΣ ΠΕΡΊΟΠΤΕΣ ΣΦΑΊΡΕΣ ΜΟΥ
ΚΥΡΙΑΡΧΕΊ Η ΓΥΝΑΙΚΕΊΑ ΜΟΡΦΉ ΣΕ ΠΡΟΦΊΛ
ΠΟΥ ΑΝΑΔΎΕΤΑΙ, ΜΕ ΥΛΙΚΌ ΤΟ ΛΆΔΙ ΣΤΗΝ
ΚΟΊΛΗ ΕΠΙΦΆΝΕΙΑ, ΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΉ
ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΜΈΝΗ ΈΚΦΡΑΣΗ.ΤΟ
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΌ ΣΧΉΜΑ ΤΗΣ ΈΛΙΚΑΣ ΣΕ
ΣΥΝΔΥΑΣΜΌ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΟΓΡΑΦΊΕΣ ΠΟΥ
ΔΙΑΤΥΠΏΝΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΙΡΜΙΚΆ ΚΑΙ ΑΝΆΓΛΥΦΑ
ΣΤΗΝ ΣΦΑΙΡΙΚΉ ΕΠΙΦΆΝΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΎΝ
ΈΝΑ ΣΥΜΠΑΝΤΙΚΌ ΣΏΜΑ ΑΝΑΜΝΉΣΕΩΝ, ΜΕ
ΑΠΟΧΡΏΣΕΙΣ ΑΠΌ ΤΟ ΒΑΘΎ ΜΠΛΈ ΤΗΣ
ΘΆΛΑΣΣΑΣ ΜΈΧΡΙ ΤΟ ΓΑΛΆΖΙΟ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΎ.
Η ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΚΉ ΠΡΟΣΈΓΓΙΣΗ ΜΕ
ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΈΣ ΜΟΡΦΈΣ ΠΟΥ ΑΝΑΔΎΟΝΤΑΙ ΑΠΌ
ΤΗΝ ΜΝΉΜΗ ΈΧΕΙ ΣΑΦΉ ΑΝΑΦΟΡΆ ΣΕ
ΕΠΙΤΎΜΒΙΕΣ ΓΛΥΠΤΙΚΈΣ ΣΥΝΘΈΣΕΙΣ. Η
ΖΩΓΡΑΦΙΚΉ ΡΟΉ ΤΩΝ ΜΟΡΦΏΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΙΌΝΩΝ
ΜΕ ΕΛΛΕΙΠΤΙΚΉ ΦΟΡΆ ΣΥΝΤΕΛΕΊ ΕΝ ΔΥΝΆΜΕΙ
ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΉ ΔΥΝΑΜΙΚΉ ΤΗΣ
ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΉΣ ΣΎΛΛΗΨΗΣ.

-----------------------------------------

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ  -  ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΟ


Σύντομο Βιογραφικό

Ο ΚΏΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΆΤΟΣ ΓΕΝΝΉΘΗΚΕ ΤΟΝ
ΝΟΈΜΒΡΗ ΤΟΥ 1957 ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΌΛΙ ΤΗΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΆΣ. ΖΩΓΡΆΦΟΣ, ΠΟΙΗΤΉΣ,
ΘΕΩΡΗΤΙΚΌΣ ΤΈΧΝΗΣ, PERFORMER.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΈΣ ΣΠΟΥΔΈΣ: ΖΩΓΡΑΦΙΚΉ,
ΠΕΡΦΌΡΜΑΝΣ-ΘΕΩΡΊΑ ΣΎΓΧΡΟΝΗΣ ΤΈΧΝΗΣ.
UNIVERSITY THE NEW SCHOOL FOR SOCIAL RESEARCH, NEW YORK.
ΚΑΘΗΓΗΤΈΣ: ALLEN DAVID, PEARL EHRLICH.

ΚΥΡΙΌΤΕΡΕΣ ΑΤΟΜΙΚΈΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΎ: GALLERY OF THE HELLENIC AMERICAN UNION, ΑΘΉΝΑ
1981 ΚΑΙ 1986. / FRENCH INSTITUTE OF ATHENS, ΠΑΡ.
ΚΑΛΑΜΆΤΑΣ 1983. / GALLERY DADA, ΑΘΉΝΑ 1985, 1987, 1989. /
GALLERY “F”, ΑΘΉΝΑ 1990. /ART STUDIO “EST”, 1994, 1995,
2004. / ΑΊΘΟΥΣΑ ΤΈΧΝΗΣ «ΕΡΜΟΎΠΟΛΗ», ΣΎΡΟΣ
1995. / ΚΈΝΤΡΟ ΤΕΧΝΏΝ ΔΉΜΟΥ ΑΘΗΝΑΊΩΝ,
ΠΆΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑΣ , ΑΘΉΝΑ 1999 ΚΑΙ 2010. /
ARTOWER AGORA, ΑΘΉΝΑ 2000. / ΣΎΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΗ
VILLA ΡΟΔΌΠΗ, ΑΡΓΟΣΤΌΛΙ 2001-2022. / ΔΗΜΟΤΙΚΉ
ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΗ ΙΘΆΚΗΣ, ΒΑΘΎ 2004. / ΧΏΡΟΣ
ΤΈΧΝΗΣ «ΑΙΓΌΚΕΡΩΣ», ΑΘΉΝΑ 2006. / DOWN TOWN ART
GALLERY-A.M, ΑΘΉΝΑ 2007. / ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΗ ΔΉΜΟΥ
ΚΈΡΚΥΡΑΣ, ΚΈΡΚΥΡΑ 2010. / ΛΟΥΤΡΆ
«ΠΑΡΆΔΕΙΣΟΣ» BEY HAMAM, ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ 2010. /
ΒΑΦΟΠΟΎΛΕΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ, ΔΉΜΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗΣ 2013. / ΜΟΥΣΕΊΟΝ ΤΗΣ ΠΌΛΕΩΣ
ΤΩΝ ΑΘΗΝΏΝ, ΊΔΡΥΜΑ ΒΟΎΡΟΥ-ΕΥΤΑΞΊΑ,
ΑΘΉΝΑ 2016-17, 2018 / ΔΗΜΟΤΙΚΉ ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΗ
ΠΕΙΡΑΙΆ, ΔΉΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΆ 2016, 2017, 2019.

ΑΤΟΜΙΚΈΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΎ : WRITERS AND
BOOKS INC, ROCHESTER, ΝΈΑ ΥΌΡΚΗ 1984. / FORDHAM UNIVERSITY AT
LINCOLN CENTER, ΝΈΑ ΥΌΡΚΗ 1985. /«LES FONTAINES» CENTRE
CULTURELE, CHANTILLY, ΓΑΛΛΊΑ 1988. / GALLERY “OPUS”,
ΛΕΥΚΩΣΊΑ, 1996. / LA MAISON DE LA GRECE, ΠΑΡΊΣΙ 2008
ΚΑΙ 2010. / SCHOOL OF PHYSICS AND ASTRONOMY-UNIVERSITY OF LEEDS,
U.K., 2017. / LE CENTRE DE SEVRES, ESPACE JANO, ΠΑΡΊΣΙ 2007, 2008,
2012, 2017.

ΚΥΡΙΌΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΙΚΈΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ: GALLERY DADA,
ΑΘΉΝΑ 1986-1993. / ΑΊΘΟΥΣΕΣ ΤΈΧΝΗΣ «ΕΠΊΠΕΔΑ»
1993. / ΚΈΝΤΡΟ ΤΕΧΝΏΝ ΔΉΜΟΥ ΑΘΗΝΑΊΩΝ,
ΠΆΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΊΑΣ, ΜΕ ΤΟ ART STUDIO “EST”,
ΑΘΉΝΑ 1993, 1996, 2000. / ΧΏΡΟΣ ΤΈΧΝΗΣ VICKY DRACOS,
ΚΟΛΟΎΜΠΙΑ, 1992. / ART THESSALONIKI, MELKART GALLERY-PARIS,
ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ 2016. / ART ATHINA, MELKART GALLERY-PARIS,
ΑΘΉΝΑ 2017./ ΑΣΚΤ, ΑΘΉΝΑ 2021-22, ΈΚΘΕΣΗ
ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΧΑΡΑΚΤΙΚΉΣ ΤΟΥ ΕΕΤΕ.

ΚΥΡΙΌΤΕΡΕΣ ΟΜΑΔΙΚΈΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΎ: COLLEGE JAQUES-CARTIE-CHAUNY, ΠΑΡΊΣΙ 2000.
/ ΜΟΥΣΕΊΟΝ ΤΗΣ ΠΌΛΕΩΣ ΤΗΣ ΜΌΣΧΑΣ (MOCKBA),
2007. / AKADEMIE DER KUNSTE, ΒΕΡΟΛΊΝΟ 2013. / ESPACE PEUGEOT,
MELKART GALLERY, ΠΑΡΊΣΙ 2016./ GALERIE AU FIL DU CANAL,
ΠΑΡΊΣΙ 2018-19.

ΒΡΑΒΕΊΑ – ΔΙΑΚΡΊΣΕΙΣ: ΈΧΕΙ ΒΡΑΒΕΥΘΕΊ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΉ ΔΡΆΣΗ ΤΟΥ ΑΠΌ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΎΣ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΎΣ,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΎΣ
ΣΥΛΛΌΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝΏΣΕΙΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΏΝ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΆΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΌ. ΔΙΑΚΡΊΘΗΚΕ
ΕΠΊΣΗΣ ΜΕ «ΜΕΓΆΛΟ ΈΠΑΙΝΟ» ΣΤΙΣ
ΔΙΕΘΝΕΊΣ ΕΚΘΈΣΕΙΣ «WINTERSCHOOL 1994” ΣΤΗ
ΓΛΑΣΚΏΒΗ ΤΗΣ ΣΚΩΤΊΑΣ ΚΑΙ «EUROPEAN ECHOES”
ΣΤΟ ΓΚΕΤΕΝΜΠΌΡΓΚ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΊΑΣ ΤΟ 1997.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΉ ΔΟΥΛΕΙΆ ΤΟΥ ΈΧΟΥΝ
ΓΡΆΨΕΙ ΚΡΙΤΙΚΈΣ ΠΡΟΣΕΓΓΊΣΕΙΣ ΚΑΙ
ΑΝΑΛΎΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΊ ΤΈΧΝΗΣ ΚΑΙ
ΤΕΧΝΟΚΡΊΤΕΣ ΌΠΩΣ Ο ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΌΣ,
ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ ΧΡΎΣΑΝΘΟΣ Α. ΧΡΉΣΤΟΥ, Ο
ΚΑΘΗΓΗΤΉΣ ΣΤΈΛΙΟΣ ΛΥΔΆΚΗΣ, Ο ΙΣΤΟΡΙΚΌΣ
ΝΊΚΟΣ Γ. ΜΟΣΧΟΝΆΣ, Η ΔΡ. ΝΤΌΡΑ
ΗΛΙΟΠΟΎΛΟΥ-ΡΟΓΚΆΝ Κ.Α.
ΕΊΝΑΙ ΜΈΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΊΟΥ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΏΝ ΤΕΧΝΏΝ ΕΛΛΆΔΟΣ ΑΠΌ ΤΟ 1991
 (ΈΧΕΙ ΕΚΛΕΓΕΊ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΉ ΚΑΤΆΤΑΞΗΣ
ΚΑΙ ΚΡΊΣΗΣ ΝΈΩΝ ΜΕΛΏΝ ΤΟΥ ΤΜΉΜΑΤΟΣ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΉΣ), ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΉΝΙΑΣ ΈΝΩΣΗΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΏΝ, ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΊΑΣ ΕΛΛΉΝΩΝ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΏΝ, ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΉΣ ΕΤΑΙΡΊΑΣ ΤΩΝ
ΕΛΛΉΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΏΝ, ΤΗΣ ΟΠΟΊΑΣ ΕΊΝΑΙ
ΜΈΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΎ ΣΥΜΒΟΥΛΊΟΥ, ΤΟΥ
ΚΈΝΤΡΟΥ ΜΕΛΕΤΏΝ ΙΟΝΊΟΥ, ΤΗΣ ΕΡΑΛΔΙΚΉΣ
ΚΑΙ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΉΣ ΕΤΑΙΡΊΑΣ ΕΛΛΆΔΟΣ Κ.Α.
ΑΠΌ ΤΟ 1975 ΜΈΧΡΙ ΣΉΜΕΡΑ ΈΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΊ
ΠΟΙΗΤΙΚΈΣ ΣΥΛΛΟΓΈΣ ΤΟΥ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΆ
ΒΙΒΛΊΑ, ΛΕΥΚΏΜΑΤΑ ΜΕ ΈΡΓΑ ΤΟΥ ΚΑΙ
ΗΜΕΡΟΛΌΓΙΑ ΤΈΧΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ,
ΓΑΛΛΙΚΉ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΉ ΓΛΏΣΣΑ. ΕΠΊΣΗΣ ΈΧΕΙ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΉΣΕΙ ΠΟΛΛΈΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΈΣ
ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΈΣ ΕΚΔΌΣΕΙΣ.

ΤΟ 1990 ΊΔΡΥΣΕ ΣΤΗΝ ΑΘΉΝΑ ΤΗΝ ΟΜΆΔΑ
ΣΎΓΧΡΟΝΗΣ ΤΈΧΝΗΣ ART STUDIO EST ΚΑΙ ΤΟ 2000
ΊΔΡΥΣΕ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΌΛΙ ΚΕΦΑΛΟΝΙΆΣ ΤΗΝ
ΣΎΓΧΡΟΝΗ ΠΙΝΑΚΟΘΉΚΗ VILLA "ΡΟΔΌΠΗ". ΈΡΓΑ
ΤΟΥ ΑΝΉΚΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΈΣ ΙΔΙΩΤΙΚΈΣ,
ΔΗΜΟΤΙΚΈΣ ΚΑΙ ΔΗΜΌΣΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΈΣ ΣΤΗΝ
ΕΛΛΆΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΌ.

ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ: 210 7294259, 6944621286



ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ  - ΕΝΝΟΙΑΚΟ ΚΙΟΝΟΚΡΑΝΟ



ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ  - ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ


ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ - ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ

ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ - ΙΩΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΙΙ


ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ - ΕΠΙΤΥΜΒΙΟ ΔΙΠΤΥΧΟ

















ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ - Έτσι γεννιέται ο έρωτας.




Καλά δεν βλέπω πού στάξε
Απ' την ματιά το δάκρυ;
Καλά δεν βλέπω π' άνθισαν
Τα χείλη στο σκοτάδι;

Και φύτρωσαν στο στόμα μου
Απότιστες οι λέξεις
Πού μελωδία σκόρπισαν
Κ' εσύ ποιες να διαλέξεις;

Αυτές που συναισθήματα
Γεμίζουν την καρδιά
Σαν δυό αυλάκια ρυακιού
Του κρυστάλλινου νερού

Π' αφρίζοντας σου τραγουδούν
Και λεν στα όνειρά σου
Τα όνειρα και το Θεό
Αχ.... Τα βρήκαν με το νου.

Κι απόθεσες πας την ψυχή
Μπουκέτο με λουλούδια
Απ'τα λιβάδια του αγρού
Που μέλισσες τριγυρίζουν.

Κι απόμειναν τ' αρώματα
Τα χιλιό μυρισμένα
Πόθο να ρίξουν στην ματιά
Και τις πληγές να κλείσουν....

Πέτρος Παπάζογλου

Η φωτογραφία είναι από το https://pixabay.com/