ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ "Αλήθειες"

 


Κι εμείς στενέψαμε τις μέρες μας σε άκρες και περιθώρια,
μακρύναμε τις νύχτες μας στη σιωπή του μοναχισμού,
αφουγκραστήκαμε τις εκκλήσεις,κοιταχτήκαμε στις συστάσεις
κι αποδεχτήκαμε με θεωρίες,αφορισμούς και δοκιμασίες
την άσπονδη καθημερινότητα της αναγκαστικής καταφυγής
πότε με την υποψία και το βόλεμα των δόκιμων συσπειρώσεων
και πότε με τη σιγουριά και το φόβο των στοχαστικών ακροβολισμών.
*
Αριθμήσαμε ιστορικές περγαμηνές,παραδόσεις και γεγονότα,
προβληθήκαμε ως της συνέχειας εχέφρονες ευαγγελιστές,
προστρέξαμε ευσύνοπτοι μάρτυρες της αρετής και της προοπτικής
και πιστώσαμε την αλήθεια, συνείδηση,συνέπεια κι ευθύνη.
*
Κι εκείνοι αναμετρήθηκαν παράμερα με ιδέες και δοξασίες,
μονολόγησαν αυτάρεσκα στη διαφορά και τη γνώση,
παλινδρόμησαν σε ίδιες πρακτικές και ξένες εμπειρίες
κι ανασυντάχθηκαν αυτόκλητοι κι αυτόνομοι μπροστάρηδες,
ενάντια στην ομαδική συμμόρφωση και την υποταγή,
μακριά από ύποπτα κελεύσματα και τη δόλια προτροπή,
μ' επίγνωση αυθόρμητης συμπεριφοράς και λόγου επιρροή.
*
Μονοδρόμησαν στην εξαίρεση και την επιθετική προβολή
ανδρώθηκαν στην άρνηση ,το πείσμα και την ανυπακοή,
αυτομόλησαν στη στράτευση του επίδοξου οραματιστή
και έχρισαν την αντίπραξη αλήθεια και σύληση υπαρξιακή.
*
Αλήθειες ο ισχυρισμός, η αντίθεση, το δοκούν και η πλάνη.
Παράλληλη κι ομόσπονδη γραφή του καθενός ο χρόνος και ο χώρος
και σύμπτυξη ανερμάτιστη ο λόγος ο προσωπικός κι η στάση.
Αλήθειες η σύμπραξη και η συνοχή, η αντιδικία και η συνενοχή.

Γιώργος Αλεξανδρής
5-2-2022








KATRE - “Now on the Continent” από το album “Behind the Resilience”

 

“Now on the Continent” 

(Δείτε το βίντεο εδώ) 


 

https://www.youtube.com/watch?v=vAI6AjClClI 



 

Οι Katre είναι ένα τετραμελές instrumental post-rock/metal συγκρότημα με έδρα στο Βερολίνο και σχηματίστηκαν το 2014. 

Το Behind theResilience είναι το 2ο στούντιο άλμπουμ του συγκροτήματος, και κατατάχθηκε στο #9 στη λίστα με τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2021 από το "NoTime toReview". Η παραγωγή του άλμπουμ έγινε από τον Chris Edrich (The OceanKloneLeprous) και αφηγείται μια ιστορία προσφύγων.  

Τα τραγούδια επικεντρώνονται στις διάφορες φάσεις της μετανάστευσης, όπως είναι η ζωή αυτής της οικογένειας πριν από τον πόλεμο, η έναρξη των γεγονότων, η απόδραση, οι προκλήσεις στη διαδρομή προς την Ευρώπη, η αίσθηση ότι είσαι ανεπιθύμητος και η προσπάθεια προσαρμογής σε μια νέα ζωή. 

Το “Now onthe Continent” είναι το 5ο κομμάτι του άλμπουμ και καταπιάνεται με το παρακάτω θέμα: 

Αφού εγκαταλείπουν την πατρίδα τους κάτω από απάνθρωπες συνθήκες και χάνουν τους συγγενείς και τους φίλους τους καθ' οδόν, η υπόλοιπη οικογένεια προσφύγων φτάνει στην Ευρώπη. Παρά το γεγονός ότι είχαν ένα τρομακτικό ταξίδι και είναι καταρρακωμένοι, έχουν πολλά πράγματα να κάνουν για την πολυπόθητη νέα τους ζωή. Περπατούν χιλιόμετρα μαζί με άλλους πρόσφυγες, περνώντας μερικές φορές τα σύνορα με το τρένο, αλλά με ένα συναισθηματικό ναυάγιο στις ψυχές τους. Τα σύνορα δοκιμάζουν την υπομονή τους. Γίνονται μάρτυρες των τρόπων με τους οποίους καθημερινά καταπατάται η ανθρώπινη αξιοπρέπειά τους. Στοιβάζονται σαν ζώα σε καταλύματα και σέρνονται σε ένα μέρος για το οποίο δεν έχουν την παραμικρή ιδέα. 

 

Οι KATRE ενσωματώνουν σε αυτό το τραγούδι δηλώσεις πολιτικών, όπως η Angela Merkel, ο ViktorOrban, και ο Donald Trump, και συμπεριλαμβάνουν ήχους, ομιλίες, συνεντεύξεις και ηχογραφήσεις από διαδηλώσεις κατά αλλά και υπέρ των προσφύγων. 

 

Οι Katre είναι  

Şah Cihan İngin – Synthesizers 

Okaner Ertuğrul – Τύμπανα 

Hasan Koç – Κιθάρες, ebowMIDIstrings 

Özgür Şepşül – Μπάσο 

 


 

Downloads 

 banner  



Official links

                     

 

 



ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ "Homo Hooliganus"

 «Ο μόνος τρόπος να αποδείξει κάποιος την αξία του, είναι μέσα

από την ήττα» (Μάϊκλ Τζόρνταν) 

Ο αθλητισμός στην εποχή μας και στη χώρα μας δε συνιστά απλά ένα θέαμα προσφερόμενο για μαζική ψυχαγωγία αλλά, ως κοινωνικό φαινόμενο προσφέρεται και για κοινωνικό προβληματισμό. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι και επικοινωνιολόγοι έχουν ενσκήψει πάνω στο θέμα του αθλητισμού – και ιδιαίτερα των ομαδικών αθλημάτων – και προσπαθούν να ερμηνεύσουν τόσο την απήχησή του όσο και τη συμπεριφορά των φιλάθλων – οπαδών.

Οι ρητορείες για το «πνεύμα» του Αθλητισμού κυριαρχούν και το αρχαίο «νους υγιής εν σώματι υγιεί» προβάλλεται με έμφαση, αποσιωπώντας πως σήμερα απουσιάζει τόσο η ψυχική όσο και πνευματική υγεία. Ο επαγγελματισμός, ο χρηματισμός, η διεκδίκηση της νίκης με κάθε μέσο και ο αρρωστημένος πρωταθλητισμός έχουν οδηγήσει τον αθλητισμό στον εκφυλισμό του.

Ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των μελετητών εστιάζεται στο ποδόσφαιρο που μετατράπηκε σε ποδοσφαιρομανία που με όρους ψυχιατρικής αποτελεί φαινόμενο ψυχοπαθολογικό, φαινόμενο του «χύδην» όχλου, με το οποίο ικανοποιεί τα πρωτόγονα πολεμόχαρα ένστικτά του. Πολλοί δε είναι εκείνοι που κρίνοντας αυστηρά τα φαινόμενα χουλιγκανισμού μιλούν ανοιχτά για φαινόμενα κοινωνικής αθλιότητας που καμία σχέση δεν έχουν με τον αθλητισμό.

Η αθλητική βία

Όσο κι αν η παραπάνω αξιολόγηση είναι λεκτικά σκληρή δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, αφού οι εικόνες από τα γήπεδα την επιβεβαιώνουν. Η αθλητική βία τείνει να μετασχηματιστεί σε «κοινωνική αξία» από κάποιους που ερμηνεύουν αυτή ως μια αντίδραση απέναντι στο πολιτικό και κοινωνικό σύστημα. Τα πολιτικά, δηλαδή και κοινωνικά αδιέξοδα επωάζουν την αθλητική βία που είναι το επιφαινόμενο και το εποικοδόμημα της κοινωνικής δυσαρέσκειας και πολιτικής απογοήτευσης.

Σε αυτές τις συνθήκες ο παρορμητισμός των θεατών – οπαδών κυριαρχεί κι αναπτύσσονται συμπεριφορές ψυχολογίας της μάζας. Σχετικά ο Λε Μπον στο βιβλίο του «Η ψυχολογία του Όχλου» γράφει: «Τα βασικά χαρακτηριστικά του μέλους της μάζας είναι τα ακόλουθα: εξαφάνιση της συνειδητής και κυριαρχία της ασυνείδητης προσωπικότητας, προσανατολισμός σκέψεων και συναισθημάτων προς την ίδια κατεύθυνση, μέσω της υποβολής και της μετάδοσης, και τάση για άμεση υλοποίηση των ιδεών που του έχουν υποβληθεί. Το άτομο δεν είναι πια ο εαυτός του, αλλά ένα άβουλο αυτόματο».

Οι θεατές – μάζα

Η θέση αυτή του Λε Μπον αιτιολογεί με καθαρότητα τη μαζική συμπεριφορά των θεατών – οπαδών ενός αγώνα ποδοσφαίρου ή άλλου ομαδικού αθλήματος. Η κερκίδα συμβάλλει στην ενοποίηση του ανομοιόμορφου πλήθους των θεατών. Η θέαση ενός αγώνα ενεργοποιεί όλες τις «απαγορευμένες» από την ηθική και τους κοινωνικούς κανόνες συμπεριφορές με αποτέλεσμα άτομα διαφορετικής ιδεολογίας, στόχων και πνευματικής στάθμης να εκφράζονται με τον ίδιο τρόπο. Ο αγώνας ως θέαμα ισοπεδώνει τις πνευματικές ιδιαιτερότητες και προκαλεί ομοιόμορφα συναισθήματα. Αυτό αιτιολογείται από το γεγονός πως το θέαμα – ως πράξη – λειτουργεί ως διαβρωτικό στη λογική – σκέψη και ως διεγερτικό στο συναίσθημα.

Ιδιαίτερα στους θεατές – μάζα κυριαρχεί το πάθος, το μίσος προς τον αντίπαλο, η συναισθηματική έκρηξη, το υβρεολόγιο, ο ενθουσιασμός και η απουσία λογικής και ευπρέπειας. Στο γήπεδο οι γλωσσικές απρέπειες αποηθικοποιούνται και η αβίαστη έκφραση κάθε συναισθήματος αποενοχοποιείται από κάθε στοιχείο κοινωνικού στιγματισμού. Στο γήπεδο το «μέτρο» στην έκφραση των συναισθημάτων δεν αξιολογείται θετικά γι’ αυτό το σχήμα Ύβρις – Τίσις ακυρώνεται στον πυρήνα του.

Στην κερκίδα η κάθαρση πραγματώνεται μέσα από την υπερβολή, αφού μόνο αυτή απελευθερώνει τον οπαδό από τις «βασανιστικές» αναστολές. Ο οπαδός φανατίζεται, εκτρέπεται και χρησιμοποιεί το αθλητικό γεγονός ως μέσο για την προσωπική του εκτόνωση και επιβεβαίωση. Η άμιλλα δεν αναγνωρίζεται ως αξία και μετατρέπεται σε αντιπαλότητα και εχθρότητα. Γι’ αυτό και ο Χουλιγκανισμός ως συμπεριφορά κατέστη συνώνυμος με το γήπεδο.

Ο χούλιγκαν

Για το Homo Hooliganus η τυφλή προσήλωση σε μια ομάδα εκλαμβάνεται ως απόλυτη αξία. Το υποκείμενο του χουλιγκανισμού βιώνει την τυφλή πειθαρχία στην ομάδα ως μια ιερή υπόθεση, ως μια αναγκαιότητα και καθήκον. Άτομα, δηλαδή, ψυχολογικά ανασφαλή και πνευματική ανεπαρκή είναι επιρρεπή στη λατρεία ιδεών, προσώπων ή ομάδων γιατί μέσα από αυτή αναζητούν ένα σταθερό σημείο αναφοράς προς πλήρωση του εσωτερικού τους κενού.

Έτσι, κάθε ενέργεια ή συμπεριφορά υποστήριξης προς την ομάδα επενεργεί θεραπευτικά και αποενοχοποιεί το δράστη από κάθε έκνομη – υπερβολική πράξη. Ο χούλιγκαν με άλλα λόγια επιβεβαιώνεται εσωτερικά και βιώνει το αίσθημα της κοινωνικής αποδοχής στο βαθμό που η υποστήριξη προς την ομάδα λαμβάνει ακραίες μορφές.

 

Όταν, όμως, η οργή ξεχειλίζει και η σκέψη υπολειτουργεί τότε η συμπεριφορά προς τους «άλλους», τους «άπιστους», τους οπαδούς της άλλης ομάδας αποκτά μια βιαιότητα. Η ανεκτικότητα απουσιάζει, η καθαρή κρίση αντικαθίσταται από την άλογη – τυφλή πίστη κι έτσι η επιθετικότητα εξωτερικεύεται χωρίς αναστολές. Έτσι όλα αυτά αισθητοποιούν τη θέση πως η αναγωγή της ομάδας σε υπέρτατη – απόλυτη αξία τρέφει και συντηρεί το φαινόμενο του χουλιγκανισμού που αποτελεί τη «χαίνουσα πληγή» του σύγχρονου αθλητισμού.

Το χουλιγκανισμό, επίσης, τρέφει και το κυρίαρχο πνεύμα του πρωταθλητισμού που ακυρώνει την ευγενή άμιλλα και την αξία της συμμετοχής και της προσπάθειας. Κι αυτό γιατί ο πρωταθλητισμός ως νοοτροπία συνιστά μια νεύρωση, μια τύφλωση, μια έκφραση του πιο αρρωστημένου εγωκεντρισμού και μια κακή εκδοχή του φιλοπρωτισμού. Όταν η νίκη γίνεται αυτοσκοπός τότε επωάζεται κι ένας ιδιότυπος αθλητικός αμοραλισμός που μπορεί να εκδηλωθεί είτε με το χρηματισμό των βασικών συντελεστών ενός αγώνα είτε με τη χρήση αναβολικών ουσιών.

«Όλα όσα ξέρω για την ηθική και την αίσθηση του καθήκοντος τα έχω μάθει από το ποδόσφαιρο» (Καμύ)

Έτσι χάνεται το φίλαθλο πνεύμα που πήγαζε – αρχαία Ελλάδα – από μια αντίληψη περί αθλητισμού με έντονο το στοιχείο της θρησκευτικότητας. Γιατί η άθληση ως επιτέλεση άθλων, ως πράξη λατρευτική σηματοδοτούσε την προσπάθεια του ανθρώπου να υπερβεί τα όριά του και να ομοιάσει με το Θεό σε αρμονία και ζωτικότητα. Γι’ αυτό ο αρχαίος φίλαθλος χειροκροτούσε και σεβόταν την προσπάθεια του κάθε αθλητή και στο τέλος γιόρταζε τη νίκη του Ανθρώπου στο πρόσωπο του αθλητή – νικητή.

Ο Ν. Καζαντζάκης για τη νίκη

Όλα αυτά μας γεμίζουν με θλίψη, όταν τα συγκρίνουμε με όσα συμβαίνουν σήμερα στο χώρο του αθλητισμού και με όσα καταγράφει ως σκέψεις και διαπιστώσεις ο Ν. Καζαντζάκης:

«Κι ακόμα τούτο το σημαντικότατο, που αποτελεί το πιο κρυφό, το πιο πανανθρώπινο τέρμα του παιχνιδιού: να ξέρεις πως κι η αντίθετη ομάδα στο βάθος δεν είναι αντίμαχη, συνεργάζεται μαζί σου, γιατί χωρίς αυτή δε θα υπήρχε παιγνίδι.

Ό,τι αγνότατα ηθικό μπορεί να μας μάθει το παιχνίδι είναι τούτο: Ο ανώτατος σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι η νίκη παρά πώς, από ποιους δρόμους, με ποιαν προπόνηση, με τι πειθαρχία, ακολουθώντας αυστηρά τους νόμους του παιχνιδιού, να μάχεσαι για τη νίκη…

Δεν πρέπει να ντρέπεσαι πως νικήθηκες, πρέπει να ντρέπεσαι μονάχα όταν έπαιζες κακά και γι’ αυτό νικήθηκες ή – κι αυτό το χειρότερο – πρέπει να ντρέπεσαι όταν νίκησες παίζοντας κακά ή άτιμα».(Ταξιδεύοντας – Αγγλία).


Από https://iliasgiannakopoulos.blogspot.com/ 





ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ "Ποιητικός διαγωνισμός «ΠΑΥΛΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ», για νέους έως 35 ετών."


Ποιητικός διαγωνισμός «ΠΑΥΛΟΥ ΝΑΘΑΝΑΗΛ», για νέους έως 35 ετών.

Η Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών (ΕΕΛ) ανακοινώνει ότι προκηρύσσει τον έβδομο πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό «Παύλος Ναθαναήλ» για νέους έως 35 ετών, για το έτος 2022. Χρηματικό Έπαθλο 500,00 € για το πρώτο βραβείο, 300,00 € για το δεύτερο βραβείο, και 200,00 € για το τρίτο βραβείο. Προθεσμία υποβολής έως 30 Απρίλη 2022.

Οι υποψήφιοι καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή με ένα ποίημά τους μέχρι 100 στίχους σε τρία φωτοτυπημένα αντίτυπα και ει δυνατόν, σε ηλεκτρονική μορφή, στη διεύθυνση της Εταιρίας (Γενναδίου 8 και Ακαδημίας, 10678, Αθήνα). Το ποίημα να σταλεί με ψευδώνυμο, ενώ τα πραγματικά στοιχεία του διαγωνιζόμενου ποιητή (ονοματεπώνυμο - ηλικία - επαγγελματική ενασχόληση-ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο σταθερό και κινητό) θα εμπεριέχονται σε σφραγισμένο, εσώκλειστο φάκελο. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 210.3834.559, e-mail: eel@otenet.gr - website: www.eel.org.gr.

 


 

Carpe " Δικαίωμα..."



Δυο μάτια εκφραστικά,
ένα βλέμμα υπέροχο
ανάμνηση της ιδανικής ομορφιάς.
Στη δροσιά της νύχτας ταξιδεύω
βυθίζομαι σε μια υποψία αγάπης.
Νοσταλγία χίμαιρας μακρινής
ένα χαμόγελο,
μια αναστάτωση στο σώμα.
Απομονώθηκες,
θέλησες να αποφύγεις
συναισθήματα οδυνηρά.
Υπολείμματα του ύφους σου
συνεχίζουν την περιπλάνηση
μέσα μου.
Αγγίζω ένα κορμί εύθραυστο.
Δώσμου το δικαίωμα
να ταράξω τον εσωτερικό σου κόσμο.

Carpe.


Φωτογραφία :Arthur Braginsky art 









Μπλε Μαρέν (Ελληνικό έντεχνο - Ροκ)


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μπλέ Μαρέν (Ελληνικό Έντεχνο-Ροκ)

Η καινούργια χρονιά έχει ήδη μπει και μας συστήνει τους Μπλε Μαρέν, οι οποίοι με ενθουσιασμό μοιράζονται μαζί μας το ολοκαίνουργιο, πρώτο ομότιτλο άλμπουμ τους!

Οι Μπλε Μαρέν είναι ένα εξαμελές συγκρότημα από το Ρέθυμνο της Κρήτης και το album τους περιλαμβάνει δέκα κομμάτια, που δημιουργήθηκαν κατά την διάρκεια της πανδημίας!

Νοσταλγικές, χαρούμενες, ερωτικές, οι συνθέσεις των κομματιών επηρεασμένες από την πρωτόγνωρη εποχή στην οποία ζούμε, οι Μπλε Μαρέν βασισμένοι σε προσωπικά βιώματα και καταστάσεις, μας μιλούν για όλα εκείνα που είδαν και ένιωσαν τα τελευταία αυτά χρόνια. Η ανάγκη για επικοινωνία και έκφραση του εαυτού μας, οι εσωτερικές συγκρούσεις, οι επιθυμίες και οι πληγές που κουβαλάμε, όλα αποτυπώνονται στα κομμάτια τους!

Το όνομά τους - Μπλε Μαρέν, προκύπτει από την ένωση της καλλιτεχνικής αντίληψης και έκφρασης των μελών, καθώς βρήκε τρόπο να συνταιριάξει αρμονικά όλες τις διαφορετικές απόψεις, κουλτούρες και προσωπικότητες της πολυπληθούς ομάδας τους. Μπλε Μαρέν, όπως η θάλασσα, καθώς όσες διαφορετικές αποχρώσεις και να την αποτελούν, εκείνη πάντα παραμένει μπλε!





Οι Μπλε Μαρέν είναι ένα εξαμελές συγκρότημα με έδρα το Ρέθυμνο με ιδρυτικά μέλη τους, Γιώργο Σταυρουλιδάκη (φωνητικά), Χρυσό Καβούνη (κιθάρα), Στάθη Ιωαννίδη (τύμπανα) και Παναγιώτη Μυλωνά (μπάσο) (πρώην μέλη των Soul Gig). Στην σύνθεση της μπάντας προστέθηκαν η Χριστίνα Κομπιτσάκη (φωνητικά) και ο Κωνσταντίνος Κόστα (φωνητικά) ο οποίος με την ολοκλήρωση της ηχογράφησης του δίσκου, αποχώρησε από το σχήμα και στην θέση του ήρθε η Ευαγγελία Δανίλη (GEMMA, φωνητικά).

Την μουσική συνέθεσε ο Τάκης Μυλωνάς (9 κομμάτια) και ο Κωνσταντίνος Κόστα (1 κομμάτι) και τους στίχους έγραψαν οι Χριστίνα Κομπιτσάκη, Τάκης Μυλωνάς και Κωνσταντίνος Κόστα. Η ηχογράφηση, παραγωγή και μίξη έγινε από τον Γιώργο Καπαρό-Tricell (GEMMA) και το Mastering από τον Αλέξανδρο Χρυσίδη (Sierra Studios).

Με μια επίσκεψη στο κανάλι των Μπλε Μαρέν στο YouTube θα σας αποζημιώσει, καθώς θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε τα Video-clip της μπάντας για τα κομμάτια Λίγο και Ελεύθερος καθώς και το LyricVideo του κομματιού Η Κάπα του Ζορό!

Official music video: Λίγο

Το άλμπουμ κυκλοφορεί ψηφιακά στις πλατφόρμες Spotify και Apple  Music!

 

Ακολουθείστε τους Μπλε Μαρέν

 

Social Media & Streaming Links

 

Press Enquiries: press@onewomancompany.gr

 


Email Image

Aris Karogiannis / One Woman Company
Artists Consultancy Services, Management, Administration & PR
Tel. 0030-6958.460770
Marathon 19007, Greece

social iconsocial iconsocial iconsocial icon







ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΜΑΡΙΝΑ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ - Δύο Ποιήματά της από τη Συλλογή ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ μεταφρασμένα στα Γαλλικά από την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΟΛΑΡΗ

 


i. ΔΕΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ


Μάταια έζησα τόσα χρόνια,
μάταια κυνήγησα τα σύννεφα και έψαξα τον ήλιο.
Το φως που καίει προσπάθησα να πιάσω και να το χαρίσω.
Κανείς δεν θέλει να δει την εικόνα φωτισμένη.
Το ημίφως τους αρκεί και 'γω μες στις σκιές
ποτέ μου δεν μπόρεσα να βαδίζω.
Καταραμένη ισορροπία, πού να σε βρω;
Ο κόσμος έγειρε. Τίποτα δεν μπορώ να ισιώσω.
Οι άνθρωποι δεμένοι γέρνουν το σύμπαν στο σκοτάδι
και έπειτα ψάχνουν τις μαύρες τρύπες στο διάστημα!
Τί ειρωνεία!
Χωμένοι μες στην άβυσσο διέξοδο ψάχνουν προς τα μυστήρια του φωτός!
Βυθισμένη ανθρωπότητα, να θυμάσαι: "Οι μαύρες τρύπες καταπίνουν.."


HOMMES ATTACHES

C’ est en vain que je vecus depuis tant d’ années
en vain ai-je chassé les nuages et cherché le soleil.
Je tentai de toucher la lumière brulante et l’ offrir.
Personne n’ a envie de voir l’image illuminée .
La pénombre leur suffit et moi dans les ombres
jamais n’ai –je pu marcher.
Balance maudite, où te trouver ?
Le monde se courba. Il n’y a rien que je puisse redresser.
Les hommes attachés font courber l’univers vers les ténèbres
et puis ils cherchent les trous noirs dans l’ éspace !
Quelle ironie!
Perdus dans l’ abîme ils cherchent recours aux mystères de la lumière!
Humanité en naufrage, rappele-toi: “ Les trous noirs en avalent.. “

Traduit en français par Paraskevi Vas. Molari


ii. ΚΑΘΩΣ ΤΡΑΒΑΕΙ Η ΓΡΑΜΜΗ

Απομεσήμερο κορμί χαμένο στα διότι,
εκύλησε η νιότη κι εχάθη η χαραυγή,
καθώς τραβάει η γραμμή στο γέρμα ν' ακουμπήσει,
στου θόλου την αναλαμπή το όνειρό μου βλέπω,
σαν σκοτωμένο γιασεμί, σαν φύλλο σαπισμένο..
Τα αίματα του δειλινού, πριν μέρα να τελειώσει,
φθινόπωρο να σώσει γιορτή ερωτική,
φτάνει η θανή, σαν ψίθυρος, ν' αφήσει τ' άρωμά της..
Είν' η οσμή βαριά με χώμα ποτισμένη
και 'γω θολή και ξένη
που τριγυρίζω της νυχτιάς τ' ολόμαυρο τραγούδι..
Αχ, μύρισε η θλίψη και η οργή εσκέπασε
το μαύρο μου μαντήλι,
του κάκου κλαίν' οι σκύλοι και ουρλιάζει το παιδί..
Πέρασε τώρα η ζωή και χάθη η ελπίδα,
σαν γύρισα δεν είδα ρολόι να χτυπά.
Οι ώρες εσταμάτησαν και μ' εκδικείται ο χρόνος,
άνθρωπος μόνος και τρελός στον κήπο τριγυρνά!


COMME LA LIGNE SE TIRE


Après-midi corps perdu dans les causes
la jeunesse se coula et l’ aube perdue,
comme la ligne se tire pour s’appuyer sur le crépuscule,
sur la lueur de la voûte je vois mon rêve,
comme le jasmin tué, comme la feuille fanée..
Le sang du crépuscule, avant la fin de la journée,
l’autonne pour sauver une fête de l’amour,
la mort arrive comme un souffle, pour y laisser son parfum..
C’est une odeur lourde arosée de terre
et moi confuse et étrangère
errant la chanson toute noire de la nuit..
Aïe, l’ odeur du chagrin et la colère couvrit
mon foulard noir,
en vain pleurent les chiens et hurle l’ enfant..
La vie s’enfuit et l’espoir se perdit,
comme je tournai je ne vis aucune horloge sonner.
Les heures s’arrêtèrent et le temps se venge de moi ,
un homme seul et fou errant dans le jardin!

Traduit en français par Paraskevi Vas. Molari


Από το βιβλίο της Αγγελικής Μαρίνας Ραυτοπούλου με τον τίτλο ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ , ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΙΣΤΑΡΕΤΗ ΑΘΗΝΑ 2015.


Η Αγγελική Μαρίνα Ραυτοπούλου γεννήθηκε στην Αγία Παρασκευή στην Αθήνα και σπούδασε στο νομικό τμήμα της νομικής Αθηνών. Ασχολείται με την συγγραφή από μικρή ηλικία και χει εκδώσει τα εξής βιβλία: Το λευκό των αλλοτινών μου φεγγαριών, Το εγχειρίδιο των καλών τρόπων-Μιά λάμπα θυέλλης κι ένα ασανσέρ, Η πυγμή του ατέρμονος ύδατος, Αν θυμάμαι καλά, Τι κι αν μετράει ο χρόνος. Έχει επιμεληθεί κι έχει εικονογραφήσει πολλά βιβλία. Εργαζόταν στις εκδόσεις Αρισταρέτη.






Η Παρασκευή Β. Μόλαρη είναι πτυχιούχος Αγγλικής και Ελληνικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και πτυχιούχος του Τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών Μάστερ ΙΙ από το Πανεπιστήμιο Paul Valéry Montpellier III . Τμήμα Νεοελληνικών σπουδών στη Νεότερη Ελληνική Ιστορία και Ιστορία της Εκπαίδευσης. Έχει παρουσιάσει και μεταφράσει πλήθος ποιημάτων σύγχρονων Ελλήνων ποιητών και τα οποία χρησιμοποιούνται ως διδακτικό υλικό στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Ως συνεργάτης του επιστημονικού περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ έχει δημοσιεύσεις μεταφραστικές της εργασίες και παρουσιάσεις, καθώς και στο Δίκτυο Πολιτικής Ανωτάτης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών.